Gå til innhold

61-tallet :)


Anbefalte innlegg

Hei!

Da er jeg klar for å flytte inn på "Hold vekten"! :D

Først litt om min egen bakgrunn:

Jeg gikk ned 8 kg fra mai - november i 2011(etter min 3.graviditet) Siden november har jeg omtrent ligget der jeg er nå, med unntak av et hopp opp i jula... ;) Slik bruker det å være i høytidene for meg, heldigvis går det stort sett fint å komme seg nedigjen i etterkant...

Jeg har hatt som mål å nå 61 blank, men innser at jeg nå er ganske så fornøyd her jeg befinner meg på 61-tallet. Hadde vært gøy om jeg kunne krype ned mot 61,0, men føler vekten står stille. Det gjør kanskje motivasjonen også, i og med at jeg begynner å bli fornøyd.

Om det er noen andre som har lyst å bli med på denne tråden, er dere hjertelig velkommen til det. :) Jeg er ikke den som skriver innpå her hver dag, men vil iallefall komme med rapport ca en gang i uken. Tenker å legge inn vekt på onsdager.

Litt mer om meg selv: Er 1,70 m høy og i midten av 30-åra :)

 

Onsdag, 21.mars 61,8 kg

Mål: Ligge på 61-tallet. Under 62 er godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med å ha nådd målet ditt! Jeg skriver litt her i ny og ned jeg også - men ikke daglig - det har jeg ikke tid til. Ellers kjenner jeg at hold vekten-fasen er utfordrende for meg også nettopp på grunn av dette med motivasjonen. Den er litt opp og ned, for å si det slik. Men like fullt utrolig viktig at jeg ikke skal skli opp igjen nå.

 

Lykke til :)

 

Hei!

Da er jeg klar for å flytte inn på "Hold vekten"! :D

Først litt om min egen bakgrunn:

Jeg gikk ned 8 kg fra mai - november i 2011(etter min 3.graviditet) Siden november har jeg omtrent ligget der jeg er nå, med unntak av et hopp opp i jula... ;) Slik bruker det å være i høytidene for meg, heldigvis går det stort sett fint å komme seg nedigjen i etterkant...

Jeg har hatt som mål å nå 61 blank, men innser at jeg nå er ganske så fornøyd her jeg befinner meg på 61-tallet. Hadde vært gøy om jeg kunne krype ned mot 61,0, men føler vekten står stille. Det gjør kanskje motivasjonen også, i og med at jeg begynner å bli fornøyd.

Om det er noen andre som har lyst å bli med på denne tråden, er dere hjertelig velkommen til det. :) Jeg er ikke den som skriver innpå her hver dag, men vil iallefall komme med rapport ca en gang i uken. Tenker å legge inn vekt på onsdager.

Litt mer om meg selv: Er 1,70 m høy og i midten av 30-åra :)

 

Onsdag, 21.mars 61,8 kg

Mål: Ligge på 61-tallet. Under 62 er godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det onsdag igjen... Den kom litt for kjapt på. Har ikke fått henta meg inn etter helgen.. sukkk :unsure: Det har vært en skikkelig bursdagshelg, og jeg har ikke klart å holde meg "til min tilmålte del!" Måtehold er virkelig vanskelig for meg når det gjelder søte saker, i forhold til middag og brødmat går det heldigvis bra. Men skulle jo absolutt hatt kontroll på det søte også... og spesielt å kunne avstå fra å spise rester langt utover uka.. ikke bra! Men jeg gir ikke opp. 62,2 kg er til å leve med denne uka. Ikke godkjent, men likevel.. Og jeg skal straks komme meg ned på 61-tallet igjen. Bare spørs hvordan det går nå i påsken.. høytidene er virkelig det STORE problemet for meg. Jeg bare ELSKER marsipan og alt det gode som følger med.... ;) Jaja, vi får se. Jeg prøver å skjerpe inn frem til neste onsdag, og kommer med ny rapport da - før vi for alvor går inn i påske-høytiden. Kanskje ser jeg 61-tallet igjen? Det er målet mitt, det er der jeg vil befinne meg.

Sommerivrig, kjempekoselig at du stakk innom tråden min her. Har besøkt din tråd og lest, det var inspirerende å se. Du imponerer meg! Bare STÅ PÅ nå i den krevende fasen med å stabilisere vekta... Jeg heier på deg!! :)

 

Onsdag, 28.mars: 62,2 kg (+0,4)

Onsdag, 21.mars 61,8 kg

Mål: Ligge på 61-tallet. Under 62 er godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

På tide med ny rapport fra meg som skal holde vekten på 61-tallet.. Det gikk faktisk bedre å holde seg der før jeg flyttet inn her!! Men jeg vet at det har iallefall litt med påsken å gjøre, som vi akkurat har lagt bak oss.... Jeg er strålende fornøyd med bare 100 gram opp de siste to ukene, påsken inkludert. Forstod raskt at det ikke gikk an å gå ned igjen til 61-tallet i denne perioden, til det var påskeeggene litt for fristende... Derfor er jeg fornøyd med at jeg har holdt meg stabil de siste to ukene. Nå er målet å komme seg ned 1 kg. Merkelig hvordan det sitter fast. Men vil så gjerne prøve å komme meg nedover på 61-tallet igjen. Driver og psyker meg opp til å starte opp med litt styrketrening igjen, etter en pause på to år... huff.... Trim for meg er for tiden raske gåturer og avogtil noen kjappe fjellturer. Men ønsker å bygge opp litt styrke igjen... Så innen et par uker skal jeg nok være i gang;)

Onsdag, 11.april: 62,3 kg (+0,5)

Onsdag, 28.mars: 62,2 kg (+0,4)

Onsdag, 21.mars 61,8 kg

Mål: Ligge på 61-tallet. Under 62 er godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei,igjen!(dersom noen stikker innom da....;)

På tide med ny vektrapport. Har funnet ut at det er nok å legge inn annenhver uke,siden jeg er i hold vekten-fasen.. Men av og til blir det nok hver uke, får se det litt an...;)

Ja,jeg nærmer meg bittelitt 61-tallet, det var da liksom der jeg skulle stabilisere meg. Er 0,3 kg mer enn hva jeg var da jeg flytta inn hit, det er til å leve med.. Men innen neste veiing skal jeg klare å nå 61-tallet igjen!

Men ikke enkelt, synes det går lett å holde meg her jeg er nå, og er så og si fornøyd.. Men ser jo at 1 kg mindre kler meg bedre. Høres rart ut,men et par kg ekstra viser iallfall godt på meg.

 

Onsdag,23.april: 62,1 kg (+0,3)

Onsdag, 11.april: 62,3 kg (+0,5)

Onsdag, 28.mars: 62,2 kg (+0,4)

Onsdag, 21.mars 61,8 kg

Mål: Ligge på 61-tallet. Under 62 er godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

På tide å gi lyd fra meg igjen.. EN MÅNED siden sist! Jeg fatter ikke hvor dagene og ukene blir av... Jeg har en meget hektisk hverdag m tre små, det får ta skylda;)

Ellers har jeg lagt bak meg to langhelger og 17.mai på disse siste ukene.. Ikke akkurat perfekt for meg som skal holde vekten - og helst komme meg ned på 61-tallet igjen. På en annen side føler jeg ikke det er noen krise på gang.. Er 62,5 kg, så det er jo 0.4 opp på denne måneden - og 0,7 opp i forhold til da jeg flytta inn her. Det må vel sies å være Hold vekten - modus. Men samtidig er jeg jo en person der kiloene viser veldig fort på, og jeg skulle gjerne vært langt ned på 61-tallet i steden for midt på 62-tallet. Så nå prøver jeg å legge inn litt mer trim og å være litt flinkere med hva jeg putter i munnen frem mot sommeren... Satser på at det fører til resultater. Innen St.hans er målet mitt å være 61 kg. Det skulle ikke være noen umulighet... men helt fælt hvordan de siste grammene sitter bom fast!!

Sommerivrig, så gøy å se at du var innom tråden min da! Takk for oppmuntrende ord. Har også sett på det du "jobber med" på linken din... Synes du er kjempeflink å trene! Deilig når man føler det gir overskudd, og når garderoben kan fornyes. Du må bare STÅ på! Du høres helt klar ut for sommeren;)

 

Onsdag, 23.mai: 62,5 kg (+ 0,7 i fht utgpkt mitt her)

Onsdag, 25.april: 62,1 kg (+0,3)

Onsdag, 11.april: 62,3 kg (+0,5)

Onsdag, 28.mars: 62,2 kg (+0,4)

Onsdag, 21.mars 61,8 kg

Gikk ned fra 70 - ca 62 kg fra mai 2011 og utover sommeren/høsten..

Mål: Ligge på 61-tallet. Under 62 er godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODKJENT!! Med et nødskrik... Jeg ser atter en gang mitt kjære 61-tall, så vidt! Måtte det vare.... Men denne gangen har jeg tenkt meg ned på 61-blank. Og det MÅ jeg bare jobbe hardt for... Det er så lett å slippe opp når jeg ser 61-tallet, og vips så er jeg langt oppå 62-tallet. I den månedslange pausen jeg hadde innpå her, var jeg til og med halvveis opp på 63. Disse kiloene bare fyker på i rekordfart! Så jeg er nødt til å holde fokus.. Har lest litt hva dere andre skriver her på hold vekten. Ser at vi er flere som synes det er vanskelig å motivere seg i denne sommertiden fylt av "søte" fristelser. Samtidig så er det jo litt motiverende å ønske seg best mulig "bikini-fasong" (jeg trives forøvrig dårlig i bikini, samme hva jeg veier... jaja...)

Til neste onsdag satser jeg på å være halvveis ned på 61-tallet. Kan det gå??????

Onsdag,30.mai: 61,9 kg (+0,1 i fht utgpkt mitt her)

Onsdag, 23.mai: 62,5 kg (+ 0,7 i fht utgpkt mitt her)

Onsdag, 25.april: 62,1 kg (+0,3)

Onsdag, 11.april: 62,3 kg (+0,5)

Onsdag, 28.mars: 62,2 kg (+0,4)

Onsdag, 21.mars 61,8 kg

Gikk ned fra 70 - ca 62 kg fra mai 2011 og utover sommeren/høsten..

Mål: Ligge på 61-tallet. Under 62 er godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Blåklokke

Hei :)

 

Lurer på om jeg skal slå følge med deg her. Jeg har gått ned ca 8 kg fra januar, og veier nå 61 kg. Dette er trivselsvekten min, og jeg har ingen planer om å vippe over 62 kg. Lettere sagt enn gjort :huh:

 

Det er ti år siden jeg veide det jeg gjør nå, og det føles helt fantastisk å være der igjen! Før jeg gikk opp i vekt hadde jeg en jobb hvor jeg var fysisk aktiv. Men så begynte jeg å studere igjen, og i tillegg fikk jeg to barn. Da kom kiloene snikende, og de har nesten vært umulige å få bort. Til slutt meldte jeg meg på et GR-kurs, og da forsvant kiloene sakte, men sikkert.

 

Utfordringen framover blir å holde vekten. Denne uken skal jeg øke matinntaket litt, så får vi se hva vekten viser neste uke. Jeg satser på å skrive her ca en gang i uken, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg,Blåklokke! Hjertelig velkommen inn til meg! Du kom i rette tid, det skal være sant og visst ;) Jeg gikk nemlig og tenkte på at nå var det på tide å gå inn på forum igjen.. Har ikke vært der på nesten 2 uker. Hadde jo tenkt å legge inn vekt for en uke siden, hadde håpet på 61,5. Men det kunne jeg se laaangt etter... :( Så da tenkte jeg: Jeg skjerper meg max de kommende dagene, og legger inn et supert resultat denne uka. Hm.. Det har ikke direkte lykkes. Jeg veide meg i dag, og jeg er tilbake på 62-tallet. Jeg KLARER det bare ikke! Jeg vet jeg føler meg mye bedre når jeg spiser fornuftig.. Jeg går med dårlig samvittighet når jeg slurver slik jeg har gjort i det siste.. Men hva skal jeg gjøre? Det er bursdager og avslutninger og kos OVER ALT TIL ALLE TIDER....

Jeg sier stadig til meg selv at slik er livet, det er alltid noe som skal feires, og dermed må man lære seg å forsyne seg med måte.. Men det er veldig vanskelig å gå fra teori til praksis :o

OK! Så gikk jeg altså inn på forum i dag, og jeg planla å hoppe over til "For oss som skal ned under 10 kg" igjen, for å se om det var mer motivasjon å hente der... For det er jo litt ensomt på denne tråden, til tider.... ;) Men så hadde altså DU skrevet innpå her, og du ønsker å bli med - og du har til og med samme mål som meg - å holde deg under 62kg! Det er jo helt supert :D Så nå ble jeg kjempeglad, og jeg håper ikke jeg er for sent ute til å ønske deg velkommen inn på her... Ser at det er noen dager siden du skrev innpå til meg... Men tror det er mye bedre dersom vi er to som hjelper hverandre med motivasjonen.

Så da er jeg klar igjen fra i morgen, jeg legger inn vekta samme hva den viser (det er jo ikke SÅ ille da, det kunne jo gått mye verre - trøster jeg meg selv med ;)

De neste ukene frem mot juli er jeg klar for full skjerpings, og jeg vil laaaangt ned på 61-tallet. Det er der jeg hører hjemme! :)

Du er kjempeflink som har gått ned 8 kg siden januar. Jeg vet hvor tøft det er, kiloene sitter fast selv om man er så heldig at det ikke er SÅ mange kilo man må få av (Det fins jo tross alt de som slanker vekk både 30 og 40 kg, så sånn sett har vi vært heldige;) Du må nyte at du er kommet ned der du vil være... Klarer du å stabilisere deg de neste månedene, er jeg sikker på dette vil gå kjempefint! STÅ PÅ :) Gleder meg til å høre fra deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei igjen! Så hyggelig å høre fra deg :)

Jeg har lenge tenkt på å skrive her, men jeg måtte bare ned på 61 blank først ;) Det er jo fint å holde følge med en som har det samme målet,og som jeg kan kjenne meg litt igjen i.

Det er IKKE lett å holde vekten! Jeg har bare holdt på i en uke, men føler meg ganske forvirret. Jeg har økt med litt nøtter, eller ett knekkebrød per dag. Men så er det disse bursdagene, sommeravslutningene og venninnetreffene. Alt dette skjer jo akkurat denne første uken! Jeg har smakt på litt kake, pluss at noen seigmenn og annen kakepynt finner veien inn i munnen min før jeg rekker å stoppe dem :blink: Da blir inntaket litt større enn planlagt, så nå gjelder det å passe på så de gamle vanene ikke kommer tilbake.

Jeg har veiedag på torsdager, og i dag viste vekten 61,2 kg. Jeg er fornøyd med dagens vekt, men tror nok jeg må være litt mer påpasselig med matinntaket de neste dagene.

Jeg synes vi er kjempeflinke :D Vi får støtte og oppmuntre hverandre, så klarer vi dette! Du har jo klart å holde vekten ganske stabil over lengre tid, noe som er til stor inspirasjon for meg.

Lykke til i uken som kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å høre fra deg, Blåklokke! Jeg rakk ikke legge inn dagens vekt i går, så jeg blir en dag forsinket. Men fikk iallefall gått på vekta. Den viste 62 blank. Ergo er jeg 1 kg fra målet. Det burde da være oppnåelig ;) Du er heldig som har krøpet SÅ godt ned på 61-tallet. Bra du blir motivert av at jeg har holdt meg stabil såpass lenge... Er sikker på du også vil greie det! De første ukene må du nok bare "prøve og feile" litt og finne ut hva du "tåler" av søtt og salt, og vanlig mat... - og samtidig holde deg stabil :) Men sommeren er en utfordrende tid... mye kos. Denne uka er stappfull av avslutninger og bursdager for oss også. Så det blir ikke akkurat et "normalt" kosthold.. Er spent på hva neste ukes veiing vil vise... Satser på 61-tallet!!

Nå er det blitt sent, jeg får legge inn vekthistorien min og deretter si GOD NATT :)

Onsdag, 13.juni: 62,0 kg (mangler å gå ned 1,0 kg)

Onsdag,30.mai: 61,9 kg

Onsdag, 23.mai: 62,5 kg

Onsdag, 25.april: 62,1 kg

Onsdag, 11.april: 62,3 kg

Onsdag, 28.mars: 62,2 kg

Onsdag, 21.mars 61,8 kg

Gikk ned fra 70 - ca 62 kg fra mai 2011 og utover sommeren/høsten..

Mål: 61,0 kg

(Under 62 er godkjent.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Oi,oi,oi, denne helgen gikk ikke helt etter planen :blink: Jeg gikk "en smule" amok i kakepynt, smågodt og andre godsaker. Vanligvis har vi ikke noe godteri i huset, men når man skal arrangere bursdagsselskap er ikke det så lett å unngå. Søndag morgen viste vekten 61,9, og jeg syntes buksene strammet litt mer over magen. I går og i dag har jeg vært veldig flink, så nå er jeg på vei mot 61-tallet igjen. Fikk meg en lærepenge der... Det er heldigvis lenge til neste bursdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdager er ikke noe greitt når man skal passe vekten...:( Om det er noen trøst, har jeg også lagt bak meg en skrekkelig uke og helg:( I går viste vekta 62,6 kg, det er overhode ikke godkjent!! Har vært i tre bursdager, og det har satt sine spor. Denne uka er det "bare" sommeravslutning m jobb og st.hans. Jeg har lagt en strategi for kommende uke: Jeg noterer hva jeg putter i meg av det søte slaget, og legger inn rapport om dette neste uke. Da må jeg stå inne for hver eneste bit jeg har spist av godterier.. Håper dette kan få meg til å skjerpe meg!! - og moderere inntaket...;)

Masse lykke til med neste slanke- uke, Blåklokke! Neste onsdag er vi godt plassert (et stykke ned)på 61-tallet,begge to;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei 2010 :)

Jeg må innom her i dag, fordi jeg reiser bort i morgen og blir borte resten av uken. Vekten i dag tidlig viste 61,5, og det må jeg være fornøyd med ;) Jeg har vært veldig flink med maten i ukedagene, men i helgen har det blitt litt ekstra. Da ble det popcorn, to kakestykker og en del sjokolade. Er veldig glad i sjokolade, så det er vanskelig å motstå :blink:

 

Utfordringen denne uken blir å takke pent nei til alle godsakene familie og venner setter fram på bordet. Jeg må bare være flink der!

 

Jeg synes du er veldig flink, 2010! Det er ikke lett å være 100% fokusert i disse tider med alle mulige avslutninger. Stå på, så ser du 61-tallet :D Lykke til i uken som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja,det går nedover, selv om jeg nok en gang er over den magiske grensen... :( Men 0,4 kg ned siden sist får jeg være fornøyd med. Jeg vet akkurat hva som er problemet, jeg klarer ikke måtehold på sjokoladefronten! Hadde bestemt meg for å notere ned det jeg spiste,men allerede på Sommerfesten m jobben skar det seg.. Det ble iallfall flere biter fra den gedigne sjokoladeskåla,sikkert nærmære ti enn fem.. :( Lørdag spiste jeg en stratos-bar,fornøyd med at jeg skjerpet meg her. Så gikk det bra helt til onsdag kveld, da min kjære var SÅ godtesyk at han tok en tur på butikken... Vi har vanligvis ikke snop i hus utenom helgene.. Men denne kvelden ble det sikkert 8 biter av karamell og sjokolade fra smågodtposen. Fantastisk godt med påfølgende dårlig samvittighet... ;) Jeg bretter ermene opp og prøver med friskt mot denne uka :) Er feriebesøk i vente, og da må jo jeg som vertinne varte opp... Skal prøve å sette frukt&grønt på bordet også. Og til neste uke: ny sjokoladerapport. Den bør bli kort ;)

Fint å høre fra deg, Blåklokke!:) Gøy at du kom deg litt lenger ned på vårt kjære 61-tall! Nå håper jeg du har det koselig på tur. Så møtes vi snart innpå her igjen :)

Onsdag, 27. juni: 62,2 kg (1,2kg gjenstår)

Onsdag, 20.juni:62,6 kg (1,6 kg gjenstår)

Onsdag, 13.juni: 62,0 kg ( 1,0 kg gjenstår)

Onsdag,30.mai: 61,9 kg

Onsdag, 23.mai: 62,5 kg

Onsdag, 25.april: 62,1 kg

Onsdag, 11.april: 62,3 kg

Onsdag, 28.mars: 62,2 kg

Onsdag, 21.mars 61,8 kg

Gikk ned fra 70 - ca 62 kg fra mai 2011 og utover sommeren/høsten..

Mål: 61,0 kg

(Under 62 er godkjent.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei!

Da er jeg innom her en liten tur før den ordentlige ferien starter. Vi drar til helgen, og blir borte i ca fire uker.

Jeg synes du er veldig flink, 2010 :D Selv om du møter på mange fristelser, så viser du jo måtehold. Det virker ikke som om du går helt amok ;) Veldig bra med nedgang!

Uken jeg var borte gikk egentlig ganske bra. Jeg klarte selvfølgelig ikke å takke nei til alle godsaker, men jeg fikk i meg mye mindre enn jeg ville ha gjort tidligere. Treningen jeg hadde planlagt, ble det dessverre ikke noe av.

I ferien har jeg planer om to lange turer hver uke og litt styrketrening, og mye fokus på nok frukt, grønnsaker og vann. I tillegg må jeg være litt forsiktig med det søte B) Da tror jeg det skal gå ganske bra. Jeg har ikke tilgang på vekt disse ukene, så jeg får kjenne ekstra godt etter om buksene begynner å stramme.

Du får ha en riktig god sommer, 2010 :D Lykke til de neste ukene, så "prates" vi i august. (Det kan hende jeg stikker innom i ferien, men jeg kan ikke love noe).

Jeg glemte jo nesten å skrive det, men vekten viste 61,1 kg nå på mandag. Det er jeg veldig fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) En kjapp rapport fra meg på ferie.. Har ikke tilgang til pc,så tar det via tlf. Dermed blir det bare noen linjer.. Så flott at du kom deg ned til 61 igjen, Blåklokke! Synes du er kjempeflink:):) Så blir det spennende å se etter ferien.. Det er fort gjort å øke litt,men så lenge man er bevisst,går det bra! Er sikker på du vil klare deg fint! Husk å kose deg mye...:) Viktig å nyte sommeren og dens gleder. Det har jeg gjort denne uka.. Har ikke fått gått på vekta,men sist jeg sjekket,lå jeg fremdeles på 62,2. Jeg sier meg fornøyd i denne søte sommertid.. Sjokoladerapporten har jeg dessverre kommet ut av tellinga med... Hmmm... Fortsatt god sommer! Så ser vi når vi får anledning til å legge inn neste rapport:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Blåklokke

Hei 2010 :)

Jeg håper du har hatt en fantastisk sommer, og at du har hatt noe bra vær. Vi har nå vært hjemme i en uke, og er i gang med både sfo og barnehage. Jeg er så heldig å ha litt ekstra fri, og de dagene går med til å få orden på hus og bagasje etter ferien. Ferien var veldig bra :D Vi fikk besøkt de vi skulle besøke, været var stort sett fint, det ble trimmet litt, har spist nogenlunde kontrollert og har kost meg med noen is og annet søtt. Etter fire uker uten tilgang til vekt var det med stor spenning jeg gikk opp på vekten forrige søndag. Jeg turte nesten ikke åpne øynene, men tallene som lyste mot meg var slett ikke ille: 61,8! Hvordan det har gått til vet jeg ikke, men det spiller ingen rolle, for det må jeg bare glede meg over :lol:

Må bare komme med en liten innrømmelse nå på slutten. Gleden forrige uke var så stor at jeg har "feiret" med en liten søtsak hver eneste dag. Skamme seg :( Nå skal jeg stramme inn de neste to ukene, og jeg kommer ikke til å veie meg før fredag om to uker. Da håper jeg å høre fra deg, 2010. Du får ha en god helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig!! Nå skal jeg somle meg til å skrive noen linjer innpå her... Jeg har visst tatt ferie fra det meste, og siden ferien er lang, så har det blitt en laaang pause innpå her også... Aller først: Gratulerer så masse til deg, Blåklokke! Du imponerer meg veldig. SÅÅÅ flott at du fremdeles befinner deg på 61-tallet:) Forstår godt at du følte for å feire litt i forrige uke..hehe;) Håper du har klart å hente deg innigjen, det er jeg sikker på. Bra du har hatt en fin sommer, håper også du har fått en god start på høsten nå!

Hos oss varer sommeren ennå litt, skal ut på langhelg på torsdag. Men etter det blir det hverdag. Når det gjelder vekten, vil jeg si jeg har klart meg bra. Men jeg er selvfølgelig ikke nede på 61-tallet, neida - jeg har stabilisert meg midt på 62-tallet. Og der vil jeg jo egentlig ikke være! Det synes så altfor godt på meg selv om det bare er snakk om et par små kilo ekstra.... I dag tidlig var vekta 62,5, og til neste veiing i neste uke forventer jeg at jeg har klart å krype ned mot 62 blank. Tror dessvere ikke det er realistisk å forvente 61-tallet etter langhelgen... Men jeg LOVER meg selv at det kommer i september måned. Nå har jeg skrevet det skriftlig, og det forplikter!!!

Gleder meg til å høre fra deg igjen,Blåklokke. Lover å være aktiv innpå her hver uke fremover, så stikker du innom når du har tid og lyst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Blåklokke

Hei :)

Tiden gikk litt for fort, gitt. Plutselig var det tre uker siden jeg var her inne. Jeg har holdt på med litt snikveiing disse ukene, og vekten har svingt fra 61,4 og opp til 62,4. I går viste den 61,4 og jeg er i skrivende stund meget fornøyd med det :D I går kveld feiret jeg "selvfølgelig" dette med en liten pose smågodt. Jeg lærer aldri...

I det daglige har jeg blitt mye flinkere til å spise variert, magert og ofte nok. Kanskje det bidrar til at kroppen tåler disse utskeielsene mine bedre enn før?

2010, du er da flink! Hvis jeg ikke husker helt feil, så har du snart holdt vekten veldig stabil i snart ett år? Veldig bra! Jeg merker godt at kroppen min veldig gjerne vil opp mot 62 og 63 kg, og gjerne mer. Det krever ganske mye arbeid for å holde vekten der den er nå, og det er veldig lett å glemme seg litt. Hos meg synes det også veldig godt hvis jeg går opp noen få kilo. Holder jeg meg under 62 kg henger ikke magen over buksekanten, og det føles jo ganske bra ;)

Du får ha en god uke, og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare du som synes at tiden går fort... Ukene flyr avgårde, vops! Det var dette med å gi vektrapport da.... <_< Så altfor fort er det tid for veiing igjen. Jeg har veid meg, men har ikke fått lagt inn. Forrige onsdag var jeg 62.6 kg, og i morgen er det onsdag igjen. Jeg tok en sjekk i dag, og vekta viste 62,6 atter en gang. Jeg er glad for å vere på 62-tallet, 63 er strengt forbudt, selv om jeg har sett også dette tallet denne sommeren... Men så var det det med 61-tallet da, som tråden jeg sarter så fint heter ;) Jeg har ikke tenkt å gi meg.... Samtidig klarer jeg ikke å sette inn dette STØTET der jeg vet jeg går ned i vekt. Første punkt er å registrere det jeg spiser, det hjelper alltid. Neste punkt er å kutte ut snop og kjeks i ukedagene, det vet jeg også hjelper... men det er SÅÅÅ vanskelig å komme igang. Har alltid en unnskyldning.. ikke nå, tar det fra neste uke av, fra i morgen av... regner med du kjenner deg igjen, Blåklokke!!!?? Men jeg har jo lovet skriftlig innpå her at i september måned skal jeg igjen stabilisere meg på 61-tallet. Så da er det bare å brette opp ermene kommende uke, begynne å notere ned og prøve å vere streng med meg selv!! Jeg vil så gjerne, men vil jeg nok??? Det lurer jeg av og til på... Men JAA! De par ekstra kiloene viser så altfor godt på meg, og de MÅ jeg bare kvitte meg med... :blink:

Jeg gratulerer deg, blåklokke, som er SÅ dyktig på å holde deg stabil! Du er kjempeflink, og du er til inspirasjon! Jeg er SÅ takknemlig for at DU kom og joinet meg på denne tråden.... :) Takk også for oppmuntring, at du synes jeg - tross alt - har holdt meg nokså stabil. Det er godt med positive ord med på veien! Ønsker deg en fortsatt god uke, gleder meg til å høre hvordan det går med deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ukene suser avgårde... plustelig er det onsdag igjen, og tid for å gå på vekta. I går viste den 62,3, dvs 300 gram mindre enn forrige onsdag. Egentlig føler jeg differansen er lik null. Jeg føler jeg ikke kommer i gang med å være flink, verken med trening eller mat. Vet jo bare at det er det som må til: Å BESTEMME SEG! Jeg utsetter det stadig... begynte så vidt å registrere litt mat tidligere i uka, men så sklir det ut fordi jeg er på besøk eller ute på arrangement og mister litt oversikten. Og så tenker jeg at jeg får ta det igjen.. Og slik har det vært mange uker nå!! :mellow:

På en annen side føler jeg ikke jeg har noen grunn til å deppe... Jeg går rundt og er 62-63 kg, er 1.70 høy og har tross alt født tre barn de siste 6 årene... Så det skulle da bare mangle at jeg ikke er et par kilo tyngre enn jeg var før graviditetene, med all den tiden jeg da hadde til fokus på trening og mat. Jada, disse tankene surrer i hodet og er egentlig en god trøst. Jeg har ikke så mye å klage over... og det er det som slår meg: Er jeg fornøyd? Er jeg lei av å tenke vekt, og derfor ikke orker å sette inn støtet? Samtidig... så vet jeg at jeg føler meg mye mer fresh når jeg har orden på trening og kosthold, og er et par kilo lettere. Det er jo egentlig det jeg ønsker. Bare at jeg aldri føler tiden er inne for å GJØRE det! Alltid så mye annet som skjer i en hektisk livsfase, vanskelig med tid til seg selv - og til trening. Dette var mange tanker, men slik går jeg altså rundt og tenker. Føler i grunnen jeg er ganske flink med maten (det kan jo ikke være SÅ ille, siden jeg holder meg stabil;) Men det er det søte slaget som er problemet, alt mulig av snop (sjokolade!!!!), kjeks, is o.l. Jeg kan virkelig ikke ha det i hus. Samtidig sier jeg stadig til meg selv at jeg skal øve måtehold, og så kjøper jeg inn... Men det fungerer sjelden.... ;)

Så hva gjør jeg?

Jeg har lovet meg selv at jeg skal se 61-tallet i september måned. Nå er vi halvveis. Jeg vil kommende uke legge inn rapport om hva jeg har spist av søte saker, for å ansvarliggjøre meg selv på hva jeg putter inn. Så får vi se om det kan få meg til å skjerpe meg! :rolleyes:

Blåklokke, hvordan går det??? Håper du fremdeles holder koken! Gleder meg til å høre fra deg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Hei 2010! Jeg har ikke glemt deg, selv om det kan virke sånn... Tiden har igjen gått litt for fort for meg. Det har vært bursdager, venninnetreff, foreldremøter og andre gjøremål som får dagene til å fly. Jeg klarer, i likhet med deg, å holde på et nogenlunde sunt kosthold, men så er det den sjokoladen og det smågodtet som er så fristende... Motivasjonen er ikke helt på topp,og da er det dessverre lett å unne seg litt ekstra. Jeg har heller ikke vært så flink med trening de siste ukene. I morgen har jeg planer om en tur på treningssenteret, pluss en lang gåtur lørdag eller søndag. Deretter må jeg få til to turer på treningssenteret, og en tur hver uke i tiden framover. I tillegg ingen søtsaker i ukedagene! Da ser det ut som vi begge har en plan :lol:

Jeg veide meg forrige fredag, og da viste vekten 61,8 kg. Men, etter det har det vært ganske mye fråtsing :( Nå føler jeg meg ganske oppblåst, og jeg har en mistanke om at jeg veier over 62 kg. Jeg har ikke turt å gå på vekten i dag, men skal manne meg opp slik at jeg får gjort det i morgen. Jeg stikker innom her i morgen for å avlegge rapport. Du får ha lykke til de neste dagene, så sees vi her inne. Vi må begge være flinke denne høsten, så ikke disse irriterende kiloene kommer snikende i høstmørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåklokke

Ja, da er jeg tilbake, og jeg har vært på vekten :blink::blink: Jeg hadde rett i mine mistanker: 62,5 kg! En bagatell i den store sammenheng, men likevel fryktelig irriterende. Jeg har vel egentlig sett hvilken vei dette går, men har mer eller mindre bevisst oversett tegnene: gradvis mindre trening samtidig som inntaket av det søte har økt. Hvis jeg ikke tar tak i dette nå, tror jeg kiloene vil snike seg på, og plutselig er jeg tilbake ved start. Jeg har ikke lyst til å bruke 6 nye mnd til slanking. Derfor er planen klar: godteri kun i helgene, passe mengde trening og fortsette med det sunne kostholdet :D Jeg gir meg selv to uker på å komme under 62 kg, og det skal vel gå ganske greit, tenker jeg ;)

Vi skal klare dette, 2010! Det virker som om vi har de samme utfordringene, så da får vi tenke på hverandre hver gang vi står med en søtsak i hendene, og lurer på om vi skal spise den eller ikke. Du får ha en god helg og uke, så "prates" vi her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...