Gå til innhold

61-tallet :)


Anbefalte innlegg

Gjest Blåklokke

Hei :D/> Håper du hadde en fin helg og uke? Gleder meg til å høre hvordan det har gått.

 

Jeg hadde en bra helg hvor jeg klarte å begrense inntaket av det søte. Hele uken har egentlig vært en utfordring, for fristelsene har stått i kø :blink:/> Men, jeg har vært så flink, og jeg har virkelig klart å stå imot det meste! Jeg har smakt litt, men har stoppet i tide. Selv om jeg ikke er helt i mål, vekten viste 61,8 i dag, så må jeg si meg fornøyd :D/> Jeg skal fortsette å være flink fram mot jul, og målet er å nærme meg 61,0 før ferien. Mandag 17. desember skal jeg være veldig i nærheten!

 

I julen skal jeg kose meg, men ha fokus på måtehold. Når hverdagen starter igjen ca 3. januar, skal jeg ikke veie mer enn 62 kg. Da er det skrevet, og da forplikter det ;)/>

 

Da må du ha lykke til med veiingen! Du er nok i mål, tenker jeg :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, Blåklokke! Fint å høre fra deg igjen :)/>/> Så bra at du har hatt både en fin helg og en fin uke. SÅ FLOTT at du greier å begrense deg, tross fristelser OVER ALT! Ja, de dukker opp de fleste steder nå for tiden.. jeg er helt enig. Det gjelder bare å holde stand, ta litt og stoppe i tide!! ;)/>/> Jeg er også inne i en god trend når det gjelder måtehold, jeg klarer å smake på, og kose meg med litt. Jeg håper inderlig jeg skal klare å fortsette med dette nå i adventstida og når juleuka kommer!! Det er mitt STORE mål.

Når det gjelder målet for 1.des, så mangler jeg også bittelitt. Jeg vil si at vi egentlig er i mål, Blåklokke. Selv om det ikke står 5 på desimal-plassen. Men vi har jammen stått på og er kjempenære!! Jeg har tenkt samme tanken som deg, at jeg forsetter med samme stil frem mot julehelga. Da tror jeg vi har sjans å krype litt til nedover 61-tallet. Det hadde vært SÅ deilig!!

Så er jeg helt enig i konklusjonen ang 3. januar: Da skal vekta ikke være mer enn 62. Dette er et kjempebra mål å "kjempe for", og vi er to som hjelper hverandre - jeg tror vi har store sjanser for å lykkes!!! :D/>/>

Ønsker deg en veldig fin helg videre. Jeg gleder meg til litt lørdagskos om en liten stund... Jeg skal nyyyyte hver en bit!! ;)/>/>

 

Lørdag, 1.des: 61,7 kg (0,2 kg fra målet mitt 1.des)

Torsdag, 22.nov: 61,8 kg

Torsdag, 15.nov: 62,2 kg

Torsdag, 8.nov: 62,7 kg

Torsdag, 1.nov: 62,3 kg

Torsdag, 25.okt 62,2 kg

Torsdag, 18.okt: 62,1 kg

Torsdag, 11.okt: 62,6 kg

Torsdag, 4.okt: 62,0 kg

MÅL: 1.desember 61,5 kg

MÅL: 61,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhh! Jeg må bare få ut litt frustrasjon :angry:/> Jeg har vært SÅ flink de siste par ukene,men så er det noe som skjer... jeg blir lei, og har bare lyst å "gi blaffen!!" :(/> Samtidig vet jeg at jeg har det mye bedre med meg selv når jeg klarer å spise riktig. Og nå var jeg jo inne i DEN gode trenden!!! Men vekta er den samme.. i dag tidlig var den 61.9.... Sikkert pga helga, men SÅ utrolig demotiverende :angry:/> :angry:/> Jeg som hadde tenkt å krype lenger ned mot 61 blank, iallefall nå 61,5 som var målet for 1.des. I dag har det vært en litt sånn kjip dag der jeg i stedet har smakt en haug med pepperkaker (jada, vet jeg ikke burde kjøpe, men mine søte små hadde SÅ lyst på, og litt må man jo kunne unne seg når det er advent...bare at jeg ikke burde unnet meg selv SÅ mange..... :o/> Og så har jeg en boks stående med Qualities, det er jo bare FAVORITTEN min. Og den har jeg tenkt å bedrive måtehold med frem mot jul, men idag skar jammen det seg også!!! :huh:/> Så nå er jeg skuffa over meg selv og lei... Jeg vet jo at det ikke er noen katastofe, og jeg blir jo ikke 63 kg pga dette. Men det er kjedelig likevel..... Denne tida er den koseligste tida på året, samtidig den tøffeste mtp fristelser spør du meg.

Min plan er som følger: Fra i morgen noterer jeg igjen ned hva jeg spiser, det gjorde jeg ikke i helga og i dag.... Og til helga regner jeg med å kunne legge inn et fint resultat igjen!! og beveres - det er jo kjempedeilig å vere tilbake på 61-tallet :D/>

Blåklokke, håper det går bra med deg!!!! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fortjent å kunne legge inn vekt SÅ lavt på 61.tallet! Jeg er derfor kjempefornøyd.... :D/> Har ikke klart å holde meg unna det søte slaget, slik jeg vanligvis gjør (bortsett fra min lille knekk) Men nå er det tomt for qualities, og nå skal det ikke kjøpes inn nytt før julehelga er her. Og DA er det lov å kose seg!! ;)/>

Jeg kjenner jeg får fornyet mot og stå på - vilje etter dette tallet på vekta i dag, og går inn i kommende uke med freidig mot. Noterer hva jeg spiser, og satser på det hjelper. Skal bort nå i helgen, det bruker å bli en utfordring. Men jeg skal PRØVE å holde meg noenlunde i "måteholds"modus ang det søte slag.

Blåklokke, spent på å høre fra deg! STÅ PÅ :D/>

 

Fredag, 6.des: 61,6 kg

Lørdag, 1.des: 61,7 kg (0,2 kg fra målet mitt 1.des)

Torsdag, 22.nov: 61,8 kg

Torsdag, 15.nov: 62,2 kg

Torsdag, 8.nov: 62,7 kg

Torsdag, 1.nov: 62,3 kg

Torsdag, 25.okt 62,2 kg

Torsdag, 18.okt: 62,1 kg

Torsdag, 11.okt: 62,6 kg

Torsdag, 4.okt: 62,0 kg

MÅL: 1.desember 61,5 kg

MÅL: 61,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Så flink du er :D Godt at du fikk et så fint tall! Jeg prøvde å svare deg tidligere i uken, men så forsvant hele teksten på mystisk vis før jeg fikk lagret den. Nå prøver jeg igjen...

 

Jeg må si det går ganske bra her også, selv om vekten fortsatt står på det samme: 61,8 kg. Kostholdet i hverdagen går det greit med, men jeg tror det sniker seg inn noen ekstra kcalorier her og der ;) Det er helt utrolig hvor mye sjokolade og kaker jeg blir tilbudt nå for tiden. Det føles ikke alltid greit å si nei, så da blir det gjerne en liten smakebit. Med tanke på det så er jeg egentlig ganske fornøyd med dagens vekt :)

 

Men, jeg skal ikke miste fokus! Jeg må fortsette å tenke grønt, magert, masse vann, litt trim, men selvfølgelig også litt kos. Jeg har dager hvor jeg sliter skikkelig. Da har jeg bare lyst til å kaste innpå masse sjokolade og la det stå til. Jeg har hatt noen få utskeielser, men har heldigvis klart å stoppe i tide.

 

Stå på videre! Du er inne på rett vei nå :D Vi ses her til uken, forhåpentligvis noen gram lettere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei, hvordan går det med deg? Håper det går noenlunde bra med deg i disse førjulstider. Her går det, etter forholdene, ganske greit. Vi har fått litt sykdom inn i huset, så flere av oss hangler litt for tiden. Må innrømme at jeg ikke har hatt tid til å tenke så mye på kostholdet, men jeg har klart å holde meg under 62 kg. Det er jeg veldig fornøyd med!

 

Jeg har dessverre ikke tid til å skrive så mye nå, men håper å høre fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhh!!! Jeg skulle jo være så flink denne uka, og krype enda lenger nedover mot 61 blank. Men den gang ei. Sist uke var jeg jo storfornøyd med å legge inn en ufortjent 61,6. Ikke fatter jeg hvordan det var mulig, hadde jo vært nokså slurvete med det meste forrige uke. Men det gode resultatet sist gjorde vel at jeg slappet litt ekstra av. I tillegg var vi bortreist i helga, og det var MAT MAT MAT hele tiden.. Trodde jeg klarte å begrense meg noenlunde, men nei da. Iallefall var vekta oppe i 62,7 når jeg kom hjem og veide meg mandags morgen. Ergo er jeg faktisk litt fornøyd med å kunne legge inn dagens vekt: 62,1. Men det jeg IKKE er fornøyd med, er å ha sneket meg opp på 62-tallet igjen. Det er IKKE der jeg skal være, denne tråden heter 61.tallet, og det var det som var meningen... helst laaangt nede. Jeg har ikke vært flink å notere det jeg har spist, og det straffer seg. Men idag er jeg tilbake på den smale sti og noterer ned det jeg putter i munnen. Og det har jeg tenkt å gjøre UT neste uke, altså til og med lillejulaften. Så da MÅ det jo gi resultat, slik at jeg kan gå jula i møte på 61-tallet.

SÅÅÅ bra å høre fra deg , blåklokke, at du tross alt holder deg under 62. Det skal du være kjempefornøyd med!!! men du, vi må jo ha litt å strekke oss etter på nyåret også... ;)/>/> Jeg bruker alltid å være topp motivert i januar måned. Så viss vi ikke har så mye ekstra fra jula, så skal du se det går fint å komme ned på 61 blank i løpet av neste måned. :D/>/> :D/>/> Vi må bare stå på videre, blåklokke! Godt vi har hverandre i denne fristende førjulstid! Håper dere frå friskere dager fremover :)/>/>

Fredag, 14.des: 62,1 kg :angry:/>

Fredag, 7.des: 61,6 kg

Lørdag, 1.des: 61,7 kg (0,2 kg fra målet mitt 1.des)

Torsdag, 22.nov: 61,8 kg

Torsdag, 15.nov: 62,2 kg

Torsdag, 8.nov: 62,7 kg

Torsdag, 1.nov: 62,3 kg

Torsdag, 25.okt 62,2 kg

Torsdag, 18.okt: 62,1 kg

Torsdag, 11.okt: 62,6 kg

Torsdag, 4.okt: 62,0 kg

MÅL: 1.desember 61,5 kg

MÅL: 61,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei,hei :) Det er ikke lett disse ukene før jul... Ser det er flere enn oss som lar seg friste.

 

Jeg synes du er flink, 2010! Det er nesten umulig å gå ned i vekt nå som det er så nærme jul. Men bare vi er flinke denne siste uken nå, så blir det lettere for oss i julen, og ikke minst i januar. Jeg er helt sikker på at du kommer ned på 61-tallet i løpet av denne uken. Stå på! Tenk hvor flinke vi egentlig har vært de siste ukene :D

 

Vi er i ferd med å bli friske her i huset, så nå skal jeg konsentrere meg om å spise sunt og i tillegg få meg litt trim. I julen skal jeg kose meg, men jeg må ikke ta helt av. Målet er fortsatt å ikke veie over 62 kg når ferien er over. Er litt spent på om jeg klarer det ;) Vi tar en tidlig ferie i år, og drar allerede i morgen. Vi blir borte i to uker, og jeg har dessverre ikke tilgang på vekt. Må stole på magefølelsen :blink: Heldigvis har jeg god mulighet til å bestemme kostholdet selv denne ferien. Det er stort sett vi som skal lage maten, og da kan jeg ha full kontroll. Det er ikke sikkert jeg får skrevet noe her inne heller. Det er veldig synd, for det er til stor hjelp. Skal sende deg mange støttende og positive tanker i julen!

 

Du får ha masse lykke til i julen, og kos deg :D Ønsker deg og dine en riktig god jul! Da ses vi her inne på nyåret mette og fornøyde, men smale rundt midjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg skynde meg å legge inn siste veiing før jula setter inn! Jeg er litt forsinka, men er glad for å kunne meddele at jeg igjen befinner meg på 61-tallet, der jeg skal vere :)/> Jeg synes kanskje ikke det er helt fortjent... Det har blitt lite trim den siste uka, og litt av hvert søtt å sette tenna i.... Men likevel har det altså ikke gitt store utslag på vekta ennå. Det er jeg kjempefornøyd med:)

Så spørs det hva tallenes tale viser når jeg kommer innpå her igjen fredag, 4. januar! Jeg er spent ;)/>

Blåklokke, sorry at jeg ikke fikk kommentert før du reiste på juleferie. Jeg har vært lite innom dataen i det siste... masse stress og juleforberedelser... Men håper du koser deg masse på juleferie, så snakkes vi i det nye året!! Jeg tror vi klarer å nå målet vi har satt oss!! Jeg håper håper håper det!!!!! GOD JUL til alle som leser dette:)

Fredag,21.des: 61,8 kg :)/>

Fredag, 14.des: 62,1 kg :(/>

Fredag, 7.des: 61,6 kg

Lørdag, 1.des: 61,7 kg (0,2 kg fra målet mitt 1.des)

Torsdag, 22.nov: 61,8 kg

Torsdag, 15.nov: 62,2 kg

Torsdag, 8.nov: 62,7 kg

Torsdag, 1.nov: 62,3 kg

Torsdag, 25.okt 62,2 kg

Torsdag, 18.okt: 62,1 kg

Torsdag, 11.okt: 62,6 kg

Torsdag, 4.okt: 62,0 kg

MÅL: 1.desember 61,5 kg

MÅL: 61,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt nyttår til alle, og spesielt til deg, Blåklokke :)/>/>/>

Jeg har hatt en fin juleferie, men som ventet ble det mye konfekt og late dager.. Utsatte derfor å gå på vekta til i dag, hadde tenkt å stikke innom her i går;)

I dag viste vekta 62,3 og det er jeg fornøyd med. Målet var 62,0, så det er jo ganske nære på!!!!

For kommende uke er målet å atter en gang komme seg ned på 61-tallet. Sist jeg så dette tallet, var i romjula! Så det bør være innen rekkevidde;)

Blåklokke,jeg håper du har hatt en fin ferie og at vi møtes innpå her igjen:)

God helg så lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det har ikke gått riktig vei denne uka :(/>/>/> Jeg er skikkelig skuffa over meg selv... Trodde jeg var klar for å begynne et nytt og bedre liv nå på nyåret. Men søtsuget etter jula henger igjen, og det har vært umulig å stå imot fristelser av ulike slag, for eksempel julesnop på halv pris... selv om jeg på forhånd hadde bestemt meg for at det SKULLE jeg styre unna!!

Vekta viste 62,8 kg på fredag, det er 1/2 kg opp siden forrige uke. Hadde det vært en halv kilo ned, kunne jeg nådd målet om å se 61-tallet. Men den gang ei. Jeg innser at jeg må dele inn målet om 61-tallet i to faser. For kommende uke er målet å nærme seg 62 blank, iallefall godt ned på 62-tallet. Om to uker SKAL jeg være på 61-tallet igjen. Om så det blir med et nødskrik! innen 2 uker er det ikke godkjent å ligge på 62-tallet lenger. Det er ikke her jeg hører hjemme....Nå i løpet av helga har jeg forøvrig sett 63-tallet. Skrekk og gru sier jeg bare!!!! Men et lyspunkt til slutt: Jeg har orden på treninga! Jeg trimmer annenhver dag med gåtur og annenhver dag styrke. STOLT :)/>/> Ergo er jeg i fysisk aktivitet hver eneste dag. Det føles deilig :)/>

Blåklokke, hvordan går det med deg? Håper å høre fra deg snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei, og godt nytt år til deg og alle andre her inne :D

Beklager at jeg har vært fraværende, men det har vært litt hektisk her etter jul. Nå er jeg tilbake med ny motivasjon. Jeg synes du har vært veldig flink i julen, og du har absolutt klart å holde en grei vekt. Veldig bra!

 

Med meg gikk det ikke helt som planlagt i julen. Det ble litt mer sjokolade og kaker enn jeg hadde planlagt, og det har fortsatt de to ukene etter ferien. Men, nå er jeg klar for å stramme inn! Det kan ikke fortsette på denne måten, for da er jeg fort tilbake der jeg var for ett år siden. Jeg har faktisk ikke turt å veie meg etter jul :blink: Jeg kjenner at buksa strammer, og jeg ser at jeg har lagt på meg litt. Ikke bra! Nå blir det to uker med fornuftig kosthold og trim før jeg går på vekten. Kanskje litt feigt, men jeg orker ikke å se et tall som er høyere enn 62 på den vekten akkurat nå.

 

Du er flink som har kommet i gang med trening. Stå på, dette klarer du! Jeg blir veldig motivert når jeg leser det du skriver, så nå er jeg atter optimistisk ;) Lykke til i dagene framover, så ses vi her inne i løpet av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Blåklokke! jeg syns ikke det er feigt av deg å la være å gå på vekta... Du har min fulle støtte! Det er ikke noe gøy å se et tall man absolutt blir enda mer nedpsyka av... Jeg var så dum at jeg gikk på vekta i dag igjen, og det var skikkelig ille: Jeg kan ikke huske sist jeg var så nær 64 kg. Jeg forstår ikke helt. Jeg klarte jo meg bra gjennom jula, tross at jeg spiste mer enn jeg hadde tenkt. Så da tenkte jeg at det ikke gjorde noe om jeg fortsatte i samme spor... men hva skjer?! Plutselig har kroppen vennet seg til dette inntaket, og vekta viser rett opp!!! Er det sånn med flere, tro? Med meg har dette vist seg gang på gang.. Jeg slurver, men det gir ikke nevneverdig dårlig utslag på vekta... så fortsetter jeg å slurve mer og tenker at : dette går jo bra, det viser jo ikke noe særlig på vekta. Og DA får jeg meg plutselig en på trynet!!! :(/>

Jeg er sikker på vi er i nokså samme båt, om vi ser tallet eller ei. Det viktige er at vi er bevisst på det, og gjør noe med det. De fleste lar det bare skure og gå, og så sniker kilo etter kilo seg på. Sånn er det IKKE med oss, Blåklokke! Og det skal vi være stolte av :)/> Så nå kjemper vi oss nedover gram for gram, kilo for kilo til vi atter ser vårt kjære 61-tall. Og da er det heldigvis en stund til neste ferie B)/>

Jeg håper på underverker på vekta denne uka, jeg MÅ iallfall få sett 62-tallet igjen til fredag, så får jeg håpe å stige ytterligere ned til 61.... :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag :)/>/> :)/>/> Det er i det minste NOE å smile for... siden vekta ikke er det! Vi har sykdom i hus og da blir det dårlig stell på det meste. Derfor bare en kjapp tilbakemelding denne uka.. Vekta varierer fra 62,7-63,2. Det er ikke godkjent. Har nok en gang begynt å notere hva jeg spiser, håper det kan gi resultat til neste veiing ;)/>/> Håper på en friskere uke med pågangsmot og energi ;)/>/>

Blåklokke, håper du er i siget! Det bruker å virke meget motiverende på meg :)/>

Jeg har bestemt meg for å gå inn i februar måned på 61-tallet!!! Med på den, eller blir d for kjapt? 61,9 er godkjent altså ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei! Så kjedelig med sykdom. Dere får ha god bedring :) Håper dere er i farten igjen snart. Jeg synes nå du er ganske flink, men jeg er enig i at det er 61-tallet som gjelder!

 

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver om at det går ganske greit å fråtse i en uke eller to, men stopper man ikke da, kommer kiloene fort på. Det var vel nettopp det jeg gjorde i julen... Og ukene etter det... Uff, at jeg aldri kan lære :angry: Men, denne uken har jeg faktisk vært veldig flink :D Jeg har holdt meg på ca 1300 kcal om dagen, og jeg tror jeg har gått ned litt. Jeg aner ikke hva jeg veier, for jeg kommer ikke til å gå på vekten før neste fredag. Får bare håpe at 62-tallet viser seg da. Jeg er med på å komme ned til 61-tallet i februar, men jeg tror ikke jeg klarer det til den 1. Jeg må nok heller satse på midten av måneden, ca den 15.

 

Vi har klart å stoppe i tide, så dette skal gå bra :D Disse få kiloene som har sneket seg på nå har faktisk klart å skremme meg litt. Jeg synes både magen og lårene har blitt gigantiske, selv om det selvfølgelig ikke stemmer. Men det merkes godt på klærne at jeg ikke veier 61 kg nå.

 

Lykke til i uken som kommer, og ikke minst helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre fra deg, Blåklokke :)/>/> ja, vi har nok lik erfaring mtp kiloer som ikke kommer på før man har koset seg en god stund... Enig m deg: at jeg aldri kan lære!!! Her i gården er det også rundt magen og låra d fester seg... Og føles veeeeldig synlig :(/>/> men d positive er at d bruker å forsvinne merkbart når man bare får satt inn giret og skjerpet seg ;)/>/> men hjelpe meg: så bilde av meg selv i singlet og dongeri fra julaften formiddag! Jeg var SÅ slank!! Flat mage!!!:)/>/> så det er skikkelig kjipt å tenke på at jeg DA lot d skli ut... Men gjort er gjort! Må bare være obs på å hente seg inn fort,og ikke la halve januar gå!!! Jaja. Vi kan viss vi vil og NÅ har vi bestemt oss! Glad du er med på 61tallet i løpet av februar ! :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei! Da er jeg tilbake etter en ganske god uke :) Noen utskeielser i helgen har det blitt, men ellers har jeg vært ganske flink ;) Hvordan går det med deg? Håper du også er i siget nå?

 

Etter to uker med fokus på et sunt kosthold merker jeg at buksene sitter løsere, og at mage og lår er i ferd med å få en mer akseptabel størrelse. Jeg gikk på vekten i dag tidlig, og tallet som møtte meg var en del høyere enn jeg hadde ventet meg: 63 kg :blink: Det betyr at jeg må ha veid over 64 kg for to uker siden! Utrolig hvor fort jeg klarer å gå opp i vekt!!! Jeg er så glad for at jeg klarte å snu i tide :D

 

Jeg må innrømme at disse to ukene har vært ganske slitsomme. Egentlig har jeg bare hatt lyst til å ta en lang pause fra alt som har med sunn mat og trening å gjøre, og bare fråtse i sjokolade og kaker. Jeg har måttet sette meg ned og tenke tilbake til januar 2012. Da veide jeg ca 69 kg, og jeg følte meg virkelig ikke vel den gangen. Jeg fant ut at det er bedre å gjøre en innsats nå for å gå ned 2-3 kg, enn å bruke nye 6 mnd på kanskje så mye som 8 kg. Nå går det mot lysere tider, og tanken på å møte våren uten noen kilo for mye er ganske forlokkende ;)

 

Jeg håper virkelig det har vært en god uke for deg, 2010? Vi klarer dette sammen, og i løpet av februar skal vi se 61-tallet igjen!

 

Ønsker deg og alle her inne en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,Blåklokke! Rakk ikke legge inn vekt fredag,var bortreist i helga. Men gikk på vekta før jeg dro,den viste 62,3. Har vært syk og ikke fått trimmet på over en uke,så er fornøyd med resultatet. Matlysten har vært litt redusert,så det passet jo bra denne uka;)

For kommende uke er målet å stramme inn,d har blitt mye godis i helga:( jeg håper veldig å se 61-tallet,om det så blir med et nødskrik. Vi får se;) Så flott du merker på klærne og vekta at du har litt mer hverdagslig kosthold nå, kjempebra! Deilig med rask forbedring;) Godt du har snudd i tide! Enig m deg: mye bedre å bare skulle kvitte seg med noen få kilo..lurt å stramme inn før det blir altfor mye;) lykke til denne uka,Blåklokke! Jeg heier på deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke lagt inn vekt i morgen, skal på langhelg... Men jeg skriver en liten refleksjon nå før jeg legger meg. Denne uka har jeg vært frisk og fått trimmet litt. Men matlysten er også tilbake, og det har ikke vært SÅ vellykket. I tillegg fikk jeg mensen i går, og på forhånd var det - som vanlig - et ekstremt søtbehov som jeg ikke klarte kontrollere... Ergo har det vært en mislykket uke. Jeg har bestemt meg for å IKKE legge inn vekta i morgen, og det passer bra. Tror ikke det ville vært gøy å få seg en i fleisen nå... :(/> Men Blåklokke, vi har jo målet om å stige ned på 61-tallet igjen i kommende måned, og det SKAL vi greie! Jeg er sikker på det :)/> Håper du har hatt en fin uke, Blåklokke. Må stoppe nå, men gleder meg til å høre fra deg. Er tilgjengelig på nettet, så skal prøve å sjekke i løpet av helga :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er det som skjer??!! Jeg har ALDRI før hatt slike problemer som starten på dette året... Jeg er skuffa over meg selv. Jeg var kjempeflink hele desember, fram til og med 5. juledag eller noe i den dur. Da var jeg faktisk 61,7 kg! Men derfra og ut har det bare gått EN vei, rett opp. Og jeg som trodde januar var den perfekte slankemåneden. Neida, der tok jeg feil. Jeg har ikke klart å karre meg tilbake til normalt kosthold (dvs uten snop i ukedagene). Det er skummelt å se hvordan vekta blir påvirket med en gang man mister fokus. Det er snakk om 4-5 uker der jeg har kosa meg innimellom, både helg og ukedag. Og vips er jeg laaangt oppe på 63-tallet, faktisk 63,8 kg i dag. Jeg er SÅ skuffet! :(/> :(/> :(/> :(/> På en annen side er det fullt fortjent, for jeg har IKKE gjort jobben min. Jeg var innom Bijou sin tråd, og ble skikkelig motivert av å lese om henne. Hun har virkelig skjerpet seg siste uka og fått umiddelbare resultat. Ser ut som hun har hatt de samme utfordringene som meg den siste tiden... Så nå har jeg bestemt meg for å registrere det jeg putter inn (nok en gang, men denne gangen LOVER jeg å gjøre det)Og innen to uker skal jeg ha full kontroll på vekta, og jeg skal befinne meg laaangt nede på 62.tallet, aller helst under!(Vi får se hva som er oppnåelig....)

Blåklokke, hvordan går det med deg? Ikke gi opp!! Sammen skal vi klare dette! og om ikke 61-tallet er oppnåelig for oss (iallfall ikke langt nede på 61), så er jo 62-tallet bedre enn både 63 og 64 - spør du meg ;)/>

Håper å høre fra deg igjen!!! klemmer til deg fra meg :)/>

 

8.februar: 63,8 kg (2,3 kg fra målet)

MÅL: 61-tallet, helst 61,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei! Beklager mitt fravær her. Jeg har faktisk prøvd å skrive her flere ganger, men pc-en har slått seg av hver gang :( Håper det går bedre i dag.

 

Så synd å høre at du sliter litt om dagen med å gå ned de siste kiloene. Hvis det er noen trøst, så har jeg det litt på samme måte. For to uker siden var jeg veldig fornøyd. Da viste vekten 62.7 kg, og jeg så for meg at jeg skulle komme under 62 kg i løpet av to uker. Den påfølgende helgen ble det mye mat, for vi skulle i bursdag, pluss et middagsselskap. Da gikk jeg amok, for å si det mildt :blink: Det har jeg angret på, for vekten har vært oppe i 64 kg (forrige fredag), men nå er den heldigvis nede i 62,8 igjen. Det var nok en del vann i kroppen, men det var ikke særlig greit når alt av bukser og topper strammet og magen stod rett ut.

 

Nei, nå må jeg rett og slett ta meg sammen! Jeg vet jo så godt hva som fungerer, og den "oppskriften" må jeg klare å følge nå. Jeg håper det har gått bedre med deg denne uken, 2010? Du skal ha en stor del av æren for at jeg ikke veier mer akkurat nå :D Hver gang jeg har lyst på noe jeg ikke burde spise, tenker jeg på deg. Er redd for å skuffe deg, og da må jeg bare skjerpe meg ;)

 

Nå starter vi på nytt, og glemmer disse ukene etter jul! Enig? Vi satser på litt mer trim, grønnsaker, frukt og vann, og mye mindre av søtsaker :D Nå blir dagene lysere og solen begynner snart å varme. Da skal de tykke klærne av, og vi har veldig lyst til å føle oss fine. Ikke sant?

 

Du får ha en riktig god helg! Vi skal være veldig flinke denne helgen, så kan vi stå opp mandag morgen og være veldig fornøyde med oss selv. Da sier vi det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Blåklokke! Var litt bekymret for deg, derfor SÅ bra å ha deg tilbake her på forumet! Ja,d er kjedelig med dataproblemer... Men bra du fikk lagt inn et innlegg til slutt :)/>

SÅ flott at du er nede på 62-tallet!! Det hadde jeg også ønske om denne uka, men stoppet på 63,1. Det er likevel 0,7 ned fra sist uke, så jeg sier meg fornøyd. Denne uka tar jeg for alvor steget ned på 62-tallet. Drømmer om 61-tallet før vi går inn i en ny måned, så får vi se om det går. Jeg er i allfall fokusert. Og jeg merker at jeg blir motivert av at du er tilbake igjen! Fint også å høre at du har blitt motivert av å tenke på meg, når du har avstått fra en fristelse ;)Jeg har heller ikke lyst å skuffe deg... Men da du uteble, tenkte jeg kanskje at du hadde droppet det, og da ble jeg litt slakkere i strikken selv også. Men nå er vi tilbake, og vi kjemper sammen for å krype nedover. Jeg føler meg mye mer vel med mindre mage - og klær som ikke strammer! håper for alvor den følelsen setter inn ved slutten av kommende uke... :)/>

Ønsker deg en riktig god helg!! Vi skal kose oss med måte, helt enig.

8.februar: 63,8 kg (2,3 kg fra målet)

15.februar: 63,1 kg (1,6 kg fra målet)

MÅL: 61-tallet, helst 61,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Bare en kjapp notering fra meg..:)/> Er bortreist,men gikk på vekta onsdag før jeg dro. Den viste 62,8 kg. Litt ned,er glad for å vere tilbake på 62-tallet. Til neste fredag skal jeg befinne meg lenger nede på 62-tallet. Blåklokke,håper det går bra med deg:) God helg fra meg:)

 

8.februar: 63,8 kg (2,3 kg fra målet)

15.februar: 63,1 kg (1,6 kg fra målet)

20.februar: 62,8 kg (1,3 kg fra målet)

MÅL: 61-tallet, helst 61,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei! Bra jobbet, 2010 :) Nå går det riktig vei med oss begge, og det er bra! Jeg veide meg på fredag, og da viste vekten 62,4 kg. Herlig! Det går sakte, men nå har jeg troen på at vi snart kommer oss over på 61-tallet.

 

Håper du har hatt en fin helg? Vi har hatt det fint. En travel helg med besøk og litt andre aktiviteter. Du får ha en god uke, så ses vi her inne om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ BRA av deg, Blåklokke!! Du er jo laangt nede på 62-tallet, og bare 0,5 kg unna 61-tallet!! KANONBRA!! :)/>/>

Jeg hadde jo også klatrer ned på 62-tallet, da jeg veide meg sist onsdag. men det var FØR jeg dro på vinterferie... Sukk... Ferien var fin, men det ble FOR MYE kos som vanlig. Og nå er jeg SÅ lei av å hele tiden hente meg inn etter helgene.... sukk... Ser av og til innom tråden til Bijou, og hun skrev noe om at dersom bare ukene går med til å rydde opp etter helga, så blir man jo stående på stedet hvil. Og det er virkelig det jeg føler på nå. har snikveiet meg litt, og er på 63-tallet igjen... :(/>/> :(/>/> :(/>/> Er rett og slett kjempelei av å ha det sånn. Vil bare ned igjen der jeg var 1.desember. Husker hvor deilig det var både for kropp og psyke! Nå har jeg ca 1 mnd på meg til neste ferie / utfordring: påske.... Så nok en gang bretter jeg ermene opp. Nå er det ALVOR. Jeg SKAL veie under 62 (innenfor 61,5-61,9)når den ferien begynner. Jeg kan IKKE gå inn i påska med så mye ekstra, da ender det skikkelig ILLE!!! Huff... Både godt og skummelt å sette det på papiret. Blir så ofte at man setter ting på papiret, og så kommer man ikke helt i mål. har innsett at jeg ofte ikke er særlig realistisk i mine mål ang tiden ting tar.. Men nå er det 4 uker til påske, så det bare MÅ gå bra;)

STÅ PÅ Blåklokke! er så glad for å ha deg med innpå her :D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...