Gå til innhold

trening / 30 day shred


Gjest kojen2012
 Share

Anbefalte innlegg

Leven 1 ble ikke gjennomført med glans, men siden jeg ønsket forandring så tenkte jeg at trim er trim, så skitt au, jeg endrer.

 

Har noen gamle sko på, gummisko men ikke typisk joggesko, bruker dem mest for at bena ikke skal skli under noen av øvelsene. Men burde kanskje ha vurdert joggesko, mer behagelig for bena når det ikke er så hard landing under hopp og sprett. Burde ta på dem jeg bruker på tur, kan gjøre det noe lettere.

 

Har vært tur med hunden en times tid, planlegger 30 days shred om litt, selv om jeg gruer litt hver gang, men faktisk veldig ok når det er over, og tiden føles ikke spesielt lang når jeg bare får startet dvd'en og kommet igang :D

 

Ha en fin fredagskveld. Og vi står på som best vi kan, vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest kojen2012

Leven 1 ble ikke gjennomført med glans, men siden jeg ønsket forandring så tenkte jeg at trim er trim, så skitt au, jeg endrer.

 

Har noen gamle sko på, gummisko men ikke typisk joggesko, bruker dem mest for at bena ikke skal skli under noen av øvelsene. Men burde kanskje ha vurdert joggesko, mer behagelig for bena når det ikke er så hard landing under hopp og sprett. Burde ta på dem jeg bruker på tur, kan gjøre det noe lettere.

 

Har vært tur med hunden en times tid, planlegger 30 days shred om litt, selv om jeg gruer litt hver gang, men faktisk veldig ok når det er over, og tiden føles ikke spesielt lang når jeg bare får startet dvd'en og kommet igang :D

 

Ha en fin fredagskveld. Og vi står på som best vi kan, vi er flinke :P

så tror jeg at jeg forsøker meg på level 2 forandring fryder. Hvis det blir for tøft kan jeg alltids gå tilbake til level 1.

ha en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er lurt. Hadde jo bestemt meg for å ikke endre før jeg hang med på alt skikkelig. Men så tenkte jeg at trim er trim. Og så lenge jeg er med, kanskje ikke så raskt som dem eller så bra som dem, så blir det god trim for meg som jeg virkelig har glede av, gjør jo mitt beste hele veien. Og da vil jeg ha det artig også. Blir på level 2 så lenge det er artig, så går jeg videre. Og etter det blir det 6 week six-pack, så lenge det er artig. Har noen flere også, kjøpte en samling med 4 dvd, så slipper ikke opp for artigheter og trim med det første :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Det tror jeg er lurt. Hadde jo bestemt meg for å ikke endre før jeg hang med på alt skikkelig. Men så tenkte jeg at trim er trim. Og så lenge jeg er med, kanskje ikke så raskt som dem eller så bra som dem, så blir det god trim for meg som jeg virkelig har glede av, gjør jo mitt beste hele veien. Og da vil jeg ha det artig også. Blir på level 2 så lenge det er artig, så går jeg videre. Og etter det blir det 6 week six-pack, så lenge det er artig. Har noen flere også, kjøpte en samling med 4 dvd, så slipper ikke opp for artigheter og trim med det første :D

jeg hadde også bestemt meg for å ikke gå over på level 2 før jeg var 110% med men jeg begynner å bli litt lei level 1, og trim er jo trim uansett tenker nå jeg også. All bevegelse/trim er jo bedre enn ingen bevegelse/trim. Men selv om jeg "kun" har gått ned 3,5 kg så merker jeg forskjell på kroppen min med at magen er blitt mindre og at mine bukser sitter anderledes over hoftene enn hva de gjore når vekten var på det høyeste. Det er ubehagelig slik de sitter nå, men det er kun 1 vei som teller og det er nedover fordi oppover vil jeg ikke.

Men denne helg har det ikke vært noe trim, men jeg har vært i forlystelses park både fredag og lørdag som så har innebært 3-5 timers rolig gange begge de 2 dager + at i dag har jeg vært veldig aktiv her hjemme med husarbeid. vet godt det er en dum unnskyldning for IKKE å trene men etter denne helg har jeg ikke overskudd til å trene. Men må ærlig innrømme at denne helg har vært alt for usund matveien med tanke på at jeg kun spiste 1måltid i går (lørdag) og har spist kun 2 måltider i dag.

 

ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spasert i mange timer i helga, har det blitt veldig mange skritt, og det gir trim det også, så synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det :D

 

Jeg husker da jeg startet opp, og begynte å merke nedgangen på klærne, det gav ikke med en gang den gode følelsen, men bare vent, den kommer. Jeg begynte på kurs uke 4, men startet opp med mat og trim uke 2, så jeg har holdt på i 4 mnd. Har vært veldig nøye med maten, også frimerkene, og har trimmet mye, men ikke like mye hver uke.

 

Stå på videre, du er på god vei. Forsøk så godt som mulig å spise rett og unngå ekstra, tror rett inntakt av mat er meget viktig.

 

En god uke til deg også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Har du spasert i mange timer i helga, har det blitt veldig mange skritt, og det gir trim det også, så synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det :D

 

Jeg husker da jeg startet opp, og begynte å merke nedgangen på klærne, det gav ikke med en gang den gode følelsen, men bare vent, den kommer. Jeg begynte på kurs uke 4, men startet opp med mat og trim uke 2, så jeg har holdt på i 4 mnd. Har vært veldig nøye med maten, også frimerkene, og har trimmet mye, men ikke like mye hver uke.

 

Stå på videre, du er på god vei. Forsøk så godt som mulig å spise rett og unngå ekstra, tror rett inntakt av mat er meget viktig.

 

En god uke til deg også :P

Passer ganske bra på med tanke på maten....ligger ca på 1600 kcal om dagen +/- hverken mye over eller under egentlig. Men skal invistere i en skritteller så jeg har presis peiling på hvor mange skritt jeg tar. Men sol og sommer + en litt overvektig hund gir motivasjon til å komme seg ut i skogen for å trimme både hund og eier.

 

Men selv om det ikke har blitt mye trim så går jeg nedover alikavel og er glad for det. mangler "kun" 2,4 kg så er jeg nede på 100 kg. Merker buksene passer bedre. fin fin motivasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hund jeg også, og det er takket være henne det blir så bra med trim. Vi er tur hver dag, og for det meste en runde på 6 km, nå bruker vi ca 1 time på den runden, og det blir 1,9 tp nå. I begynnelsen ble det mer, da vi forbrenner færre kalorier jo lettere vi blir. Og så har jeg forsøkt å få innetrim i tillegg, ca 20 minutter nesten hver dag. Men selvfølgelig har det vært uker med lite trim også.

Ligger på ca 1500 kalorier, det virker som det er rett for meg. Prøver å tenke litt netto kalorier, hva jeg spiser opp mot det jeg trimmer, og prøver å ha et snitt netto ca 1000 kalorier, eller noe i underkant. Men varierer ikke maten hver dag utifra det, regner med at jeg havner der som snitt over noen uker.

 

2,5 kg igjen er ikke mye, du vil være der rimelig raskt. Det blir flott når du kan begynne å se andre tall, voldsomt motiverende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tur og innetrim i går også, 2,9 tp, satser på reprise idag :D

 

Husk noe trim er bedre enn ingenting, det skal tid til alt, så ta det du rekker uten å stresse. Tror det er viktig både med mat og trim, men samtidig ikke øke stressnivået, for det kan slå ut negativt. :)

 

Vi står på som best vi kan, for i mål kommer vi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Ble tur og innetrim i går også, 2,9 tp, satser på reprise idag :D

 

Husk noe trim er bedre enn ingenting, det skal tid til alt, så ta det du rekker uten å stresse. Tror det er viktig både med mat og trim, men samtidig ikke øke stressnivået, for det kan slå ut negativt. :)

 

Vi står på som best vi kan, for i mål kommer vi :P

 

i mål kommer jeg, men skulle gjerne ha vært i mål i går. Det har tatt tid å komme opp i vekt så jeg må vel pent smøre meg med tålmodighet. Har gitt det minimum 1 år til å bli slank igjen. Men hvis jeg trenger mer tid så må jeg jo ta meg den tid. Men årsaken til at jeg har satt av 1 år til å gå ned på er for å ha et mål å jobbe mot. Men hadde vært toppers å vært klar til badesesongen neste år. Ser små forandringer med jevne mellomrom. så får håpe jeg klarer å gjennomføre dette. Det går sakte framover, men det skulle vist være bra når det går sakte.

 

Men i dag har det så langt ikke blitt noen trening, men det regner jeg sterkt med at det blir om litt. Har 1 barn som skal i seng om 50 minutter så jeg ser at jeg straks må gå i gang med trenig for å få trent og dusja litt før kvelden kommer og jeg skal slenge meg på sofaen. Er veldig brukt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er igang, og da kommer du i mål. Gjør ikke noe om det kan ta tid helle.

Din hverdagsaktivitet er nok betraktelig høyere enn min, du har barn og da blir det slik. Jeg sitter bak et skrivebord, og det blir det ikke mye aktivitet av, så jeg er avhengig av trimmen for at det skal bli noe i det hele tatt.

 

Husker ikke om du går på kurs eller ikke. Kan det tenkes du spiser for lite?

 

Stå på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Du er igang, og da kommer du i mål. Gjør ikke noe om det kan ta tid helle.

Din hverdagsaktivitet er nok betraktelig høyere enn min, du har barn og da blir det slik. Jeg sitter bak et skrivebord, og det blir det ikke mye aktivitet av, så jeg er avhengig av trimmen for at det skal bli noe i det hele tatt.

 

Husker ikke om du går på kurs eller ikke. Kan det tenkes du spiser for lite?

 

Stå på videre :)

går desverre ikke på kurs. vil gjerne, men økonomien sier nei, så er det slik det må bli. Kjenner igjen det å sitte stille hele dagen. sitter også stille på jobb (6 timer hver dag) så burde nok trene mere.

30 day shred om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

ble 20 minutters trening med 30 day shred. kjempe tøft i dag. Må få til å trene 30 day shred hver dag så det ikke blir så tøft. Men jeg trente i dag og det er jeg glad for :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, du er flink :D

Enig i at den er hard, vet ikke om jeg hadde hatt mot til å starte på den i januar, da jeg hadde vel 15 kg mer å slepe på enn jeg har nå. Hadde innetrim da også, som var rimelig hard, men ikke på samme måte som 30 days shred. Men har ikke angret på at jeg kom igang med trim som jeg gjorde, men de to første månedene var tøffe, gikk rundt og var sliten hele tiden, ønsket igrunnen mest bare å sove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Så bra, du er flink :D

Enig i at den er hard, vet ikke om jeg hadde hatt mot til å starte på den i januar, da jeg hadde vel 15 kg mer å slepe på enn jeg har nå. Hadde innetrim da også, som var rimelig hard, men ikke på samme måte som 30 days shred. Men har ikke angret på at jeg kom igang med trim som jeg gjorde, men de to første månedene var tøffe, gikk rundt og var sliten hele tiden, ønsket igrunnen mest bare å sove :)

Kjenner igjen den med å ønske at man bare mest lyst til å sove. Føler meg konstant sliten, men det blir bedre når kiloen kommer av. For tiden vil de ikke helt slippe taket, men gir ikke opp av den grunn. av skal de uansett. :D .

Satser sterkt på reprise av å trene 30 day shred i ettermiddag/kveld når det er tid til det. Man føler seg iallefall bedre av det og så letter det samvittigheten en del. Og bare det i seg selv føles godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,1 veldig fornøyd, og mangler bare 0,4 så er jeg ferdig med 2/3 av løpet. :D

 

Kjenner igjen det med dårlig samvittighet, selv om det ikke skulle være noen grunn for det. Ble ikke trim i går, bare en liten rusletur sent på kvelden med hunden. Men hun fikk god tid til å snuse på alle de spennende luktene som var, blir ikke så mye tid til det når vi går i trim fart. Katten ble med på turen siden den var i så rolig tempo og bare litt nedover og så hjem igjen. Var bestemor i går ettermiddag/kveld så kom ikke hjem før ved 22 tiden, og det skjedde litt plutselig, så det ble ikke tid til å planlegge noe. Men maten gikk bra, selv om jeg hadde okselever til middag og tvillingene fikk litt annet :)

 

Skal være bestemor i ettermiddag også, men blir ikke sånn hektisk idag, så da får jeg til litt trim. Kanskje de vil være med på turen, hender det og da sykler de og vi går, hvis ikke blir det ikke i trim fart for meg. Og så kommer litt tidligere hjem enn i går, så da får jeg tatt 30 days til kvelden

 

Vi står på videre, og gjør som best vi kan, for vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Du er igang, og da kommer du i mål. Gjør ikke noe om det kan ta tid helle.

Din hverdagsaktivitet er nok betraktelig høyere enn min, du har barn og da blir det slik. Jeg sitter bak et skrivebord, og det blir det ikke mye aktivitet av, så jeg er avhengig av trimmen for at det skal bli noe i det hele tatt.

 

Husker ikke om du går på kurs eller ikke. Kan det tenkes du spiser for lite?

 

Stå på videre :)

det gjør ikke noe det tar litt tid, men det skal jo helst ikke gå for sakte heller så jeg mister motivasjonen.

 

Jeg går desverre ikke på kurs. Med 3 barn i alderen 2,4,og 6 år så tilsier ikke økonomien at jeg kan avse 2300 kr, men så fort det er råd så skal jeg på kurs. Men inntil da trener jeg og spiser de 1600 kcal.

 

Enkelte dager spiser jeg nok litt lite og andre litt for mye. Men nå ser jeg at jeg må skrive mer senere i dag da vi skal avsted å levere barna hos dagmamma, i barnehagen og i skolefritidsordningen slik jeg kan nå på arbeide og gubben kan nå i skolen til klokka er 8. Stresset her om morgen.

 

Ha en god dag og en god helg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Synes du er flink, bare stå på videre, så kommer det til å gå bra :D

 

 

Ha en fin dag du også, og vi er flinke begge to :D

du henger mer med enn meg virker det som. Tid og energi har det ikke vært mye av i det siste. Men nå er det 1,5 ukes fri så får komme meg igang igjen med trening hver dag. Trenger et par skubb bak i så jeg kommer igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver så godt jeg kan, og så har jeg hatt et ønske/mål fra jeg startet, at jo flinkere jeg er til å følte mat og jo jevnere jeg trimmer, jo raksere kommer jeg i mål og kan begynne på kampen om å holde vekten. Da vil det fortsatt bli fokus på mat og må trimme videre, men da vil jeg etterhvert kunne innta noen flere kalorier, og det i seg selv vil gjøre hverdagen, og ikke minst festlige anledninger noe enklere. Har tenkt på det flere ganger, hvor enklere diverse hadde vært, hvis jeg kunne ha brukt et par hundre kalorier mer. Det er jo ikke så mye, men allikevel så er det det :)

Har begynt å ta 30 days tidlig om morgenen, føler jeg har mer glede av trimmen og klarer øvelsene bedre, når jeg ikke har gåturen i bena. Og så får jeg kvelden fri, så da slipper jeg diskusjonen med meg selv om jeg skal ta den eller ikke, for da er jeg sliten. Jeg begynner så smått å nærme meg mål, og forbrenner færre kalorier for hver kg ned, og det er begrenset hvor mye tid en har til mer trim. Mulig enkel tankegang, men får jeg enda mer effekt av 30 days, den tar jo den tiden den tar, og så har jeg funnet en ny runde for tur som er 1 km lenger enn den jeg har brukt. Er ikke så mye, men noe mer blir det allikevel, uten at det går spesielt mye mer tid :)

 

Stå på, og benytt det du har av anledninger til trim, uten å lage stress av det, for tror stress kan være negativt. Du er på god vei, har jo fokus både på mat og på trim :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

jeg hadde også planen om å ta trimmen om morgenen, men det betydde at jeg måtte stå opp 4.30 for å få det gjort og det er litt væl tidlig når man har 3 barn i alderen 2,4 og 6 år. Men i går ble det en stor utskeielse, men i dag har jeg gått ute, i et rolig tempo, i 6 timer. Kjenner det. Har nok ikke forbrent så veldig mange kalorier, men litt er bedre enn ingenting. skal på shopping igjen om 1,5 uke og da skal jeg på innkjøp av joggesko til meg selv og da starter treningen for fult igjen.

 

de 200 kaloriene du snakker om er jeg fullstendig enig med deg i at det er ikke så mye men alikavel så utgjøre det det lille ekstra.....

 

Men startet jo 1.april med å telle kalorier og tok da et "startbilde" og i går fikk jeg tatt et bilde igjen i samme klær hvor jeg har gått ned 4,2 kg.....Det er "kun" 4,2 kg, men det kan sees og det føles godt....motiverer til å fortsette selv om det kun er 4,2 kg.

 

Og som du sier så jo flinkere man er nå jo raskere er man i mål.

 

men nå vil jeg hvile meg etter 2 lange dager og se om jeg ikke kan få meg en god natts søvn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra kojen. Og jeg tror all bevegelse er bra, og den bevegelsen/trimmen en har mest glede av, er den som til enhver tid føles rett for kroppen og humøret. Det kan være greit å ha fast plan for trim, men samtidig tror jeg kroppen har godt av litt ro nå og da, for å hanke seg inn. Det skjer forandringer i kroppen med vår livsstilsendring, og psykisk kan det også være slitsomt. Litt viktig at kropp og hjerne får ro nå og da, uten at den roen behøver å være å sitte i sofaen. Selv om det kan være nødvendig innimellom det også. :)

 

Er det ikke supert å merke forandringene på kroppen, og på klærne. Det er den beste motivasjonen som finnes, føler nå jeg :D

 

Da står vi på videre og gjør så godt vi kan, mer kan vi ikke forvente av oss selv. Ha en fin fredagskveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

20 minutter med 30 day shred er trent nå. Må si at jeg syns det er deiligere å trene nå om morgenen enn om kvelden når alt overskuddet er brukt på barn og jobb. Men i´hverdagen når det er jobb osv er det ikke tid til å trene om morgenen med mindre jeg står opp før fanden får sko på og det tror jeg ikke jeg har overskudd til og tror heller ikke jeg hører vekkerklokka så tidlig. det er allerede tidlig å stå opp 5.30-6.00.

Men er glad for at min motivasjon fikk en skubb og jeg fikk trent 20 minutter nå. Det kan jo, hvis jeg er heldig å ha overskudd, å få litt mer bevegelse senere i dag. Har en "liten" schæfer tispe som nok vil med på tur i dag også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra kojen, du står virkelig på. Og den følelsen er god når det blir litt lettere å gjennomføre, den kjenner jeg godt :D

 

Schæfere er flotte, har hatt 3 opp igjennom, og det er flotte familiehunder. Nå har jeg en gatemix, men det gjør ikke noe, for hun er ikke klar over det selv :)

 

Fikk trimmet idag tidlig, og det er enklere om morgenen, enig i det. Men det er ikke alltid jeg får tid da, selv om jeg bare har meg selv og hunden å ta hensyn til. Gikk litt bedre idag, men ikke mye, og jeg blir rimelig stiv i hoftene, så jeg går som om jeg skulle være 90 år, men det går seg til på turen, da mykner jeg til igjen :D

 

Vi står på, for vi er flinke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trim idag også, både innetrim og tur, fornøyd med det :D

 

Nydelig vær, en fornøyelse å gå tur, ekstra svett også, men det kommer nok mer av varmen enn økt fart :)

 

Ny dag i morgen, litt usikker på hva den vil bringe av trim, da jeg tror jeg skal passe barnebarna en del. Men noe får jeg nok til, satser på det. Mat går heldigvis greit uansett om jeg er hjemme eller med barnebarna.

 

Vi står på videre, og gjør så godt vi kan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreMyen

Hallo, vi er en (foreløbig) liten lukket gruppe på Facebook som slanker oss og motiverer hverandre :) Hvis dette høres interessant ut, så er det bare å sende en e-post og si du vil inviteres: storemy@live.no

 

Gruppen er lukket, så dine Facebook-venner får ikke sett noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...