Gå til innhold

Slankevenner


Gjest cfr
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 22 år, 1,74 m og 95,5 kg fra Sørlandet...

 

Sliter med overspising og klarer ikke helt å kontrollere meg når det gjelder inntaket av mat!

Hver kveld kjenner jeg en indre motivasjon om at morgendagen vil bli mye bedre. Dessverre er det ofte det ikke skjer, og jeg sprekker gang på gang!!!

 

Har ikke så mange å snakke med om disse ting, fordi jeg generelt ikke har så mange venner og heller ingen å trene sammen med eller gå ned i vekt med. Trente med ei god venninne før, men hun har flytta nå så det er kjipt...

 

Håper derfor det er noen her inne som kan tenke seg å bli slankevenner slik at vi kan snakke om blant annet mat, kosthold, trening og gjerne rapportere vekt en gang i uken som de gjør på kurset. Har nemlig ikke råd til kurs foreløpig da jeg er student!

 

Slanket meg ned til 87 kg i fjor med lavkarbo! Funket som bare det, men når jeg satte meg på rumpa og ikke var så aktiv lenger kom de på igjen +++. Da jeg veide meg en morgen og fant ut at vekta viste 97 kg var det akkurat som å bli slått i trynet! Når jeg veide 87 kg skulle jeg aldri over 90 og plutselig var jeg større enn noen sinne!! NOK er NOK tenkte jeg å jeg må virkelig gjøre et forsøk på å trives med egen kropp :( Har gått ned 1,5 kg siden midten av mars :) men motivasjonen er vanskelig å holde på når jeg ikke har noen rundt meg som er i samme situasjon eller forstår dette med overspising!

 

Mitt første mål er å øke aktivitetsnivået mitt og prøve å spise minst 3 ganger daglig.

 

Håper det er noen der ute som ønsker å være slankevenner :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei cfr,

 

Jeg vil være din slankevenn!!

 

Kjenner meg mye igjen i det du sier, og har sett ei stund etter noen som er rundt min aldersgruppe, samtidig som en er student. Greit å prate med noen i samme livsfase som degselv.

 

Selv er jeg 21, og student i Kristiansand. Bor sammen med min kjæreste, og vi begge studerer. For min del sa det stopp da jeg i fjor høst gikk på vekta, og den sa 95 kg. Til jul klarte jeg å gå ned til 90, og lå på +/- 90 gjennom hele eksamenstiden, og ut i Januar /februar. I Mars tok jeg litt tak igjen når vekta viste 92 kg., og per i dag ligger jeg på 88 kg.

 

Selv sliter jeg ikke med overspising, og heller ikke godteri. Har egentlig ubevisst holdt meg unna godteri i en månedstid. Men jeg får "lure" ideer på kveldstid, om å lage pannekaker, kakao med krem, boller ++ Og jeg er også fæl til alle de ekstra tingene, f.eks. rømme, dressing, sauser, ost, smør ++

 

Som student er jeg også lite i bevegelse, og i min kontorjobb (deltid) så sitter jeg også på ræva.

 

 

Gikk på treningssenter tidligere, men det var litt kostbart, i tillegg til at det ble ikke like mye brukt. Så mitt nye mål, er å gå til jobb i sommer. Fremover er det bare snakk om 1 dag i uken, men dersom jeg fortsetter i sommer, 4-5 dager i uken, 4,2 km hver vet. Så blir det litt. Sparer penger også! :D

 

 

Kan jeg spørre deg hvor sørpå du har bosatt deg cfr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så koselig :)

 

Jeg er bosatt i Grimstad og studerer master på UiA her. Håper på å flytte til Kristiansand til høsten sammen med kjæresten min som snart er ferdig med sine studier. Jeg skal skrive master våren 2013 etter planen i Kristiansand også, og vil gjerne flytte inn med kjæresten snart. Jeg skal jobbe i Kristiansand i sommer jeg så det blir nok litt langt å gå til jobb for min del. hehe men jeg har som mål å prøve å være aktiv før eller etter jobben minimum 30 min hver dag. om det er lett gange eller hardere trening så er målet mitt å dra meg ut av sofaen hvertfall. Jeg skal også jobbe på kontor, så det er jo ganske så stillesittende...

 

Greit å ha noen å snakke med om dette og som er i lignende situasjon :)

 

Har du noen spesiell veiedag? Mandag er ikke min veiedag for jeg sliter litt med lymfødem og væskeansamling i kroppen, så hvis jeg har skeiet ut i helga med salt mat er kroppen ikke raskt nok tilbake til mandager. Veier meg gjerne alle andre dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen spesiell veiedag? Mandag er ikke min veiedag for jeg sliter litt med lymfødem og væskeansamling i kroppen, så hvis jeg har skeiet ut i helga med salt mat er kroppen ikke raskt nok tilbake til mandager. Veier meg gjerne alle andre dager :)

 

Oi, det har jeg aldri tenkt på. Jeg har ikke peiling på det du nevner her, så må bare spørre. Er dette noe du sliter spesielt med, eller er det generelt for alle? Jeg har ingen fast veiedag faktisk. Prøvde i starten å veie meg en gang i uken, men jeg klarte aldri å vente helt til neste veiedag. :rolleyes: Spenningen tok meg. Er fæl til å veie meg flere dager i uken. Men vi kunne jo ha satt en fast veie dag, også ført det opp sammen i skjemaer her? Føler at dersom jeg skal publisere resultatet "offentlig", så ligger det ett ekstra press på meg.

 

Pendling til Kristiansand i sommer da? Det er ett stykke det? Men herlig med jobb i Kristiansand, når du har planer om å flytte hit senere tenker jeg. :-)

 

Kjenner meg mye igjen i det du sier, jeg har ikke særlig stor omgangskrets selv her, så det blir ofte "kjærestetid" mine dager består av.. Og de vennene jeg har, så er det ingen av de som sliter med vekta, vel.. Noen av de prater om å gå ned i vekt, men jeg kjenner litt at sjalusien tar meg der, at jeg ikke klarer å gjøre det sammen med de. Jeg har venninner som gjerne vil ta av 5 kg +/-, og er generelt slanke etter min mening, når jeg selv skal ned over 20 kg, så er det vanskelig å høre på hvor misfornøyde de er med seg selv. Men, det er mitt problem, og min sjalusi. <_<

 

Hvilken vekt ønsker du å nå? Selv vet jeg ikke hva min idealvekt er. Tok en test på Spicheren for ett års tid siden, den mente på at min ønsket vekt skulle være 67. Litt usikker selv på hva jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lymfødem er ikke noe alle sliter med nei. Det er mer noe som er feil i kroppens dreneringssystem. Lymfesystemet er med på å regulere kroppsvæsken tror jeg, og hos meg fungerer ikke dette systemet helt. Noen kan ha det i en arm eller et bein (ser litt hovent ut da), men jeg har det i store deler av kroppen. (Heldig sånn sett) Jeg har det mest i beina og det gjør at jeg ser litt kompakt ut.. Derfor har jeg tidligere vært til behandlinger for det hos fysio. De masserer på meg eller legger meg i sånn trykkmaskin. Det er en veldig rar følelse for du føler det er noe som kryper inni meg selv om jeg ligger helt stille :P Den ene timen mistet jeg 1 cm på hvert lår :o også blir man ganske tissetrengt etterpå for det går til blæra. Nå har jeg lært meg måter som jeg kan drenere det litt på selv :) hjelper litt hvis jeg er flink. Derfor opplever ikke jeg den voldsomme vektnedgangen i begynnelsen som mange får, de sier jo at i begynnelsen er det mye væske som forsvinner fra kroppen..

 

Jeg er også fæl til å veie meg flere ganger i uka, men hva med onsdager?

 

Skjønner hva du mener med disse venninnene. Jeg har ei som sier stygge ting til meg når jeg ikke vil spise godteri og chips (hadde stoppet opp å spise chips en periode for noen år siden pga lymfødemen) Hun sier jeg er fin som jeg er! Men jeg synes jo ikke det selv! Når ALLE mine fine jeans stopper rett over knærne så føler jeg meg ikke spesielt vakker!

 

Jeg har bare testa meg på Wii Fit som sier at min idealvekt er 66,6 kg. Hadde vært utrolig godt fornøyd om jeg hadde kommet meg ned ca 20 kg. Men det med kilo er jo litt sånn hips om haps føler jeg. Kommer litt an på om man trener litt styrke også. Jeg driver også å måler meg selv ca 2 ganger i mnd for å følge litt meg på hvor det skjer endringer. Går fortere ned på bryst og livvidde enn lårene! Har alltid vært kraftig i lårene (kanskje arvelig?). Var på et kurs da jeg tok trenerutdanning i turn hvor kursholderen var tynn og ca 180cm hun veide 85 kg! Hun viste meg virkelig at det er ikke kiloene som har alt å si :) Måler du deg også eller?

 

Jeg lærte meg å bruke målinger i forhold til lymfødemet. Da merker jeg det tydelig når det skjer endringer :) selv om vekta står stille kan jeg gjerne ha gått ned noen cm totalt sett :)

 

Jeg er medlem på et treningsstudio, for jeg skulle komme meg i form...... Lang historie kort så falt jeg på korsryggen 9.januar så det har ikke vært så mye trening i vår på meg :/ men i dag var jeg der, og jeg synes de hadde et fint opplegg nå på romaskinen. For hver 1000 m du ror gir de 20,- til bygging av skole eller barnehjem i Afrika :) Rodde 4000 m i dag og var helt shaky etter treninga... for jeg er jo heller dårlig form.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdager hørest veldig ålreit ut! :-) Da starter vi neste Onsdag?

 

Jeg kjenner meg så lei av venner som sier at du ser jo flott og slank ut. Det er sikkert fint ment, men hva jeg trenger er ærlige mennesker, som kan si "Du ser bra ut, men jeg har forståelse for at du vil gjøre denne endringen".

Jeans ja? Huh, de har jeg bare gitt opp! :angry: Jeg bor i tights. Rett og slett, jeans er bare ikke behagelig.. :(

 

Denne massasjen hørtes interessant ut, jeg går til massasje en gang i uken pga rygg/nakke, og han har nevnt noe lignende, at ved massasjer og stimulasjon/blodsirkulasjon så kan man faktisk gå ned ganske mange cm.

Hvor er det du går å måler deg henn? Jeg hadde et prosjekt ang. måling tidligere, men jeg klarte aldri å finne nøyaktig samme sted hvor jeg hadde målt meg uken tidligere, slik at resultatene varierte veeeldig. :huh:

 

Når jeg tok en kroppsanalyse, så viste den at jeg hadde mye muskler, og samtidig som en alltid bør holde muskler ved like, så var jeg over gjennomsnittlig i styrke, slik at jeg burde ikke fokusere på styrke, men heller kondis. Og det merker jeg er tungt. Jeg får ikke engang til å jogge sammenhengende over 1 min. Så det er tungt..

(har i tillegg noen skader i det ene beinet mitt, bilulykke, så det er fryktelig tungt. :( )

 

Wii fit? Hvordan er det? Blir det brukt?

Tenkt lenge på å skaffe meg den, men fryktelig usikker. Fikk PS move + Zumba fitness til PS3, men det har kun blitt brukt 2-3 ganger.. :(

 

Synes forresten det var ett fantastisk opplegg på treningssenteret ditt, det var en ålrait motivasjonsfaktor :-) Og en god innsats fra deg! :-) Kjempe..

 

Hvordan går det med korsryggen nå da? Er det noe som kan bli greit igjen, eller må du trene det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdager hørest veldig ålreit ut! :-) Da starter vi neste Onsdag?

 

Jeg kjenner meg så lei av venner som sier at du ser jo flott og slank ut. Det er sikkert fint ment, men hva jeg trenger er ærlige mennesker, som kan si "Du ser bra ut, men jeg har forståelse for at du vil gjøre denne endringen".

Jeans ja? Huh, de har jeg bare gitt opp! :angry: Jeg bor i tights. Rett og slett, jeans er bare ikke behagelig.. :(

 

Denne massasjen hørtes interessant ut, jeg går til massasje en gang i uken pga rygg/nakke, og han har nevnt noe lignende, at ved massasjer og stimulasjon/blodsirkulasjon så kan man faktisk gå ned ganske mange cm.

Hvor er det du går å måler deg henn? Jeg hadde et prosjekt ang. måling tidligere, men jeg klarte aldri å finne nøyaktig samme sted hvor jeg hadde målt meg uken tidligere, slik at resultatene varierte veeeldig. :huh:

 

Når jeg tok en kroppsanalyse, så viste den at jeg hadde mye muskler, og samtidig som en alltid bør holde muskler ved like, så var jeg over gjennomsnittlig i styrke, slik at jeg burde ikke fokusere på styrke, men heller kondis. Og det merker jeg er tungt. Jeg får ikke engang til å jogge sammenhengende over 1 min. Så det er tungt..

(har i tillegg noen skader i det ene beinet mitt, bilulykke, så det er fryktelig tungt. :( )

 

Wii fit? Hvordan er det? Blir det brukt?

Tenkt lenge på å skaffe meg den, men fryktelig usikker. Fikk PS move + Zumba fitness til PS3, men det har kun blitt brukt 2-3 ganger.. :(

 

Synes forresten det var ett fantastisk opplegg på treningssenteret ditt, det var en ålrait motivasjonsfaktor :-) Og en god innsats fra deg! :-) Kjempe..

 

Hvordan går det med korsryggen nå da? Er det noe som kan bli greit igjen, eller må du trene det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp da sier vi neste onsdag er veiedag :) Skal prøve å ikke veie meg før... men det er vanskelig..

 

Hehe, jeg bor også i tights! Har bodd i de i siste 5 årene snart.... Hadde vært gøy å fått på seg et par jeans eller andre normale bukser for den saks skyld. Har sagt til meg selv at jeg vil ikke gå å kjøpe jeans i en stor størrelses butikk. Tror det for min del hadde blitt en slags aksept av kroppen min, og kanskje gitt litt opp.

 

Så bra at du hadde mye muskler da, men kjipt at du ikke kan jogge :/ men bra at det ikke gikk verre! Skummelt med bilulykker! :/ Jeg får ikke til å jogge.... er plattfot og har alltid øm skinnlegg nederst. En joggetur på to min så slår det opp i hele leggen og jeg kan knapt gå i trapper. Men vet at hvis jeg hadde gått ned litt i vekt så hadde det nok hjulpet for hele kroppen sin del og alle de dumme plagene. Derfor må jeg prøve meg på andre kondis aktiviteter som sykling, roing eller ellipsemaskin. Må prøve å utnytte treningssenteret virkelig de siste månedene for å føle det var verdt summen. Skal ikke være medlem til neste år! Er veldig glad i å gå turer i naturen så håper jeg kan bli såpass i form at jeg kan legge ut på en dagstur med sekk på ryggen, men kjenner ikke så mange jeg kan dra på tur i skogen med.. Tør ikke gå alene lengre!!!! I november falt jeg ned til halsen i ei myr mens jeg var på jakttur med Pappa :o måtte kave meg opp igjen ved å dra meg etter lyng...og vi fant ikke den dumme fuglen heller!! men fikk fotografert den da :D og etter 3 uker i koma kviknet iphonen til igjen og lever fortsatt :D

 

Jeg prøver å måle meg der det er feitest :P måler hals, overarmer, nedre armer, bryst, livvidde (den tar jeg der jeg er tynnest), hoftene, rumpa, lår og legger. Kan jo variere litt, men det blir greit nok for min del :) Jeg tok også sånn kroppsskanning... Da veide jeg 89 kilo, fortsatt deprimerende så jeg tør nesten ikke tenke på hvordan resultatene ville blitt nå! 90% fett sikkert! Har mistet en del muskler når jeg slutta med trening. Var egenlig ganske sterk frem til jeg var 17 pga jeg turnet. Etter jeg slutta begynte det med smerter i hofter og korsrygg for jeg er hypermobil i store ledd (overbevegelig) nå som jeg er slappere og ikke tøyer på leddene sliter kroppen med å holde de i tøylene. Merker veldig godt at jeg blir mye bedre når jeg har perioder med trening.

 

Wii fit er grei egentlig! Har brukt det en del, men perioder som nå har jeg ikke vært på den på leeeenge. men de har treningsøvelser og vekt. Den stiller den også grafisk opp. Har vurdert å starte den men det er litt demotiverende når jeg vet at jeg har gått opp minst 7,5 kg siden sist :o Kjøpte også Zumba til denne, men jeg likte bedre treningsdvdene til Zumba bedre :) Men på wii får du jo poeng så må kanskje bare prøve den flere ganger.

 

Har du vært på Grete Roede kurs før eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke gått på noe kurs før. Jeg bare havna inn her fordi jeg ville registrere maten jeg spiste, og medlemskapet på vektklubben hadde jeg ikke lyst å fornye..

Kjenner LITT til GR prinsippene da min mor og hennes venninner har prøvd det.

 

Angående plattfot, du har sikkert hørt det tusen ganger tidligere, men hva med såler? Jeg er også plattfot, og sammen med skaden i kne/legg, er det ingen god kombinasjon. Men fysio råda meg til Ortoped her for 6 mnd. siden, og der fikk jeg spesiallaget såler. Helt fantastisk! Tidligere kunne jeg ikke dabbe noe særlig, ble så vond.. :( Men med sålene tenker jeg aldri på det lengre. Ett tips i hvertfall hvis du ikke har prøvd det. ;)

 

 

Uff, jeg kjenner dagene går så dårlig for tiden. Med all denne eksamenslesingen blir det gjort så lite. Leiligheten burde vært shinet, og matvanene er grusomme om dagene. Jeg vil liksom bruke mest mulig tid på lesing, så jeg utsetter å spise. Veldig dumt, for da kommer jeg plutselig til ett krise stadie "måååå haa maat!!" Da er det ikke tid for å lage en ordentlig middag med poteter f.eks. neida, det tar for lang tid.. Og når jeg faktisk er såå sulten, så holder det ikke med noe suppe, eller salat heller. :mellow: Dessuten sitter jeg jo bare i ro egentlig, så tror jeg er inni en dårlig periode..

 

Har du en god rutine cfr? Hvordan går dine matvaner for tiden?

 

 

Selv startet jeg dagen med to skiver og to egg. (spiser egentlig ikke brød, for da har jeg alltid på så mye smør. :( ), så det var ingen god start på dagen.

Til lunsj hadde jeg plutselig gått 6 timer uten mat, og skrubbsulten som jeg var ble det kyllingvinger på meg..

 

Håper mannen kommer hjem snart, så kan vi mekke til noe strimlet svinekjøtt- middag. Og det er jo ikke så galt, heldigvis. :-)

 

Skjønner egentlig ikke helt hva som har gått av meg. De 3 siste dagene har jeg virkelig skeiet ut, jeg må hente meg inn igjen nå kjenner jeg.. Iiiiish! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen såler i joggeskoene, men jeg pleier ikke å ta de over i andre sko jeg bruker. De er ikke spesiallaget, så jeg får kanskje skaffe meg noen den dagen det begynner å trille inn noen flere kroner på kortet enn stipendet :P

 

Kjenner meg igjen i den eksamensfølelsen! Jeg har nettopp tatt en kjempestor oppvask (skulle ønske jeg hadde oppvaskmaskin her ja!). Jeg har den siste uka prøvd å lese, men klarer ikke å holde fokus for jeg ser på den rotete leiligheten. Og jeg klarer heller ikke legge fra meg lesingen for da føler jeg at jeg burde lest mye mer! Så det blir egentlig bare ukonsentrert og halveis begge deler. Blir ei hard lesehelg nå, prøve å lære meg litt til mandagens eksamen...Har bestemt meg for å shine leiligheten opp i kveld så kan jeg dra på trening i morgen tidlig og komme hjem til nyvaska leilighet og bare konsentrere meg om å lese :P hehe

 

Kan jeg spørre hva du studerer?

 

Angående matvanene mine har de ikke vært så gode i det siste halve året. Har en dag innimellom hvor jeg er flink, men er også fæl på å utsette måltid fordi jeg ikke gidder å lage mat i eksamenstiden, og det ender ofte opp med bare et kjempemåltid i løpet av en dag... ikke bra!

I dag gikk jeg på forelesning uten frokost.. Kjøpte en Go'Morgen yoghurt, når jeg kom hjem hadde jeg ferske reker på et fint rundtstykke jeg hadde kjøpt, og til middag spiste jeg to kalkunpølser med potetsalat ved siden av. Fort og enkelt og jeg gadd ikke vaske opp alt før middagen :P Prøver helst å unngå hvitt brød jeg men spiser Ingers rugbrød hvis jeg spiser brød :) Heldigvis liker jeg ikke smør på brød så godt bortsett fra til reker eller til suppe. Så i dag ble det litt smør. På den annen side er jeg glad i majones, sauser, ketchup, sennep å sånne usunne ting igjen... I tillegg har jeg dessverre spist 100 gram med fruktnøttsjokolade også coca cola zero! Liker ikke lettbrus egentlig men las på disse sidene at det kunne man drikke. Er litt avhengig av drikke med smak. Hvis ikke går jeg fort en dag uten mer enn et glass vann... :(

 

Men nå er vi ikke alene om dette! Vi kommer oss i gjennom disse dårlige dagene også i morgen er det en ny dag med nye muligheter :) Det er alltid rom for å prøve på nytt! Så på slankekrigen i dag og fy søren altså! Han ene veide 186 kg, så hvis han kan klare det så kan vi også :) Vi fortjener å være lykkelige med våres kropper, og det skal vi klare :D er du med?

 

Hørtes godt ut med svinekjøtt til mat :) Dere får kose dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, innleggssåler er svindyrt. SiA har en sånn greie at alt du bruker på lege + kiro + frysio sponser de 40 % av (egenandel på 1.000 ,- ) Så hvis en har over 1 000 ,- i helseutgifter i løpet av ett år, sponser de 40 % av alt over. Ganske ok. :-)

 

Så deilig med nyvaska leilighet da. Åh, vi tok en shining med støvsuging og rydding. Så det var ganske greit. Hvordan går eksamenslesinga de? Føler deg forberedt til i morgen?

 

Har selv ikke eksamen før til Onsdag, men jeg har også en på Fredag, så prøver å lese litt på begge. Så har jeg to eksamener uka etterpå også. Følte de kom litt brått på med 4 stk på 2 uker. Må også ta opp en eksamen fra i høst, den kjenner jeg at jeg gruer meg til..

 

Jeg tar økonomi. Jeg har i utgangspunktet ikke kommet inn på studiet, så jeg valgte heller å bare velge enkeltemner innen økonomi og studerer litt på egenhånd. Veldig tøft! Så jeg skal i tillegg ta opp noen eksamener fra videregående og håpe på at jeg kan komme inn på økonomi til høsten, og hoppe rett til 2. året.

Jeg seilte litt gjennom videregående på ett 3 og 4 i karakterer. Kommer ikke inn på økad med det nei, dessverre.

 

Hva studerer du?

 

Du er ikke alene med å slite med å drikke vann.. Dersom jeg skal drikke rent vann blir det ikke mye gitt. Her i hjemmet går det mye i vann med smak (bris, olden), lett brus, og fun saft. Av og til blir det også iste.

 

Jeg er ett ordentlig frokostmenneske, så jeg duger ikke på forelesninger uten frokost. Har dere enda forelesninger faktisk? Vi kutta ut det i sist uke, så bare masse eksamenslesing. Kjempe lei!

 

Gårsdagen var nok så som så. Ikke spesielt slankende, men tror ikke den var så fryktelig usunn heller.. Det ble knekkebrød med pålegg og litt potetsalat til frokost og lunsj. På dagen hadde vi noen grove pannekaker. Og på kveldstid ble det gratinert pasta med kyllingkjøttdeig. Tror nok ikke jeg går så mye ned denne uken nei..

 

I dag startet jeg dagen med knekkebrød pålegg og potetsalat (jeg pleier å kose meg med dette lørdag og søndag) :-) Senere skal vi ha kjøttkaker, sambo skal mekke. :D

Lite aktivitet, men skal til kiro i morgen, så tenkte å labbe bort, evt. også hjem igjen. Det er 4,2 km hver vei, så det er en grei gåtur. :-)

 

 

Absolutt! Dette har jeg full tro på! Det aller viktigste er jo at vi ikke gå enda mer opp i vekt!

Jeg tenker som så at i 2006 var jeg 55 kg. og til i 2012 være ca. 90 kg. Så er det 35 kg. opp på 6 år. Det er seks år med usunne valg og dårlig holdning. Om jeg da må bruke 1 år på å nå den livssituasjonen jeg er komfortabel med, så er det ingenting i forhold. Det er klart at jeg allerhelst skulle ønsket at ting skjedde litt kjapt, er litt utålmodig, men alt er bra.

Jeg prøvde tidligere å holde meg til 1300 kcal dietten, den fungerte noen dager, andre dager kom jeg til kvelden og var helt pumpet.

Nå har jeg valgt 1600 kcal, og er fornøyd med denne. De fleste dager ligger jeg på 1400-1500 kcal, og har spist jeg godt og mett. Har også hatt resultater på 500-700 gram de ukene.

 

Hvilken kcal diett prøver du å ligge innen?

 

Hvordan har helgen din vært da? Og greit med eksamenslesing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei føler meg ikke klar i det hele tatt! Er eksamen i organisasjonsutvikling og læring i bedrifter, spennende men veldig mye teorier!! :( Er ikke glad i å lese så er ganske stolt over å ha kommet meg gjennom det jeg må lese nå! Har hatt mange eksamener jeg ikke har kommet meg gjennom pensum på før jeg går opp! hehe.. men vi har en grei lærer! Han ga oss 21 spørsmål. Vi får 4 til eksamen og skal skrive 3 av de 4. Så vi har fordelt oppgavene ut i klassen så alle har skrevet svar på en oppgave hver. Ganske greit å lese på selv om det ble 80 A4 sider.

 

Jeg studerte først bachelor byggingeniør og nå bygger jeg på med master i industriell økonomi og teknologiledelse. Veldig godt fornøyd med studiet, selv om jeg er litt skolelei så er det bare 1 mnd igjen nå, og etter det er det bare 1 år igjen :D Jeg studerte sammen med noen fra økad i Kr.sand når jeg gikk i 3.klasse på bygg. Da tok jeg 30 sp i eiendomsutvikling og eiendomsforvaltning som de tilbyr bygg og økad studenter! Var et veldig bra kurs hvor du er utplassert i en bedrift i et semester og skriver oppgave.

 

I Grete Roede planen min står det 1600 kcal. Så jeg prøver å holde meg til det eller mellom 1300 og 1600. Hadde 1300 når jeg var med på vektklubben.no. Gikk jo bare opp, men skyldtes nok at jeg spiste veldig uregelmessig, og manglet motivasjon!

 

Ellers har ikke min helg vært sååå sunn! Fikk besøk av ei venninne i 22 tiden på fredag og det ble grandis, cola og smågodt... I går var jeg hjemme og las til eksamen, ble 1/2 plate fruktnøtt, 2 skiver rugbrød til frokost med kalkun krydderskinke og potetsalat. Til lunsj var det potetsalat og to pølser, og middagen var det pepperbiff med løk, champignon, peppersaus og brokkoli, smakte veldig godt! I dag har jeg også hatt to rugbrødskiver med kalkun krydderskinke, lettmajones, skummet melk og agurk. begynner sånn smått å nyte frokost! Før var det som å svelge tørre ullfiller! :P vet ikke hvorfor men jeg var kanskje ikke noe frokost menneske akkurat som mamma ikke er middagsmenneske.

 

Meeen jeg er så kry for at jeg har klart å styre helt unna chips i helga :D har nå ikke vært på vekta på et par dager og skal prøve å holde meg til onsdag morgen. Gleder meg til å måle meg å se hva som har skjedd.

 

Jeg begynte å legge på meg når jeg slutta å turne. Overspisingen startet etter jeg mistet Mormor i kreft, flyttet på hybel for meg selv og så fikk Pappa kreft! Ble for mye for meg så jeg søkte til sjokolade, chips og TV.... veide ca 82 kg når jeg flytta, og har jo gått opp 13 kg på et par år... Er enebarn også så har ikke så mange nære å snakke med heller... Men nå går det greit med alle, er bare de forbaska kiloene jeg vil ha bort! Kjenner jeg er litt utålmodig ja.. Har et bilde av meg selv i bikini i 2005 og i 2011! Fra ganske normalvektig til hvalross! (sånn jeg føler det i mitt hode!) Har satt de bildene ved siden av hverandre så kanskje jeg kan holde motivasjonen oppe nå....

 

Ellers har helga vært fin selv om det har blitt en del lesing.

 

Har også funnet en video på youtube som virkelig inspirerer. Eller to videoer! Jeg skal prøve å begynne med Yoga tenkte jeg. Hvis han i den første videoen klarer å komme så i form med hjelp av Yoga så burde jeg også klare det. Fy søren han er flink! Tenk å være dømt ned av alle leger i 15 år at han aldri kunne gå uten hjelpemidler, også motbevise det på 10 måneder :o jeg er nesten målløs! Og den andre videoen er ganske fascinerende og det som hadde vært den ultimate drøm å klare! Det er helt utrolig hva man kan få til om man er motivert og sta nok!

 

- jeg synes det er så sterkt det han sier i videoen når han faller når han står på hodet. "Just because I can't do it today, doesn't mean that I'm not going to be able to do it someday" Tror nesten det er mitt nye forbilde for hva som er mulig å oppnå!

 

- tenk å være så sterk! Det må gi litt av en mestringsfølelse å ha såpass kroppskontroll.

 

 

Har prøvd Yoga på treningssenteret og det var gøy selv om jeg så veldig klumsete ut hehe.. men dessverre har de sluttet med det.. så nå fant jeg en DVD jeg kan prøve meg på :) Øvelse gjør mester!

 

Har du prøvd Yoga eller lignende?

 

Masse lykke til med dine eksamener og lesingen :) Jeg har også en på fredag, så ser ikke spesielt frem til å komme hjem etter eksamen i morgen og dukke ned i teori om avtalerett og kontraktsrett.... men vi klarer det :D ikke lenge igjen nå! Vi må bare fokusere på gulroten i den andre enden! Bli ferdig med studiene og få noen flotte kropper vi trives i!

 

Fortsatt fin søndag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Hvordan har det gått med din eksamen i går?

 

Har eksamen i morgen selv og nijobber med det. Stress!

Indøk studiet hørtes jo kjempespennende ut, kunne godt tenkt meg det selv faktisk.. (høres nokså "likt" ut økad)

 

Fantastisk bra å holde deg unna chips..

Jeg har hatt noen bedritne dager. Klarte ikke å holde meg, veide meg i morges, og hadde gått opp i vekt. Superleit, og jeg har reagert med å spise mer (no food). Inni en dårlig sirkel nå kjenner jeg!

 

 

Har ikke prøvd joga, har tenkt at jeg vil bare se rar ut, også er jeg ikke myk i det heeeele tatt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen gikk ganske greit :) Følte gjerne jeg ikke hadde lest nok, men jeg fikk til å svare slik at jeg ble fornøyd. Nå er det bare å prøve å finne motivasjon til neste eksamen som er på fredag i Avtalerett...

 

Jeg vet hvordan det er å være i sånne dårlige sirkler! Jeg har perioder jeg bare gir helt opp og spiser mye å usunn mat, tenker at det spiller ingen rolle, og at jeg aldri får til å lykkes med noe så kan liksågodt trøste meg med maten! men så når jeg et punkt der jeg tenker innimellom at nå må jeg være flink! Det er så MANGE gode grunner til å få et sunnere og lettere liv! Jeg er redd for å måtte bruke mange medisiner, få hjerteproblemer eller diabetes. Man har jo aldri noen garanti, men jeg tror i hvertfall at sannsynligheten minsker hvis man lever litt sunnere!

 

Vi kan klare dette selv om vi har dårlige perioder :) Du er nok snart på sporet igjen og vekten minsker nok snart! Jeg er spent på veiingen i morgen. Det viktigste for min del er å prøve å innføre nye vaner å være 100% ærlig med meg selv! Har ikke vært så motivert for trening siden jeg ble så støl etter forrige Yoga økt på lørdag.. Å i dag våknet jeg med "kink" i nakken, eller sinnsykt stiv i den ene siden av nakken... sikkert sovet skeivt!

 

Lykke til med eksamen i morgen :D Du klarer det så fint at!

 

Gleder og gruer meg til veiing i morgen! Er så spent! Har prøvd flere ganger før å spise etter å telle kalorier men har aldri rikket seg på en måneds tid å derfor har jeg gitt opp tidligere.. Håper virkelig noe har skjedd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så positiv og oppmuntrende. For ei herlig innstilling du har. :-) Det smitter litt over :D

 

Da har sambo gått på jobb, og jeg skal sette i gang med litt mer eksamensjobbing. Fikk i meg frokostblanding før jobb i dag, og på vei hjem ble jeg så gruelig sulten at jeg kjøpte noe dumt noe.. Men til gjengjeld så labba jeg til jobb i dag. Feels good! :D

 

Laget pai til middag. Med hermetisk kyllingskinke!

 

 

Fått handlet inn litt til eksamen i morgen, hva pleier du å tygge på under eksamen?

Jeg klarer sjeldent å ete noe, så er jeg skrubbsulten etterpå. I dag har jeg handlet 2 bananer, minigulerøtter og rosiner. Kjenner megselv såpass at jeg kommer aldri til å klare å spise typisk niste, men litt småting å putte på må vel gå.. ;-)

 

 

Når du sier at du har prøvd tidligere, har det vært på egenhånd, eller har du følgt noen diett/slanke prinsipper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :D

 

Det varierer litt hva jeg knasker på til eksamen.. har hatt noen hvor jeg har glemt alt av vann og mat og da tygger jeg tyggis og magen rumler å blir så utslitt!!

 

I går hadde jeg med meg to rugbrødskiver med leverpostei og majones, også hadde jeg med meg noen blå druer og en pakke med rosiner også vann. Spiste ikke opp rosinene, for det var egentlig nok med det andre :P i tillegg hadde jeg frokost før jeg gikk, tror det også hjalp for jeg er som sagt ikke den flinkeste til å spise frokost :P

 

Pai med kyllingskinke hørtes veldig godt ut! Vanskelig og tidkrevende å lage?

 

I dag ble det fullkornspitapizza på meg med ketchup (uten sukker), norvegia, oregano, piffi og en dæsj med rømmedressing (ca 1 ss). Utrolig enkel middag som jeg lager når det er eksamenstid!

Pleier også å ha på noen pepperoni hvis jeg har, men orket ikke å gå på butikken bare for det.

 

Jeg har vært medlem av vektklubben to år tidligere, men har mistet motivasjonen når det ikke skjer noe. Ellers prøvde jeg lavkarbo i fjor, å gikk ned 5 kg ganske fort men det er ikke en LIVSSTIL jeg orker å leve med så jeg fant ut at jeg må prøve å heller trimme litt mer hvis jeg spiser usunt og gjøre et forsøk på å komme i kontakt med noen slankevenner (som jeg har nå :) )

 

Jeg synes det er så vanskelig å være alene om det!

 

Har også trent 50 min med Yoga i dag! Stolt at jeg klarte hele DVDen, men det var tungt og jeg klarte ikke å avansere det så veldig for jeg er ikke sterk nok enda. Håper jeg blir det en dag da! Men ble litt fornærma når typen sa det ser jo bare ut som de tøyer i Yoga, kan det være så tungt da? Du holder jo igjen din egen kroppsvekt i mange øvelser! Å mine 95,5 kilo er ikke sååå lett å holde igjen for mine fiskebollemuskler hehe!

 

Bra at du gikk til jobb da! Jeg er også litt sånn at hvis jeg kjøper noe usunt så er det ikke så "farlig" dersom jeg har trent litt også den dagen! I går spiste jeg en Troika for å feire at jeg var ferdig med eksamen, det var jo 11 frimerker.

 

Synd at det regner nå, men samtidig er det veldig greit for da får jeg ikke så lyst til å gå ut å gjøre andre ting som å fotografere! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :)

 

Da var eksamensdagen nr.1 kommet, og nå begynner det. Uansett, jeg fikk veid nå i morges, vekta viste 88 blank, så er faktisk fornøyd med å ikke ha gått opp. :) Bare av det kjenner jeg meg litt ekstra motivert til å gjøre en ekstra innsats under disse tunge eksamensdager. B)

Skal vi lage noe skjema å føre dette i? Også tar vi dagens vekt som utgangspunkt? Fant ikke noe skjema i farten, men leita vel heller ikke så bra. :P

 

Dette med magerumling er kjent! :P Jeg er flink til å spise frokost, men får jeg ikke i meg lunsjen under eksamen (som alltid skjer), begynner magen å rumle, og da høres det godt i det ellers så rolige rommet. Huff.

 

Pai var noe av det enkleste jeg har laget, faktisk. Første gangen jeg har laget den da, og det var ikke så verst. Den er jo ikke noe slankende den jeg laget i går, men fant denne inne på grete roede:

 

-Sunnare og magrare tacopai servert med salat

(Gir ca 6-8 porsjonsstykker stk)

 

Dette treng du til botnen:

-100 g mager kesam

-1,5 dl/ca 80 g sammalt kveite grov

-1 dl/60 g fibra fullkornskveitemjøl

-2 ss vatn

-0,5 ts salt

 

Dette treng du til paifyllet:

-300 g karbonadedeig

-1 pose tacokrydder

-50 g cottage cheese

-60 g Synnøve Finden lett

-Salt

-Pepar

 

 

Framgangsmåte:

1.Begynn med å blande ingrediansane til botnen.

2.Då deigen er «ferdig» blanda, legg du han over i ei form og sèt inn i ovnen på 200 grader i omlag 20 min.

3.Medan botnen er inne i ovnen, startar du med å steike karbonadedeigen og tilsette tacokrydderet då kjøtet har fått ein fin og gyllen farge.

4.Medan kjøtblandinga surrar, blandar du cottage cheese saman med krydder, og du finn fram osteskivene.

5.Ta så botnen ut av ovnen etter omlag 20-25 min, og fordel kjøtfyllet over.

6.Smør så cottage cheese over blandinga, og avslutt med osteskivene.

7.Set så paien inn i ovnen igjen i omlag 15-20 min.

 

Virket jo egentlig ganske greit, den må prøves! Men den trenger riktignok ca. 40 + min til å bli ferdig..

 

 

På denne pitapizzaen din, hadde du noe kjøtt på?

Har laget det selv en gang eller to, Men jeg brenner meg på osten <_<

Rømmedressingen, er det vanlig eller noe 3 % ?

 

 

Dette med lavkarbo ja, jeg kan godt forstå at folk tyr til det for en OK og "rask" løsning. Men jeg ser at folk ikke skjønner at det er en livsstil. Jeg har venner som mener at de går på lavkarbo, men i helgene tar de pause.. Det forstår jeg meg ikke på, jeg trodde de ødela hele ketolysen da? HAr aldri gått på det selv, så er egentlig bare en hau av synsing og mening fra min side. :rolleyes:

 

Yoga ja. Har litt lyst å få prøvd det. Hvilken av videoene er det du bruker?

Har forøvrig bestilt 30 day shred. Kom i posten sist uke, og har bare skamfullt ligget i skuffa siden.. Må ta meg sammen å få gjort noe med det!!

 

Er du hobbyfotograf? Så artig, hva liker du å ta bilder av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba at du ikke gikk opp noe :D Alle har uker hvor de enten går opp eller det står stille.

 

For min del viste vekten 94,6 kg i dag, og det er hvertfall ned 900 gram fra 1.mai :D

Målte meg også og hadde gått ned totalt 10,5 cm rundtforbi! Mest hadde gått på overkroppen. Livvidden sto for 3 cm bare den!! Men på rumpe å lår er det en del treigere men hadde 0,5 cm på både rumpe, lår og legger så skal jo ikke klage. Er i beina ødemen helst sitter også..

 

Vi kan godt lage en tabell, men jeg kunne ikke se noe jeg heller. Hadde jo vært litt gøy å jobbe videre med hver uke så vi ser til sammenligning hele tiden.

 

Den paien hørtes god ut, må prøves en gang. Må bare få meg paiform først og kanskje se om jeg finner en glutenfri versjon sånn at jeg kan lage det til typen også som har cøliaki.

 

På pitapizzaen hadde jeg ikke kjøtt på i går nei, for jeg gadd ikke å dra på butikken i regnværet hehe! Dessverre er det den vanlige og feite rømmedressingen jeg bruker, men den er god og jeg får meg ikke til å kaste den! Er ikke så ofte jeg spiser den heller enn på pizza.

 

I forhold til lavkarbo var jeg aldri i ketolyse, fordi jeg er ikke tilhenger av ekstreme dietter! Jeg tror ikke det er det som hjelper for min del. Jeg må inn i hjernen å skru på det psykiske når det gjelder kosthold og vaner for min del, og jeg har endelig insett at det tar tid å endre det, men det har for min del vært vanskelig å holde på motivasjonen alene. Utrolig bra at du kom inn her å ville være min slankevenn :D

 

Hva er 30 day shred??

 

DVDen jeg bruker heter Power Yoga. Fikk den av Mamma men jeg lurer på om hun bestilte den i nettbutikken til GR for noen år siden. Det er relativt "enkle" øvelser som man klarer de fleste når man begynner. Har også en annen DVD hjemme men der skal man stå på hode og ikke makan til hvor myk du må være der! Men denne sier veldig tydelig at man kan stoppe her i den stillingen eller avansere sånn og sånn alt etter hvor langt man har kommet. Så det synes jeg er bra!

 

Når det kommer til foto så er jeg ivrig amatørfotograf som elsker naturfotografering! Ønsker deg velkommen til min hjemmeside www.sceneryfocus.com, hvis du klikker på blog og de ulike postene er det mange flere bilder enn på fremsiden av bloggen. Skriver på engelsk sånn at jeg får lesere fra hele verden, men det er hovedsakelig bilder fra Sørlandet på nettsiden min.

 

Håper det gikk greit på eksamen din i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke mye eksamenslesing på meg i dag gitt. Den motivasjonen skulle jeg nok lett lenge etter!

 

Fantastisk resultat fra din side, kjempe bra! Det må vært guri så kjekt. Gratulerer!

Vi må finne en tabell i løpet av uka. Husker vi brukte en i vektklubben, men jeg får jo ikke tak på den må :P

 

Hvordan gjør du det ang delmål og motivasjon? Har du noen delmål som du gir degselv en treat for når du når?

 

Synest det er veldig ålreit å ha noen å prate med! :D Føler ellers at det er mye voksne mennesker her, veldig ålreit, men kan også være greit å prate med andre som er ca. samme sted i livet som en selv.

 

Har forøvrig vurdert å starte en blogg. Både for å dele info. bilder osv. Men også for en slags trenings/slankedagbok. Skrive det offentlig. Litt skummelt i grunn..

 

30 day shred er hun Jillian Michaels?? hun fra slankekrigen sitt treningsvideo. Styrke på topp. Tror ikke en går ned i vekt av den, men blir strammere og mer muskler.. Tipp topp :D

 

Kiro sa i dag at jeg burde trene Yoga, så har sett litt på Yoga videoer på play.com, for å se om jeg finner noe..

 

Eksamenen gikk greit den :) Brukte litt for lang tid i starten på en oppgave som talte 50 %.. Kladdet +++, så resten av oppgavene ble gjort litt kjapt, men har en ålrait følelse. Kunne selvfølgelig gjort noe mer, forventer ingen toppkarakter. Men det har jeg heller ikke gjort meg fortjent til.

 

Må bare nevne en ting:

Kjæresten kom hjem for par timer siden, da hadde han vært å handlet, ikke mindre enn 2 chips, smågodt og smash kom han hjem med. (og vi har ikke hatt godis i hus på over en måned tror jeg). Fant frem bolle til meg med chips, og smågodt.. Det har faktisk stått urørt ved siden av meg siden. Sinnsykt stolt!!

:D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ FLINK DU ER :D All skryt til deg!!! Det er ikke lett å ha fristelser rundt seg..

 

Jeg kjøpte meg jordbær og vaniljekesam på butikken i dag. Var sinnsykt godt med jordbær :D Måtte ha litt å motivere meg meg.

I dag har det vært en dårlig lesedag, og jeg mangler all motivasjon...Fikk i hvertfall gått meg en tur på ca 50 min til en liten topp her i Grimstad og 5 min med Yoga, men så fikk jeg en tlf så gadd jeg ikke å begynne på den igjen.

 

Prøvde å sette inn excel her, men det funket ikke.... hmmm.. får tenke ut noe i løpet av uka!

 

Angående delmål så kjøpte jeg meg to flotte turbukser av merket Fjellräven når de hadde salg på regntøysspesialisten. Jeg har ikke tatt av merkelappen enda. Jeg får de sånn akkurat på meg men det tyter en del sideflesk på utsiden... Når de sitter fint skal jeg dra av lappen å ta meg en tur i skogen eller på fjellet. Får se hvordan det blir... Elsker å være ute i naturen, men kjenner ikke så mange andre som liker det! Typen har sin årlige guttetur, også har han fått dilla på fiske også. Så jeg håper jeg finner noen på mitt "nivå" som jeg kan dra på jentetur med snart... Jeg har et rolig tempo i skogen for jeg er jo glad i foto å se på ting :P Tør ikke å legge ut aleine i skogen langt bort fra folk! Fikk skrekken i høst da jeg var på jakttur med foreldrene mine. Da gikk jeg ca 100 meter fra mamma også falt jeg ned til halsen i ei myr... måtte baske litt og trekke meg etter lynga for å komme meg opp igjen... Var litt vittig der og da, men i ettertid har det begynt å gå opp for meg hvor skummelt det kunne vært om jeg var aleine.. :S

 

Mitt første delmål her på GR er å komme ned til under 90 kg. Håper jeg klarer 5 kg til ferien begynner 29.juni! Må trimme MASSE da tror jeg... Jeg tipper buksene passer ganske bra om jeg kommer meg ned til 85-80 (slik at jeg kan bevege meg i de altså) hehe

Vet ikke helt hva som er den største motivasjonen, men ønsker gjerne et bedre selvbilde slik at jeg kan bli litt mer selvsikker, og en annen motivasjon er jo å kunne føle seg litt sexy foran typen også da :P hehe.. har jo vært sammen i 8 år nå i juni, så jeg er overbevist om at han elsker meg sånn som jeg er nå også, men jeg elsker ikke meg selv! That's the problem...

 

Hva er dine delmål og din motivasjon?

 

Lykke til med leting etter yogadvd :) mange å velge mellom, men det er fulle programmer på youtube også som et tips hvis du vil prøve det før du kjøper dvd :) var også til kiro i kr.sand i vinter og han anbefalte meg også yoga!

 

God ide med blogging da :) skjønner det er skummelt for man "blotter" jo livet sitt for hele verden. Du kan jo starte en anonym blogg som bare dine venner og nære vet at det er deg, eller ingen i det hele tatt vet! Jeg skriver litt til meg selv av og til i et kodelåst word dokument og legger inn bilder. Jeg har mange ganger tenkt på å starte blogg, men for min del holder det med denne siden og fotobloggen. Nå rapporterer jeg litt til deg og føler et visst "press", men samtidig føler jeg ikke at det legges ut for hele verden, men for folk som deler samme målet om å slanke seg. Ikke tolk dette feil, men jeg ønsker ikke å bli forbundet med slanking hvis du skjønner? Skal jo jobbe innen et helt annet marked i byggebransjen og vil ikke være "hun som slanka seg så på nettet!" Tenker en del på hva jeg legger ut på nettet som er synlig for andre fordi det kan slå hardt tilbake i en jobbsøke situasjon. Håper jo på noen kommentarer da hvis jeg klarer å gå ned en del da :P men ikke fra andre enn de som jeg vet hvem er! Hadde jeg studert noe som hadde med slanking, kosthold eller kropp tror jeg heller det ville vært mer aktuelt :)

 

De i slankekrigen er utrolig flinke! Er nok et bra program :) Må høre hvordan det er når du har prøvd det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Hvordan gikk eksamen din i dag?

 

Jeg hadde avtalerett, men følte nok ikke at det gikk sånn veeeldig bra.. Sov dårlig i natt og vondt i magen! Orket derfor heller ikke frokost før eksamen.. men spiste rett før den begynte.

 

Men det hjalp å komme hjem å spise litt kyllingwok å nå skal jeg bare slappe av i dag :D

Må forresten fortelle at jeg er kry av meg selv for at jeg kun har spist en Troika denne uken :D men nå ødelegges det vel hvis jeg skal til sverige i morgen hehe... å må si jeg har veldig lyst på en sjokolade for å feire at denne eksamenen også er over...

 

Hvordan går helgene for deg? Jeg er fæl til å spise MASSE snæks i helga og usunn mat.....

 

Men jeg synes jeg klarte meg godt å har nå gått to uker uten chips :D

Takk til deg som er med å muntrer meg opp! Det er SÅ mye lettere når vi står sammen om det. Gleder meg til å se hva som skjer med vekten neste uke... skal gå på Mammas vekt hjemme så den er litt rar... hvis du går på den flere ganger viser den ALLTID forskjellig.. snakk om å gi folk humørsvingninger hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaisen!

 

Jo, eksamen gikk veldig dårlig faktisk. For første gang så trakk jeg meg på en eksamen, veldig leit og surt. Det var helt merkelig, jeg kom på eksamen, og hadde sett alle ordene før, hørt forelesninger, og kan plassere de i oppgaver jeg har jobbet med.. Men de ga ingen sammenheng på eksamen. Det var som å se en eksamen på fransk.. Stirra på papiret i en time før jeg ga meg.. Nå må jeg bare finne ut hva jeg gjør videre.. Om jeg får ta opp eksamen senere, ta fager på nytt eller hva som skjer.

 

Uff, begynner du å bli syk ? Heldigvis er en dårlig eksamen ikke verdens undergang. Det er alltid muligheter for å gjøre det bedre. Så jeg synes det er fantastisk at du ikke lar det ødelegge humøret ditt!

 

Jeg har hatt det gruelig stress i dag kjenner jeg. Først så forsov jeg meg, og våkna av klokken ringte kl 8. Klarte å hive meg rundt å ut av dørene før halv ni. (kom og gikk 2 dager fordi jeg hadde glemt utstyr). Så setter jeg meg i bilen, men den har stoppa! Ingen cash, så må i leiligheten å jakte på enkroninger og femmere for å betale noe buss.. Løper som fy til bussen, men det hjalp lite, fordi bussen kom ikke før ti på 9 <_< Brukte heldigvis bare kort tid til UiA, så jeg ramla inn klasserommet to minutter på.. Puh! Rimelig kokt i hode!

 

Jeg har også alltid lyst til å feire, gi megselv belønninger. Og merkelig nok inneholder de alltid mat, fyfy mat. :(

Men så spennende at du skal til Sverige da, er det langtur eller harrytur?

Kunne godt tenkt meg en tur selv, hamstret inn til kyllingfileer og mat..

 

Ja, vekter er så ulike. Jeg har heldigvis funnet ei som er helt lik hver gang, og den er lik treningssenteret jeg trente på også. Woh! Min bestemor kjøpte ei vekt for ei stund tilbake, og skulle veie seg rett før jeg kom.. Stakkers damen var jo helt fra seg, vekta hadde vist 30 kg.. For min synes jeg ganske bra om vekta hennes.. Jeg veide noen å femti, ikke galt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, det er ikke greit å stresse foran en eksamen...

 

Synd at det gikk slik på eksamen da :( Jeg hadde også en slik eksamen i fjor... men var syk den dagen, men jeg stirra også på oppgaven i over en time så gikk jeg... hadde allerede karakter da, men ville prøve å forbedre for de hadde satt på feil fag på mitt vitnemål etter jeg ba dem spesifikt om å ta det bort...

 

Du vet det ordner seg :D Du må bare følge ditt hjerte å den veien du ønsker å gå!

Jeg har dager hvor jeg lurer på å slutte helt å begynne på fotoskole heller, men så kommer jeg inn i en diskusjon som gjelder veier (noe jeg har en STOR interesse for) så merker jeg at jeg er skikkelig engasjert i diskusjonen og vet at det er det jeg har lyst til å jobbe med når jeg er ferdig. Håper på å få være med å beregne å planlegge store veier som E18 eller noe :D

 

Du må bare fokusere på det som er positivt. Ikke la en dårlig eksamen ødelegge stemningen! Gå ut eller gjør noe du virkelig liker så hjelper det på :D Jeg var på fototur i dag med ei venninne, og det løftet humøret mitt så utrolig mye å gjøre noe jeg ELSKER etter en litt tung dag.

 

Har du noen hobbyer eller noe du holder på med mye på fritiden?

 

Jeg er også litt fæl til å fylle belønninger med mat... er ikke bra det! Må finne på noe nytt snart....

Til sverige blir det muligens bare en svipptur på nordby. Vi skal på vei og anleggsmesse på Hellerudsletta sånn hovedsakelig!

Som jeg GLEDER MEG :D Ja jeg vet det er litt rart å være jente å intressert i gravemaskiner! hehe .. Men guuud så gøy! Drømmer om å kjøre en sånn stor en en dag, og kanskje ta sikkerhetskurset.

 

Kanskje litt guttejente i hjernen... er vel kanskje en av grunnene til jeg har valgt denne utdanningen også! Gutter er bra å jobbe sammen med! Enkle å forholde seg til, ærlige og gjør opp der og da hvis det er noe kluss... Synes det er helt topp!

 

Har du sommerferie nå da eller flere eksamener ?

 

Heldigvis 10 dager til min neste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i gang sånn smålig med eksamenslesing igjen. Jeg har 2 stk. neste uke. Mandag og Onsdag, de kommer på rad alle sammen.

I fjor hadde jeg en i uka, det var deilig det! :-D

 

Jeg synes det er tøft at du engasjerer deg slik, og at du har den interessen. Mitt største problem er akkurat det, jeg har ingen interesser. For å sette det litt kvasst, så er jeg akkurat som alle andre. :P Jeg har ingen hobbyer, ingen spesielle interessert. Det plager meg faktisk. Jeg har ingenting å fylle mine dager med på den måten, og derfor har det opp gjennom årene blitt mye tv titting.. Og med tv titting fører det fort med spising. Hos meg går det som hånd i hanske. :(

 

Jeg tror det kan være lurt å ikke gå på foto skole, hvis man likevel interesserer seg for det. Det er jo greit å ikke "ødelegge" hobbyen sin heller.. Deilig å ha ett fristed.. Leste noe om det en gang for lenge siden, om at man ikke nødvendigvis bør jobbe med det man interesserer seg veldig for pga. det.. Eller noe, husker ikke helt :P

 

Hvilke planer har du for helgen ? :-) Er det nå til helgen dere drar til Sverige? Skoletur eller fritid forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du har mye med eksamen da fremover... LYKKE TIL :D

 

For min del har jeg hatt flere hobbyer og interesser opp gjennom årene så det er vanskelig for min del å sette seg inn i din situasjon.

Men for egen del tror jeg også det hadde plagd meg veldig dersom jeg plutselig hadde mistet alle interessene/hobbyene.

 

Jeg har turnet i 13 år og vært trener for turnere og idrettsskole i 5 år. Prøvd meg innen litt forskjellig når det gjelder trenerjobben. Har hatt 5-6åringer, konkurranseparti i troppsgymnastikk, dans og sportsdrill hehe.. men det var konkurransepartiet med ungdommer fra 13-16 år som var det gøyeste :D Har også vært dommer i turnen. Når jeg kutta turnen ut ble det veldig tomt i min interesseverden... i 2007 begynte min interesse for foto og den har bare tatt seg oppover. Gøy å leke bak kameraet med mange fine motiver synes jeg. Har du prøvd foto?

 

I mine år på universitetet har jeg det som jeg kaller eksamenshobby! Jeg finner meg en ny hobby som jeg holder på med i eksamenstida for jeg liker jo ikke å pugge. Har blant annet laget sånne hampflettesmykker (sommeraktige smykker), perlesmykker, i høst som var bestemte jeg meg før eksamen at jeg skulle lære meg å strikke! Jeg skulle da strikke meg ei mariuslue :D ble godt fornøyd, men det ble litt luer og pannebånd før den mariuslua kom i boks... drops har mange videoer og oppskrifter på strikking å hekling. Å i vår har jeg lært meg litt hekling også har jeg jo en del med bloggen også :P men er flink til å legge den bort i det siste for jeg har prøvd å være litt seriøs å få lest masse! (var syk tidligere i semesteret da jeg falt på isen og slo meg kraftig i korsryggen) Nå holder jeg på å hekle et naturfarget/lysebrunt vognteppe jeg skal gi til kusinen min når hun venter barn om et par 20 dager :D gleder meg så selv om jeg så vidt har begynt på teppet... :S

 

Når det gjelder hobbyer så har jeg nesten bare prøvd meg frem, det gjelder å prøve litt nye ting innimellom. Som du ser er jeg ikke INNBARKA guttejente... jeg strikker jo... så jeg prøver å være allsidig :D er ikke alle disse hobbyene jeg holder på med nå.

 

I kveld får jeg besøk av mine foreldre som skal overnatte til i morgen. Det er dem jeg drar med på messa i morgen tidlig. Meg og Pappa som er skikkelig gira på anleggmaskiner :D han har sin egen minigraver på 1,25 tonn og en minidumper! Så rått å stå ved siden av gravemaskiner som har belter høyere enn deg selv . Drar hjem til mitt hjemsted på søndag å blir der en uke å leser til eksamen! Gleder meg til å komme hjem til den lille dachshunden min med ADHD :P

 

Hva er dine planer for helga da? Håper du får ei fin helg selv om du må lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...