Gå til innhold

hvorfor går jeg ikke ned?????


Gjest anjah

Anbefalte innlegg

trener 5 dager i uken, blander mellom sykling, turer i skogen og zumba...

Fikk for 5-6 uker siden vite at vist jeg gikk ned ti kg får jeg brystreduksjon og bukplastikk dekket, og da snudde jeg totalt om, ikke snop eller usunne ting, spiser hver 3 time, skriver inn det jeg spiser her, ikke alltid jeg kommer opp i rett anntall kalorier men stortsett går det greit... Drikker kunn vann, eneste gangene jeg er litt usunn med snop eller alkohol er en dag annenhver helg, da blir det gjerne en bytur......

Veier 95 kg og er 168 høy så har laaangt til mål men får operasjon når jeg har gått ned 10 kg (håper 15) trodde jeg skulle klare det til våren men ikke nooe er skjedd på disse 5-6 ukene....

 

hvorfor skjer det ikke noe????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanskelig å si...

 

Kan jo gi deg et råd som kan hjelpe... Kutte ut raske karbohydrater. Hvis du får i deg kunstige søtstoffer kutt dem også. Disse tingene gjør at insulinnivået stiger til et høyt nivå og dette er med på å lagre fett.

 

Ellers vet jeg jo ikke noe om deg, men dette hjalp for meg:

-Intensivere treningen

-kutte ut raske karbohydrater erstatte med langsomme

- byttet ut en del av karbohydratene med mer protein og fett (forskere har nå funnet ut at kaloriene vi får i oss bør bestå av en tredel fett, en tredel protein og en tredel karbohydrater. Også lurt å huske at det er forskjell på fettet.)

- være mer aktiv mellom treningsøktene, altså mindre sofatid.

- kutte ned på utskeielser til et minimum, og innføre straffetrening dersom jeg skeier ut...

- være mer nøye og kritisk ved registreringen av mat og trim

- spise ofte for å holde forbrenningen i gang

 

Jeg bruker også å regne ut hva jeg har i kaloriunderskudd hver dag. (Kaloriinntak - forbruk før trim - dagens trim i kalorier = over-/underskudd).

Hvis man tenker seg at overvekten er et lager som du skal tømme så må du jo bruke mer enn du putter inn hver dag. Og for å miste 1 kg fett må du bruke 7000 kcal. Så det er bare å sette i gang med å tømme lageret :-)

 

Det viktigste er at du ikke gir opp. Du er så godt i gang med gode vaner. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor gammel du er men regnet utifra 30 år og normal hverdagsaktivitet og 20 trimpoeng i uken (kanskje du har mer?) og komtil at før trim forbruker du 2300kcal og ved 20 trimpoeng bruker du 2900kcal i uken og det kvalifiserer til meny 4 som er 2200kcal i uken.

Jeg tror stikkordet her er "klarer ikke alltid spise nok" som du skriver. Det er essensielt å spise nok til hvert måltid spesielt når en trimmer så mye som du gjør. Men spis sunne oljer, nøtter, yoghurter o.l. Det MÅ ikke alltid være den letteste yoghurten f.eks.

 

Regn ut selv på:

 

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

Finn riktig meny og følg den til punkt og prikke en måned før du evaluerer igjen er mitt råd. Ellers har Nickii mange gode poeng og god erfaring selv lik meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så lyst og gi opp nå.....

Nå har jeg ikke veid meg på en stund og en måned siden jeg målte med, har trent 5 ganger i uken hele tiden, sluttet og røyke på lørdag så de siste dagene har jeg gjerne trent 2-3 ganger for dagen for og ikke tenke på røyken... Vekten viser ingen forskjell, første skuff! Men tenkte så mye jeg har trent må jeg jo ha mistet en del cm, så sjekket alle steder jeg har målt før og det var ingen forskjell!! NADA! alle sier du går ikke ned i vekt pga muskler veier mer, men når jeg ikke går inn i cm heller da????? hva skjer med meg????

Har lyst og spise en stor pose chips og røyke en 10 pk nå! Var jo ikke noe forskjell fra før når jeg levde sånn til nå likevell ;)

 

Er helt jævlig, lyst og stoppe og spise eller stikke fingrene i halsen igjen, ingenting annet har noen gang funket enn og være syk av spiseforstyrrelser eller reductil men de har de jo ikke lengre :D

(skal ikke gjøre det siste her asså, det bare frister og gå tilbake til det når ikke noe skjer, var ihvertfall tynn når jeg gjorde det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger på mellom 1000-2000 kalorier (skjeldent over 1900) kommer ann på middagen

 

følger 1600, men skal regne ut på nytt nå....

 

(har meldt meg på kurs nå så håper det hjelper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hvordan du har det!! Det er saa utrooolig frustrerende naar en jobber saa hardt for det som du gjoer og ikke kommer noen vei! I hvertfall ikke vekt eller cm-messig. Men tenk paa EN ting!!! DU blir saa utrooolig mye sunnere enn du har vaert foer!!! Saa hold tanken paa det og jeg LOVER deg at hvis du folger grete roede til punk og prikke vil du til syvende og sist se GODE resultater!!! Hang in there! Jeg heier paa deg!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...