Gå til innhold

Veien mot ett lettere liv, er du med? :)


Gjest murreM
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest murreM

Er nyoppstartet her på forumet og det hadde vært artig med noen å dele tips og erfaringer med. Og ikke minst MOTIVERE hverandre :D Tenkter å ha fast veiedag ilag en gang i uka, f.eks på fredager?

 

Er en jente på 21år der vekten viser 91,6kg. Målet er å komme ned til 65-70kg. Er litt usikker på hvor trivselsvekten min er da jeg ikke har veid meg på 20år ;) Skal ligg på mellom 1600-1900 kalorier dagen:) Min største utfordring blir uten tvil SJOKOLADE :lol:

 

HIV DEG MED :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil gjerne være med deg. Er riktignok litt eldre enn deg, 38 år gammel men det gjør da vel ingen ting? Prøver å bevege meg litt hver dag, men ofte blir det bare en kjapp tur med bikkja (les: kort)- jeg har to mål i løpet av året: Gå ned 17 kg og klare å jogge 5 km i strekk.

 

Hvilke mål har du?

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med dere:) Er ei jente på 23 år som veide 107,7 kg for en stund siden. Har nå gått på Grete roede kurs i 7 uker og skal nå prøve å klare meg "alene" i sommer.Har gått ned 6,6 kg i løpet av kurset:) Har fremdeles en laaang vei å gå, men er så glad for å være i gang. Målet er 70 kg, usikker på hva min trivselvekt er da jeg har vært overvektig hele mitt liv. Første mål er å kommer under 100kg, og det er heldigvis ikke langt igjen- 1,2 kg. Vil aldri mer se et tresiffret tall på vekta!! Har veiedag på tirsdager nå pga kurset, men tror jeg kommer til å ha mandager når kurset slutter om en uke. Gleder meg til å forsette veien mot et lettere liv sammen med dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest murreM

Så flott at dere hiver dere med begge to :) Alder spiller ingen rolle heller :) Jeg blir å skrive inn vekten min her hver fredag jeg, så dere kan jo joine :) Eller skrive inn en annen dag om dere har veiedag da :)

 

Virgin74: Jeg har også som mål å klare å jogge, men har ikke bestemt meg helt hvor lang :) Prøver meg på litt intervalltrening for å forbedre kondisen min, og har alt sett en liten bedring bare etter noen ganger :) Hvordan har du tenkt å nå joggemålet ditt??

 

Jay: Det er jo en kjempebra start, synes du har vært flink :) Skjønner at du ikke liker tresifra tall. Det var da jeg sto på vekta for 1,5år siden å den viste 99,8kg at jeg tok meg selv i nakken, for jeg ville ikke vippe over 100kg :) Klarte da å gå ned 6kg på et halvt år, men så har vekta stått stille i ett år nå. Så derfør prøver jeg meg på litt kaloritelling :) Driver du kun med kaloritelling, eller trener du og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest murreM

http://www.oslomaraton.no/pdf/Treningsprogram3km.pdf

 

Må da være mulig å gjennomføre dette! Og så er det viktig å bli lettere, for jo tyngre man er jo tyngre er det å løpe ;)

 

Veier meg i morgen - spent på om det har skjedd noe :)

 

Virker som et kjempebra opplegg det der! Kanskje jeg må teste ut jeg også. Har du startet på det?

Ja, jeg har å veiedag imorgen, er skikkeli spent! Håper begge to har gått ned noe ihvertfall! Blir å poste resultatet her imorgen, håper du gjør det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet..? Tja.. Nei, kom et godt stykke på vei i fjor.. løp 3*7 minutter på det lengste.. Tenkte jeg skulle ut nå :-) Er i streik, og i denne varmen må det være greit å trene nå grytidlig!

 

Vekta i dag morges var snill mot meg, -3 kg siden jeg startet, merker lite på kroppen (nok å ta av) - men et skritt nærmere målet. Og veldig fornøyd med egen innsats.

 

Hvordan går det med dere andre? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest murreM

Startet..? Tja.. Nei, kom et godt stykke på vei i fjor.. løp 3*7 minutter på det lengste.. Tenkte jeg skulle ut nå :-) Er i streik, og i denne varmen må det være greit å trene nå grytidlig!

 

Vekta i dag morges var snill mot meg, -3 kg siden jeg startet, merker lite på kroppen (nok å ta av) - men et skritt nærmere målet. Og veldig fornøyd med egen innsats.

 

Hvordan går det med dere andre? B)

 

- 3 kg er jo kjempebra! Men det er på over en uke eller? (Vis ikke blir jeg veldig misunnelig, hehe :) ) Streik ja, det er jo en ypperlig anlening til å legge inn litt trening!

 

Jeg har gått ned 0,6kg siden søndag. Det er ikke fult en uke da, men startet på en søndag og vill ha veiedag på fredag, så da måtte jeg bare veie meg idag, hehe. Må vell si meg fornøyd med dette, men synes og det samme som deg, at det vises lite på kroppen, men men. Vi må bare holde mote oppe og fortsette, om 20kg er vi glade for det!

 

 

Har forresten oppdaget at badevekten min viser forskjellig alt etter hvor på gulvet den står. Er dette normalt? Må bare være nøye med ha veie meg på samme plass jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 3 kg er jo kjempebra! Men det er på over en uke eller? (Vis ikke blir jeg veldig misunnelig, hehe :) ) Streik ja, det er jo en ypperlig anlening til å legge inn litt trening!

 

 

Det er på mer enn en uke ja. Jeg veide meg nemlig ikke når jeg bråbestemte meg for at "nå er det nok" - så et bilde av meg på nett og ble temmelig oppgitt over manglende innsikt i eget speilbilde. Men jeg har vært gørrflink den siste uka. Jeg vet jeg skal ligge på ca 1600kcal men har nok hatt et snitt på 1200 tenker jeg. Passer på å ikke ligge for lavt men er veldig nøye med hva jeg spiser. Og "joggeturen" i går gikk kjempefint. Gikk 5 min, (jogga 1 min, gikk 1 min)*5 og så gikk jeg 5 min igjen. Det er en fin begynnelse og jeg vet at det kan være vanskelig å komme igjennom hele programmet på det antall uker som står der, men det er bare å bli på samme stadiet en stund til man føler seg komfortabel med det.

 

Hvordan er det med dere andre, er det ut på tur, aldri sur? :)

 

Nå har jeg avsluttet dagens inntak med 1 banan, 5 frosne jordbær og 1 dl melk i blenderen. Smashing :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt besøk i helgen, det er en hard nøtt. Nøkkelen er å ta bittesmå porsjoner. Men - ikke bedre enn at jeg sprakk på kake :( Heldigvis har jeg vært flink med maten ellers i dag så jeg klarte å holde meg under de 1600kcal allikevel. Men det blir ikke noe kveldsmat i dag kan du si !

 

I morgen er en ny dag og den starter med joggetur :rolleyes: riktignok bare 1-minuttsintervaller foreløpig men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med dere:) Er ei jente på 23 år som veide 107,7 kg for en stund siden. Har nå gått på Grete roede kurs i 7 uker og skal nå prøve å klare meg "alene" i sommer.Har gått ned 6,6 kg i løpet av kurset:) Har fremdeles en laaang vei å gå, men er så glad for å være i gang. Målet er 70 kg, usikker på hva min trivselvekt er da jeg har vært overvektig hele mitt liv. Første mål er å kommer under 100kg, og det er heldigvis ikke langt igjen- 1,2 kg. Vil aldri mer se et tresiffret tall på vekta!! Har veiedag på tirsdager nå pga kurset, men tror jeg kommer til å ha mandager når kurset slutter om en uke. Gleder meg til å forsette veien mot et lettere liv sammen med dere:)

Hvordan går det med deg da? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Har hatt en kjempe travel uke så har ikke vært på forumet siden sist jeg. Trener hver dag, kun 3 dager jeg ikke har trent på 8 uker, så er knall fornøyd med det. Går mye tur, ellers har jeg ellipsemaskin og rokkering hjemme + en hau med treningsvideoer som bare har stått og støvet ned en god stund. Hadde bestemt meg for at når jeg hadde gått ned mer enn 5 kg så skulle jeg begynne å jogge og det har gått veldig fint. Er jo så kjekt å merke forbedringer på kondisen! Driver med intervaltrening, har en fantastisk mann som har tatt rollen som min personlige trener, så vi har hatt mange fine turer! Skal veie meg i morgen, så er spent på det. Var på fest på lørdag så er redd det har ødelagt litt, men det får heller være:) Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wallee

Antar jeg slenger meg på. Er ikke kjempeaktiv her da, begynte på ferden igjen forrige mandag (etter en stopp fra god trening mellom januar-mars). Jeg er en gutt (jepp, vi finnes) på 20 år.

 

Her har dere resultatet mitt etter første uke, samt emnet mitt. Bare å lese. Står også i signaturen min da.

 

Første mål er klart å komme under 100 kg, DET er lenge siden jeg har vært (selv om jeg er ung), og det er ikke lenge igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Har hatt en kjempe travel uke så har ikke vært på forumet siden sist jeg. Trener hver dag, kun 3 dager jeg ikke har trent på 8 uker, så er knall fornøyd med det. Går mye tur, ellers har jeg ellipsemaskin og rokkering hjemme + en hau med treningsvideoer som bare har stått og støvet ned en god stund. Hadde bestemt meg for at når jeg hadde gått ned mer enn 5 kg så skulle jeg begynne å jogge og det har gått veldig fint. Er jo så kjekt å merke forbedringer på kondisen! Driver med intervaltrening, har en fantastisk mann som har tatt rollen som min personlige trener, så vi har hatt mange fine turer! Skal veie meg i morgen, så er spent på det. Var på fest på lørdag så er redd det har ødelagt litt, men det får heller være:) Ha en fin uke!

Supert med menn som kan være personlige trenere. Min er ikke interessert i det hele tatt. Han er sylslank og gidder ikke trene. Dummen.. for han har vond rygg :(

 

Venter i spenning på vekta di i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar jeg slenger meg på. Er ikke kjempeaktiv her da, begynte på ferden igjen forrige mandag (etter en stopp fra god trening mellom januar-mars). Jeg er en gutt (jepp, vi finnes) på 20 år.

 

Her har dere resultatet mitt etter første uke, samt emnet mitt. Bare å lese. Står også i signaturen min da.

 

Første mål er klart å komme under 100 kg, DET er lenge siden jeg har vært (selv om jeg er ung), og det er ikke lenge igjen. :)

Gutt er bra! Min erfaring er at det er mye "enklere" når man er ung enn når man nærmer seg 40. Tipset blir derfor - gjør noe med livsstilen NÅ - det er lettere å holde seg nede enn å komme dit :-)

 

Velkommen ! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra at du som er gutt slenger deg på:) Du har vært kjempe flink, stå på videre!

KOmmer akkurat hjem fra en flott topptur med min søster:) Hele familien er involvert for å hjelpe meg ned i vekt. De er helt supre.

Ja det er flott med en mann som personlig trener, han er også kjempe tynn og trenge ikke trene for vektas skyld, men han gjør det for meg. Sist gang jeg slanket meg så gikk vi ned like mye, etter det har han ikke fått lov til å trene så mye, hehe. Nå skal jeg på siste kurskveld å veie meg! Ha en fortsatt fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wallee

Takkåtakktakk! :)

 

Ja, det er greit å ha familie med på laget. Selv lever jeg lavkarbo/ketolyse livsstilen. Er i ketose nå, og har det supert. Bor hjemme i sommerferien, og pappa er veldig hjelpsom med mat og sånt, i tillegg til at han drar meg med på tur og sånt. Men som dere ser på klokkeslettet, innebærer ferie også dårlig døgnrytme for meg. Jobber konstant med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 8 uker med Grete roede kurs over.. Hadde gått ned 0,7kg denne uken og har da totalt på 8 uker gått ned 7,3 kg. Måltet mitt var 7,7 så jeg er knall fornøyd! Er sååå nær å komme under 100kg at nå skal ingenting stoppe meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest murreM

Hei og hopp, nå har jeg vært litt borte, vært litt travelt i det siste. Var på fest på lørdag og da ble det litt for mange kalorier, men jeg hadde ligget litt på underskudd uken før siden jeg viste det kom til å bli utskeielse på lørdagen! Har så vært ute å reist litt mandag og tirsdag og da er det umulig for meg å veie maten og regne ut kalorier, men har prøvd å ta sunne alternativer. Kjenner jeg må ta meg skikkelig i skinnet igjenn nå, snart veiedag å jeg gruer meg skikkelig! :(

 

Virgin74: så bra at du holder på med jogginga fortsatt, det er tungt i starten, men bare vent til du merker framgang, da vil du føle at alt strevet er verdt det :) Om du skal ligge på 1600 kalorier å ikke spiser mer en 1200 kalorier, blir du ordentlig mett da? Kan jo hende at det er letter å sprekke om man er for streng tenker jeg bare? Og husk at når du trener ved siden av, så trenger kroppen energi for å klare å yte sitt beste når du trener :) Var bare en tanke fra min side :)

 

Jay: Gratulerer med et fantastisk vekttap på 8uker! Så flott å høre at du får hjelp til å trene, det er ikke feil det! Alt blir morsommere når man er flere, trening også:)

 

Wallee: Velkommen til deg! Såflott at du vill joine oss ;) Ser du har gått ned 3,2 kilo på en uke, det er mye det! er det fordi du er i ketose at du forbrenner så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wallee

Jeg tror nok mye av det jeg har gått ned er vann, men sikkert noe fett òg. Jeg kom i ketose utrolig kjapt, og det tuter og går helt fint. Har ikke hatt en eneste liten utskeielse, og har heller ikke planer om det. På lørdag skal jeg på vors, siden det er festival denne helga. En av de få alkoholdrikkene jeg liker (liker ikke vin, noe jeg egentlig er glad for) er det 0 karbohydrater i, nemlig Captain Morgan (med Pepsi Max :)). Men, jeg er litt redd for at alkoholen kan hemme vekttapet på mandag, men tror ikke jeg havner ut av ketosen heldigvis, så jeg ser egentlig ikke på det som en stor utskeielse, maten skal jeg være NØYE med!

 

Er på min tiende dag nå, og liker det. Er bare litt mangel på kreativitet i matveien. Hmm. Skal være veldig streng den første måneden, så får vi se hvor mye jeg går ned på de 28-31 første dagene. :) Må innrømme at noe av det jeg savner mest er pannekaker. :P

 

Jeg har fortsatt dårlig døgnrytme, noe jeg tror faktisk kan hemme vektnedgangen litt. Så, nå skal jeg ta en nattetur ut for å prøve de splitter nye joggeskoene mine og den nye treningsbuksa. :D Håper at turen kan slite meg ut litt, så jeg bare hopper rett i seng når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wallee

Droppet natteturen. Ble plutselig trøtt, og det utnyttet jeg ved å legge meg. Og nå klarte jeg endelig å stå opp før klokka 12. Hehehe. :) Sitter i treningsantrekket nå og fryser litt. Tar nok turen ut snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest murreM

Droppet natteturen. Ble plutselig trøtt, og det utnyttet jeg ved å legge meg. Og nå klarte jeg endelig å stå opp før klokka 12. Hehehe. :) Sitter i treningsantrekket nå og fryser litt. Tar nok turen ut snart.

 

 

Bra døgnrytmen er på rett vei! Lite som er mer motiverende en nytt treningstøy, bra du har fått det på deg, nå er det bare å suse ut døren og trene litt :)

 

Jeg har mistet litt motivasjonen jeg nå.. Har ikke veid mat og regnet ut kalorier siden søndag og ikke trent siden fredag.. Mandag og tirsdag var jeg på reisefot sa da gikk det ikke å regne ut.. men igår og idag har jeg bare vært slapp, dårlig form og umotivert.. Har heller ikke hatt noen matlyst, spesielt ikke lyst på knekkebrød med noe sunt pålegg på, eller kylling til middag.. Så da blir det til at man spiser noe som er usunt. (Er vell bedre å spise noe usunt framfor å ikke spise noe i det hele tatt?) GRUER meg til veiing imorgen..

 

Noen som har litt motivasjon å dele med meg?? Trenger det sårt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest murreM

Det ble som jeg fryktet, bare gått ned 0,1kg denne uka.. Jaja, man får vell se seg fornøyd med at man ikke har gått opp noe i vekt? Så får jeg ta meg selv skikkelig i nakken nå! Det blir knekkebrød til frokost idag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wallee

Jeg er ikke verdens beste til å motivere, men om du føler at det har vært en litt småtreig uke uten mye framgang, så er det bare å smile og ta uansett vektnedgang som et stort pluss. 0,1 kg er 0,1 kg mindre. :)

 

Er bare å kjempe videre, starten er absolutt det verste, det har jeg kjent nylig og ved tidligere anledninger. Synes du er flink. Et tips er kanskje å gradvis øke litt. Viktig å ikke gå ut med "guns blazing" som det heter. Spar litt på kruttet. Gi deg selv et minimum på minst 2-3 ganger i uka med mosjon. 30-45 minutter. 30-45 minutter har du sikkert til disposisjon.

 

I dag våknet jeg i 10-tiden. Så, døgnrytmen kommer tydeligvis mer eller mindre på plass. Har allerede trent mandag, tirsdag og torsdag denne uka, og vurderer å få til en tur i dag også. Kanskje sykle ned til SPREK for å forhøre meg om prisene på medlemskap. Er litt gira på å få trent litt styrke og gjøre noe annet enn gåturer.

 

I tillegg prøvde jeg en bukse jeg kjøpte i USA for litt over en måned siden. Den var for liten da, eller, jeg fikk den på meg, men den var dritstram. Nå passer den perfekt! Og det er en dritkul slim straight-bukse. Motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...