Gå til innhold

61-tallet :)


Anbefalte innlegg

Så bra å høre fra deg, Blåklokke! Og STOR blomst til deg for at du ikke bare "stikker av" selv om motivasjonen synker litt og inntaket av det søte stiger... :unsure: Det er kjempebra at du likevel gir lyd fra deg, og er klar for å stå på utover høsten. Så må vi tenke på hvor heldige vi er som ikke har en kjempejobb foran oss der vi må kvitte oss med titalls kilo.... :rolleyes: Vi er heldige som "bare" skal holde vekten, selv om det er tøft nok i seg selv... ;)

Ja, jeg gikk på vekta onsdag,det er veiedagen min. Og vekta viste 62-blank! GLEDE :D Jeg har ikke fått lagt inn rapport før nå, det har gått i ett, har blant annet hvert hjemme alene med mine tre små... I forrige uke var jeg flink og passet på hva jeg puttet i munnen av søte saker. Jeg var flink i ukedagene og klarte meg med 10 biter smågodt i løpet av helgen. Det er faktisk veldig kontrollert til å være meg.. hehe :P Men inspirert av det fine resultatet (bare 100 gram fra 61-tallet!!!), så har jeg slurvet i helga... Er det ikke typisk?! Det har blitt altfor mye søtt... Og jeg har kommet ut av tellinga for en evt rapport innpå her... Ergo: Jeg bretter ermene opp og skjerper meg fra i morgen av (har akkurat spist helgasnopet ut av huset, skrekk og gru for en jobb... nå har jeg dårlig samvittighet ja :( Så håper jeg at jeg får kommet meg ned til 62-blank,og kanskje 100 gram mindre enn det til onsdag/torsdag, skal prøve å få gått på vekta da!!!! Jeg også vil droppe søtsaker i ukedagene, og jeg lover å tenke på deg neste gang jeg står med en fristende bit foran meg.... ;)Lykke til i kommende uke, Blåklokke! Jeg heier på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Blåklokke

Hei, og takk for blomsten :D

Nei, jeg har ikke tenkt å "stikke av". Jeg pleier å være ganske sta, så jeg blir nok her i lang tid framover ;) Gratulerer med fin vektnedgang. Veldig bra! Det virker som du er på rett vei nå. Jeg hadde jo store planer for trening forrige uke, men så fikk jeg en halsbetennelse som satt en stopper for det. Nå er formen ganske bra igjen, og i går fikk jeg gjort unna en lang gåtur. Herlig! Kostholdet denne uken har vært bra. Jeg har klart å holde meg unna alt som heter godteri, men det har vært like før noen ganger... Kanskje det var halsbetennelsen som reddet meg ;)

Jeg føler at motivasjonen er på vei tilbake, så nå satser jeg på bedre tider. Jeg gikk på vekten i dag tidlig. Den viste 62,4, noe som er en nedgang på 100g. Det er jeg fornøyd med!

Du får ha en god helg, og hold deg unna barnas lørdagsgodt! He, he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld! Søndager er liksom kvelden da jeg roer ned og tenker igjennom uka som er gått, og filosoferer litt over hva jeg skal gjøre annerledes i neste uke... Men så skjærer det seg ofte litt for fort når mandag og tirsdag plutselig er der.... :unsure:

Ja, jeg hadde jo mine mål og drømmer om å krype ned på 61-tallet denne uka. Sist onsdag var jeg 62-blank, og det var innen rekkevidde. Så dukket det opp besøk og med det flere poser med både kjeks og sjokolade, mest for å glede de små. Men hvem har spist mesteparten av det? Jo, det er oss voksne i familien :( Skikkelig dårlig.... Jeg som hadde så gode fortsetter, skulle være SÅ streng med meg selv. Det gikk ikke denne uka heller! :(

Har bestemt meg for at dette ORKER jeg ikke mer. Jeg MÅ faktisk kutte ut det som er søtt. Jeg klarer ikke måtehold... Har sikkert skrevet det TUSEN ganger før innpå her... men sånn er det bare. Prøver å øve og lære meg, men sprekker alltid. Så nå blir det EN sjokolade i uka. Det er det ENESTE jeg har lov til, og det har jeg tenkt å holde meg til. Æresord. Så må jeg ikke glemme vekten: Den viste 62,6, så det kunne ha vært verre. Men dette var på onsdag, så spørs det hva den siser kommende onsdag. Det er jo bare et par dager til. Jeg skal prøve å bli flinkere til å legge inn rapport på dagen, og ikke flere dager i etterkant...

Blåklokke, så flott at du er på sporet igjen! kjempeflink har du vært, som har holdt deg unna det søte i uken. Håper helga gikk noenlunde for deg ;) ;) Gleder meg til å høre fra deg igjen. Tittet innom de andre som har skrevet i det siste her på Hold vekten, og ser ut som at det er en del som kjemper og vil laaangt ned på 60-tallet, så vi er IKKE alene! Og vi gir ikke opp!!!! :rolleyes: Masse lykke til denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å ha bestemt seg!! :rolleyes: Jeg er nede på 62 blank igjen. Det beste av alt: Når jeg har forpliktet meg til å ikke spise godteri eller kjeks bortsett fra en sjokolade på lørdag/i helgen, så er jeg avslappet selv om jeg har liggende godsaker i skapet. Er inne i en bursdagsperiode som er helt skrekkelig.. så er veldig glad at jeg har bestemt meg på forhånd. Viss ikke hadde jeg sikkert gått opp et par kilo i løpet av de neste to ukene... ;) Det har gått helt fint, og jeg kjenner motivasjonen strømmer på (for å være litt positiv, lenge siden sist...) Så nå skal jeg prøve å fortsette slik kommende uke, tross fristelser som lurer overalt. Men jeg gir meg ikke, nå SKAL jeg se 61-tallet!

Blåklokke, håper du har en fin uke så langt:) Snart helg!!

Torsdag, 4.okt: 62,0 kg (ned 0,6 kg siden sist)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uke siden kunne jeg legge inn DET optimistiske innlegget... :rolleyes: Det er dessverre ikke like optimistisk her denne uka. Etter en flott uke der jeg klarte å fokusere, og holdt meg unna mine faste fristelser (sjokolade og kjeks), gikk jeg rett på trynet igjen i begynnelsen av denne uka. Og så jeg som hadde vært SÅ flink før og delvis i helga... Det er liksom nok at jeg bare skeier ut EN gang, så tenker jeg at nå er det så ille likevel, at nå får jeg bare skeie ut litt mer, men jeg skal jo ta meg sammen igjen i morgen... Men så er det ikke like enkelt neste dag likevel. :unsure: Fram og tilbake er like langt, er det noe som heter... Vel, det stemmer iallfall denne uka. Jeg er tilbake på 62,6 kg, der jeg overhode ikke vil være. Og de 0,6 kg jeg gikk ned sist, er tilbake rundt magen!!!! Der de alltid legger seg...

Så hva gjør jeg? Jo, nok en gang MÅ jeg mobilisere innsats. Plutselig er november her, og deretter desember.. Det nytter ikke å gå disse månedene i møte med noe som helst ekstra. og en annen ting: jeg har det mye bedre med meg selv både fysisk og psyksik når jeg greier å være flink og spise riktig!!!!

Blåklokke, hvordan går det med deg??

Torsdag, 11.okt: 62,6 kg (opp 0,6 kg siden sist)

Torsdag, 4.okt: 62,0 kg (ned 0,6 kg siden sist)

MÅL: 61,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei, hei :)

Jeg har ikke glemt deg eller forumet! Halsbetennelsen jeg hadde endte i en kraftig forkjølelse, og nå avslutter jeg med en bihulebetennelse. Det har derfor ikke vært så lett å holde fokus på vekten. Nå gleder jeg meg stort til å komme i gang med trening og et normalt kosthold igjen. Jeg har ikke veid meg siden jeg var her sist, men gjorde det først i dag tidlig: 63 kg :(

Jeg er ikke fornøyd, men jeg vet jo hvorfor resultatet ble som det ble: lite mosjon og litt for mye søtt. Må jo ha litt trøst når jeg er syk :unsure:

Nå er det nok, for nå er veien opp til 69 kg veldig kort! Jeg vil ikke dit igjen! Det blir et kort innlegg denne gangen, for nå merker jeg at bihulene må pleies ;)

2010, du får ha masse lykke til denne uken :D Vi begge må holde oss unna det søte i hverdagen. Kun en av dagene i helgen!!! Klarer vi det så er jeg sikker på at vi ser 61-tallet igjen. Ha en god uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei 2010 :) Hvordan går det med deg? Jeg håper du har klart å holde deg unna det søte i ukedagene ;) Her hos meg går det stadig bedre, er bare litt "ruskete" i halsen, så nå er det tid for å starte med trening igjen. Herlig! Denne uken har jeg vært veldig flink med kostholdet, og det har gitt resultater: 62,3 kg i dag tidlig! Jeg har spist normal, sunn mat, men har ikke dyttet i meg sjokolade eller andre søtsaker. Så enkelt, men likevel så vanskelig...

Jeg har tenkt en del på hvor på vektskalaen jeg egentlig trives best, og etter mye grubling har jeg kommet fram til at det er under 62 kg. Da føler jeg meg vel, klærne sitter fint og magen holder seg nogenlunde innenfor buksekanten. I følge BMI-tabellen ligger jeg da ca midt på det som er normalvektig. I min ungdom (er 40 år og 167 cm) veide jeg ca 57-59 kg, men det hadde blitt for lite nå. Da hadde jeg blitt "innhul" i ansiktet, og helt sikkert veldig rynkete. Fikk plutselig litt ekstra hud etter vektnedgangen :blink: Selv om jeg ønsker å veie under 62 kg må jeg prøve og flytte fokuset bort fra tallet 62, og heller tenke på hva som er sunt for meg. Når jeg spiser sunt føler jeg meg så mye bedre både fysisk og psykisk. Store mengder søtsaker bidrar jo bare til dårlig samvittighet, svingende humør og en "uggen" følelse i kroppen. Jeg vil likevel unne meg litt kos i helgene, og det med god samvittighet!

 

Nei, nå må jeg spise litt. Blir sulten av den skrivingen ;) Du får ha en god helg! Håper det går bra med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå gøy å høre fra deg, Blåklokke! Hadde tenkt å gi respons tidligere, men har bare hatt det SÅ hektisk... Beklager. Virkelig gøy at du "er tilbake". Kjedelig når man er syk og ikke orker holde verken fokus på mat eller trening. Man har egentlig nok med seg selv da. Men så er det herlig å merke at når man får nye krefter, og klarer å fokusere, så kommer resultatene nesten av seg selv :) Flott at du allerede er LANGT nede på 62-tallet, Blåklokke. Godt jobba denne uka :)

Med meg går det også bra, jeg veide faktisk 62.1 på torsdag, og det er jeg godt fornøyd med. Skjerpings utløser fort et halvt kilo ned. Det er bra!! Så da skulle jeg ønske jeg klarte å skjerpe meg videre og se 61-tallet neste uke!!?? På samme tid er jeg helt enig med deg. Man skal ikke bare se seg blind på et vekttall, men heller tenke på hvordan man føler det når man lever sunt og ikke dytter i seg masse søtsaker... Jeg har iallfall det mye bedre både psykisk og fysisk da!! ;) Tror vi tenker nokså likt om den saken. Nå er det helg, og det blir litt søtt både en og to dager (selskap igjen....) Men jeg tror jeg holder meg innenfor rimelighetens grenser. Viktig å kunne kose seg litt også:)

Ønsker deg en fin helg videre, så møtes vi nok innpå forumet her til neste uke:)

Torsdag, 18.okt: 62,1 kg (ned 0,6 kg sidens sist)

Torsdag, 11.okt: 62,6 kg (opp 0,6 kg siden sist)

Torsdag, 4.okt: 62,0 kg (ned 0,6 kg siden sist)

MÅL: 61,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold vekten, ja.... Det er visst det jeg holder på med. Bare at jeg har stabilisert meg litt for høyt oppe, og blitt veldig flink til å holde vekten på 62-tallet...

Nå ja, så kan man jo si at et bare er 1-2 kg unna der jeg skal vere. Men det er faktisk langt ned på 61-tallet jeg ønsker meg. Og JA! Det viser på meg, selv om det bare er et par kilo det er snakk om...

Men jeg gir meg ikke! Jeg har klart å være noen lunde flink denne uka, men ikke fått tid til noe særlig trim. Ser at det er her jeg har en del å strekke meg etter... Med maten går det tålig bra, men faller litt for ofte til noe ekstra til kaffen. Selv om jeg per def. ikke har snop i hus! Men mange gode erstatninger... hehe;)

Jaja. Jeg gir meg ikke, holder fokus og håper atter en gang å melde om 61-tallet snart, kan jeg våge å tro til neste veiing?!;)

Blåklokke, håper det går bra med deg!

Torsdag, 25.okt 62,2 kg

Torsdag, 18.okt: 62,1 kg

Torsdag, 11.okt: 62,6 kg

Torsdag, 4.okt: 62,0 kg

MÅL: 61,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei :)

Må først få si at du er veldig flink til å holde deg på en stabil vekt, selv om du ønsker å gå ned 1-2 kg. Stå på så klarer du å nå målet ditt!

Her går det opp og ned og opp igjen... Jeg har vært flink når det gjelder det søte, men tror jeg har spist litt mer mat enn jeg hadde planlagt. Likevel føler jeg at jeg er inne på rett spor: sunn mat, lite godteri og passe med trim. Nå må jeg bare stramme inn litt når det kommer til matinntaket, for vekten viste 63,1 kg i dag tidlig. Nesten en kilo opp siden sist! Du får ha en god helg og uke, så satser vi begge på lavere tall til uken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei igjen! Må bare innom en snartur...

I går ettermiddag/kveld syntes jeg buksen satt litt løsere enn den gjorde på morgenen. Jeg måtte jo selvfølgelig opp på vekten, og det fine tallet 62,1 lyste mot meg :D Det var som jeg hadde hatt en mistanke om: nemlig en del vann i kroppen som endelig var borte. Jeg veier det samme i dag, så dette er en god start på helgen! God helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Åh, det irriterer meg at jeg ikke kan få meg til å legge inn vekta på riktig dag <_< Jeg veier meg torsdager, men nå er det atter blitt søndag før jeg får rapportere. OK. Så har det jo kanskje litt med at jeg ikke har så mye nytt å komme med... Intet nytt er ikke alltid godt nytt :unsure: På en annen side kunne d jo vært verre..... ;) Jeg stabiliserer meg fremdeles på 62-tallet. Men det er for høyt, når jeg tenker på advent og jula som nærmer seg. Da MÅ jeg ha litt mer å gå på.... Har pratet litt med min kjære, og vi har funnet ut at nå tar vi et skippertak de neste ukene frem mot desember. Det er ikke lurt å gå inn i jula med noe ekstra på kroppen.... Så da får vi se. Jeg har bestemt meg for å skrive ned hva jeg putter i munnen, det er lenge siden sist jeg gjorde. På torsdag skal jeg veie meg, og da skal jeg skrive inn på kvelden hvordan det har gått og om jeg evt har puttet i meg noen søte saker. Håper denne opplysningsplikten kan hjelpe meg litt på vei ;) Blåklokke, SÅ bra at du fikk en rask opptur og at vekten din viste seg å vere laaangt nede på 62-tallet i steden for 63. Det er deilig når man har hatt en dårlig veiing, og sjekker neste dag for så å bli positivt overrasket. Jeg synes du er kjempeflink! Håper det har gått fint med deg denne uken også.... :)

Torsdag, 1.nov: 62,3 kg

Torsdag, 25.okt 62,2 kg

Torsdag, 18.okt: 62,1 kg

Torsdag, 11.okt: 62,6 kg

Torsdag, 4.okt: 62,0 kg

MÅL: 61,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei! Må jo si at du er veldig flink også :D Det er "bare" snakk om litt ekstra innsats nå, så er du der du vil være. Husk at du har klart å holde vekten stabil over lang tid, og det er jo egentlig vanskeligere enn å slanke seg.

På fredag veide jeg 62,8 kg, så det var en liten "opptur", men totalt sett er jeg ganske fornøyd. Jeg skal, som deg, gjøre en ordentlig innsats før jul. Jeg har satt som mål at jeg ikke skal veie mer enn 61,5 kg 1. desember. Er du med på den? Med en ordentlig innsats nå, så blir det litt lettere å gå julen i møte. I desember har jeg noen planlagte utskeielser hvor jeg virkelig skal kose meg (lutefisk og pinnekjøtt), og da er det greit å ha litt å gå på.

Jeg har tenkt litt på alle fordelene med å være slank, nogenlunde aktiv og rimelig sunn i kosten. I tillegg til å føle seg frisk og rask, så er det en fryd å gå i butikken og prøve klær. I hodet mitt er jeg fortsatt en størrelse 40/42, så når de som jobber i klesbutikkene plukker ut str 36/38 til meg blir jeg både overrasket og selvfølgelig veldig glad. I tillegg får jeg nå og da kommentarer på at jeg er slank. Det er veldig hyggelig, men det er ikke alltid jeg klarer å tro på det. Hodet henger tydeligvis litt etter her... Jeg må nok jobbe litt med den delen der ;) Du får ha en god uke, og lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ bra å høre fra deg, Blåklokke! Ja, det går litt opp og ned, sånn er det bare. Så lenge ikke svingingene blir altfor store, er det veldig GODKJENT på oss begge ;)

Helt enig med deg: Det gir mange gevinster å passe vekt og kosthold/trim. Det er fint å føle seg "vel" både i klesbutikker og i sosiale sammenhenger. Jeg får også noen kommentarer på at jeg er flink til å holde meg slank, på tross at jeg har fått tre barn i løpet av de siste årene... Det er gøy med slike oppmuntringer! Og jeg legger aldri skjul på at det ikke er noe som kommer av seg selv... Det tror jeg det er viktig å være ærlig om. Mange tenker om "oss slanke" at vi er heldige og kan spise hva vi vil uten å tenke oss om. Vel, jeg kjenner ikke noen i 30-åra av mine slanke venninner som har det sånn. Det må fokus til, og det bør ikke glippe mange ukene før det er rett opp både tre og fire kilo. Men der er ikke jeg - og ikke du heller, Blåklokke! Vi har fokus og vet at vi har det best, både fysisk og psykisk, når vi er der vi hører hjemme på vekta!

Jeg har holdt meg på 61-62 kg siden 2004 nå, tross litt opp under mine tre graviditeter. Men med fokus har jeg kommet meg nedover fra 70 kg etter hver graviditet, og det er jeg veldig fornøyd med.

Og nå har jeg satt punktum for graviditeter, så nå er bare kunsten å holde seg her.

Jeg tror det skal gå bra! ;)

Synes det er et kjempebra forslag du kommer med.

1.desember skal vekta vere 61,5 kg.

Jeg henger meg på, vi må bare oppmuntre hverandre skikkelig fremover. Jula har jo allerede kommet i butikkene både med pepperkaker og julemarsipan. SUKK. Men jeg styrer unna... ;)

Jeg vet også at i desember er det av erfaring en del planlagte "utskeielser" og da er det godt å ha litt å gå på. I stedet for å gå inn i desember nærmere 63 kg og kanskje i tillegg gå opp 1-2 kg i jula, så går vi heller for laaangt nede på 61-tallet 1.desember, så blir det ikke SÅ ille når 2013 står for døra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei! Jeg er bare innom en snartur i dag, men kommer sterkere tilbake på fredag ;) Så bra at du slår følge med meg på veien mot 61,5 kg. Det hjelper absolutt å være to :D

Hittil har denne uken vært ganske bra. Jeg har VELDIG lyst på sjokolade hele tiden, men avtalen vår hjelper meg å motstå disse fristelsene. Som deg, har jeg også registrert at julegodteriet har kommet i butikkene, men heldigvis (og utrolig nok) er jeg ikke så glad i marsipan og pepperkaker. Det går helt greit å gå rett forbi disse søtsakene, men jeg sliter jo litt mer når jeg passerer sjokoladen ;) Du får ha lykke til med ukens veiing! Dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, har ikke lyst å skrive inn på her i d hele tatt, men en avtale er en avtale, så nå skynder jeg meg å gjøre det.... ;)

Men altså: Jeg har skjerpet meg, det er det positive. Det negative er at vekten ikke viser dette... :angry: Jeg var nemlig ute og spiste med venninner i går kveld, og da er det jo typisk at det viser på vekten dagen derpå. Men på en annen side: Da kan jeg jo vente meg et glimrende resultat til neste veiing ;) Nå har jeg en uke på meg, og den uken skal brukes til fornuftig kosthold og litt trim (pluss noen utskeielser i helga som jeg NOTERER ned) Har dessverre ikke komt i gang med noteringen, men det gjør jeg fra nå av!!! Det er merkelig hvor langt det sitter inne, synes det er sånn stress... Men innser nok at jeg trenger hjelpen det gir.

Så bra å høre fra deg også, så får jeg vente i spenning på din rapport i morgen.Så skal vi sammen kjempe oss ned mot 61,5,og målet må vere å stabilisere seg der, ikke bare fyke rett opp igjen.

Det er kjedelig å hele tiden føle at man har et par kilo man burde kvitte seg med..... Men,men - sånn er vel livet ;)

 

Torsdag, 8.nov: 62,7 kg

Torsdag, 1.nov: 62,3 kg

Torsdag, 25.okt 62,2 kg

Torsdag, 18.okt: 62,1 kg

Torsdag, 11.okt: 62,6 kg

Torsdag, 4.okt: 62,0 kg

MÅL: 1.desember 61,5 kg

MÅL: 61,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Da er jeg tilbake med samme vekt som forrige uke... Uken totalt sett har gått ganske bra, men ser nå i ettertid at det nok ble litt vel mye mat forrige helg. Klarer jeg å vise måtehold i helgene, så tror jeg vekten vil bevege seg i riktig retning ;) Neste fredag skal jeg være mye nærmere 62-tallet!

Så synd at vekten har gått litt opp, 2010. Jeg tror nok det har mye med jentekvelden din å gjøre, så jeg er overbevist om at vekten din allerede er på vei ned :) Vi strammer inn i helgen begge to, og da tror jeg mye er gjort. I kveld skal jeg spise litt godteri, og i morgen skal jeg IKKE smake på barnas lørdagsgodt!

Jeg har, som tidlige nevnt, et utrolig godtesug for tiden. Det jeg har gjort på kveldene for å dempe det, er å lage en god fruktsalat med litt vaniljeyoghurt til. Det demper lysten på sjokolade, og i tillegg får jeg veldig god samvittighet :D Jeg har også kjøpt inn et sjokoladepulver som heter Options. Er det virkelig krise blander jeg det ut i varmt vann og litt melk, og da har jeg fått en dose sjokolade uten for mye kcalorier. Dette fungerer ganske bra for meg.

Ved neste veiing skal vi begge være mye nærmere 62-tallet, og uken etter det bør vi ha kommet under 61 kg. Enig?

Ha en riktig god helg, så "prates" vi til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

En liten lynvisitt fra meg, igjen...

Jeg må bare innom her, for jeg er ganske så fornøyd med helgen :D Riktig nok ble det et bittelite besøk i barnas godteriskål, noe jeg absolutt ikke skulle, men det ble bare to-tre biter. Har drevet med litt snikveiing, og vekten er faktisk på vei nedover. Hurra!

Jeg håper du har hatt en fin helg, 2010? Lykke til fram mot veiedagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå bra å høre fra deg, både i dag og tidligere da du skrev. Har dessvere ikke fått gitt respons. Det har vært en hektisk helg med besøk og bursdagsselskap og mye på programmet. Er nok ikke like fornøyd med helga som du... Eller det vil si: Fredag og lørdag gikk kjempebra. Men så gikk jeg i fella i går, og spiste rester.... HUFF. Det er det teiteste man kan gjøre :blink: Tenker liksom at da er alt rensket til neste uke. Men det hjelper jo ikke når man dytter i seg for mye FØR uka begynner... Sukk... Så det ble en kjekspose som ble spist opp + noen sjokolader. Jeg var ikke alene om jobben, min kjære hjalp til ;) Men nå er det tilbake til hverdagen igjen, og jeg ser fram til veiing torsdag. Jeg har også snikveiet, og var nede på 62,4 før helga... Så da må jeg bare stramme inn frem mot torsdag, så rekner jeg med jeg MINST skal komme så langt ned. Enig med deg at neste veiing skal vi vere langt nede på 62.tallet, og neste uke under 62. Da er det IKKE langt igjen til 61,5 1.desember. Jeg blir inspirert av å lese om deg som har hatt en fin helg, og greidd måtehold tross at du stakk innom godteriskåla til barna ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er det faktisk gøy å legge inn ukens veiing... Jeg har klart å skjerpe meg, og er laaangt nede på 62-tallet. Jeg gir meg selv godkjent, det er deilig å føle at denne uka har gått bra :D Jeg har prøvd å notere ned hva jeg har spist i løpet av uka, men noen av dagene har jeg ikke gjort det. Jeg tenker at denne uka skal jeg prøve å gjøre det hver dag. Det er mye enklere å holde kontrollen slik. Og nå skal jeg jo stige ned på 61-tallet i kommende uke. Det blir hardt, og det går ikke uten innsats! :blink: Jeg har ikke spist godteri i ukedagene. Men jeg har smakt på kjeks(jeg finner jo alltid en erstatning), og så var jeg ute på kafe med en kveld og da ble det også søte saker på fatet. Men føler likevel jeg har klart å holde noenlunde måtehold. Nå i helga er målet at jeg ikke dytter i meg alt mulig, men spiser med fornuft. Jeg har tenkt å unne meg litt godteri i kveld og i morgen, dele en dose på to for å spre gleden litt ;) Søndag er det tilbake til fornuften, og IKKE NOE RESTESPISING. Sånn - nå har jeg skrevet det, så nå må jeg forhold meg til det. ;)

Blåklokke, jeg håper det har gått bra med deg også denne uka... Jeg heier på deg. Dette skal vi klare sammen!!! STÅ PÅ :D

Torsdag, 15.nov: 62,2 kg

Torsdag, 8.nov: 62,7 kg

Torsdag, 1.nov: 62,3 kg

Torsdag, 25.okt 62,2 kg

Torsdag, 18.okt: 62,1 kg

Torsdag, 11.okt: 62,6 kg

Torsdag, 4.okt: 62,0 kg

MÅL: 1.desember 61,5 kg

MÅL: 61,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Gratulerer :D Veldig bra jobbet! Nå er du virkelig på rett vei, og neste uke veier du nok under 62 kg. Bare du er flink i helgen, så er mye gjort, tenker jeg.

 

Her har det gått over all forventning! Jeg var som sagt veldig flink forrige helg, og den flinkheten har jeg klart å holde på gjennom hele uken. Det har nesten gått litt for fort nedover, så jeg må nok øke matinntaket litt. Jeg veide meg i dag tidlig, og vekten viste utrolige 61,7 kg! Det er nok en del vann som har forsvunnet, men nå er jeg virkelig motivert for å fortsette. Nå er det om å gjøre og ikke gå rett i godtefella i helgen. Jeg har jo lett for å feire litt ekstra ved vektnedgang, men ikke denne gangen!

 

Da sees vi på 61-tallet neste uke, ikke sant? Dette klarer vi!

 

Lykke til og god helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå fantastisk! :D :D :D :D Det er DU som skal ha den største gratulasjonen! Du har virkelig stått på og jobbet gjennom både helg og ukedager. Jeg er mektig imponert!!! SÅ deilig det må være å se det nydelige 61-tallet igjen... det er HER vi hører hjemme,både du og jeg! ;) Jeg blir veldig motivert av å "samarbeide" med deg, og nå er jeg fast bestemt på en helg full av måtehold - slik at også jeg får se 61-tallet neste uke...

Jeg gleder meg allerede! :D GOD HELG til deg også. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om å feire nedgang (tenke at nå er en så langt nede igjen, at det ikke er farlig om man unner seg litt ekstra)Stå på og ikke gå i fella! Jeg heier på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! Jeg ser mitt kjære 61-tall igjen, helt fantastisk :D/> :D/> Og magen er SÅ flat og fin.... Det er jo der de par ekstra kiloene sitter... Jeg er kjempefornøyd. Blåklokke, takk for at du tok initiativ til å ha 61,5 som mål for 1.des. Det ble veldig konkret og veldig bra!! :D/> Håper det fortsatt går bra med deg, kanskje er du ved målet allerede?? Du var jo superflink på forrige veiing.

Jeg har ikke tid til å skrive så mye nå, men skal komme med en innrømmelse:

Det har gått kjempefint med å spise riktig denne uka. Jeg har notert,men ikke veiet. Men så til innrømmelsen: jeg har bestemt meg for å øve meg på måtehold i stedet for totalavhold i ukene når det gjelder sjokolade. Jeg føler at jeg konstant gikk og tenkte på sjokolade når jeg visste at jeg ikke hadde lov. Nå prøver jeg å ha en stor plate stratos liggende. Der har jeg lov å knekke meg av noen ruter hver dag, om jeg ønsker. Men da har jeg ikke lov til å spise masse snop i helgene. I stedet fordeler jeg denne sjokoladen utover hele uka.. Jeg håper jeg kan lykkes med dette. Jeg har SÅ lyst til å få kontroll på dette med søtsug, å kunne unne meg litt uten å helle innpå, slik det ofte blir når jeg bare spiser lørdager... Jeg håper dette fremdeles vil gå bra, slik det har gått til nå denne uka ;)/>

Gleder meg til å høre fra deg, Blåklokke!!

Torsdag, 22.nov: 61,8 kg :)/> :)/>

Torsdag, 15.nov: 62,2 kg

Torsdag, 8.nov: 62,7 kg

Torsdag, 1.nov: 62,3 kg

Torsdag, 25.okt 62,2 kg

Torsdag, 18.okt: 62,1 kg

Torsdag, 11.okt: 62,6 kg

Torsdag, 4.okt: 62,0 kg

MÅL: 1.desember 61,5 kg

MÅL: 61,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Så flink du er :D Gratulerer så mye med det fine tallet! Da er du i mål neste uke, tenker jeg. Det er utrolig hvilken effekt bare noen små justeringer har. Vi kan jo teorien, men i praksis er det ikke alltid like lett ;) Men nå er vi flinke på ordentlig også!

 

Det går veldig bra med meg også. Jeg har holdt vekten stabil siden sist, men ikke gått ned noe mer. Fra i går til i dag økte vekten med 400g til 62,1, men det er nok bare vann. Det nærmer seg den tiden i mnd hvor jeg gjerne går litt opp i vekt, så jeg er ikke bekymret. Jeg satser på at det er borte innen neste fredag ;) Jeg har vært veldig flink med maten, og har vist måtehold selv om det har vært noen fristelser i løpet av uken. I helgen får vi besøk, og av erfaring vet jeg at det kan bli mye kaker og annet søtt. Jeg planlegger derfor å servere sunn mat, og sette fram masse frukt i tillegg til den ene kaken og evt litt sjokolade. Da har jeg en plan!

 

Fortsatt lykke til, og kos deg med en liten sjokoladebit hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Blåklokke! Håper du har en fin helg og koser deg med besøk - og litt ekstra godt på bordet ;)/> Det er viktig å unne seg litt. Det er jo det som er selve treningen i å holde vekten, nemlig å kose seg med måte... ;)/> Jeg skal selv ut med venner i kveld, og får også en øvelse i måtehold mtp inntak av både søtt og salt. Jeg krysser fingrene og satser på at det fine resultatet denne uka gir meg motivasjon til å begrense meg. Føler meg trygg på det akkurat nå. Jeg synes du er kjempeflink også denne uka, Blåklokke. Du får ta i forgårs som gyldig veiing. Da har du holdt vekten og det er kjempebra. Jeg har også mine månedlige perioder der vekta øker litt. Det nærmer seg her i gården, er ikke helt "på klokka", men om noen dager er jeg vel der. Så da gjenstår det å se hvordan det påvirker. Ønsker SÅ veldig å være 61,5 neste lørdag!!! For da er det jo 1.des. Tror jeg legger inn vekt før helga.... ;)/> Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...