Gå til innhold

Veien mot ett lettere liv, er du med? :)


Gjest murreM
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg møter også noen av de som omtrent prøver å lokke meg til å spise søtsaker når jeg er sammen med dem. For det kan vel ikke skade med bare litt.. Men jeg vet at hvis jeg ikke er streng så kommer jeg til å sprekke. Men nok om det:)

 

Virgin74- er skjer fort at en ikke alltid for tid eller mulighet til å notere det man spiser, men flott at du ser fremover og er klar for å starte med nytt mot! Er det som er det viktigste, at man klarer å komme seg på rett spor igjen selv om man skeier ut. Det vil nesten alle gjøre en eller annen gang. Så stå på videre. Håper du og dere andre får en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg møter også noen av de som omtrent prøver å lokke meg til å spise søtsaker når jeg er sammen med dem. For det kan vel ikke skade med bare litt.. Men jeg vet at hvis jeg ikke er streng så kommer jeg til å sprekke. Men nok om det:)

 

Forferdelig irriterende! jeg også sliter med det - hvis jeg tar LITT så klarer jeg ikke å stoppe.. :angry: Det burde være greit å si nei takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fort gjort at man ikke alltid har tid, eller energi til å notere ned alt man spiser. Men etterhvett blir det enklere og man vet hva man kan spise iløp av en dag uten å regne ut alt :) og det er bra at du starter med godt mot ugjenn etter en liten utglidelse.

 

Hvor nøye er dere med å veie mat? Om dere f.eks spiser en brødskive med litt smør og gulost på. Veier dere dere brødskiven, smøret og gulosten hver gang. Eller har dere smort og veid alt engang og bruker det dere fant ut da til senere gulostskiver?

 

Har noen ord jeg vil dele med dere, som jeg håper dere kan ta til dere og bruke som motivasjon:

En ting jeg har lært meg nå, som gir med tro på at jeg skal klare å gå ned i vekt er at: om man skeier ut en dag-eller to (eller fler) så er det bare å starte pånytt. (og nei, man må ikke vente til mandag me å skjerpe seg ;) ) Alt er ikke tapt etter noen dagers utskeielse, mest sannsynlig går du ikke ned noe den uken, i verstefall går du kanskje opp litt. Men om man ikke tar seg inn igjenn så kommer man aldri rett vei på vekta :) det viktigste når man sklir ut er å bare akesptere det: nå har jeg sklid ut, men i morgen skjerper jeg meg:) man skal ikke bli sur, skuffet eller sint på seg selv for at man har sklidd ut. Man skal bare hente seg inn igjenn uten å straffe seg selv med vonde tanker, vonde tanker hjelper ikke på humøret eller motivasjonen!!

 

Det er også viktig å tenke langsiktig, kanskje du går ned isnitt 0,3kilo i uka, eller kanskje 0,5, eller kanskje du går ned 1kilo i uka? Uansett så synes du kanskje det er lite, å skulle ønske du var 20kilo lettere når du våknet imorgen. Så enkelt er det ikke, og det må man bare inse. De fleste hurtigkurer lover mer enn de kan holde, og kiloene havner gjerne fort på igjenn. Ved å gå ned litt om gangen er det mer sansynelig å holde vekten. Og selv om en 0,5kg i uka virker lite, tenk hvor fornøyd du blir om f.eks 6mnd(24uker) og har klart å gå ned f.eks 12kg? Tenk når du har kommet under de magiske 100/90 kg du søker etter? Og selv om det går lang tid, ja kanske ett år eller mer før ønskevekten er nått. Så vill du ikke angre ett sekund om ett år, når du endelig står på vekten å den viser det den skal. Tenk om du sommeren om ett år kan gå å kjøpe deg en bikini, gå på stranden å føle deg smashing! Du rekker ikke gå ned 20kilo til bikinisesongen so. Er startet nå iår, men du rekker det til neste sommer, om du starter nå:)

 

Og det er med å minne meg på dette at jeg klarer å telle kalorier, klarer å spise sunt, klarer å hente meg inn etter utskeielser. Og det er med dette jeg skal klare å nå målet mitt, sakte men sikert :) ble litt revet med nå, men er full av motivasjon idag, håper disse ordene kan inspirere dere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere - hvordan har helgen vært? Her har det vært tut og kjør hele helgen så jeg har ikke fått notert ned hva jeg har spist i det hele tatt - men det er jo bare å starte på ny frisk igjen i dag! det er aldri så galt at det er for sent å stramme inn på utskeielsene :rolleyes:

 

haha, her har jeg lagt inn innlegg fra mobilen og ikke fått med meg at dere har skrevet masse foran :lol: Vekta mi står litt stille om dagen, jeg føler at jeg er flink men ikke flink nok så det er bare å ikke miste motet :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MurreM: Jeg veier alltid middagen min, men brødmaten veier jeg ikke hver dag. Vet sånn ca hvor mye jeg kan ha. Veier innimellom for å se om det stemmer. Takk for inspirerende ord. Viktig å dele når man har mye motivasjon. Det hjalp iallefall meg.

 

Virgin74: Ikke fortvil om vekta står litt stille, den går iallefall ikke oppover. Fortsett jobbingen så skal du nok de at det lønner seg til slutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

MurreM: Takk for motiverende ord! De hjalp meg veldig på humøret mitt nå. Det er så sant i det du sier. Bare man starter igjen dagen etter, er det ikke verdens undergang. Nå ble jeg skikkelig motivert igjen. :lol:

 

Dagen i går tok jeg helt med ro i forhold til trening. Var helt utslitt i kroppen og sovnet i hele 4 timer på ettermiddagen istedenfor å gå ut på tur. Men i dag har jeg allerede hatt full arbeidsdag med en 30 minutters trim vi har på jobb på torsdager. Skal også ut for å gå tur senere i dag. :) Maten i går gikk kjempebra, og sålangt i dag har det også gått bra. :lol:

 

Takk for svar på spørsmålet mitt angående hvordan å holde seg til maten og ikke spise sjokolade, det hjelper meg mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virgin74: Alltid kjipt når vekta står stille, men du gikk vell ned hele 600gram forrige uke, så du får prøve å sole deg i glansen va det litt til, å satse på bedre resultat nese uke :) som Jay sier, den går ivertfall ikke opp :) ikke mist motet :)

 

Bra jeg kunne smitte litt inspirasjon over til dere :) Denne uken har jeg gått ned 0,4kg. Det vil si at jeg endelig er under 90kg, hurra!! :D bekymringen min nå er at jeg skal på ferie i tre uker fra mandag av, og da vil jeg ikke ha mulighet til å veie maten og regne ut kalorier, og heller ikke mulighet til å veie megselv. Jeg tenker som så at det er ferie og jeg må kunne kose meg litt, så har planer om å ta en pause i dietten, dvs ikke ha noe mål om vektnedgang men heller et mål om å holde vekten stabil. Håper jeg klarer det og tar gjerne imot noen tips og tanker om hvordan dere har tenkt å holde dietten om dere skal på ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å kose seg (vel, min definisjon av å kose seg er å spise litt spekeskinke eller spise tacokjøttdeig :rolleyes: ), bare ikke overdrive det. ;)

 

Denne uka har gått greit, som vanlig. Har ikke trent like mye som jeg burde. Tatt to runder. Hvis jeg skal klare fem denne uka, må jeg ut nå, i morgen og på søndag. Vi får se. :P

 

Regner egentlig ikke med å gå ned noe særlig denne uka heller mtp. hvor mye jeg har sittet på rævva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Fikk ikke veid meg i går, etter å ha kjøpt ny vekt og ikke forsto den. Men så tok min kjære pappa seg av det, og jeg fikk endelig gått på vekta i dag. Jeg har mistet 0.5 kg denne uken og er storfornøyd! Er så glad for å endelig være igang. Og i tillegg er jeg UNDER 100 kg igjen. :lol:

 

Hvordan gikk veiinga for dere som har fredager egentlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke veid meg i går, etter å ha kjøpt ny vekt og ikke forsto den. Men så tok min kjære pappa seg av det, og jeg fikk endelig gått på vekta i dag. Jeg har mistet 0.5 kg denne uken og er storfornøyd! Er så glad for å endelig være igang. Og i tillegg er jeg UNDER 100 kg igjen. :lol:

 

Gratulerer så mye med vektnedgang og at du har kommet deg under 100kg. Føles det ikke fantastisk? Jeg har vært på tur med jobben, ble nok noen kalorier for mye i går kveld, men så lenge jeg kommer tilbake igjen til rett spor i dag så bekymrer jeg meg ikke. Bare det ikke blir for ofte. Skal også på ferie nå uten å kunne veie meg eller notere kalorier, men skal vet jo ca hvor mye jeg kan spise til dagen + jeg skal prøve å få til litt trim i løpet av dagen. Satser også på å holde vekten i ferien fremfor vektnedgang.

Det vil nok bli litt utfordrende med massse god mat, alkohol og søtt lett tilgjengelig, men det skal nok gå greit. Tenkte å veie meg på mandag å så på fredag før jeg reiser, så får vi se. Ha en fortsatt fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Gratulerer så mye med vektnedgang og at du har kommet deg under 100kg. Føles det ikke fantastisk? Jeg har vært på tur med jobben, ble nok noen kalorier for mye i går kveld, men så lenge jeg kommer tilbake igjen til rett spor i dag så bekymrer jeg meg ikke. Bare det ikke blir for ofte. Skal også på ferie nå uten å kunne veie meg eller notere kalorier, men skal vet jo ca hvor mye jeg kan spise til dagen + jeg skal prøve å få til litt trim i løpet av dagen. Satser også på å holde vekten i ferien fremfor vektnedgang.

Det vil nok bli litt utfordrende med massse god mat, alkohol og søtt lett tilgjengelig, men det skal nok gå greit. Tenkte å veie meg på mandag å så på fredag før jeg reiser, så får vi se. Ha en fortsatt fin helg:)

 

Tusen takk for det! Det føles befriende å ha bare to siffer og ikke tre. :lol: Skjønner godt at du vil kose deg sånn at du i alle fall bare kan holde vekten. Det er jo sommerferie, og ting frister på en litt annen måte enn ellers. Du får det nok til! :) God helg til deg også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt mitt regelmessige mandagsveiing. Coming back strong! Vekta viste 101.3, noe som er en nedgang på fine 1.8 kg. :)

 

Veldig nærme tosifret nå! Kan jeg klare det til neste uke? Dette motiverte meg til å legge inn en real innsats denne uka!

 

Skal forresten veie meg igjen på torsdag, bare for å se tallet mitt, når det har gått eksakt én måned siden jeg begynte igjen. :)

 

Og gratulerer til dere andre som har gått ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg igjen i dag- ned 1,6 siden sist uke, så her går d unna. Gått ned 10,7 kg tilsammen og er nå klar for å reise på ferie med en litt mindre kropp enn jeg hadde før!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Jay: Det er herlig å endelig være under 100! Og gleder meg enda mer til å gå på vekta denne uken.

 

Tenkte jeg bare skulle si til dere at veiedagen min har blitt flyttet til søndager. I og med at jeg går kurs nå! Snart er 1 uke vel overstått.

 

I dag har jeg vært med min kjære pappa for å bære kvister og tømmer i hele 2t og 30min. Er superstolt over den kjenner jeg! Og håper virkelig jeg får resultater for den. Gikk 1 times gåtur i går og dagene før, pluss at jeg skal gå i morgen også. Kjenner motivasjonen er på topp! :rolleyes: Matinntaket går også veldig greit. :)

 

Hvordan går det med dere? Har dere fått trent i det siste? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

En overlykkelig meg gikk på vekten i dag og fikk bakoversveis! Jeg har følt at jeg ikke har passet maten så mye denne uken, og det er tydeligvis noe jeg bare føler. Jeg har gått ned 1.6 kg denne uken! :rolleyes: I dag blir det å gå tur kjenner jeg. Har så enormt mye motivasjon inne! :D

 

Hvordan går det med dere? Har dere fått gått på vekten denne uken? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her humper det og går helt fint. Har trent tre ganger denne uka hittil, og nå kommer den fjerde. Jeg og pappa skal opp på fjellet og gå oss en tur. Blir godt. Været er litt bedre enn forventet også.

 

Selv skal jeg på vekta i morgen. Wow. Allerede ferdig med uke 4. Har holdt på i over en måned nå, siden jeg begynte igjen. Har gått ned 14 kg siden jul. Kjempestolt. :) Sånn angående morgendagen, så tror jeg det kan gå så der. Magen har hengt litt etter denne uka tror jeg. Må være et eller annet jeg spiser som den ikke er helt enig med. Hadde håpet å komme under hundre, men den tiden vil komme ganske snart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på vekta.

 

Den viste 100.0 kg BLANK! Faktisk litt irriterende. Kunne jeg ikke hatt bare hundre gram mer?! Nå vel, jeg kommer nok til å veie meg en og annen gang i løpet av denne uka. 1.3 kg er absolutt ingenting å syte over. Og det er jo et "viktig" tall. 10 kg på 5 uker/35 dager. STOLT. Det føles egentlig ikke så lenge siden jeg startet i januar, på 115.3 kg.

 

Jeg er litt usikker på hvordan det blir framover nå, for snart skal jeg begynne med øvinger til ei svær forestilling i juli, og jeg tror jeg skal omstille meg fra ketolyse til lavkarbo/noenlunde normal sunn kost. For jeg merker at fett ikke er en like ideell energikilde som karbohydrater, spesielt om jeg skal slite meg ut så mye som jeg tror jeg kommer til å gjøre nå i sommer. Begynner vel opptrappingen ganske snart. Unne meg litt melk og sånt, og mais, og kanskje litt mer tradisjonell kos på lørdag. Bare ikke så mye som før. Håper bare jeg ikke sklir tilbake. Trening blir det uansett VELDIG mye av i juli. Mye dansing og sykling. Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Er på ferie så har ikke fått sjekket inn her før nå, men ser jo at to stykker endelig har kommet under100kg!! Dette er jo bare helt fantastisk!! Gratulerer så mye til begge to, stå på videre :) dere er til stor inspirasjon :)

 

Selv har jeg ikke fått veid meg siden sist, og har skadet foten så får heller ikke trent noe + usunt feriekosthold er ikke en bra kombo!! Men det er jo ikke stort å gjøre med det, skal stramme inn på kostholdet når ferien er over, må jo vær lov å unne seg litt på ferie så lenge det er rett tilbake til dietten etterpå:)

 

Enitra91: hvordan går det med sjokoladesuget vi snakket litt om tidligere? Jeg skrev noe slikt som at mitt ikke forsvant, men etter å ha strevet med å spise mindre godterier i flere måneder nå så slår det meg at det er nesten borte, og at når jeg spiser søtt så skal det bare litt til for å stoppe søtsuget!! Har og fått til vane og spise faste måltider og drikke mye vann pluss holde meg aktiv med andre ting, så blir søtsuget mindre (fikk f.eks veldig lyst på sjokolade før om jeg kjedet meg!) Man må bare lære seg når og hvorfor søtsuget kommer og så prøve å unngå "triggerne" som utløser søtsuget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Wallee: Wow! Gratulerer så masse med endelig å være under 100 kg. Føles det deilig? :)

 

Jeg har hatt en hektisk periode med mye å gjøre. Bestevenninnen min gifter seg til helga, så det er nok å henge fingrene i. Det er derfor jeg ikke har rukket å svare dere! Så vet dere det. :) Håper veiingen deres gikk bra i forrige uke? :)

 

Min derimot gikk ikke så bra. 0.1 kg mistet jeg forrige uke. Men jeg vet også hvorfor. Denne uken er det ny uke, og nye muligheter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Hei alle sammen! Er på ferie så har ikke fått sjekket inn her før nå, men ser jo at to stykker endelig har kommet under100kg!! Dette er jo bare helt fantastisk!! Gratulerer så mye til begge to, stå på videre :) dere er til stor inspirasjon :)

 

Selv har jeg ikke fått veid meg siden sist, og har skadet foten så får heller ikke trent noe + usunt feriekosthold er ikke en bra kombo!! Men det er jo ikke stort å gjøre med det, skal stramme inn på kostholdet når ferien er over, må jo vær lov å unne seg litt på ferie så lenge det er rett tilbake til dietten etterpå:)

 

Enitra91: hvordan går det med sjokoladesuget vi snakket litt om tidligere? Jeg skrev noe slikt som at mitt ikke forsvant, men etter å ha strevet med å spise mindre godterier i flere måneder nå så slår det meg at det er nesten borte, og at når jeg spiser søtt så skal det bare litt til for å stoppe søtsuget!! Har og fått til vane og spise faste måltider og drikke mye vann pluss holde meg aktiv med andre ting, så blir søtsuget mindre (fikk f.eks veldig lyst på sjokolade før om jeg kjedet meg!) Man må bare lære seg når og hvorfor søtsuget kommer og så prøve å unngå "triggerne" som utløser søtsuget ;)

 

Det går faktisk overraskende bra! :) Jeg trodde det kom til å bli skikkelig tungt og alt, men etter at jeg fikk spist riktige måltider og ofte nok har jeg ikke hatt søtsug før jeg har vært sulten. Det har også forsvunnet om jeg har tatt et glass med vann og en frukt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt stille i tråden her nå, er vell mange som er opptatt med ferie og sol kanskje??

 

Jeg har kommet tilbake fra ferie, og er klar forå starte pån igjenn nå. Gruer meg skrekkelig til veidag fredag, når man er lenge på ferie så blir det nok desverre å vises på vekten. Har ikke veid meg siden 15.6 (nesten en måned!!) og da hadde jeg akurat kommet under90kg, men er stygt redd for at jeg er langt over 90kg nå igjenn.... Men det er jo bare å ta seg sammen og starte forfult igjenn :)

 

Håper alle fortsattklarerå holde seg til dietten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man hatt første veiing på en måned. 92,5kg :( Gått opp en del da alså, dette på grunn av ferie med litt for mye kos og litt for få muligheter til sunn mat. Pluss en skade som gjorde at jeg ikke kunne trene noe denne måneden.

 

Men man starter bare med godt mot igjen nå. Allerede vært å gått en morgentur idag, deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag, nå veier jeg 91,7kg. Minus 800gram på en uke, meget fornøyd med det :) Har ikke vært superstreng denne uken, for det har vært både en del sosiale sammenkomster med litt for mye kake og noe godt i glasset. Men har vært flink å gått noen lange turer selv om det er drittvær om ikke annet!

 

Prøvd meg på en detox kur denne uken, så tror mye av ukens nedgang kommer fra at kroppen har kvittet seg med litt avfallstoffer.

 

Hvordan har uken deres vært? Begynner å bli stilt fra enkelte her, håper ingen har mistet motivasjonen? :( selv gleder jeg meg til å se lekker ut i bikini neste sommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Jeg er her fortsatt og leser, men har ikke hatt så mye tid til å sitte med dataen på fanget mens kjæresten min har bodd hos meg disse 3 ukene. Heldigvis er jeg tilbake etter en uke som jeg har skikkelig dårlig samvittighet for. Masse usunn mat, en del godis og andre ting jeg ikke skal ha i meg så mye av. :huh: Har også hatt en del flaks med meg og ikke gått opp 100 gram engang. :D Vi får bare vente å se på neste veiedag - søndagen!

 

Har fått jobben som tilkallingsvikar på sykehuset der jeg bor som renholder utover høsten/vinteren, noe som tilsier at jeg går rundt 10 000 skritt bare på jobben hver dag. Så dette ser lovende ut. :)

 

Har akkurat hatt bursdag, og har i den anledningen fått treningssenter og pulsklokke i gave, noe jeg er superglad for! Så nå gleder jeg meg bare til å fortsette med kostholdet og treningen fremover igjen.

 

Hvordan går det med resten av folket? Tror nok de har kommet i feriemodus når det gjelder forumet også. ;) Det er lett at det blir sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...