Gå til innhold

min vei til et slankere meg


Gjest kojen2012
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest kojen2012

ser jeg har kommet til å poste det siste innlegget 2 ganger i morges. Tror jeg var litt trøtt. I dag startet jeg med å trene ripped in 30, men etter 10 minutter så våkna min yngste datter så da var det bare å stoppe. Men jeg satte ho i vogna og gikk en tur så vi begge fikk frisk luft og jeg fikk bevegd meg litt. Gikk vel i 30-45 minutter. Hyggelig å komme ut litt etter 2 dager med kun å være inne. Min yngste datter har lagt med spysjuka og har hatt diarè så da har det ikke vært mye å komme ut etter. Men det var iallefall deilig å komme ut i frisk luft.

 

Men etter at jeg begynte å spise sundere og begynte å trene (selv om det ikke blir trent hver eneste dag) så syns jeg at jeg har fått mere energi og jeg er ikke så mye trøtt som jeg pleier å være. "normalt" pleier jeg å sovne mellom 20.00 og 21.00, men nå kan jeg godt klare å være våken til i 22.00 tiden. og det er jo digg da. Mange fordeler med å trene og spise sundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

ser jeg har kommet til å poste det siste innlegget 2 ganger i morges. Tror jeg var litt trøtt. I dag startet jeg med å trene ripped in 30, men etter 10 minutter så våkna min yngste datter så da var det bare å stoppe. Men jeg satte ho i vogna og gikk en tur så vi begge fikk frisk luft og jeg fikk bevegd meg litt. Gikk vel i 30-45 minutter. Hyggelig å komme ut litt etter 2 dager med kun å være inne. Min yngste datter har lagt med spysjuka og har hatt diarè så da har det ikke vært mye å komme ut etter. Men det var iallefall deilig å komme ut i frisk luft.

 

Men etter at jeg begynte å spise sundere og begynte å trene (selv om det ikke blir trent hver eneste dag) så syns jeg at jeg har fått mere energi og jeg er ikke så mye trøtt som jeg pleier å være. "normalt" pleier jeg å sovne mellom 20.00 og 21.00, men nå kan jeg godt klare å være våken til i 22.00 tiden. og det er jo digg da. Mange fordeler med å trene og spise sundt.

 

flink er du :) lagrer du 30 days på lett eller moderat..? (nivå 1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

flink er du :) lagrer du 30 days på lett eller moderat..? (nivå 1)

 

jeg syns den er hard jeg da. Men det er kanskje fordi jeg er så ute av form som man kan bli. Sånn kroppsmessig er det veldig hårdt med 30 day shred syns jeg. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

vekten går nedover, men sliter med motivasjonen til å trene. Spisingen går greit. Men enkelte dager kunne den nok ha gått bedre. ;) Dette går sakt syns jeg. :angry:

det er så irriterende at det ikke går fortere. Men uten trening hver eneste dag så går det jo heller ikke så fort ned over fordi man må jo ha med både trening og kosthold for å kunne gå ned. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

måtte på vekten i dag....har i alt gått ned 3,3 kg og vekten viser i dag 102,5 kg....jippi. Kom ned på 102 *ognoe* til fredag. Hadde håpet på å komme helt ned på 102 kg, men 102,5 kg er supert siden jeg har hatt en vektnedgang på 3,3 kg

 

Men nå kaller avlevering av mine 3 vakre barn og jobben på meg.

Dere må ha en fortreffelig dag alle dere fine damer her inne. Og så skrives vi i kveld.

 

Forteller hvordan det har gått med treningen når jeg har fått trent.

 

klemmer herifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

måtte på vekten i dag....har i alt gått ned 3,3 kg og vekten viser i dag 102,5 kg....jippi. Kom ned på 102 *ognoe* til fredag. Hadde håpet på å komme helt ned på 102 kg, men 102,5 kg er supert siden jeg har hatt en vektnedgang på 3,3 kg

 

Men nå kaller avlevering av mine 3 vakre barn og jobben på meg.

Dere må ha en fortreffelig dag alle dere fine damer her inne. Og så skrives vi i kveld.

 

Forteller hvordan det har gått med treningen når jeg har fått trent.

 

klemmer herifra

 

3,3 kg på hvor lenge? en uke?? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

3,3 kg på hvor lenge? en uke?? :blink:

 

de 3,3 kg er fra 1.april og fram til i fredag den 20.april

3,3 kg på 20 dager. Har gått ned ytterligere 200 gram siden i går. så alt i alt på 21 dager har jeg gått ned 3,5 kg. Så her går det likså stille og rolig nedover. Deilig er det. Har vært en del "jojo gang" på vegten nå i uke 2 men det har jeg vist nok hørt er ganske "normalt" for det er vist nok kroppens reaksjon på endringen som er i gang når man går fra å ha en usunt matintak og til et sunt matintak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

den siste uke har vært lite innhold av trening, men har gått en hel masse så har registrert det som trening siden jeg har gått så mye mer enn det som er normalt for meg. Sliter med å komme i gang igjen med treningen etter en uke med sykdom siden jeg fortsatt sliter med ondt i magen. Håper på at jeg kommer meg oven på igjen meget snart.

Ellers så håper jeg på at vekten enten står på 102,3 kg eller mindre på fredag. Det er spennende. har mer eller mindr spist innen for den rammen med ca de 1600 kcal pr dag. så akkuratt nå så håper jeg at kosten i seg selv gir litt utslag på vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

så langt i dag har jeg spist meg god og mett men har kun spist 1200 kcal så i kveld skal det hygges litt. ;)

 

har vært ute å gå i 30 minutter så langt i dag og skal ut å gå en liten tur til på ca 20 minutter så litt trening har det blitt på meg. Sliter en del med vondt i leggene, vet ikke om det har med hoppingen som er i 30 day shred eller hva det er, men bevegelse skal der til for å gå ned så jeg SKAL bevege meg mer enn hva jeg pleier å gjøre. :D så alt i alt blir det en gåtur på 50 minutter i dag. All bevegelse er bedre enn ingen bevegelse.

 

Ellers så går det sånn nogenlunde med spising og treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så langt i dag har jeg spist meg god og mett men har kun spist 1200 kcal så i kveld skal det hygges litt. ;)

 

har vært ute å gå i 30 minutter så langt i dag og skal ut å gå en liten tur til på ca 20 minutter så litt trening har det blitt på meg. Sliter en del med vondt i leggene, vet ikke om det har med hoppingen som er i 30 day shred eller hva det er, men bevegelse skal der til for å gå ned så jeg SKAL bevege meg mer enn hva jeg pleier å gjøre. :D så alt i alt blir det en gåtur på 50 minutter i dag. All bevegelse er bedre enn ingen bevegelse.

 

Ellers så går det sånn nogenlunde med spising og treningen.

 

Så bra å høre at det går bra med deg. Jeg er helt enig i at all bevegelse er bedre enn ingen bevegelse. Lykke til videre. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

April måned har gitt både oppturer og nedturer, men vekten viser fortsatt - 3 kg i aprilmåned. Er LITT skuffet, men er også glad for at vekten viser 3 kg mindre enn den 1.april!! Hadde håpet på 4 kg, men er fornøyd med 3 kg. :D Nå går det videre nedover på vektskalaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Dagen i dag har vært en forholdsvis aktiv dag, med opprydning her hjemme så ikke så mye trening som sådan har i gården i dag, men uten å være sikker så har jeg nok godt omkring de 8000-10000 skritt i dag. Deilig egentlig, men skal bli godt å gå til ro for i kveld også.

Morgendagen bringer nok på noe mer ro med tanke på husarbeide så da regner jeg sterkt med å få trent enten 30 day shred eller ripped in 30 en gang eller to. Det er alt for lenge siden sist nå pga sykdom, men gleder meg til å trene igjen og til å se flere resultater på vekten. For øjeblikket ser jeg veldig fram til å ha et 2 sifret tall på vekten. 2,9 kg igjentil at vekten viser 99,9 kg. Og da heiser jeg flagget for meg selv tenker jeg:D! Det vil være 1 stopp/milepel og 2. milepæl tror jeg nok at 90 kilo vil være. Og når 90 kg er nådd så har jeg klart å gå ned 16 kg. Og gjett om jeg da gleder meg til å se ansiktet til et par personer da. :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Har ikke vært så voldsomt aktiv her i denne tråd på noen dager nå, men har gått ned til 102,5 kg igjen etter å ha gått opp ca 1,5 kg pga sykdom. Men nå er jeg back on track og klar til ny dyst. Denne uka har jeg "trent" på onsdag ved å gå opp og ned i 11 oppganger i 4 etasjes blokker for å vaske. Vet ikke hvor vidt man kan kalle det for trening, men det ga i allefall pote ved å vise - 600 gram på vekten. og det ble jeg selvfølgelig superglad for. I dag har vi vært i forlystelsespark og hygget med god sund lunsj som vi hadde med hjemmefra. (gikk rolig rundt i 4,5 time) så litt kalorier er det blitt brent i dag også. Har ikke fått i meg så alt for mange kalorier i dag, men det kommer det til å bli da fredagen er en hyggedag her i huset. Men etter en aktiv dag ser jeg fram til å slappe av i kveld og bare nyte å slappe av. I morgen bringer dagen på 30 day shred. Har lyst til å prøve meg på level 2. er litt lei level 1. Men er litt usikker på hvor vidt jeg er klar for level 2 da jeg ikke klarer å gjenomføre level 1 fult ut. men tror ikke det skader å forsøke seg. Men nå er det straks legge tid for min yngste datter, som kun har sovet i 1 time siden 5.30 i dag, så hun er noe sur og grinete nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

vekten står på stedet hvil om dagene, men håper på å klare å få kroppen til å komme i gang med en bedre forbrenning igjen i morgen da den nok er gått i "hvilebluss" eller hva man kaller det. Har ikke fått spist nok måltider i helga, men har nok fått i meg litt for mange kalorier siden jeg har spist noe usundt i helga. men er hoppet opp på den riktige hest igjen og er klar for dyst i morgen.

Morgendagens meny byr på:

Forokst = grov bolle med ost og jordbærsylte

Mellommåltid = 1 banan

Lunsj = blandet salat med gro bolle

Mellommåltid = 1 eple

Middag = 2 danske frikadelle,2 poteter, 1 dl brun saus.

Mellommåltid = rugsprø med ost + 1 eple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

I dag har jeg sjekket bmi kalkulatoren og den viser en bmi på 35,44 som tilsvarer FEDME KLASSE 2. 34,9 er FEDME KLASSE 1 så det er ikke så mye som skal av før jeg når fedme klasse 1. skal ned 30kg for å bli det bmi kalkulatoren kaller for normalvektig. så i første omgang tror jeg det får være et mål jeg må nå, altså det å bli normalvektig og resten får jeg ta litt ettersom jeg føler passer meg med tanke på vekten. Har egentlig sakt/skrevet at jeg vil komme ned på 55 kg, men jeg har ikke vært 50 kg siden jeg var 17-18 år og det er jo 14-15 år siden nå.

1.mål vil være å komme ned på 99,9 som vil være fedmeklasse 1 og jeg vil være på et 2 sifret tall. Dette mål skal nåes innen 31.mai, altså på 3 uker.

2.mål vil være å komme under 90 kg

3.mål vil være å komme under 80 kg

4.mål vil være å komme til 71,9 og være normalvektig.

5.mål som vil være mit endelige mål....det må jeg ta når det kommer dit og jeg føler meg komfertabel og fornøyd med min kropp. Har vært overvektig i alt for mange år til at jeg vet hva min trivselsvekt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg sjekket bmi kalkulatoren og den viser en bmi på 35,44 som tilsvarer FEDME KLASSE 2. 34,9 er FEDME KLASSE 1 så det er ikke så mye som skal av før jeg når fedme klasse 1. skal ned 30kg for å bli det bmi kalkulatoren kaller for normalvektig. så i første omgang tror jeg det får være et mål jeg må nå, altså det å bli normalvektig og resten får jeg ta litt ettersom jeg føler passer meg med tanke på vekten. Har egentlig sakt/skrevet at jeg vil komme ned på 55 kg, men jeg har ikke vært 50 kg siden jeg var 17-18 år og det er jo 14-15 år siden nå.

1.mål vil være å komme ned på 99,9 som vil være fedmeklasse 1 og jeg vil være på et 2 sifret tall. Dette mål skal nåes innen 31.mai, altså på 3 uker.

2.mål vil være å komme under 90 kg

3.mål vil være å komme under 80 kg

4.mål vil være å komme til 71,9 og være normalvektig.

5.mål som vil være mit endelige mål....det må jeg ta når det kommer dit og jeg føler meg komfertabel og fornøyd med min kropp. Har vært overvektig i alt for mange år til at jeg vet hva min trivselsvekt er.

 

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du sier her. Jeg har også vært overvektig altfor lenge til at jeg egentlig vet hva trivselvekten min er.

 

Jeg tror det er veldig viktig å sette seg delmål. Det vil nok gjøre hele prosessen litt enklere.

 

Lykke til videre! Jeg er sikker på at du kommer dit du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

:D i dag viser vekten 101,8 kg og kun 900 gram igjen til at jeg er nede på et 2 sifret tall igjen og ser veldig fram til det. føles deilig å ha gått ned 4 kg siden 1.april 2012. Men nå må jeg stelle mine 3 deilige jenter som skal til dagmamma, i barnehagen og i skolefritidsordningen og så skal jeg nå på arbeide som er en ½ times kjørsel hjemme fra og skal være på arbeide til klokka er 8. Stress ja

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Dette går bra: hvordan går det med treningen din?

Jeg har ikke fått trent særlig mye på det siste. Jeg har hatt mangel på tid/overskudd, men jeg har ikke sittet mye i sofaen heller. Jeg har jaget meg selv opp av sofaen og har fått gjort en masse husarbeide. Huset lignet en svinesti når jeg startet og nå er det iallefall presentabelt. Vekta går iallfall nedover. - 200 gram siden fredag så er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god følelse når vekta er på vei nedover, kjenner til det, og det blir trim og bevegelser av husarbeid også, og som du sier, mye bedre enn å sitte i sofaen :D

 

Trim for meg går heldigvis jevnt nå, tar 30 days om morgenen og turen mot kvelden. Synes jeg får gjennomført 30 days bedre om morgenen når jeg ikke har gåturen i bena, og så slipper jeg diskusjonen med meg selv om kvelden, for da er jeg igrunnen sliten. Veldig bra med kveldene uten trim, kunne slappe av når vi har gjort unna gåturen. :)

 

Blir litt spennende i morgen, skal bake kake til familien i kveld, Verdens beste og en bløtkake med gelelokk. Skal kose meg med et stykke i morgen, og da velger jeg bløtkaka med litt oppkuttet frukt til, både godt og så føles det som mer enn bare litt kake :P

 

Vi står på videre og gjør som best vi kan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Ned 0,5 fornøyd med det, er i rute :D

 

Gratulerer så mye med dagen alle sammen :P

 

Først og fremst : Gratulerer så mye med dagen. Her i danmark hygger vi med is brus kake +++ alt nå som hører med på 17 mai. Jeg drikker fanta free som jo er lov å drikke. Kommer til å drikke et par glass cola siden det er 17 mai. men begrenser det noe...

Ellers så blir det grill mat i ettermiddag.

 

Vekten viser 200 gram siden fredag så går nedover selv om man har hygget og kost seg MED MÅTE. Med grete roede kost hold så syns jeg at jeg lever som "normalt" bare at det hele er mere med måte. Det er det jeg liker ved det her konsept

 

Det går bra: ha en fortsatt fin dag og fortsatt fin feiring. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Dagen har vært fin, håper den har det for deg også :D

 

Ny dag i morgen, og første dag i kurs nr 3.

 

Vi står på videre som best vi kan, for vi er flinke :P

 

supert du hadde en fin dag. Og flott at du starter på kurs. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

:) slitter en del om dagene med den psykiske delen av det her! har mest lyst til å bare legge meg ned å hyle og gi opp det hele. Men det kan jeg jo ikke gjøre for jeg løser jo ikke mitt problem med overvekten av den grunn. :huh:

 

Men håper på at jeg klarer å gå ned alle de kiloer jeg skal for jeg har lagt meg for vane noen veldig dårlig vaner som jeg må komme av med. Det hadde nok hjelpt med å gå på kurs, men det har jeg ikke økonomi til desverre. Men de siste uker har ikke treningen vært der. Og det er nok pga jeg ikke har joggesko å trene i så jeg får så vondt i mine legger når jeg trener 30 day shred. Vil så gjerne si at i morgen er det opp på hesten igjen og fortsette slankingen. Men føler at det ikke er så enkelt.

 

Satt akuratt å så på slankekrigen sesong 8 for å få litt motivasjon. Treneren som er der...Bob tror jeg det er han heter....spurte en av jentene/damene om ho var lykkelig.....og svaret ho ga va NEI...ikke at det forbauset meg, men ho hadde ikke vært lykkelig i 30 år. Det er lang tid å være ulykkelig. Selv har jeg vært overvektig i 14 lange år og det er virkelig på tide jeg gjør noe ved det for min egen del. og er jeg lykkelig slik jeg har det nå....svaret er og blir NEI. Og vil jeg gjøre noe ved det selv om det vil koste blod, svette og tårer??? JA det vil jeg for jeg har selv brakt meg i denne situasjonen og må selv komme ut av den...selv med den motgang det vil bli. SÅ jeg gir IKKE opp selv om det frister. Kjenner jeg har behov for å "tømme" meg følelsesmessig til noen som er veldig objektiv og tørr/vil være 110 % ærlig ved meg. For jeg mener at det eneste som hjelper meg er når noen er 110 % ærlig...alt andet kan jeg ikke bruke til noe. Innpakket "søppel" som jeg vil kalle uærlighet eller ting som er pyntet på kan jeg ikke bruke i denne sammenheng.

 

Men nå er det tid for danske frikadeller med poteter og brun saus.

så får jeg skrive mer i kveld eller på et tidspunkt hvor det er tid til det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...