Gå til innhold

4 boller, kutta ut middagen


Geisha79

Anbefalte innlegg

Går på kurs, blir tredje kursdag nå til uka. Skal ligge på 1600 kalorier.

 

Har et spørsmål, var feiring på jobben idag, og jeg endte opp med å spise 4 boller på 556 kalorier. Siden jeg måtte jobbe overtid og i tillegg skal rett avgårde på noe annet når jeg kommer hjem så dropper jeg middagen for jeg har ikke tid til å spise den og spiser et lite kvelds senere når jeg kommer hjem.

Jeg ender opp på 1600 kalorier.

 

Går det dermed greit? Eller vil bollene gi vektøkning? (brukte såklart opp alle frimerkene og enda mer for denne uken, men kommer ikke til å skeie ut mer i løpet av uka).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke tro at en slik utskeielse har så mye å si på vekten, burde iallefall ikke gå opp så lenge du er under kaloriene dine.. Har hendt at jeg har hatt noen utskeielser her og, og har som regel gått ned likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoretisk sett skal du ikke gå opp i vekt så lenge du kaloriunderskudd. For vekttapet sin del er det egentlig ikke så nøye hva man spiser. Man kan også slanke seg ved bare å spise sjokolade, men særlig sunt er det jo ikke.

 

En gang i ny og ne skader nok ikke, men det blir fort en uvane hvis man ikke passer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når det gjelder vektnedgang er en kalori en kalori, uavhengig av hvor den kommer fra. Så lenge du holder deg der du skal være kalorimessig, så spiller det ingen rolle.

 

MEN, det er jo en forskjell ift sunnhet og metthet etc. Boller er jo mye tomme kalorier, og gir ikke mye næringsstoffer. I tillegg så blir du vel fortere sulten igjen etter boller enn av middag, fordi det inneholder mindre fiber etc. Det kan dermed lett bli sånn at du spiser mer enn du tenkte fordi du blir fortere sulten igjen.

 

Så konklusjonen min er at det går helt fint ift vektnedgang hvis du klarer å begrense kalori-inntaket ellers. Men selvfølgelig, det er jo mye sunnere med skikkelig middag enn boller, så hvis du spiser det hver dag vil det jo gå utover kroppen din om det ikke går utover vektnedgangen. Men en gang i blant er ikke noe problem i det hele tatt tenker nå jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner.. nå gikk det veldig greit i og med at jeg ikke hadde tid til å spise uansett når jeg kom hjem siden jeg måtte ut igjen. Men merket jo at jeg var sulten når jeg kom hjem på kvelden, men det mettet med den lille kveldsen og så var det jo rett i seng omtrent. Så det gikk greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...