Gå til innhold

Begynner 1. januar.. Bli med!


*bolla*

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk en nydelig liten jente 2. desember:) Før jeg ble gravid veide jeg 75,5 kg, noe som er 20 kg fra trivselsvekta. Er bare 156 cm høy, så jeg vil ned til 55 kg. Dager før fødselen var jeg 87,4 kg, i dag er jeg 78. Jeg har ingen planer om å stresse i jula, men heller ikke ta helt av med julekosen. Men fra 1. januar skal jeg virkelig jobbe hard! ;) Jeg skal sette meg delmål på 3 og 3 kg og ha en belønning for hvert delmål.

 

Håper det er flere som blir med på slankestart 1. januar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Hei!

 

Jeg fødte min nydelige sønn 20.november, og er i samme situasjon som deg! Veier nå 84 kg, men vil gjerne komme ned til mellom 65 og 70 kg. Er 170 høy, så har vel litt mer å spre det på enn deg ;-)

Har startet fint etter nyttår, med å følge meny 2, som jeg fulgte på kurs før jeg ble gravid. Jeg fikk dessverre ikke noe melk etter fødselen, så kan ikke benytte meg av fordelen ved å amme :/ Men da får man vel bare bevege seg mer!

Hadde jo vært hyggelig om vi kunne følge hverandre utover våren... Jeg har også satt meg noen delmål, første er å komme ned i 80 kg. Vil ikke sette noen tidsfrist på det, da blir det antakelig bare stress! Men håper å begynne å nærme meg det endelige målet mitt til slutten av juni :-)

Hvordan har det gått for deg å starte det nye året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi1985

Hei!

 

Kan jeg slenge meg på?

 

Jeg fødte ei lita frøken i slutten av mai, så hun har rukket å bli 7 måneder gammel. Før graviditeten veide jeg ca. 71kg og når jeg var høygravid var jeg oppe i ca. 95kg. Har sakte men sikkter krøpet meg nedover og befinner meg idag på 77,2kg i skrivende stund. Har veldig lyst til å komme ned i rundt 70 igjen. Jeg gikk på et Grete Roede kurs på denne tiden for ca. 2 år siden og hadde god erfaring med det. Har vurdert nytt kurs, men har foreløpig ikke meldt meg på noe kurs. Meny 2 er den jeg skal følge og jeg skal prøve å nå målet ved å trene mer, være flinkere til å veie mat og spise mer jevnlig. Jeg er ferdig med å amme så kan ikke dra fordelene av det lengre..

Har heller ikke satt noen tidsfrist, men vet jeg burde det for å ha noe mer konkret å jobbe mot. Siden jeg foreløpig ikke har meldt meg på noe kurs, burde jeg nok veie meg en gang i uka for å være streng med meg selv og forhåpentligvis se resultater eller korrigere det jeg gjør.

Er dere med? :)

 

4.1.12 77,2kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei heidi1985!

 

Så deilig for deg at du har klart å gå ned så mye av det du la på deg under graviditeten! Jeg har alltid trodd at det meste av vekten etter et svangerskap ville forsvinne rimelig raskt (hvertfall de kiloene som man "må" legge på seg), men der tok jeg skammelig feil gitt! Hos meg forsvant bare 5 av 15 kg, så har litt igjen å slite med...I tillegg hadde jeg 6-7 kg for mye før jeg ble gravid! Så vil jo da ned mellom 15-20 kg.

 

Men jeg er helt med på en veiedag i uka ja...jeg må ha det, både for å holde meg i tøylene og for videre motivasjon. I tillegg måler jeg meg i cm hver uke. Har ofte opplevd å gå inn i cm, selv om jeg ikke har gått ned så mye i vekt. Så det kan være en liten motivasjon det også :-) Har tenkt at mandag er en fin veiedag for meg... hvordan passer det for dere andre? Vi trenger jo ikke ha samme dag å veie oss på heller egentlig...

 

Kjenner meg heldigvis veldig motivert nå! Gjelder bare å komme igang med trening igjen etterhvert, men kroppen er ikke helt klar for det enda kjenner jeg! Er 6,5 uke siden jeg fødte, så tror jeg gir det et par uker til før jeg starter for fullt igjen på treningssenter. Fram til da får jeg være flin til å gå turer hver dag :-)

Hva slags planer har dere for trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Så kjekt at vi blir flere :D

 

Jeg også følger meny 2 som fungerte bra for meg da jeg gikk på kurs. Mandagen gikk veldig bra, tirsdag skjeia jeg skikkelig ut og i går gikk det sånn midt på treet. Men i går ble det tatt noen bilder av meg som jeg så på senere, og da la jeg merke til at både dobbelthaka og slafsemagen var ENDA større enn det jeg trodde :blink: , så NÅ er det full fokus igjen!

 

Jeg er helt med på å ha veiedag på mandager :) Er denne dagen jeg har hatt tidligere også, og det gjør at jeg ikke skjeier ut i helgene ;)

 

Blir spennende å se på mandag hvordan det har gått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil gjerne bli med her...

 

Fikk en jente 19.04 så hun er altså 8 mnd, men jeg har fremdeles ikke klart å gå ned de kiloene jeg vil. Gikk mye ned rett etter fødselen og va da nede i 64 kg, altså 10 kg letter en rett før fødsel. Nå er jeg igjen 70kg, er ikke mer en 160cm så trivselsvekta mi ligger på 57 kg, hvor jeg var før graviditeten...

 

Ser at mange har mandag som veiedag, så da tar jeg også det:)

 

Håper å klare 7 trimpoeng i uka i januar, så får jeg øke etterhvert(har for vane å sette meg mål jeg aldri klarer å følge)

 

Helgas meny er klar:

Fredag: Kyllingsalat + fruktsalat til dessert

Lørdag: Taco og salat + mørksjokolade til kos etterpå

Søndag: Laks med grønnsaker + en god søndagstur

_________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hiver meg med her:)

Litt om meg:

 

Jeg er en jente på 28 år som bor i Lofoten.

Jeg fikk en sønn 01.desember, og veide da ca 105 kg. det er ca 30 kg mer en da jeg ble gravid. Jeg starta "slankinga på mandag og jeg veier nå 91,9 kg. Det vil si at jeg har 18 kg som skal vekk. Jeg er 180 cm og trivselsvekten er 74.

 

Mitt delmål er 84 kg, da tenker jeg at premien skal være å kjøpe klær for 2000 kroner:)

 

Så det er mange kg som skal vekk, men trøster meg med at jeg fullammer og har mange treningsplaner, blandt annet gå på 15 nye fjelltopper i løpet av sommeren, begynne å jogge med naboen før april, slik at vi kan løpe i et lokalt løp til sommeren, få 7-10 trimpoeng i uka ved trilling til jeg kan begynne å trene skikkelig.. Har hatt keisersnitt så er litt redusert.

 

Jeg er med på veiedag på mandag. jeg tar også cm mål for å se hvor mye som går inn, spesielt motiverende ifht mage synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi1985

Hei!

 

Så hyggelig at vi blir flere og at vi alle er i lignende situasjoner!

Min erfaring Slugg er at mye forsvinner bare man er litt i bevegelse og triller turer, godt å bare komme igang. Jeg begynte å trene forsiktig tre måneder etter fødselen.

 

I går prøvde jeg Elixia sin nysatsning 500kcal hvor du skal kunne forbrenne 500 kalorier på 30min. Det var en stor reportasje om det på Forbrukerinspektørene på onsdag hvor de mener at en gjennomsnittlig mosjonist skal ha vanskelig å forbrenne så mange kalorier på så kort tid. Jeg utstyrte meg med pulsklokken og kom opp i 330 kalorier på 30min. Det var ganske hard trening og høyt tempo, litt i militærregi. Men det gjorde godt for kroppen og er stiv og støl idag!

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei, jeg hiver meg med her:)

Litt om meg:

 

Jeg er en jente på 28 år som bor i Lofoten.

Jeg fikk en sønn 01.desember, og veide da ca 105 kg. det er ca 30 kg mer en da jeg ble gravid. Jeg starta "slankinga på mandag og jeg veier nå 91,9 kg. Det vil si at jeg har 18 kg som skal vekk. Jeg er 180 cm og trivselsvekten er 74.

 

Mitt delmål er 84 kg, da tenker jeg at premien skal være å kjøpe klær for 2000 kroner:)

 

Så det er mange kg som skal vekk, men trøster meg med at jeg fullammer og har mange treningsplaner, blandt annet gå på 15 nye fjelltopper i løpet av sommeren, begynne å jogge med naboen før april, slik at vi kan løpe i et lokalt løp til sommeren, få 7-10 trimpoeng i uka ved trilling til jeg kan begynne å trene skikkelig.. Har hatt keisersnitt så er litt redusert.

 

Jeg er med på veiedag på mandag. jeg tar også cm mål for å se hvor mye som går inn, spesielt motiverende ifht mage synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeklar for trilleturer, men kjenner en ny brystbetennelse på gang. Skal hive meg rundt å pumpe masse, så kanskje det går over av seg selv, men det blir lite turgåing i prosessen.

 

men men det kommer bedre tider. Jeg skal holde meg til menyen i alle fall, så jeg tror jeg går ned uansett, om ikke så mye som er mulig.

 

330 kalorier på en halvtime er jo kjempebra!!!!

Flink jente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er første helgedag etter at den nye hverdagen begynte over... fredagene har vært veldig kosedager for oss her, så var litt hardt å ikke "kose" seg noe igår kveld! Men redda det med en nutrilettbar, pepsi max og en god frukttallerken :) Har også funnet meg en god kakao som ikke har mange kalorier i seg. Må ha noe søtt som kan hjelpe meg gjennom hverdagen :)

Har dere noen gode tips til sunne og kalorifattige godbiter?

 

Idag skal jeg unne meg litt godteri på kvelden, men skal være flink og posjonere ut hvor mye jeg kan spise i forhold til "frimerkene" mine! Synes det må være lov å ha litt kos en dag i uka! Tror ikke jeg ville klart å ha et sånt kosthold over lengre tid...

 

Håper dere andre har en god helg, og at dere koser dere med sunne alternativer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, tid for første veiedag...

 

Vekta viste i dga, minus 1,3 kg "jippi", men ingen nedgang i midjemål, håper det kommer senere...Er litt overrasket over nedgangen siden jeg gikk på tidenes smell i går(melkesjokolade og kanelboller), ikke akkurat det jeg trenger å spise mest av...På dagtid fungerer det veldig bra, jeg elsker knekkebrød og gjerne med makrell i tomat eller fiskekaker på, nam...men når kvelden kommer er det vanskelig å holde søtbehovet vekke...

 

Blir hjemmetrening i dag, ingen lange økter siden snuppa bare sover halvtimer, men litt er bedre enn ingenting:)

 

Hvordan har det gått med dere andre?

___________________________________________________________________

04.01 - 70kg, 90cm midje

09.01 -69,7

16.01 -

23.01 -

30.01 -

 

Kg igjen til første delmål: 4,7

Kg igjen til andre delmål : 9,7

Kg igjen til trivselsvekt: 12,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1,3 kg Cali84! Så flink du er :D Synes du har klart deg veldig bra jeg om du bare gikk på en smell i går.. Jeg derimot har gått på smeller i hele helgen :( Begynte fredag da plutselig et vennepar inviterte seg selv på middag. Da fikk jeg liksom ikke planlagt ordentlig og det endte med myye lasagne, dessert og en god del snacs etterpå :huh: Lørdag er lørdag, så da ble det litt kos på kvelden. Og i går var vi i middagsselskap og fikk servert and kokt i fett :wacko: Godt vi hadde gått en god lang tur på formiddagen..

 

Uka gikk generelt dårlig! Men har funnet ut at det kom av for mye stress og for lite planlegging.. Så har stor tro på at denne uken kommer til å gå mye bedre :)

 

MEN, til tross for den dårlige uka har jeg faktisk klart å gå ned 900 gram :D *Yeey* Fikk ikke målt cm forrige uke, så det begynner jeg med denne uken. Blir spennende å se om jeg er blitt noen cm mindre meste mandag..

 

 

Lurer litt på hva dere spiser til middag om dagen?

På mandager handler jeg inn for mandag tom torsdag. Denne uken skal vi ha:

- Mandag: Kyllingfillet med ris kokt i kyllingbuljong og masse salat

- Tirsdag: Stekt kyllingfillet på potetmos og kokte grønnsaker

- Onsdag: Taco av karbonadedeig med masse grønnt og tacoskjell

- Torsdag: Steinbit-tandoori med agurksalat og nanbrød.

 

 

Edit: Bare lurer på en ting.. Får dere registrert vekt og mål? Jeg får det ikke til. Står bare å jobber og jobber når jeg trykker på vekt eller mål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink dere har vært. 1,3 kilo på en uke er jo strålende... WOW!!!

 

Jeg har gått ned 900 gram den siste uken, men er egentlig fornøyd med det. I tillegg har jeg gått inn 3.5 cm total, og 1,5 cm på magemål..

 

Jeg har klart meg uten de store smellene i uka som gikk, det vil si at jeg har brukt 33 kosemerker fremfor 14, men jeg har allikevell inntatt ca 1600 kcalorier pr dag..

Lurer på om det er passe, for det er ikke tatt med i betraktning at jeg fullammer når det er regnet ut hvilken meny jeg skal bruke...

 

Hva gjør dere andre? Ammer dere?

 

I forhold til middag, blir det litt tilfeldig desverre. Vi planlegger sjelden hva vi skal ha til middag, så det blir ofte lettvintmiddag. men noe vi kan bli flinkere på er å ha kylling og fisk til middag, det er det alt for lite av, og det vises på kostholdsskåringen min, som er ganske lav.

Hva ligger dere på i gjennomsnitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle har vært den siste uka :-) Er veldig motiverende og inspirerende å lese om dere alle!

 

Med meg gikk først uka over all forventning...ned 2,2 kg og inn 3 cm i midjemål. Tror jo noe av de kiloene er vann og "renselse" etter en veldig kosete jul, men er jo allikevel den nedgangen vekta viser :-) Så kan ikke annet enn å være fornøyd!

 

Slugg: Den kostholdsscoringen har jeg ikke kommet meg helt inn i enda jeg, men det virker jo som at hvis du får "grønn hake" på alle elementene så får man full pott! Tror ikke det er verre enn det, men synes ikke alltid det er så lett å treffe helt riktig med fordeligngen av fett, proteiner og karbo... tenker dere andre mye på den fordelingen?

 

Lykke til med ny uke, dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi1985

Hei og hopp!

 

Akkurat kommet inn etter å ha testet ut pulk med lille snuppi for første gang. Det gikk veldig bra. Var ute i 1,5t i ca. 4 minus, det holder til å være første gangen. Lille frøken var så fornøyd og synes pulk var artig! Blid og fornøyd - og ikke minst, god og varm!

 

Min uke har vært helt ok. Ikke superflink til å veie mat og være så bevisst som jeg ønsker at jeg hadde vært. Skal ta meg litt sammen denne uka. Resultatene viser også at jeg kan bli flinkere, kun 0,5kg ned på en uke. Men kommer sterkere tilbake.

 

Slugg: jeg ammer ikke fortsatt, sluttet når lille frøken var ca. 6 måneder. Da stoppet det å komme no' særlig med melk.

 

Lykke til alle sammen med uka og fristelsene i uka som kommer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det fakrisk tre nutrilettbarer som mellom måltid innimellom slagene, og pannekaker (med sukker:( ) til middag.. huff huff, ikke direkte bra, men ligger alikevel på 1700 kcalorier i dag. så det er ikke så helt ille....

 

Har dere noen gode råd for hva man kan ha på knekkebrød, og brødskiva, gjerne som er japålegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil gjerne være med og rapportere litt her:

 

Fakta: jente på 27 år. Jeg fødte en gutt 5. desember. Jeg er 157 cm og veide 63 kilo før graviditeten. veide ca 85 kilo like før fødsel. Nå veier jeg 72,5. Første delmål er 70 kilo. Målet er 60 kilo. Jeg fullammer.

 

Foreløpig er livet ganske kaos etter fødselen. Babyen er våken på natterstid, minst til fire, men gjerne til klokka seks. Dermed er jeg så sliten at jeg ikke klarer å gå ut på dagtid. Jeg elsker å gå turer (og har hund som må ut, men den er hos mamma og pappa akkurat nå). Jeg satser på at døgnrytme vil fikse seg etterhvert, slik at vi kommer oss ut på herlige trilleturer etterhvert.

 

Mat: jeg holder et halvt øye med kaloriinntak. Har telt kalorier før,slik at jeg veit sånn ca hva som skal til.

 

Slik er altså ståa, jeg er mentalt klar, men har ikke begynt for alvor ennå.

 

Det var meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen da jenter :D

 

Denne uken var jeg kjempeflink mandag-torsdag, og veide ALT jeg spiste. Men i helgen har det baaare blitt kos. Har bursdag i dag ( :rolleyes: ) og på både fredag og søndag hadde vi gjester og da mye kos.. Og lørdag sprakk jeg også. Hadde jo så god bursdagskake stående.. :unsure:

 

Så helgens utskjeielser vistes på vekta i dag. Veier eksakt det samme som forrige uke. Men i cm hadde jeg gått med 6 cm all over, og 1 cm rundt midjen, så jeg får si meg fornøyd :)

 

Håper den kommende uken går bedre! Vil så gjerne ned til første delmål. MÅ komme dit før Valentines for da har jeg ordnet barnevakt, bestillt bor på yndlings restauranten vår, og vi skal på kino. Så dette blir belønningen min for å nå delmål 1.

 

Håper dere har hatt en bedre uke enn meg jenter! Og velkommen så mye til oss TrudeT :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var veiedagen her igjen!

Var redd for at det ikke skulle være noen særlig nedgang denne uka, siden det var såpass mye forrige uke...men jammen var det - 1 kg og 2 cm i midjemål denne uka!Deilig å se at det gir resultater å leve sunt:)

Og føler ikke at jeg har tatt ordentlig i enda heller...har jo ikke begynt å trene enda, så har det å se fram til også! Der kan jeg sikkert få en ekstra liten gevinst etterhvert :)

 

Synes ukene går ganske greit egentlig...på hverdagene synes jeg ikke det er noe problem å holde seg til det sunne og kalorifattige. Litt verre blir det når helgen kommer, men har holdt meg ganske bra da også egentlig! Har blitt enig med meg selv om at det er lov å kose seg etter kl.18.00 på lørdager, selvfølgelig innen rimelighetens grenser ;)

 

Håper dere andre holder koken, og at dere er like motiverte som jeg føler meg!

 

Lykke til med den kommende uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

 

Jeg var så lei meg i går over at det var stillstand på vekta siden forrige uke, at jeg vegret meg for å skrive målene på forumet, men... jeg hadde på følelsen at det ikke stemte helt så på vekta i dag viste det nedgang på 0,9 kg... Tjooohooo!!!

Og magemålet er minus 1,8 cm:)

 

Uka har gått passe greit og jeg har klart å gått meg til alle trimpoengene mine, så jeg er fornøyd med det.

 

Jeg sliter fremdeles med at det blir mye kosekalorier, men trøster meg med at antall kalorier stemmer nesten hver dag. Men skal prøve å skjerpe meg. Synes det var en god ide å ha som mål å spise noe godt på lørdag etter klokken 18, så det kan jeg prøve på.

 

For øvrig lurer jeg på om jeg har valgt en meny med for lite kalorier (1600), at jeg en periode skal prøve å få i meg 1900 pga jeg fullammer? Hva tror dere om dette jenter?

 

Klumpen: det at det er stillstand på vekten en uke, kan du få dobbelt opp neste uke:) Så lenge du går inn på cm viser det jo at du går rette veien. Og der var det jo solid nedgang, så.. FLOTT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil gjerne være med og rapportere litt her:

 

Fakta: jente på 27 år. Jeg fødte en gutt 5. desember. Jeg er 157 cm og veide 63 kilo før graviditeten. veide ca 85 kilo like før fødsel. Nå veier jeg 72,5. Første delmål er 70 kilo. Målet er 60 kilo. Jeg fullammer.

 

Foreløpig er livet ganske kaos etter fødselen. Babyen er våken på natterstid, minst til fire, men gjerne til klokka seks. Dermed er jeg så sliten at jeg ikke klarer å gå ut på dagtid. Jeg elsker å gå turer (og har hund som må ut, men den er hos mamma og pappa akkurat nå). Jeg satser på at døgnrytme vil fikse seg etterhvert, slik at vi kommer oss ut på herlige trilleturer etterhvert.

 

Mat: jeg holder et halvt øye med kaloriinntak. Har telt kalorier før,slik at jeg veit sånn ca hva som skal til.

 

Slik er altså ståa, jeg er mentalt klar, men har ikke begynt for alvor ennå.

 

Det var meg.

 

 

Velkommen Trude T.

 

Jeg ser at vi har ca like gamle babyer, så arti!! Jeg fikk en sønn 1 desember.

Her har døgnrytmen kommet, og vi sover om natta, så det går greit å komme seg ut.

I starten var det vanskeligere, både pga jeg var trett og overveldet, og litt pga keisersnitt. Men selv om jeg ikke telte kalorier og ikke kom meg ut på tur, gikk vekta nedover..

Forskjellen nå er at jeg føler at det er jeg som har kontroll på vekta, og at det ikke blir HELT tilfeldig om vekta går opp eller ned, og det er en deilig følelse....

 

Så min oppfordring til deg er å ikke stresse med å kom deg ut på tur, søvn er det som er viktig nå, men prøv å ha oversikt over hvor mye du får i deg, og heller prøv å bruke tiden du har til overs på å lage sunn mat til deg selv..

Å greier du å komme deg ut en liten tur, omså 10 minutter uten babyen din er det STRÅLENDE!! Og ikke minst godt for psyken og humøret til mammaen:)

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært jenter! Gratulerer med nedgangen :D

 

Cali84: Så lenge vekta går nedover så kommer magen til å komme etter ;) Bare ikke bli demotivert, så skal du se det snart snur :)

 

Til nå har uken gått veldig bra for meg, det til tross for utrolig mye stress. Har tenkt som så at dette er jo hverdagen, og skal jeg klare å endre livsstil så må jeg jo bare klare dette..

Synes det er vanskelig å huske og få i meg 2 liter vann om dagen, men har løst det med å fylle opp 4 halvlitersflasker med tutkork som jeg har satt frem på kjøkkenbenken. Da blir jeg til stadig minnet om det..

 

Har også glemt litt å spise frukt, men har funnet en god løsning på det også. Lager smootie av 2 dl bringebær, 1,5 dl eplejus, 1/2 banan og 1 ss yoghurt naturell mild og lett. Serverer i storg glass med to sugerør. Denne koser jeg meg med på kvelden, og da blir jeg ikke så fysen heller ;)

 

Håper uken går bra for dere også! "Sees" på mandag! :D

 

 

PS. Om dere spiser noe godt til middag en dag hadde det vært supert om dere skrev den inn i tråden som heter Middagsforslag som jeg har startet. Er så deilig å kunne inn der å lese om man står litt fast i planleggingen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅNEI!!

Nå har jeg spist taco to dager på rad, nesten 1000 kcalorier pr middag bare der. i tillegg til 190 gram smågodt i dag "siden det er lørdag".. ble 2400 kcalorier i dag... huff, det føles IKKE godt...

har ikke gått tur i helgen heller, så i morgen må jeg vel ut å trø i alle fall en time for å lette på samvittigheten..

 

Hvordan har uka deres vært jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med her!

 

Jeg fødte i juli og var ganske dårlig etter fødsel pga stort blodtap og knekt tå (jeg besvimte på sykehuset før jeg fikk blodoverføring). Jeg kom derfor ekstremt dårlig ut av det med aktivitet de første mnd og så ble det en vane å spise kaker og sjokolade pga alt besøket. Jeg har gått opp igjen 3 kg etter fødsel i tillegg til de resterende 5 graviditetskiloene. Etter nyttår har jeg trillet 1-2 timer 4-5 ganger i uka, og da triller jeg så fort jeg orker. Jeg er litt usikker på hvor mange kalorier jeg skal ligge på siden jeg fremdeles ammer men tipper ca 1600, og kanskje litt mer de dagene jeg går tur? Eller tenker jeg feil da? Jeg har notert hva jeg har spist den siste uka og ligger mellom 1600-1800, men vekta ser ut til å stå relativt stille. Erfaringen sier at vekta mi alltid står stille de første ukene når jeg trener så jeg krysser fingrene for at det snur snart.

 

Vekt forrige mandag: 81 kg

Høyde: 160

Mål: 70 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...