Gå til innhold

helt seriøst, jeg tror ikke dette går!


Gjest anjah

Anbefalte innlegg

Beg på kurs på tirsdag, og skal ha meny 3, dere som har sett innleggene mine før har jo sett jeg har slitt med og spise nok... Nå har jeg satt meg skikkelig inn i det og gjør det jeg kan for og få opp kaloriene... Men så stappa mett som jeg er hele dagen nekter jeg tro jeg går ned noe på dette, føler jeg skal sprekke snart....

 

I dag har jeg spist, 4 knekkebrød med leverpostei og agurk til frokost med ett glass skummet melk (209 kcal)

 

banan og en flaske vann

 

2 egg og to knekkebrød med salami til lunch (320 kcal)

 

2 knekkebrød med servelat, og en gulrot til mellom måltid (102 kcal)

dobbel 0 blåber yoghurt

 

Middag blir det: entrecote, middelhavsgrønnsaker, 1 gulrot og chopcuey saus (594 kcal)

 

er oppe i ca 1400 kcal, de siste får jeg til kvelds og frukt.....

Men føler jo meg stappa. Gjør jeg noe feil eller??? Nekter og tro jeg skal gå ned på dette her jeg asså.... Har kl på hver 3 time så jeg spiser da. pluss frukt og melk/yoghurt mellom dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Du kan fylle på med litt sunne "kaloribomber" om du sliter med å spise nok.

 

Advokado og valnøtter er en av mine favoritter, men nå har jeg ingen problem med å fylle opp kaloriene mine lengre...

Makrell i tomat er også ganske mange kcal i.

Og så er lunsjen din kanskje litt liten ?

Italiensk salat er veldig godt under kokt skinke, og de drar også opp kcal.

I alle fall er det ikke lurt å spare for mange kcal til kvelden, for da forbrenner vi mindre.

 

Lykke til videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også bytte ut knekkebrød med grovt brød for da blir mengden mindre men kaloriinnholdet det samme. Eks. to tyyynne brødskiver er det samme som 3 knekkebrød eller 5! klibrød. Så for de som synes måltidene er for små kan det anbefales å velge klibrød :)

Litt av ideen er jo også å spise jevnt så ikke en blir så lett fristet av de usunne utskeielsene, når du er stappmett orker du ikke tenke på snop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Litt luksusproblem det der må jeg nesten si...

 

Men dersom du ikke er komfortabel med å spise så mye kan jeg egentlig ikke forstå at du skal tvinge det i deg. I følge GR bør man spise mellom 500-800 kalorier mindre enn man forbrenner. Men de sier også at det aldri skal reduseres med mer enn 1000 kalorier. Det tolker jeg som at inntil 1000 går greit. Jeg vet ikke hvor mye du forbrenner pr dag, men hvis du tar det tallet og trekker ifra 1000, får du nok færre enn 1900 kcal. Man må jo tenke litt individuelt også, så kanskje det er en bedre måte for deg å gjøre det slik?

 

Må si det høres meget bra ut at du får til å spise såpass ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...