Gå til innhold

Skal endelig bli kvitt de evige kiloene


Gjest margaritha

Anbefalte innlegg

Gjest margaritha

Bestemte meg i dag for å opprette en egen dagbok her, rett og slett for å få skrevet ned mine tanker og små seire i hverdagen. Har for noen år siden gått på Grete Roede-kurs og gikk ned 7 kg. Jeg holdt meg stabil i 3 år, før jeg i høst plutselig gikk opp 3-4 kg, og bestemte meg for å ta tak før noe mer kom på. Denne gangen vil jeg ned enda mer enn den ufrivillige trivselsvekta mi som har ligget på 85 +-1kg

 

Jeg startet på 88,5 denne gangen (i jula var jeg og innom 89-tallet :S ). Nå har jeg gått ned til 86,4 og er snart ved mitt første delmål som er 85 kg. Min drømmevekt er 75 kg, og har et håp om å nå det til juli.

 

Denne uka hadde jeg en ganske stor seier med meg selv. Jeg er student og bor sammen med to venner. Disse to vennene spiser ganske usunt, og jeg har lett for å følge på.. Men, i dag bestemte de seg for å lage brownies og i tillegg hadde de kjøpt inn masse snacks. Og jeg rørte ikke ved det! Og på butikken i går kjøpte jeg meg en liten sjokolade, hvor jeg bare har tatt en liten bit av den, for så å legge den tilbake. Før kunne jeg ikke ha noe sjokolade liggende, det ble "slukt" med en gang. Merker godt at søtsuget mitt har dempet seg ganske mye, og det er utrolig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar
Gjest margaritha

I dag er det en litt vanskelig dag, da det er den første dagen jeg føler meg sulten selv om jeg har spist 1600 kcal. Har ikke trent noe spesielt i dag heller, så føler ikke jeg kan spise noe ekstra. Har enda ikke rørt den store skåla med snacks på bordet, men kjenner det frister mer og mer.. Æsj, tror jeg bare må legge meg for å komme unna fristelsene. SKAL ha gått ned denne uka, og da må jeg bare være sterk. Sydenturen nærmer seg kjappere enn jeg tror, og bikiniformen skal være bedre enn hva den er nå. Vil kunne gå på stranda uten at alt vagger og disser. Nei, må finne senga så snacksen ikke blir spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Kan jeg slenge meg inn i din dagbok og rapportere litt sammen med deg?

Jente 23, veide 91,4 forrige torsdag, og har veiedager på torsdager:)

Jobber 100% og syntes det er vanskelig å kobinere det, med trening, bra kosthold og et sosialt liv... Men skal få det til nå:D Har klart det før, gikk ned til 73 for tja, 3 år siden, og alt er tilbake :(( Men Nå skal det forsvinne for godt !

 

Den siste uken har ikke vært så bra egentlig, vurderte å melde meg på kurs forrige uke, men vanskelig å få mest ut av det med tanke på turnus jobbing. Men å ha litt motivasjon og ærlig rapportering her så kan jeg nok klare meg ganske så bra :) Ikke trent noe uken som har vært, bare gått noen turer. I dag skal jeg på kveldsvakt, så nå tenkte jeg å få rørt litt på meg:)

 

Min trivselvekt er vel tilbake på 73, men i første omgang er 79 målet. Og første delmål for meg er også 85, da skal jeg klippe meg og stripe håret:) Tenkte å "belønne" meg selv med ting som får meg til å føle meg bra ved de ulike delmålene :)

 

Du har også veiedag torsdager? Spent på morgendagen jeg.. Ingen god følelse her :o

 

Håper det er greit jeg kan rote meg inn i dagboken din og rapportere jeg å? Kanskje hjelpe hverandre med utfordringer og motivere :)

 

Ha en god dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det en litt vanskelig dag, da det er den første dagen jeg føler meg sulten selv om jeg har spist 1600 kcal. Har ikke trent noe spesielt i dag heller, så føler ikke jeg kan spise noe ekstra. Har enda ikke rørt den store skåla med snacks på bordet, men kjenner det frister mer og mer.. Æsj, tror jeg bare må legge meg for å komme unna fristelsene. SKAL ha gått ned denne uka, og da må jeg bare være sterk. Sydenturen nærmer seg kjappere enn jeg tror, og bikiniformen skal være bedre enn hva den er nå. Vil kunne gå på stranda uten at alt vagger og disser. Nei, må finne senga så snacksen ikke blir spist.

 

Bra du ikke rørte skålen i går! Vanskelig vil jeg tro å bo sammen med noen som spiser usunt... Vet de at du prøver å spise sunt? Evt. går det ann å si det slik at du slipper utfordringer med skåler som står fremme hele tiden? :)

 

Når skal du til syden? Kjenner til den med å gå langs stranden og ikke føle seg veldig bra, skal også til syden var planen i år, men mulig det blir utsatt, men uansett, kommer en sommer her hjemme også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Hei! Ja, vi kan godt rapportere sammen, jeg kommenterte jo på ditt innlegg på ung-forumet :)

Jeg har fortalt de at jeg prøver å gå ned, så de maser ikke om at jeg skal spise osv. Men kan jo ikke påtvinge de å ikke kose seg med snacks bare fordi jeg ikke vil.. Så er litt vanskelig, men får testet viljestyrken iallefall.

 

Reiser til syden i slutten av april, så har et lite håp om å ha kommet ned til 80 kg da.

 

Skjønner godt at det er vanskelig å kombinere med 100% jobb. Spesielt når man jobber turnus, blir liksom ikke noe fast rutine da. Jeg fant ut at jeg måtte ta slankinga nå, jobber med masteroppgaven min, så da kan jeg legge opp dagene litt selv. I tillegg vil jeg være godt rustet til å spise ordentlig når jeg skal inn i 100% jobb.

 

Har heller ikke noe spesiell god følelse for morgendagen. Vekta sto stille sist uke, så er redd for om jeg har stoppet opp. Men har akkurat vært på trening da, så har da iallefall fått strammet opp litt. Merker faktisk at formen er litt bedre allerede etter jeg startet for 3 uker siden. Har alltid trent, men har trappet opp så det er litt mer jevnt nå. Også litt lettere å trene når man har et mål med treninga. :)

 

Har du noe spesielt mål for hver uke? Jeg har 0,5. Men om jeg skal klare å komme ned til 80 kg til turen må jeg gå ned litt mer hver uke. Måler du cm også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Forresten lurt med belønninger! Tenkte litt på det i går, og om jeg klarer å gå ned til 75 kg så skal jeg belønne meg selv med en tatovering tenkte jeg. Den plassen jeg har lyst å ta tatovering på er finest om man er slank :) Men, kanskje jeg skal gi meg selv en belønning når jeg når delmålene mine også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

I dag er da veiedag, og jeg har nok en uke stått stille. Skjønner ikke hva jeg gjør galt. Men lurer på om det må ha vært mye vann den uka jeg gikk ned så mye, og at det nå begynner å stabilisere seg. Men, var på kjøpesenteret for å kjøpe meg en bukse i dag, og den buksa jeg prøvde først var hele 3 størrelser for stor! Vet ikke om det er buksene som er store i str eller at jeg har gått inn i cm (8 cm på midja nå!), men mest sannsynlig en kombinasjon. Håper det vises på vekta til neste uke, for føler at kroppen min har blitt litt freshere allerede. Gikk på vekta nå igjen, etter lunch etc, og den viser fortsatt det samme som i morges.

 

I kveld er det taco- og ølkveld med gode venner.. huff, vanskelig å være flink og samtidig sosial med en gjeng festglade studenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) beklager sent svar .. Reiste på hytta rett etter jobb i går sammen med kjæresten :-) blir bare et lite innlegg nå får har ikke fått Internett opp å gå enda så blir fra mobilen:)

 

Veiedagen i går ble bedre enn forventet, 90,8. Så ned 0,6:-) har som mål egentlig 0,9 i uken :) vi får se ;) stillestående vekt bør ikke være negativt det, som du sier , kanskje denne uken var det cm som gikk inn?:) morsomt med en annen buksestrl da :-D

 

I dag var jeg tidlig oppe og har brukt rockering i en time :-) skal snart ut å gå tur i fine været :-) hvordan gikk det i går kceld ?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

0,6 er jo veldig bra! :) Det er jo sunnest å gå ned ca en halv kg i uka, lettere å holde seg slank når man er ferdig da. Jeg bare måtte gå på vekta i dag, for ville at den skulle vise meg at jeg har gått ned litt :P Og i dag sto det 86,1, så håper det bare var litt ekstra vann i kroppen i går eller noe. Neste uke håper jeg å se 85-tallet!

 

Jeg har og rockering, men har sjelden mer tålmodighet til å stå med den i 5-10 min. Prøver å bruke den et par-tre ganger om dagen, ofte står jeg reklamepausene hvis jeg ser på TV. :) Men har hatt den i over et halvt år, så begynner å synes det er litt kjedelig :P Bør egentlig skjerpe meg litt og bruke den mer, for da jeg startet med den merket jeg stor forskjell på midja.

 

I gårkveld gikk det fint, danset masse, drakk noen skinny bitch (sykt flaut å bestille det i baren), noen øl og spiste et knekkebrød til nattmat :P

 

Hørtes herlig ut med tur ut i det fine været! Her ligger jeg i senga og pleier bakrusen enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo det di sier, eller mellom 0,5-1,0:) var vel den feilen jeg gjorde sist, raste bed i løpet av 4-5mnd.. He he så bra, da ser du nok andre resultater neste uke :-)

 

Rockering kan bli kjedelig ja, men ser jeg på tv så glemmer jeg bort tiden :-) i fjor sommer så brukte jeg den en del på verandaen, solet meg og hørte på musikk mens jeg rocket :-) ja det har jeg også merket, føler det strammer opp litt :-) tenkte jeg skulle opp nå og ta en time med rockeringen men senga frister mest nå:)

 

Da var du jo kjempe flink da, kjempe lurt å danse masse :-) er jo også dagen derpå utfordringene er, usunn mat og fysen på noe godt ... Hvordan gikk det ?:-)

 

Var herlig med tur, ble akkurat en time i perfekt vintervær med blå himmel og sol :-) i dag snør det mye her... Men heldigvis en hund som må ut uansett :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jaggu en time med rockering i dag tidlig :-) deilig, for ble en del godis i går kveld :/ svak for sjokolade !!!:/

 

Syntes det er så greit å skrive her altså, ting som går bra pg som ikke går så bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Dagen derpå gikk veldig fint, spiste kun sunt, og unngikk en ny snacksskål på bordet. Fikk besøk av ei venninne og kuttet opp frukt istedet for å røre snacksskåla. Den frista faktisk ikke engang. I dag derimot, ble det en sjokkis på jobb. Må begynne å bli flinkere til å pakke matpakke. Det blir visst bytur i kveld og, så blir nok litt kcal-overskudd idag.. Heldigvis sykla jeg til jobb og har hatt noen minutter med rockeringen, pluss at jeg har handla inn Skinny bitch for å drikke, så da er ikke samvittigheten så dårlig. Tror jeg må få meg kjæreste, så jeg sparer litt på alkoholkaloriene ;)

 

Ja, er veldig greit å skrive her, bare for å få ned frustrasjoner og små gleder :) Jeg registrerer fredagsvekta mi denne uka jeg forresten, bare for å finne litt motivasjon for meg selv. :)

 

Ha en fin lørdag da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, flink du er! Er utfordrende med matpakke og slik på jobb noen ganger og det å få til å spise regelmessig samsvarer ikke alltid i en travel arbeidsdag ;) men bra du sykler til jobb da ! Og det ser ut til at du har lagt en slagplan for hvordan du skal klare deg igjennom en bytur til ;) veldig greit sånn sett med kjæreste ja ;) s

 

Registrer den du ja, litt motivasjon på at det du gjør fungerer :-)) akkurat spist en andemiddag vi, er jo veldig feit mat men spiste ikke mye, og etterfulgt av dessert da men ... Husj...! Men lørdag !:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Man må jo kose seg litt om man skal klare å ha langvarig nedgang. And og dessert er nok ganske sunnere enn den alkoholen jeg fikk i meg i går.. Akkurat nå føler jeg gårsdagen har ødelagt mine muligheter for nedgang den kommende uka.. Prøvde å regne på det, og lå på ca 2500 kcal tilsammen.. Det er jo omtrent det jeg skal ha for å holde vekten, men er jo 900 kcal mer enn om jeg skal gå ned.. Lurer på om jeg da kan trekke de 900 fra resten av uka. Sånn at jeg spiser 1450 kcal om dagen. Vet liksom ikke om det fungerer slik eller ikke.

 

Har sluttet å snuse nå, så er spent på hvordan det går med spisinga da.. Men satser på at det går greit når jeg registrerer alt jeg spiser. Ble en sykkeltur til og fra jobb i dag og, men bortsett fra det har det vært lite trening i helga. Neste uke skal jeg prøve å komme meg på treningssenteret 4 dager. Har vært 3 dager de siste ukene. Om jeg skal få strammet opp mer, så må vel treninga trappes opp og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Vet neimen ikke om det fungerer slik selv jeg.. Tror ikke jeg ville kuttet ned med tanke på at koppen kan gå i sparebluss.? Du er flink du som skriver opp alt du spiser.. det gjør ikke jeg, syntes det tar sånn tid.. Ofrer ikke registrere grønnsaker osv.. Skal se hvordan jeg klarer mef uten, evt så får jeg starte med det igjen..:)

 

Oj, spennende ! Stå på! Det fikser du nok:) ble en tine rockering på meg i går ig en kort skitur:) kommet hjem fra hytta nå :) ble jo også en bolle i går, men det er jo obligatorisk bolle dag :) kjekt å ha mulighetene for å sykle til jobb da, blir tvungen trening inn i hverdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Merker at søtsuget er litt større igjen nå som jeg har sluttet med snusinga. Jeg sluttet en gang tidligere, men da gikk jeg jo opp 3 kg.. Så snusslutting + slanking kan bli et spennende prosjekt.

 

Sitter på dataen og jobber med skole omtrent hver dag, så da er det et fint lite avbrekk i lesinga å registrere hva jeg spiser. Sånn sett passer det egentlig ypperlig å ha dette slankeprosjektet nå. Ble 1400 kcal i går, tenker at kroppen kan vel ikke gå i sparebluss på 200 kcal i forskjell, når jeg hadde endel over dagen før? Ikke vet jeg. Sist jeg gikk på grete roede registrerte jeg omtrent alt i starten, men så etter noen uker tok jeg det meste på øyemål.

 

Roomie hadde kjøpt seg smågodt i går. Det er min svakhet, men klarte å holde meg til en liten sjokoladebit. Men når restene sto fremme i morgest så satt jeg alt innpå roomie sitt rom. Trenger ikke ha fristelser som står foran meg hele dagen. Sitter og pimper kaffe nå, for har egentlig lyst på snus, og når jeg ikke har snus så får jeg så lyst på å ta en kikk i den godteskåla.

 

Du er så flink med rockeringen! Skjønner ikke hvordan du klarer å holde på i en time. Men du inspirerer meg til å prøve å holde på litt lengre enn 5-10 min ;) Skal på dansing i dag, så kanskje jeg skal varme opp med rockeringen før jeg drar. Registrerer du rockeringen som trening her? Hva registrerer du det isåfall under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den! Lenge siden du sluttet å snuse? Skal nok se du fikser det ;-)

 

Ja når du har tilgang på data hele dagen så er det jo veldig greit :-) blir liksom så tiltak å gå inn på slutten av dagen å registrere syntes jeg.. Så vi får se hvordan resultatene blir, mulig jeg bare må gjøre set etter hvert..!

 

Nei 200 kcal minus vil vel ikke gjøre noe med spareblussen vil jeg tro :-D

 

Smågodt er farlige greier ;-) men utrolig flink du har vært da! Slitsomt å ha sånne fristelser stående foran seg!

 

Takk gjør et forsøk :) bra jeg kan være litt til inspirasjon :) tar ofte opp favoritt programmer på tv, og ser på det når jeg trener for da glemmer jeg tiden :-Dfor øyeblikket registrerer jeg ingen ting her.. Vurderer å begynne med det.. Vet ikke hva rockering kunne stått under jeg..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Sluttet i høst i 3 måneder (og da gikk jeg opp..), men jeg sluttet vel på onsdag. Tok meg en snus av ei venninne på fredagen, men ellers har det gått ganske fint. Så såvidt 85-tallet på vekta i morgest, så håper det fortsetter slik. Synes jeg merker at kroppen har blitt litt fastere iallefall.

 

Jeg bruker å registrere rockeringen under moderat dansing, men vet ikke om det blir riktig. Skulle hatt pulsklokke egentlig.

 

I går kjøpte jeg meg en sjokolade, men likevel nådde jeg ikke helt opp til 1600 kcal. Trente ca 5 trimpoeng, så da tenkte jeg at jeg iallefall må komme opp på 1600. Føles veldig feil å spise sjokolade etter trening når man skal gå ned, men for å komme på 1600 i går vurderte jeg enten pizza til middag eller sjokolade til dessert.. Da ble det sjokolade selv om det er nei-mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

I dag har jeg gått på en liten smell og spiste 60 gram uplanlagt sjokolade. :S Har landet på 1750 kcal i dag.. så 150 for mye. Har så utrolig lyst på snus i dag, pluss at det ble litt krøll med middag og lunch pga en forelesning som ble lengre enn planlagt. Merker det er så utrolig lite som skal til for at matplanleggingen går i krøll. Blir trening for å få bort de 150 ekstra i morgen iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den med At planlagte måltider blir lett ødelagt.. Husker det selv under studiene og merker det også på jobb, er liksom ikke lett å få til å spise hver 3./4. Time alltid, og blir det for lenge mellom hvert måltid merker jeg i allefall suget på noe usunt eller en ordentlig blings av brød med tykt med pålegg , føler da ikke at jeg blir ordentlig mett av knekkebrød.. Sitter i topplokket deb der ;-)

 

Du er flink til å trene da! Blir bare rockering på meg om dagen.. Må bare prioritere det i stedet for bruke masse tid på treningssenter sånn i forhold til å være litt ned kjæresten å :-)

 

Har også gått på en smell i dag, spist is! Har et idiotisk is salg fra fryser på jobben :P men men gjort er gjort !

 

Heldig som ser 85!!!! Det er litt første delmål!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Du har ikke prøvd å få med kjæresten på trening da? Kunne jo vært litt sunn kvalitetstid for begge :)

 

Synes det går tregt med kiloene nå, 0,3 kg på to uker er ikke akkurat noe som vises. Men er jo på det som har vært "trivselsvekta" mi i mange år nå, så virker som kiloene sitter litt bedre.. :/ Har bestemt meg for å ha hver 3. kg som delmål.. Dvs. at etter jeg har nådd 85 kg, så blir det 82 kg som er neste mål. Under 82 kg har jeg ikke veid på iallefall 6 år. Så blir det neste delmålet 79 kg som jeg ikke har sett siden vgs. Før jeg skal nå mitt siste mål på 75 kg. I følge BMI-kalkulatoren vil jeg da stadig være lett overvektig, men vet at jeg ikke vil se lett overvektig ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en fornuftig plan ::) når jeg når mitt mål på 73 er jeg også lett overvektig, men da føler jeg meg så kalt normal... :)

 

Gruer for morgendagen.. Hatt flere morgenen nå med samme vekt som forrige uke :( men etter å ha tenkt over siste dagene så tror jeg at jeg spiser for lite... Spiser ikke kveldsmat lenger ... Ikke noe etter middag .. :s ikke matlyst.. Skal vel muligens prøve å registrere alt igjen ...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Ned hele 0,1 kg denne uka.. :/ 86,0 kg it is. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned mer jeg. Trener og spiser 1500-1600 kcal om dagen. Har gått ned totalt 25 cm da. 9,5 av de i midjen. Dvs. at jeg nå har en midje-hofteratio på 0,787 istedet for 0,84 da jeg startet.

 

Er så utrolig kjedelig å ikke se resultater på vekten, selv om jeg ser det på cm. Hvis jeg skal nå målet mitt så må jeg nå gå ned minimum 0,5 kg i uken. Slik det har vært de siste ukene så lover ikke det bra.

 

Vurderer om jeg skal skifte veiedag til fredager igjen jeg. Hadde det helt i starten, men så skiftet jeg til torsdag pga noen byturer på torsdagene. I don't know. Hvis det fortsetter slik er jeg redd jeg mister gnisten. :/ 0,4 kg på 3 uker er ikke akkurat så veldig mye å skryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"godt" å høre det er flere som sliter... 90,6 i dag så ned 0,2... Ingen høydare !!

 

Vi får prøve å stå på og være flinke selv om det ikke vises på vekta!:-) selv om det blir veldig demotiverende ....

 

Bytte til fredager det kan vi vel gjøre ?:-) samme for meg ;-)

 

Vårstemningen her i dag gjør det enda mer demotiverende at vekten går så sakte... Men likevel kjenner jeg at jeg får litt pågangsmot med tanke på at jeg bare nå stå på fordi sommeren nærmer seg...!:-)

Vi får motivere hverandre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Vi kan jo sjekke ut vekta i morgen, og om vi får mer inspirasjon av det, så kan vi jo begynne med fredager ;)

 

Tror det kan være lurt å registrere, men nå har jo jeg registrert more or less alt jeg har spist, og likevel bare gått ned 0,1 kg. Men, jeg ser at mine flotte "ryggpupper" (altså valkene over midja på ryggen) er nesten borte, så det er deilig.

 

Vårstemning her og i dag! Vi får tenke på at sommeren snart er her, og hvor deilig er det ikke å føle seg fresh når man har på seg sommerklær?! Og alle fine sommerklærne man kan kjøpe da.. Ah, nei, vi får bare fortsette å stå på, så vi får en herlig sommer med god selvtillit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...