Gå til innhold

Kan jeg klare 23 kg i 2012 ?


Gjest madeleinerenate

Anbefalte innlegg

Gjest madeleinerenate

tullsjura

 

Kjenner meg kjempe godt igjen i det du skriver at det blir alt får mange dager i uken med god mat !

 

Kunne bare ønske at jeg på en eller annen måte kunne endret på dette ... Jeg er selv veldig innstilt på endre dette ! Har faktisk prøvet veldig lenge ! Men når en blir alene om å ville klare dette er det ikke helt lett .

 

Super ide med wiien :rolleyes::)

 

Jeg ville gjort alt selv får å heller hatt lykkerus følelse av trening enn det dumme kortvarige gleden en får av kose mat !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Gjest tullsjura

Heisann og tusen takk for svar:) jeg går også på maxikurs tullsjura, jeg bare lurte på om du gikk nettkurs siden jeg så du veide deg på morgenen og ikke kvelden i en tråd her.

 

Jeg har ikek hatt noen utskeielser siden jeg startet på kurset onsdag, ligger vel på 30 gram usalta cashewnøtter om dagen, kuttet helt ut brus, håper bare det vises noen nedgang på kurset onsdag da ellers blir jeg fryktelig skuffet, huff

 

ah,så artig :)

Ja, sist uke veide jeg meg på morgenen siden vi ikke hadde noe kurs den uka (kursleder var bortreist..) Men neste kurs blir nå på onsdag, å da veier jeg meg på kveldstid :) Jeg har heller ikke hatt noe utskeielser, men i dag skal vi spise nachos! Tror det skal gå ganske bra, kommer vel ca på 1500kcal når kvelden er omme.

 

Jeg har på den første uka tatt av meg 1,3kg :D så gler meg til onsdag for å se! haha, jeg bruker å tenke i smørpakker når jeg tenker hvor mange kilo jeg har gått ned eller opp. Så nå har jeg tatt av meg ca 3 (400g pakke med bremykt) smør pakker! da føles det ganske masse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Madeleinerenate

Ja, det er vanskelig å endre sin egen livsstil når man bor sammen med noen som egentlig ikke har lyst å endre sin. Den kjenner jeg meg igjen i.. :huh:

Men nå har jeg sakt til mannen min at han får støtte meg, hvis ikke får han lage sin egen middag :P Men jeg tror han begynner å bli mer "med" på dette, han spørr ofte "skal vi kjøpe det, kan du spise det?" så han virker jo litt interessert da..

 

Ellers i dag, har vært på spinning å det var hardt! men artig :)

 

også fikk jeg brev i posten i dag, i Mars skal jeg til legen å snakke om bukplastikk, har en del (les: masse) løshud og MASSE strekkmerker over hele magen, så hun ville sende meg til opperasjon. Men da måtte jeg gå ned minst 10-15kg først.. så blir spennende å se hvor mye jeg har gått ned til jeg skal til henne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

tullsjura

 

I dag har jeg 2 ting å være * stolt * av :rolleyes: Vi har gått en herlig og lang skogstur i 3 . 5 time :D og jeg " tente " en stooor gnist hos min kjære ;) håper han vil fortsette med gåturene , han sa han ville gå 3 turer i uken :) Han ble enda mer giret da jeg sa at jeg hadde trolig forbrent 1160 kcal i dag .

 

Jeg har også sagt til min at han får lage sin egen middag om den jeg lager ikke kan spises .

 

Godt å høre at du har en mann som støtter deg og begynner å med på sporet ditt ! Veldig bra !

 

Kjempe motivasjon , brevet , krysser fingrene at du kommet et godt stykke nedover på vektveien ! ! !

 

10 - 15 kg høres ikke mye ut . Dette klarer du vettu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Ukens oppdatering :

 

Veldig spent på hva vekten viser i morgon :rolleyes:

 

Har vært en uke med en stooor motbakke forann meg !

 

Har klart å spise 81 frimerker , som er 2025 kcal :unsure::blink::huh:

 

Men har vært i aktivitet får 2495 kcal , 12.5 trimpoeng :rolleyes:

 

Kcal snittet ligger på 1407 mot 1416 som jeg skal ha .

 

Viss teori og praksis stemmer skal vekten vise minus 0.8 kg ...

 

Er ikke helt opptimist på denne da ...

 

Men har fått den stooore gnisten tilbake i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

OI! så bra en tur da! å så bra du fikk tennt en gnist i han :D

 

Idag, har jeg egentlig ingenting å være stolt av i dag, har ikke rørt på ræva..

Denne uken har jeg hatt TP på 9,3 å et kcal snitt på 1361 (litt mer, har ikke spist kveldsmat enda..)

 

Denne Helgen har jeg spist litt mye usunnt. så det blir spennende på onsdag! Føler meg ikke akkurat lettere, kanksje jeg må dra til mamma i morgen å snikveie meg... :blink:

 

12,5 TP, det er jo DRITT BRA :D

Så bra at du har fått en ny gnist! Hold på denne, så blir neste uke mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

ooh, ble 2 små pizzastykker til kveldsmat, jeg veide dem ikke.. men tengte de kanskje var rundt 150g? uansett, så kom jeg ikke over det kcalinntaket jeg skulle ha på en dag.. Men nå føler jeg meg nesten ekkel.. huff angrer litt ja :P Men spist er spist! ALT er så mye enklere i ukedagene altså! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

oh.. Snikveide meg i dag :( nå viste vekta 77,2kg :wacko:

Men har enda etpar dager på meg til veiedagen min!

Men ifra i dag av, skal jeg veie alt.. Skal gå en laang tur i dag!

 

har noen nye mål!

10TP pr uke

MYE mer vanndrikking

ikke mere unnasluntring! Det er bare jeg som kan gjøre noe med meg selv..

 

neste delmål:

75kg, da skal jeg til frisøren!

70kg, en ny genser

65kg, ny sminke

60kg, ny dongeribokse

55kg, I MÅL!! FULL spa behandlig!

 

jaja, ny uke! nye muligheter! Jeg vet ihvertfall at det er ikke mye som skal til før det går oppåver.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Det går nok bra Tullsjura:) jeg snikveide meg i dag jeg og vekta viste 71,3 med klær på da, veide meg før middag. men vekta på kurset veide 72,9 kg sist og vet ikke hva jeg veide på vekta hjemme da, men håper virkelig jeg har gått ned.

 

fredag hadde jeg omgangssyken så fikk i meg bare 1326 kalorier, lørdag og i går så sovnet jeg fra siste måltidet, men ble over 1400 da.

 

i dag er det klart for spinning og bodypump, gruer meg men det går vel bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Ja, det er vel ikke annet å gjøre enn å bite tennene sammen å fortsette!

Du har sikkert gådd ned litt skal du se :D

 

Spinning og bodypump! ikke værst! jeg klarer bare en ting om gangen :P Skulle egentlig på bodypump i dag, men det kræsja med et møte mannen min skal på.. så jeg må ta å dra på Step intervall i morgen :)

 

Er du ofte på treningssenteret, engeljenta??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Jeg brukte å være der 5-6 dage ri uken tidligere, men så mistet jeg motivasjonen, men nå er den på topp, ble ikke trening i helgen da utenom 1,5 time gåtur, men det er jo noe heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

tullsjura

 

det går nok bra !

 

kan være mye som kan slå ut på vekten ...

 

men du har satt deg finne mål får uken og kjempe motivernde delmål !

 

til og med stress og dårlig samvittighet kan slå negativt ut på vekten !

 

Ønsker deg en super fin start på uken ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

engeljenta28

 

håper den veiingen var positiv og at du har nedgang !

 

Du kommer nok snart inn i det og finner gode løsninger !

 

Tror det viktig å finne en god balanse som blir en " vinn vinn " situasjonen med tanke på motivasjonen . Bare det ikke blir får lett og heller ikke får hardt .

 

Vet det selv , den er ikke lett !

 

Selv må jeg ha det litt hardt får jeg er avhengig av at i perioder får jeg " på en måte " bedre resultater .

 

Jeg hadde vært super glad om jeg faktisk kunne tatt ting litt lettere men får meg er harde mål noe jeg bare må ha ! Vet hvordan jeg slitter får gode resultater !

 

Så jeg håper du finner en balanse slik at du ikke mister motivasjonen !

 

Ønsker deg en super fin start på uken ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Jeg hadde en flott start på uken :rolleyes:

 

Kostholdet gikk kjempe bra , 100 % godtefri , kjempe herlig å ikke ha lyst på noe !

 

Dette er altså helt unormalt ! Får jeg pleier å ha en perioder på ca 10 dager hver månden , der jeg faktisk kunne bare spist nei - mat ...

 

Derfor er denne følelsen kjempe herlig ! Håper den varer lenge ! :D

 

Har en plan fremover om å prøve å kose meg med usaltet nøtter , mørk sjokolade og popcorn .

 

Noen eksempler :

*

3 håndfull med popcorn er 36 gram = 103 kcal , med vita olje = 153 kcal

*

4 håndfull med popcorn er 48 gram = 137 kcal , med vita olje = 187 kcal

*

5 håndfull med popcorn er 60 gram = 171 kcal , med vita olje = 221 kcal

*

8 håndfull med popcon er 96 gram = 274 kcal , med vita olje = 324 kcal

*

1 rute med mørk kokesjokolade = 26 kcal

*

10 mandler = 63 kcal

*

10 cashewnøtter = 59 kcal

*

10 peanøtter = 58 kcal

 

Har også nett funne en liten " nødløsning " viss det er en dag med veldig lyst på noe godt ...

 

Freia sjokolade mousse med 70 % kakao .

 

Hver porsjon gir 110 kcal eller 220 kcal får 2 porsjoner .

 

En annen liten " nødløsning " er 6 stk yoghurt nøtter som gir 111 kcal !

 

Jeg spiser en del mager vanilje kesam får tiden , er helt hekta på den :P både til hjemmelaget frokostblanding og fruktsalater .

 

Får tiden går det i ananas , kiwi og appelsiner .

 

150 % hekta på grønnsaker ... ! Jeg blir nesten sur viss det ikke hadde vært grønnsaker til middag :lol: må le litt :lol:

 

Ellers fikk jeg høstet 1.7 trimpoeng i går ...

 

Tok 2 turer med 30 minutter , inkl 15 min tung motbakke :rolleyes:

 

Håper denne starten på uken fortsetter hele uken :):D:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Ja, i dag føler jeg meg MYE bedre :) skal på barseltreff i dag, håper di ikke serverer for mye godt! Skal passe på å spise en god lunch først :)

 

Jeg lurer på en ting? Til frokost skal jeg ha 220kcal. Er dette inkludert melk??

 

Her er kjøkkenvekta fremme heletiden, veier det meste av det jeg skal spise :P

Gleder meg masse til neste gruppemøte på onsdagen, å høre hvordan det går med de andre jentene :)

 

NEI, dette skal vi klare jenter :D

 

Så bra madeleinerenate! Null godterier e kjempebra :)

 

 

Vi snakkes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

tullsjura

 

Kjempe bra å høre at du føler deg mye bedre ! ! !

 

Jeg spiser 220 kcal til frokost . Melk er får seg selv , 200 kcal som en deler utover dagen .

 

Lurt det du skriver om å spise en god lunsj før du skal på barseltreff ! Tror du kommer langt med det !

 

Er nok veldig læringsrikt å kjøkkenvekta nå i begynnelsen , blir nok veldig mange aha opplevelser .

 

Jeg har kuttet bort veldig mye , som var helt naturlig før !

 

Ble nesten litt " skremt " av mange ting ! Altså slike kcal bomber :P

 

Blir spennende å høre hvordan det går i morgon :)

 

Ha en flott dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Jaokei, Jeg har beregnet det inn i maten. Men da skal jeg slutte med dette :)

 

Ja, blir mange aha opplevelser!

 

I dag blir det middelhavskylling til middag (GR oppskrift) Mmm.. :)

 

Idag har jeg brukt, for første gang, litt av frimerkene mine! på barseltreffet fikk vi servert kakao, så drakk ca 2dl kakao :o

 

Nå blir det middag, så trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Hei hei!!

 

I dag ble det -0,5 :) Å denne uken har jeg hatt 11,8 TP :)

 

Jeg fikk beskjed ifra kursleder at jeg må spise mer! Så nå skal jeg ha 1500kcal pr dag :) MEN, det vil ikke disse sidene, der står det at jeg skal ha 1300kcal, å jeg klarer ikke endre meny.. Hmm, jaja får se om det går bra fremover da!

 

sååå ja, spis litt og ofte! :)

Ny uke, nye muligheter :D

uansett! ny livsstil, kjenner det er deilig! Begynner å kjenne treninga fungerer og jeg får mye mer overskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

I dag har vi fått spysjuka i hus.. så mannen ligger sammenkrøllet på sofaen. Så i dag skal jeg lage pitapizza til meg og guttungen til middag!

 

1porson: ca 300kcal

 

1 Fullkorn pitabrød, hatting

1ss med pizzasaus på glass, Toro

Strimlet kylling eller biffkjøtt

oppskjerte tomater

pizzakrydder

(sopp?)

15-20g "Så lett synøve gulost" på toppen.

 

serveres med masse salat!

Har du litt dressing eller rømme til pizzaen så er du oppe i 400kcal, eller fyll på med litt annet fyll :)

 

Stekes på rist midt i ovnen 225grader i ca 10 min B)

 

I dag, når ungene er i seng, skal jeg gå en lang tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

huff, har ikke fått ett TP siden Onsdag (grunnet omgangssyke).

Å i dag har jeg ikke fått spist en eneste bit salat! Så nå er samboer dratt på guttekveld, så jeg skal lage med en stor porsjon med tacosalat til kveldsmat :P

Å ikke har jeg fått drukket nokk melk i dag heller, og my for en møkkadag :unsure:

 

jaja.. God helg! I morgen er en ny dag,å jeg skal komme meg på en god jogge/rask gange tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Huff da Tullsjura, ingen bra start på helga for deg:(

ble så fryktelig skuffet forrige veiing på onsdga på kurset, bare gått ned 0,2 kg, men kursveilederen sa at når jeg har gått ned så mye som jeg har gjort tidligere så kan det stå stille, jeg mangler jo bare tross alt 4,7 kg før jeg har gått ned 30 kg.

 

men er så nervøs for neste veiing nå at jeg vet ikke om jeg tør å dra på veiingen, huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...