Gå til innhold

Prøver igjen...


Gjest Ekorn
 Share

Anbefalte innlegg

Da prøver jeg igjen. Kiloene er en evig kamp, men jeg bretter opp armene og sier nok er nok. Og jeg håper jeg greier å etterleve dette nå.

 

Delmål er minus 4 kg per mnd, minus 20 kg før sommeren er første store mål.

 

Jeg har ikke gått på vekta på leeeenge så vet ikke helt hvor jeg står nå. Men antar jeg skal ned mellom 30 og 40 kg totalt.

 

Plan:

Nyttårsforsettet er kun det ene: fysisk aktivitet hver dag. Setter ingen krav om hvor mye og lenge men håper at en liten start vil gi økt motivasjon for å drive på lengre for hver dag.

 

Har innredet et trimrom med etpar apparater som skal nyttes, liker ikke ski, men ser fram til sommeren og sykkelturer.

 

Sier ikke mye om kosthold, men skal begynne å planlegge ukesmenyer og handle deretter. Skal bruke hovedsaklig GR oppskrifter.

 

Og så får vi da se, hvordan dette skal gå.

 

Startet nyåret med 10 minutter på trimapparat og 10 minutter styrketrening i dag, ikke mye synes dere sikkert, men jeg har ikke trent på månedsvis, så dette var en god start for meg.

 

Ser fram til en lettere sommer :-)

 

Lykke til alle her på forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg igjen. Kiloene er en evig kamp, men jeg bretter opp armene og sier nok er nok. Og jeg håper jeg greier å etterleve dette nå.

 

Delmål er minus 4 kg per mnd, minus 20 kg før sommeren er første store mål.

 

Jeg har ikke gått på vekta på leeeenge så vet ikke helt hvor jeg står nå. Men antar jeg skal ned mellom 30 og 40 kg totalt.

 

Plan:

Nyttårsforsettet er kun det ene: fysisk aktivitet hver dag. Setter ingen krav om hvor mye og lenge men håper at en liten start vil gi økt motivasjon for å drive på lengre for hver dag.

 

Har innredet et trimrom med etpar apparater som skal nyttes, liker ikke ski, men ser fram til sommeren og sykkelturer.

 

Sier ikke mye om kosthold, men skal begynne å planlegge ukesmenyer og handle deretter. Skal bruke hovedsaklig GR oppskrifter.

 

Og så får vi da se, hvordan dette skal gå.

 

Startet nyåret med 10 minutter på trimapparat og 10 minutter styrketrening i dag, ikke mye synes dere sikkert, men jeg har ikke trent på månedsvis, så dette var en god start for meg.

 

Ser fram til en lettere sommer :-)

 

Lykke til alle her på forumet!

Så bra at du har startet på nytt, og det nyttårsforsettet var lurt. Bedre med litt enn ingenting når det gjelder fysisk aktivitet :)

 

og du, 20 minutter med trening er jammen ikke dårlig. Hadde vi klart det mange ganger i uken så blir vi jo fort spreke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer om minus 20 til sommeren jeg også. Reiser til varmere strøk i juli...

 

Lykke til :-)

 

Jeg også drømmer om 20 minus før sommeren... Er det mulig???

Starter på kurs den 10 jan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er litt strenge mot dere selv så er det jo helt klart mulig. Frem til 1 juli er det vel 25 uker, og det blir 0,8 kg hver uke. Når det skrives slik så høres det faktisk ikke så ille ut :)

 

Kanskje jeg også kan greie ned 20 til sommeren? *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk for gode ord og oppmuntring, masse lykke til dere også!

 

Her ble det ikke den starten på året jeg hadde håpt. Har leddgikt og hatt stor oppblussing nå helt siden nyåret. Derfor minimalt med trening. Og ingen endring i vekten min. Tror jeg har trent inne 2 ganger og gått på ski 5 ganger, og det er ikke mye. Jeg skal til ny kontroll nå i slutten av mnd og håper på ny medisinering da. Men enn så lenge skal jeg prøve å få til trening på gode dager. Målet er der fortsatt og motivasjonen større enn noensinne!!! Jeg SKAL ned 20 kg før sommeren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampviljen er høyst aktiv her! Kampen mot kiloene er i gang! Nå skal jeg prøve å la unnskyldninger være nettopp det de er: unnskyldninger.

 

Gikk i dag på vekten. Deprimerende resultat: 91.4 kg til mine 158 cm = en BMI på 36. Dette går ikke lengre!!!!!!!!!!!!

 

Har nå nok en gang meldt meg på et GR nettkurs, Maxi. Oppstart neste uke, 20.februar. Har satt delmål: 80 kg innen kursslutt (7 uker) og hovedmål 60 kg i løpet av det neste året.

 

Bestilte meg ny kjøkkenvekt og en corebar også. Nå blir det andre boller her i huset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått på vekta siden sist, skal vente til i morgen tidlig. Men synes jeg har vært flink med kostholdet hele siste uken. Noe trening har det ikke blitt pga betennelser her og der, men jeg føler meg faktisk lettere. Kanskje er det bare fordi kroppen begynner å venne seg til mindre sukker? Uansett, jeg fortsetter enda mer motivert :-)

 

Meldte meg på kurs som starter i morgen, fikk pakken med utstyr, bøker og faktura på fredag, men har glemt å betale, skal gjøre det i dag. Håper det går bra med oppstart i morgen lell om det blir i siste liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Pigalopp

Så bra at du allerede er i gang med endring av kosthold. Det er lett å vente til kursoppstart; stjerne i boken til deg for det! Motiverende når en kjenner at det gir resultater.

 

Ønsker deg lykke til med kursoppstart i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!!

 

Startet morgenen med å gå på vekten som viste minus 2.4 kg siden sist uke. Tror jeg må ha målt feil da, var på vekten flere ganger i dag og nå er den i allefall 89 kg. På rett side av 90 og jeg er lykkelig!!! :-)

 

1. dag av kurset i dag og erfaring så langt: Litt tungvindt med veiingen og gjør ikke det på jobb, blir derfor litt usikre tall og kalorier. For lite mat til frokost og lunsj i forhold til resten av dagen. Skrubbsulten nå ikveld... Må nok endre litt på dette. Ble en bolle i dag også i sosial sammenheng, var vanskelig å si nei... Den hadde jo like mange kalorier i seg som et måltid, skremmende. Bra en får opp øynene for slikt. Null trimpoeng på dag 1.

 

 

Så bra at du allerede er i gang med endring av kosthold. Det er lett å vente til kursoppstart; stjerne i boken til deg for det! Motiverende når en kjenner at det gir resultater.

 

Ønsker deg lykke til med kursoppstart i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertesukk. En skulle aldri gå på vekten i utide. Gikk nettopp på nå, og den viste 91.2 kg. Det er kveld ja, men jeg har ikke greid å følge opplegget siste halve uka. Skylder på vinterferie og at vi har vært bortreist, men til syvende og sist er det selvdisiplinen som ikke var god nok. Men jeg vil så gjerne, og fortsetter intensjonene og setter vekkerklokka på 06. Tenk om jeg fikk tatt en liten trimøkt før arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stå på!

 

Takk!

 

Går sakte dette, ble syk på toppen av alt. Men vekta viste 88.1 kg i går morges og jeg har mistet 7 cm her og der, synes det er en god start :-)

 

Dere som har trent og greid å komme dere ned mange kg, så dere har igjen mindre enn 30 kg å gå. Blir dere fortsatt på denne siden eller melder dere dere inn på den hvor man skal gå ned mellom 20 og 30 kg?

 

Jeg har igjen ca 28 kg nå før målet er nådd, laaangt opp og fram enda, men det går da rette veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

 

Går sakte dette, ble syk på toppen av alt. Men vekta viste 88.1 kg i går morges og jeg har mistet 7 cm her og der, synes det er en god start :-)

 

Dere som har trent og greid å komme dere ned mange kg, så dere har igjen mindre enn 30 kg å gå. Blir dere fortsatt på denne siden eller melder dere dere inn på den hvor man skal gå ned mellom 20 og 30 kg?

 

Jeg har igjen ca 28 kg nå før målet er nådd, laaangt opp og fram enda, men det går da rette veien.

 

Jeg har i allefall tenkt å holde meg her. Heldige deg som er under 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter frokost i dag jeg trent nesten 1.5 time, er veldig fornøyd! God start på helga. Gikk tur, litt styrketrening og litt på trimsykkel.

 

Mitt delmål er 80 kg, forhåpentligvis i løpet av dette GR kurset, men siden jeg kom sent i gang er det vel tvilsomt.

 

Hovedmålet har jeg sagt er 60 kg. Da skal jeg jo være fornøyd.

 

Samtidig tok jeg nå en BMI test og lekte meg litt med den. Skremmende nok har jeg normalvekt mellom 47 kg og 62 kg... Om jeg går ned 40 kg nå så har jeg fortsatt normalvekt! Halve meg det! Hvordan i all verden har det blitt slik??? Optimismen i går om "bare" 28 kg igjen er glemt.

 

Vel, slik er realitetene og dette skal bli historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter frokost i dag jeg trent nesten 1.5 time, er veldig fornøyd! God start på helga. Gikk tur, litt styrketrening og litt på trimsykkel.

 

Mitt delmål er 80 kg, forhåpentligvis i løpet av dette GR kurset, men siden jeg kom sent i gang er det vel tvilsomt.

 

Hovedmålet har jeg sagt er 60 kg. Da skal jeg jo være fornøyd.

 

Samtidig tok jeg nå en BMI test og lekte meg litt med den. Skremmende nok har jeg normalvekt mellom 47 kg og 62 kg... Om jeg går ned 40 kg nå så har jeg fortsatt normalvekt! Halve meg det! Hvordan i all verden har det blitt slik??? Optimismen i går om "bare" 28 kg igjen er glemt.

 

Vel, slik er realitetene og dette skal bli historie.

 

Nei, du må ikke glemme optimismen. Et sted må man jo begynne og du er jo godt igang. Dette kommer til å ta tid, men ikke mist fokuset kjære deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må ikke glemme optimismen. Et sted må man jo begynne og du er jo godt igang. Dette kommer til å ta tid, men ikke mist fokuset kjære deg.

 

Takk for oppmuntring. Sitter langt inne optimismen. Men kampviljen er desto større. Dette går ikke lengre!!! Veldig glad det er vår nå, og en kan komme seg ut. Og glad jeg er igang med kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten en merkedag i dag, jeg løp for første gang på flere år! Det var ikke langt, og det var bare i lek med datteren, men du verden så deilig det føltes! La nå all is og snø og slaps bli borte så jordene blir tørre og det er fritt fram for enda mer uteaktiviteter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten en merkedag i dag, jeg løp for første gang på flere år! Det var ikke langt, og det var bare i lek med datteren, men du verden så deilig det føltes! La nå all is og snø og slaps bli borte så jordene blir tørre og det er fritt fram for enda mer uteaktiviteter!

 

Kjempeflott. Dette kommer til å bli bra. Det er så godt når man begynner å merke endringen til bedre form

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 87.1 i dag... 100 g opp :-( Men har vært syk og ikke fått trent og hatt mye gjester og god mat, da blir det som det blir. Satser på bedre resultat til neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Påska er over og godsakene skal ut av huset. Har skeiet ut desverre. Men på den andre siden har jeg gått turer på opp til flere timer hver dag hele påsken og det skal jeg fortsette med. Straks på tur ut nå!

 

Ang maxikurset så greide jeg ikke følge det. Fikk det ikke til i hverdagen med veiing av maten og all registreringen. Desverre :-( Litt for hektisk på hjemmebane kombinert med sikkert for lite vilje og motivasjon. Men på den positive siden har jeg lært mye av kurset og skal ta med meg hovedtrekkene videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Vet ikke om en skal le eller gråte. Ser på tidligere innlegg og kan bare konstantere at et år etter er jeg på stedet hvil. 89.7 kg i kveld.

 

Kan lekse opp om at jeg har motivasjon og planen klar, men det har jeg gjort før også, uten nevneverdig resultat.

 

ja, ja. Jeg er jo her, og prøver på`n igjen.

 

Har gått tur på 1.5 time i kveld.

 

Lykke til alle andre her inne, jeg leser og følger med og blir motivert av å lese hvordan dere greier dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...