Gå til innhold

Fra 75 kg til 70 innen 1.mars


Anbefalte innlegg

Da er jeg endelig litt i gang. Tok en joggetur i går og håper å ta en i morgen også. Må jo dra meg litt igang:)

 

Litt om meg: SJOKOMAN som ikke klarer å holde vekta stabil så sant jeg ikke trener 4-5 dager i uka. Kan være litt strevsomt innimellom med to små barn og full jobb...puh...noen dager henger jeg bare ikke sammen rett og slett...MEN nå må jeg bare ta meg sammen og begynne med ny giv og glede. Det går jo mot lysere tider-og det betyr en ting: BIKINI!

 

Jeg har satt meg som mål å trene 3-4 dager i uka (mest kondis), da dette er det meste jeg tror jeg får til. Skal ha en kosedag i uka, men være flink ellers. Det er mulig det kan gå litt tregere å nå målet, men jeg sikter høyt!

 

Jeg veide meg i går og startet "slankingen" da med følgende mål:

 

12/1-12:

75 kg (morgen)

110 cm rundt bakenden

67 cm lår

 

Da blir det spennende å se hva neste måling vil bringe... noen som vil være med på veien og veie og måle seg en dag i uka sammen? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Samme vekt på meg, 75,5 kg i starten av januar.. begynte 1. januar.. går på GR nettkurs.

Er du med på nokon tråder eller skal me bare fortsette på denne? :)

 

Eg er 33 år, aleine med datteren min på 6 år. Jobber 60% + ekstravakter, kjepeproblemer med å motivere meg til å trene, gå tur etc. men er veldig veldig aktiv med datteren min i helger.. men det blir jo ikj nok til at kroppen bli bikiniklar av den grunn, hehe.

 

Hvilke delmål har du?

 

er hovedmålet ditt 70 kg? Eg vil gjerne ned til 69 kg, bare for å sjekke om kroppen klarer å holde seg der.. har aldri vegd under 72 kg etter fødsel... Kurset mitt varer vel til slutten av februar, så 1. mars er fin dato det..

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

Vi kan bare fortsette denne tråden.

Da er det veiing torsdag :rolleyes:

Er veldig spent, er jo ikke så fokusert på kostholdet, men heller på trening.

 

Skjønner at det kan bli vanskelig å få til nok trening, men litt her og litt der blir jo endel:)

 

Jeg ønsker også å ligge under 70, men tenkte at det får i første omgang holde med et ambisiøst delmål på -5 kg innen 1. mars. Men jeg er gjerne med på å gå ned til 68 kg innen 1. juni også! Det hadde vært supert om du tok følge helt til da, for det er det viktigste målet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissKris

Kaster meg på denne. Er i 30-årene, veide 74,5 i dag og har delmål 69 til begynnelsen av mars. Skal prøve å komme meg ned til 65, men det viktigste er at vekten er under 70 (som er min store kamp - i 20-årene var det 60 som var grensen..). Jobbet masse i høst og passet verken kosthold eller trening. Det merkes nå. Veide 76,9 etter jul så jeg har allerede tatt av et par kilo :)

 

Jeg følger ikke kurs.

 

Er av typen som legger på meg bare jeg ser på et kakestykke. Går tur nesten hver dag, skal prøve å holde meg til min 10.000 skritt per dag/gj.snitt per dag i uka. Er med på dansaerobic en gang i uka og prøver å gå på ski i helgene. Må også få lagt inn noe styrke, så det var noen gode tips her inne. Har en kosedag i uka hvor jeg ikke noteter mat på loggen, kun skritt og event. trening.

 

Har ingen barn, jobber 100% ++ Til tider meget travel jobbhverdag.

 

Har dere veiedag torsdag? Kan jeg spørre om magemålet? Det er her jeg sliter mest, er på 103 cm og det er jo så alt for mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MissKris!

 

Så bra at du henger deg på. Da er vi alle tre ganske godt i gang! Jeg er også tilhenger av en kosedag, det må jeg ha. Ellers så teller ikke jeg kcal, men prøver å være nogen lunde flink i matveien, men trening er for meg nøkkelen denne gangen tror jeg.

 

Magemålet mitt var ved oppstart 91 cm tror jeg (målte over navlene, for det er lettere å måle riktig fra gang til gang). Hadde vært meget bra å komme ned på ca 80:)

 

HÅPER MÅLENE ER NOE BEDRE TIL TORSDAG:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det veiedag, og følgende har skjedd på 2 uker:

73,7 kg (-1,3 kg)

107 cm rundt baken (-3 cm)

65 cm rundt lår (-2 cm)

85 cm rundt livet (navlen) (-5)

 

Dette er jeg greit fornøyd med. jeg vet at for at det skal kunne være varig nedgang, så må det skje på riktig måte:)

 

Torsdag 1. mars, om 5 uker, må jeg altså gå ned 3,7 kg og helst 5 cm rundt baken (delmålet er 102 cm). Det er absolutt ikke umulig! Da må jeg ned ca 0,7 kg og 1 cm rundt baken pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, kan jeg være med dere? Hørtes ut som denne tråden var skrevet for meg nemlig! Jeg var 75,7 kg i morges (BMI på 26), og drømmer om å komme meg ned mot 70 kg til 15.mars. 5,7 kg på 7 uker skal være mulig, og klarer jeg det er det to små kilo igjen før sommeren. :)

 

Litt om meg - jeg er 30 år, tre barn, full jobb. Har gått på GR nettkurs og GR aktiv flere ganger, og det fungerer fint, men jeg går alltid opp igjen etter en periode. Hovedgrunnen er vel at jeg synes at jeg har vært flink, mister fokus og sklir sakte ut. Det siste året har jeg i tillegg hatt treningsstopp på grunn av ei vond hoft, og det har gjort sitt til at vekta har seget jevnt og trutt oppover. Nå har jeg bestemt meg for to hovedgrep for å endre vanene mine:

- jeg skal se nærmere på hva jeg må gjøre for å holde fokus på gode vaner over lengre tid

- jeg skal begynne med styrketrening for å få hofta mi på plass igjen

 

Siden jeg "kan" GR-kostholdet godt skal jeg begynne med å sette av tid til motivasjon denne uka, og jeg skal gjennomføre 2 lette styrkeøkter pluss en gåtur eller en skitur. Prosjektet starter . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du henger deg på! Jeg slet også fryktelig med den ene hofta etter siste svangerskap (fra 6 mnd etter fødsel ca). Det var utrolig vondt etter hver løpetur eller fysisk aktiviet jeg gjorde. Jeg begynte å tøye godt innimellom i selve treningsøkten på hofteleddsbøyerene samt en skikkelig god strekk for hver av setemusklene etter hver trening. Tror ikke det skadet å få styrket "kjernen" (mage, side, rygg). Etter ca et halvt år med hoftevondt ble jeg kvitt det med trening, tøying og styrketrening. Det var altså muskulært hos meg (ettervirkning av svangerskap sikkert). Jeg er i dag, nesten 3 år etter siste fødsel helt fin. Ikke noe problemer, men er i jevn aktivitet. Jeg trener styke 1 dag og kondisjon 2-3 dager pr uke. Det blir noen uker med mindre, men jeg prøver å legge meg på såpass:)

 

Lykke til frem til torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissKris

Hei, håper det går bra med dere gjennom helgen, byr jo alltid på noen utfordringer.. Jeg var 74,0 kg på torsdag og har gått ned litt, men har egentlig veiedag mandag, så jeg får gjøre opp statistikk da. Greit med en veiedag innimellom også synes jeg, så jeg følger dere på torsdag også :)

Det har blitt litt dårlig med trening på meg denne uka, mest gåturer med hunden og de gir ikke så store utslag, men bedre enn ingenting! I morgen satser jeg på en lang skitur :) Fortsatt god helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissKris

Hei!

- 0,9 kg siden sist mandag, -3,3 totalt (73,6 kg nå)

 

I dag er også første gang jeg målte meg siden jeg startet; -2 cm på magen, -12 totalt :)

 

Da ble jeg glad og fikk et ekstra kick til å fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jeg glad og fikk et ekstra kick til å fortsette!

Så bra MissKris! Det er slike oppturer som gjør at man klarer å fortsette.

 

Jeg har begynt på et kurs basert på mental trening, og er så langt kjempefornøyd med måten det får meg til å holde fokus på. Har bestemt meg for å vente litt med å veie mat og telle kalorier, vet jo sånn omtrent hva jeg kan spise på GR, fokuset mitt de første to ukene skal være på å gjøre de riktige valgene når jeg møter fristelser (samt å ikke spise etter at jeg er mett).

 

Treningsmessig har jeg hatt ei daff helg, med kun et par korte gåturer, men jeg kom meg iallefall ut. Det går også på å gjøre de riktige valgene...

 

Ønsker dere to fine dager fram til veiedag på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har er målene tatt:

73.5 kg (-0.2, ikke imponerende, men tross alt ned)

82 cm rundt midjen (-3 cm)

65 cm rundt lår (0 cm)

106 cm rundt baken (-1 cm)

 

Målene er OK, så da har litt trening "formet" meg litt mindre hvertfall:)

 

Lykke til dere!

 

Blir forhåpentligvis litt mer vektreduksjon neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissKris

Hei dere, nå har det gått opp for meg at jeg blir "kasta ut" av greteroede iom at jeg ikke er kursdeltaker. Såvidt jeg har forstått er det ingen mulighet for å betale kun for web-tjenestene, og kurs er jeg ikke interessert i. Ergo er det takk for følge for min del, lykke til videre!

 

Sparer nok litt tid på registrering, men skulle gjerne hatt kontrollen. Nu vel, jeg har jo fasiten i hodet, det er bare gjennomføringa det skorter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, nå har det gått opp for meg at jeg blir "kasta ut" av greteroede iom at jeg ikke er kursdeltaker. Såvidt jeg har forstått er det ingen mulighet for å betale kun for web-tjenestene, og kurs er jeg ikke interessert i. Ergo er det takk for følge for min del, lykke til videre!

 

Sparer nok litt tid på registrering, men skulle gjerne hatt kontrollen. Nu vel, jeg har jo fasiten i hodet, det er bare gjennomføringa det skorter på.

Nei, nei, MissKris! Ikke gi opp! Du blir slett ikke kasta ut, du får bare litt begrensa tilgang til enkelte verktøy, forumet vil du fremdeles ha tilgang på. Det står følgende på forsida:

 

Du kan fremdeles registrere mat og trening

 

 

Som medlem i Roede-klubben beholder du naturligvis tilgangen til å registrere vekt og midjemål, alt du spiser i vår matvaretabell med nesten 8000 matvarer, alt du trener, og antall skritt. Du kan også fortsatt legge inn egne matvarer, måltider og favoritter – akkurat som før! Dette er gratis.

 

 

Forskjellen

 

•Med mindre du går på Roede-kurs, kan du ikke lenger registrere andre mål enn midjemål, legge inn kommentar på dag, eller angi humør.

•Den største forskjellen vil være at du ikke får like mye statistikker og tilbakemeldinger.

•Under Mat og mosjon vil du bare få opp sum kalorier og melk, frukt, grønnsaker og FRImerker i høyremargen.

•Under Resultater vil du ikke lenger finne kurvene for Kosthold og Trening, og Totalmål og Kostholdscore vil også bli borte.

•På startsiden din vil du ikke lenger få opp boksen med vektkurven, motivasjonsbilde, produkt og oppskrift.

•Mitt fokus vises ikke, og statusboksen vil ikke lenger inneholde Vektkalkulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått med dere over helga da? Jeg klarte å unngå de store fristelsene på fredag og lørdag, så med bare litt (planlagt) vin og sjokolade er jeg godt fornøyd. Mest fornøyd er jeg med dagen i dag faktisk. I løpet av arbeidsdagen fikk jeg servert kake to ganger (!), i tillegg til at det ble sendt rundt en stor skål med snop, og jeg klarte å ikke forsyne meg med noe som helst! Jobber hardt med mental bevissthet, fokus og motivasjon denne gangen, og det ser ut til å funke kjempebra. :D

 

Treninga går det så som så med, men fikk ei lita styrkeøkt foran tv'en i går, og har avtalt gåtur på onsdag, så er på glid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned fra 74,8 til 74,1, så dette går riktig vei. :D

 

Kjenner at jeg er litt utålmodig på at det skal gå enda fortere, synes jeg har slanket meg i en evighet, samtidig vet jeg at det bare er tull. 1,6 kg jevn nedgang over to uker er kjempebra til å være meg, og klarer jeg å holde tempoet i 6 uker til når jeg målet mitt! Vet også at det kommer tl å holde hardt å holde oppe 0,8 kg ned i uka, men så lenge det fortsetter å gå nedover får det ta den tiden det tar.

 

Hvordan går det med dere andre da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i sneglefart..

 

Har hatt syke barn i over en uke og ikke fått trent noe særlig..uff og uff, så det er litt pinlig å si at jeg på 2 uker ikke har gått ned noe..

 

Da har er målene tatt:

73.5 kg (0 kg)

81 cm rundt midjen (-1 cm)

65 cm rundt lår (0 cm)

106 cm rundt baken (0 cm)

 

Prøver å finne motivasjon, men må innrømme at jeg er litt nede i en dal, men jeg kommer sterkere tilbake!

 

Gir meg ikke hvertfall :)

 

Hvordan har det gått med dere da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i sneglefart..

 

Gir meg ikke hvertfall :)

Det er den riktige innstillinga, ikke gi deg! Når det går tungt går det fort oppover igjen, og om du har klart å holde deg på samme vekt så er det bra i seg selv. Et tips som har hjulpet meg masse er å skrive opp ei liste over grunner til at jeg har lyst til å bli slankere, og denne lista tar jeg fram hver gang jeg synes det er litt vanskelig. Det hjelper faktisk. :)

 

Selv har jeg vært på jobbreise i over ei uke, og avslutta med matforgiftning, så hvordan det slår ut vet jeg ikke ennå. Akkurat nå er jeg lettere enn på lenge, men vil vente til torsdag før jeg tar offisiell veiing, da jeg regner med at det må gå litt opp igjen. Krysser fingrene for at ubehaget kanskje hadde en oppside også.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Utrolig bra veiedag! 71,9 kg, dvs. ned fra 74,1 til 71,9 på to uker, dvs. 2,2 kg! :lol:

 

Ser målet nærme seg med stormskritt, 1,9 kg igjen på litt over 3 uker. Det kommer fremdeles til å bli vanskelig, men nå føles det som om det er mulig. *stolt-av-meg-selv-selv-om-litt-må-tilskrives-dårlig-mage*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Dette er jo bare helt fantastisk!! Jeg derimot er på stedet hvil, men jobber veldig med saken. Mulig jeg satser på 1.april, annet er jo ikke mulig for meg nå.

 

Stå på! Bare 1,9 kg igjen :D

Da kom og gikk første mars, og jeg endte opp på 72,6 kg, 3.1 kg ned totalt. Gikk litt opp fra forrige uke, men med tanke på den magesjauen jeg hadde var det nok ikke så rart. Føler iallefall at jeg har bra kontroll, så ingen annen grunn til at det skulle gå mye opp igjen iallefall.

 

2,6 kg på to uker er ikke realistisk nå (jeg hadde mål om 70 kg til 14 mars), men skal stå på for å klare så mye som mulig.

 

Hvordan gikk siste uka for deg littchubby?

 

Jeg tror forresten jeg går over i en ny tråd, siden navnet nå blir feil. Regner med å holde på fram til 17.mai før jeg er fornøyd, så like greit å finne et sted å rapportere. Bli med videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest MissKris

Nei, nei, MissKris! Ikke gi opp! Du blir slett ikke kasta ut, du får bare litt begrensa tilgang til enkelte verktøy, forumet vil du fremdeles ha tilgang på. Det står følgende på forsida:

 

Aiai, har ikke vært inne her på en stund, men skjønner nå at jeg allikevel kan bruke det meste. Trodde jeg skulle klare meg bra uten å registrere, var så godt i gang, men det sklidde fort ut uten matregistrering. Fra i morgen blir det atter stram linje fram mot sommeren! Innser jo at det verste er denne jojo-metoden jeg fort sklir inn i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...