Gå til innhold

Slankevenner


Gjest cfr
 Share

Anbefalte innlegg

Dette med hobbyer har vært fryktelig vanskelig. På mange måter har jeg fryktelig lyst å skylle litt på ADHD-en min. Jeg vet den ikke er 100 % skyldig, men tror gjerne den har hatt sine innspill. Jeg formulerte meg kanskje litt galt, jeg har hatt hobbyer, men jeg opprettholder de aldri. Jeg blir veldig engasjert, men så dabber alt av.

 

Tidligere (mange år siden), gikk jeg også på turn, det varte en stund, men så gikk jeg heller over til å begynne på dans. Det holdt jeg på med en sesong, før håndball var min store lidenskap. Håndballen holdt jeg på med i to sesonger, før jeg ga det opp. Så begynte jeg på drill, og ble drillpike. Det holdt jeg på med i nærmere 3-4 år. Så slutter jeg der, startet på tennis, og der holdt jeg vel på i 6 mnd.

 

Til jul for 2 år siden var jeg fullstendig opphengt i fotografering, så til jul spleiset mine skilte foreldre på ett fancy speilreflekskamera. Det var godt brukt i en uke eller to.. Og siden den gang kan jeg vel telle på mine to hender de gangene det har vært brukt.

 

Jeg prøvde meg på svømming her for 1,5 år siden, kjempe gira, det varte i en måned eller to.

Jeg begynte med scapbooking, kjøpte alt av utstyr.. Og har brukt det kanskje 4-5 ganger.

 

Og slik kan jeg fortsette listen. Jeg finner ting jeg blir lidenskaplig opptatt av, bruker massevis av penger på ordentlig utstyr, tøy og det jeg trenger. Så blir jeg lei, og gidder ikke meg.

 

Det går igjen hos meg f.eks. med venner. Når jeg tenker tilbake på barne og ungdomskolen, så har jeg alltid kun forholdt meg til 1 venn om gangen. Og hun var jeg med hele tiden en periode, kjøpte bestevennsmykker osv.. Så gikk jeg videre til neste person. (tror vennene ble nokså slitne av meg også, jeg brukte nesten opp venner, hvis du forsår? :P)

 

I dag hater jeg spørsmålet rundt hobbyer, og hva jeg liker å gjøre på fritiden. Jeg prøver å pakke det inn med å si at jeg er glad i å reise, og glad i opplevelser. Det er nok det nærmeste jeg kommer til en hobby. Det er i hvertfal det jeg bruker mest penger på :P

 

 

Men snakk om å være aktiv, du har jo prøvd litt av det meste du. Så spennende!! :) Var det etter at du slutter med aktiviteter at vekten har pådratt seg?

 

Hehe, ja.. Jeg har også prøvd litt strikking og hekling. Men jeg har ikke tålmodighet, så det må jeg beundre deg for. ;-) Hvis jeg ikke ser resultater umiddelbart gidder jeg ikke :P (hørtes ut som du kanskje har LITT det samme? :P)

 

 

Så koselig at du kan dra med dine foreldre på slike ting. Hørtes skamkoselig ut! Idyll! :rolleyes:

 

Denne helgen prøver jeg å legge bort helg-delen. Prøve å fokusere til eksamen neste uke, så skal jeg heller ta det igjen til neste helg. Tror gjerne vi skal ha en 17. mai feiring med kos her hos oss. :-) Ta blir det gjerne litt vin og sånt også.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg sitter her for å lage en ukes meny for maten, skal handle.. Men jeg er så fantasiløs..

 

Hva spiser du i løpet av ei uke, hvordan ser ukesmenyen din ut?

 

Så langt har jeg kommet frem til:

- Suppe (blir sikkert tomatsuppe eller kjøttsuppe)

- Tacosalat

- Grilling på 17. mai med kylling)

 

Aner ikke hva jeg skal fylle resten av uken med.. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Vekten startet å øke i 2003 når jeg hadde et uhell... var på ovenattingsbesøk hos ei venninne og vi lå hver vår vei i senga. Hun hadde beinet rett opp og slapp det ned og det traff midt i brystkassa. Mista pusten og ribbenet ble skjevt etter det. Det begynte å presse på muskler og jeg har vært mye plaget med akkutte stikkinger også er det på venstre side også så når jeg var ung ble jeg jo veldig redd i tillegg til det var forferdelig ubehagelig. Ble derfor ubehagelig ubehagelig å drive med idrett :(

 

Men den virkelige vektøkningen skjedde når jeg flyttet for meg selv og slet med sorg over bestemor...

 

Denne gangen føler jeg at jeg kommer til å klare å gjøre endringene som trengs for å komme i gang med en ny livsstil :) Vet at det kommer til å gå i bølgedaler.. men jeg vet at nå har jeg erfaring som gjør at jeg vil stå sterkere! We can do this...

 

Hadde en veldig fin tur til messa i Oslo og en svipp til Sverige :D ble en del usunn mat da... men men

 

Har også spist snop i dag også så det er ikke så bra... må se om jeg kan få kommet meg ut å trimmet litt eller trene litt Yoga senere. Du vet taxfree godter er IKKE lett å holde seg unna hehe.. Så denne uken spørs det med vekta... føler jeg har spist på meg 1,5 kg allerede!!!! huff...

 

Jeg har prøvd å lage ukesmeny mange ganger, men ender alltid opp med å lage noe annet til middag...

Nå skal jeg være hjemme hos mine foreldre en uke så blir vel helst mat etter mammas ønsker :P

I dag blir det Mammas hjemmelagde pizza! Det gleder jeg meg til for det er så lenge siden sist!

Nå når jeg er hjemme er målet mitt å prøve å komme meg ut på turer i skog og mark! Vi har sånn ti på topp konkurranse i turistforeningen her som alle kan delta på. Har kommet meg opp på to topper til nå i år :D

 

Til vanlig varierer det en del hva jeg spiser, men det går ofte i tacosalat, kyllingwok, kylling i curry, sweet and sour, al forno, kyllingpølser. Er ikke så kreativ når det kommer til mat jeg... hehe

 

Så flink du er som klarer å lage meny for uka :) må prøve å bli flinkere til det etter hvert jeg også... er ikke så lett når jeg er hjemme for jeg gidder ikke lage dobbelt opp med mat heller alltid..

 

Lykke til med eksamen i morgen :D håper det går bra for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å være hjemme og bli vartet opp. :-) Det hørtes veldig deilig ut.. Få ladet batteriene opp litt! :-)

 

Jeg har spist helt ok. Vi har en helgetradisjon med å handle ferskt brød og ferskt pålegg på meny på Lørdagen. Så koser vi oss med det på Lørdag og Søndagsfrokosten.

På Lørdag hadde vi juicy chicken med millsfløtepoteter og sjysaus til middag. 400 kcal. + to glass vin 300 kcal :unsure:

I dag ble det taco på 650 kcal..

 

Også hadde vi litt is til dessert begge dagene. Har kost oss litt ekstra i helgen. :-)

 

Kylling curry? Hvordan lager du det?

 

Jeg må nesten planlegge uken. Vi holder oss bare til planen 4-5 dager i uken. Men det er ihvertfall noe.

Vi prøvde i fjor med å ikke planlegge. Det ble bare tull. Det resulterte i mye taco, nachos, bakt potet og kosemat til hverdagen. :-( I tillegg ble det store utgifter til mat. Vi planla aldri 100 % måltider, og måtte derfor alltid småhandle. Og da fant vi alltid noe ekstra vi ville ha. Vi prøver nå å ha ett budsjett på 4000 måneden. Som regel klarer vi å ligge på rundt 3000 i uken hvis vi er flinke i handlingen. Også har vi gjerne litt frosne kyllingfileer i frysa fra Danmark . :P

 

Når du sier din vektøkning kom over sorgen over bestemor, betyr det at du trøstespiser?

Jeg merker for min del av jeg fort kjedespiser.. Mat, og god mat hører til over alt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en veldig fin helgetradisjon dere har :)

 

Til chicken curry kjøper jeg bare currysaus på butikken og steker kylling og har den oppi sammen med ris av og til. Jeg liker best Knorr sin currysaus men den selger de ikke i Norge!!! arg... de har bare den "dinner"kit i norge med marinade, saus og ris. Den er knallgod den også men koster jo mye mer i forhold til den jeg kjøpte i sverige. 3 eller 4 sauspakker for 12 kr. Så steker jeg kyllingen med litt peppermix og currykrydder i panna også for å få det litt sterkere. Elsker sterk mat!

 

Håper vi også kan lage matplaner når jeg flytter sammen med min type :) Blir litt dyrere siden han må ha glutenfri mat, men det er jo bare vanesak.

 

Ja jeg har vel trøstespist. Eller jeg har vært vant med at med TV titting hører snop og brus til. Jeg så derfor mye på serier og TV for å glemme sorgen litt. Da var det så lett å ta med seg en sjokolade hjem også fra butikken...

 

Hvis man skal lage tabeller her ser det nesten ut som man må lage den som bilde å laste opp.... litt kjipt det da...

Jeg har sånn snagitprogram så jeg kan prøve det på onsdag ;)

 

Håper været blir bedre! Må virkelig komme meg ut å trimme i dag!! Føler meg så "stuffed" og at jeg har gått opp masse..... :(

men jeg synes det er litt vanskelig nå i eksamenstiden... vi har også innlevering til fredag som må skrives ferdig... får liksom dårlig samvittighet uansett hva jeg gjør. Trener jeg tenker jeg at jeg burde bruke den tiden på lesing og motsatt.

 

Gikk det greit på denne eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen med det du sier ang. trening. Det blir ikke prioritert i det hele tatt. Men heldigvis har jeg "siste" eksamen på Onsdag. Da føler jeg egentlig at min eksamensperiode har en stor pause framtil 6 mai. (da skal jeg ta opp en eksamen i fra i fjor). Da har jeg litt bedre tid.

Men det er ikke bare ang. trening jeg har dårlig samvittighet, men også pga. dårligere matvaner i eksamenstiden, og mangel på sosialt liv.

 

Når det kommer til dårlige matvaner straffes jeg også for det tror jeg. Du skjønner, jeg har vært veldig flink veldig lenge ang. mat. Jeg har kuttet ut all godis og dårlig mat. Og virkelig vært flink veldig lenge. Ingen hurtigmat, eller snarløsninger f.eks. Men de siste 1-2 uker så har jeg tydd til dårligere løsninger. Spesielt fått dilla på lyst horn, og rundstykker, kjøpt endel sjokolade, chips, og godsaker som muffins. Har i tillegg hatt mye dårlige matvalg som kosemat. Ting som tar kortest mulig tid. Så jeg har den siste uken slitt veldig med magesmerter. Tror kanskje det skyldes av det.

 

Når planlegger dere å flytte sammen forresten? Skal dere finne en ny leilighet sammen?

 

Denne eksamenen var veldig spennende. Jeg vet liksom helt. Det er en slik type eksamen hvor du har rett, eller galt. Organisasjonsteori. Vi fikk presentert ett case, og ut fra det presentere organisasjonselemeter, og tydelig atferd, men vi skal KUN presentere den som er den mest tydelige. Har vi valgt feil, gir det null poeng. Jeg presenterte mitt syn veldig bra følte jeg, men som sagt. Mener foreleser at det finnes ett atferd som er tydeligere, så gir det ikke uttelling. Så jeg er veldig usikker. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja i dag har jeg spist SÅ masse usunn mat...... :( har ikke turd å registrere det en gang! MEN i morgen er en NY dag med NYE muligheter :D

 

Gikk tur i skogen i 1 time og 10 min, ble litt svett men ikke helt kjørt liksom..

Sitter med en innleveringsoppgave og det er så vanskelig å konsentrere seg om det. Det hjelper litt med godter da... men ikke for kroppen da.....

 

Jeg håper på å flytte til kr.sand før studiestart til høsten :) Vi må finne et sted å bo da så det blir jo litt spennende! Jeg leier hos ei dame nå som er så utrolig hyggelig! Føles ut som jeg bor hos ei tante :D på vinteren kjører vi å handler sammen sånn at jeg slipper å bære tungt hjem, jeg har en veldig fin leilighet med hageflekk og rolig nabolag. Har bodd der i 4 år nå snart, så jeg kommer til å ta til tårene når jeg flytter. Men heldigvis har jeg spurt bestevenninnen min om hun vil overta etter meg siden hun bor på SIA studentboliger. Det vil hun heldigvis så da kan jeg jo komme på besøk fortsatt :D så det er bra!

 

Tenker det blir bra å bli ferdig på onsdagen med din eksamen! Her blir det masse lesing i de neste 6 dagene. Må holde meg virkelig i nakkeskinnet nå!!! Har fått A på innleveringsoppgaven med gruppen min så håper jeg klarer å få en god karakter på eksamen også da... men det er litt vanskelig fag..

 

Må si jeg gruer meg til veiing på onsdagen... huff!

 

Men we can do this! Selv om det går opp av og til så må vi IKKE gi opp!

 

Fikk to nye nike treningstrøyer på svensketuren av foreldrene mine! Elsker ordtaket deres Just do it! Kanskje det inspirerer litt.. krysser fingrene for det!

 

Har du fått prøvd noe yoga da? I morgen må jeg trene litt yoga tror jeg.. nesten ei uke siden sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og litt sånn at det er ikke alltid jeg tårer å registrere alt hvis jeg vet at denne dagen har vært ille :rolleyes:

Er liksom redd for å skuffe greteroede.no :lol:

 

Jeg synes du er så flink til å gå turer jeg. Jeg blir helt imponert, og skjemmes litt over min lille innsats! Creds til deg altså! Jeg må ta av meg hatten. ;-)

 

Hvordan går det med innleveringsoppgaven? Og når hadde du siste eksamen? Vi har hatt popcorn til eksamensknask de siste to dagene. Det har vært nokså ålrait. :-)

 

 

Skjønner godt at du grugleder deg til å flytte. Du har vel bli knytta til dama. Så herlig! Du har vært heldig med huseier. Vi var borti noen rare huseiere i fjor. F.eks. så nekta de å prate med meg, fordi jeg var dame, og derfor måtte alt gå gjennom samboeren min. Siden han var eldre og mann. Tror de hadde ett inntrykk over at han bestemte alt. :blink: Ble veldig slitsomt etterhvert.. Og nå i ettertid har de ikke engang gitt beskjed om at det har kommet post til oss.. Så jeg håper ikke vi har gått glipp av noen viktige brev. :huh:

 

Så fantastisk med en A!! Jeg har ingen A-er å samle på. Ikke en eneste en faktisk. :rolleyes: Jeg er skikkelig dårlig til å studere jevnt og tritt gjennom året. Det må liksom brenne under beina mine før jeg gjør noe..

 

Ikke noe yoga, eller noe trening. Jeg tenker at i morgen skal jeg bli flink igjen. Det er mitt mål. I morgen kommer jeg nok til å gå meg en laaang tur, og skikkelig shine opp leiligheten.

Herremannen min har fått seg ett nytt spill, diablo 3. Så regner ikke med at jeg ser han noe mer denne uka :P ( vi har ett gjesterom, som han har fått stæshet pc og styr inn på, gutterom.. Så slipper jeg å se det i stua vår også :P)

 

Har dere sett på noen leiligheten så langt da? Husker strev og kavet vi hadde for å få fatt på leilighet. Ihvertfall mot slutten av sommeren. Hvis dere har mulighet, vær litt tidlig ute og få fangt en leilighet nå i Juni. Da har de gamle studentene flyttet, og de nye har ikke kommet enda. :P Vi satte forresten inn annonse inn i avisen, og fikk sinnsykt god respons på det. :-) Utrolig mange som ikke vil leie ut til hvem som helst, og gjerne tråler aviser etter rolige studentpar. Prisene var også såetter. :-)

 

Herlig med nytt treningstøy.. Jeg kjøpte meg akkurat to nye par sko. Ett til tredemølle, og ett til saltrening.. Men så bestemte vi oss for å ikke melde oss inn på treningssenteret enda.. Jeg blir trist av å se skoa stå ubrukt i hjørnet.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Hvordan gikk det i dag med eksamen og veiing?

 

Huff ja jeg er så lei av å jobbe med innleveringen nå, men det er bare pynting nå på den så det blir deilig å levere den på fredagen.

Jeg har siste eksamen 1.juni.

 

Hehe ja vet hvordan det er med dataspilling! Typen min er også sånn datanerd som elsker å spille i timevis......

Tror vi også må finne en leilighet med et ekstra rom :P studerer typen din også?

 

 

Vi har ikke sett på noen leilighet enda nei, må vite om han får jobb først. Kanskje vi setter inn annonse for å få noe innen den prisklassen vi tenker oss og størrelse.. noen andre tips til hva vi bør ta med i en annonse!

 

Huff i dag var det opp 400 gram! Opp til 95.0 kg igjen..... :( merker jeg har vært så usunn de siste dagene at det er ei skam! Har ikke lagt inn i dagboka siden fredagen... Så jeg ser at man blir hva man spiser... I dag skal vi ut også så det blir ei flaske hvitvin på meg da og pizza å chips... må gå til byen igjen i natt så det blir vel noen km med trening da... men har ikke vært ute siden januar eller februar en gang så da bør det vel gå... må trimme masse i helga da...

 

Kjempefin blogg du hadde fått deg forresten :) gratulerer! Bra jobba å spennende lesing :)

 

Kommer du fra Egersund egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå har det vært noen hektiske dager her.. Jeg sitter litt her med dårlig samvittighet. Vi har hatt dager med grilling og alkohol. Selv om jeg tok et bra valg med å grille kylling, blir det alltid noe ekstra potetsalat, chips, alkohol ++ Men nå har jeg ikke drikket på lange, slik som deg. Så, det er ikke noe jeg tar så veldig høytidelig faktisk.

 

Hvordan gikk det med innleveringen i går? Ble du fornøyd, og følte du fikk gjort det du kunne? :)

 

Ja, kjæresten studerer også. Han har en bachelor i multimedia og design fra Grimstad, for noen år tilbake. Men fikk ikke noen jobber innenfor emnet. Så han var til nå arbeidet i selgerjobber. Så han flyttet til Kristiansand for ett år siden, og startet 1 år med datateknikk i fjor. Og starter forhåpentligvis på en 2-årig master til høsten. :) Jeg håper bare at han kan finn ut hvilken master han virkelig vil ta, og kan brenne for. Han er så usikker, og det uroer meg. Jeg ønsker jo at han kan finne ut hva han virkelig vil med livet, og ikke angre om 10 år. Men men, studier er vanskelig valg de altså..

 

Angående veiingen, tja.. Jeg sto på 88 kg denne uken og. Det hadde selvfølgelig vært deilig å gått ned litt, men jeg er i utgangspunktet fornøyd med å ikke ha gått opp noe under eksamensperiodene. Jeg har ett mål nå fremover å få "trent" litt hver dag. F.eks. Skal jeg på jobb, må jeg gå t/r jobb. Hvis ikke så skal jeg ta 30 days shred, gå tur hjemme, eller prøve yoga-en du pratet om. Jeg føler jeg har litt bedre tid på meg nå, og kan virkelig fokusere. Jeg må ta meg litt sammen..

Om to og en halv uke reiser til til Spania. Der skal vi være i 10 dager. Min ideelle ferie er å ha 50 % bare soling, avslapping, mat og drikke. Jeg kan f.eks. synes det er kjempedeilig å bare starte dagen med noe dooleys i glasset. 25 % shopping. Og siste 25 % utforskning, bilturer, markeder ++ Jeg ser jo at utfra denne malen kan jeg fort legge på meg noen kg. Vi reise til samme sted i September i fjor, og da la jeg fort på meg i løpet av uken. Jeg føler det kan bli vanskelig å tenke sunt, men samtidig er en jo på ferie for å kose seg? Heldigvis har de ett basseng, så her kan vi svømme litt, og få litt trening. Skal prøve å pakke med meg joggesko, og shorts, kanskje få gått meg en tur..

 

Hvordan har det gått med deg rundt 17. mai?

 

Egersund, ja! Kommer i grunn fra Egersund. Bodde der fram til jeg var 18. Så to år i Telemark på internatskole, og etterpå nå 2 år i Kristiansand. Tenkte Kristiansand er passe langt borte fra Egersund. Komme seg litt bort, men likevel så er det ikke så fryktelig langt bort. :-)

 

Hvor er du fra? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, det er jo veldig bra at du klarer i hvertfall å stå stille på vekta nå i eksamenstiden :) Bra jobba!

Denne uken har vært ekstremt usunn.........

 

Innleveringen tror jeg ble grei nok :) Fornøyd hvertfall selv om det alltid vil finnes forbedringsmuligheter.

Har blitt SVÆRT lite eksamenslesing da... og den er på mandag!!!! IIIIIK!!! :(

 

Fikk litt dårlige nyheter her om dagen som jeg foreløpig ikke vil gå inn på, men hodet mitt har ikke EID fokus disse dagene...

Spørs om det ikke blir konting på den til høsten hvis det blir dårligere enn C i karakteren... Huff!

 

Kjenner jeg sliter i matveien også nå som det er en litt dårlig periode personlig sett! Stapper å stapper i meg!

Når jeg legger meg på kvelden kan det nesten beskrives som ei dårlig fyll! Når man har drukket for mange cider og du føler deg bare kvalm og det gror en cm med sukker på tennene!

 

I need to get out of this dark place now!!!!!!!! Sender du over litt inspirasjon? hehe

 

Nok negativt for i dag for min del...sorry! Godt å få det ut innimellom...

 

Tur til spania høres jo knall ut :D Det er jo meningen at man skal kose seg på en sånn tur, men bra at det hvertfall er mulighet for å trene om det er ønskelig! Jeg er sånn en rastløs sjel når jeg er på tur! Se mest mulig å oppleve mest mulig :P hehe hadde med meg skritteller til Paris den ene sommeren jeg var på ferie å lå på gjennomsnittlig 16000 skritt hver dag. På det meste var det 19000 skritt så vi lå langflate i senga på hotellrommet resten av kvelden hehe! ble ikke mye uteliv på oss da...

 

Jeg kommer fra Flekkefjord opprinnelig, og bodde der til jeg var ferdig med vgs. Etter det har jeg bodd i Grimstad i 4 år nå snart. Egersund er jo en fin plass! Er 25% rogalending selv og etternavnet mitt stammer fra Sokndal. Har også familie i Egersund, men det er grandonkel og grand tante og mange tremenninger. Farfar hadde 8 søsken så det har blitt ganske mange tremenninger etterhvert.

 

Håper virkelig denne uken som kommer blir litt sunnere i matveien!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var leit å høre. Livet kaster noen kaktusen på oss i blant, så jobber en seg gjennom det. Leit å høre at du har hatt en negativ hendelse i livet ditt nå, spesielt vanskelig under eksamensperioden. Er det ikke typisk at slike ting skal skje nå? :( Ønsker deg bare gode ting, og vet at du kommer i mål. Dette ordner seg. :)

 

Får du registrert det du spiser underveis disse dagene da?

Jeg tenker som så at det dummeste en kan gjøre er å få skikkelig dårlig samvittighet. Etter dager med dumme valg, skal en selvfølgelig bekjenne handlingene, og takle konsekvensene. Men jeg tenker også at gjort er gjort, og spist er spist. Det er i grunnen ikke så mye en kan gjøre med det. Tenk deg litt ferdig på det. Og ikke bli så dårlig av samvittighet at du trykker deg selv ned, det blir bare vondt verre.

Av erfaring kjenner jeg til at jeg da havner i en vond vond sirkel hvor jeg spiser fordi jeg har dårlig samvittighet fordi jeg spiser. Hvis det ga noe fornuft?

 

Sender over masse inspirasjon og tanker til deg :) Hvordan går forberedelsene til morgendagens eksamen?

 

 

Artig at du har likt slekt i nærheten :) Verden er jammen meg ikke stor. :P

 

Satser helt og fullstendig på en sunn og smarttenkt uke! :D Ny uke, nye valg og nye muligheter. Så glemmer vi denne ukens synder. Gjelder å tenke fremover. Fokuserer vi for mye på hva som har vært vil vi bare stoppe opp. Jeg har troa på oss! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) jo det er typisk at noe dumt skjer nå i eksamenstida...

 

Men det er som du sier! Jobbe seg gjennom det å gå videre! Jeg skal prøve å tenke positivt å heller døyve følelsene med trening tenker jeg!

I morgen er det en NY uke med NYE muligheter! Har ikke registrert mat den siste uka nei... har slitt så med dårlig samvittighet også er det som du sier at den dårlige samvittigheten trigger mer spising å det blir en vond sirkel som må brytes!

 

Mitt fokus skal nå fremover fra og med i morgen å komme meg mer i bevegelse. 30 min til dagen minimum uansett hva det måtte være av aktivitet. Håper det blir fint vær så det kan bli noen turer i skog og mark helst.

 

Jeg har ALDRI vært så dårlig forberedt til en eksamen før :( men jeg skal gå igjennom noen regneoppgaver nå å legge armer å bein i kryss å be til høyere makter om de finnes om de plis kan hjelpe meg i morgen!

 

Mange av tingene vet jeg fra før av så litt logikk så kommer det seg, men det kommer jo helt an på oppgaven også... men men jeg får ta den opp igjen til høsten hvis jeg ikke blir fornøyd med eksamen! Tror jeg med kunnskapen nå hvertfall klarer å stå hvis ikke jeg kommer meg opp til D eller C. Har allerede A på innleveringen så hvis jeg får C blir det nok B i faget og hvis det blir D får jeg nok C totalt så det er jo ikke helt gale heller.... men kommer til å konte hvis jeg får samlet sett B! Får satse på at det blir greie oppgaver som jeg kan bruke fornuften på! Konsentrerer meg om regningen i kveld så får teoridelen bli som den blir.... :(

 

Ja verden er ikke stor når man ser seg rundt :)

 

Nå går vi fremover og skal klare å kvitte oss med noe vekt også :D

Målet denne uken er 30 min aktivitet hver dag for min del! Reiser hjem igjen i morgen ettermiddag og da er det vanskelig å planlegge maten...

 

Skal på møte i morgen å snakke om masteroppgave så det blir spennende! Tror nesten jeg må ta en tur på Lotus i kr.sand å spise noe kinamat å få litt energi før jeg kjører videre vestover. Føler hvertfall den maten er litt sunnere enn Statoilburgere eller noe sånt. Spiser ikke opp all risen da det er så mye. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Konter du hvis du får en B? :blink: Da ville jeg likt å hatt dine karakterer gitt! Gu å misunnelig jeg ble!

:o

Jeg har ingen A-er å samle på. Noen B, og en hau med C-er.. :unsure:

Men så flink du er da! Jeg skulle ønske jeg hadde hatt litt av den oppskriften gitt! :P

 

Jeg hadde planer om en 2 timers tur i dag, men det ble ikke noe av. Samboeren ville være med, så vi utsatte den litt til han var ferdig med en oppgave. Og plutselig så var klokka litt for mye. :(

 

Men jeg skal på jobb i morgen, og har fulle planer om å gå t/r jobb.

 

Jeg må forresten dele at vi har hatt noen dager med vennegjengen nå. Selv om det ble litt alkohol på 17. mai, så har jeg ellers vært nokså flink. Vi bowla den 18, og de andre bestilt pommes, pizza og diverse, jeg sto over! Og når vi jentene samlet oss i går kveld for å se film å pjatte, hadde de kjøpt inn smågodt. Jeg tok 2 smågodt ting! Er faktisk nokså stolt over det. :D

 

Hvor langt verstover skal du forresten?

 

Åh, har du noen gang prøvd den "sunne restauranten" i Kristiansand? Link: http://sprek.bt.no/sprek/fvn/Apner-raw-food-restaurant-15208.html

Har ikke vært der selv, men er litt nysgjerrig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Takker for lykkeønskinger! Gikk bob bob så får nok bare vente å se...

 

Tenkte jeg skulle konte hvis samlet karakter ble C kanskje. Får se hvordan det går!

 

I dag ble det en Go' morgen yoghurt til lunsj under eksamen, i tillegg til 3 mariannesukker og noen tyggiser.

Til middag var det mat på Lotus og brownies is til dessert og coca cola i bilen på vei hjem! FYFY til meg selv... men måtte feire det litt at jeg var ferdig med nok en eksamen :P

 

Gjort er gjort og i morgen er det en ny dag! Kjenner meg litt rastlaus nå for tiden å ønsker snart å se litt resultater, men jeg vet at pga all dritten jeg har spist må jeg smøre meg med litt tålmodighet..

 

Jeg reiste hjem til Flekkefjord i dag, så det er jo ikke så langt vestover hehe!

Ble litt shopping i kr.sand som ble dagens trim ved å vandre opp å ned langs markens. gikk vel i ca 40 min eller noe sånt.

Var å kjøpte bursdagsgave til den skjønne jenta jeg er fadder til som ble 5 år i dag :D Ballerinaskjørt og ørepynt så det håper jeg slår an! '

 

Fikk du gått til jobben i dag? I dag var det jo skikkelig sommerfølelse å deilig vær! Håper det holder seg så man kan få litt farge på den vinterbleike kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skrives dette innlegget med tårer i øynene... :(

 

96 hele kg i dag! Opp 1 heeeeel kg fra forrige uke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er så sinna og fustrert at jeg går snart på veggen!

Har meg hånden på hjertet ikke vært så flink heller så det er jo min egen skyld!

 

Nå vurderer jeg om jeg skal heller prøve lavkarbo sånn at jeg kan gå ned en del kg til det blir behagelig å bevege seg masse igjen! Jeg kjenner det i knærne når jeg går i trapper nå og jeg har aldri vært dårlig i knærne! Dette tærer på kroppen altså!

 

Jeg skal derfor gi lavkarbo en ny sjanse for det er jo masse god mat man kan spise på det! Jeg skal ikke gå inn i ketolyse og skal spise 100% vanlig mat, men ta bort brød, ris og poteter. Det er den eneste endringen jeg skal gjøre. Skal også prøve å følge GRs anbefaling med små og jevne måltider heller. Jeg gikk ned 5 kg på 3 uker i fjor når jeg gikk på min versjon av lavkarbo og kusinen min gikk ned 10kg som gjorde at hun endelig ble gravid.

 

Har vært litt sånn frem å tilbake for jeg er litt i mot lettprodukter, men samtidig er jeg i mot all det fettet som er i lavkarbo.

Spiste ikke spesielt mye fett når jeg gikk på det sist og det fungerte helt topp. Gikk også over til normalt kosthold hele sommeren med poteter og baguetter og la ikke på meg et gram, men det skyldes nok at jeg holdt meg i aktivitet. Til høsten satte jeg meg på raua å sluttet å trimme å spiste dårlig mat! å se hvor det har ført meg?? 8 kg +!

 

Nå satser jeg på at dette kanskje er måten for meg å klare å få til vektnedgang i begynnelsen hvertfall. Når jeg ble kvitt kiloene i fjor var jeg mye mer i bevegelse også fordi det var lettere å ta med meg kroppen rundt. 8 sukkerpakker på ryggen i forhold til i fjor er tungt...

 

Jeg tror jeg kan klare dette, og tusen hjertelig for at du kommer med oppmuntringer :D

Den siste uken har vært dårlig etter den beskjeden jeg fikk 16.mai også...

 

Men det er alltid nye muligheter :D Nå blir det frokost med eggerøre og fersk gressløk og cherrytomater på siden :D

Lavkarbo funket veldig bra for meg sist gang. Jeg begynte å spise drittmat igjen fordi jeg var redd for at jeg feilte noe siden jeg ikke gikk opp igjen. Men så har jeg ikke kommet meg ut igjen av den onde sirkelen før nå og det har og er mye lettere når man står sammen om ting :)

 

Hvordan har det gått med deg denne uken? Håper du nyter solskinnsdagen! For et sinnsykt bra vær! Blir vel oppvarming til spania tur for din del hehe for her er det jo sydentemperatur nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var leit! Jeg vet det er fryktelig demotiverende å se slike tall, men det er bare en ting å gjøre, å det er å forsøke igjen. En dag om gangen. :-)Det vet jeg at vi skal klare, og jeg tror på at en må feile noen gangen, for å komme i mål. Vi lærer av våre feil, husk det. :)

 

Jeg forsov meg i morges jeg. Så fikk ikke veid meg. Veide meg akkurat nå, og da sa vekta 88,5, altså 500 gram mer enn sist uke. Men jeg veier meg som sagt om morgenen, så jeg venter litt spent på i morgen.. Vi legger jo på oss litt under dagen, med all spisinga? Jeg bruker det som unnskyldning, og håper jeg har gått ned noen hundre gram.. :rolleyes:

 

Uff, lavkarbo? Men er du virkelig villig te å legge om hele kostholdet ditt på den måten? Er det virkelig en livsstilsendring du kan leve med?

Forsøk litt til kjære deg. :) Tving degselv til å skrive ned ALT du eter, og sørg for å gå tur hver dag!

Jeg synes du skal ta for deg kjøkkenskapene dine jeg, gå systematisk gjennom de og kast all drit! Kast chips, sjokolade, ferdig mat, godis, kjeks, pommes, grandis. KAST DET!! Få det ut! Ja det er penger rett i dass, men er det verdt det?

Hva koster mer? Noen kroner på butikken, eller helsa de!?

 

Så synes jeg du skal spandere på deg en tur på butikken og i fruktavdelingen. Kiwi har jordbær til 20 kr, og rema1000 blåbær til 10 ,- Kjøp inn noen frosne bær, juice, og lag deg smoothie, lag deg en fruktsalat, eller kjøp noe melon og ta til noe spekeskinke?! :D Kos deg med goood mat ! :D Ikke gi opp selv om det ikke går riktig vei. Du har jo kommet nokså langt på vei?

Har du tenkt over alt du putter i deg? Sjokk for meg var f.eks. stekesmør, og de skjulte kcal. der. Så nå har jeg fått meg fry light!

 

Hvorfor er du i mot lett produkter? Og hvilke lett produkter?

Jeg tenker som så at jeg bruker lettprodukter mens jeg er under slanking, og når jeg er "i mål" så går jeg tilbake til normal kost. Med det mener jeg ting som lett ost f.eks.

Jeg har putta hele kjøleskapet med lett produkter og er stor fornøyd!

 

Jeg har akkurat vært på butikken og handlet følgende:

- Melon

- Moreller (dyre som f... :angry: 80 kr. skulle de ha for den lille posen :blink: den skal nyyyyyytes)

- fun saft

- yoghurt

 

Så tenkte jeg skulle sette meg ut i solen nå, ta ett fotbad og bare slappe av litt. ^^,

 

Ting har vel gått litt bob bob i det siste faktisk. Innimellom svært gode valg, og dårlige også.

I går startet jeg dagen fint med ett knekkebrød med kjøttpålegg og agurk + salat til frokost.

Så kom lunsjen hvor jeg kjøpte meg ett urtestykke med kylling bacon og karri..

Kom hjem, middag! Laks og grønnsaker! Men så var jeg uheldig å mista laksen på gulvet. Og i sultens desperasjon, bestilte jeg pizza. :angry: Skylder litt på laksen jeg..

 

Dagen i dag ble startet litt dårlig, fordi jeg forsov meg hoppet jeg innom narvesen å fikk tak i en bolle + kaffe latte.

Lunsj: 1 rundstykke med egg, litt bacon og majones.

Har ikke helt kommet til middagen enda.Frister litt med restene fra pizzaen i går, ellers så ligger det laksefilèt i kjøleskapet.

 

Herlig herlig vær ute. Det er så skjønt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja lavkarbo og lavkarbo, vet ikke om det kan kalles det men jeg kutter kun ut brød, ris og poteter. Jeg gjorde disse endringene i fjor å det var egentlig et kosthold jeg likte fordi jeg har ikke tålmodighet til å veie all maten min. Kommer fortsatt til å registrere alt og spise knekkebrød, skal fortsatt prøve å holde meg innenfor anbefalt kalorimengde også :) Tror det er mange som misforstår lavkarbo med at de kan pøse på så mye fett å proteiner som de bare klarer! Jeg prøver å bruke sunn fornuft å holde meg til en mix mellom lavkarbo og GR. Jeg har min egen versjon som jeg vet funker for meg uten at jeg føler det påvirker livet mitt spesielt mye. For det første liker jeg ikke poteter spesielt godt så det er ikke noe savn i det hele tatt (kan nok telle på mine to never antall ganger jeg har lagd mat med potet siden jeg flyttet for meg selv, og da er det helst potetstappe), og risen er heller ikke noe savn. Men jeg spiser fullkornsris hvis det serveres.

 

Pasta spiser jeg kanskje 2-5 ganger i året før jeg i det hele tatt visste hva lavkarbo var. Brødet er en større svakhet, men jeg erstatter det med Wasa sine knekkebrød som heter fiber balance. Det var når jeg begynte å spise brødskiver to ganger daglig at vekten min gikk opp igjen i tillegg til masse snop og chips :P Alle har vel sin måte som funker! Dette er en livsstil som jeg egentlig lever nå men jeg spiser for mange brødskiver og snop så det er vel egentlig det eneste jeg kommer til å endre på nå fremover. Så jeg synes ikke det er så voldsomt dramatisk omveltning i livet mitt egentlig. Spiser så å si akkuratt det samme som når jeg går på GR bare kutter ut brødet siden jeg ikke spiser poteter eller ris fra før av. Når vi i morgen skal ha krabbe som vi hentet i Nesvåg i dag så kommer jeg til å spise brød til. Så du må ikke tro at jeg skal bli sånn lavkarbofanatiker hehe :P Jeg prøver bare å ta ut noen matvarer fra kostholdet en periode å dersom jeg "skeier" ut med brød eller for mye snop skal jeg prøve å trene litt ekstra.

 

Jeg har ei venninne som har gått på GR før å hun har blitt allergisk mot mange lettprodukter fordi de inneholder andre kunstige stoffer. Hun blir skikkelig dårlig nå hvis hun spiser noe med aspertam i blant annet. Så det er egentlig de tilsetningsstoffene jeg er litt skeptisk til som E-stoffer og aspertam og andre kunstige tilsetningsstoffer. Er ikke i mot lettmelk, lettost, lettrømme å sånne ting. Jeg er kanskje litt skeptisk også fordi jeg er delvis oppvokst på gård (var hos Mormor istedenfor barnehage) og der skulle all maten egentlig kunne lages helt fra bunnen av med naturlige ingredienser. Mormor var veldig i mot E-stoffer å tilsetninger så det er nok der jeg har arvet denne oppfatningen min :P hehe..

 

Frukt skal jeg spise masse av, noe som lavkarbofrelste egentlig unngår i store mengder. Fruktsalat med vaniljeyoghurt eller vaniljekesam synes jeg er kjempegodt. Å smoothie er knallgodt. Tror nesten det blir en smoothie til frokost i morgen! Du fristet meg med all fruktpraten hehe.. Moreller er også knallgodt, men jeg må passe godt på månedens stipend så blir nok ikke så mye jeg kan handle inn da...

 

I dag har jeg spist eggerøre og tomater til frokost og lunsj, og til middag ble det tacosalat og nå drikker jeg noe som heter kinesisk balanse te. Den inneholder visstnok mange bra næringsstoffer, men helst fordi den har god effekt på dreneringen av lymfødemet mitt. Smaker helt ok. Når jeg drikker den mister jeg litt væske og cm rundt kroppen, så jeg vurderer å veie meg på nytt igjen i morgen bare for å se. Kan være jeg var veldig full i magen i dag, var på besøk hos fadderjenta mi i går og der fikk jeg masse rester fra barnebursdagen dagen før med pølser, poteter, gele, is og kaker, og jeg spilte radiobingo med farmor i går å spiste chips noe som jeg vet at jeg kan gå opp en del med at det binder vannet i kroppen min. Jeg har også vært ute å gått lang tur i det fine været i dag ca en time. Utrolig deilig å være ute i dette været!

 

De 500 grammene dine opp i dag tror jeg skyldes mat i magen! Man kan skille ca en kg til dagen avhengig av når man veier seg.

En gang jeg veide meg på morgenen med en gang, også gikk jeg på do. Måtte skikkelig på do da, og når jeg tråkket på vekta var 700 gram borte! Wohoo! Det var litt gøy. En annen fordel jeg merket med å kutte ut brød, ris og poteter var at magen min ble mye bedre, og fikk ikke så lyst på godterier heller. Sliter en del med verking i magen, og har testet meg for glutenallergi siden magen ble så mye bedre når jeg ikke spiste brød den perioden i fjor. Var ikke utslag, men det kan være intoleranse så derfor har andre anbefalt meg at det kan være greit med en periode uten igjen for sammenligning med magen.

 

Skal vi ta ny veiedag i morgen denne uken da som blir den gjeldende?

 

Synd med laksen som gikk i gulvet, men gjort er gjort vi må bare se fremover. Det er i grunnen det eneste vi kan gjøre

 

Ellers kommer vel frokost, lunsj og middag de neste dagene til å bestå av krabbe. Liker du krabbe og skalldyr?

 

I dag har vært en veldig fin dag og jeg ser egentlig veldig lyst på fremtiden nå med kosthold også fikk vi beskjed om at kreften til familiemedlemmet var godartet så det er jo helt TOPP! Er egentlig veldig glad nå, og håper derfor vekta går ned i morgen slik at jeg blir mer motivert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da så. Jeg blir litt bekymret med all lavkarboen, men det hørtes ut som om du hadde funnet en middelvei. Jeg hadde en kollega av meg som gikk på ekstrem lavkarbo, og puttet kroppen full av fett. Det var smør og bacon fra morgen til kveld. I mine øyne kvalm. Jeg forstår ikke at det er noe noen vil gjøre med kroppen sin altså.

 

Jeg forstår godt at du vil kutte ut , eller spise mindre, pasta, brød og poteter. Selv er jeg så glad i poteter at det funker ikke. Men noe jeg har lært er at stivelsen som er i poteter, er hva som gjør den fyfy. Så hvis en koker poteter, venter til de blir kalde igjen, for å så varme de opp i mikroen før middagen, så er det mye bedre. Kanskje det fungerer med pasta også?

 

Jeg forstår hva du tenker om lettprodukter, og jeg er tildels veldig enig! Jeg har en liten teori med megselv om at jeg skal i første omgang bli slank, og sunn av den grunn, og etterpå fokusere på sunnhet. F.eks. at jeg nå under slankingen vil gå for lett produkter, lettbrus, gå for magre løsninger som f.eks. posesupper og posesaus. Det er jo slankende, men ikke sunt. Når jeg har nådd mitt mål, så vil jeg gå over til å lage sauser fra bunnen, kutte ut lettbrus ++ Min plan ihvertfall :P

 

Har du veid deg i dag? Var det noen forskjell? Jeg veide meg i dag, og jeg hadde også gått opp. De 500 grammene som jeg håpet var noe som gikk på i løpet av dagen, var visst nok kommet for å bli. Så jeg har klart å gått opp.. :( Litt lei meg egentlig, og tenkte jeg skulle jogget litt, for å "veie opp" men jeg har nok gått litt for mye turer i det siste, for jeg er full av blemmer og gnagsår. Så det blir nok ikke noe uteaktivitet på meg på noen dager. Gjorde avtale om å holde meg i ro fram til Lørdag. Da skal jeg gå tur igjen. :)

Har også fått meg noen nye sko. :) Så de skal nok prøves da! :D

 

Så deilig med skalldyr. Nei, jeg liker nok lite av krabbe og skaldyr. Jeg liker reker i ny og ne (ikke for ofte), og er veldig glad i fisk. Men det er stort sett det eneste fra havet jeg putter i meg. Litt kjedelig, tror jeg går glipp av noe der ja!

 

Uff, kreft? Ja da skjønner jeg at det ikke har vært helt enkelt. Godt at det var godartet i det minste. :) Da er det ikke mye å bekymre seg for. Men det er ikke alltid like enkelt å legge fra seg det der..

 

Åh, i dag har jeg tatt med meg datamaskinen til sentrum, og satt meg på frk larsen for å jobbe med litt skolearbeid. deilig stemning i byen, og deilig vær..

 

Kan jeg spørre, sliter du med sommerklær? Jeg har litt komplekser for å gå i korte shortser og mye sommertøy. Mesteparten av tiden klarer jeg å gi f.. å bare gjøre hva jeg vil, men tenker alltid litt på hvordan jeg ser ut osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er enig der. Liker heller ikke smør noe spesielt godt bortsett fra til supper og skalldyr å det å sause inn maten i fett å smør får meg også til å bli kvalm av tanken!

 

Har ikke prøvd å gjøre noe spesielt med potetene eller pasta i forhold til stivelse fordi det er noe jeg uansett spiser sjeldent. Er kun når det blir servert at jeg spiser potet og til jul da selvfølgelig ;)

 

Ja jeg ble så glad for at det var godartet kreft at jeg har nesten ikke ord! Merket at det gikk veldig inn på meg og hadde veldig dårlig erfaring med mormor som det gikk to måneder fra diagnose til død.... :( Er enebarn også så jeg har sterkt bånd til mine besteforeldre og derfor er jeg veldig redd for dem.

 

Angående sommerklær ja! Huff det er et sørgelig kapittel hos meg... spesielt nå i denne varmen... ingen av mine gamle knebukser passer og uansett hva jeg drar på meg føler jeg meg som en hvalross! Føler armene tyter og de fleskete beina er fulle av bulker og celluitter... I går dro jeg på meg en shorts for jeg sa til meg selv at jeg skulle gi blanke f***. Det er varmt og jeg orker ikke så mye klær da... ønsker jo også å få litt farge på meg så får heller folk synes hva de vil om meg! Kanskje jeg skal ta på meg shorts slik at jeg føler jeg må trimme mer for å få redusert lårene?! Men jeg synes det er deprimerende å se meg i speilen... I går var jeg på grilling hos min kusine å jeg spiste rett og slett for mye... ALTFOR mye! Men jeg var ute å gikk tur med Mamma i går kveld med gjennomsnittsfart på 4,75 km/t og vi gikk 4,1km. Var ganske svett når jeg kom tilbake for det er en del opp og nedoverbakker der. Jeg bruker RunKeeper en del når jeg er ute å trener. Bruker du noe spesielle programmer eller lignende?

 

Sinnsykt kjedelig å sitte inne å lese i denne varmen... må vel begynne snart... Kun ei uke igjen til eksamen... IIIIK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går fryktelig mye i tights og topper på sommeren, men sliter på de varmeste dagene, hvor en bare burde brukt en singlett og shorts liksom. Det blir for tettsittende for min del.

Føler også jeg takler varmen mye dårligere nå enn tidligere, lurer på om det kan ha noe med vekta å gjøre. Varmen blir til tiden uutholdelig!

Prøver å ta litt solarium utenom, har ihvertfall tenkt til det. Jeg er likbleik, og det er i tillegg flaut. Har hørt at dersom en har litt farve på kroppen, vil en se slankere ut.

 

Har lyst å kjøpe nye sommerklær, fordi de jeg har passer ikke lengre. Så da går det bare i tights egentlig. Men samtidig har jeg jo ikke lyst til å investere i klær som jeg håper å være kvitt i løpet av året. Planen er jo at jeg skal gå ned i vekt... Nei uff.. Samtidig kunne det ha vært en motivasjonsfaktor. For i stedet for å gå ut, kan det resultere at jeg bare sitter hjemme å grubler. :P Men jeg må jo på jobb i hverfall :P

 

Når vi reiser til Spania, liker jeg veldig godt at vi har ett privat basseng. Selv om jeg har veldig lyst å dra på stranden, vet jeg ikke om det kommer til å skje. Det tror jeg ikke er noe jeg klarer. Jeg har alltid unnskyldninger når mine venninner vil på badeturer, og dra på bystranda. Sammenlignet med de ser jeg jo enda større ut enn hva jeg føler meg. Det er jo ikke deres feil, men jeg bare klarer det ikke.

 

En gjennomsnittfart på 4,75 når du går med noen synes jeg er flott! Når jeg går med andre personer, blir det så fort kosetur og dilling. Dersom jeg går alene prøver jeg å holde en fart på 5,6.. Men det ligger ofte fra 4,7 og oppover.. Bruker pulsklokke for å holde kontroll på kaloriene jeg har forbrent, også bruker jeg cardiotrainer for å se km, gps og slik. bruker du pulsklokke?

 

 

Dagen i dag har vært litt bobb bobb i matveien.

Til frokost tok vi en lunsj i byen. Pasta/kylling/bacon salat, med dressing og brød. Og delte en dessert med sjokoladebrule med is og bær. Aner ikke hvor mange kcal i disse? Forslag?

Kom hjem, så laget jeg meg en stor smoothie av banan og blåbær, og litt eplejuice.

Så gikk jeg til jobb, brente av 300 kcal.

Og spiste en McChicken fullkorn på jobb. 400 kcal.

Når jeg kommer hjem skal vi ha ytrefilet med fløtepoteter og sjysaus. Rundt 400 kcal.

 

Ikke en veldig god dag. Men tenker at dersom salaten var 800 kcal, og desserten var 200 kcal. så ligger jeg i dag på 1700 kcal.. Hmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Nå har jeg levd litt usunne og late dager på hytta med grillkos og snacks. Det er så deilig å være på hytta synes jeg å jeg har badet hver dag de tre siste dagene :D Vannet ligger på 19 grader i ferskvannet ved hytta. I dag hadde Mamma bursdag så da ble det litt ekstra utskeielse... huff å huff...

 

Var ute å rodde i båten i ca 30 min i går og 15 min i dag så det ble jo noen få kcal forbrent hvertfall.

 

Jeg har også lyst på sommerklær, men har bestemt meg for å ikke kjøpe noen før jeg har gått ned en del kg!

Nå håper jeg på en ny frisk start denne uken som kommer å håper virkelig noen gram forsvinner.

I morgen skal jeg trene litt med hoppetau hvertfall. Las en artikkel som sa at 10 min med hoppetau kunne tilsvare opp mot 30 min jogging. Håper motivasjonen min er litt sterkere denne uken, men er forberedt på motgang siden jeg skal lese til økonomieksamen jeg har på fredagen....Gruer meg skikkelig til den!!

 

Jeg liker heller ikke å vise meg i badetøy blant andre.. Det synes jeg er skikkelig vemmelig følelse å gå på stranda å føler meg fom en vraltende hvalross da. Jeg vil finne bikiniformen igjen slik at jeg kan være selvsikker i bikini igjen.

 

Du går fort da med 5,6 km/t! Det er bra :) Jeg fikk pulsklokke til jul som jeg bruker som regel når jeg trener, men jeg glemte den i Grimstad denne gangen jeg reiste hjem... så det var litt dumt! Synes det er morro å ha den på å se hvor mange kalorier jeg forbrenner å hva pulsen er på. Det er litt mer motiverende da.

 

Har du noen mål når du trener eller ved vektreduksjonen? Jeg føler mine mål er litt flytende å diffuse å vanskelig å styre i mot siden de ikke er så SYKT motiverende... Må kanskje finne meg noen nye mål. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å delta på enten Sesilåmi (5,2 mil på ski) eller Hav til Hei som er sykling/rulleski og gange i 71 km. Altså Kvinesdal kommune på langs fra Feda til Knaben... Meeeeeeeeen så falt jeg jo på isen å slo meg (i fisen) i korsryggen så jeg fikk ikke trent og det var vanskelig å motivere seg med den forferdelige ryggen. Du er nok rette personen til å forstå hvor fort enkle ting kan påføre ryggen store smerter når den først ikke er som den skal være..

 

KK mila har også vært innenfor mine tanker, men jeg får ikke til å løpe mer enn toppen et par hundre meter så får jeg vondt i leggene i tillegg til at jeg skal på fotokurs den helga å foto er jo MYE gøyere enn det for min del hehe..

 

Har du noen bra treningsmusikktips? Jeg hører på techno/dance og rock med litt tempo eller sanger med litt meningsfylt tekst. Jeg digger sangen til Fort Minor - Remember the name og den setter jeg ofte på i slutten av en økt for å gi alt.

 

Ble jammen meg solbrent i dag så får finne noe aloe vera å ta kvelden snart, spent på vekten denne uken som kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...