Gå til innhold

Ned 10 kg i 2012


Katza

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Gjest lillemy22

Blir du mett av smoothie, Katza? Er så redd for at jeg blir mett akkurat der og da, men at når jeg kommer på forelesning begynner magen å rumle. Det er det VERSTE jeg vet, haha!

 

Slankeball; gikk på den smellen jeg og. Trodde jeg veide rett under 70, meen vekta viste 70,7. For trist.

 

Imorgen er det imidlertid veiedag for min del. Skal prøve å ikke gjøre samme feilen som forrige gang jeg gikk ned i vekt; nesten ikke spise dagen før veiedagen. Det er noe i hjernen min som sier meg at dersom jeg veier lite på fredag, så ser jeg bra ut. Utrolig dumt, da det ender med at jeg frotser HVER helg. Så idag er målet å spise sunt og jevnt, hele dagen:-) Sålangt går det bra, bankibordet!

 

Ellers er målet å prøve og få med min kjære samboer på og spise sunt. Han kan spise hva han vil, og fortsatt ikke legge på seg. Matvanene blir derav meget dårlig til tider. Noen som har noen tips??

 

Heldigvis for meg, så er de nærmeste venninnene mine enten gravide eller på en slags form for diett, så de færreste er ute og drikker seg sørpings hver helg. Skal prøve meg på en liten tur i helgen, hvis foten tillater det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemy22

Stikker bare innom for å si at det ble -1,9 kg på meg. Vekten stoppet altså på 68,8 :) Nå skal det sies at når jeg veide meg første gangen, så var det etter inntatt frokost, og godt utpå dagen. Idag veide jeg meg rett etter at jeg stod opp, og det kommer jeg til å fortsette med :)

 

Hvordan går det med dere andre? Noen andre som har veiedag i dag? :)

 

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Gratulerer med nedgang, Lille My! :) Flinka! Motiverende.

 

Jeg også pleier å veie meg om morgenen før jeg spiser eller drikker noe som helst. Men huff, i dag viste vekta 64,8. Og sist jeg rapporterte her inne viste den 64,7! I mellomtiden har jeg vært helt nede på 63,7.. Går mye opp og ned. Jeg har en mistanke om at da jeg var nede i 63,7 så var det ikke fett som hadde forsvunnet, men mageinnholdet og vannmengden i kroppen som var lavt, mens nå etter en "bursdagshelg" med kaker og god mat så veier jeg mer.

 

Jeg sliter litt med å finne motivasjonen til både trening og kosthold for tiden. jeg var jo så flink til å notere alt jeg spiste her inne, men nå har det sklidd litt ut. :/ Noen andre som har det sånn? Noen som har noen delmål og fine belønninger de sikter seg inn mot?

 

Er det noen andre som har 30 days shred hjemme? Skal vi ta utfordringen sammen?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlankBall

01:02: 70,7 kg

06/02: 69,9 kg (ned 0,8 kg! HURRA!)

 

Har gått opp i cm rundt omkring på kroppen, men siden det er "litt over alt" har bestemt meg for at det bare er fordi jeg har målt bittelitt forskjellig sted, og ikke fordi jeg faktisk har gått opp i strl.

 

 

Er det noen andre som har 30 days shred hjemme? Skal vi ta utfordringen sammen?? :)

 

Jeg er med, jeg. Men har allerede kommet halvveis. Hva venter du på? På med treningstøyet og plasser deg foran TVen. Her skal det trenes ;)

 

(Pst: pulsklokka mi viser at jeg forbrenner 250 kcal på 30 days shred!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemy22

Å, så gøy! Jeg har også 30 days shred! Begynte på det på fredag. Nei, nå ble jeg motivert. Slenger på meg treningstøyet med en gang (hadde tenkt å sluntre unna i dag.. FY skam til meg!). Er det forresten noen andre som føler seg utrolig teit der man står med knekk i bena, og bokser ut i lufta? Samboeren min dør av latter hver gang- haha!

 

Vi snakkes- Nå skal det svettes! :-)

 

EDIT: pulsklokka mi viser også 250 kcal ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SlankBall

Er det forresten noen andre som føler seg utrolig teit der man står med knekk i bena, og bokser ut i lufta? Samboeren min dør av latter hver gang- haha!

 

 

Derfor har kjæresten min forbud mot å være i stua når jeg trener... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, har visst ikke vært her på en stund..ops:p for å oppsummere kjapt av det eg leste igjennom nå:

Gratulerer med nedgang, ja, jeg blir mett av smoothie ( men jeg har ikke så mye problemer med sult, jeg er bare glad i mat, jeg spiser som oftest ikke fordi jeg er sulten. Men jeg spiser gjerne selvom jeg er så mett at det gjør vondt). Kjæresten min er nesten aldri hjemme, så jeg før stua mye for meg selv til trening.

Jeg bruker rokkering når han er der, det går bra. Selvom deg blir litt liten plass for han p bevege seg på:P

 

Gikk btw ned 800 gram, det var på tide, nå skal jeg ned mer.

 

Er det forresten noen som vil være med på en trimpoengkonkuransse denne uken? Minimum 15 poeng eller noe? det var er tilfeldig tall, bare å foreslå noe annet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, det er motiverende. Det er utrolig mye enklere å fortsette å gå ned når man først ser minus på vekta. Når jeg har gått opp noe så gir jeg liksom automatisk opp og kommer nesten aldri i gang igjen.

 

I dag har det bare blitt litt over en time gange, men i morgen har jeg fri fra jobben ( for en gangs skyld) så da har jeg god tid til å trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Har var det stille. Jeg bommet litt på trimpoengend, det ble bare 9 poeng. Hadde en liten krangel mellom foten min og en bildør, så mistet litt trening et par dager fordi jeg ikke orket å gå.

Også var det vekt: opp 100 g, men ned 1 cm, dette var målt 6 timer tidligere enn sist. Det er ned i cm, så jeg ser på det som en liten seier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsol123

Hei

Jeg slenger meg veldig gjerne på om det er greit?

 

Jeg er en 21 år gammel jente. 160 høy og veier 63,3. Vil ned til 53 kg, men første delmål er å se 50-tallet. Gikk på Grete Roede-kurs for ett år siden, da gikk jeg ned fra 62,1 til 58,5. Og vips, så var kiloene tilbake + 1 kilo til. (Skal nevnes at før jeg startet på Grete Roede kurs i fjor hadde jeg gått ned 8 kg på egenhånd).

 

Jeg er med på 30 days shred utfordringen, er på 3. dagen nå. Jeg trener også med rockering, flere her inne som gjør det? I tillegg prøver jeg å komme meg på treningssenteret 3 ganger i uken, men føler det er mer ork enn å trene hjemme, så ofte det blir 1 gang i uken på treningssenter istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Hei!

 

Jeg har blitt skikkelig dårlig til å skrive her inne! Og det er dumt, for det er så motiverende å ha noen å skravle med.

 

Må bare si at jeg sliter med motivasjonen for tida. :( Jeg er så sliten og trøtt! Tror det har skjedd litt for mye i det siste. Har vært full guffe med trening, jobb, husarbeid, utearbeid, besøk, kino, reising, bryllupsplanlegging etc. Ikke en eneste kveld til avslapping! Så forrige uke ble det ingen trening, bare ettermiddagslurer. ;) I går stod jeg opp i 10 tida, spiste frokost, la meg på sofaen og sovna, så var det ut en tur og ake før jeg la meg på sofaen igjen og sovna. Og så var jeg stuptrøtt igjen kl 10 på kvelden, og sovna uten problemer når jeg la meg. Murmeldyr!!

 

Jeg blir litt stressa når jeg skjønner at det bare er 14 uker igjen til bryllupet vårt! Det burde absolutt være motivasjon nok til å få meg ut av sofaen!! Får satse på at jeg fikk hvilt meg nok forrige uke, slik at jeg kan stå på denne uka! I kveld skal jeg på Step, og i morgen er det CoreBar. Hvilke treningsplaner har dere for uka? :) Og har dere noen mål for uka?

 

Mine mål er:

Trene tre dager i uka på treningssenteret

Drikke 10 glass vann og 3 kopper grønn te om dagen.

Holde meg under 1350 kcal alle dager unntatt lørdag.

Huske å ta pauser i løpet av arbeidsdagen og strekke ut.

Spise masse grønnsaker, til middag og mellommåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg ser det har kommet inn to nye jeg ikke har rukket å hilse på; heisann, dere er selvølgelig velkomne:) Det er på ingen måte for seint, jeg har bare svart litt seint. Mista Internett og har hatt litt mye å gjøre..

 

Har ikke registrert noe på en uke.. Dårlig. Får nok kjenne den i morgen på vekta :/

Bryllupp, ja.. Jøss, er jeg bare sløv eller er det første gangen du nevner det ? :P gratulerer.

 

Jeg burde sette meg noen mål for uken, som deg.

Må i hvert fall drikke nok vann ( drikker jo aldri noe annet, så fatter ikke hvorfor Det plutselig er vanskelig)

Trene styrke 3 ganger denne uken.

Registrere alt (for pokker!)

Få minst 15 trimpoeng.

Ikke spise så mye drit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt verierende aktivitet her.. Nåvel, så målene min gikk dårlig.. Vært dødsjuk hele uka, har orket å være på jobb og det er alt.. Dårlig med trening. Men, har i alle fall ikke spist som en gris. Føler meg bra igjen nå, så får håpe denne uken blir bedre. Hvordan går det med alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Susanne86

Hei! Er det noen her ennå? Jeg har vært totalt fraværende både her og i virkeligheten. ;)

 

Jeg skal gifte meg i juni! 8 uker igjen til bryllupet nå, og merker virkelig at det nærmer seg. Har ganske god kontroll på alt det praktiske rundt bryllupet, men bryllupskroppen lar vente på seg! Har jobbet mye seint og funnet mange unnskyldninger for sjokolade og godterier... Så nå er jeg større enn jeg har vært på mange år. Ik! Ikke spesielt gunstig rett før mitt eget bryllup. :/

 

Så nå har jeg laget meg en kjempefin plan/kalender for dagene frem mot bryllupet. Henger på badekapet, med masse farger og greier! :) Satser hardt og har begynt på igjen med 30 day shred, hver dag! Pluss trening 2-3 ganger i uka og turer og styrketrening hjemme resten av uka. Hardt program, men nå må det virkelig et skippertak til! Så nå håper jeg på resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Hei :) dette så ut som en tråd for meg! Kan jeg slenge meg på?

 

Jeg er 23 år, 172 cm og per dags dato 72,6 kg (..altå mye mer enn jeg burde)

Jeg var 65 kg i begynnelsen desember, så ble det en lang juleferie med mye god julemat (+2 kg) Jeg kom aldri virkelig i gang med trening på nyåret, men koste meg med god mat, da min roomie prøver å legge på seg (dårlig kombinasjon) (+3 kg) Så var det påske (+2,5 kg) og PLUTSELIG var det blitt maange kilo tilbake som ikke skal være der.. disse snikende kiloene altså!

 

Vil gjerne ned 10 kg til sommeren :) så da starter jeg idag!!

Føste delmål: 69.9 kg - vil under 70 så fort som mulig

Jeg skal bestige kilimanjaro i juni så har litt treningmotivasjon der, men har vært litt syk og ikke kommet inn i faste gode treningsrutiner. I matveien er det kveldene som er problemet, da kommer lysten på noe godt eller at jeg er litt sulten. Da blir det gjerne en toast med ekstra ost på, og så en til.. + litt godis hvis det er noe tilgjengelig.

 

Er det andre enn meg som har kost seg vel mye i påsken? eller er dere flinke og motiverte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Hei! Er det noen her ennå? Jeg har vært totalt fraværende både her og i virkeligheten. ;)

 

Jeg skal gifte meg i juni! 8 uker igjen til bryllupet nå, og merker virkelig at det nærmer seg. Har ganske god kontroll på alt det praktiske rundt bryllupet, men bryllupskroppen lar vente på seg! Har jobbet mye seint og funnet mange unnskyldninger for sjokolade og godterier... Så nå er jeg større enn jeg har vært på mange år. Ik! Ikke spesielt gunstig rett før mitt eget bryllup. :/

 

Så nå har jeg laget meg en kjempefin plan/kalender for dagene frem mot bryllupet. Henger på badekapet, med masse farger og greier! :) Satser hardt og har begynt på igjen med 30 day shred, hver dag! Pluss trening 2-3 ganger i uka og turer og styrketrening hjemme resten av uka. Hardt program, men nå må det virkelig et skippertak til! Så nå håper jeg på resultater!

 

At du skal gifte deg må jo være supermotivajson :D lurt å henge opp planen, da kan du ikke unngå den! Hvordan er det med brudekjolen? skal du sy den inn, eller MÅ du komme inn i den? jeg tenker, du klarer jo noen cm på 8 uker hvis du virkelig vil! Og så er jeg litt nyskjerrig på 30 days. Virker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Skulle tro at det var supermotivasjon, ja. Men neida. Unnskyldninger i øst og vest, og rompa blir større ;-) Brudekjolen passer heldigvis! Og det er snøring i ryggen, så har masse å gå på. ;-) Men jeg vil jo helst ha slanke armer og ikke være rund i ansiktet på bryllupsbildene. De blir jo hengende framme i evig tid!

 

Har trent corebar, zumba og 30ds i dag! Puh! Men deilig. Synest 30 ds er et bra opplegg, men man forbrenner bare mellom 250 og 350 kcal på en økt, så den bør komme i tillegg til annen trening og sunt kosthold. Men 300 kcal ekstra hver dag vises nok på kroppen etter 30 dager! :-) Merker det på kondisen allerede etter fire dager!

 

Hvordan går det med treningen din da? Noen resultater? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Hehe.. jeg begynte jo i dag, så har ikke noe resultat og vise til enda. Jeg har ikke trent noe i dag, men er planen å ta en styrkeøkt i morgen :) så får vi se hva vekten viser over helgen.. men holder meg innenfor kalorigrensen for dagen, selv om jeg har hatt meg et glass vin :) det er vel kanskje min største svakhet - en deilig rødvin, da blir det fort mer enn et glass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susanne86

Se der ja, du hadde jo skrevet en introduksjonspost! :) Skrev forrige innlegget fra mobilen min, så da var det ikke så lett å se. ;) Ser ut som om det har skjedd omtrent det samme med oss siden desember! ;) Jeg har ikke en roomie som prøver å legge på seg, da, men en samboer som kan spise hva han vil uten å legge på seg!

 

Så fantastisk stilig å skulle gå på Kilimanjaro, da! Skal du gjøre det sammen med venner eller noe? Jeg skal til Frankrike på bryllupsreise, og har veldig lyst til å føle meg fin i bikini der. ;) Så det er min motivasjon! I tillegg til å se smashing ut i bryllupet!

 

Motivasjonen min har ikke sluppet taket! Merker at jeg liker at det er et "prosjekt" med nedtelling. Jeg blir ekstra motivert av å ha en sluttdato! Nå gjør jeg sikkert alt feil i forhold til GR-filosofien, man skal vel helst tenke livsstilsendring, ikke kur. Men akkurat nå så funker kur veldig bra for meg! :) Så må jeg jo selvsagt prøve å holde meg på matta etter bryllupet også. ;)

 

Uhj, kveldene, ja. Kjenner til den! Spesielt om man blir sittende stille og se på tv eller noe! Det er om å gjøre å ha noe å drive med! Feks klesvask, husvask, sortering av klesskap eller noe annet kjempemorsomt...;) Vanskelig å spise mens man bretter klær.

 

Nå er det snart helg! Har du planer? Jeg skal være sammen med bonusdatteren min i helga, så da blir det skogstur og diverse kos! :) Satser på å si nei takk til godteri! Søndag er det bursdagsselskap for en 8 åring, så da blir det nok litt kake. Men har en genial plan om å ikke drikke brus! Sparer mange kalorier da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Ja det er noe jeg gleder meg veldig til! Skal gå sammen med Mamma i en lokal turgruppe :) Så det blir bra, vi skal faktisk trene og "bli kjent" på søndag, da vi skal gå en 3 timers fjelltur.. Ellers skal jeg på fest på lørdagen, men må ta det rolig med alkoholen siden jeg skal på tur dagen etter, så da sparer jeg de kaloriene + at vi skal spise tapas, tenkte å smake en bit av hver rett og ellers holde meg til salaten ;)

 

Jeg har snikveid meg i dag og det vises allerede på vekten at jeg har sunne ting i magen og ikke er full av drittmat - 2,3 kg :) dette er jo ikke nedgang i fett da, men det hjelper likevel på motivasjonen!!

 

De to siste kveldene har det blitt sen i middag i form av pepperbiff og salat, og ovnsbakte søtpoteter og salat. Merker at da har jeg ikke lyst på noe snacks etter det. Når man lager noe sunt og godt på kvelden, som man blir passe mett av forsvinner lysten på noe ekstra. Det er jo egentlig den værste følelsen som fins å være for mett og man kjenner seg skikkelig tung i magen, og kjenner den dårlige samvittigheten over at man vet man har spist for mye..

 

Jeg vil SÅ være bikinifin selv! men der føler jeg man kan jukse litt også. Om man finner en bikini som passer fasongen hjelper det veldig, samt om man er litt brun ser man mye slankere og freshere ut :)

Tips: google Tara Lynn, hun er str. 42/44 og er et levende bevis på av man kan se bra ut i bikini uansett str.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Da har jeg veid meg etter en helg med mye mer alkohol enn jeg skulle innta, og en del mer mat en jeg hadde tenkt, meeeen: 70,4 kg (-2,2 kg) det er brukbart :) håper jeg kommer meg under 70 til neste mandag :D da gjelder det å være FLINK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...