Gå til innhold

Noen som vil være med meg i 20 kgs kampen?


Gjest Kladden
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Devilina

Hei Kladden. Jeg slenger meg på her jeg.

Er ei jente på straks 32.

Her skal det også ned og det må drastiske tiltak til. Kan ikke skjønner hvordan jeg har tillatt meg og forfalle slik. MAKAN!

I julen rundet jeg TRE sifret tall :(:blink:

Første delmålet mitt er å komme ned til 90 og så helst ned på 70-tallet etter det. Det er der jeg har ligget i maaaange år, så ble man gravid og tja.... man koste seg alt for mye med mat på kveldene med gubben.

Så, klarer vi å kvitte oss med 5-10 kg fram til sommeren? JA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fortsatt hoster, bør du nok ta det litt med ro, ja. En gåtur orker du nok:)). Er innmari godt å få rørt seg litt, blir så grinete jeg hvis jeg ikke får beveget meg.

Var ute på årets første skitur i går, det er ikke så mye snø, men nok til at det gikk an å gå itt. Det går jo ikke fort med småtasser men vi får vært litt ute.

Har vært på trening i dag, danseinspirert aerobics. Helt nytt program så man konsentrerer seg jo som bare fy...hehehehe. Blir nok moro etterhvert. Fikk rundt 12 trimpoeng forrige uke, synes det er greit jeg. Blir ikke mye trening denne uken tror jeg, jobber tre netter nå.

ellers tror jeg faktisk jeg har gått ned litt, buksene mine kjennes løsere ut.

Så flott du er i gang, devilina:)). Ikke gap over for mye på en gang, men ta det litt og litt. Og før du hiver innpå snop eller noe, så prøv å kjenne etter om du faktisk har lyst på det. Har du lyst på, så bestem deg hvor mye du skal ha, og NYYYYYT det du spiser. Legg den dårlige samvittigheten langt bort i et hjørne, aller helst ute av hjernen:))). Har du spist for mye, så javel, da retter du det opp ved neste måltid/ i morgen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Devilina:-) Ja, det er rette innstillingen, Mærri. Ellers enig i at det faktisk går an å rette opp de synder en har begått: Spiser man litt for mye en dag, så kan man heller spise litt mindre neste dag:-)

Jeg var på kurs på mandag og vekta fortalte meg at jeg faktisk har gått ned 3,2 kg de to ukene jeg har vært syk. Så da har jeg i hvertfall fått en flying start på prosessen. Her skal nok kiloene virkelig få litt å slite med ja, NÅ GIR JEG MEG IKKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi kan ikke gi opp. Jeg vil i hvertfall ikke tilbake dit jeg var. Har sjekket den nye bmi-utregningen, og da har jeg litt mer ned til normalvekt enn jeg trodde. ca 4 kg igjen. Det er mitt første delmål, og det skal jeg klare. Møkklei av å ligge og vake her jeg er nå. Stå på Kladden, det her fikser vi.

Har trent i dag, og det var godt. Corebar er morsomt og slitsomt, pusten henger ikke helt med enda. Og nå har jeg nettipp gått meg en halvtimes rask kveldstur, var så innmari rastløs. God helg til Kladden og Devilina, og alle andre som måtte lese:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg henger meg på her sjøl. Blir dårlig av å se talla på vekta,, skal begynne på kurs 6.feb. Gruer meg litt for jeg har aldri vært med på dette før ..... Men er motivert :D Første mål er 10kg :D Det hadde vært en glede :) Lei av alle kurer som ikke funker ! Nå er det bare å bite tenna sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det rare er at dess flere gram som forsvinner, dess mere motivert blir man. I går var jeg på Grete Roede kurs igjen og fikk mitt første røde eple-klistremerke på boka mi. Det betyr at jeg har passert 5 kg i vektnedgang siden jeg startet for 4 uker siden. Hurra :)

Den siste uken hadde jeg gått ned - 1,1 kg og det var tillogmed mer enn jeg trodde selv. Den ekle bilringen min, er faktisk ikke like svær lengre heller. Den buler heller ikke ut over bukselinningen på den buksa som jeg hadde på meg i jula og som jeg fikk dype røde søkk-merker i magen min når jeg gikk med den. Jeg har fremdeles bilring, men det er bare det at jeg selv kjenner at den har blitt mindre. Det bør den forøvrig være også, for målbåndet viser at magen min er 10 cm mindre enn i jula. Jeg sier bare: Fysjom for jula og pris våren istedet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba, Kladden:))). Det er nesten enda bedre synes jeg, når bilringer blir mindre og magen mindre enn puppene og sånt, enn å se kg bli borte på vekta. Litt mer håndfast på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba, Kladden:))). Det er nesten enda bedre synes jeg, når bilringer blir mindre og magen mindre enn puppene og sånt, enn å se kg bli borte på vekta. Litt mer håndfast på et vis.

 

Det er jeg helt enig i, Mærri. Vekt er jo bare et tall.. Men det viktigste er egen følelse og vissheten om at kroppen faktisk blir mindre... Og deilige følelse når andre folk også begynner å se det- og kommentere det.. Selvtilliten vokser på det :D Nå skal det sies at jeg har ikke fått så mange kommentarer ennå. Det forventer jeg heller ikke, med tanke på at jeg bare har holdt på i en måned. Jeg mangler jo ennå å gå ned 15 kilo :blink: .... Men: Vi er i gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på rett vei:)). Godt er det:)). Jeg må ned ganske mye før det synes. Sist gikk jeg vel ned minst 6 kg før de rundt meg begynte å kommentere det, så her forsvinner det over det hele. Ikke at jeg slanker meg for andre enn meg selv, men det er alltid hyggelig at andre legger merke til at det skjer noe:)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devilina

Så gøy at det går rette veien for deg Kladden B)

Stå på, dette klarer vi alle sammen :)

 

Har selv gått ned 2 kg på egenhånd og jeg er mer motivert en noen gang, og takk og lov for det. For det er motivasjonen som ofte stikker av å gjemmer seg et sted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo dere, lenge siden sist. Hvordan går det Devilina og Kladden?

Vært noen flnke uker her, men så ramlet jeg utpå i forrige uke. Ble så tung og trett under den jobbeøkta så det ble litt mer snoping og mat enn ønskelig. Var litt vanskelig å avslutte, men nu er det slutt. I morgen er en ny dag og ny uke. Vi kjører på. Gjør ingenting om jeg snublet litt, det må man regne med. Men man gir seg ikke, bare fortsetter på ny frisk:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere, lenge siden sist. Hvordan går det Devilina og Kladden?

Vært noen flnke uker her, men så ramlet jeg utpå i forrige uke. Ble så tung og trett under den jobbeøkta så det ble litt mer snoping og mat enn ønskelig. Var litt vanskelig å avslutte, men nu er det slutt. I morgen er en ny dag og ny uke. Vi kjører på. Gjør ingenting om jeg snublet litt, det må man regne med. Men man gir seg ikke, bare fortsetter på ny frisk:)))

[/quote

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig, Mærri:-) Vi gir ikke opp! Jeg har gått ned ca 6 kg siden jeg startet på Grete Roede kurset den 7. januar og er fornøyd med det. Men, det er langt fram til jeg når trivselsvekkta som er på rundt omkring 65 kg. Jeg veide 81,6 kg i morges og det blir herlig å komme seg under 80 kg! Merker likevel at det går litt treigere å gå nedover i vekt nå som jeg har holdt på en stund. Men, vet jo at da er det ekstra viktig å holde motivasjonen oppe. Slik det nå er, så kjenner jeg at det holder bare å tenke på hvordan jeg følte meg da jeg veide nesten 88 kg og bilringen på megne var enda større!! ÆSJ!!! Nei, la oss møte våren og den lyse og deilige årstiden med et større selvbilde og en tynnere og sprekere kropp, jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nå er det lenge siden jeg har vært innom her, men nå er jeg her igjen! Jeg trenger nok litt drahjelp til å komme meg nedover på skalaen. Veldig bra jobbet forresten Kladden! Syns det er litt vanskelig å begynne på kurs når jeg jobber turnus, så jeg får nok prøve på egenhånd! Kiloene har de siste ukene begynt å gå oppover igjen, siden jeg ikke har trent så mye. Gleder meg til å begynne å trene ute igjen! Skal veie meg i morgen, så da får jeg se!

 

Jeg får nok se å komme meg litt mer inn på denne siden igjen, så vi taster senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Kladden

Det er ikke alltid motivasjonen er på topp... Men, jeg har greied å holde fokus helt fra da jeg begynte å slanke meg den 7. januar. Nå veier jeg 79,5 kg og har nådd et av delmålene mine, som var å komme meg ned under 80 kg. Jeg har gått ned ca 8 kg nå og merker det godt på buksene. Neste store delmål er å komme ned på ca 75 kilo, men jeg er sikkert ikke der før i månedsskiftet april/mai. Det er helt greit bare jeg går ned!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Kladden

.... Og så er delmålet mitt nådd: Jeg veier nå 75 kilo og dermed er det ikke mer enn 10 kg til jeg når målet mitt. He he. Det tar sin tid, men jeg har da faktisk gått ned 12-13 kg siden januar og skal ikke klage :rolleyes: Litt stille i tråden her nå da, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...