Gå til innhold

Ny her..


Gjest fluffy29

Anbefalte innlegg

Gjest fluffy29

Hei på dere!

Jeg tror desverre jeg hører til her inne hos dere..;/ Med mine 30 kg og gå ned..håper jeg da..Skal minst ned 20 kg hvertfall!

 

Jeg har vært veldig stor i mange år. Jeg var 114,5 på mitt største. Jeg har prøvd og slanke meg i mange år men er en jo-jo slanker som mange andre..men sommeren 2010 hadde jeg fått nok og måtte prøve noe nytt; nemlig ketolysekuren (hardeste lavkarbo) Og det funka kjempe bra på meg. Gikk rakst ned 45 kg da.. Jeg måtte ta en bukplastikk i mai i fjor og ble veldig fornøyd. Jeg var nede i 70 kg da..

Men utover sommeren ble det mye kos men var flink til å trene da. men gikk raskt opp noen kilo for det..:/

Og da jula kom skeiet jeg bare HELT ut...og kiloene kommer jo raskere på enn av som kjent, og det og hente seg inn igjen etter jul var IKKE lett :(

 

Nå har jeg prøvd ketose den siste måneden uten noe resultater og velger og gå over på mer normalt sunnt kosthold..

Dette SKAL jeg få til..men er ikke vant med å veie og telle så mye annet enn karbo, så dette blir uvant.

Trenger masse motivasjon og håper jeg vil finne mye av den her inne hos dere :)

 

Min nåværende vekt: 88,8 :(

 

Mitt første delmål 80 kg

 

Mitt hovedmål: 58 kg.. (mulig noe lavt men lov å drømme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Velkommen inn hit! Jeg er forholdsvis ny her jeg også, ikke så lenge siden jeg ble medlem.

Jeg begynte på Grete Roede kurs for 2 uker siden, og det er den aller første gangen jeg prøver GR kurs. Etter første uka hadde jeg gått ned 1,3 kg, og idag er det ny veiing. Er ganske spent!!!

 

Etter en graviditet gikk jeg opp ca 20 kg(for 8 mnd siden), og målet mitt er altså å gå ned 20-30 kg. Jeg var ikke fornøyd med vekta mi før jeg ble gravid, så jeg føler meg absolutt som en stor flodhest nå. Jeg føler meg så stygg og ekkel, og skjønner ikke hvorfor jeg har latt det gå så langt. Jeg var da 90 kg for 2 uker siden! Drømmen min er å kunne gå å kjøpe klær og føle meg vell i dem, føle meg attraktivt, ikke minst for mannen min. Det er så rart... man vet liksom at man er overvektig, eller for å si det sånn "feit", men noen ganger så er man ikke klar over hvor stor man er før man ser bilder av seg selv eller går på vekta og ser et stort tall!

Forferdelig når man innser at speilbildet ikke stemmer overens med bildet på kameraet. Kanskje flere som har følt det sånn?

 

Ihvertfall.... Jeg ønsker flere motivasjonsvenner. Jeg blir gjerne med på din reise til din idealvekt. Fint å ha noen som kan støtte en litt. Går du selv på Grete roede eller gjør du alt selv?

 

Forresten så ville jeg bare dele mitt syn angående lavkarbodietter. Jeg er ikke fan av det i det hele tatt! Det positive er at man går ned kjapt, men når man slutter, så vil vekta øke på igjen. Sikkert mye som går tapt av næring også. Kroppen trenger karbohydrater! Jeg tror på et sunt og variert kosthold i kombinasjon med trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fluffy29

Så hyggelig med svar :) Jeg går ikke på GRkurs så prøver meg på egenhånd. Ja jeg hadde troa på at jeg skulle holde vekta nede etter dietten, men kiloene raset fort på gett..

Jeg har fått en pangstart på dette da. For våknet med diare i dag..datteren min har tvunget i meg nesten en skive med blåbærsyltetøy nå og det er det jeg har fått i meg i hele dag..

Og spinningtimen jeg hadde planlagt i dag kunne jeg jo hvertfall glemme...Menfår komme sterkere tilbake..

 

Lykke til videre til deg oxo :) Dette skal vi klare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Velkommen til oss! Noen av oss har dessverre hatt behov for å være medlemmer i mange år, mens mange er like ferske her inne som deg. Uansett vil man alltid finne noen som kan motivere deg til å jobbe mot målet du har. Jeg er nettopp ferdig med et GR kurs. Gikk ned 4,4 kg på kurset men har som du ser gått ned 8,7 siden begynnelsen av januar. Det er fullt mulig å klare dette uten kurs, men da må du være ganske streng med deg selv og vite hva du skal spise og ikke. Jeg har gått på kurs flere ganger før, og vet hvordan jeg skal legge opp kostholdet så for meg er det det mentale arbeidet som har fokus denne runden med omlegging av kostholdet. Dersom man ikke klarer å innarbeid vaner som sitter i ryggmargen er det så lett å skli tilbake og legge på seg igjen. Det var det som skjedde med meg sist, og det skal ikke skje igjen. Derfor jobber jeg mye med mitt eget hode, og hva jeg kan tillate meg av utskeielser og når. For utskeielser må du tillate deg selv, men 98 % av tiden må du følge en streng plan og være nøye med kaloriinntaket dersom vekta skal gå nedover.

 

I likhet med tinpa er jeg ikke tilhenger av lavkarbodietter, men jeg har selv valgt å gjøre kjøre et karbohydratredusert kosthold. Jeg spiser minimalt med hvitt mel, og er veldig forsiktig med poteter, ris, pasta osv. Velger fullkornsvarianter når jeg kan. Spiser masse grønnsaker, og minst 5 ganger om dagen. De ukene jeg har klart å være streng nok og bare skeiet litt ut på lørdag har jeg mistet over 1 kg. Dersom jeg ikke har vært streng nok har det vært varierende resultat, men jeg er tross alt fornøyd med nesten 9 kilo på 12 uker.

 

Anbefaler lavkarbobrødet som du kan steke selv fra Mølleren. Kjøper bare en pose, tilsetter vann,olje og litt salt. Heller i en form og steker i 60 minutter. Har et brød i en uke i kjøleskapet hjemme og et på jobb. Fungerer veldig bra. Baker også mine egne knekkebrød og lager egen kornblanding. Fant oppskrifter i en lavkarbobok fra Allers. Plukker gjerne lavkarbooppskrifter, men kjører ikke lavkarboløpet med masse fett og lite karbohydrater. Det er et kosthold som jeg ikke kan leve på i lengden, og som familien ikke ville akseptert og da fungerer det ikke for meg.

 

Jeg ønsker deg lykke til.Det vil sikkert bli en del jobbing for deg å tenke annerledes, men det gjelder nok for oss alle, for det er hodet som bestemmer hva vi spiser og hvor aktive vi er i hverdagen. Dette klarer du, men husk å sette deg realistiske mål som ikke ligger for langt fram i tid. Jeg har nettopp nådd mitt første, 75 kg og det er kjempemotiverende å ha klart det. Nå har arbeidet begynt med å nå det neste som er 70 kg. Gir meg selv 10 uker max på å nå målet. Lag deg mål, belønn deg selv og ros deg selv, og husk at dersom du sprekker en dag, så er det bare å begynne på nytt neste måltid. Ikke utsett det, men gjør noe med en gang og glem det usunne måltidet du valgte fordi det neste er akkurat som det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fluffy29

Tusen takk for kloke ord og hyggelig svar :) Ja dette er uvant for meg som har levd på Så mye fett så lenge og brått skal jeg leve magert. Må skikkelig forbederede meg til en handletur. Men sånn kan man ikke leve i lengden så nå er det tilbake til det sunne magre men som du sier; fortsatt lavkarbo da.

I dag var vi bedt bort på middag og fikk servert tikkamasala med vanlig ris og nanbrød..Tok litt av hver da.. Og etter denne dagen har jeg fått i meg 1250 kcal..ikke verst vel??

 

Mitt første delmål er 80 kilo, og det håper jeg og nå før 17.Mai..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du og velkommen til et nytt opplegg

 

Veldig mange kloke ord har du fått allerede, men jeg har lyst å komme med noen ord jeg også.

Jeg også er en av de som har prøvd både ketolyse og lavkarbo. Jeg ble vel sldri helt fortrolig med alt fettet. Jeg har levd en stund og gikk mitt første Grete Roede i 1986. Det var rart å skulle spise såpass mye fett i forhold til sunn kost. Klarte aldri helt å fordøye den. Men ihvertfall passet ikke den type mat for meg. Jeg har også prøvd både easy life og xtravaganza(pulverkur) Prøvde det i flere uker og gikk ned mange kilo. Det er de kjedligste ukene jeg har vært borti. Jeg er glad jeg har begynt med Grete Roede igjen. Dette er mitt andre kurs og jeg har gått ned 7,6kg hittil. Er fornøyd med det selv om jeg vet jeg kunne gått ned enda mer, men jeg har valgt å kose meg på lørdager med vin og da går det sakte. Når man drikker alkohol forbrenner kroppen det først og derfor er ikke forbrenningen optimal før onsdag. Ihvertfall når det gjelder min kropp. Sikkert annerledes hos andre for vi er jo ikke like. Jeg har ihvertfall funnet ut at så lenge jeg har lørdag å se frem til går det helt greit. Tenker ikke over at jeg slanker meg en gang. Det går av seg selv. Men husk det er viktig å spise nok mat og det er veldig merkelig hvor mye mat du kan spise hvis du spiser riktig mat.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si en ting her jeg. Det er viktig å spise nok mat i løpet av dagen, spise lite med ofte. Det skal ikke gå mer enn 4 timer mellom måltider, og jo flere måltider, jo bedre. Det optimale er å ha 5-6 måltider hver dag: Frokost,Lunsj,mellommåltid,middag og kveldsmat.

 

Det er viktig at du ikke spiser for lite, for da kan forbrenningen stoppe opp. Da forbereder kroppen din på at det er sultkatastrofe og prøver å holde igjen. Det er også bra å spise mye variert mat, slik at ikke kroppen får det samme hele tiden. Noen ganger så må man overraske kroppen sin med noe nytt, gjerne en annen treningsmetode, noe annet mat... osv

 

Jeg er ikke ekspert, men bare formidler noe av det jeg har lært på Grete Roede kurs!:)

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som er veldig slank og alltid har vært det som klaget over at hun ikke greide la være å spise sjokolade, spiste 200g om dagen. Jeg svarte at hun hadde jo kropp til det men da svarte hun at man kan være ut-feit eller inn-feit og hun selv var inn-feit. Skjønner hva hun mener, kolesterolnivået og fettavleiringer i blodkarene øker ved fett-kurene (lavkarbo dietter) og risikoen for hjertesvikt og blodpropp øker. Så det er en sunn avgjørelse du har tatt! Hvis du savner fettsmaken kan du bruke olivenolje eller rapsolje som dressing på salater, majones, laks, makrell, Udo's Choice som kosttilskudd. det gir mange kalorier men er det sunne fettet og husk TRAN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...