Gå til innhold

20 kg til sommeren


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Da var man i gang igjen gitt...

Rart at jeg aldri lærer? Selv om oppgangen har tatt lang tid denne gangen, så snek kg`ene seg på etter to år med stillestående vekt.

Motivasjonen er først og fremst klær og velvære, men "gulroten" er sydentur til sommeren. To uker med snorkling og soling... Vel - noe må skje med denne kroppen før jeg ser frem til det :)

Jeg vet at det er mulig å få til, jeg vet at det krever mer mosjon, jeg vet at jeg har dårlig tid i hverdagene, og jeg vet at jeg MÅ prioritere knallhardt for å få tid til å trene. Samtidig så vet jeg at jeg kommer til å bli avhengig av treningen, at jeg vil føle velvære, og at jeg vil trives bedre meg meg selv for hver kg som forsvinner. Dette skal gå bra!!!

 

Kort om meg selv:

*35 år

*Gift

*Mamma til to gutter

*Har hund

*Har en stillesittende jobb som jeg trives veldig med, men som medfører lange arbeidsdager.

 

Jeg setter meg noen delmål...

 

Startvekt uke 52: 93 kg :blink:

 

Uke 3: Under 90 kg

Uke 5: - 5 kg - belønning: Frisørtime :P

Uke 10: - 8 kg

Uke 16: - 12 kg - belønning: 1/2 time massasje

17. mai: -15 kg

23. juni: - 20 kg - Belønning: Nye sommerklær

Juli: Vekt 70 kg - Belønning: 2 uker i sol og varme :D

 

Jeg håper det er noen som har lyst til å følge meg på veien, og jeg ser frem til en lettere vår.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Hei Vilde,

 

Jeg er med! Jeg skal ned 32,4 kg til sommeren.

 

Jeg startet i går på 97,4. Jeg har en jobb hvor jeg tidvis jobber ekstremt

mye, er mye på farten - men kjernen er at jeg uansett sitter stille.

 

Begyndte med kampsport i fjor for å få vekk kiloene, men det har latt vente

på seg. Så da er det tydeligvis forbedringspotensial ift hva jeg spiser -

selv om jeg har trodd at det ikke har vært alt for "galt".

 

Men har vi bestemt oss, så greier vi det! Morsomt med belønningene dine,

jeg har tenkt det samme, men den første belønningen jeg har lyst på er

kaffemaskin :-)

 

Veldig hyggelig å slå følge med noen her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg FrkT :) Så koselig at du er med! Jeg vet av erfaring at det hjelper å være flere som motiverer hverandre.

Kaffemaskin er en super belønning ;) Det kjøpte mannen min og jeg til oss selv i julegave og vi elsker den alle fire... Problemet er at jeg må sette av en kcal kvote på 113 kcal til en cappuccino hver dag, for den er så god... Men det får stå sin prøve. Med nok mosjon så skal det gå bra.

 

Jeg gleder meg til å ta følge med deg mot sommeren :)

Når har du tenkt til å ha veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "kaffekvote" om dagen, synes jeg du skal unne deg :D

Jeg regner med barna dine har oppdaget muligheten for kakao, siden

dere er fire som elsker den? ;)

 

Hvilken modell har du? Jeg har lurt litt på Nespresso...

 

Jeg har veiedag på onsdager. Hva med deg?

 

Hva trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "kaffekvote" om dagen, synes jeg du skal unne deg :D

Jeg regner med barna dine har oppdaget muligheten for kakao, siden

dere er fire som elsker den? ;)

 

Hvilken modell har du? Jeg har lurt litt på Nespresso...

 

Jeg har veiedag på onsdager. Hva med deg?

 

Hva trener du?

 

Barna mine har oppdage Chocochino.... Den smaker som ekte varm sjokolade, sånn man lager med kokesjokolade og melk. Med krem på toppen er de i himmelriket ;) Vi har en Dolce Gusto, en sånn rund sak. Den har veldig god smak, og vi får kapslene i alle dagligvarebutikker... Jeg synes det er veldig enkelt og greit :)

 

Jeg har ikke satt noen veiedag enda... Veide meg i går og det er jo onsdag, så jeg kan godt holde på det :) Jeg trener med å gå, minst 30 minutter rask gange hver dag. Siden skal jeg bytte på å jogge/gå. Dette har fungert tidligere, så jeg kjører på med samme system denne gangen :) Jeg har veldig vondt i en skulder, men om den går seg til så blir det staver. Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig kjekt å kunne kjøpe kaffen i dagligvarebutikken, det er grunnen til at jeg ikke har bestemt meg helt for Nespresso'en, men har drukket den hos andre - og smaken er veldig god. Men det gjør jo sikkert de andre merkene også. Ganske mange å velge mellom.

 

Jeg trener kampsport (taekwondo) 2-5 ganger i uken, litt avhengig av om det nærmer seg gradering eller ikke, og hvor mye jeg har å gjøre på jobben. Ellers har jeg tredemølle og multigym hjemme, så jeg har mulighet for å supplere, hvis behov for det.

 

Nå før jul var det så mye jobbing, at det ikke ble noe trening i en 5-6 ukers periode. Men har kommet litt i gang igjen nå i romjula. Fant ut at det ikke var noen grunn til å sitte å vente på januar :)

 

Jeg har alltid hatet å jogge/løpe, men har lurt veldig på om jeg skal forsøke det. Gjorde det litt tidligere i høst, men pådro meg benhinnebetennelse da. Så etter det har jeg ikke løpt. Men etter hvert som kiloene blir færre, kan det være at det blir litt lettere for kroppen. ;)

 

Ellers har jeg vurdert å sykle fra våren av.

 

Håper skulderen din blir bra igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj :) Det høres jo ut som super trening... Jeg trente taekwondo når jeg var 10-12 år, og det var god trening det så vidt jeg husker. Jeg har tilgang til fullt treningsstudio jeg også, men jeg får ikke tiden til å strekke til. Jeg må ut med hundene uansett, så jeg kombinerer luftingen av dem med trening. Sykling blir det nok så fort det er trygt. Jeg ser jo at jeg har god tid og overskudd til å trene nå når jeg har fri, men jeg vet at utfordringene står i kø når hverdagen innhenter meg til uken.

 

Nå får vi bare komme oss igjennom de to første ukene. Da er mye gjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er også med!

Vært på 4 GR kurs før: 2 av dem fungerte bra - gått med 7 kg på hver, men 2 av disse endte med kun 1 kg. Tror ikke at jeg fikk nok motivasjon og "konkurranse". All ""vekten" kom tilbake med litt ekstra :( Ønsker å prøve dette selv denne gangen ved hjelp og motivasjon fra dere.

 

Litt om meg:

Alder: 34

Høyde: 162 cm

Vekt: 106 kg

Bosted: Oslo

Jobb: stillesittende

Trening: 1 zumba time per uke (aldri i ferier)

Veiedag: onsdag

 

Prøver meg også på delmål:

Uke 5 - 102 kg - (100 kg belønning - manikyr og pedikyr time)

Uke 10 - 98 kg

Uke 15 (2. påskedag)- 94 kg (95 kg belønning - SPA - min 2 timer:))

Uke 20 - (17 mai) - 90 kg (90 kg belønning - noen timer med personlig trener)

Uke 25 - 86 kg (85 kg belønning - Fotografering)

 

Jeg valgte onsdag som veiedag, men kan endre på denne. Det er viktig for meg å ha samme veiedag som andre:)

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg kan slenge meg på dennne - har vært - og ER inne på forumet for over 40, men har nå rundt 20 kg igjen til jeg er fornøyd (tror jeg) - og ser at dere ligger ca der jeg ligger, og kunne tenkt meg å ha noen å følge på veien...

 

Jeg er 43 år, 2 barn på 9 og 12 år. Gått ned fra 117,5 kg til 95 kg siden april - og er KJEMPEFORNØYD med det. Målet er å holde 95 til 2.januar. Da starter jeg et ekspress internettkurs her på GR - har det sånn inni mellom for å få feedback og inspirasjon og noen som "kontrollerer" meg - og det er greit i forhold til min motivasjon - men JOBBEN klarer jeg alene.

 

Jeg har som mål å gå over 10 000 skritt pr dag - og normalt ligger jeg på rundt 100 000 i uka.

 

Mål til 17.mai: ned ytterligere 10 kg - altså da til 85 kg.

 

Deretter setter jeg nytt vektmål. Har også som mål å gå på trenignsstudio 2 xx pr uke (siden oktober - til april) - jeg er IKKE motivert og synes ikke noe særlig om det, en prøver å få en joggeform

 

Treningsmålet er å kunne jogge en løype på 4,3 km som består av litt bakker og litt flatt terreng, men akkurat nå er det vinter og vi har mye vær her, så da er treningsstudio greit.

 

Går tur HVER morgen før jobb + går til og fra jobb.

 

Har kjøpt meg wii fit pluss og holder på å teste ut den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er også med!

Vært på 4 GR kurs før: 2 av dem fungerte bra - gått med 7 kg på hver, men 2 av disse endte med kun 1 kg. Tror ikke at jeg fikk nok motivasjon og "konkurranse". All ""vekten" kom tilbake med litt ekstra :( Ønsker å prøve dette selv denne gangen ved hjelp og motivasjon fra dere.

 

Litt om meg:

Alder: 34

Høyde: 162 cm

Vekt: 106 kg

Bosted: Oslo

Jobb: stillesittende

Trening: 1 zumba time per uke (aldri i ferier)

Veiedag: onsdag

 

Prøver meg også på delmål:

Uke 5 - 102 kg - (100 kg belønning - manikyr og pedikyr time)

Uke 10 - 98 kg

Uke 15 (2. påskedag)- 94 kg (95 kg belønning - SPA - min 2 timer:))

Uke 20 - (17 mai) - 90 kg (90 kg belønning - noen timer med personlig trener)

Uke 25 - 86 kg (85 kg belønning - Fotografering)

 

Jeg valgte onsdag som veiedag, men kan endre på denne. Det er viktig for meg å ha samme veiedag som andre:)

 

Vi snakkes!

 

Hei Femteren :) Velkommen på laget!

 

Jeg synes du har satt deg fine mål og har funnet god belønning ;) Her er det bare å brette opp armene og komme igang. 2012 skal bli et lett år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg kan slenge meg på dennne - har vært - og ER inne på forumet for over 40, men har nå rundt 20 kg igjen til jeg er fornøyd (tror jeg) - og ser at dere ligger ca der jeg ligger, og kunne tenkt meg å ha noen å følge på veien...

 

Jeg er 43 år, 2 barn på 9 og 12 år. Gått ned fra 117,5 kg til 95 kg siden april - og er KJEMPEFORNØYD med det. Målet er å holde 95 til 2.januar. Da starter jeg et ekspress internettkurs her på GR - har det sånn inni mellom for å få feedback og inspirasjon og noen som "kontrollerer" meg - og det er greit i forhold til min motivasjon - men JOBBEN klarer jeg alene.

 

Jeg har som mål å gå over 10 000 skritt pr dag - og normalt ligger jeg på rundt 100 000 i uka.

 

Mål til 17.mai: ned ytterligere 10 kg - altså da til 85 kg.

 

Deretter setter jeg nytt vektmål. Har også som mål å gå på trenignsstudio 2 xx pr uke (siden oktober - til april) - jeg er IKKE motivert og synes ikke noe særlig om det, en prøver å få en joggeform

 

Treningsmålet er å kunne jogge en løype på 4,3 km som består av litt bakker og litt flatt terreng, men akkurat nå er det vinter og vi har mye vær her, så da er treningsstudio greit.

 

Går tur HVER morgen før jobb + går til og fra jobb.

 

Har kjøpt meg wii fit pluss og holder på å teste ut den.

 

Klart du kan henge deg på besc :) Du har jo vært superflink allerede, og vil jo være en stor inspirator for oss andre. Jeg skal også jogge en tilsvarende runde før sommeren ;) Må bare bli kvitt all isen først. Det er livsfarlig rundt her jeg bor. Men det må jo enten bli snø eller bart håper jeg. Jeg hater slike vintre som det vi har i år. Jeg vil ha snø eller bar asfalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj :) Det høres jo ut som super trening... Jeg trente taekwondo når jeg var 10-12 år, og det var god trening det så vidt jeg husker. Jeg har tilgang til fullt treningsstudio jeg også, men jeg får ikke tiden til å strekke til. Jeg må ut med hundene uansett, så jeg kombinerer luftingen av dem med trening. Sykling blir det nok så fort det er trygt. Jeg ser jo at jeg har god tid og overskudd til å trene nå når jeg har fri, men jeg vet at utfordringene står i kø når hverdagen innhenter meg til uken.

 

Nå får vi bare komme oss igjennom de to første ukene. Da er mye gjort ;)

 

 

Jepp, tiden er egentlig det største problemet - og treningen blir fort den tiden det kuttes på. Men ser at det hjelper hvis jeg har forhåndsbooket det i kalenderen.

 

En hund er jo helt supert ift å tvinge seg ut - enten man vil eller ikke. Hva slags type hund har du?

 

Vanligvis er den første uken for meg grei - for da er jeg så fokusert, men så sklir det litt ut... Men dette greier vi!

 

Så hyggelig at det er blitt med flere! Dette blir et bra team!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg kan slenge meg på dennne - har vært - og ER inne på forumet for over 40, men har nå rundt 20 kg igjen til jeg er fornøyd (tror jeg) - og ser at dere ligger ca der jeg ligger, og kunne tenkt meg å ha noen å følge på veien...

 

[...]

 

Jeg har som mål å gå over 10 000 skritt pr dag - og normalt ligger jeg på rundt 100 000 i uka.

 

 

Så flink du har vært og er!! Utrolig bra jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Jeg håper jeg også kan være med her.

Jeg er 43 år, gift og har to gutter på 5,5 år.

Dette blir mitt n'te forsøk på vektreduksjon. Dvs at jeg kan reglene men sliter med å følge de :( .

Mitt mål er å gå ned 18 kg til sommeren, skulle det bli 20 kg er det topp, men erfaringen er at jeg går ned ca 0,7 kg i uken og da er 18 kg mer nærliggende enn 20 kg.

 

Vekta mi har streiket, så jeg må ut å få kjøpt en ny, men jeg tror at mitt totale mål for 2012 vil være ca 25 kg +/-

 

Min trening består av å delta regelmessig på ulike aerobic timer, jeg liker best step og danse aerobic.

 

Jeg starter på mandag 2. januar og vil ha mandager som veie dag. Jeg vil følge GR sitt system, men jeg vil ikke gå på kurs (de har blitt sååå dyre)

 

Jeg krysser fingre og tær på at DETTE er den gangen jeg skal lykkes og det gjelder også for dere andre her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,håper det er plass til en til?

 

Jeg er en erfaren slanker som har holdt på i mer enn 20 år, selv om ikke det synes stort når jeg titter i speilet. Som tidligere ønsker jeg at dette skal bli siste gang jeg starter på en kur, og denne gangen skal jeg klare det. Nå ble jeg voksen i sommer (40år) og da må jeg ha lært hvordan man skal klare å forsake fristelser.

 

Jeg er altså ei 40 år gammel jente, gift, 3 barn, katt, hunder og kaniner. Jeg har en jobb som tillater at jeg beveger meg så mye jeg vil, og er aktiv på fritiden. (mest som sjafør for barna, men også litt for meg selv). Jeg vil bruke de neste månedene både på vektnedgang og på å komme i bedre fysisk form. Jeg skal trene zumba, gå turer og forhåpentligvis gå på ski og skøyter om vinteren kommer.

 

Dagens vekt er ca 80 kg, men målet er 55 kg. Dette høres kanskje lite ut, men jeg er ei lita jente (158cm). Første delmål er 70 kg, og dette håper jeg å nå innen vinterferien i uke 8.

 

På forhånd godt nytt år til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Christine H og Fru Loke :)

 

Dere er selvfølgelig hjertelig velkommen med på "laget" :)

Artig at flere melder seg på. Kanskje vi skulle laget en felles oversikt etter hvert?

 

Dagen i dag skal brukes til å rydde litt i huset og gå en lang tur i solen før jeg skal på besøk i kveld.

 

Jeg har slanket meg mange ganger, og gått ned mange kg hver gang. Allikevel klarer jeg ikke å huske hvor mye kcal det er i de forskjellige tingene, og dermed ender jeg alltid opp med for få kcal totalt sett når vi er på besøk. Jeg har lett for å ende opp på rundt 1300 kcal, og jeg tror det er fordi det var det som var riktig første gangen jeg gikk på GR kurs. Problemet er at det blir mye tøffere å holde seg i gang så fort jeg kommer ned på et så lavt kcal inntak. Da blir jeg mer sulten, mer sliten og rett og slett mindre motivert. Denne gangen skal jeg holde meg mellom 1500 og 1600 hver dag, om jeg så må fylle på før jeg legger meg. Jeg skal også prøve å trimme de anbefalte 200 kcal hver dag. Når det gjelder trim har jeg også en tendens til å bli litt ekstrem ;) Jeg vet at så fort jeg kommer igang skikkelig så blir jeg "høy" av treningen og klarer ikke å nøye meg med mindre enn en skikkelig joggetur hver dag. Det er jo egentlig ikke noe feil med det, annet enn at jeg tar så av at jeg ikke har sjanse til å holde på den trimfrekvensen når jeg er "ferdig". Jeg er "flink" til å slanke meg, men like flink til å gå tilbake til det samme etter en tid. Etter siste slankekuren tok det to år før jeg begynte å legge på meg, men på 2 år har det sneket seg på 20 kg :( Målet MÅ jo være å holde vekten for alltid, og da må jeg ha vaner jeg kan holde på...

 

Derfor så lurer jeg på om vi kan legge inn dagens kcal-inntak og forbruk, så kan dere "holde meg i ørene" om dere ser at jeg begynner å ligge langt under på kcal og "tar av" litt på trimmen ;) Det kan jo være at flere her trenger det samme B)

 

Vel - nå har jeg spist en skål med fitness til frokost... Greit å ha noe lett i magen når man skal gå tur :)

 

Ha en fin dag alle sammen :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut på tur aldri sur eller noe i den duren... Vi fikk gått oss en skikkelig tur i dag. Jeg brukte runkeeper på telefonen og målte turen til 6,97 km. Vi brukte 1t og 20 min, noe som tilsvarer en gjennomsnittsfart på ca 5,4 km/t. Antal kcal forbrukt er ca 550 :P...

 

Jeg merker jo allerede at jeg er i gang for å si det sånn... Jeg vurderte å legge inn jogging innimellom i dag, og hadde gjort det om ikke mannen min påstod at jeg forsøkte å gi ham hjerteinfarkt før vi hadde kommet i gang :lol: Jeg skal gå samme turen i morgen, og 1. nyttåsdag også... Føler at jeg må komme skikkelig på plussiden før hverdagen treffer meg tirsdag morgen. GR målet er 1400 kcal trim hver uke... Det betyr at jeg må gå den runden tre dager i uken. Det bør ikke være uoverkommelig på noen som helst måte. Helst ville jeg ha gått den hver dag. Det ville blitt 3500 kcal forbrukt på trim hver uke, men jeg er så mørkredd at jeg tror ikke jeg klarer å få til det :( Neste uke blir superviktig for å legge lista. Kommer jeg meg gjennom den første uken og ser at det går, er sjansen mye større for at jeg klarer å fortsette i ukene fremover.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, Vilde! Du har fått en kjempegod start!

 

Jeg har fått en god start ift maten, men ikke ift treninga. Både gårsdagen og dagen i dag har gått med til uforutsette ting.

 

Jeg skal i selskap hos noen andre i morgen og lurer på om du har noen tips for hvordan jeg beregner mat og teller kcal. Det er jo veldig greit å veie når jeg er hjemme, men kan jo ikke akkurat be om å få låne vekta - eller ha med min egen, når jeg skal i selskap.

 

Det hadde forresten vært en fin app til mobilen - mobilvekt... :D

 

Det er dette som er min største utfordring. Når hverdagen blir travel eller ikke helt A4, slik at jeg ikke får veid eller telt, så sklir det ut.

 

Så bra at mannen din er med på tur! Min mann er veldig klar for GR-mat og skal selv starte oppladingen til sin sykkelsesong, så jeg håper at det hjelper ift å holde fokus mer enn 1-2 uker.

 

Mitt motto denne gangen er "en dag om gangen", så kommer jeg meg sikkert "sakte men sikkert" videre.

 

I tillegg ser jeg at det blir viktig å planlegge litt fremover.

 

Jeg tenkte jeg skulle bake en kake å ta med meg i morgen - som jeg har litt kontroll på ift kcal - slik at jeg unngår alle julekakene til kaffen.

 

På mandag vet jeg at jeg skal i møte utenbys hele dagen, med flere timers bilkjøring - da kan jeg jo ta med meg mat på boks, i stedet for å stoppe på café eller bensinstasjon.

 

Ser at jeg ikke presenterte meg orntlig i mitt første innlegg, så jeg føyer til at jeg er 38 år, er gift og har en gutt på 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen FrkT :)

 

Det er alltid utfordrende å være vekk fra hjemmet under slanking synes jeg. Ideen om vektapp på mobilen er jo genial B) Spørs om det er mulig å gjennomføre, og stor fare for at mobilen blir litt "klissete" :D

En dag om gangen høres veldig bra ut... Det er bare litt lite motiverende for jeg vil ha resultater med en gang B) Tålmodighet er ikke min sterkeste side for å si det sånn.

 

Det lureste er vel å spise jevnt før man reiser bort, slik at man ikke kommer utsultet til bordet. Velge grønnsaker, kjøtt og poteter i henhold til tallerkenmodellen og vise forsiktighet ved inntak av desserter og kaker. Høres enkelt ut ikke sant ;)

 

Jeg synes matpakke høres ut som en god idè... Nå får du kjøpt matboks med innebygd kjøleelement også. Da slipper man "svett" gulost og beholder grønnsakene sprøe... Selv liker jeg å ha med cherrytomater og sukkererter som snacks ved siden av :) Lite kalorier men masse smak.

 

En stor utfordring for meg i hverdagen er middag. Når jeg kommer hjem fra jobb så er jeg så sulten at jeg nesten svimer av, og middagen må være raskt ferdig. I tillegg så er det gjerne en time fra jeg kommer hjem og til en av ungene skal på trening, så ting må gå fort. Jeg synes middag er drepende kjedelig og har utrolig dårlig fantasi på det punktet ;) Kanskje vi kan utveksle noen middagsideer også underveis...

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he... middag synes jeg er noe av det enkleste :D Spesielt når jeg holder på med GR - for det er jo egentlig bare basismat... kyllingfilet, kjøtt eller fisk, med grønnsaker og potet/pasta/ris. Så lenge jeg holder meg til det går det fint. Men når 6 åringen foreslår pizza, lasagne, pølse, hamburger.... da blir det værre - og ha må jo få noe av det - av og til.

 

Men enig med deg at de dagene det er kort tid mellom jobb og ny aktivitet, så er det ikke alltid like lett.

 

Jeg ble litt stolt i går da gutta ønsket kyllingvinger til middag. Det fikk de - men jeg stekte to kyllingfileter til meg i stedet. Ut over det var jo tilbehøret likt.

 

Tålmodighet ja.... jeg har ikke pleid å ha det ift slanking, og det er vel derfor resultatene har blitt som de har blitt de siste årene. Men jeg tenkte at jeg denne gangen kanskje kunne trekke veksler på det jeg lærer i taekwondo.

 

Jeg har jo veldig lyst på svart belte - men det får jeg jo selvfølgelig ikke den første uka man trener! Her er det beltegrader (dvs. delmål ift slanking) - men for å nå hver beltegrad så er hver enkelt trening viktig - som kan sammenlignes med "en dag om gangen". Siden det funker ift taekwondoen og jeg greier grad for grad - så kanskje jeg nå vil greie kg for kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Her vil jeg også slenge meg med. Har bestemt meg for å ta tak i livet mitt og finne tilbake til mitt energiske jeg. Få et lettere liv og bedre helse. Har totalt ca 30 kg jeg skal ta av, men har et delmål på 17 kg til 15 Juli. Jeg er 1.68 høy og veier 96 kg.

Tenk å få bryte 80 kg grensen til sommeren B)

 

 

Har startet med motivasjonstenking og planlegging i jula, reell start mandag 2 Januar :)

 

Plana er å starte med å få hverdagsmosjonen til å bli automatisk. Og vil i tillegg starte med ei treningsøkt i uka, starter i det små og vil at vanene skal forankres i hverdagen min. Skal øke treningsmengden til 3 gang pr uke innen utgangen av mai. Tror at det da vil være lettere å holde på de resten av livet :)

 

Ønsker alle lykke til og håper vi kan motivere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he... middag synes jeg er noe av det enkleste :D Spesielt når jeg holder på med GR - for det er jo egentlig bare basismat... kyllingfilet, kjøtt eller fisk, med grønnsaker og potet/pasta/ris. Så lenge jeg holder meg til det går det fint. Men når 6 åringen foreslår pizza, lasagne, pølse, hamburger.... da blir det værre - og ha må jo få noe av det - av og til.

 

Men enig med deg at de dagene det er kort tid mellom jobb og ny aktivitet, så er det ikke alltid like lett.

 

Jeg ble litt stolt i går da gutta ønsket kyllingvinger til middag. Det fikk de - men jeg stekte to kyllingfileter til meg i stedet. Ut over det var jo tilbehøret likt.

 

Tålmodighet ja.... jeg har ikke pleid å ha det ift slanking, og det er vel derfor resultatene har blitt som de har blitt de siste årene. Men jeg tenkte at jeg denne gangen kanskje kunne trekke veksler på det jeg lærer i taekwondo.

 

Jeg har jo veldig lyst på svart belte - men det får jeg jo selvfølgelig ikke den første uka man trener! Her er det beltegrader (dvs. delmål ift slanking) - men for å nå hver beltegrad så er hver enkelt trening viktig - som kan sammenlignes med "en dag om gangen". Siden det funker ift taekwondoen og jeg greier grad for grad - så kanskje jeg nå vil greie kg for kg :)

 

Jo da... Problemet er jo at man blir lei kyllingfilet etter hvert ;) Jeg må ha noe som smaker litt mer...

 

Når det gjelder lasagne, så finnes det en super GR oppskrift med cottagecheese... Og pizza løser jeg vet at alle får lage sin egen lille pitapizza. Da kan jeg spise en med det fyllet jeg ønsker og en god salat ved siden av, og de andre kan spise så mange de vil, med det tilbehøret de ønsker :) Ungene elsker slike "småpizzaer" som de kaller det :)

 

Kanskje vi skal se på dette slankeprosjektet som "gradering" ;)

 

Hvitt - 3 kg

Gult - 8 kg

Grønt - 13 kg

Blått - 18 kg

Rødt - 23 kg

Svart - målet er nådd ;)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Her vil jeg også slenge meg med. Har bestemt meg for å ta tak i livet mitt og finne tilbake til mitt energiske jeg. Få et lettere liv og bedre helse. Har totalt ca 30 kg jeg skal ta av, men har et delmål på 17 kg til 15 Juli. Jeg er 1.68 høy og veier 96 kg.

Tenk å få bryte 80 kg grensen til sommeren B)

 

 

Har startet med motivasjonstenking og planlegging i jula, reell start mandag 2 Januar :)

 

Plana er å starte med å få hverdagsmosjonen til å bli automatisk. Og vil i tillegg starte med ei treningsøkt i uka, starter i det små og vil at vanene skal forankres i hverdagen min. Skal øke treningsmengden til 3 gang pr uke innen utgangen av mai. Tror at det da vil være lettere å holde på de resten av livet :)

 

Ønsker alle lykke til og håper vi kan motivere hverandre.

 

Velkommen til deg også tm74 :) Det høres ut som om du har en god plan, og jeg gleder meg til å ta følge med deg mot sommeren.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg hjem fra juleselskap... Det ble nok litt mer spising enn jeg burde, men mye mindre enn vanlig ;) Jeg er faktisk litt sulten her jeg sitter, så jeg har ikke overdrevet.

Jeg hadde på forhånd bestemt meg for mengde mat, og visste at vi skulle spise taco, så det var veldig enkelt. Dessert tok jeg en skje sjokolademoussé med litt vaniljesaus... Utpå kvelden ble det en flis av et kakestykke og noen gelefigurer. Jeg holdt meg unna sjokolade og potetgull og alkohol rører jeg ikke. Alt i alt så tror jeg ikke det ble så galt, og er veldig fornøyd med meg selv egentlig :P (selvskryt skal man høre på, for det kommer fra hjertet B) )

 

I morgen er det vi som skal servere mat... Jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal servere, men lurer på om jeg skal gå for koldtbord eller helstekt indrefilet... Må sove litt på det tror jeg :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mandarin86

Hei:)

 

Jeg hiver meg med jeg og om dere har plass til en til;) Jeg er 26 år og veier 86 kg fordelt på mine 164 cm. Jeg ønsker å gå ned til 65 kg som jeg veide for 10 år siden. Her har kiloene bare sneket seg på uten at jeg oppdaget det noe særlig :P Får sjokk hver gang jeg ser et bilde av meg selv, for det er jo ikke slik jeg ser ut i speilet! Så her har vi det motsatte av anoreksi - jeg så meg selv som tynnere enn jeg var :lol:

 

Hovedproblemet mitt er godter og brus. Jeg har vært avhengig. Som regel har det blitt en pose snop hver dag sammens med en liten brus. Jeg er ikke så veldig glad i mat, og spiser alt for lite i løpet av en dag pga latskap. Kan ofte bli bare 1-2 måltider. Jeg blir fort lei når jeg spiser, så spiser sjeldent store porsjoner, vil bare bli ferdig. Så på måltidene skal jeg skjerpe meg og legge inn flere måltider i løpet av en dag. Ellers har jeg begynt å trene. Er heldig å kan trene på et gymrom på jobben til min samboer, hvor det aldri så langt hvertfall har vært noen andre der samtidig som oss :P Har tidligere prøvd treningssenter, men følte alle stirra på mine dårlige prestasjoner på tredemøllen :P Hvor mange måltider har dere hver dag? Spiser dere til faste tider, selv om dere ikke er sulten akkurat da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...