Gå til innhold

På vei mot min spreke og slanke fremtid


Gjest QueenCam

Anbefalte innlegg

Gjest QueenCam

Jeg har vært her inne en god stund, og i løpet av året 2012 har jeg allerede gått ned 13,7 kg. Jeg har trent mye, og har spist riktig, og alt føles egentlig ganske enkelt og greit. -Men dette er ikke min første vellykkede vektreduksjon. Jeg har gått ned mellom 20 og 30kg iallefall 2-3 ganger, i tillegg til mange mindre opp- og nedturer.

 

Felles for alle mine forsøk er at jeg går hardt ut, trives godt og kommer godt i gang, og av og til nesten i mål. Jeg har aldri definert meg som "fornøyd" med ett resultat, og jeg har heller ikke forsøkt å stabilisere meg. Likevel begynner hjernen å lure meg, og jeg føler meg i perioder så flink og så fornøyd at jeg synes jeg fortjener å spise uhemmet. -Og vekta raser selvfølgelig opp igjen. Ofte skjer dette i samme perioder som jeg ikke får trent. Svakhetene mine er sjokolade, og antakeligvis lett/tidvis overspising. I tillegg er jeg avhengig av å trene for å føle velvære, selv om det blir tyngre og tyngre å komme i gang for hver lange pause jeg tar.

 

Denne gangen må jeg lykkes, og fokuset mitt er nå på trening. Jeg har funnet tilbake til "min" idrett; svømming, og jeg har funnet ett treningsfellesskap som passer meg godt. 2-3 svømmetreninger i uken + det jeg får til av styrke, litt spinning eller andre treningstimer. Mitt langsiktige mål er neste års norgesmesterskap (eller strengt tatt det mesterskapet som er om 2 år, men jeg skal selvsagt delta neste år også!) Jeg deltok forresten allerede i år, men med 2 måneders trening har jeg mye å gå på før resultatene blir akseptable!

 

Jeg begynner nå å nærme meg en vekt der jeg føler meg ganske bra (102,2kg), selv om jeg i følge BMI burde gå ned mellom 20-30 kg til. Jeg er forresten 1.80 høy. Det er nå jeg må passe på motivasjonen og ikke la meg lure av meg selv. Mannen min vil jeg skal stoppe på 90 kg for å stabilisere meg, men jeg er fremdeles motivert for å gå helt ned til 80 (Da vil jeg ha en BMI på under 25). Må vel ta en avgjørelse snart, selv om jeg egentlig ikke synes det er så viktig, ettersom planen er å spise sunt og riktig og trene resten av livet. -Og da vil jeg automatisk gå ned til ett visst nivå og stabilisere meg.

 

-Det er mulig jeg lurer meg selv igjen nå.. Bør jeg har ett helt klart mål? Og gå for det? -Og så øke inntaket for å holde meg der..? Da kan jeg også vite sikkert når jeg skal gå på holdvekten kurs. (Jeg går forresten på GR-aktiv-kurs nå)

 

Jeg er god på å gå ned, men har altså ikke lært meg trikset ved å holde vekten! -Men først skal jeg i mål! Og da må jeg holde styr på motivasjon, tanker og trening! Det er derfor jeg velger å starte en tråd her inne nå, der jeg vil forsøke å oppdatere ett par gange i uka. Jeg skal i mål, og skal holde meg der! Jeg skal definere ett helt konkret mål i løpet av helga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minsin33

hei :)

så flink du har vært som har gått ned så mye allerede i år :) jeg kjenner meg litt igjen i det du sier om å være flink og unne seg etter man finner en vekt som er okay... sist jeg slanka meg gikk jeg fra 93 til 78 kg, så nådde ikke målet. vel nok en graviditet og godt med mat stoppet vekten på 93,4 lørdag 2 mars... sist jeg slanket meg handlet det om å bli "fin", nå handler det om å bli sunn, frisk og opplagt for to små jenter som krever av mamman sin... så røyken er lagt på hylla etter 15 år...

jeg har satt meg et mål på 22 kg tilsammen, ned til 68 kg.

 

jeg trener jillian michals styrke, tae bo, sykling og gange. har veldig lyst til å svømme men dårlig tilbud her...

 

så er målet satt? :) hvor mange trimpoeng går du for pr uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Hei minsin24! Tusen takk for tilbakemelding! Jeg har også 2 barn, og det var nok noen graviditeter underveis som ødela noen av mine tidvis fine resultater, ja.. Men de værste "sprekkene" kom faktisk utenfor graviditetene :o Barna gjør det også litt vanskeligere å prioritere seg selv over så lang tid. -Faktisk for all fremtid. Jeg må alltid kunne prioritere min egen trening. -Hm, det har jeg ikke tenkt så mye på ennå..

 

Så utrolig bra at du har klart å legge vekk røyken! Veldig imponerende! -Og når du i tillegg passer kostholdet og trener, så vil du se resultatene veldig raskt! Du nærmer det målet fra 3 sider samtidig :D

 

Jeg har ennå ikke satt meg det endelige målet. Hadde en prat med mannen min nå, og har mente 85 var ett bra mål, men jeg vil holde på 80.. Planen er å tenkte på dette til søndag. Jeg har heller ikke satt opp noen mål for trimpoeng, men i Januar lå jeg på can 20TP i uka. 2 økter med svømming gir meg over 10 TP, så jeg bør nok aldri ligge under 10, men helst opp i mot 20. Synd svømmetilbudet ikke er så bra der du bor. Jeg merker at jeg blir motivert av å se meg i badedrakt jevnlig. -Det er veldig effektivt for å forhindre at jeg føler meg "slank nok" før tiden, tror jeg :)

 

Kurskveldene mine er på torsdager, men TP-ukene måles fra mandag til mandag.. Tror jeg skal gjøre det enkelt og forholde meg til GR's resultat uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minsin33

takk, jeg er faktisk stolt av meg selv også siden jeg har slutta, og holder meg... Men det er godt å hør noen si det, som regel får man høre " det skulle du ha gjort for lenge sia" osv.... 20 tp er mye, jeg har klart 12 pr uke og syntes jeg har trent mye... Hehe... Så bra at du kan svømme det til ti av de da,siden du liker det... du er flink:) jeg har veie dag i morra, er spent ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så bra resultat du har nådd hittil. Skulle ønske jeg også hadde klart det på denne tiden jeg har holdt på i 2012, men jeg har meg selv å takke siden jeg koser meg kansje litt vel på lørdager.

Flott at du har funnet en treningsform du liker. Jeg også har alltid likt svømming, men de siste åra har jeg valgt treningssenter. Skulle ønske det kom et treningssenter som hadde svømming. Husker engang jeg deltok i en svømme konkurranse. Jeg vant klassen min, men jeg var den eneste i den klassen.

Så flott at du deltok i NM. Det må ha vært moro.

Jeg synes du skal gå for 80kg siden du ønsker det. Å ha et langsiktig mål er bra synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

I dag startet jeg dagen med en time i vannet med ett par svømmevenner, og dro rett videre på Zumba og bodypump. Det var min første Zumba-time, og det er morsomt :) Det føles mer som lek enn trening. Hvis jeg har vært i tvil om at jeg må ned til 80, så ble jeg ialleflal helt sikker etter å ha sett meg i speilet sammen med alle de andre Zumba-folkene i dag! Jeg ser ut som en kjempe i Lilleputt-land! -Ikke bare fordi jeg er tykk egentlig, men jeg er høy og bred også, og jeg husker denne følelsen fra den gang jeg trente aerobic jevnlig. Forskjellen er vel at nå bryr jeg meg ikke så mye om det B) -Men litt motivasjon kan jeg hente ut av det!

 

Det ble tilsammen 9,7TP i dag, og jeg føler meg litt mørbanket, særlig etter styrketreningen. I morgen skal jeg bare trene litt hjemme-styrke og kanskje en tur med familien.

 

Så du har en fortid som svømmer du også kikk? Så flott! Kanskje det er på tide med ett come-back? :D Det kan anbefales, selv om jeg svømmer veldig mye dårligere nå enn jeg gjorde på mitt beste. Det var veldig mange kjentfolk på NM (som syntes jeg burde se å komme meg i form!), så nå har de sett meg ganske stor, og til neste år skal de få se meg mindre og sprekere :)

 

Middagen i dag var biff og pommesfrites. -Og jeg har unnet meg en halv melkerull som lørdagsgodt. Jeg tror jeg må tillate litt sjokolade en gang i uka, siden jeg har sprukket på sjokolade alle gangene det har gått galt tidligere. Da har jeg vært avholds i lange perioder, og så når jeg først smakte igjen, så gikk jeg amok. Så kontrollert inntak er kanskje løsningen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag startet jeg dagen med en time i vannet med ett par svømmevenner, og dro rett videre på Zumba og bodypump. Det var min første Zumba-time, og det er morsomt :) Det føles mer som lek enn trening. Hvis jeg har vært i tvil om at jeg må ned til 80, så ble jeg ialleflal helt sikker etter å ha sett meg i speilet sammen med alle de andre Zumba-folkene i dag! Jeg ser ut som en kjempe i Lilleputt-land! -Ikke bare fordi jeg er tykk egentlig, men jeg er høy og bred også, og jeg husker denne følelsen fra den gang jeg trente aerobic jevnlig. Forskjellen er vel at nå bryr jeg meg ikke så mye om det B) -Men litt motivasjon kan jeg hente ut av det!

 

Det ble tilsammen 9,7TP i dag, og jeg føler meg litt mørbanket, særlig etter styrketreningen. I morgen skal jeg bare trene litt hjemme-styrke og kanskje en tur med familien.

 

Så du har en fortid som svømmer du også kikk? Så flott! Kanskje det er på tide med ett come-back? :D Det kan anbefales, selv om jeg svømmer veldig mye dårligere nå enn jeg gjorde på mitt beste. Det var veldig mange kjentfolk på NM (som syntes jeg burde se å komme meg i form!), så nå har de sett meg ganske stor, og til neste år skal de få se meg mindre og sprekere :)

 

Middagen i dag var biff og pommesfrites. -Og jeg har unnet meg en halv melkerull som lørdagsgodt. Jeg tror jeg må tillate litt sjokolade en gang i uka, siden jeg har sprukket på sjokolade alle gangene det har gått galt tidligere. Da har jeg vært avholds i lange perioder, og så når jeg først smakte igjen, så gikk jeg amok. Så kontrollert inntak er kanskje løsningen..?

 

Det hadde vært moro å begynne svømming igjen, men da må jeg droppe treningssenteret og det har jeg ikke lyst til for jeg går der sammen med min kjære mann. Dyrt blir det også når jeg betaler for treningssenter også.

Litt av en treningsdag du har hatt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Jeg kjenner gårsdagens treningsøkter i musklene, og i dag har jeg tatt det rolig sammen med familien :)

Etter at ungene ble lagt gikk jeg igjennom klærne i skapet, og fjernet de jeg har krympet fra. Jeg har ett lager av klær i forskjellige størrelser i kjelleren, og nå hant jeg frem ett par gensere som jeg ikke har kunnet bruke på en stund. Siden jeg skal gå ned enda 23kg før jeg er i mål, så har jeg ikke lyst til å bruke mye penger på klær her jeg er i dag..

 

Sist jeg gikk ned masse, så kastet jeg alle de store klærne, og da jeg gikk opp igjen måtte jeg handle nesten alt på nytt. En del av meg har lyst til å kaste alt, men jeg tror jeg skal legge det i plast på loftet!

 

Sitter og ser på ett danskt program om fedmeoperasjon. Litt skremmende, og jeg vet at jeg skal klare dette uten inngrep! Det er litt skremmende at mange av de som lar seg operere faktisk har gått nedd en haug av kilo, opp i mot 40, for å så gå dem opp igjen.. Omtrent som jeg har gjort tidligere. Men det skal ikke skje denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner gårsdagens treningsøkter i musklene, og i dag har jeg tatt det rolig sammen med familien :)

Etter at ungene ble lagt gikk jeg igjennom klærne i skapet, og fjernet de jeg har krympet fra. Jeg har ett lager av klær i forskjellige størrelser i kjelleren, og nå hant jeg frem ett par gensere som jeg ikke har kunnet bruke på en stund. Siden jeg skal gå ned enda 23kg før jeg er i mål, så har jeg ikke lyst til å bruke mye penger på klær her jeg er i dag..

 

Sist jeg gikk ned masse, så kastet jeg alle de store klærne, og da jeg gikk opp igjen måtte jeg handle nesten alt på nytt. En del av meg har lyst til å kaste alt, men jeg tror jeg skal legge det i plast på loftet!

 

Sitter og ser på ett danskt program om fedmeoperasjon. Litt skremmende, og jeg vet at jeg skal klare dette uten inngrep! Det er litt skremmende at mange av de som lar seg operere faktisk har gått nedd en haug av kilo, opp i mot 40, for å så gå dem opp igjen.. Omtrent som jeg har gjort tidligere. Men det skal ikke skje denne gangen!

 

Så deilig å kunne ta frem igjen klær som har blitt for små. Vet hvordan du har det med å ville kaste for store klær. Jeg gjorde det sammevog måtte kjøpe på nytt igjen.

Lørdag hadde jeg så lyst å kjøpe meg en ny bukse, men jeg lot det være. Har altfor mye klær som vil passe en gang.

Det med operasjon skremmer meg og. Min korvenninne hadde en datter i 30åra som gjorde det og hun døde av komplikasjoner etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Det med operasjon skremmer meg og. Min korvenninne hadde en datter i 30åra som gjorde det og hun døde av komplikasjoner etterpå.

 

Oi, det er skremmende å tenkte på.. Det blir heldigvis aldri aktuelt for meg å å ta noen fedmeoperasjon, men jeg leker med tanken på å ta en brystreduksjon når jeg har holdt meg stabilt lavt over en periode. Det er plagsomt når jeg svømmer, og jeg har endel smerter i skuldre og rygg pga av tung byste.. Men det er uansett ikke verd å ofre livet for! Jeg sto på tampen til å gjøre det en gang tidligere, men da lot jeg være av frykt for eventuelle komplikasjoner. Jeg regner med at jeg må vurdere det på nytt når jeg er i mål. Kroppen kommer jo aldri til å bli "perfekt", så om jeg ikke har smerter eller mye ubehag er det kanskje ikke verdt det.

 

Jeg smug-veide meg på mandag etter trening, og vekta viste 100-tallet for første gang. Jeg tror neppe jeg kommer ned under 100 denne uka, men neste uke ser lovende ut :) Jeg føler fremdeles at jeg går litt vel rast ned, men spiser bra, er ikke mere sulten, trener mye og føler meg fantastisk! Jeg har tatt meg i å velge litt fetere mat de siste dagene, for jeg synes det er litt "ufint" å gå ned nærmere 2 kg, sånn midt i kurset ;) Jeg vet jo at jeg uansett vil sprette opp i vekt om jeg slipper løs mine gamle uvaner, og det hjelper ikke å gå pent og pyntelig ned.. Så jeg har betemt meg for å ignorere det i fortsettelsen! -Hvis min kropp er så ivrig på å slippe kiloene, så er det vel ingen grunn til å stagge den! :rolleyes:

 

Klar for aktiv-kurs i morgen, med spinning. Jeg har ikke trent på kurskvelden på en stund, siden jeg har hatt vondt i knærne, men nå har jeg kjøpt noen knebeskyttere som jeg håper skal gjøre susen!

 

Jeg har en glad boble inni meg når jeg tenker på svømminga også! Jeg trives så godt i miljøet, og har blitt venner med flere av de andre svømmerne. Jeg er så glad for at mannen min synes det er fint at jeg bruker så mye tid på trening!

 

Veiedag i morgen! Jeg er spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det er skremmende å tenkte på.. Det blir heldigvis aldri aktuelt for meg å å ta noen fedmeoperasjon, men jeg leker med tanken på å ta en brystreduksjon når jeg har holdt meg stabilt lavt over en periode. Det er plagsomt når jeg svømmer, og jeg har endel smerter i skuldre og rygg pga av tung byste.. Men det er uansett ikke verd å ofre livet for! Jeg sto på tampen til å gjøre det en gang tidligere, men da lot jeg være av frykt for eventuelle komplikasjoner. Jeg regner med at jeg må vurdere det på nytt når jeg er i mål. Kroppen kommer jo aldri til å bli "perfekt", så om jeg ikke har smerter eller mye ubehag er det kanskje ikke verdt det.

 

Jeg smug-veide meg på mandag etter trening, og vekta viste 100-tallet for første gang. Jeg tror neppe jeg kommer ned under 100 denne uka, men neste uke ser lovende ut :) Jeg føler fremdeles at jeg går litt vel rast ned, men spiser bra, er ikke mere sulten, trener mye og føler meg fantastisk! Jeg har tatt meg i å velge litt fetere mat de siste dagene, for jeg synes det er litt "ufint" å gå ned nærmere 2 kg, sånn midt i kurset ;) Jeg vet jo at jeg uansett vil sprette opp i vekt om jeg slipper løs mine gamle uvaner, og det hjelper ikke å gå pent og pyntelig ned.. Så jeg har betemt meg for å ignorere det i fortsettelsen! -Hvis min kropp er så ivrig på å slippe kiloene, så er det vel ingen grunn til å stagge den! :rolleyes:

 

Klar for aktiv-kurs i morgen, med spinning. Jeg har ikke trent på kurskvelden på en stund, siden jeg har hatt vondt i knærne, men nå har jeg kjøpt noen knebeskyttere som jeg håper skal gjøre susen!

 

Jeg har en glad boble inni meg når jeg tenker på svømminga også! Jeg trives så godt i miljøet, og har blitt venner med flere av de andre svømmerne. Jeg er så glad for at mannen min synes det er fint at jeg bruker så mye tid på trening!

 

Veiedag i morgen! Jeg er spent :)

 

Jeg skulle ønske det skjedde meg at jeg gikk ned i en fart slik som du. Det må du vel være overlykkelig over eller tenker du på at du kan legge de på deg fort? Men det jeg ville gjort var et hold vekten kurs når du har nådd målet ditt. Det sies at det tar 3 år før du får stabilisert deg. Så flott at du har svømminga. Det virker som om den gjør underverker med deg. Godt at du har en mann som synes det er greit at du bruker tid på deg selv. Da slipper du ihvertfall dårlig samvittighet for det.

Lykke til med veiedag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

I dag fikk jeg 15kg's merket! 15 kilo ned siden Januar, og jeg er ganske grit fornøyd. Nå er det bare ett par og 20 kilo igjen, og neste gang skal jeg klare å komme under 100. Gleder meg til å se 2sifret resultat :D

 

Jeg klarte endelig å gjennomføre en spiinningtime igjen i dag! Jeg har hatt vondt i knærne en stund, og jeg kjente litt murring innimellom i dag også, så jeg tok det med ro. Svømming etterpå var veldig deilig også!

 

Da jeg kom hjem var jeg ganske lykkelig! Det å bruke kroppen, og presse den på en god måte, gir meg en tilfredsstillelse. Jeg håper jeg klarer å huske og beholde denne følelsen, så jeg ikke slutter å svømme igjen! Jeg trenger den jevnlige treningen, pluss at jeg trenger å se meg selv i badedrakt 2 ganger i uke, for å huske å holde meg i skinnet når jeg engang har nådd målet!

 

I dag traff jeg forresten 2 flotte damer som hadde fått utført brystreduksjon. De var begge veldig fornøyde, og det eneste de angret på var at de ikke hadde gjort det tidligere! Jeg skal sørge for å bli utredet når jeg er kommet i mål. Jeg sliter daglig med vonde skuldre, men jeg har respekt for operasjoner, pluss at jeg faktisk ikke vet hvordan jeg vil se ut om 20-25 kg.. Kanskje det ikke lenger vil være nødvendig..?

 

Leggetid :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg 15kg's merket! 15 kilo ned siden Januar, og jeg er ganske grit fornøyd. Nå er det bare ett par og 20 kilo igjen, og neste gang skal jeg klare å komme under 100. Gleder meg til å se 2sifret resultat :D

 

Jeg klarte endelig å gjennomføre en spiinningtime igjen i dag! Jeg har hatt vondt i knærne en stund, og jeg kjente litt murring innimellom i dag også, så jeg tok det med ro. Svømming etterpå var veldig deilig også!

 

Da jeg kom hjem var jeg ganske lykkelig! Det å bruke kroppen, og presse den på en god måte, gir meg en tilfredsstillelse. Jeg håper jeg klarer å huske og beholde denne følelsen, så jeg ikke slutter å svømme igjen! Jeg trenger den jevnlige treningen, pluss at jeg trenger å se meg selv i badedrakt 2 ganger i uke, for å huske å holde meg i skinnet når jeg engang har nådd målet!

 

I dag traff jeg forresten 2 flotte damer som hadde fått utført brystreduksjon. De var begge veldig fornøyde, og det eneste de angret på var at de ikke hadde gjort det tidligere! Jeg skal sørge for å bli utredet når jeg er kommet i mål. Jeg sliter daglig med vonde skuldre, men jeg har respekt for operasjoner, pluss at jeg faktisk ikke vet hvordan jeg vil se ut om 20-25 kg.. Kanskje det ikke lenger vil være nødvendig..?

 

Leggetid :o

 

Gratulerer med et fantastisk resultat. Ikke lenge til under 100nå.

Hos meg er det først rundt brystet jeg har minsket mest, så kansje

du ikke trenger operasjon alikevel for du mmå regne med å gå ned en del der.

Lykke til med veien mot 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Kikk, det hadde vært kjekt å slippe operasjon, selv om jeg neppe noen gang kan svømme uten sports-BH om jeg ikke opererer.. Jeg får bare se det an, og ta en avgjørelse. Planen er å komme i mål, og forbli stabil en stund før jeg eventuelt går til det skrittet.

 

I dag har jeg feiret bursdag hjemme med god middag og marengskake med bær. Jeg spiste mer bær enn marengs, og tror ikke jeg kom så dårlig ut av det hele. Jeg er mer bekymret for morgendagen, siden det er fest, og alkohol-nivået raskt kan bli høyt. (med mindre jeg bestemmer meg for å være sjåfør..) Neste uke er også full av utfordringer, med utekveld og middager. Jeg vet jeg ikke kan "skulke" unna alkohol hele tiden heller, uten at det blir lagt merke til.

 

Jeg VIL være under 100 på torsdag, og jeg må nok både trene og planlegge/minimere utskejelsene for å få det til! Første del av planen er Zumba og bodypump i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk, det hadde vært kjekt å slippe operasjon, selv om jeg neppe noen gang kan svømme uten sports-BH om jeg ikke opererer.. Jeg får bare se det an, og ta en avgjørelse. Planen er å komme i mål, og forbli stabil en stund før jeg eventuelt går til det skrittet.

 

I dag har jeg feiret bursdag hjemme med god middag og marengskake med bær. Jeg spiste mer bær enn marengs, og tror ikke jeg kom så dårlig ut av det hele. Jeg er mer bekymret for morgendagen, siden det er fest, og alkohol-nivået raskt kan bli høyt. (med mindre jeg bestemmer meg for å være sjåfør..) Neste uke er også full av utfordringer, med utekveld og middager. Jeg vet jeg ikke kan "skulke" unna alkohol hele tiden heller, uten at det blir lagt merke til.

 

Jeg VIL være under 100 på torsdag, og jeg må nok både trene og planlegge/minimere utskejelsene for å få det til! Første del av planen er Zumba og bodypump i morgen :)

 

skjønner at det kan bli et problem ja. Min venninne har også lyst ta operasjon. Hun er ikke overvektig, bare litt men klager over vondt i ryggen.

Marengskake er fantastisk godt. Tror ikke det er den verste kaka. Har du noengang prøvd å bake den med sukrin eller splenda? Jeg har bare brukt vanlig sukker men kansje det går med det andre. Jeg synes du har vært kjempeflink hele tiden. Har du lyst på en fest med alkohol, så gjør det. Så lenge du ikke tar mer enn en gang i uka tror jeg det ikke gjør noe. Se på meg da, jeg har drukket rødvin (forressten ikke drikk øl men vin) hver lørdag siden jeg begynte og da er det ikke bare litt. Startet ved 16.00 tiden og holdt det gående til 01.00-02.00. Det er derfor jeg har gått så sakte ned, men det er et valg jeg har tatt. Så om du skeier ut en gang iblant så bare kos deg og ikke tenk på under 100. Det kan du vente en uke med. Kan jo hende du går ned noen gram alikevel. Det jeg prøver å si er at vi må leve opp i alt dette. Og for all del, ikke sitt med dårlig samvittighet hvis du velger å ta noen glaa med alkohol. Da tror jeg man like godt kan la vær å ta noe.

Lykke til med valget ditt i kveld. Håper du får en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Takk skal du ha Kikk :) Jeg vet jeg kommer til å drikke på onsdag, siden det er med jobben, og jeg kommer uansett til å ta med meg en flaske Pepsi Max i kveld! Planen er å ta max 2 glass vin i kveld, og etter at jeg allerede har trent Zumba og styrke, så føler jeg ikke noe særlig på samvittigheten heller :)

 

Men jeg er stadig sjokkert over hvor enorm jeg er i forhold til de andre på gruppetreninger. I Zumba-klassen så sto jeg bak en normal dame, og jeg så hodet stikke godt over henne, og armer, midje (eller der midje skulle vært) og lår ser enorme ut i sammenlikning. Jeg vet jo at uansett hvor mye jeg går ned, så vil jeg aldri bli liten og nett, men det er likevel ett sjokk å se hvor stor jeg faktisk er.

-Svett blir jeg, og morro er det, og så må jeg rett og slett bare fokusere på bevegelser og meg selv, og la de andre tenke på seg!

 

God helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Takk skal du ha Kikk :) Jeg vet jeg kommer til å drikke på onsdag, siden det er med jobben, og jeg kommer uansett til å ta med meg en flaske Pepsi Max i kveld! Planen er å ta max 2 glass vin i kveld, og etter at jeg allerede har trent Zumba og styrke, så føler jeg ikke noe særlig på samvittigheten heller :)

 

Men jeg er stadig sjokkert over hvor enorm jeg er i forhold til de andre på gruppetreninger. I Zumba-klassen så sto jeg bak en normal dame, og jeg så hodet stikke godt over henne, og armer, midje (eller der midje skulle vært) og lår ser enorme ut i sammenlikning. Jeg vet jo at uansett hvor mye jeg går ned, så vil jeg aldri bli liten og nett, men det er likevel ett sjokk å se hvor stor jeg faktisk er.

-Svett blir jeg, og morro er det, og så må jeg rett og slett bare fokusere på bevegelser og meg selv, og la de andre tenke på seg!

 

God helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

En tøff helg er over, og det har vært både bursdag, fest, og familiemiddag. Da jeg skulle i middag i dag tok jeg på meg en ny bukse og topp, og følte meg fin :) Fikk mange kommentarer fra familien også, og mange av dem har ikke sett meg på en stund, så de kommenterte vektreduksjonen. Deilig vær ute, og hvis denne varmen fortsetter, så kan jeg snart finne frem sommertøyet. -Der har jeg nemlig mye spennende i denne størrelsen jeg har nå, og enda mindre til tiden fremover :)

 

Jeg valgte å kun drikke velkomstdrinken på festen på lørdag, og sparte dermed en haug av kalorier. Det var masse gode desserter, så jeg valgte meg ut en kake, og tok ett lite stykke. Selve middagen ble nok litt i mektigste laget.. -Det samme gjelder for familiemiddagen i dag. -Men i dag har jeg neste ikke spist noe annet, siden jeg sto opp så sent!

 

Klar for svømming i morgen, og må tenkte igjennom utekvelden på onsdag. Har ikke helt troen på at jeg kommer under 100kg på torsdagen, men jeg har fremdeles 4-5 dager å gjøre det på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tøff helg er over, og det har vært både bursdag, fest, og familiemiddag. Da jeg skulle i middag i dag tok jeg på meg en ny bukse og topp, og følte meg fin :) Fikk mange kommentarer fra familien også, og mange av dem har ikke sett meg på en stund, så de kommenterte vektreduksjonen. Deilig vær ute, og hvis denne varmen fortsetter, så kan jeg snart finne frem sommertøyet. -Der har jeg nemlig mye spennende i denne størrelsen jeg har nå, og enda mindre til tiden fremover :)

 

Jeg valgte å kun drikke velkomstdrinken på festen på lørdag, og sparte dermed en haug av kalorier. Det var masse gode desserter, så jeg valgte meg ut en kake, og tok ett lite stykke. Selve middagen ble nok litt i mektigste laget.. -Det samme gjelder for familiemiddagen i dag. -Men i dag har jeg neste ikke spist noe annet, siden jeg sto opp så sent!

 

Klar for svømming i morgen, og må tenkte igjennom utekvelden på onsdag. Har ikke helt troen på at jeg kommer under 100kg på torsdagen, men jeg har fremdeles 4-5 dager å gjøre det på :)

 

så flink du var, selv var jeg ikke flink og det blir vel opp i vekt på kurset ikveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Dette har vært en tøff uke. Jeg har spist noe feil neste hver eneste kveld, og i tillegg gikk jeg glipp av min faste treningsøkt pga foreldremøte på skolen. -En helt grei unnskyldning, men jeg ble så gretten og snurt av å ikke rekke trening. For å toppe det hele, så endte jeg på sofaen med iskrem :( I kveld skal jeg ut på middag og i dette selskapet henger alkohol-enhetene lavt. Jeg skal forsøke å holde inntaket på ett minimum, men jeg vet at det blir tøft.

 

I tillegg sliter jeg fremdeles med klær. De klærne jeg burde ha vokst inn i en for tettsittende.. Kroppen min har endret seg, og jeg er mere valkete og mindre fast enn før. Prker ikke å ha på meg klær som sitter så tett at valkene skinner igjennom, og vil heller ikke ha på meg "telt" som henger og slenger på meg. Lurer på om jeg skal ta en tur innom noen butikker i dag, og se om jeg kan finne noen pene topper/gensere.

 

I går fant jeg en genser som passet perfekt, og jeg følte meg SÅ fin! Men humøret er ustabilt, akkurat som fokuset på kosthold for tiden. Jeg forsøker hver morgen å ta kontroll igjen; spiser riktig frokost, måler mengder og skriver.. Lunsjen går også bra, men så skjærer det seg til middag, siden jeg ikke har laget så gode planer (og ungene og jeg selv skal på aktiviteter). -Og på kvelden blir det hakket værre, ettersom vi fremdeles har is og sjokoladepudding i huset. Jeg må videre ned, og jeg må klare å ta emg sammen, så ikke det jeg har jobbet for skal være forgjeves. Hvis jeg gir meg nå, så kommer jeg til a rase opp igjen.

 

Mangel på søvn, stress og hva det nå ellers kan være..Må klare å ta tak i livet mitt igjen, so jeg trives aller best når alt fungerer! Gleder meg iallefall til torsdag og trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minsin33

hei :)

 

så bra at du er så bevist og kan innrømme for deg og alle her inne når ting ikke går som de skal... det høres ut som du har bestemt deg for dette så jeg er sikke på at at du klarer det, du er jop på vei :) jeg jobber også med kostholdet... tenker litt på når jeg skal ha noe ekstra om det faktisk er vært det.. før tenkte jeg ikke før jeg heiv innpå. her om dagen heiv jeg inn yoghurtnøttene jeg hadde kjøpt til lørdagskos til besøket mitt. det var 200 gram og 1200 kalorier på tja 10 min... så tenkte med meg selv at jeg skulle vite hva det er vært iog trimme av 1200 kalorier... utnom vanlig trening :) kos deg ikveld, håper du får en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en tøff uke. Jeg har spist noe feil neste hver eneste kveld, og i tillegg gikk jeg glipp av min faste treningsøkt pga foreldremøte på skolen. -En helt grei unnskyldning, men jeg ble så gretten og snurt av å ikke rekke trening. For å toppe det hele, så endte jeg på sofaen med iskrem :( I kveld skal jeg ut på middag og i dette selskapet henger alkohol-enhetene lavt. Jeg skal forsøke å holde inntaket på ett minimum, men jeg vet at det blir tøft.

 

I tillegg sliter jeg fremdeles med klær. De klærne jeg burde ha vokst inn i en for tettsittende.. Kroppen min har endret seg, og jeg er mere valkete og mindre fast enn før. Prker ikke å ha på meg klær som sitter så tett at valkene skinner igjennom, og vil heller ikke ha på meg "telt" som henger og slenger på meg. Lurer på om jeg skal ta en tur innom noen butikker i dag, og se om jeg kan finne noen pene topper/gensere.

 

I går fant jeg en genser som passet perfekt, og jeg følte meg SÅ fin! Men humøret er ustabilt, akkurat som fokuset på kosthold for tiden. Jeg forsøker hver morgen å ta kontroll igjen; spiser riktig frokost, måler mengder og skriver.. Lunsjen går også bra, men så skjærer det seg til middag, siden jeg ikke har laget så gode planer (og ungene og jeg selv skal på aktiviteter). -Og på kvelden blir det hakket værre, ettersom vi fremdeles har is og sjokoladepudding i huset. Jeg må videre ned, og jeg må klare å ta emg sammen, så ikke det jeg har jobbet for skal være forgjeves. Hvis jeg gir meg nå, så kommer jeg til a rase opp igjen.

 

Mangel på søvn, stress og hva det nå ellers kan være..Må klare å ta tak i livet mitt igjen, so jeg trives aller best når alt fungerer! Gleder meg iallefall til torsdag og trening!

 

Jeg kjenner igjen den følelsen så altfor godt når man føler at ting butter imot fordi man ikke har vært så flink man burde. Den følelsen hadde jeg så sterkt mandag, men man må stå på videre å glemme det som har vært. Det får man ikke gjort noe med uansett.

Gå inn på tråden min så kan du lese om et tips som er minst like god som noe annen dessert.

Du må for all del ikke gi deg nå. OK så har du en tøff uke, men det ordner du igjen fra torsdag. Håper ihvertfall du får en hyggelig kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei!

 

Kjenner meg litt igjen i mye av det du skriver. Jeg er også 1.80 høy, vektmessig ligger jeg omtrentlig der du startet, men startet 15 kg over det igjen forrige gang jeg gikk på kurs. Da jeg laget meg min egen tråd denne gangen laget jeg den automatisk i "over 40 kg"-gruppen fordi det var der jeg hørte til sist. Go figure.. Men egentlig er jeg litt som deg. I flg BMI skal jeg egentlig ned til 80, men vurderer om jeg skal være fornøyd med 90. Har også mang en gang hatt følelsen av å ruve både over og rundt "normale" på treningssenteret, men ute i dagliglivet tenker jeg ikke så mye på det - føler at jeg er mer sårbar på en måte, og obs på egen størrelse, når jeg er på treningssenter enn ellers. Akkurat nå trener jeg ikke på studio av flere grunner, men har begynt å gå mye tur nå når det er lysere og triveligere om kvelden.

 

Jeg håper du klarer å komme over den lille motbakken du har vært i den siste uken - du har kommet for langt til å gi opp nå! Kanskje målet en periode kan være å ikke gå opp i vekt, og så sette alle kluter til igjen om en uke eller to? Kanskje det kan funke...

Uansett - lykke til! Jeg kommer nok til å følge med på tråden din, for jeg kjenner at det faktisk var litt deilig å "finne" en som høres ut som om hun er ganske lik meg i form av størrelse osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenCam

Hei jenter! Tusen takk for støtte og forståelse! Krusmynte, det høres ut som vi er ganske like ja.. :) SKal ta en kikk på 40-kilo's sidene etter deg! Kikk; jeg skal sjekke inne hos deg, og få motivasjon og inspirasjon til å komme videre ned! Og minsin24; veldig typisk når man hiver innpå noe ganske ubeisst, og så kommer oppdagelsen av hva man har gjort først etterpå. Jeg ble alltid overrasket over hvor lite sjokolade det er i en pose Nidar's favoritter! (Den er jo tom etter bare ett par biter!)

 

Det er godt å lese at flere opplever omtrent det samme, og jeg vet jeg kan være sterk nok til å klamre meg fast til "opplegget". Det ble endel vin i går, men jeg droppet øl både før og etter middagen. Det ble også 2 middager i går, den ene værre enn den andre.. Ingen var katastrofale, men de burde være nok hver for seg.. Først Fajitas med kylling guacomole og ekte rømme(!) (mellommåltid, egentlig). Selve middagen var Dim sum til forret, andebryst og sjømat med ris (egentlig sundt og godt!) og jeg toppet det hele med mousse au chocolat. Og sikkert 3 glass vin. Jeg er faktisk fremdeles mett! Og har litt vondt i magen! Jeg er forberedt på å gå litt opp eller forhåpentligvis holde meg ganske stabil i dag, og jeg har ikke tenkt å gå ned så mye i påsken heller.

 

En liten samtale med min bedre halvdel avslørte at det er på samme vekta jeg har falt av lasset de siste 3-4 gangene jeg har forsøkt å ta meg sammen. Jeg står med andre ord i ett veiskille: Fortsette ned, eller spise meg opp igjen. Jeg er ikke fornøyd her, så jeg vil ikke stabilisere meg ennå. -Men jeg kan stabilisere meg i 1-2 uker! Det er ingen tvil om at jeg kan gå lengre ned, nesten uten å jobbe for det (bare droppe sjokoladen) Jeg gruer meg til veiing i kveld, men skal prøve å få tatt en prat med kursleder for å komme videre. Jeg tror egentlig søvn og bedre planlegging av dager og måltider er eneste løsning, så det er her jeg må starte! I det siste har aktiviteter (både egne og barnas) sørget for at måltidenene har blitt utsatt eller avlyst, og det som har vært av middager har vært så som så.. Skulle gjerne hatt en kokk som laget all maten og serverte oss :)

 

Klar fro lunsj, og det blir salat i dag! Jeg kan ikke gi meg! Igjen; Tusen takk for støtten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...