Gå til innhold

Noen som går på nett kurs ?


Gjest prillarodden

Anbefalte innlegg

Gjest prillarodden

Er dame på 56 år som MÅ ned i vekt.

veier hele 107 kg :-(

Har gått på Grete R kurs tidligere, men prøver nå nett kurs for første gang.

Hadder vært koselig og motiverende om vi kunne følge hverandre på nett kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Er dame på 56 år som MÅ ned i vekt.

veier hele 107 kg :-(

Har gått på Grete R kurs tidligere, men prøver nå nett kurs for første gang.

Hadder vært koselig og motiverende om vi kunne følge hverandre på nett kurset.

 

Heisann! Jeg begynner på nettkurs denne uken, jeg skal ha rapportering på torsdag. Dette er mitt andre nettkurs, da jeg gikk ett i høst også.

 

Jeg gikk ned 8 kg på første kurs :-)

 

Jeg blir gjerne med på å gjøre dette sammen! Jeg har egentlig ett mål om å gå ned 10 kg til påske, men det er mulig det er litt i overkant av realistisk. Men 0,7 kg i snitt hver uke hadde vært veldig bra!

 

Hva tror du er dine utfordringer? Jeg har vel mest problemer i helgene tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Heisann! Jeg begynner på nettkurs denne uken, jeg skal ha rapportering på torsdag. Dette er mitt andre nettkurs, da jeg gikk ett i høst også.

 

Jeg gikk ned 8 kg på første kurs :-)

 

Jeg blir gjerne med på å gjøre dette sammen! Jeg har egentlig ett mål om å gå ned 10 kg til påske, men det er mulig det er litt i overkant av realistisk. Men 0,7 kg i snitt hver uke hadde vært veldig bra!

 

Hva tror du er dine utfordringer? Jeg har vel mest problemer i helgene tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Så flink du er som har gått ned 8 kg.

Mine utfordringer er også helgene og da særlig de helgene vi reiser på hytta.

Ellers er en stor utfordring å trimme, da jeg i 8 måneder nå sliter med div helseplager.

Var på vekten i dag tidlig og veier nå 107.5 (hjelp)

Veldig motiverende om vi kan følge hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Å! Dette høres akkurat ut som en gruppe som kan bli stor støtte!

 

Vi reiser også mye på hytten i helgen, og da er maten en utfordring.

 

Ja - det vil si - også hjemme i helgene er det en utfordring, for jeg sover jo litt lenger enn normalt og kommer ikke helt inn i rytme. For jeg VET at når jeg spiser nok og riktig så har jeg ikke noe søtsug (eller chips - sug) i det hele tatt.

 

Trening prøver jeg å få til 3 ganger i uken, har trent meg opp fra å gå til å løpe... Ikke langt og lenge, men det blir 7 trimpoeng i uken. Så skal ut i dag. Trenings-studio funker ikke helt for meg da det tar for lang tid å kjøre frem og tilbake og jeg ofte er på rese med jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har trent fra å gå til å løpe. Gratulerer!

Jeg klarer nå å gå raskere enn for 4-5 uker siden.

 

Det er lurt å veie maten og telle kalorier. Tenkte det skulle bli et pes, men det har godt utrolig greit.

Veldig fint på nettesiden der vi kan registrere og følge med :rolleyes:

 

Håper vi kan støtte hverandre!

 

Lykke til begge to :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ser ut som om dette er en bra tråd å følge! Jeg har meldt meg på nettkurs - tror jeg da - for det var mye styr med påmeldingen - men jeg håper det er registrert,- jeg har i alle fall fått betalt, så da er det vel i orden....;)

Jeg er klar for n`te gang. Har tatt flere kurs tidligere, men nå er det en stund siden. Jeg er 104,4 kg i dag. Har ikke satt det endelige målet enda - men det er MYE som skal bort!! Nå vil jeg prøve å få orden på kurset først - venter på å få en tilbakemelding sånn at jeg kan få registrert inn data og opprette kontakt med kursleder. Håper å kunne være med å inspirere og finne et felleskap her:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Hei! Ser ut som om dette er en bra tråd å følge! Jeg har meldt meg på nettkurs - tror jeg da - for det var mye styr med påmeldingen - men jeg håper det er registrert,- jeg har i alle fall fått betalt, så da er det vel i orden....;)

Jeg er klar for n`te gang. Har tatt flere kurs tidligere, men nå er det en stund siden. Jeg er 104,4 kg i dag. Har ikke satt det endelige målet enda - men det er MYE som skal bort!! Nå vil jeg prøve å få orden på kurset først - venter på å få en tilbakemelding sånn at jeg kan få registrert inn data og opprette kontakt med kursleder. Håper å kunne være med å inspirere og finne et felleskap her:))

Første dag har gått bra med maten.

Har ført inn alt jeg har spist. Kom til 1200 kcal. Mange vil synes dette er veldig lite, men det er nok for meg. Sliter med stoffskifte og sitter på rompa omtrent hele dagen. Trim er det smått med også (pga helseproblemer).

Så da er jeg en av de få som skal følge meny 1.

Legger meg med god samvittighet i kveld :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vestfold

Jeg er 57 år og har gått på nettkurs tidligere. Jeg har gått ned, litt opp og ned og sliter med å komme meg videre ned i vekt. Syntes det samme som mange andre at helgene er vanskelig. Vi er også ofte på hytta eller det skjer noe annet sosialt i helga. Skal ha inn ca 1500 kalorier pr dag og det plundrer jeg i hverdagen med å få til, blir ofte 1100-1200 og det er nok litt lite.

Så nå starter jeg opp med friskt mot i nytt kurs. Jeg er gjerne med i denne tråden og kanskje kan vi motivere hverandre litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Jeg er 57 år og har gått på nettkurs tidligere. Jeg har gått ned, litt opp og ned og sliter med å komme meg videre ned i vekt. Syntes det samme som mange andre at helgene er vanskelig. Vi er også ofte på hytta eller det skjer noe annet sosialt i helga. Skal ha inn ca 1500 kalorier pr dag og det plundrer jeg i hverdagen med å få til, blir ofte 1100-1200 og det er nok litt lite.

Så nå starter jeg opp med friskt mot i nytt kurs. Jeg er gjerne med i denne tråden og kanskje kan vi motivere hverandre litt.

Flott med fler.

Disse hytteturene vanskelig.

Neste tur om ca 2 uker blir det vel kun å drikke vann - eller :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hadde veiedag i dag. Gått ned 1,1 så det er bra. Men i cm er det ikke noen endring. Er ikke det litt rart? Andre som har opplevd det?

Vel, vel stå på alle sammen :)

 

Prillarodden: 1200 kcal er sikkert bra for deg. Jeg skal ligge på 1600, men med så lite trim jeg får til syns jeg det er litt mye. Skal spørre kursholderen min.

Jeg sliter også med stoffskifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Jeg ligger også på meny 2, 1600 kcal. Har også litt problemer noen dager med å komme opp i nøyaktig 1600 men ser at de dagene jeg tidligere skeiet ut, var det med ekstreme mengder kalorier. Sjokolade, chips, vin og god mat i helgen tilfører MENGDER med kalorier!

 

Nå jobber jeg bevisst med å velge smør på skivene (proaktiv fra Vita), litt fetere pålegg som italiensk salat, makrellfilet, jubelsalami i tillegg til favorittene som er skinke, men som ikke gir nok kalorier.

 

Alle mine frimerker går til vin i helgen :-) Det blir to og et halvt glass, eller nesten en halv flaske. Og da koser jeg meg skikkelig! Det er jo meningen å bruke disse frimerkene, og jeg velger å ta de i helgen.

 

Målet mitt er 7 trimpoeng i uken. Det er noe jeg også vil klare å opprettholde etter kurs.

 

Jeg har første kursdag på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vestfold

Jeg ligger også på meny 2, 1600 kcal. Har også litt problemer noen dager med å komme opp i nøyaktig 1600 men ser at de dagene jeg tidligere skeiet ut, var det med ekstreme mengder kalorier. Sjokolade, chips, vin og god mat i helgen tilfører MENGDER med kalorier!

 

Nå jobber jeg bevisst med å velge smør på skivene (proaktiv fra Vita), litt fetere pålegg som italiensk salat, makrellfilet, jubelsalami i tillegg til favorittene som er skinke, men som ikke gir nok kalorier.

 

Alle mine frimerker går til vin i helgen :-) Det blir to og et halvt glass, eller nesten en halv flaske. Og da koser jeg meg skikkelig! Det er jo meningen å bruke disse frimerkene, og jeg velger å ta de i helgen.

 

Målet mitt er 7 trimpoeng i uken. Det er noe jeg også vil klare å opprettholde etter kurs.

 

Jeg har første kursdag på torsdag.

 

Kanskje ikke så dumt å øke litt på inntaket på den måten. For jeg er helt enig med deg at det er vanskelig å komme opp i kaloriene i uka og så kommer helga da... :mellow: Og jeg bruker frimerkene til vin. Da koser jeg meg skikkelig. Er ikke så fristet av potetgull og peanøtter, men tåler ikke å se sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

2 dag med god samvittighet.Flink Jente :-D

I morgen skal jeg forsøke meg ut å gå en aldri så liten tur. Er litt vanskelig for meg å gå når det er snø og glatt, men skal ihvertfall forsøke. Blåser i hva andre tenker og tar meg gåstavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

2 dag med god samvittighet.Flink Jente :-D

I morgen skal jeg forsøke meg ut å gå en aldri så liten tur. Er litt vanskelig for meg å gå når det er snø og glatt, men skal ihvertfall forsøke. Blåser i hva andre tenker og tar meg gåstavene.

 

Jeg har kjøpt veldig fine brodder på sportsbutikk. Og de funker faktisk. Ser egentlig mange som bruker det - og stavgang er jo veldig effektivt!

 

God tur!

 

Jeg skal også ut på tur i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Her er ingen snø for tiden, så brodder er ingen nødvendighet;) Men jeg er enig i at det er en super ting på glatt føre!! Jeg strever meg å komme meg ut i alle fall. Har en trøblete hofte og får god fysioterapi,- så jeg øyner håp!! Savner mest å være på jobb akkurat nå, så jeg håper jeg kan få det til om ikke så lenge.. Jeg startet registrering av mat og drikke på mandag - og jeg ser at det er ingen vanskeligheter med å fylle opp 1600 kalorier...Jeg må heller begrense meg! Men jeg har smugtittet på vekta og det ser ut til å gå rett vei... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Dag 4 og det går greit. Har klart å komme meg ut på 2 småturer i dag. Hver på 30 min rolig gange og det ble 9400 skritt i dag. For andre kan dette ikke høres så mye ut, men for meg er dette det meste jeg kan klare og da meg sterke smertestillende.

Nå nærmer det seg helg og det er alltid en utfordring.

Tenke ...tenke .... på hva jeg skal bruke frimerkene mine til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 og det går greit. Har klart å komme meg ut på 2 småturer i dag. Hver på 30 min rolig gange og det ble 9400 skritt i dag. For andre kan dette ikke høres så mye ut, men for meg er dette det meste jeg kan klare og da meg sterke smertestillende.

Nå nærmer det seg helg og det er alltid en utfordring.

Tenke ...tenke .... på hva jeg skal bruke frimerkene mine til.

 

Jeg syntes det hørtes ut som en bra innsats. Hva med litt vin til frimerkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Jeg syntes det hørtes ut som en bra innsats. Hva med litt vin til frimerkene

 

JA RØDVIN :-D

Men jeg er redd jeg får lyst på allt annet fy fy etter 2 glass vin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prillarodden

Jeg skal ihvertfall ha rødvin i morgen så kan jeg fortelle hvordan erfaringen var på søndag

Blir nok ingen rødvin på meg i helga.

Mannen og jeg handlet mat i dag og vips så lå det en pose Panda lakris i handlevognen.

Og vips så var hele posen (200g) spist i kveld. Mer enn 600 kcal og tilsvarer 28 fymerker.

Men jeg kommer ikke over 1700 kcal totalt i dag.

Blir spennende hvvordan det går med vinen hos deg. Kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Blir nok ingen rødvin på meg i helga.

Mannen og jeg handlet mat i dag og vips så lå det en pose Panda lakris i handlevognen.

Og vips så var hele posen (200g) spist i kveld. Mer enn 600 kcal og tilsvarer 28 fymerker.

Men jeg kommer ikke over 1700 kcal totalt i dag.

Blir spennende hvvordan det går med vinen hos deg. Kos deg.

 

Tror det er viktig å ikke kalle det fymerker B) Det er jo meningen at vi skal bruke frimerkene med god samvittighet B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ingen rødvin på meg i helga.

Mannen og jeg handlet mat i dag og vips så lå det en pose Panda lakris i handlevognen.

Og vips så var hele posen (200g) spist i kveld. Mer enn 600 kcal og tilsvarer 28 fymerker.

Men jeg kommer ikke over 1700 kcal totalt i dag.

Blir spennende hvvordan det går med vinen hos deg. Kos deg.

 

Det går greit håper jeg. Jeg skal ihvertfall kosee meg. Har vært flink hele uka og unngått fristelser. Lurte på om jeg skulle ta med meg oppskjærte grønnsaker og dip ikveld så jeg har noe å kose meg med. Nå skal jeg snart på treningssenteret.

Ha en fin dag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...