Gå til innhold

Veien mot ett lettere liv, er du med? :)


Gjest murreM
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Wallee

Det ble ikke en formiddagstur akkurat. Plutselig begynte det å hagle og småregne i en to timer. Da fristet det mer med en liten blund på øyet. Sov en og en halv time. Kanskje ikke så smart, men det var utrolig godt. Kjekt å ha masse fritid. :)

 

Kom nettopp inn døra forresten. Jeg vært ute på en aldri så liten gå/joggetur. En ordentlig nattetur. Tok ca. 1 time. Noe som alle turene denne uka her vært på. Enten en time blankt eller noe over. Kjenner at kondisen gradvis, saaakte men sikkert sniker seg litt på. Har fortsatt ikke vært på SPREK da. Er faktisk veldig sjenert på sånt, så jeg finner grunner til å unngå å dra dit bare for å spørre om én ussel liten ting. =p Jaja. Skal ned til byen og se festivaltoget, det begynner jo 12, og treningssenteret skal være åpent til 16 på lørdager. Toget går liksom forbi, så vi er i området. Kanskje jeg skal traske bort dit etter toget har gått forbi.

 

Sitter også og funderer på å veie meg i morgen siden det blir litt fyll og fanteri i morgen (med så å si ingen karbohydrater så klart). Vil se om det påvirker vekta i noen grad. Kanskje ta bilde av tallet, uten å se selv hva det blir... Synes ikke det er helt sunt å gå og veie seg hver- eller annenhver dag. Det blir alt for hysterisk, og man føler man gjør noe galt så fort man går opp 100gr. En trimtur i morgen, dét blir det. For å gå inn i feststunden og føle at jeg har gjort hva jeg kan for å begrense skaden.

 

Skal straks avrunde, men vil bare komme med én ting til:

 

EN LITEN OPPDAGELSE I NATTESTUNDEN, OG KANSKJE ET ALDRI SÅ LITE TIPS: Når man første kommer seg ut, så er det utrolig hva det impulsive i deg kan gjøre. Planen min var å gå en relativt kort tur, men impulsen og motivasjonen jeg fikk av å bare ut og bevege meg, drev meg til å gå en betydelig lengre tur. Tror jeg økte lengden på turen med hvert fall 25-30 minutter. Det samme skjedde i går, eller på torsdag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest murreM

Synes dette er vanskelig jeg altså! bittesmå utskeielser kommer oftere og oftere :( Må ta meg sammen. Er i streik, og da har jeg jo allverdens av tid, lettere å småspise da enn hvis man har 100 ting å gjøre.. Får komme meg ut litt i solen :rolleyes:

 

Kjenner meg igjenn i dette, det er det som har skjedd med meg denne uken. Men jeg tok meg en "spisedag" på torsdag der det var ok å skeie litt ut med litt usunn mat og godterier. Så startet jeg friskt på igjen på fredag, og da har det gått bedre :) Tenker at det var bedre å ta en dag og ikke tenke på dietten, for så å skjerpe meg. Framfor å gå å skeie ut litt hele tiden og f dårlig samvittighet og miste motet ved dietten:) Gikk ikke så bra på veiedagen på fredag da, men som Wallee sier, 0,1kg mindre er 0,1kg mindre. Har du veid deg denne uken? :)

 

Wallee Wallee, synes du kom med bra motivasjon til meg :D Artig å høre at buksen passer bedre, ingenting er bedre en nye fine klær, i mindre størrelser en før, som sitter som støpt :) Jeg er helt enig med deg i at man ikke skal veie seg så ofte, blir fort hysterisk da ja.. Men kan jo være lurt og et artig "ekspriment" å se om alkhohol uten mange karbohydrateter virker inn på ketoesen din. Trur det er absolutt verd å teste det ut :)

 

Du kan ikke undersøke priser på trening på ditt lokale treningssenter på internett? Eller via en telefonsamtale? Om du synes det er ubehagelig å gå å spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wallee

Så ja, en liten oppdatering.

 

Festen var bra og jeg holdt meg unna karboene, derimot ble jeg full ganske fort (pga ketose?), og endte opp foran bøtta helt til en fantastisk venn ringte pappa som hentet meg. Har hatt tidenes hangover nå på søndag, og maktet knapt og spise eller drikke fordi det kommer opp igjen. Tror ikke det blir alkohol på meg for en stund.

 

Har nå begynt å komme meg litt, og etter én og en halv dag uten særlig med mat og lite drikke, så har jeg endelig fått spist litt. Rettere sagt en hel tomat. Skal prøve å få spist litt egg og bacon, tror jeg trenger litt salt. Og litt skyr.

 

Var nettopp på vekta også, og den målte 102.9 kg, noe som betyr en nedgang på 1.7 kg siden lørdagsmorgen, og 3.9 kg denne uka. synes ikke den er helt reell, så kommer nok til å veie meg i løpet av uka, onsdag-torsdag kanskje, for å se om jeg går ned ytterligere fra 102.9 kg. Usikker på om jeg skal legge resultatet i signaturen eller ikke. Blir kanskje så jeg venter til i morgen, og veier meg da i stedet.

 

Skal gi meg selv et lite drikkeforbud, kjenner jeg, helt til jeg sier meg ferdig med ketolysekuren. Får vel se det positive i det hele, at det var verdifull erfaring, og at om man går ned såpass neste uke er man under 100 kg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekta i dag og den sa 100kg blank. Så glad, nå er det full motivasjon til god innsats denne uken så det 100 tallet kan komme seg bort fra vekta. Har nå gått ned 7,7 kg totalt. Neste mål er å gå ned 10 kg(bare 2,3 kg igjen!), da skal mannen spandere SPA behandling:) Har bestemt meg for å legge til siden en viss sum penger for hver kilo jeg mister. Sparer til bunad:) Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-) Jeg har vært i Finland på besøk noen dager og der var det dårlig med nett. Har derfor vært dårlig på å skrive inn hva jeg har spist. Har ikke fått veid meg heller, men tenker jeg får gjøre det i morgen tidlig. Og så er det så forferdelig drittvær ute, og da har jeg ikke lyst til å jogge. Slappfisk!! :( Jeg holder på med mange aktiviteter på kveldene, men nå er det straks sommerferie fra alle sammen og da blir det mye lettere, når jeg ikke løper fra sted til sted.

 

Kjenner jeg blir litt fristet av disse super-kurene (ketolyse?) har sett en kompis av meg rase av seg på den måten. Er egentlig litt skeptisk (uvisst av hvilken grunn) - så jeg holder meg foreløpig på mye grønt og lite karbohydrater. Da blir jeg mett selv om jeg får i meg relativt lite kalorier.

 

Jeg heier på oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Jeg vil gjerne være med deg. Er riktignok litt eldre enn deg, 38 år gammel men det gjør da vel ingen ting? Prøver å bevege meg litt hver dag, men ofte blir det bare en kjapp tur med bikkja (les: kort)- jeg har to mål i løpet av året: Gå ned 17 kg og klare å jogge 5 km i strekk.

 

Hvilke mål har du?

 

weight.png

 

 

Hei hei.. Jeg trodde at det å jogge 5 km var uoverkommelig for meg. Men startet opp i fjor med treningsprogrammet for 10 km som ligger på Iform sine nettsider. Nå klarer jeg å jogge 10 km på litt over en time :-)) Så det er mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hermine76

Det er på mer enn en uke ja. Jeg veide meg nemlig ikke når jeg bråbestemte meg for at "nå er det nok" - så et bilde av meg på nett og ble temmelig oppgitt over manglende innsikt i eget speilbilde. Men jeg har vært gørrflink den siste uka. Jeg vet jeg skal ligge på ca 1600kcal men har nok hatt et snitt på 1200 tenker jeg. Passer på å ikke ligge for lavt men er veldig nøye med hva jeg spiser. Og "joggeturen" i går gikk kjempefint. Gikk 5 min, (jogga 1 min, gikk 1 min)*5 og så gikk jeg 5 min igjen. Det er en fin begynnelse og jeg vet at det kan være vanskelig å komme igjennom hele programmet på det antall uker som står der, men det er bare å bli på samme stadiet en stund til man føler seg komfortabel med det.

 

Hvordan er det med dere andre, er det ut på tur, aldri sur? :)

 

Nå har jeg avsluttet dagens inntak med 1 banan, 5 frosne jordbær og 1 dl melk i blenderen. Smashing :D

 

Hei, jeg bare tenkte at viss du spiser så lite som 1200 kalorier når du skal ha ca 1600, så vil jeg tro at det blir vanskeligere for deg å gå ned i vekt. Viktig å spise nok! Ellers er det veldig motiverende å lese det du skriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hermine76

Kjenner jeg blir litt fristet av disse super-kurene (ketolyse?) har sett en kompis av meg rase av seg på den måten. Er egentlig litt skeptisk (uvisst av hvilken grunn) - så jeg holder meg foreløpig på mye grønt og lite karbohydrater. Da blir jeg mett selv om jeg får i meg relativt lite kalorier.

 

Jeg heier på oss :-)

 

Må bare mase litt til ;)... dropp tanken på ketose. Jeg gikk ned 16 kg på det, men det er IKKE lett å holde seg i ketose i to år sånn man må dersom kiloene skal holde seg av. Jeg har gått opp igjen alt sammen, og er nå lykkelig på grete roede. Dette er mat jeg kan leve på resten av livet :) lærer meg liksom et sunt kosthold for livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg bare tenkte at viss du spiser så lite som 1200 kalorier når du skal ha ca 1600, så vil jeg tro at det blir vanskeligere for deg å gå ned i vekt. Viktig å spise nok! Ellers er det veldig motiverende å lese det du skriver :)

 

Enig med deg i det. Gjennomsnittlig ligger jeg på ca 1600. Det er vanskelig å få til å være under 1600 hver dag, så jeg forsøker å ha litt å "gå på" også. Og i perioder er jeg "flink" over lengre tid (noen dager) - men jeg er opptatt av å ikke ligge for lavt også. Prøver å holde meg unna karbohydrater,sukker og fett. Noe blir det jo uansett, men spiser mye grønnsaker til middag, og rent kjøtt/fisk/kylling. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest murreM

Hei og hopp:) Har vært litt fraværende denne uken, har nemlig vært opptatt med en ny, spennede og supereffektiv slankekur!! Den heter for: omgangssyken!! :wacko::rolleyes: Du trenger ikke trene på kuren, bare ligge i senga å la feberen svette for deg! Du kan å spise HVA som helst og så mye du orker!! Men pass på at du har en spybøtte i nærheten, for alt blir å komme opp igjen helt av seg selv.. <_< Bare spør meg, jeg kan garantere at den funker! Har rast ned 0,7kgpå knapt en uke uten å gjøre noe som helst annet enn å følge denne dietten ;)

 

Hehe men fra spøk til alvor: har faktisk gått ned 0,7kg på en uke. Nærmer meg 90 blank nå, og gleder meg som en liten unge til jeg er under 90kg:) Håper dere andre og har hatt bra vektnedgang denne uken,omganssyken eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er slemt å le, men det gjør jeg likevel! :)

Omgangssyke er kjipt, sist jeg hadde det gikk jeg ned ca. 6 kg på den tiden jeg hadde det. Men da kom det begge veier og var kraftig dehydrert. Kiloene kom raskt på igjen, for å si det sånn....

 

Lykke til med jakten på det nye titallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest murreM

Bare le så mye du vill :) Jeg har heldivis bare spydd i tre dager, men vært slapp og feber i over en uke. Så har klart å holde meg noenlunde hydrert. Hørtes ikke bra ut å miste 6kg så fort, men du var vell kanskje dårlig i flere dager da?

 

Takk skal du ha, håper jeg er under 90 neste fredag! God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Hei.

Jeg vil veldig gjerne være med dere. Er ei jente på 20 år som viser vekta 100 kg. Etter noen år med mye å tenke på og en del motgang ble jeg bare tyngre og tyngre. Målet mitt er å komme på 75 kg. Ble medlem her for snart et halvt år siden, men har ikke vært noe aktiv her. Tenkte dette var muligheten. Begynner på nettkurs om en uke, men begynte allerede i dag med bakkeintervall (gåing). Tenker også over hva jeg spiser. Min veiedag kommer til å være på fredager.

 

Dere er så flinke! Ser så opp til dere, fordi dere har kommet så langt allerede. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg vil veldig gjerne være med dere. Er ei jente på 20 år som viser vekta 100 kg. Etter noen år med mye å tenke på og en del motgang ble jeg bare tyngre og tyngre. Målet mitt er å komme på 75 kg. Ble medlem her for snart et halvt år siden, men har ikke vært noe aktiv her. Tenkte dette var muligheten. Begynner på nettkurs om en uke, men begynte allerede i dag med bakkeintervall (gåing). Tenker også over hva jeg spiser. Min veiedag kommer til å være på fredager.

 

Dere er så flinke! Ser så opp til dere, fordi dere har kommet så langt allerede. :)

 

 

Velkommen:) Skal bli kjekt å følge deg videre!

Min uke har vært grei, mye jobbing, men får tid til litt trening vær dag. Kommer akkurat inn etter å ha gått en fin tur med en god venninne i strålende sol. Elsker dager som dette! Ha en fin uke alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, enitra91! Her er det bare å slenge seg på ja.

 

På tide med en liten oppdatering. Har trent fem ganger denne uka også, som de andre ukene. Har gått mest i gåturer, noen korte, korteste var på 30 min ca., mens lengste var på litt over en times tid. I dag hadde jeg en knall sykkeltur. Syklet i godt over timen, og det var etter å ha stått vakt i to timer på et arrangement. Fornøyd med den! Kosthold er fortsatt bra, ingen utskeielser på meg! Føler jeg bare har valsa gjennom uka, litt sånn likegyldig, så er litt spent på hva vekta kan vise i morgen. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Velkommen:) Skal bli kjekt å følge deg videre!

Min uke har vært grei, mye jobbing, men får tid til litt trening vær dag. Kommer akkurat inn etter å ha gått en fin tur med en god venninne i strålende sol. Elsker dager som dette! Ha en fin uke alle sammen:)

 

Jay: Det er noe med sol og god temperatur som gjør at man får det lille ekstra altså. Man får fordoblet treningsglede. I alle fall gjør jeg det. :) Til tross for at det blir mye jobbing er det bra du ikke gir deg og at du i alle fall har trent litt hver dag. Litt er mye bedre enn ingenting. :)

 

Wallee: Så bra! Flink du er som trener fem ganger i uka. :) Det er bra du ikke tar en dag forgitt selv om du står vakt! Det har nok gått bra med vekta selv om du ikke har vært helt 100% på topp. :)

 

Men jeg lurer på en ting. Hva spiser dere sånn som i helger? Gir dere dere selv lov til å spise for eksempel en rad med kokesjokolade? Jeg er ikke så glad i brus, kaker og det andre, men sliter en del med sjokoladen. :( Hadde vært fint med litt tips. :lol:

 

Dagen i dag gikk jeg ned til butikken for å kjøpe middag, og gikk selvfølgelig opp igjen. Det ble 3,6 km til sammen (heldigvis ble det en god bakkeintervall opp igjen) :P Matinntaket har også gått veldig bra i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Gikk opp 0,2 kg i dag. Men det er helt greit. Synes 7,1 kg på to uker er litt vel mye. :) Vil at det skal stabilisere seg.

 

Det er jeg enig i. :) Dessuten tar det ikke lang tid før det du har nå går bort. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit Enitra91, så spennende at du hiver deg med du også! Jeg har og veiedag på fredager :)

 

Jeg sliter med det samme som deg, har ikke noe sug etter brus eller slik, men har masse sug etter sjokolade!!

 

Om du følger grete roede (noe du kommer til å gjøre siden du skal begynne på nettkurs) så vill du få beskjed om hvor mange kalorier du skal ha om dagen, og i disse kaloriene har du 14 "frimerker" der ett merke er 25kalorier. Disse kan du velge å spise 2 om dagen av, eller samle opp til f.eks lørdag.

 

Personlig så følger jeg ikke frimerker eller ikke, jeg teller bare kalorier. Jeg vet at jeg skal ha 1600kalorier om dagen, og spiser jeg da en Troika på 66gram å får i meg 270kalorier så er jeg klar over at jeg kanskje må gå sulten til sengs siden jeg ikke skal over 1600kalorier.. Det ender somoftest med at jeg velger noe annet til kvelds slik at jeg slipper å være sulten :)

 

Har jeg vært flink hele uka så unner jeg meg kanskje litt ekstra på lørdagen.. men teller kalorier av ALT så jeg vet hvor mange kalorier jeg får i meg. Tenker at det gjør ikke sååå mye om jeg får i meg 2000kalorier på lørdag om jeg har klart under 1600kalorier alle de andre dagene. Vet at vektnedgangen går litt saktere da. Men om jeg får lov å kose meg litt innimellom så funker det bedre for meg, med andre ord større sjanse for å lykkes i det lange løp:)

 

Jeg er litt sånn imot å momse godterier hver dag også, så det blir litt en prinsipp sak, kalorier eller ikke, sjokolade kan man klare seg med en gang i uken! Selv om det er MEGAvanskelig (synes jeg da!! :rolleyes: ) Men etterhvert som man kommer inn i en rutine, så vill mange merke at søtsuget forsvinner. (Mitt søtsug forsvinner desverre ikke :angry: ) og at når du spiser søt, smaker det søtere og søtsuget blir fortere tilfredstilit! (Det har jeg merket selv, ganske fort ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg FRI og bare koser meg. Har vært å kjøpt nye sommerklær i en størrelse mindre enn i fjor. Føles Fantastisk! Veid meg har jeg også. Vekta sa 98,6 som betyr at jeg har kommet under 100kg!!! LYKKE !

Har nå gått ned 9,1 kg tilsammen og er kjempe fornøyd med det. Har aldri gått ned så mye i vekt, men har aldri heller hatt sammen motivasjon og støtte som jeg har denne gangen. Tidligere har jeg ikke sagt til folk rundt meg at jeg går på kurs eller prøver å slanke meg, men nå vet alle det, og det føles bra. Får mer press på meg, men også mye god støtte og oppmuntring. Har også møtt flere som blir inspirert av deg jeg har fått til og begynt selv på kampen mot kiloene, hva er vel ikke bedre enn å føle at man inspirerer folk?

 

Dere er så flinke alle sammen! Men veien er ikke alltid lett og man vil alle mæte motstand. Søtsug er noe mange sliter med og som kan være veldig utfordrende. Mitt søtsug gikk bort etter ca to uker på kurs. Men jeg får søtsug av og til, spesielt enn hvis periode i måneden:p Får å stilne søtsuget så prøvwer jeg å fokusere på noe anne; gå en tur, pusse tenna, spise en god fruktsalat.. Jeg har kosepoeng på 350 kcal i uken. Pleier og spare de til helgen, men skal jeg i bursdag e.l på en ukedag så bruker jeg dem da, og da er det ingenting søtt i helgen. Men hver må nesten finne ut hva som passer dem best:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå gratulerer med å komme under 100kg, regner med det føles helt FANTASTISK :D Ja har selv funnet ut at det kan hjelpe å si til nære venner og familie at man prøver å slanke seg :) Har noen venner som synes det er bra og respekterer det og vill hjelpe meg, men så er det noen igjenn som mener man blir helt fanatisk og at "det må da være lov å kose seg litt"... :angry:

 

Men så herli at du inspirerer vennene dine til å starte kampen mot kiloene:) Da kan dere jo sikkert sammarbeide litt med trening og kanskje lage sunne kosekvelder ilag osv. :) ingen av mine venner er overvektige, så jeg synes du er heldig som har overvektige venner, haha :lol:

 

Og masse ros til deg som er sååå flink å følger kosemrekene skikkelig strengt, det er imponerende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere - hvordan har helgen vært? Her har det vært tut og kjør hele helgen så jeg har ikke fått notert ned hva jeg har spist i det hele tatt - men det er jo bare å starte på ny frisk igjen i dag! det er aldri så galt at det er for sent å stramme inn på utskeielsene :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...