Gå til innhold

Kan jeg klare 23 kg i 2012 ?


Gjest madeleinerenate

Anbefalte innlegg

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Gjest madeleinerenate

Kjempe flott start ! Håper det fortsetter slik i ukene fremover :)

 

Kan tenke meg det er kjempe motiverende :)

 

Hadde bare jeg også hatt den motivasjonen som jeg hadde sist uke ...

 

Trodde den kg i minus på mandag , skulle hjelpe mye ...

 

Men uannsett i morgon blir det lang gå tur :rolleyes:

 

Så håper alt det andre faller helt naturlig på plass selv :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Kjempe flott start ! Håper det fortsetter slik i ukene fremover :)

 

Kan tenke meg det er kjempe motiverende :)

 

Hadde bare jeg også hatt den motivasjonen som jeg hadde sist uke ...

 

Trodde den kg i minus på mandag , skulle hjelpe mye ...

 

Men uannsett i morgon blir det lang gå tur :rolleyes:

 

Så håper alt det andre faller helt naturlig på plass selv :rolleyes:

 

Ikke bra å høre at motivasjonen synker! Jeg bruker å se meg selv i speilet om kvelden å minne meg på atingenting smaker så godt at det er verd å bli seende slik ut! Da blir jeg nesten sint på meg selv, å motivasjonen øker. hehe!

 

I morgen tror jeg at jeg skal ha en fridag, bare ut å gå en liten tur med hunden, men ikke noe typisk trimmetur.

 

Idag har jeg fått litt lite kcal i meg, ligger på 1100ca..Men har vært mett og god hele dagen :)

 

Ja, jeg håper virkelig at vekttapet fortsetter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

I dag har brukt morgonstunden til å finne og lese om motivasjon :unsure:

 

Fant et godt sitat ... Kongeavgjørelsen :

Da kong Harald sluttet å røyke, ble han spurt om det var vanskelig å slutte. â€Nei, det var irriterende lett†svarte kongen, men fortsatte: â€det som var vanskelig var å bestemme seg !

 

At en må ta tak i sin egen situasjon dersom en ikke er fornøyd !

 

man bør ta litt tak i seg selv. Ta avgjørelser om å forandre uvaner og ikke hele tiden finne på unnskyldninger !

 

få Nordmenn trenger hjelp til å finne unnskyldninger for å kose seg og slappe av. De er flinke på slikt. Derimot trenger de hjelp til å se at det er bortforklaringer i forhold til det de egentlig vil – nemlig å ta â€kongeavgjørelser !

 

Lærte også noe jeg ikke har hørt før ... Hvis man ønsker å gå ned i vekt må overvekten (fettet) ta en vei ut av kroppen. Fettet forlater kroppen som C02, altså igjennom pusten

 

Et utsagn fra en lege ... Jeg pleier å si til pasientene at dersom sjokolade er et så fantastisk middel mot depresjon så synes jeg vi skal dra rundt i verden å fortelle dette til andre folkeslag. Da pleier de fleste pasientene å le !

 

tips til hva en bør velge fremfor sjokolade og kaker:

* Melon, for eksempel honningmelon.

* Blåbær eller bringebær med lett vanilje-kesam.

* Unn deg dine favoritter av frukt og bær selv om feks bær ofte er veldig dyre. Kanskje det er en trøst i at man spanderer på seg noe man ellers ikke gjør.

* Tørket aprikos og mandler, men ikke mer enn en neve nøtter om dagen - nøtter inneholder mye kalorier. Tørket aprikos er søtt og godt, og gir fiber.

* Sørg for å spise regelmessige, mettende måltider (proteiner og fiber gjør deg mett) som gjør at du ikke har så mye plass i magen til å trøstespise.

 

Neste gang kakelysten dukker opp ... kjapp gåtur , massasje eller varmt bad med gode dufter i .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Fant en flott artikkel om ei som var kommen ut av overspising / trøstefellen , og det gav meg et stort håp og ikke minst den motivajonen jeg trenger nå !

 

Hun var 100 % avhengig av smågodt , cola , sjokolade , milkshake +++

 

Det handler om hard jobbing ! Lærte at viss en pusher viljestyrken og etterhvert føler at en mestrer stadig mer kommer motivasjonen til å fortsette . Handler å at det blir mindre og mindre sukkerdager i hverdagen . En må bare være innstilt på de første ukene er tøffe !

 

Det denne personen startet med var å skrive ned alt det fæle som ble av slik spisng . Alt det negative en kan komme på ! Har notatet på seg hver dag . Les når behovet kommer .

 

Videre gav hun seg belønning hver gang klarte å unngå godterier . Belønningen var positive ord !

 

Jeg har klart en godtefri dag fordi jeg er flink !

Jeg har klart en godtefri dag fordi jeg er sterk !

Jeg har en grunn til å være til å være stolt av meg selv !

 

Hver morgon leste hun desse positive ordene , brukte denne motivasjonen hver dag !

 

= mestringfølelse , som gir motivasjon !

 

Ble stolt hver dag klarte det .

 

Viss det kom en sprekk , skrev har sprukket , men klarte 5 dager på rad .

 

Startet med handleliste og ikke sulten . Hadde alltid en wasa sandwics eller en nutrilettbar som nødløsning .

 

Det hele handlet om knallhard jobbing !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Den siste artikkel var kjempe motiverende å lese !

 

Tror jeg fint skal klare dette nå ! ! !

 

Ikke mer tull og tøys denne uken ! ! !

 

Klar med blanke ark nå , får jeg skal klare 22 kg i 2012 ! ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Den siste artikkel var kjempe motiverende å lese !

 

Tror jeg fint skal klare dette nå ! ! !

 

Ikke mer tull og tøys denne uken ! ! !

 

Klar med blanke ark nå , får jeg skal klare 22 kg i 2012 ! ! !

 

Ah, ja det der var KJEMPE motiverende! Å så mange bra sitater da! :D

Takk :D

 

Ja, selfølgeli skal vi klare dette da! tro hvor fine vi blir da?! gleder meg til å se i speilet å like det jeg ser :D

 

Hehe, jeg har en til motivasjon som hjelper meg mye. En bekjennt av meg som jeg egentlig ikke liker så veldig godt, hun gikk den 20kg med hard jobbing og spise sunt. så; Hvis HUN kan klare det, kan faen me jeg også klare det!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Æsj, i dag sov jeg forbi frokosten, voknet i halv 11-11tia :rolleyes: Men det var godt å sove lenge da!!

 

også spiste jeg nokk en litt for stor lunch den kom på nesten 400kcal, havregryn, melk, 1ss lett eplesyltetøy og 1/3 banan..

 

Men det er vel ikke bra å spise så mye på et måltid, selv om man har mistet ett måltid??

men uansett så kom det totale kcal nivået ikke helt opp, endte på 1150kcal :blink:

 

aktiviteten i dag har vært å moke snø og gå tur med hunden :)

1,3trimopeng ca.

 

Å jeg er aaalt for sløv på å veie maten.. Men er det egentlig såå nødvendig? jeg skal fortsette slik jeg gjør en uke til, til onsdag.. Så hvis vekta enda går nedover så må det jo være greit å fortsette slik som jeg gjør? spise ofte, moderat å regne grovt på kcal? jeg registrer jo all mat jeg spiser på disse sidene, så det regner seg jo ut selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Det skal bli en glede når vi kan se oss i speilet og like det vi ser :D

 

Jeg har stor tro på at du klarer dette !

 

Godt med flere gode motivasjonskilder , hjelper når og viss motbakkene kommer .

 

Jeg har det slik at viss frokosten blir litt sen må jeg spise litt mer , blir ca frokost og kanskje halve lunsjen , når jeg tenker kcal . Jeg er veldig avhengig av frokosten . Og viss den får " sent " må jeg spise litt mer . Ellers slitter jeg med " ulve sult " resten av dagen .

 

Tror en få finne det litt ut . Vet ikke helt hva en bør gjøre i slik situasjon .

 

Synes du er flink !

 

Her har det vært en uke med " motbakker " tror mye av grunnen ligger i at jeg er " midt i månden " og der slitter jeg litt mer ... hehe :wacko: hører alle sier det værst i selve uken ... her er det gjerne en 10 dager periode før uka :unsure:

 

Men planen er flere lange turer i helgen , og håper det visser litt positivt til mandagen . Lov å håpe ! Men er litt veldig usikker ... Har ligget under kcal hver dag , men blitt litt mange frimerker ... så jeg er spent hvordan det slår ut på mandagen ...

 

Tror ofte en kan komme langt med sunn fornuft !

 

Mange sier det må veie alt en periode , og lærer seg alt det trenger å vite .

 

Jeg har ikke veiet maten enda . Men funnet mye på andre måter . F.eks hvor det er i spiseskjeer av ting jeg bruker . Jeg bruker mye kalkulator og rekner ut fra det som står på pakkene og bruker dagboken her . Så tror jeg kommer godt ut av det ...

 

Men viss du ikke veier maten og det visser mindre resultater på vekten kan du veie maten og se hva som kan gjøre det .

 

Jeg gjør som deg spise ofte og moderat å regne grovt på kcal .

 

Ønsker deg en fin dag i morgon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

I dag våknet jeg propp full av motivasjon :D

 

Kjempe herlig følelse :wub:

 

Og vekten viste minus 200 gram og jeg er positiv overrasket :rolleyes:

 

Planen er en lang gå tur om noen timer og flere i løpet av helgen :D

 

Det er håp om gode resultater til mandagen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Tenkte å prøve denne rytmen fra nå ...

 

kl 07 frokost på 220 kcal + 1 dl melk på 45 kcal

 

kl 11 lunsj på 220 kcal + 2 dl melk på 90 kcal

 

kl 15 mellommåltid på 111 kcal

 

kl 17 middag på 400 kcal

 

frukt dessert på 110 kcal

 

kl 20.30 kveldsmat på 220 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Så bra artikkel! :)

Å det så veldig bra ut med dagsrytmen du har laget deg! her er det noe ala det samme;

- Frokost 08:00 220kcal

- Lunch ca kl 12:00 220kcal

- Mellommåltid 14-15:00 (eple, banan eller en dobbel 0%yoghurt)

- Middag kl 17:00 ca 400kcal

- kveldsmat 20-21:00 110kcal

 

+ 3melkeenheter pr dag :)

- frukt og salat

 

Jeg skal spørre om dette med frokosten på neste kurskveld :o)

Det blir vel på Onsdag.. Jeg bruker også enkle løsninger, også har jeg kjøpt inn småpakker med leverpostei og makrell i tomat (22g) Det var veldig lettvint! å en ss syltetøy etc. Ja, jeg tror også at sunn fornuft kommer man langt med. Å tror at hvis man skal veie all mat hele tiden, kan man nokk gå lei fort.

 

Så bra å høre at du våknet med masse motivasjon eller en uke med motbakker! å 200g ned, er jo kjempebra! da blir det nokk et positivt resultat på mandag skal du se :D

Jeg har ikke badvekt her hjemme, så må til mamma hver onsdag for å veie meg, hehe, men det er egentlig ganske greit. Ellers har jeg sikkert kommet til å stådd på vekta hele dagen :blink:

 

Her er også planen for helga noen gode gåturer og en time på spinning på lørdagen :)

Så skal vi kanksje til fjells en dag. (her har det snødd ganske mye, å har en samboer som lengter etter å prøve snøskuteren sin) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

I dag skeier vi ut med Nachos til kvelds :o

Blir både en sen og tung kveldsmat, Men det er 13dager siden sist :rolleyes:

 

Skal passe på å spise masse salat vedsiden av! så blir det kanskje ikke så galt, også bruker vi karbonadedeig.

Å i morgen skal vi spise biff og fløtegratinerte poteter (!) men de må jeg nokkk hoppe over ja, heller spse mye salat til biffen,å kanskje litt saus :) Skal jammen ta ikke være lett!

 

Må bare ta spinningtimen i morgen ekstra ut!

Idag har jeg ikke trimmet noe i det heletatt. Bare hviledag, det var godt deg også :)

 

Blir spennende hva kcal nivået blir å ligge på i dag.. Men jeg har sett at jeg plages litt med å få i meg nokk kcal pr dag.. ligger på litt unger 1300, å det er litt lite! Så kanskje jeg enten må legge inn et ekstra mellommåltid eller spise litt mer på måltidene. (men får jo i meg masse mat føler jeg, så er jo mett hele tiden..) Er redd for å gå på sparebluss å ende med å legge på meg igjen..

 

jaja, God kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

I går fikk jeg gått 2 turer . 1 på 40 minutter og 1 på 60 minutter :) Ble litt mer mat en jeg hadde planlagt , men snittet ligger på 1441 kcal nå , mot 1416 som det skulle ligget på . Frimerke skaalen har helt " eksplodert " gjort er gjort , og spist er spist . Bedre lykke neste uke ... Litt redd på hvordan det slår ut på mandag ...

 

Lurt å spøre om dette med større frokost eller normal frokost .

 

Jeg pleier ikke å snikveie meg , men gjort det denne uken . Er ikke noe veldig glad i badevekten ... men god å ha viss den viser fine resultater :)

 

Godt å skeie litt ut og kunne kose seg litt ekstra av og til !

 

Du kommer nok litt lengre siden du ikke spiser annen snacks og da kan du kose deg litt ekstra med god samvittighet :)

 

Jeg trodde jeg hadde ødelagt alt i går , spiste opp mot 1700 kcal i går , men har ligget under i kcal hele uken og endte snittet rett over der jeg bør ligge . Kanskje ditt snitt også blir slik ...

 

Lykke til med spinningtimen i dag !

 

Ingen planer for dagen her enda .

 

En fin dag ønskes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

To gode turer! Da føler man seg så mye bedre til sinns :)

 

Men hvis snittet ser bra ut, så går du nokk sikkert ikke opp i vekt.

 

I går ble det ikke noe nachos, det ble i dag istede :P Vi fikk besøk i gårkveld å plutselig ble det veldig seint!

 

Også har jeg kjøpt 70% sjokolade som jeg tengte å smake på i kveld :)

Ja, det er godt å kose seg litt ekstra av og til, bare det ikke blir hver dag ;)

Leste for noen dager siden om hvor mye sukkerbiter det var i forskjellig..

76 sukkerbiter i en grandiosa

9 sukkerbiter i en god morgenyoghurt

22 sukkerbiter i en flaske cola

4 topper ts i en safariyoghurt..

 

osv osv! Det er sykt mye sukker! Å jeg som lett spiste en halv grandiosa. Spiser man en grandiosa har man fått i deg 1300kcal :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Ja , jeg følte meg ekstra glad :)

 

Det jeg er mest redd får med tanke på vekten til mandag , er hvordan " frimerkene " gjør utslaget ... får der har det gått helt gale denne uken . Men kommer til å hoppe av glede viss det ikke har gjort noen utslag og da skal jeg øke aktiviteten nesten uke mye mer slik at det ikke kommer da heller .

 

Nei helt sant , det er jo hverdagskosen som setter sporene ! Men det kan jo helgekosen også gjøre viss det går over alt en har gjort gjennom ukedagene .

 

Tror jeg er begynt å bli inspirert av deg :rolleyes: Får jeg også har liggende en 70 % sjokolade og har kjøpt inn usaltede nøtter . 1 stor ananas og appelsiner . Håper jeg klarer å være sterk gjennom helgen . Føler kosekvotten er brukt opp får hele uken og mer enn det ! Har fått helt dilla på mager vanilje kesam :P og jeg som ikke er noe spesielt glad i vanilje :unsure:

 

Det er skremmende hvor mye sukker det er halv og hel fabrikat mat :blink:

 

76 sukkerbiter i en grandiosa

9 sukkerbiter i en god morgenyoghurt

22 sukkerbiter i en flaske cola

4 topper ts i en safariyoghurt..

 

:unsure::blink::(

 

Hadde jeg vært sterk nok , hadde jeg kuttet alt som kroppen ikke har godt av og bare brukt det veldig sjelden når jeg var kommen i mål . Kunne brukt det ekstra kcal en har da og spist en veldig sjelden gang . Hadde håpet kroppen " ikke hadde tålt " det og ikke ville ha det mer .

 

Hadde jo vært herlig !

 

Men tror dessvere det hadde blitt en drømme ting ...

 

Jeg vil !

 

Men er usikker om jeg hadde klart det helt alene , siden jeg har en godteelsker av samboer :o

 

Men som jeg skrev får noen dager siden ...

 

* kaker og desserter når en er i bursdag og selskap

* Når en ser film hjemme popcorn , 70 % sjokolade , usaltede nøtter

( gjelder max 1 dag i uken )

* Is til veldig varme sommerdager

* kakao til skiturene

* cola bokser , max 2 - 4 og noen få never med kips i festlige lag

* Repsils og sitronbrus ved sykdom

( klarer bare å få i meg dette og yoghurt ved sykdom )

 

Jeg liker aller best troika , men spiste kun 3 i hele 2011 , så dette hadde blitt til en spesiell anledning .

 

Viss jeg hadde fått et kick på smågodt , max 19 små stk som gir 350 kcal .

 

Planene er der men ikke det store styrken om å klare det ...

 

Finnes jo så mye sunn mat som er mye bedre å kose seg med !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heisann, er dte mulig for meg å bli med her inne, jeg skal ned 16-20 kg, var på første kurskveld forrige onsdga og vekta viste 72,9 så er spent på neste kurskveld.

Torsdagen gikk det veldig bra i matveien. men i går lå jeg med omgangssyken og ble bare 4 måltid da jeg sovnet fra det siste måltidet, men under 1600 kalorier går vel bra en dag når jeg ikke var aktiv i går.

 

Skulle på spinning i dag, men sovnet fra det,men skal ut å gå en tur da tenkte jeg, det er vel bedre enn ingenting.

 

Det ble bare en banan til frokost i dag, var ikke så veldig sulten.

 

så blir det havregrøt til lunsj og en proteinshake, kyllingsalat til mellommåltid og middag og en proteinshake og banan til kvelds.

 

Har helt kuttet ut brus og, er jo helt avhengig av urgebrusen, men ikek drukket brus siden onsdagskvelden:) hurra for meg hehe:)

 

Ønsker dere en strålende dag:) Tullsjura, er det nettkurs du går på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Jeg håper det ikke har gjort noe utslag! det er så tungt å se at vekta har gått opp, "et skritt frem, to sritt tilbake"!

 

Men hvis du klarer de pungtene du har satt opp, så har du kommet langt!

Jeg planlegger ganske langt frem i tid. Neste bursdag jeg skal i er til pappa (10.feb). Å jeg har allerede begynnt å tenke at da må jeg være sterk å ikke falle for de værste fristelsene :P Men tror det hjelper, litt værtfall :)

 

Ja, du har helt rett i at det er så mye annen mat man kan kose seg med! Grønnsaker og dipp, fruktsalat osv.

Å bare det å lære å kose seg UTEN mat, det er en utfordring :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Å bare det å lære å kose seg UTEN mat, det er en utfordring

 

Helt enig med deg !

 

Tenk om en kunne ha kommet helt ut av det ! At mat ikke var kos !

 

 

Aktiviteter eller utflykter med familie eller venner . Velvære . Fine friluftsturer . Lange skiturer . Varmt bad med gode dufter .

 

Finnes nok mange ting som er mye kosligere enn at maten må være kos .

 

Tenker selv tilbake da jeg var barn , lærte helt fra jeg var liten at helg og helgemat var / er kos .

 

Det sies også at trening kan gi en lykkerus følelse .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

heisann, er dte mulig for meg å bli med her inne, jeg skal ned 16-20 kg, var på første kurskveld forrige onsdga og vekta viste 72,9 så er spent på neste kurskveld.

Torsdagen gikk det veldig bra i matveien. men i går lå jeg med omgangssyken og ble bare 4 måltid da jeg sovnet fra det siste måltidet, men under 1600 kalorier går vel bra en dag når jeg ikke var aktiv i går.

 

Skulle på spinning i dag, men sovnet fra det,men skal ut å gå en tur da tenkte jeg, det er vel bedre enn ingenting.

 

Det ble bare en banan til frokost i dag, var ikke så veldig sulten.

 

så blir det havregrøt til lunsj og en proteinshake, kyllingsalat til mellommåltid og middag og en proteinshake og banan til kvelds.

 

Har helt kuttet ut brus og, er jo helt avhengig av urgebrusen, men ikek drukket brus siden onsdagskvelden:) hurra for meg hehe:)

 

Ønsker dere en strålende dag:) Tullsjura, er det nettkurs du går på?

 

Hei, selfølgelig kan du hive deg med oss :)

Nei, jeg går på maxikurs, å vi har kurskvelder hver onsdag, så det er min veiedag :)

 

Jeg skal på spinning kl 15:00 :) Idag blir det bare innedag her, var ganske surt å kaldt å ikke nå artig å være ute med en liten baby :)

 

Idag har jeg spist 2 brødskiver med banan på til frokost, til lunch blir det vel en salat av nå slag og Nachos til middag/kvelds :)

 

God dag til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullsjura

Å bare det å lære å kose seg UTEN mat, det er en utfordring

 

Helt enig med deg !

 

Tenk om en kunne ha kommet helt ut av det ! At mat ikke var kos !

 

 

Aktiviteter eller utflykter med familie eller venner . Velvære . Fine friluftsturer . Lange skiturer . Varmt bad med gode dufter .

 

Finnes nok mange ting som er mye kosligere enn at maten må være kos .

 

Tenker selv tilbake da jeg var barn , lærte helt fra jeg var liten at helg og helgemat var / er kos .

 

Det sies også at trening kan gi en lykkerus følelse .

 

Jeg har også vokst opp med at god mat var kos :)

Altså, det er jo kos, men med måte (vi har hatt en tendens med å kose oss flere ganger i uken, ikke bare lørdag..)

 

Men jeg syns vi har blittveldig flinke her hjemme i det siste. Vi har wii, å bruker mange kvelder på å spille bowling, golf eller andre lingnende spill! Å det er veldig artig, så da blir det litt mindre sofasitting og filmseing, men værtfall like koselig :)

 

jeg håper jeg får kjenne den lykkerus følelsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madeleinerenate

Hei engeljenta28.

 

Bare bli med på tråden her !

 

Ser du er i gang , det går nok seg til selv om du har hatt omgangssyken og ikke kom på spinningen .

 

Jeg går selv turer som aktivitet .

 

Det er det første dagene som er værst viss en er kjempe avhengig av noe . Leste at første uken kunne det hjelpe med usaltede nøtter . Og eventuelt spise litt mørk sjokolade 70 % ved behov på uke 2 . Så bruke å kombinere usaltede nøtter og mørk sjokolade ved behov viss en skulle ha helt sukkerstopp.

 

Viktig å spise ofte og mat med næring som metter godt . Bruke langsomme karbohydrater , av fullkorn og grove produkter . Være obs på kunstige søtstoffer som kan trigge sukkerbehovet .

 

Kan være lurt å ha et fat med oppskjærte grønnsaker som ligger klar i kjøleskapet .

 

Håper du finner løsninger som fungerer får deg !

 

Vet jo ikke hvor streng du har tenkt å være ...

 

Ønsker deg også en god dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Heisann og tusen takk for svar:) jeg går også på maxikurs tullsjura, jeg bare lurte på om du gikk nettkurs siden jeg så du veide deg på morgenen og ikke kvelden i en tråd her.

 

Jeg har ikek hatt noen utskeielser siden jeg startet på kurset onsdag, ligger vel på 30 gram usalta cashewnøtter om dagen, kuttet helt ut brus, håper bare det vises noen nedgang på kurset onsdag da ellers blir jeg fryktelig skuffet, huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...