Gå til innhold

min vei til et slankere meg


Gjest kojen2012
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest kojen2012

Har opprettet meg en ny bruker, for det var en del kaos på den annen som jeg ikke klarte å få slettet. Men jeg er her fortsatt og har fortsatt de samme mål.

 

Men tror ikke jeg har presentert meg noe særlig i den forrige tråd jeg har.

Jeg er 3 barns mor og bor for tiden i Danmark. Skal flytte hjem til Norge i løpet av sommeren og blir da alenemor til mine 3 vakre jenter. Min eldste datter skal starte i 2.klasse i Norge. Selv er jeg for tiden arbeidsledig. Bruker mye tid og energi på det å finne en god måte for meg å gå ned i vekt. Og passe på hva jeg spiser.

 

Vekten min på fredag var 103,3, men fikk min mensen for et par dager siden så vekten har gått opp 2,5 kg. så om det skyldes kommunistene i lysthuset eller meg som ikke har passet på hva som er kommt inn i munn nok vet jeg ikke fordi jeg har nok vært litt usund. Men jeg har også trent 30 day shred. Men ikke hverdag. Kommer til å veie meg igjen fredag i neste uke hvor jeg er ferdig med å ha kommunistene i lysthuset. og forhåpentligvis så vil jeg veie 103,3 eller mindre.

 

Som sagt så viser vekten et tre sifret tall for tiden, men planen er å komme ned till 55 kg, men hvis jeg er fornøyd med for eksempel 60 så stopper jeg der og holder den der. Det viktigste er at jeg får flat mage og blir tynn igjen.

post-32632-0-41985300-1334172509_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest kojen2012

måtte gå på vekten nå når jeg sto opp.....Noe av min vektoppgang skyldes nok kommunistene i lysthuset. For jeg veide 900 gram mindre enn hva jeg gjorde i går kveld. Vet godt man helst skal veie seg om morgenen. Men nå går det iallefall den riktige veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

hei. om du har råd og muligheten, ville jeg absolutt anbefalt deg å melde deg på et kurs, for å komme godt inn i grete roede. (om du ikke allerede er kommet godt inn i det)jeg elsker virkelig grete roede.. kan ikke fatte hvorfor jeg ikke har prøvd det før! :blink:

 

har prøvd 30 days shred før, og klarer du holde deg til det, får du nok fort resultater. det er skikkelig tungt, husker jeg.

 

uansett, du får ha lykke til! kommer til å stikke innom å se hvordan det går med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

har så smått funnet ut av hvordan jeg skal spise for å kunne spise sundt og for at hverdagen skal fungere for meg. Har desverre ikke råd til kurs for tiden, selv om jeg skulle ønske jeg hadde.

 

Men ellers så spratt jo vekten min opp i underkant av 3 kg....skikkelig kjipt, men nu er jeg gått ned igjen 1,5 kg og det er supert så jeg landet i morges på 104,3 kg.:rolleyes: 1 kg mer enn sist uke, men satser på å klare å komme meg ned til en plass mellom 101 og 102 kg til neste fredag. er jo lov å håpe. uten håp vil jeg ikke kunne klare å nå mine mål. :D

 

Funderer litt på å stå opp 4.30 om morgenen å trene 30 day shred da og om eftermiddagen/tidlig kveld for å få fortgang i vekttapet. 1 time vil da ikke være for mye vil jeg tro når det er delt opp i 2 omganger. I slutten av neste uke skal jeg på innkjøp av nye treningssko for så å starte i treningssenter. Det er nok like mye for å være sosial som det er å gå dit for å trene. Har 1 vennine og 1 kamerat (de 2 er så gift) og så har jeg selvfølgelig han som er far til mine 3 vakre barn. Men ut over det så er det ikke mye til omgangskrets jeg har så det skal bli godt å være sosial selv om jeg forhåpentligvis flytter herifra ca 1.august. Men nu kaller 30 day shred på meg så jeg kan nå å trene og dusje før min yngste datter på 1,5 år skal i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

kan være smart å gå på studio da, treing og sosialt. vinnvinn situasjon :) kan bli bra for deg å flytte,er jo ikke mye sosialt å gå arbeidsledig. i norge har du kanskje større omgangskrets også. stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

regner med at det blir bedre å flytte for å få mer kontakt med min omgangskrets i min hjem by....flere av mine venner trener på treningsstudio og det betyr flere "alierte" til å gå på treningsstudio sammen med som igjen ikke gir meg noen unskyldning for ikke å trene. Skal bli digg. B)

 

Ellers så ser jeg positivt på det å trene selv om jeg ikke syns det er så veldig gøy. Blir kanskje mer motiverendes når jeg begynner å gå ned i vekt. Vekten har vært noe ustabil den her uke...men det er jo den 2.uka jeg er i gang på en annen måte enn før. Tidligere trodde jeg at jeg var motivert, men det var jeg vel forsåvidt også, jeg la bare planene for hvordan jeg skulle trene og hvordan jeg ville gå ned i vekt, men gjorde jeg noe ved det?? NEI, det ble med snakken og skrivingen. Men denne gangen er jeg gått i gang med å telle kalorier og trene samtidig. Kan ikke bli annet enn resultater av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

de første ukene er tyngst, vet du. så løstner det og ting blir mer rutine :) et tips er å måle cm i tillegg til å veie deg. og ikke vei deg mer enn en gang pr uke-det er ikke bra å være opphengt i vekten. legg om livet, så ser du at det lønner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

har fast veie dag på fredag morgen men denne uka har jeg vært unormalt opphengt i vekta. Mer enn godt var. Men nå skal det ikke veies før det blir helg igjen. Måler også centimetr. Målte på startdagen og så måler jeg et par ganger i månden eller hver fredag. Har ikke helt bestemt meg enda. + at jeg har tatt et FØR bilde og så kommer jeg til å ta bilder underveis så jeg kan se forandringen. Blir spennende å se om jeg kan se forandringen. Skal selvfølgelig ikke ta bilde for ofte. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Ser bridezillas på tv2 zulu....en brud og hennes søster er kanon stor. Vet godt jeg burde ha stoppet min egen overvekt for mange år siden da alle så jeg burde passe på. Det er 35 kg siden. Men under alle omstendigheter er jeg glad for at jeg stopper min overvekt nå framfor om 30-50 kg. Lure på om det snart gir pote at jeg spiser sundt og trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

har trent en del i dag....har vært ute å gå tur i 1,5 time og trent 30 day shred og det gir 4,3 trimpoeng i dag....jippi!! Og trimmet vekk en masse kcal. hele 869 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

syns det er vanskelig å smøre seg med tålmodighet her ja. Har begynt å trene regelmessig og spise sundt....så jeg kunne godt tenkt meg at jeg ble tynn igjen fort....helst igår! :rolleyes: Men sådan virker det jo ikke desverre. For midt vedkommende har det tatt mange år å få alle de overflødige kiloene på. Da jeg sist var tynd og fornøyd med meg selv (fornær at jeg hadde små pupper da, brukte den gang en b skål) var tilbake i 1998. Høsten 1998 var jeg utfor en bilulykke hvor jeg blandt andet brøt lårhalsen og etter det gikk det nedadbakke med min overvekt. Ble veldig lite aktiv og spise mye cheeseburgere og anna junk food. Det ble en veldig dårlig kombinasjon for meg. Men jeg satser på at innen for 1 år så er jeg tynn igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

så flink du er med treningen!! :o det du har på en dag, er ca halve uken min med trening :P

 

alle skulle vell ønske at det tok max en uke å bli tynn, men dessverre, sånn er det ikke ;) jeg har satt meg et år som mål, men klarer jeg det før tiden-blir jeg superglad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

så flink du er med treningen!! :o det du har på en dag, er ca halve uken min med trening :P

 

alle skulle vell ønske at det tok max en uke å bli tynn, men dessverre, sånn er det ikke ;) jeg har satt meg et år som mål, men klarer jeg det før tiden-blir jeg superglad.

Denne gangen tenker jeg som deg at jeg gir det 1 års tid å bli tynn igjen. Det har jo tatt meg mange år å få på alle de overflødige kiloer (13-14 år) begynte så smått å legge på meg høsten 1998 og så har det bare ballet på seg derefter. Så fornuften sier jo at det tar tid å få det av igjen.

 

Med tanke på treningen så har det vært et veldig ork å komme i gang, men jeg fikk meg en på tryne rett før påske som har gjort at jeg ble skremt og begynte å tenke på at hvis jeg ikke endrett rettnig på den vei jeg gikk så ville jeg ikke se mine barn bli voksen, gifte seg, få egne barn osv.

 

Det som gjorde at jeg fikk et slag i trynet var at jeg var inne ved fastlegen min pga migrene. Har kjempet en kamp med legen med hensyn til migrenen fordi han trodde ikke på meg at jeg var plaget med det, uka før påske fikk jeg atter et anfall, hvor jeg mistet følingen i den ene arm og inni munnen og det kjentes ut som om jeg hovnet opp inne i munnen. Når jeg da kom inn i den tilstand ble jeg endelig trodd og fikk migrene medisiner. Men til poenget... jeg fikk tatt blodtrykket...det var 155/95 noe som er alt for høyt for en som akuratt har pasert de 30 år. SÅ det følte jeg var et slag i tryne for jeg pleier jo ellers ikke å feile noe. Men fikk sjekket blodtrykket igjen tidligere denne uka og det er nå normalt igjen. Men nå er jeg så godt i gang med trening og sundt kosthold så nå fortsetter jeg like gjerne denne sunde vei slik jeg kan følge mine 3 vakre barn igjennom sitt liv...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

:D tenkte jeg skulle innom her en liten tur før barna skal i seng og jeg skal trene. Syns det er et ork å trene selvom jeg vet jeg føler meg full av energi efterfølgende. Og jeg vet det vil gi pote til slutt, men føler jeg har gått fullstendig å stå for jeg gikk ned 2 kg på ca 1,5 uke og fra den ene til den annen dag så gikk jeg opp 3 kg. 1 ut av de 3 kg er av igjen, men det går liksom ikke videre nedover. Ligger mellom 1000-1600 kcal hver dag. Fredager har jeg nok noe mer side vi hygger de dager med litt godteri osv. Men Jeg er ellers flink i ukedagene. Bør kanskje trene enda mer enn hva jeg gjør. Trener 30 day shred når det er tid og overskudd til det. Hittils siden den 1.april har jeg trent 30 day shred 5-6 ganger. Det er ikke særlig mye. Det bør være vær eneste dag. Kjenner jeg har litt lite overskudd og motivasjon til å trene. Men denne gangen skal det lykkes.

 

har fått tak i dvdene:

Ripped in 30

6 week six pack

killer buns & thighs og

Jillian Michaels Body revolution

 

så nå er det noe å gå i gang med. En halv time om dagen er jo ikke så mye forlangt da.

Nå er planen at jeg står opp kl 4.30 og trener 30 day shred og får meg stelt selv i morgen tidlig innen barna står opp og gjøres klar. Det er planen å gjøre det hver eneset dag framover. Er spent på resultater. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

oi, da fikk du deg en skikkelig oppvekker.. :/ puh, klarer du virkelig starte dagen halv 5 med trening? :o da hadde jeg stupt.. finnes ikke morgenmenneske, og er i dvale et par timer etter at jeg har stått opp-så trening så tidlig hadde tatt knekken på meg ;P men utrolig bra at du har satt deg det som mål da! blir spennende å titte innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

oi, da fikk du deg en skikkelig oppvekker.. :/ puh, klarer du virkelig starte dagen halv 5 med trening? :o da hadde jeg stupt.. finnes ikke morgenmenneske, og er i dvale et par timer etter at jeg har stått opp-så trening så tidlig hadde tatt knekken på meg ;P men utrolig bra at du har satt deg det som mål da! blir spennende å titte innom.

 

er morgenmenneske, men 4.30 er litt tidlig. En time tidligere enn jeg pleier å våkne. Men det skal gå. Det MÅ det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ikke glem å få i deg nok kalorier... Ser du skriver at du ligger mellom 1000 og 1600. Jeg vet ikke hvilken meny du skal ha, men hvis du er helt nede i 1000 høres det veldig lite ut selv på dager du ikke trener. Det siste man vil er at kroppen skal gå over på sparebluss!

 

Veier du deg hver dag? Isåfall ville jeg prøvd å la være med det en periode, selv har jeg gjort det en del selv og endt opp med at det har vært en stressfaktor fordi jeg har blitt så opphengt i tallene. Kanskje prøve å holde deg til en, maks to ganger i uken?

 

Imponert over alle trenings-DVD'ene du har skaffet deg, dette kommer helt sikkert til å gi resultater! Prøvde meg på 30 day shred selv, men for det første hater jeg hjemmetrening og dessuten slet jeg med en vond arm som gjorde det vanskelig å gjøre enkelte øvelser og siden har jeg ikke giddet å prøve. Pinlig å innrømme, men sant.... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Ikke glem å få i deg nok kalorier... Ser du skriver at du ligger mellom 1000 og 1600. Jeg vet ikke hvilken meny du skal ha, men hvis du er helt nede i 1000 høres det veldig lite ut selv på dager du ikke trener. Det siste man vil er at kroppen skal gå over på sparebluss!

 

Veier du deg hver dag? Isåfall ville jeg prøvd å la være med det en periode, selv har jeg gjort det en del selv og endt opp med at det har vært en stressfaktor fordi jeg har blitt så opphengt i tallene. Kanskje prøve å holde deg til en, maks to ganger i uken?

 

Imponert over alle trenings-DVD'ene du har skaffet deg, dette kommer helt sikkert til å gi resultater! Prøvde meg på 30 day shred selv, men for det første hater jeg hjemmetrening og dessuten slet jeg med en vond arm som gjorde det vanskelig å gjøre enkelte øvelser og siden har jeg ikke giddet å prøve. Pinlig å innrømme, men sant.... Lykke til!

 

tusen takk for råd. det kommer godt med. har blitt litt opphengt i tallene som du også nevner. Men det er nok fordi jeg gikk opp 3 kg fra den ene til den annen dag. Men de er det 1 kg igjen av og forhåpentligvis vekk iløpet av uka.

Vil selvfølgelig passe på at kroppen ikke går i "sparebluss" for det er jo ikke ønskelig. Men 1000 kcal er nok litt lite som du også sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

har ikke vært så veldig flink å trene de siste dager, men i dag skal det trenes ripped in 30.skal bli spennende å se hvordan det går. "Rapporterer" efterfølgende hvorden det er gått. blir gøy å prøve noe annet enn 30 day shred selv om jeg er glad for den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

det her ble en kort omgang trening...20 minutter, men det ble så mange avbrytelser av barn og en gubbe med tannværk (ja jeg vet det er skikkelig vondt), men jeg fikk jo som sagt trent 20 minutter og kunne godt ha fortsatt. Er ellevill med ripped in 30. og gjett om jeg skal benytte meg av både ripped in 30 og 30 day shred da. Digger dem dvdene. :D

Og ripped in 30 motiverer meg veldig fordi den ene dama som hjelper Jillian har den kroppstype/fasong (hvis man kan si det på den måte) jeg gjerne vil ha. for dere som har sett/benyttet dere av ripped in 30 så er det blondinen jeg snakker om. Flotte dama. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

lite spm: hva registerer du 30 days shred under..?

 

jeg legger det inn under aerobic da jeg syns det er det beste alternativ man har når man skal registrere trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

har vært veldig oppsatt på tallene på vekten viser i og med at jeg gikk om 3 kg fra den ene til den annen dag. Men nu mangler der kun 500 gram så er de kiloene vekke. Har gått ned 600 gram siden i går. Og det er jo kanon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

har vært veldig oppsatt på tallene på vekten viser i og med at jeg gikk om 3 kg fra den ene til den annen dag. Men nu mangler der kun 500 gram så er de kiloene vekke. Har gått ned 600 gram siden i går. Og det er jo kanon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...