Gå til innhold

MIN LOGG


Gjest jqulin
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest jqulin

Wow! Rart å lese den gamle tråden min! Har flere tråder på greteroede men det er denne som virkelig passer meg nå! Kjære vene.. var jo nede i 62 kg! Er nok oppi 72 no vil jeg tro! 5 år etter og jeg sliter med vekta! Skal prøve å oppsummere.. Har prøvd lavkarbo pga migrene! Gikk ned men desto mer opp når jeg forstod at det ikke gjorde migreneanfalla mindre! Vært veldig opp og ned i kilo... kroppen har stoppa opp! Sliter med vobd og stiv kropp. Hadde den under kontroll når jeg begynte å trene en del. Masse styrke! Trente mye,jobba mye og sliti en del med barna pga begge har tourettes og ene adhd i tillegg og er vanskelig med de sammen. Ihvertfall greidde jeg 70 kg i knebøy,sprang en mil på tredemølle,løfta mye feil på jobb og bekkenet låste seg fullstendig. Var sjukmeldt 50% leenge og er nå 25% sjukmeldt og vært en stund. Har mye vondt og plager og det går ut over spising! Nå vil jeg ta tak igjen! Jeg er 33 år nå og må begynne å skjønne hva som er best for meg!???? Greteroede forumet her har vært den beste plassen å være!???? Målet mitt er 60 kg. Ca 12 ned. Vil bruke 1 år ihvertfall og håper jeg nå er voksen nok til å ta en livsstilsforandring på fulltid!

 

Tar meg en smoothie til frokost idag og har planer om å lage greteroede knekkebrød til lunsj. Har en blomkålsuppe i frysern jeg kan ta med meg på seinvakt, men en ting er sikkert.. jeg skal ut på gåtur idag før jobb!

Ha en fin dag!????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jqulin

Fridag idag. Husarbeid og handle inn mat og vaske kjøleskap dag! Med litt hekling innimellom!???? Spist sunt og greitt... drikker så mye vann at det blir no dospringing! Var på møte ikveld så jeg gikk opp til møte.. nesten bare oppoverbakker i ca 20 min og jogga ned igjen i 14 minus!! Vart en del jogging på gåturen min igår også så begynner å bli ganske så stiv nå!????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jqulin

Fridag idag som har gått til å vaske 2 etasje.

Vart fruktmusli med vann og eplemos til frokost, tre greteroede knekkebrød med makrell i tomat, lettkremet kjøttgryte til middag av greteroede. Smoothie med collagen og mct olje og gulrøtter til mellommåltid. Vart ein brødskive med leverpostei og rødbeter til kvelds. Måtte kjøre minsten til fotballtrening som tar en halvtime hver vei så da tok jeg meg en halvtimes gåtur når jeg var der så da har jeg kommet meg ut på tur tre dager på rad nå!

 

Lurer på hvordan vekta er på fredag.. har ikke snikveid meg i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jqulin

2 av tre møter unnagjort denne uka og planen er å vaske 1 etg, men etter en natt med dårlig søvn så frister det ikke å reise meg fra godstolen foran ovnen! Fikk så vondt i ene foten igår. Verka så det tok lang tid før jeg sovna og da våkna jeg brått inatt av at hele foten hadde sovna! Smått ubehagelig! Idag ska minste sønnen på litt avlastning et par timer så da kan eldste være hjemme og jeg og mannen ut på gåtur ikveld!

 

Frokost: fruktmusli med vann og eplemos

Lunsj: 3 speltlomper med spinat, agurk og hamburgerrygg. Den siste med brunost + 1 tomat

Mellommåltid: smoothie med kollagen og mct olje + gulrøtter

Middag: greteroede laksepinner

Kvelds: pære og brødskive med makrell i tomat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og siste fridag denna veka! Dagen har bestått av møte på bup angående sønnene mine. Tar nesten 1 time å kjøre dit så da er nesten dagen gjort!

Vekta idag sto på 70.2 nesten på 60 tallet igjen! Da er snart den første veka gjort som jeg syns er den enkleste. Nå begynner utfordringene!

3 rugsprø med pålegg til frokost

3 speltlompe med skinke og smoothie til lunsj. Tacosalat til middag og skal lage greteroedes enkel sjokoladekake til fredagskos sammen med et glass pepsi max!

 

Start: 72 kg

Uke 1: 70.2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidshelg over for denne gang! Fikk tilogmed til en 40 min joggetur før seinvakt igår! Da var jeg stolt! Spisinga har gått bra! Spist et stk greteroede kake idag med god samvittighet etter jobb og middag! Sofaen er funnet og skal manne meg opp til å få dusja og lagt no gretne tourettesbarn. Er ikke bare bare det!☺ Tidligvakt imorgen også så blir det fri et par dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag og småsjuk eldstemann heime. Vært en veeldig rolig dag! Vaska no klær og støvsugd men ellers hekla påskeegg og lest bok. For lite aktivitet har resultert til vondt i hodet så noe mer blir det heller ikke!

Frokost: 3 rugsprø med ost og skinke, 1 speltlompe med brunost og 1/2 tomat

Lunsj: brødskive med kokt egg og kaviar, 2 skive skinke og paprikabiter

Mellommåltid: gulrøtter og pære

Middag: kyllingfilet og grønnsaker

 

Og må nok bli no kvelds etterhvert. Det er igrunn rart! Plages ikke med sult i det hele tatt! Det er supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått vaska huset på 2 dager nå og levert vaskemaskin på reprasjon idag. Har brukt opp kjøleskapsrester idag til surmelkslapper(greteroede) Laga prim(til barna) og baker nå sunnere boller(greteroede) som blir fredagskos imorra! Har spist sunt hele uka. Sliter med at det blir litt lite kalorier denne uka men så lite aktivitet det har vært, så er det sikkert likesågreitt! Veiedag imorra!!????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.3 kg ned til nytt tall.. igjen...!???? 69.9 kg. Fornøyd med nedgang men var ikke så veldig mye! Denne uka som kommer3 må det bli mer aktivitet enn det har vært! Synda litt på jobb idag. Alle skulle ha seg et bløtkakestykke.. Følte meg dum om jeg skulle være den eneste som ikke spiste meen det ble et veldig lite stykke da!☺

 

Spiste to grove brødskiver til frokost med mager leverpostei

Greteroede potetsalat med hamburgerrygg til lunsj

Mellommåltid greteroede bolle med rosin

Middag blir tacosalat med speltlompe og et glass med pepsimax

 

Kanskje det blir en bolle til kveldskos!????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen endt og og det har blitt en blanding av sunn mat og kake og litt godteri! Har ikke gått ned i løpet av helga men heller ikke opp!???? Men sånn vil jeg ha det!???? Idag skal jeg handle inn til hele uka og så på seinvakt!????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiv og støl idag!! Jogga 30 min og tok 30 min styrke på senter igår + at jeg jogga 35 min på kvelden! Etter det og no møtevirksomhet var jeg helt utslitt igår kveld!???? Maten går fortsatt bra! Til frokost 2 speltlomper med spinat og skinke, 2 gulrøtter og en beger med yoplait yoghurt!???? Skal vaske 1 etasje og bake litt idag! Ikveld blir det enten skirenn eller gå tur!????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist bra denne uka. Snikveiing viste nedgang. Gikk lang tur igår, spiste greteroede pølsesuppe før seinvakt men på jobb serverte de egg og bacon til kvelds. Mulig det var enn innvirkning på at vekta plutselig var oppe på det samme! Litt ergelig men sånn er det. Bretter opp arma jeg! Kutte mer ned på brød og drikke mer vann neste uke og selvfølgelig i helga!???? Må til by'n og hente vaskemaskina idag og håper jeg rekker å vaske badet. Skal kjøpe inn grønnsaker og dip til fredagskos!????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest jqulin

Ooops i did it again! Klarte delmålet på 68 kg til påske men i påsken med masse besøk og god mat gikk det galt igjen!! Og siden har motivasjonen ikke vært der. Føler meg større enn på lenge. Bukser er blitt trangere. Kondisjonen verre. Mer vondt i magen. Undrer på hvorfor jeg gjør dette mot meg selv men har aldri skjønt det. Bretter opp erma! Har igjen to uker av ferien som jeg skal bruke til å kickstarte ny livsstil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jobber med det! Vekta har jeg skygga unna litt ellers var jeg veldig aktiv i helga og denne uka her har jeg vært veldig flink med mat! Har kjøpt inn mat til resten av uka og det blir mye grilling med kjøtt og grønnsaker! Lørdag har mannen bursdag så da blir det kake. Ellers går det i smoothie, knekkebrød og minst mulig kveldsmat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ta meg et års prosjekt på kroppen. Nå skal jeg dedikere meg til dette. Klær er trange, selvtilliten er blitt mindre. Magen ikke fornøyd med maten jeg spiser og kondisjonen trengs oppussing. Jeg har ikke sett på vekta men blir ikke sjokkert hvis jeg ser 72 tallet igjen. Nå skal jeg loggføre mat og trim igjen og skal måle cm på kroppen. Har alltid hatt et mål om 60 kg. Skulle jeg greie dette nå så skal jeg over på hold vekten forum for det er jammen like viktig.

Dagen idag er uviss... siste feriedagen før jobb imorra. En sønn skal til en kamerat og en annen være hjemme med en kamerat så planen er da å ta meg en gåtur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eldstemann gikk en lang tur igår. Ble 7 km!! Ellers gikk maten bra! Spiste sunt og ofte. Handla inn for hele uka igår og det går i greteroede middager.

Prøvde turbuksa jeg gikk med på vinjerock når jeg var 62 kg og jeg får den ikke over rumpa en gang!! Det var dråpen så nå er jeg knall motivert!! Idag begynner jobb igjen! Det er alltid like trist! Ferien går for fort men for slankingen sin del er rutiner digg!!

Vart proteinbrød med makrell i tomat til frokost og det må bli salat til lunsj for dyrker selv og det har blitt maaasse salat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

kan jeg hive meg med her? Kanskje vi kan motivere hverandre litt, om du ikke vil ha tråden for deg selv da? :)/>

Du er hjertelig velkommen Snegla!! Treng all motivasjon jeg kan få! Det er alltid bedre å være flere!????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1.3 kg til 70.9

 

Dagene har gått fint. Kanskje spist litt lite til tider men får passe meg litt bedre neste uke.

Har begynt å jobbe igjen etter ferien som har resultert til dårlig søvn om natta!kroppen er blitt vond og uvant til harde golv og tunge løft! Men det må gå seg til! Nå må jeg inn til byen og hente meg ny oppvaskmaskin(jippi) og vaske resten av huset til helgen. Krysser fingra for at jeg er flink i helga!!

 

Uke 1: 70.9 -(1.3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned noen kg ifb fødsel. Fikk barn for 6 mnd siden, og var tilbake på startvekta etter 4 dager, men deretter... Opp 7 kg, selv om jeg fullammet <_< (Du vet, trilletur forbi butikken... oi.. der var en bolle... Smash på tilbud...etc).

 

Nå går jeg på Roede baby i ca 6 uker, og gått ned igjen det jeg hadde lagt på meg. Har likevel noen kg igjen til ønskevekt (62 kg). Jeg synes det stort sett går greit å spise samt trene, så lenge jeg registrerer og måler, men kan jo ikke gjøre det til evig tid heller.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned noen kg ifb fødsel. Fikk barn for 6 mnd siden, og var tilbake på startvekta etter 4 dager, men deretter... Opp 7 kg, selv om jeg fullammet <_</> (Du vet, trilletur forbi butikken... oi.. der var en bolle... Smash på tilbud...etc).

 

Nå går jeg på Roede baby i ca 6 uker, og gått ned igjen det jeg hadde lagt på meg. Har likevel noen kg igjen til ønskevekt (62 kg). Jeg synes det stort sett går greit å spise samt trene, så lenge jeg registrerer og måler, men kan jo ikke gjøre det til evig tid heller.. :rolleyes:/>

Skjønner den Snegla! Jeg gikk opp enormt etter fødselen men det var fordi sønnen min hadde kolikk og gråt hele tiden så det ble junkfood til middag og godis om natten!

Jeg syns også det går rimelig greitt med mat og trim når man skriver opp men det er når man slutter med det at det fort går feil vei igjen!????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga over og det har gått veldig bra. Gikk på en fjelltopp lørdag. Det var bratt og tungt men kom opp på toppen på litt over 1800 moh. Vart 8 km i alt! Kosa meg med en neve popcorn og to biter fra en melkerull på kvelden så det var fornuftig lørdagsgodt! Har spist sunt og kjenner at magemålet har blitt mindre. Mindre sulten og fort mett! Ukeshandling og seinvakt idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen gikk bra her og, selv om jeg var i selskap og hadde bakt kake for anledningen. Tok et KNØTTLITE stykke selv, det var ikke mer enn en cm tykt. Måtte ta kaka med hjem igjen, den står fremdeles i kjøleskapet, men foreløpig er det bare mannen som går å smugspiser på den :P/>/>/>

 

Det er SÅ deilig å være ute på toppturer/fjellturer! Vi hadde en liten tur i helgen for å teste ny bæresele. Det gikk bra, så nå kan vi prøve litt lengre turer. Jeg gikk 18 km igår, og i dag må jeg ta en styrkeøkt. Jeg har veiedag i morgen, så er litt spent på hva målene blir. Føler ikke jeg har blitt mindre akkurat, men vi får se! :huh:/>/>/>

 

Ser du skrev at du hadde passet ei turbukse da du var på Vinjerock forresten. Vi var der i år, jeg kjøpte en turbukse til det formålet, og den skal IKKE bli for liten he he :D/>/>/>

 

Hva er hovedmålet ditt, og hvordan ligger du an ifht det nå Jqulin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har målt hva du refererer til som "bilringen", er det typ det bredeste partiet, altså det som går tvers over navlen? Jeg måler nemlig midjen der, og ikke på det smaleste partiet som mange kanskje gjør? Jeg føler jeg har litt løs hud, eller så er fettet "løst" hvis du skjønenr!? Lurer på om det noen gang vil forsvinne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...