Gå til innhold

61-tallet :)


Anbefalte innlegg

Gjest Blåklokke

Hei 2010 :) Nei, det er ikke noe morsomt når man har hatt dager med fråtsing. Jeg vet akkurat hvordan det er, og hvor lett det er å ta helt av. Prøv å ta noen "lette" dager denne helgen, så er mye gjort!Gå minst en tur, drikk mye vann og øk inntaket av grønt. Da kommer du til å møte neste uke med mer energi og ny motivasjon :D

Det er min plan for helgen, så da er vi to ;)

 

Jeg er helt enig i at det er helgene som er det store problemet. Man overspiser og bruker hverdagen til å gå ned det man gikk opp i helgen. Det er utrolig frustrerende i lengden, og til å bli litt deppa av :(

 

Det har vært travelt på jobben denne uka, så jeg har egentlig ikke rukket å tenke så mye på mat. Jeg har spist mine faste måltider, men ikke hatt tid til å tenke på sjokolade og andre fristelser. Da jeg gikk på vekten i dag tidlig fikk jeg meg en gledelig overraskelse: 61,9 kg! O`lykke, det er lenge siden sist! Da er det bare om å gjøre og være flink i helgen og uken som kommer.

 

Jeg heier på deg, 2010 :D Håper de siste dagene har gått bedre, og at du klarer å stramme inn litt i helgen. Husk, jeg skal gjøre det samme!

 

Du får ha en god helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uff, denne helga har gått i ett, og jeg har helt glemt å legge inn vekt... Men aller først: GRATULERER med 61-tallet, blåklokke! helt fantastisk :)/>:) Du er kjempeheldig! Men du har ikke fått det gratis, du har stått på og vært flink med kostholdet, og det har gitt resultat. NYDELIG:)Du motiverer meg!

Jeg har skjerpet meg etter vinterferien, og har igjen tatt steget ned på 62.tallet (så vidt). Denne uka skal jeg lenger ned... Jeg har satt meg mål om 61.tallet til påske, nå er det tre uker å gjøre det på. Jeg kjenner at det er godt med et konkret mål, og jeg er klar for innsats! Har klart meg bra denne helga, har IKKE skeiet ut i godteskåla. Det føles fantastisk både for kropp og sjel! ;)/>

Det er blitt sent, og jeg avslutter her.. Men jeg gir sikkert lyd igjen om et par dager og sier hvordan det går....;)/>

GOD UKE TIL DEG, Blåklokke, og til alle andre som stikker innom:)

8.februar: 63,8 kg (2,3 kg fra målet)

15.februar: 63,1 kg (1,6 kg fra målet)

20.februar: 62,8 kg (1,3 kg fra målet)

1.mars: 62,9 kg (1,4 kg fra målet)

MÅL: 61-tallet til påske, helst 61,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei :D

Godt å høre at du greide deg fint forrige helg, og at du er på vei nedover! Håper uka di har vært like bra?

 

Det har gått ganske greit med meg. Kostholdet er jeg fornøyd med, selv om det har blitt litt ekstra med søtt denne uka pga en bursdag. Vekten i dag var 62 kg, og det må jeg si meg fornøyd med. Men uansett skal jeg stramme inn de siste ukene før påske, for jeg vil gjerne ned til 61,5 innen ferien.

 

Det er så utrolig herlig å veie 62 kg eller mindre! Nå føles kroppen helt grei, og det er ingenting som "tyter" ut. Nå er jeg virkelig motivert til å gå en slank vår i møte B) Dette klarer vi, 2010 :D Vi får legge en god plan for påsken, så vi slipper samme runden som etter juleferien.

 

Du får ha lykke til i dagene som kommer, og ha en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer m nok en flott uke, Blåklokke:) Godt å høre at du trives m vekta og føler deg slank! Det er jo DEN herlige følelsen vi kjemper for, velvære på høyt plan;) Merker at jeg har det mye bedre både fysisk og psykisk når vekt og kosthold er i balanse... Jeg synes det har gått bra denne uka, derfor ble skuffelsen stor da vekta ikke viste nedgang. Den stoppet på 62.9,som sist fredag...:( Jeg ser at jeg må jobbe enda hardere.. Og være mer nøyaktig på hva jeg putter inn.. Jeg føler også jeg trenger hjelp til å bli ansvarliggjort for det jeg putter i munnen. Jeg vil derfor skrive innpå her annenhver dag og rapportere hva jeg har spist. Jeg håper det vil hjelpe meg.. Jeg vil ikke veie maten,det blir sånn stress. Men jeg passer på mengde, noterer ned antall brødskiver, porsjoner, frukter og prøver å følge med kcal på melk. Så får vi håpe dette kan hjelpe meg med det siste halvannet kiloet. Vil så gjerne til påske, jeg også;)

Med treninga går det strålende. Etter jul har jeg trent hver dag bortsett fra fem dager m influensa!! Jeg går 30 min annenhver dag og trener romaskin/styrke i 25 min annenhver dag. Er kjempefornøyd med at de fungerer såååå fint:) Men det er jo maten som først og fremst er viktigst når det gjelder vektnedgangen da...;)

Ønsker deg en god helg! Her blir det besøk i dag, første utfordring på matfronten...;)

8.mars: 62.9 kg, 1.4 kg fra målet

Mål til påske: på 61-tallet,helst 61.5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Blåklokke! Du skal ikke føle at du har nødt til å lese hva jeg putter inn... ;)/> Jeg skriver det for min egen del, for å få det ned på papiret! Og for å "stå litt mer til ansvar", håper dette skal hjelpe meg til å komme på rett spor igjen.

 

Rapportering fra lørdag og søndag:

Lørdag: Frokost: 1 brødskive,1 knekkebrød, 1 glass melk, Lunsj: 1/2 rundstykke, Lettyoughurt m musli Middag: 1 tacoskjell m karbonadedeig + mye salat,dessert: 1 cookies Kvelds: 5 ritz m LITT brie-ost, Smothie, 1 banan, 1 glass juice, noen druer. KOS: 5 biter after eight

 

Søndag: Frokost: 1 brødskive, 1 knekkebrød, 1 glass melk, Middag: rester med taco: 1 liten lefse, karbonadedeig og salat, 1 serveringsskei is + 1 bit trøffel til desssert, kaffebesøk: 2 vaffelhjerter, 1 cookies, 1 tynn lefse. Kvelds: 2 knekkebrød, lett-youghurt Frukt: fruktsalat, appelsin, pære

 

Huff! Det ser kanskje litt mye ut! Men mat må man ha... Ser jo at jeg sikkert burde klart meg med mindre av det søte slag, men ikke så lett når vi hadde gjester i går, og i dag ble invitert bort. Men jeg føler virkelig jeg klarte å forsyne meg med måte, så det er jeg fornøyd med! Har akkurat tatt kveldens treningsøkt nå, godt å ha det unnagjort.

Ønsker deg og andre som leser en GOD UKE:) Neste rapportering blir tirsdag. Denne dagen skal jeg i bursdag, så da gjelder det å holde fokus;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsinket med å legge inn måltider, her kommer tre dager. Jeg samler det opp, deler ikke opp i måltider;)

Mandag:totalt 3 skiver, 2 knekkenrød, 1 porsjon torsk til middag, 2 glass melk, 60 kc lettyoghurt m musli, banan, pære, appelsin. 1 bit trøffel til kaffen(50kc)

Tirsdag: 1 1/2 skive, 1 knekkebrød, 1/2 rundstk, 1 liten loffskive, 2 kjøttkaker til middag, ripsdessert(1 serveringsskei),banan, appelsin, 1 1/2 kakestykke + en bit sjokolade, 1 glass brus (fornøyd med dagen siden jeg var i bursdag;);)/>

Onsdag: 3 skiver, 2 knekkebrød, 1/2 rundstk, 1 porsjon fiskegrateng til middag, besøk om kvelden: potetgull(altfor mye), kvikklunsj og et glass brus. Dette er jeg SÅ misfornøyd med:(:(/> Følte jeg hadde klart meg bra på starten av denne uka helt til i går kveld..sukk.. Når jeg nå ser over inntaket, ser jeg at jeg har "glemt" å spise frukt i går! Virkelig ille:(

 

I dag er det ny dag og nye muligheter.. Jeg må prøve å holde meg på den smale sti. Jeg føler virkelig det er vanskelig for tiden, jeg er så lei av å alltid måtte tenke på hva jeg putter inn. Men slik er det vel for alle... Er også lei av å veie 2 kg for mye,føler meg IKKE vel... Så får bare stå på videre:)

Gleder meg til å høre fra deg, Blåklokke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.... jeg innser at jeg driver på med HOLD VEKTEN. Det er jo i og for seg ok, siden det er på dette forumet jeg befinner meg.... Men det som ikke er ok, er at jeg har stabilisert den på FEIL tall... I dag viste vekta 63.0, og jeg er 1,5 kg fra der jeg skal være. Det høres kanskje lite ut, men det betyr MYE for meg med et par kilo til og fra. Jeg får være takknemlig for at jeg er i den stand at det viser på meg om jeg legger på meg et par kilo ;)/> Det kunne ha vært værre.... Men på en annen side: Dette skal ikke være noen hvilepute. Jeg funderer og tenker stadig hva jeg skal gjøre for å komme meg ut av dette "uføret" jeg har havnet i. Jeg dropper å notere innpå her hva jeg spiser, det blir bare stress!!!! I stedet ser jeg at jeg må gjøre noen grep. Jeg klarer ikke kontrollere det jeg tar inn av søte saker.. MÅ liksom bare ha litt til kaffen. Den kaffen er en STYGG uvane. Så jeg har funnet ut at om jeg klarer å redusere litt på inntaket, så slipper jeg også fristelsen til å ta noe søtt ved siden av. Heller bruke gode te-varianter, som jeg vanligvis har vært flink å kose meg med før!

Så har jeg også bestemt meg for noe litt mer drastisk:

JEG KUTTER SNOP OG KJEKS til jeg har kommet meg ned på 61.tallet igjen. Så får det vere "en gulrot"at når jeg har klart det, så er det lov med MÅTEHOLD. Men jeg føler bare jeg må kutte tvert over nå, for jeg klarer ikke begrense meg... Det blir litt hver dag, i stedet for bare på lørdager. Det er mitt STORE problem... Så nå håper jeg at jeg i løpet av tidlig i påskeuka kan se 61.tallet, slik at det blir lov å smake på påskeegget. Viss ikke MÅ jeg bare være streng med meg selv... sukk...

Blåklokke, jeg håper det går bra med deg!! Du har jo vært SÅ flink og komt deg nedover dit du skal være.... Jeg lengter til det blir min tur!

GOD HELG klem fra meg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei 2010 :)

Jeg håper du har hatt en fin helg, og at du har klart å stramme inn, som du skrev. Det er utrolig slitsomt og frustrerende å være inne i en sånn periode hvor vekten ikke beveger seg den retningen man ønsker. Det høres lurt ut å kutte ut alt det søte, i hvert fall i ukedagene. Da tror jeg du vil merke resultater ganske fort. Det er vel egentlig det jeg har holdt på med de siste ukene, tror jeg ;) Jeg har kost meg i helgene, men vært veldig flink ellers. Jeg må nok gi jobben litt av æren også. Hadde det ikke vært så travelt nå, så hadde jeg nok spist litt mer ;)

 

Jeg fikk en hyggelig overraskelse da jeg gikk på vekten på fredag: 61,5 kg! Jeg veide meg flere ganger, for å være sikker, men det var det samme tallet som kom opp hver gang. Nå, derimot, føler jeg meg ikke så slank. Er litt oppblåst, og tror nok vekten viser litt mer. Nå skal jeg fortsette å være flink: passe på inntaket og trene moderat. Påsken skal ikke ødelegge dette fine resultatet! Jeg må virkelig passe på, for nå har jeg virkelig lyst på å feire nedgangen med masse snop, og da er det fort opp noen kilo igjen.

 

Du får ha masse lykke til, 2010! Du klarer dette! Plutselig har du gått ned 1 kg, og da er motivasjonen tilbake for fullt! Jeg stikker innom her en gang til før ferien, tenker jeg.

 

Ha en god uke. Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 2010 :)/>

Jeg håper du har hatt en fin helg, og at du har klart å stramme inn, som du skrev. Det er utrolig slitsomt og frustrerende å være inne i en sånn periode hvor vekten ikke beveger seg den retningen man ønsker. Det høres lurt ut å kutte ut alt det søte, i hvert fall i ukedagene. Da tror jeg du vil merke resultater ganske fort. Det er vel egentlig det jeg har holdt på med de siste ukene, tror jeg ;)/> Jeg har kost meg i helgene, men vært veldig flink ellers. Jeg må nok gi jobben litt av æren også. Hadde det ikke vært så travelt nå, så hadde jeg nok spist litt mer ;)/>

 

Jeg fikk en hyggelig overraskelse da jeg gikk på vekten på fredag: 61,5 kg! Jeg veide meg flere ganger, for å være sikker, men det var det samme tallet som kom opp hver gang. Nå, derimot, føler jeg meg ikke så slank. Er litt oppblåst, og tror nok vekten viser litt mer. Nå skal jeg fortsette å være flink: passe på inntaket og trene moderat. Påsken skal ikke ødelegge dette fine resultatet! Jeg må virkelig passe på, for nå har jeg virkelig lyst på å feire nedgangen med masse snop, og da er det fort opp noen kilo igjen.

 

Du får ha masse lykke til, 2010! Du klarer dette! Plutselig har du gått ned 1 kg, og da er motivasjonen tilbake for fullt! Jeg stikker innom her en gang til før ferien, tenker jeg.

 

Ha en god uke. Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS Ang d med påskeegget.. Saken er den at jeg bestemte meg for IKKE å spise snop før jeg så 61-tallet igjen.. Må si har gitt stor motivasjon til å kjempe meg nedover nå i helga! Deilig når d gir belønning. Målet er å kose seg moderat. Påska er godt i gang,jeg tror jeg er inne i et bra spor og at d skal gå noenlunde bra. Jeg er veldig fornøyd nå og vil ikke miste den gode følelsen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jaja... D beste hadde kanskje vært om jeg IKKE hadde sett 61-tallet før påske, så hadde jeg sluppet å dytte i meg alt det godteriet...:(/>:( Men det var iallfall en stoor motivasjon til å komme seg nedover på vekta;) Nå er jeg tilbake, på 63-tallet :(/> Alle mine fine tanker om måtehold koblet helt ut..jeg klarer ikke moderere den sjokoladespisinga når jeg har det tilgjengelig... Men nå er huset fritt for snop, og jeg tar en ny stopp inntil jeg på nytt ser mitt kjære 61-tall..... Har ellers hatt en super påske! Men nå er det godt med hverdag igjen;)

Gleder meg til å høre fra dere andre:) Blåklokke, hvordan går det med deg? Og catbjo, velkommen innpå her om du ønsker:)

Dagens vekt:63,2 kg, opp 1.4 kg i påsken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei!

Det ble visst en lang ferie på meg... Det var jo meningen at jeg skulle innom her før vi dro, men så ble det nok med pakking og alt annet man må huske før ferien. Så flink du har vært, 2010 :D Påskekiloene går du fort ned igjen, vet du!

 

Jeg veide rett under 62 kg da ferien startet, og da hverdagen var i gang igjen viste vekten 63,2 kg. I dag er jeg nede i 62,6 og er egentlig fornøyd med det. Det ble mye god mat og påskegodt i ferien, så det er egentlig rart jeg ikke veier mer nå. Selv om det er godt med ferie, så er jeg vel mest glad i hverdagene. Da er det mye lettere for meg å spise sunnere og få til litt fysisk aktivitet.

 

Ja, nå er endelig våren kommet og tiden for å gå lettere kledd nærmer seg :blink: Bare tanken på det gjør at jeg strammer inn litt ekstra. Målet er fortsatt å veie noe med 61 kg, og det skal jeg gjøre innen april er over.

 

Du får ha en god helg, 2010 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst tilbake på holdvekten, fortsatt på 63-tallet som sist uke...:(/> ikke godkjent. Intet nytt er ikke alltid godt nytt.. Har bare ikke orket å sette inn støtet,men nå føler jeg meg klar. Fra denne helga er det full skjerping og jeg skal vere langt ned på 62-tallet om en uke... Jeg har liten tid til å skrive idag,så det blir med denne kjappe rapporten. Blåklokke, virkelig flott resultat etter påsken:) håper du har hatt en fin uke,og at det går bra m deg! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Forrige fredag gadd jeg ikke legge inn vekt, d var ingen endringer, jeg var 63,4 og skuffet over meg selv. Men d førte til full skjerping denne uka og idag er jeg 1 kg lettere, 62,4. Såååå glad:):)/> Jeg ble inspirert av å lese om ei som hadde slanket seg 14 kg innpå her selv om hun hadde unnet seg 30gr potetgull hver dag!!!! Så da bestemte jeg meg for måtehold m sjokolade igjen, hele denne uka har jeg unnet meg 15g stratos til kaffen. Et høydepunkt som gir motivasjon til å vere flink m resten av spisinga:) jeg håper jeg skal klare å fortsette slik..

Mål for neste uke: 61-tallet igjen:)

Er du her, Blåklokke?! Savner å høre fra deg...;)/> klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt i mål denne uka... Merker at jeg strever med å holde fokus på kosthold mer enn en uke om gangen.. Ikke bra:( Var optimist sist fredag,etter full skjerping og 1kg ned på en uke... Var da 62,4. Nå er jeg litt lenger oppe på 62-tallet, 62,7:( Så d gikk en kilo i feil retning denne uka, hadde jo tenkt å komme meg ned på 61-tallet... Men jeg gir meg ikke. D er på 61-tallet jeg hører hjemme.. Ny veiing på onsdag, siden jeg drar på langhelg til neste helg. Håper jeg har godt nytt å melde før den tid.;)/> God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er tilbake... Har vært sløv både m kosthold og trim de siste par ukene! Har bare vært SÅ lei:( Men det slår meg gang på gang: når jeg kommer inni slike faser der jeg ikke gidder å holde fokus, får jeg det ikke noe hyggelig med meg selv. Skulle tro det føltes flott å kunne spise hva man vil, bare kose seg uten å telle kalorier.. Men nei! Jeg kjenner at jeg har det ikke noe bra med meg selv når jeg holder på sånn. Skulle ønske det fikk meg til å ikke gi blaffen flere ganger.. En dag eller to er jo levelig, men ikke to uker!!

Så her er jeg da, 2-3 kg over der jeg burde være.. Og 7.juni hadde jeg tenkt å befinne meg langt nede på 61-tallet, for da skal jeg nemlig på "jentetur!" Det er bare 3 uker til,men vet at om jeg bestemmer meg, kan det gå!! Så det gjør jeg. Akkurat nå! Ikke vente litt til, over helga..jeg er alltid så flink å utsette starten på skjerping, det passer liksom aldri å begynne på rett, med full innsats. Men nå gjør jeg det. Blåklokke, jeg savner deg! Men mulig du har tatt en pause? I så tilfelle har du min respekt for det! God langhelg til alle:)

18.5.: 63.7 kg

Mål 7.juni: 61-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen - om noen leser ;)/> Jeg har bestemt meg for å stikke innom "For oss som skal ned under 10 kg" nå og fremover mot sommeren... Det ble så ensomt på dette 61-tallet... Så det jeg har funnet ut, er at jeg trenger noen med samme mål å kjempe meg nedover mot nå før sommeren.. Ergo prøver jeg lykken inn på det andre forumet, og håper noen er klar for litt ekstra innsats før sommeren. Jeg trenger virkelig noen som er med og heier meg fremover, i det siste har jeg ikke klart det på egen hånd. Ikke det at det er noen krise på gang, jeg har jo ligget på 61-62 siden jeg slanket meg ned fra 68 kg for 9 år siden!! (og etter 3 graviditeter, der startvekta har vært ca 70) Jeg er faktisk stolt av dette, viktig å minne seg på: jeg kan når jeg vil;) Men nå ønsker jeg å komme meg litt lenger ned, og ikke si meg fornøyd med å ligge på 63 tallet. For det er jeg nemlig ikke. Dere får ha en fortsatt fin vår her innpå hold vekten, og jeg kommer til å stikke innom - og plutselig er jeg tilbake når jeg har en vekt som jeg synes det er verdt å holde.

klem til alle fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...