Gå til innhold

Noen som vil være med meg i 20 kgs kampen?


Gjest Kladden
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Kladden

Hei.

 

Jeg er en kvinne på 49 år, som er helt ny på forumet her og i gullklubben også. Har hatt en hel haug med mislykkede slankeprosjekter tidligere. Dvs, jeg går ned, men går alltid opp igjen og føler meg feit, tung og ekkel. Og så har jeg hatt noen halvhjerta forsøk, der jeg stort sett sprekker i løpet av de to første ukene. I tillegg til at jeg blir mer tungpustet i alle aktiviteter og sliter med vonde ledd, så er det heller ikke mye moro når jeg vokser ut av samtlige plagg i klesskapet mitt. Jeg føler meg som ei kjærring i en jentekropp. Nei, dette ble feil. Jeg er egentlig ei barnlig og leken dame, som er litt jentete som type, men jeg føler at kroppen viser en annen enn den jeg egentlig er. Kan jeg si det slik? Jeg synes virkelig ikke at livet er så artig om dagen og spiller mere glad enn det jeg strengt talt er.

Så nå har jeg veltet mitt tunge legeme opp på vekta og den viser i dag 84,5 kg!!! Jeg vil ned til 65-66 kg, for det er der jeg trives og har det bra! Jeg har kommet til punktet: NÅ BARE MÅ JEG!!!!! For min egen trivsel og helses skyld. Er det noen her ute som vil følge meg i kampen og kanskje gå ned noen kilo sammen med meg også? Jeg håper jo at det er flere enn meg som også har lyst til å gå ned 15-20 kg, for da kan vi bli gode støttepartnere for hverandre. Jeg venter i spenning jeg:-) Har forresten gått en god og lang trimtur i dag og det er da en god start:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ned mer enn 11kg til, men jeg vil gjerne følge deg:) jeg kjenner meg igjen i det du sier og anbefaler derfor et kurs. Jeg meldte meg på nettkurs. Da får man bøker og hjelp fra noen som har vært i samme situasjon. Det er lett å gå i fella med samme mat hele tiden. Jeg har fått mye hjelp av bøkene med oppskrifter, måltidsklokka osv. Det koster jo litt, men allerede etter tre uker føler jeg det er verdt det. Det er noe med å lære triksene og kunne spørre så mye man vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Jeg skal ikke ned mer enn 11kg til, men jeg vil gjerne følge deg:) jeg kjenner meg igjen i det du sier og anbefaler derfor et kurs. Jeg meldte meg på nettkurs. Da får man bøker og hjelp fra noen som har vært i samme situasjon. Det er lett å gå i fella med samme mat hele tiden. Jeg har fått mye hjelp av bøkene med oppskrifter, måltidsklokka osv. Det koster jo litt, men allerede etter tre uker føler jeg det er verdt det. Det er noe med å lære triksene og kunne spørre så mye man vil:)

Hei megmegmeg:-)

 

Jeg har gått på Grete Roede kurs mange ganger og har tre forskjellige bøker, som egentlig er helt supre. Mitt problem er rett og slett at jeg nok har spist aalt for lite på kursene, i iveren etter å gå fort ned. Og det har jeg også gjort, men har gått opp igjen kiloene fort og gæli på ett års tid:-( Jeg håper og tror at jeg har lært en del av dette nå. Jeg har aldri veid ett gram med mat da jeg har gått kurs, men jeg har funnet ut at det er nok veldig lurt. Så nå har jeg meldt meg inn i gullklubben og driver og registrerer der hva jeg spiser. Har så langt bare registrert siden mandag, men NÅ SKAL JEG virkelig prøve å fortsette, slik jeg har planlagt det denne gangen. Det motiverer meg å se hva jeg faktisk putter i meg og kan holde kontroll med det - og i dag passerte jeg sannelig 7 trimpoeng også! Det var gøy å se at eplet ble fargelagt, bare det er jo motiverende:-) Akk! Men jeg vet at det er langt fram. Det må nok bli et nytt år innen jeg når målet - hvis jeg greier det da. Jeg har så inderlig lyst til å bli fornøyd med meg selv igjen, bli glad og fornøyd i hverdagen og få opp selvtilliten min igjen - noe som ingen vet at jeg sliter med. Er det ikke sånn det ofte er?

Ettersom du skal ned 11 kg til, så kan vi jo holde følge et godt stykke ned på veien, kanskje? Har du holdt på lenge og/eller gått ned noen kilo siden du startet? Hyggelig at du svarer forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Hei.

Jeg har passert 51 år,, overgangsalder har meldt seg.

Drømmen er å kunne klare 20 kg, relistisk 10 kg.

Har gått på GR-kurs, Libra, prøvd lav-karbo, slanketabletter (de på resept) osv osv

I vinter har jeg vært mye syk, og nå til slutt har jeg fått problemer med en hæl.

Jobber fulltid, og har masse andre ting å finne på.

Vil gjerne være med deg på "løpet"

Har veiedag og måledag på lørdager.

Reiser snart på ferie, i slutten av uka, men kommer jo tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Hei.

Jeg har passert 51 år,, overgangsalder har meldt seg.

Drømmen er å kunne klare 20 kg, relistisk 10 kg.

Har gått på GR-kurs, Libra, prøvd lav-karbo, slanketabletter (de på resept) osv osv

I vinter har jeg vært mye syk, og nå til slutt har jeg fått problemer med en hæl.

Jobber fulltid, og har masse andre ting å finne på.

Vil gjerne være med deg på "løpet"

Har veiedag og måledag på lørdager.

Reiser snart på ferie, i slutten av uka, men kommer jo tilbake :)

Hei hei :)

Da har vi omtrent like mye å gå ned. Jeg drømmer også om 20, men det er langt fram. Kan vi ikke si det slik at vi nå jobber hardt for å gå ned de første 10 og så ser vi heller hvordan motivasjonen er da og hvordan det går med oss? 10 kg er faktisk halvparten av 20 og slettes ikke dårlig! Vi må glede oss over hver kilo eller hvert gram som vi faktisk går ned og ikke sette oss alt for store mål. Jeg pleier å veie meg på mandager, mest fordi da skeier jeg kanskje ikke så mye ut i helga, slik som jeg ellers ville vært fristet til. Det viktigste er uansett at vi velger en veiedag som passer oss selv og holder på den. Mitt første del-mål er å komme meg under 80 kg. Jeg veide 84,5 kg på mandag og har vært borte i helga, noe som har gjort det vanskelig å følge rutiner og holde kontrollen helt. Men jeg håper jo at vekta i morgen viser at jeg har gått ned litt. Lykke til du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest musling

Hei,

Jeg er 47 år og skal ned 15 kg og vil gjerne slå følge - ble glad da jeg så ditt innlegg. Ikke at jeg unner deg å føle det slik, bare godt å ikke være alene.

Jeg har fulgt Roede med hell tidligere og vet det er mulig.

Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Hei igjen.

Ja!!!!

Dette høres bra ut!

Skal snart på ferie til Danmark,, ikke akkurat slankernes beste sted.

Men sånn er jo livet, hele tiden en eller annen "grunn" til at jeg har ramla utpå :)

Skal ialfall som første mål skrive opp det jeg spiser, og da mener jeg ALT.

Ikke jukse meg selv.

Syns det var så fint at det ble muligheter til å bli Gullmedlem, jeg orker ikke å følge noen kurs. Uansett må man jo gå veien selv. Har meldt meg inn på et halv-år.

Treningen har det gått dårlig med de siste mnd.

har noe som heter hælspore, da bør jeg ialfall gå ned.

Denne uken og neste har jeg ferie :)

Ønsker dere en flott dag og uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest musling

Hei, Så flott å bestemme seg for å måle og holde på selv om ferien setter inn - det er målbevisst :)

Jeg er i gang med 1.dag nå og er lykkelig for det. 1 dag er bedre enn ingen dag. Unngikk sjokolade som stod fremme på et møte i dag - det føltes godt :)

Pleide aldri å få til et eneste trimpoeng tidligere - i så fall var det ved et rent uhell ;), så nå føler jeg meg litt flink - har trimmet i dag og det er ok - god start.

Min vei frem føles lang, men jeg har målt og veiet i dag og må holde fast i en gang i uken ellers blir jeg bare nedstemt med de små opp og ned som naturlig er der hos meg.

 

Snakkes. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Hei Musling og Maraton. Jeg var litt spent da jeg gikk på vekta i dag, for jeg visste ikke helt hvordan det hadde gått i uka. Jeg ble nesten målløs da jeg så at jeg har gått ned - 2,6 kg denne første uken. Vekta stoppet på 82,8 kg! Jeg vet at man går ned mest helt i starten, men dette var definitivt mer enn jeg hadde regnet ned! Men klart jeg er glad! For det er jo en start, JEG som ikke har greid å finne motivasjon før nå:-) sitter og knasker på en gulrot nå og riktig brisker meg over egen innsats og kjenner en spirende forventning over om jeg skal greie det denne gangen?? Jeg finner motivasjon i innleggene deres og har fremdeles denne følelsen inni meg at jeg orker ikke å kjenne vemmelse over meg selv lengre! Og da må jeg jo bare fortsette helt fram... Eller i hvertfall til jeg har gått ned så mange kilo som er nødvendig for at jeg skal kunne akseptere meg selv litt bedre og føle meg lett på foten! Jeg håper dere også finner den gode følelsen, jeg vet alt for godt at den ikke kommer rekande på ei fjøl.. Hvert gram ned, uansett hvor lite det er, er et skritt i riktig retning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dundun83

Hei jeg ønsker å gå ned 10 kg ++ er 30 og har en god del igjen etter gravidietene.

HAr gåt på flere greteroede kurs tidligere.

Jeg også slet med at jeg spiste for lite og da spratt opp igjen etterpå.

Vanskelig med kostholds endringer som varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Heisann.

Har den uvanen? at jeg veier meg hver dag. Det har pågått i maaange år.

Så i da tidlig veide jeg mer enn forrige dagen.

Spiste pølser i går, riktignok gilde go og mager.

Veier i dag 77,8,,, det er mye fordelt på 158 cm. <_<

Trening blir det ikke så mye av som jeg hadde ønsket, hælen er et problem i hverdagen.

Ble litt trimpoeng i går, var med å bar sement,,

Så da førte jeg det opp på styrketrening :)

Kanskje jeg får syklet en liten tur i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Kladden.

 

Jeg blir gjerne med deg i kampen mot kiloene. Ja, for det er en kamp!!

 

Jeg er og 49år, og har og blitt gullmedlem for noen dager siden. Ble da anbefalt å gå fra 1600kcal til 1900kcal, og det er MASSE mat. Går stappmett hele tiden :D MEN det gjorde utslag på vekten, gikk ned 2,3kilo første uken. Har gått ned ca.8kilo fra jeg startet i januar, veide meg på treningssenteret jeg går på-men fant ut at jeg like godt kan veie meg på min egen vekt. Føler det er mer riktig å gjøre det før frokost.

 

Så forrige mandag viste den 97,2- og i går 98,5kg. Men det er pga. mensen, går alltid opp litt da. Vi damer har litt av hvert å slite med du :P

 

 

Ønsker deg og alle oss andre lykke til :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at første delmål er 95kg.

 

 

Jeg er med på en annen tråd også, men der har det vært stort sett stille en måneds tid nå så vet ikke om de har gitt opp eller hva det er....... :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Heisann.

Delmål :)

75 kg, da er det skrevet svart på hvitt.

Lurer på om jeg skal ta med matvekta til Danmark???

våger jeg å være så fæl?

Du kan trygt ta med deg matvekta til Danmark, Maraton, du bestemmer jo sjøl om du vil fram med den :P Mitt delmål er 79,5 kg, det ser lissom så mye bedre ut enn 80 blank! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest musling

Hei Kladden, så herlig å merke fremgang :P Jeg må nok vente en hel uke, men inspireres av din fremgang. Får også mot av deg Maraton som skal være litt organisert i ferien. I morgen er det sommeravslutning med reker og hvitvin. Blåser vel alt av ukens frimerker, men da er det jo gjort så det er ikke mer å lure på denne uken.... ;).

 

i dag, for jeg visste ikke helt hvordan det hadde gått i uka. Jeg ble nesten målløs da jeg så at jeg har gått ned - 2,6 kg denne første uken. Vekta stoppet på 82,8 kg! Jeg vet at man går ned mest helt i starten, men dette var definitivt mer enn jeg hadde regnet ned! Men klart jeg er glad! For det er jo en start, JEG som ikke har greid å finne motivasjon før nå:-) sitter og knasker på en gulrot nå og riktig brisker meg over egen innsats og kjenner en spirende forventning over om jeg skal greie det denne gangen?? Jeg finner motivasjon i innleggene deres og har fremdeles denne følelsen inni meg at jeg orker ikke å kjenne vemmelse over meg selv lengre! Og da må jeg jo bare fortsette helt fram... Eller i hvertfall til jeg har gått ned så mange kilo som er nødvendig for at jeg skal kunne akseptere meg selv litt bedre og føle meg lett på foten! Jeg håper dere også finner den gode følelsen, jeg vet alt for godt at den ikke kommer rekande på ei fjøl.. Hvert gram ned, uansett hvor lite det er, er et skritt i riktig retning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Er det plass til en til???

 

Jeg er en jente (eller dame) på snart 40 år, to barn og gift. Jeg sliter med vekten og prøver til stadig å gå ned! Jeg har diabetes type 1, og har derfor mye vanskeligere med å gå ned :( Det er selvfølgelig veldig kjedelig, siden jeg er litt utålmodig av meg!Har gått på flere kurs tidligere, både med gode og ikke så gode resultater! Idag er jeg 84,4 kg som er fordelt på mine små 160 cm! Første delmål må være å komme under 80 tallet!

 

Har dere satt av en spesiell veiedag, eller er det opp til hver enkelt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Heisann.

Går vist feil vei for meg :(

men denne gangen skal det ende bra likevel!

 

Tror det blir en utfordrende dag i dag,,

merker at jeg er veldig "snokete" , klarte å dytte i meg en donuts!!

Det pleier jeg ikke å spise, får nemlig halsbrann av de. :huh:

Var vanskelig å handle når jeg var i butikken i dag tidlig.

Skal ha et lite møte her i dag, så handla inn twist.

Skulle jeg falle for fristelsen så blir det ikke store mengder.

Skal jo pakkes opp osv, dessuten liker jeg ikke alle bitene.Har frukt i fra før.

Ellers var jeg flink å tok med meg en plante kruspersille.

Fin å spise av når man svimer forbi.

Da får man nyte feriedagen fullt ut. Rydde er en aktivitet som aldri tar slutt?? Et av målene mine er faktisk å få ryddet vekk og bort ting som aldri brukes. B)

 

Amu, jeg har veiedag på lørdag. Praktisk, for da pleier jeg å ha litt bedre tid på morra`n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Går vist feil vei for meg :(

men denne gangen skal det ende bra likevel!

 

Tror det blir en utfordrende dag i dag,,

merker at jeg er veldig "snokete" , klarte å dytte i meg en donuts!!

Det pleier jeg ikke å spise, får nemlig halsbrann av de. :huh:

Var vanskelig å handle når jeg var i butikken i dag tidlig.

Skal ha et lite møte her i dag, så handla inn twist.

Skulle jeg falle for fristelsen så blir det ikke store mengder.

Skal jo pakkes opp osv, dessuten liker jeg ikke alle bitene.Har frukt i fra før.

Ellers var jeg flink å tok med meg en plante kruspersille.

Fin å spise av når man svimer forbi.

Da får man nyte feriedagen fullt ut. Rydde er en aktivitet som aldri tar slutt?? Et av målene mine er faktisk å få ryddet vekk og bort ting som aldri brukes. B)

 

Amu, jeg har veiedag på lørdag. Praktisk, for da pleier jeg å ha litt bedre tid på morra`n :)

 

Jeg skjønner hva du mener med å bli fristet :( Jeg Prøver å være flink med maten, men når jeg får lavt blodsukker kan jeg fint stappe i meg både det ene og det andre! Den viljestyrken med å la godterier og annen usunn mat liggende er svært dårlig hos meg <_<

 

Håper vi kan støtte hverandre slik at dette går den rette veien for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med søtsaker og andre ting man burde la være å spise, er noe jeg kjenner meg veldig igjen i. Særlig på kveldene, føler det er nesten en "kritisk" tid av døgnet. DA er veien kort til kjøkkenskuffen eller hvor jeg har det liggende. Det hjelper og noe for min egen del å spise 1900kcal(selv om jeg ikke får det i meg hver dag), søtsuget er ikke såååå stort da. At man aldri kan lære å la være å kjøpe sånne ting :blink:

 

 

 

Håper denne tråden blir aktiv, for det føler jeg er veldig ok når det butter som verst! Kunne støtte hverandre og gi tips og råd.

 

Trimmer dere hver dag? Selv går jeg på spinning to dager i uka+styrketrening etterpå. Prøver også å få til en gåtur en dag i uka.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kladden

Jeg synes det virker som om du trimmer akkurat passe Niara:-) Dersom du ikke er kjempeaktiv sånn ellers til vanlig, tror jeg fort man kan gå på en sprekk, eller å gi opp- om en plutselig skulle begynne å ni-trene nesten alle dagene i uka. Sjøl så forsøker jeg å gå tre-fire turer i uka. Jeg har en runde som jeg liker å gå. Den er litt under 7 km. og jeg pleier å gå den på litt over timen:-) Jeg er så heldig å ha skogen rett bak huset, med koselige turstier og derfor pleier jeg å gå en del der. Så får jeg fuglekvitteret og de gode skogsluktene i tillegg:-)

 

Til deg Amu: Selvfølgelig er det plass til en til! Du og jeg er omtrent like høye og med omtrent samme utgangspunkt. Hvis vi greier å holde ut til juletider, så blir vi nok så slanke og fine skal du se;-) Jeg veier meg på mandag, så skal bli spennende å se om jeg kan ha greid noen flere gram.

 

Maraton: Jeg er sikker på at det TWISTEN ER FULL I MARK, du burde ikke spise noe særlig av dem for du blir bare markspist sjøl og;-) Myye bedre med kruspersille da gitt, hi hi.

 

Tips: Prøv WASA Crisp and Cereals, de er kjempegode og demper mye av søtsuget. De inneholder omtrent 160 kcal og kan fint fungere som et mellommåltid. Yndlingstypen min er den med mandler/nøtter og noe mørk sjokolade... Ja, du leser riktig! Men, det er lov å spise den og du får tillogmed hjerte-poeng, eller hva det heter:-)

 

Vi står på fremover, så blir vi så glade og fornøyde. Det er jo det vi vil bli alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er 51 år og har gått på kurs mange ganger jeg også, gått ned og opp flere ganger. Nå er jeg så lei og vil gjerne være med i denne gruppen for å få litt motivasjon. Jeg har 20 kilo + som jeg ønsker å gå ned, men realistisk sett vil 15 kilo være en god deal. Jeg sliter med leddplager og hofter og knær, jeg vet at om jeg går ned blir dette også bedre!! tro det eller ei dette burde være motivasjonsfaktor godt nok, men det er ikke lett. Jeg vil veie meg i morgen tidlig å starte min vei mot målet. vil følge med på hva dere andre skriver også å komme tilbke med litt om hva jeg ser på/har av utfordringer. Overgangsalder er en ting bl.a. så at det var en utfordring for en annen også. Stå på jenter (høres bedre ut enn damer !!!) Dette skal vi greie !!! Mitt råd er å ikke kjøpe inn noe godteri på en stund, bare grønnsaker. Alle har godt av det, barn også !!! Nå er mine flyttet hjemmefra så det er bare meg og min mann i huset og han stiller opp med å spise gulerøtter han.

 

Jeg meldte meg inn akkurat nå og er klar for nye utfordringer selv om det er sommer !! Ikke vin i helgen blir nok min største utfordring. men manhr noen kosemerker.... kanskje.... Ønsker alle lykke til med deres utfordringer kommende uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest musling

Så supert - nå er vi jo mange som kan følge hverandre :) -opplever det motiverende. Har vært på sommeravslutning i dag og blåst alle ukens frimerker og litt til. At jeg tenker jeg vil sjekke innom dere alle gjør at jeg holder meg i skinnet mer enn jeg ville gjort uten å ha noen å dele dette med.

 

Har drukket hvitvin, spist majones og loff samt spist litt sjokolade - det får være greit i dag. Litt tregt for resten av uken, men det var et bevisst valg.

 

Ikke særlig trim for annet enn hygge og lattermuskler i kveld. Det er flerre dager å ta av får jeg regne med. Sjekker innom i morgen og håper å kunne melde om en dag til der jeg har vært ganske så nær det jeg skal - får ikke bli helt firkantet heller :unsure:

 

Ha det fint og lykke til i morgen til alle dere kumpaner i kampen for en lettere tilværelse !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Musling om at det er motiverende at det er mange som følger hverandre :D

 

Niara: Jeg trener ikke hver dag, men et av mine mål er også å få opp kondisen. Jeg trente masse før, men har vært lite av det de siste 8 årene! I går syklet jeg til jobb, og tilslutt ble det ca 12 km B)

Jeg tenker at jeg må få trent helst 3 ganger i uken, men alt er bedre enn ingenting!

 

Kladden: Du går nok ned litt fortere enn meg pga min diabetes, men jeg er klar får å gå ned i vekt. Håper at jeg er lettere neste år på denne tiden!!

 

Ellers ser jeg at enten får i meg altfor lite kalorier eller altfor mange! :unsure: Noen andre som har det slik???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...