Gå til innhold

Ned 10 kg i 2012


Katza

Anbefalte innlegg

Ja, så var det dette med kiloene igjen, da. Gikk ned nesten 10 kg mellom 2010 - 2011, hadde lovet med selv at jeg aldri skulle starte en " men kiloene snek seg tilbake, med forsterkninger!!"-tråd.. Men i kampen om de siste 3 kiloene så mistet jeg litt kontrollen. Veide meg hver uke, prøvde å passe på, har hatt en grei livsstil, men gikk nå opp 6 kg tilsammen alikevel.

 

Men jeg kan naturligvis trøste meg med at jeg har lært meg sunnere vaner, og jeg veier jo mye mindre enn utgangspunktet i 2010! så det kunne vært verre! Det er ikke alt som har sneket seg tilbake :)

 

Så da starter jeg på nytt;

Jeg er da 22 år, 167 cm, veier 66,5 kg, planen var hele veien 57 kg, så i år skal jeg få sett det tallet på vekta.

Før juni, tenker jeg. Jeg må stå på litt, men det er ikke urealistisk. Første uken startet med -400 gram og en halv cm rundt midjen. Fornøyd med det etter en ikke helt fantastisk uke.

 

Største utfordringer: sist jeg gikk ned, jobbet jeg selvstendig med å male bilder og hadde deltidsjobb med å male hus og slipe gulv. Nå har jeg full jobb hvor jeg sitter på baken dagen lang, det blir mindre tid til trening og svært lite aktivitet på jobb. Dessuten har jeg meget festglade venner, så jeg må finne en løsning her også.. Men dette ble mye pjatt, uansett: noen som vil være med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Gjest Susanne86

Jeg vil være med! :)

 

Så flink du har vært å gå ned i vekt! Motiverende! Jeg gikk også ned fra 71 til 61,8 (jeg så 61-tallet!!) Men nå har det lurt seg på et par kilo igjen. Jeg kunne også tenke meg å komme under 60 kg, men det viktigste er å bli slankere og strammere, så får vekta vise det den vil! :) Jeg har også juni som "ferdigdato", men vil selvfølgelig holde meg der etter juni også! :)

 

Mine største utfordringer: Sitter stille hele dagen på jobb, mye arbeid med hus og hjem som tar tid, dørstokkmila og dårlig vær. Frister ikke å gå tur i sidelengs regn og sludd!

 

Håper vi kan slå følge på veien ned i vekt! Og at vi ser smashing ut i bikini i juni! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok av utfordringer! Jeg prøver å gå til jobb hver dag, men det er 1 time og et kvarter å gå, så jeg må innrømme at jeg tar alle sjangser jeg får til å bli kjørt til jobb:p særlig når det er kaldt.

 

Men jeg får skjerpe meg, det er alt det går ut på. Må bli litt flinkere på stryketrening og grønnsaker..

Kaloriintaket går stort sett greit, men sliter litt med hva kaloriene kommer fra.. Blir mye pizza og enkle løsninger...

Når har du veiedag?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Gratulerer så masse med nedgang! :) Jeg skal veie meg i morgen. Håper på nedgang, men har hatt en syndig helg med mye god mat og drikke. Så jeg tør ikke håpe på for mye...

 

Jeg også må skjerpe meg!! Er ganske flink til å holde kaloriinntaket nede (i hvertfall på ukedagene), men det blir ofte en del "nei-mat" på lista mi. :/ Og så finner jeg ikke treningsgleden jeg hadde før jul... Jeg får gjøre som Yngvar (fra Puls) og bare gjøre det! Gleder meg til god kondis, vide bukselinninger, stram mage og slanke lår!! :)

 

I dag skal jeg på Zumba og en steptime. Da får treningsuka en fin kickstart! Skal du trene i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like gammel, like høy og bra akkurat like tung, og har samme mål som deg!! :)

 

Jeg er med, for jeg trenger virkelig noen som kan gi meg et spark bak, både med å komme meg ut å trene og det å klare å motstå fristelser når søthungeren slår inn for fullt... Og jeg tror også jeg er god på å motivere andre. :)

 

Jeg har veiedag på søndager, for jeg er ofte borte i ukedagene og er da uten vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg, Susanne86:) det er farlig dette med helg, jeg må prøve å finne en måte å overbevise alle andre om at man kan ha det gøy uten alkohol (som om noen vil høre på det. :P)

 

Jeg hadde tenkt til å trene, men så fikk jeg skyss både til og fra jobb.. Sov alt for lenge i dag, og burde egentlig ha lagt meg for lenge siden.. Det var redd hjem, middag, oppvask, senga.. Får ta det igjen i morgen!

Lite trening og dårlig mat.. Kaloriene er ok,men mye feil mat. Du er ikke alene om å ha mye nei- mat på lista:p

 

*A*: velkommen hit:) morsomt at vi har veiing søndag, mandag, tirsdag, da:p motivasjon er viktig, jeg merker fort at ting sklir ut når jeg ikke har noen å snakke med. Ingen å " melde fra" til.

Hvordan har mandagen gått for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Velkommen, A! :) Så kjekt med flere! Hyggelig med noen som kan motivere!

 

I dag viste vekta 64,7 kg. Litt skuffet...:/ Trodde den skulle være på ca 64 kg. Menmen, slik er livet! Da har jeg noe å strekke meg etter. Neste tirsdag SKAL jeg ha nedgang. Må prøve å ikke veie meg før neste tirsdag, jeg har en lei tendens til å veie meg altfor ofte...

 

Mandagen min var fin, hadde to finfine treningstimer. Ble ca 2000 kcal i mat, men siden jeg forbrente 1100 kcal på trening tar jeg det ikke så tungt. Men etter neste dobbeltime skal jeg satse på grønnsaker i stedet for brødskiver, da blir det ikke så mange kcal.

 

I dag er det husarbeid som står på planen, og kanskje gå en liten tur? Jeg skal prøve å holde meg unna sofaen i hvert fall! Hva har dere planer om? Hva og når pleier du å trene, A?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Så flinke dere er til å trene!!:)

Jeg har ikke begynt treningen enda, prøver å få inn en god matvane først. Starta med treninga etter jul i fjor, og følte jeg måtte trene hver dag. Da gikk jeg, jogga eller styrketrening. Alt fra en halvtime til time.

Nå vil jeg ha på plass matvanene først og fremst, siden jeg har en ganske travel hverdag. Jobber, studerer og har en liten datter på snart tre år..:) Jeg reiser bort på samlinger når jeg går på skolen, og der har jeg ikke muligheten til å trene på samme vis som hjemme heller. Men det kommer seg vell etterhvert, håper jeg :)

 

 

Mandagen min var ikke spesielt bra, var oppe å tok nattoget til skolen, og måtte kjøpe mat i kantina, både frokost og lunsj.. Handla inn grovt brød og godt pålegg så jeg var mer forberedt til i dag... Sliter med småspising på kveldene når jeg er på samling....Føler jeg har lyst på noe hele tiden... :/

 

Jeg er nå 66 kg, har gått ned fra 67, 5 (ca, tro jeg :P) på to uker. Gikk ned det meste på første uka, så jeg må vell begynne å trene for å gå ned mer?!

 

Nå ble det jammen mye fra meg her :P

 

Hvordan har dagen deres i dag vært da, jenter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne86: 64,7, er det nedgang eller uforandret? Ser ikke startvekten din noe sted?

A: (stjernetegn er knotete greier på iPad..) Kostholdet er det viktigste. Sliter litt med lite trinng jeg også.. Sist hadde jeg tid!

Ble 2 1/5 time gange i går, men har ikke gjort noe i dag.. Men kvelden er enda ung, får se om jeg får til noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Hei! :) Hvordan går det med dere?

 

Jeg ser at jeg har ikke lagt inn noen startvekt nå etter jul, så jeg satte 64,7 som startvekt her på vektklubben. Satser på en finfin nedgang neste tirsdag!

 

A, det høres ut som om du har en ganske travel hverdag! Og så med ei søt lita jente også! :) Slike søtinger tar gjerne litt tid de også. :) Du gjør helt sikkert lurt i å satse på kostholdet først og fremst. Og kanskje du får tid til å gå noen korte turer i pausene når du er på samling? Det er jo godt for både kropp og sjel, deilig å få lufta hodet litt når man driver og studerer. :)

 

Hvordan går det med kostholdet ditt, Katza? Barnslig som jeg er, så digger jeg kostholdspoeng! Prøver å få så høy score som mulig hver dag! Enkel motivasjon! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det går som det går.. Lite lyst til å været kreativ på kjøkkenet om dagen, pluss at jeg bor med en fyr som gjerne heller vil gå opp i vekt, så det blir jo litt.. Kompromisser:p

Jeg liker ikke den scoren så godt.. Men det er sikkert fordi det ikke går så bra xD neida, men det er viktigst at jeg spiser ting jeg kan leve med. Foreløpig jobber jeg mest med å gidde å registrere.. Så får vi se om jeg kommer meg tilbake til en hverdag hvor en skål dampede grønnsaker er en grei lunsj:p gikk greit før, men det er en vanesak.

 

Men må ikke forsvare meg selv for mye heller.. Har fått 3,3 trimpoeng i dag i alle fall:)

 

Foresten noen som har forslag til lunsj? Blir så mye dritt.. Skulle hatt noe sunt og spennende, men jeg et så lite oppfinnsom om dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Vi er i samme båt med de slanke samboerne våre... ;) Men det går jo an at "de får" mer av kjøtt og saus, og så tar vi mer av grønnsakene? Evt stikke i de en baguett ekstra til lasagnen? Hehe, nei, nå høres jeg ut som en husmor fra 50-tallet som steller for mannen sin..

 

Jeg er kjempeinspirert på kjøkkenet for tiden! *smitte over* Jeg ha sett så mange fine oppskrifter på matprat.no, frukt.no og godfisk.no. Og så er det mange fine oppskrifter her hos GR. I dag skal jeg ha potetsuppe med brød til middag. Fant oppskrift på frukt.no, og bytter ut matfløte med lettmelk, så blir det gull! :)

 

Lunsj, ja. Det blir fort kjedelig... Jeg får lunsj på jobben, brødskiver og standard pålegg som makrell i tomat, ost, skinke, kaviar og syltetøy. Om du har med deg matpakke selv, så kan du kanskje lage en omelett og en salat? Eller lunsjmuffins med ost, skinke og urter i røra? Sikkert digg å varme i mikroen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsjmuffin, ja.. God ide:) huff, merker jeg ikke vil veie meg i morgen.. Denne uken ble det alt for mye mat og drikke og søt for lite trening.. Det positive er at jeg føler meg crap, så blir jo mer motivert til å spise ting som får meg til å føle meg kvikk og rask. Og ikke som en sekk med poteter..

 

Jeg har aldri så mye til overs for å stå på kjøkkenet og lage fancy mat etter en 8 timers arbeidsdag.. Spesielt fordi det blir så mye oppvask, æsj x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Flott.. Opp en halv cm og opp 600 gram!! Så ille trodde jeg ikke det skulle være, egentlig.. Huff, jeg fortjente det vel. Det får bli ekstra arbeid denne uka. Spiser weetabix og all-bran til frokost, så blir det styrketrening før jeg går til jobb! Grei start

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MusikNonStop

Hei alle sammen!

Kunne jeg slengt meg på denne posten? Hadde vært gøy å både få litt motivasjon og forhåpentligvis gi litt til andre! :)

Er ellers 18 år, 168 høy og 65,9kg, satser på å komme under 60-tallet og se det an derfra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlankBall

Jeg vil være med!

 

24 år/ ca 68-69 kilo :( (har ikke vekt, så her gjetter jeg altså!) og 165 høy. Målet er ned til 57-58 kilo, men egentlig så fettprosenten viktigere for meg enn vekta.

Egentlig så begynte jeg med slankinga da jeg var 18 år, men har bare fokusert på maten og da stopper alt opp og går tilbake til start hver gang jeg "faller ut".

 

Denne gangen har fokuset vært på trening og ikke på mat. Har begynt med Jillian Michaels 30 days shred (oioioi :o )

Har gått ned 4,6 cm på midjen på 1 uke - uten å fokusere på mat! :D I dag skal jeg ut å kjøpe badevekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Gikk opp..omg. Det mest dustete er at jeg prøver å skylde på at det er mye tidligere veiieng enn vanlig, prøver å overbevise meg selv om at det er middagen fra i går som veier mye. Det er naturligvis mye sannhet i det, men det er ingen god unnskyldning.

Jeg fikk ikke registrert all maten, jeg fikk ikke trent nok.. Jeg må da evne å trene og spise normalt, jeg er ikke den eneste med 6 arbeidsdager i uka. Og jeg jobber ikke døgnet rundt heller, må bare gidde å bruke fritiden til noe annet enn å slappe av! Gidde er stikkordet her.

 

Hvordan går det med alle andre? Bedre enn meg, håper jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WoopWoop93

Det går nok bedre neste uke skal du se! Det er jo utrolig hvor mye vekten varierer også:) (ja, jeg jukser av og til...)

 

I dag viste vekten 65,0 kg hos meg, veldig fornøyd! Skal sies at jeg har gått ned et par kilo fra før, så ned 0,9 kg på en uke er kjempegreier:) No må jeg bare klare å fortsette å trene..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg vil og være med, om det er greit?:-)

 

Er 22 år, 171 høy og ca. 70 kg (ikkje braa...)!

 

Jobbet rumpen av meg (bokstavelig talt) høsten 2010, og gikk ned til 62 kilo. Var superfornøyd med kroppen, og følte meg skikkelig fit.. Sååå.. Ja, hva skal jeg si? Plutselig veide jeg 70 kilo, igjen...

 

MEN; nå skal jeg skjerpe meg. Så snart foten min er bra (akkurat nå er den brukket), skal jeg være den første opp på tredemøllen igjen. Imellomtiden skal jeg fokusere på å få matvanene på plass igjen. Det er jo tross alt her størstedelen av min vektøkning ligger. Koser meg aaalt for mye!

 

Dette ble langt. Men ja, tenker å veie meg ordentlig imorgen tidlig, og ha veiedag på fredag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Hei alle nye! Så kjekt! :D

 

Jeg er her ennå, altså. Har bare hatt en veldig travel uke. Først syk, så ovetid, så ut å reise i helga. Jeg har spist alt for mye og trent alt for lite! Men denne uka har jeg vært tilbake på den "smale vei". Har vært på trening en kveld og så har jeg jobbet ute og gjort masse husarbeid inne. Alt er trening! Og det er mye lurere å vaske klær og tørke støv enn å sitte i sofaen og spise sjokolade...;)I kveld er det trening igjen! Skal på Core Bar. Gleder meg! Var skikkelig støl i hele kroppen etter sist time!

 

Hvordan går det med dere andre da? Har dere spist noe sunt og godt i det siste som dere vil tipse meg om? :)

 

Ha en fiiin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlankBall

Æsj. Møkkadag.

Har vært syk de siste dagene, så har ikke orka å gjøre noen ting som helst. I kveld dro jeg og kjæresten og kjøpte badevekt.

 

%($&$%=(&&$#!!!

 

Jeg veier 70,7. Ikke 68-69. F***! Jeg skulle jo aldri se 7-tallet. Har lyst til å grine.

 

1. delmål - 69,9 kilo! Helst allerede mandag morgen når jeg skal veie meg. Håper på å ha gått ned litt + at det tross alt er kveld nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke mye over 70, da.

Virker som vi alle har en litt dårlig periode.. Jeg har vær småsyk, og det har bare vært stress med jobb.

Også skulle jeg ønske jeg hadde noen venner som kunne tenke seg å bruke en fridag på å gå turer i skogen og grille istedet for å drikke seg sveiseblind..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...