Gå til innhold

20 kg til sommeren


Gjest Vilde

Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Hvor mange måltider har dere hver dag? Spiser dere til faste tider, selv om dere ikke er sulten akkurat da?

Hei,

Det er 5 måltider per dag. Jeg klarte ikke å spise noe før kl var 12:00 i begynnelsen. Det var meget vanskelig å bli vant til frokost. Løsningen for meg var kiwi til å begynne med, så gikk jeg over til brødskive med ost eller noe annet. Til å begynne med så var det egentlig litt "tvang" for å få i noe, slik at kroppen begynner å "jobbe". Nå er det blitt mer som en vane. Men jeg fortsatt ikke klarer mer enn 1 skive (hvis jeg spiser frokost før kl 10:00).

 

Prøver også å spise til "faste tider" om jeg kan. Kroppen vil da etterhvert si ifra selv når du er sulten. Med regelmessig tilgang på sunt mat, vil kroppen etterhvert være fornøyd med det og ikke vil ha behov for søtsaker. Det er bare de to første ukene som er vanskelige, men klarer du det - så kommer alt til å gå "nedover":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Jo da... Problemet er jo at man blir lei kyllingfilet etter hvert ;) Jeg må ha noe som smaker litt mer...

 

Når det gjelder lasagne, så finnes det en super GR oppskrift med cottagecheese... Og pizza løser jeg vet at alle får lage sin egen lille pitapizza. Da kan jeg spise en med det fyllet jeg ønsker og en god salat ved siden av, og de andre kan spise så mange de vil, med det tilbehøret de ønsker :) Ungene elsker slike "småpizzaer" som de kaller det :)

 

Kanskje vi skal se på dette slankeprosjektet som "gradering" ;)

 

Hvitt - 3 kg

Gult - 8 kg

Grønt - 13 kg

Blått - 18 kg

Rødt - 23 kg

Svart - målet er nådd ;)

 

Vilde

 

Glimrende!! Jeg synes fordelingen her er veldig bra, Vilde! Tydelig at du husker endel fra du selv trente taekwondo og hva som ligger ba hver beltegrad. Jeg skal opp til blått belte til påske - jeg liker tanken på å ha "blått belte i slanking" også :D

 

Har akkurat sittet å beregnet kcalinntaket av gårsdagens middag - lasagne - med ekstra ost, salat og hvitløksbaguetter som har vært vår standard fredagsmiddag i lang tid.

 

Tenkte i går at jeg ville spise vanlig, for å finne ut hva det faktisk innebærer av kcal. HJELPES MEG!!!!! Og i går begrenset jeg meg til 1 prosjon og avstod fra den ekstra "halve porsjonen" etter 15-20 min. Jeg beregnet det til 976 kcal!!!! Det inkluderer riktignok 76 kcal fra olivenolje i dressingen, men likevel.... Det var en vekker!

 

Jeg tror jeg skal prøve GRs oppskrift neste fredag - så får vi se hva gutta sier til den :lol: Hvis den ikke skulle falle i smak, er det kanskje mulig å lage en porsjon med GR-lasagne til meg og den vanlige til gutta mine.

 

Pitapizza er velkjent her i huset (takket være GR) - så det er helt klart et bedre valg enn vanlig ordinær hjemmelaget pizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort unna en liten treningsøkt på nyttårsaften :)

 

Jeg har også bestemt meg for å forsøke å lage GRs limesjokoladekake til selskapet jeg skal i kveld. Den har jeg ikke prøvd før, så jeg håper den blir vellykket.

 

Føler meg veldig klar for et nytt år B)

 

ØNSKER DERE ET RIKTIG GODT NYTT ÅR, JENTER!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mandarin86 :) Velkommen til deg også. Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver ang. for få måltider... Mat er veldig kjedelig innimellom, og jeg spiser for lite skikkelig mat men fyller på med snop.... Men det er det slutt på!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort unna en liten treningsøkt på nyttårsaften :)

 

Jeg har også bestemt meg for å forsøke å lage GRs limesjokoladekake til selskapet jeg skal i kveld. Den har jeg ikke prøvd før, så jeg håper den blir vellykket.

 

Føler meg veldig klar for et nytt år B)

 

ØNSKER DERE ET RIKTIG GODT NYTT ÅR, JENTER!!!!

 

Så flink du er FrkT. Jeg har så vidt kommet meg ut av senga ;) Ble sent før vi fikk lagt oss i natt gitt...

Jeg skal ut på tur nå ganske snart. Gubben klager over litt stive ben og lurte på om vi kunne gå en kortere runde i dag, men jeg skal se om jeg klarer å lure ham med uansett ;) I kveld blir det reker og avokado til forrett, kalkunfilet med grønnsaker og pistasjesaus til hovedrett og tilslørte bondepiker til dessert. Det blir helt sikker bra får vi håpe.

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he :) Da har vi en plan FrkT! I uke 3 skal vi opp til hvitt belte? Eller hva B)Jeg tror ikke vi rekker blått til påske, men kanskje til 17. mai? Men vi tar en grad om gangen. Hvitt belte onsdag uke 3!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort unna en liten treningsøkt på nyttårsaften :)

 

Jeg har også bestemt meg for å forsøke å lage GRs limesjokoladekake til selskapet jeg skal i kveld. Den har jeg ikke prøvd før, så jeg håper den blir vellykket.

 

Føler meg veldig klar for et nytt år B)

 

ØNSKER DERE ET RIKTIG GODT NYTT ÅR, JENTER!!!!

Så flink! Riktig bra start på 2012! Jeg har også startet med litt Zumba-trening idag. Spist 2 måltider og notert all maten på vektklubben. Nå er det på tide å rydde litt og gjøre alt klar til kvelden!

 

Ønsker dere alle godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er FrkT. Jeg har så vidt kommet meg ut av senga ;) Ble sent før vi fikk lagt oss i natt gitt...

Jeg skal ut på tur nå ganske snart. Gubben klager over litt stive ben og lurte på om vi kunne gå en kortere runde i dag, men jeg skal se om jeg klarer å lure ham med uansett ;) I kveld blir det reker og avokado til forrett, kalkunfilet med grønnsaker og pistasjesaus til hovedrett og tilslørte bondepiker til dessert. Det blir helt sikker bra får vi håpe.

 

Vilde

 

God tur!! Hvis du har bestemt deg for en lengre tur, så har han sikkert ikke noe han skulle sagt :)

 

Nei, jeg tror ikke jeg greier blått belte i slanking til påske, men blått belte i taekwondo skal det bli! Da satser vi på hvitt belte i uke 3!

 

Høres ut som en utrolig bra nyttårsmeny! Har fått vite at vi også skal ha kalkun i det selskapet som vi skal - så det er jeg veldig glad for.

 

Men i morgen blir det pinnekjøtt... håper saltet ikke binder for mye vann i kroppen til onsdag ;) Vil gjerne ha et bra resultat på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink! Riktig bra start på 2012! Jeg har også startet med litt Zumba-trening idag. Spist 2 måltider og notert all maten på vektklubben. Nå er det på tide å rydde litt og gjøre alt klar til kvelden!

 

Ønsker dere alle godt nytt år!

 

 

Så flink du også er!! Zumba er kjempegøy! Og veldig god trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Er det plass til en til eller?

 

Jeg starter ikke før mandag 2. januar (må starte på en mandag da serru :D ), men tenkte jeg skulle introdusere meg litt på forhånd :)

 

Jeg er 30 år gammel, gift og jobber som pedagogisk leder i barnehage. Går til jobb ca 4 av 5 dager i uka (er mellom 15-25 minutter avhengig av føret) og har bestemt meg for at 2012 er året hvor ting skal skje :D

 

I perioden mars 2010 - november 2010 gikk jeg ned nesten 20 kg fra 113,5kg til 94kg. Har nok gått en del opp igjen de siste månedene, for jeg har latt humla suse kan man si, men skal veie og måle meg i morra og så blir det utgangspunktet for mitt nye liv :D

 

Jeg har både zumba, wii, vekter og ellipsemaskin hjemme så jeg har egentlig ikke noen unnskyldning for ikke å trene både titt og ofte, men det er utrolig hvor kreativ man kan bli når det kommer til unnskyldninger :rolleyes:

 

Min plan vil være å trene litt styrke hver dag, og trene kondisjon 2-3 ganger i uka, spise sunt i ukedagene og skeie litt ut i helgen, og forhåpentligvis vil dette hjelpe meg å bli kvitt det jeg trenger for å komme ned på 70kg.

 

Jeg er 160cm høy, men har veldig tung benbygning (har tatt en sånn derre test som viser bentetthet eller noe sånt), så den personlige treneren mente at 70kg var riktig vekt for meg, så får vi se.

 

Jeg skal som sagt veie meg for første gang på lenge i morra. Kommer nok til å ha søndager som fast veiedag. Er lettest å forholde seg til for meg, og en grei måte å ikke skeie ut totalt i helgen ;)

 

Ha en riktig god nyttårsaften alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det plass til alle Maeve :) Velkommen!

 

Det ble en lang tur på oss i dag, vi har handlet mat, og nå skal vi kose oss resten av kvelden. Kcalinntaket blir nok i overkant i dag, men uansett så har jeg trimmet bort ca 550 kcal ved å gå tur, så litt har jeg brukt allerede :)

 

Jeg ønsker dere alle en riktig god kveld og et godt nytt år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle sammen :D

 

Da har jeg vært på vekta for første gang på noen måneder, og det var ikke lystig lesing :angry:

 

Vekta viste 99,4kg men jeg får bare trøste meg med at den var under 100, og så får jeg bare jobbe ordentlig med kosthold og trening så får vi se hva som skjer...

 

Skal begynne å registrerer mat og trening fra i morra av, så da er det bare å skjerpe seg ;)

 

Ha en strålende søndag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften gikk langt bedre enn forventet :D ift mat. Ikke optimalt, sammenlignet med en hverdag - men svært bra ift at det var nyttårsaften.

 

Fikk med meg litt av finalen til Biggest Looser i går - og det gav skikkelig inspirasjon!! For en forvandling på 7 mnd!! Her er det to ting som gjelder - riktig mat og nok trening (+ en mental endring som gjør at vektreduksjonen holder).

 

Dagen i dag blir en liten utfordring med 1. nyttårsdagsfrokost og pinnekjøtt til middag - men jeg har bestemt meg for at den ene dagen ikke skal påvirke alle de andre dagene i 2012. :D Jeg velger også å være stolt over at jeg valgte annerledes til froskost enn det jeg pleier ift "festfrokoster".

 

Det er jo "mellom ørene det sitter" - så det jeg bestemmer meg for, blir avgjørende B)

 

Jeg er klar for et helt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen :)

 

Det er ingen tvil om at fettet sitter "mellom ørene"... Det er bare å bestemme seg, så må man bruke resten av tiden til å overbevise hodet sitt om at det er du som bestemmer :P Dette klarer vi om vi vil!

 

Nok mosjon er alfa og omega for meg! Maten er en ting, men alt for mye stillesitting og "kos" er drepen for vekten min. Målet mitt er derfor å lage meg trimvaner som jeg kan leve med...

 

I dag skal julen pakkes ned. Jeg skal gå en tur, og dagen ble startet med ett rundstykke og et glass appelsinjuice. Nå er vi skikkelig i gang, og til sommeren er vi snerte ryper alle sammen :D

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Femteren

Godt nytt år alle sammen!

 

Har et spørsmål. Er det noen av dere som skriver maten på vektklubben (VK)? Før så var det melkerasjonen et eget felt på VK, nå er det ikke lenger det (hos meg i alle fall). Hvor skriver jeg melkerasjonen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen!

 

Har et spørsmål. Er det noen av dere som skriver maten på vektklubben (VK)? Før så var det melkerasjonen et eget felt på VK, nå er det ikke lenger det (hos meg i alle fall). Hvor skriver jeg melkerasjonen nå?

 

 

Jeg drikker ikke melk, men jeg tror det er slik at hvis du f.eks. drikker melk til frokost, så fører du melk opp under frokost - så registrerer den selv at det er en del av melkekvoten. Det gjør den ihvertfall ift frukt og grønnsaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den graderingstaktikken til Vilde var veldig bra! :)

Den skal jeg prøve å utvikle så den passer til mitt løp også :)

 

Ellers så har året begynt med husvask og utrydding av jula. Så jeg har nok brent noen kalorier på det.

Sekken med treningsklær er pakket og skal være med på arbeid i morgo og treningsrommet skal taes i bruk når arbeidsdagen er over.

 

GR boka er funnet frem og motivasjoner er på topp.

 

Ønsker alle et godt aktivt nytt år B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som har hatt problemer med forumet de siste timene? Jeg har ikke fått det opp i det hele tatt...

 

Vel - i dag har vi ryddet hus... Det ble et 11 timers prosjekt, så trimmen utgikk i dag. Tror nok det lå "litt" trim i all sjauingen da ;) Maten har vært grei i dag... Rundstykke til frokost og lunch, kyllingfilet til middag. Havner på rundt 1580 kcal og det er jo erfekt :) Nå skal jeg slite litt på sofaen tenker jeg før jeg skal ta kveldsturen med hundene.

 

Sov godt alle sammen :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hverdagen igang igjen for meg :)

 

Blir spennende å se hvordan jeg klarer meg matmessig og med trening.

Begynte dagen med rundt 10 minutters styrketrening litt før 6 i morges, og så er det å gå til jobben om et kvarters tid. Tar ikke mer enn 20 minutter, men alle monner drar :D

 

Ha en mandag folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Femteren

Da var hverdagen igang igjen for meg :)

 

Blir spennende å se hvordan jeg klarer meg matmessig og med trening.

Begynte dagen med rundt 10 minutters styrketrening litt før 6 i morges, og så er det å gå til jobben om et kvarters tid. Tar ikke mer enn 20 minutter, men alle monner drar :D

 

Ha en mandag folkens :)

 

Hei,

Wow, nå er jeg skikkelig imponert! Klarer ikke å trene så tidlig jeg:(

 

Etter 1 dag med 1700 kcal skulle jeg snikk-veie meg idag. Gjett om ikke jeg var overrasket, når vekten viste + 1,4 kg :blink: .... Men ingen grunn til panikk. Det viste seg at det var bare dårlige baterier. Etter å ha skiftet batterier til nye ser det ut som at alt går riktig vei likevel. Gleder meg til veiing på onsdag:)

 

Ha en fortreffelig første mangad i 2012 alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Hvordan gikk det med dere som startet opp i går?? Ble det en bra dag?

 

Og til oss som skal på vekta i morgen tidlig er dette "last chance workout" - både ift å spise riktig/bra OG trene!

 

Jeg merket at jeg slet med å komme i gang med jobbingen i går - men i dag startet dagen kl 0500 :D Gleder meg til det er lyst og fuglene kvitrer på dette tidspunktet. Enn så lenge er det bekmørkt :)

 

Ha en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet i går. + 2,3 kg i jula, men tror det går raskt vekk- MEN startvekt 2.januar 2012 blir da: 97,3. Har da gått ned 20,2 kg siden april, og kunsten nå er å klare å fortsette.

 

Idag har jeg fri fra jobb, og planen var å gå på treningsstuido - men det sitter LANGT inne. Har hatt medlemsskap siden oktober og vært ca 2 xx pr uke, men er mindre og mindre motivert for det. Synes det er MYE bedre å være ute å gå. Gått en tur på 1 t og 40 min idag - har nå 13 000 skritt idag, og øker nok til rundt 16 000 før dagens slutt. og DET er jeg fornøyd med. Samtidig har jeg dårlig samvittighet for å ikke trene på treningsstudioet og styrketrening ER jo også viktig. Kanskje jeg har valgt feil dag/tidspunkt - må tenke og vurdere...

 

Lunsj idag: VELDIG godt, og friskt og SER helt super godt ut: Hakk opp 2 fedd hvitløk og en liten løk, stekes i litt olivenolje. Ha i 150 gram reker (veldig gode de som fås kjøpt i glass - håndpillede reker, er 300 reker i et glass)., stekes, kutt opp paprika (hadde 100 gram i idag) + en halv bunt med kruspersille. + pasta (50 gram tørr pasta, kokt tidligere). Ha alt i stekepanna og varm /stek - spis som det er - DEILIG!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Hvordan gikk det med dere som startet opp i går?? Ble det en bra dag?

 

Og til oss som skal på vekta i morgen tidlig er dette "last chance workout" - både ift å spise riktig/bra OG trene!

 

Jeg merket at jeg slet med å komme i gang med jobbingen i går - men i dag startet dagen kl 0500 :D Gleder meg til det er lyst og fuglene kvitrer på dette tidspunktet. Enn så lenge er det bekmørkt :)

 

Ha en strålende dag alle sammen!

 

 

Gårsdagen gikk kjempebra :) Fikk et feilskjær først på dagen da vekta hadde gått tom for batterier. Så det ble ikke noe startvekt før i dag. Vekta stoppet på 96,7 kg. Litt mer enn jeg hadde forventet men nå har jeg et utgangspunkt :) Tror jeg skal klare å veie meg kun hver 14. dag. Lettere å fokusere på det en faktisk skal gjøre enn å gå etter den vekta hele tiden.

Fikk ei treningsøkt i går, usedvanlig tungt, i dag er det husarbeid som hverdagsmosjon :)

Stå på alle sammen, dette klarer vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Så fint at det er mange som er godt i gang! Jeg hadde første dag på jobb i dag, og gikk på en skikkelig smell... Jeg gikk til jobb, og har gått tur på en time etter jobb, men jeg har vært sinnsykt sulten og klarte å trøkke i meg tre pepperkaker nå på kvelden...Det er ingen katastrofe, men unødvendig. Jeg ble også litt deppet av å gå på vekten på morningen, selv om jeg ikke har veiedag før i morgen. Den viste +400 gram, og var ikke den starten jeg hadde håpet. Samtidig har det vært jul og nyttår og mye mat, kaker og selskap, så det er jo ikke uventet. 400 gram opp i julen er jo egentlig ikke mye :)

 

Nei - jeg går på vekten i morgen, det blir et utgangspunkt, så tar vi det derifra :)

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg skrev ble slettet. Prøver igjen:

 

I'm in. Skal ned 20 kg helst innen 1.juni og seinest innen 20.juli. 20.juli drar jeg til varmere strøk og nekter å se slik ut.

 

Jeg er ei kvinne i begynnelsen av 20-årene som har en sønn på 2,5 mnd.

Jeg veide 108,5 i slutten av oktober. I slutten av desember veide jeg 98,7. Det vil si at jeg har gått ned 9,8 kg på ca 2 mnd(litt mindre enn 2 mnd, faktisk). Jeg har en ENORM viljestyrke. Når jeg går inn for noe, så går jeg inn for det.

 

Jeg går turer HVER eneste dag i all slags hver på minst 1,5 time i tillegg til å trene mandag-torsdag. Min første planlagte utskeielse er i begynnelsen av april (påske). Neste er 17.mai. Frem til 1.april så skal jeg OVERHODE ikke ha noen utskeielser. Jeg SKAL ned. Min motivasjon er at jeg må være et sunt og slankt forbilde for min sønn. Min nr 2 motivasjon er at helsen min og selvtillit/selvbilde skal bli bedre og min siste motivasjon er at jeg skal møte forloveden sine foreldre. De bor og kommer ifra dette "varmere strøket" som vi skal til 20.juli, så jeg skal være flott til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...