Gå til innhold

Kan jeg klare 23 kg i 2012 ?


Gjest madeleinerenate

Anbefalte innlegg

Gjest madeleinerenate

Dette er mitt store mål får 2012 . Etter veldig mange år med jojo slanking , trøstespising , musespising og overspising hadde jeg mot slutten av 2008 min høyeste vekt på 99.9 kg ... et sjokk ! I 2009 gikk jeg i den same fellen igjen og gikk ned 18 kg med + 12 kg februar 2010 . Staret noe helt nytt livsstilendring . Gikk ned ca 6 kg i 2010 , i 2011 ca 9 kg . Staret det nye året med et pluss på ca 5 kg . Nå er det nok ! Har bestemt meg jeg skal i mål i 2012 ! Vil si 23 kg ! Jeg har kontroll på kostholdet i hverdagen . Men slitter i helgene ... I tillegg har jeg en meget kranglete kropp så det har dessvere blitt lite trening ... håper det kan bli mye ski og friluftsliv i 2012 !

 

Delmål :

79.9 kg :

74.9 kg :

69.9 kg :

64.9 kg :

60.0 kg :

 

Resultater 2012 :

Startvekt 02.01 = 82.9 kg

09.01 vekt på 81.9 kg ( minus 1 kg )

16.01 vekt på 80.8 kg ( minus 1.1 kg )

23.01 vekt på 81.2 kg ( pluss 0.4 kg )

 

Resultat 2012 : minus 1.7 kg

 

Om noen vil følge meg på veien og gjerne legger igjen noen ord blir jeg kjempe glad ! Trenger veldig gjerne en eller flere støttespillere på veien i 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Gjest tullsjura

Dette er mitt store mål får 2012 . Etter veldig mange år med jojo slanking , trøstespising , musespising og overspising hadde jeg mot slutten av 2008 min høyeste vekt på 99.9 kg ... et sjokk ! I 2009 gikk jeg i den same fellen igjen og gikk ned 18 kg med + 12 kg februar 2010 . Staret noe helt nytt livsstilendring . Gikk ned ca 6 kg i 2010 , i 2011 ca 9 kg . Staret det nye året med et pluss på ca 5 kg . Nå er det nok ! Har bestemt meg jeg skal i mål i 2012 ! Vil si 23 kg ! Jeg har kontroll på kostholdet i hverdagen . Men slitter i helgene ... I tillegg har jeg en meget kranglete kropp så det har dessvere blitt lite trening ... håper det kan bli mye ski og friluftsliv i 2012 !

 

Delmål :

79.9 kg :

74.9 kg :

69.9 kg :

64.9 kg :

60.0 kg :

 

Resultater 2012 :

Startvekt 02.01 = 82.9 kg

 

Om noen vil følge meg på veien og gjerne legger igjen noen ord blir jeg kjempe glad ! Trenger veldig gjerne en eller flere støttespillere på veien i 2012

 

Hei! Dette vil jeg hive meg på! Tror og håper at GR-måten blir rett for meg, å noe jeg kan holde meg til uten å "spekke"..

 

jeg skal ned 22kg i 2012 så dette skal vi klare vettu :D

 

Min startvekt er 77,7 kg og min trivselsvekt er på ca 55kg. Jeg er 158cm høy :)

 

Jeg skal følge meny 2, å har veiedag på onsdager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Heisann tullsjura :) Så koselig at du vil være med !

Jeg har også veldig stor tro på at varig livsstilendring er det rette får meg også . Jeg må bare få inn mer aktivitet i hverdagen og komme ut av sirkelen med å spise mer enn jeg både bør og strengt tatt ikke trenger . I tillegg må jeg få mer kontroll på helgeutskeielsene , får selv om en kan spise alt med måte , så fungerer dette ikke hos meg ... får ser jeg noe jeg " lengter " etter spiser jeg ikke bare litt , ikke bare smake en liten bitt , neida her mååå jeg spise absolutt alt ... HUFF !

 

Går du på kurs ? Jeg gjør ikke det . Har kontroll på hverdag kostholdet .

 

Kjekt at vi skal nedover like mye i vekt ! Dette skal vi nok klare begge to !

 

Jeg er selv 1.60 høy . Har det siste årene aldri vært under 69 kg . Men har et mål om å nå 60 kg , vet ikke hvordan kroppen ser ut der , men normal bmi ligger på ca 64 kg og tenker at når jeg har perioder med

" selvsabotering ... " og gjerne + 5 kg så blir ikke bmi oversteget . Men har tro at når jeg en dag er kommet i mål så har klart å innarbeide gode rutiner på trening og fått stål kontroll på både overspisingen og helgeutskeielsene ...

 

Gleder meg å starte på denne reisen mot minus 23 kg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Heisann tullsjura :) Så koselig at du vil være med !

Jeg har også veldig stor tro på at varig livsstilendring er det rette får meg også . Jeg må bare få inn mer aktivitet i hverdagen og komme ut av sirkelen med å spise mer enn jeg både bør og strengt tatt ikke trenger . I tillegg må jeg få mer kontroll på helgeutskeielsene , får selv om en kan spise alt med måte , så fungerer dette ikke hos meg ... får ser jeg noe jeg " lengter " etter spiser jeg ikke bare litt , ikke bare smake en liten bitt , neida her mååå jeg spise absolutt alt ... HUFF !

 

Går du på kurs ? Jeg gjør ikke det . Har kontroll på hverdag kostholdet .

 

Kjekt at vi skal nedover like mye i vekt ! Dette skal vi nok klare begge to !

 

Jeg er selv 1.60 høy . Har det siste årene aldri vært under 69 kg . Men har et mål om å nå 60 kg , vet ikke hvordan kroppen ser ut der , men normal bmi ligger på ca 64 kg og tenker at når jeg har perioder med

" selvsabotering ... " og gjerne + 5 kg så blir ikke bmi oversteget . Men har tro at når jeg en dag er kommet i mål så har klart å innarbeide gode rutiner på trening og fått stål kontroll på både overspisingen og helgeutskeielsene ...

 

Gleder meg å starte på denne reisen mot minus 23 kg :rolleyes:

 

Jeg har vel det problemet at jeg spiser og for skjeldent. Er vant med 2 høvelig store måltider pr dag (en kl 13:00, og en stor kl 18:00)

Å ALT for lite trim, er i permisjon med baby nå, så sitter for det meste hjemme..

Å snop er jeg kjempeglad i! Men jeg og samb. min har kommet til en deal, hvis jeg klarer meg uten både sukkerbrus, godterier og potetgull ett år, får jeg en hjertediamnt i ringen min! (hehe, å DET vil jeg ja!)

 

Jeg går på kurs ja, første gangen! Det eneste jeg "plages" med er å veie alt jeg spiser, men ellers har jeg klart å spise regelmessig :)

Håper jeg kommer inn i en rutine med dette da.

 

Ellers så har jeg bestemt meg får å gå tur hver dag, ca (ikke i dag, det er 23 minusgrader ute.. brr)

Men i dag skal jeg på en spinningtime, for føreste gang! blir veldig spennende. Kanskje det er noe jeg kan fortsette med :)

 

Ellers av trening, tengte jeg å ta litt situps og pushups om kveldene før jeg legger meg :) Har laget et avkryssningsskjema, som jeg skal henge på soverommet, slik at jeg blir minnet på dette hver dag! :)

 

Har du noen turkamerater?

Det kan være lurt! Jeg og mamma er flinke til å gå tur sammen. Vi bor ganske nært, så når hun skal ut å gå ringer hun meg, å når jeg skal ut å gå ringer jeg til henne! Da er det litt mer koselig å gå tur :=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Kjenner meg igjen i det du skriver tullsjura om å spise 2 store måltider om dagen ! Før spiste jeg selv 2 - 3 måltider , nå prøver jeg å spise 5 små måltider om dagen . Dette går veldig bra så lenge jeg ikke overspiser ...

 

Kjempe flott deal ! Håper det ikke er får strengt ... Men har troen på at du klarer dette , når det venter en kjempe fin belønning ! :)

 

Jeg har aldri vært streng selv med å veie maten , men funne mine egne løsninger ... har funne ut hvor mye det ene og det andre er i en ss ... Får meg ble det mer praktisk ... fint hjelpeverktøy når en er på besøk eller i selskap til dømes . Så har mine egne huskeregler .

Men vekten skal jo være det beste verktøyet !

 

Jeg også har bestemt meg får å gå turer hver dag . Har " maset " litt på samboeren om å begynne å gå mer turer sammen er jo mye mer koselig . Men han er dessvere en ekte sofaslitter og tror jeg ikke kjenner noen som er godterielsker mer enn han :blink: hehe :lol:

Men dealer neste uke er at vi skal gå 2 - 4 turer sammen , 50 minutter hver gang .

 

Jeg har planlagt alt får lenge å starte å gå en fin turløype rett her ute , det skal jeg også starte med på mandag . Tror den er 90 minutter lang .

 

Håper det blir en positiv spinning time :rolleyes:

 

Kjempe bra ide om avkryssingskjema ! Jeg har selv laget et skjema i dag , der jeg har funne ut hvor mye jeg skal spise , og hvor mye aktivitet jeg må ha hver uke får å gå ned

500 gram / 600 gram / 700 gram / 800 gram / 900 gram / helt 1 kg /

Det ble skrekkelig mye får en utrent person :unsure:

 

Men håper det blir mange lange skiturer fremover får da trenger en mye mindre aktivitet hver uke , har tenkt litt på svømming og lange fjellturer til våren og sommeren .

 

Huff nå hører det sikkeret ut som jeg skal finne lettvinte løsninger får aktiviter . Men en god skitur gav mange trimpoeng fant jeg ut :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Ja, jeg har også troa på at jeg kommer til å klare å unngå snop på et år, fordi når jeg koser meg er det gjerne med god mat, ikke godterier (biff, lasagne, etc. Med godt tilbehør :mellow: )

 

Ja, det hørtes mye mer praktisk ut! Nå har jo jeg fått Grete Roede boka, å i den står det mye, så det er ikke alt jeg trenger å veie.

 

hehe, høres ut som min samboer ja.. "Gå tur, etter veien?" :P

Ja, Men det er jo flått du får ha med deg, noen turer hvertfall.

 

Ja, nå har jeg hatt min første spinningtime! Veldig positivt. så dette skal gjentas, en gang i uken tengte jeg, så gå turer de andre dagene :)

 

 

Jeg fårstår ikke riktig alt enda, hvordan regner du ut hvor mye du må trene for å gå ned så å så mye??

 

hehe, Men det er ikke nøye! skiturer er jo kjempebra! Svømming har jeg også tengt på, får gratis tillgang til svømmehall gjennom treningssenteret jeg er medlem i, meeen det er jo det å kle seg i bikini/badedrakt da :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Godt å høre at du er innstilt på å klare deg uten snop på et helt år ! Det står stor respekt å klare et slikt mål ! Et slikt mål skulle jeg gjerne ha blitt med på ... men er litt svak ennda ... men kanskje jeg en dag kan si stolt at jeg også kan klare det ... men må ha en reserve løsning ... får som jeg skrev i hovedinnlegget mitt i går har jeg vært trøstespiser i flere år ... må bare bryte den stygge uvanen og bytte det som forårsaker dette med noe annet ... tror kanskje løsningen ligger litt frem i tid ... men i mars neste år får vi et kjempe fint svømmeanlegg her og det er noe jeg ser frem til :) Da vet jeg at jeg kan komme ut av trøstemønstert . Det siste 3 årene har trøsten kommet når jeg slitter med en alt får kranglete kropp til dømes og svømming og varmt vann vil hjelpe kroppen veldig mye :)

 

Kjenner meg igjen i det du skriver om å gå i badeklær ... jeg kan fint gå i badedrakt men bare viss ingen kjenner meg ...

 

Helt enig med deg , mye bedre å kose seg med en litt bedre middag :)

 

Jeg sa til min kjære i dag at vi skulle gå 3 turer i uken på 50 minutter hver :) Så skal jeg alene gå 4 turer på 90 minutter hver og ha 60 minutter med styrketrening i uken . Viss jeg klarer å spise 1416 kcal daglig og holde meg til den aktiviteten , vil det si minus 900 gram i uken :rolleyes:

 

Men teori og praksis kan jo være 2 helt ulike ting da ...

 

Drømme , drømme :) ville si at jeg i uke 25 når vi reiser på ferie kunne jeg vært 62.2 kg og 20.7 kg vært borte vekk B)

Men tør ikke å håpe sååå mye ennda :unsure:

 

Kjempe bra å høre at spinningtimen var en positiv opplevelse :)

 

Jeg har lært en veldig finn måte hvordan kcal og trening må henge sammen får å få minus i rekneskapet på vekten

 

Veldig nyttig og ikke minst hvor mye jobb som faktisk mååå gjøres :unsure:

 

Håper det blir en flott søndag i morgon , gjerne med en tur eller med ski på beina

 

Ha en fin søndag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Det er bestandig lov og håpe! Men det lureste er vel å ta tiden til hjelp :)

 

 

Idag har ikke vært noe fin søndag egentlig, dagen startet kl 07:00 med frokost, kl 08:30 var jeg på Coop Extra å hadde varetelling frem til kl var 20:00! slitsom dag, pluss at det var vanskelig å få i seg alle måltidene jeg skulle ha hatt.. mangler vel nesten 2 måltider.

 

Å i morgen kommer det enda en utfordring! da skal vi i bursdag til min svigerbror :)

 

Hvordan var din dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

En slittsom dag kan jeg tenke meg !

 

Kan jeg spøre ... hva gjør du når du skal i bursdag eller selskap ? Er det lov å kose seg litt eller er det stopp på alt hele året ...

 

Her har dagen vært kjempe fin , har vært ute på årets første gå tur , selv om det ble en rolig gå tur langs sjøen , var det 2 herlige timer :rolleyes:

 

Veldig spent hva vekten viser i morgon ... har spist mye mindre denne uken i forhold til ukene rundt jul , men gikk helt gale med godtespisingen både mandag og tirsdag ... har ikke vært aktiv heller denne uken . Lov å håpe på et positivt tall :rolleyes:

 

Ønsker deg en fin start på uken !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

En slittsom dag kan jeg tenke meg !

 

Kan jeg spøre ... hva gjør du når du skal i bursdag eller selskap ? Er det lov å kose seg litt eller er det stopp på alt hele året ...

 

Her har dagen vært kjempe fin , har vært ute på årets første gå tur , selv om det ble en rolig gå tur langs sjøen , var det 2 herlige timer :rolleyes:

 

Veldig spent hva vekten viser i morgon ... har spist mye mindre denne uken i forhold til ukene rundt jul , men gikk helt gale med godtespisingen både mandag og tirsdag ... har ikke vært aktiv heller denne uken . Lov å håpe på et positivt tall :rolleyes:

 

Ønsker deg en fin start på uken !

 

mm, jag får jo lov å spise kaker da (det er ikke samme typen snop fannt vi ut :P) Men har ikke lyst til det egentlig, siden jeg er med på kurs nå å vil prøve så best jeg kan å få høvelig gode resultater :) også får jeg lov å spise 70%sjokolade, så hvis jeg virkelig får sug, så kan jeg jo det da :)

 

Ah, hørtes ut som en koselig tur! Her er det fremdeles godt over 20 minus, men det er meldt mye mildere i morgen. Så håper jeg får tatt med hunden vår på en god tur!

 

Jeg gleder meg også til jeg skal på vekta! blir spennende :)

 

Ja, i til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Ny uke og nye muligheter :):rolleyes:

 

Gledlig overrasket over ukens resultat ! Men det neste ukene må det jobbes får like finne resultater . Men er kjempe motivert !

 

Hadde ikke helt forventet 1 helt kg denne uken :unsure: Men kjempe glad :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Takk for det :)

 

Godt å høre at du har funne gode løsninger ! Ble nesten litt

" engstelig " om du skulle kutte ut alle goder i hele 2012 ...

Skjønner hva du mener , en vil jo komme best mulig i gang og komme inn i alt det nye . Men det er lov å kose seg litt ! Det med 70 % sjokoladen hørtes ut som en god ide !

 

Jeg har selv alt får mange svakheter ... ligger mest på bakeverk :unsure: og halvfabrikat middager med mye guffent oppi :blink: hehe . Får å ikke snakke om cola da . Og får å ikke glemme kips og dippen ...

 

Har vært litt inne på tanken å lage noen regler får meg selv hvor unntakene får kos skal gjelde ... huff men nesten som at det må og bør være en god grunn får å kose seg , ikke bare fordi en har lyst på noe liksom . At i en bursdag eller et selskap tar en et kakestykke fordi det er selskap og får å være høflig . Men prøve å ta max 2 små kakestykker .

 

Finnes jo så mye annen god mat som en kan kose med spekemat til dømes og fruktsalat med yoghurt .

 

Så har selv bare tenkt litt at kaker og dessert mest mulig bare i bursdag og selskaper . Prøve å heller ta popcorn til filmen . Is bare til varme dager på sommeren . Kakao til skiturene . Cola bokser og litt kips til festlige lag . Repsils og sitronbrus ved sykdom .

 

Hadde vært herlig om jeg hadde klart å fått det til :rolleyes:

 

Kanskje jeg blir inspirert av deg etter hvert som skal holde deg et helt år ! :):rolleyes:

 

Håper kulden slipper litt taket , slik at du kommer ut på noen gåturer i uken som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

1kg?! så supert :D

For en motivasjon da, da vet man at det funker!

 

åh, halvfabrikat middager ja.. Jeg må bli flinkere å lage mat ifra grunnen ja.. Men det er så mye godt og enkelt ifra Toro :rolleyes:

Også bruker vi å være flinke å bestille pzza eller kebab ifra en lokal pizza restutant.. :blink:

 

Tror det er lurt å lage noen regler for seg selv ja, å dele de med samboer feks. For da blir det så mye værre å bryte de, hvertfal for meg! Lager jeg meg regler i hodet blir det fort slik "æsj, kan vel spise bare litt, ingen andre som vet regelen min" (haha, snakker om sjøldisiplin??)

 

ja, i dag skal jeg ut å gå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Ble kjempe overrasket da vekten viste minus 1 kg , men kjempe glad :rolleyes:

 

Har selv blitt mye flinkere å lage mat fra bunnen av . Jeg var en ekte toro og findus kokk ... Men det finnes noen favoritter i butikken som ikke kan erstates , kan jo det , så i perioder kan jeg gå litt i gamle feller ... men maten blir på mange måter mye bedre hjemmelaget :)

 

Hmmm kjenner meg igjen i det at en bør helst dele reglene med noen andre ...

 

Her blir det ofte slik at samboeren sier en kan kose seg det er helg ... han har jo helg hele uken da ... sier du må smake litt ... Der har jeg blitt mye strenger mot meg selv ! Kan gjerne kose meg litt fra fredag til søndag , men spiser da bare det jeg før spiste på en kveld , eller velger 1 ting til kos hver dag .

 

Men ville gjerne blitt enda strenger !

 

Derfor tror jeg at du gir mye inspirasjon som skal holde dette et helt år !

 

Bra at været er blitt bedre :)

 

Lykke til med kveldens utfordring / bursdagen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Ja, den blir mye bedre hjemmelaget! også tar det jo ikke så mye lengere tid, som man skulle trodd :P såå det er vel bare latskap, dette også :rolleyes:

 

jaa, kvelden utfordring ble en utfordring (!) jeg spiste 1/2 grovt brød med egg og majones å 2,5 (!) vaffelkakeplater! (aah, svigermor har såå gode vaffelkaker!! :rolleyes: )

Men til gjengjeld har jeg gått en lang tur ikveld på ca 1 time i rask gange, så håper det veier opp litt!

 

I morgen skal jeg på noe som heter Bodyjam på treningssenteret, har aldrig vært på det før, men tror det er noe ala Zumba :)

 

Hvor holder du til her i landet da? Jeg er ifra Mo i Rana :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Ja, den blir mye bedre hjemmelaget! også tar det jo ikke så mye lengere tid, som man skulle trodd :P såå det er vel bare latskap, dette også :rolleyes:

 

jaa, kvelden utfordring ble en utfordring (!) jeg spiste 1/2 grovt brød med egg og majones å 2,5 (!) vaffelkakeplater! (aah, svigermor har såå gode vaffelkaker!! :rolleyes: )

Men til gjengjeld har jeg gått en lang tur ikveld på ca 1 time i rask gange, så håper det veier opp litt!

 

I morgen skal jeg på noe som heter Bodyjam på treningssenteret, har aldrig vært på det før, men tror det er noe ala Zumba :)

 

Hvor holder du til her i landet da? Jeg er ifra Mo i Rana :)

 

Nå har jeg registret matintaket mitt, å vaflene kom på 585 Kacl :(

 

Men selve resultatet ble ikke så dårlig, ligger på 1450 kacl i dag. + en eple som jeg spiste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Det er helt sant hjemmelaget mat er mye bedre og en trenger ikke å lage " festmat " hver dag selv om alt kan lages sunt ...

 

Jeg synes du kom deg bra ut av utfordringen ! Flink må jeg si ! + gå tur , kjempe bra !

 

Har selv oppedaget at vafler har noen kcal i seg ... :rolleyes:

 

Jeg tenkte da jeg våknet i går , ny uke og nye muligheter ...

Først hadde jeg en stooor plan om gå tur , men det gikk dessvere helt i vasken , min feil ! Men håpet at min kjære ville bli med på gå turen . Men tror jeg mye heller skal satse på gå turer alene !

 

Videre skulle det satses på litt mer fisk til middag , som dessvere blir spist alt får lite av .

 

Endte med hjemmelaget pizza . Har ikke lagt inn kcal på pizza før og fikk nesten sjokk ...

 

Min pizza : 9 dl hvetemel , 1 pk gjær , 2 ss oljer , 400 g kjøttdeig , 2 løk , 6 ss tomatpure , 200 g norvegia ost .

 

Hold deg fast :unsure: totalt 3562 kcal :blink: viss en tenker at dette er til 4 porsjoner , 890 til hver :o

 

Neste gang ... tror jeg skal gjøre noen dramatiske endringer ...

1 / 2 pk gjær , 1 ts olje , 2 . 5 dl sammalt hvete , 3 dl hvetemel , 400 g kjøttdeig av svin , 2 løk , 6 ss tomatpure , 10 skiver lettere norvegia

 

Totalt 2231 kcal , viss dette er til 4 porsjoner , blir det 558 kcal :) Helt i orden mener jeg viss en skal kose seg litt :P

 

Matmessig det som reddet dagen i går var at jeg ikke var noe sulten og glemte å spise en periode på dagen i går .

 

Så spiste kun hjemmelaget frokostblanding med mager vanilje kesam til frokost ( 222 ) , 1 appelsin , 3 dl lettmelk , 3 dl skummet melk , pizza

 

Totalt 1385 kcal . Godt innenfor det som jeg har lagt som linje for meg på 1416 kcal daglig :rolleyes:

 

Planen får denne dagen er 1 time gå tur og fisk til middag :)

 

Jeg bor helt sør i landet B)

 

Ønsker deg lykke til med treningen ! Blir nok moro ... jeg har troen på det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

oh! ja det var jammen mye! å jeg som hadde lyst på pizza :P kanskje til helga :rolleyes:

 

Men da ble jo dagsresultatet bra da, uansett!

 

Jeg må vel også prøve å lage litt mer fisk, det er skjellden kost egentlig.

Men her er en god oppskrift:

http://www.tv3.no/hellstrom/oppskrifter/ovnsbakt-torsk

 

Den er kjempegod, å lett å lage! :)

 

Har ikke noen middagsplaner i dag, men kanskje jeg også skal satse på fisk!

 

Men det kan no være godt å gå tur alene også! så kan man gå i sine egene tanker og egent tempo :) God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Ja jeg fikk nestn sjokk ! bare helgemat fra nå av :unsure:

 

Tror jeg har prøvet alle mulige mel til pizzaen nå ... :lol:

 

Med 2 . 5 dl grovbakst 40 % og 3 dl fibra fullkornshvetemel , blir det totalt 2189 kcal og viss en tenker 4 porsjoner blir det 547 kcal

 

Og med 2 . 5 dl rugmel sammalt og 3 dl fibra fullkornshvetemel , blir det totalt 2162 kcal og viss en tenker 4 porsjoner blir det 540 kcal

 

Får se neste gang hvilke pizza det blir ... får se hvilke dag og hvilke utgangspunkt en har å gå ut fra ...

 

Takk for oppskriften !

 

Jeg er helt klart " ovnsrett " eller " rett i ovnen " kokk ! Hehe

 

Nei nå får jeg ut å gå 1 times tur og på veien hjem innom butikken å kjøpe noe fisk , har masse grønnsaker :)

 

Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Har du Grete Roede boka? var masse gode oppskrifter i den!

Her er en pizza som gir 390kcal pr stykke (275g)

 

Bunn:

4dl lunket vann

1pk gjær

1ts salt

4ss olje

4dl hvetemel

1dl kruskakli

5dl fullkornshvetemel

 

Fyll:

400g karbonadedeig

1boks hermetiske tomater

1,5 ss tomatpure

1ss purreløk

1 chillipepper

1ts oregano

0,5 ts hvitløkspepper

1 løk

1paprika

1dl mais

200g revet lett ost

 

Jess, nå e ungen lakt og jeg skal låne gymmatta til babyen å gjøre litt styrketrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Der var en ny 50min workout unnagjort!

 

høhø, det ble ikke mye fisk i dag gitt. det ble ett (1/8) stykke grandiosa å en hel skål med salat!

i ett stykke var det *trommevirvel* 335kcal :unsure:

 

Til kveldsmat blir det suppe, egg og knekkebrød :)

 

I morgen skal jeg veie meg!

Er det best å veie seg på morgenen eller kvelden?

 

God kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Har du Grete Roede boka? var masse gode oppskrifter i den!

Her er en pizza som gir 390kcal pr stykke (275g)

 

Bunn:

4dl lunket vann

1pk gjær

1ts salt

4ss olje

4dl hvetemel

1dl kruskakli

5dl fullkornshvetemel

 

Fyll:

400g karbonadedeig

1boks hermetiske tomater

1,5 ss tomatpure

1ss purreløk

1 chillipepper

1ts oregano

0,5 ts hvitløkspepper

1 løk

1paprika

1dl mais

200g revet lett ost

 

Jess, nå e ungen lakt og jeg skal låne gymmatta til babyen å gjøre litt styrketrening :)

 

Takk får oppskriften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Kjempe bra at treningen er uannagjort ! :)

 

Jeg pleier å veie meg om morgonen etter en tur på badet .

 

Sist uke gikk alt bra matmessig ! Men denne uken tror jeg kroppen nesten er tilbake i julemodus igjen ...

 

Fisk , nei det ble det ikke her heller , huff den ligger fortsatt i kjøleskapet .

 

Men fikk gått 1 time tur :rolleyes: Såpeglatt , men var en snartur på butikken og isen er borte vekk nå så skal få til en gåtur i morgon !

 

Har klart å legge meg på 1305 kcal i dag . Inkludert en skål med is ... huffa meg , hele 261 kcal og middagen ble ikke mindre enn 619 kcal ... strimlet svin , fullkorn pasta , masse grønnsaker og liten skje med bearnaisesaus .

 

Må bare komme inn igjen i bedre rutiner tror jeg !

 

Ønsker deg en fin kveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Hehe, bra dt ikke bare er jeg!

Syns det er litt vanskelig å lage middag, det er vel der jeg sliter mest! Må jo lage noe som alle liker, å det er ikke bestandig så lett når jeg bare kan spise begrenset av enkelte ting/helst ingenting. Å jeg vil jo også bli mett :P

 

Vi må nokk bare jobbe med rutinene! Dette klarer vi vettu, vi skal ikke bare prøve å klare det, vi SKAL klare det :D

 

I morgen skal jeg også gå tur! også skal jeg å mamma begynne å dra i skiløypa å gå på ski.

Kjenner jeg er virkelig i trenehumør! Det er artig, å noe jeg ikke har følt på leeeenge! Men jag tørr ikke trene for mye, for da må jeg sikkert legge på litt flere kcal. Men en gåtur hverdag må jeg få til, å etpar ganger på treningssenter i uken.

 

Blir spennende i morgen! Håper jeg ikke veier 77,7kg lengere :D

 

Nå er det CSI, så kveld på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Helt enig dette skal vi klare ! ! !

 

Kjenner igjen meg igjen i det du skriver om middag utfordringene . Ikke alltid lett å finne en løsning som liksom kan bli en vinn vinn dael ...

Jeg prøver å lage sunn og god mat , har mange lure ideer som jeg vil prøve ut .

Men min kjære er ikke alltid helt med i mitt sunne liv . Når han vil velge middag blir noe middag på p som oftest pannekake , pizza +++ eller noe med bacon og ikke får å glemme noen gamle gode toro poser .

 

Men han har faktisk kommentert at det må være det nye kostholdet vårt som gjøre han bedre , friskere og mer opplagt . Da vil han ha bare sunn mat :rolleyes::)

 

Lykke til med veiingen i morgon !

 

Gleder meg selv til noen skiturer fremover ! Flott som trening også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...