Gå til innhold

Ned minst 32 kg...


Gjest SisselB
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest SisselB

Heisann!

Jeg er ny her. Litt om meg: 32 år, tobarnsmor (alenemor), katteeier og jobber 100% på kontor.

 

I januar 2011 tok ti års samboerskap slutt. Det var ikke mer å hente i forholdet...

I april samme år skjedde det en del på hjemmebane som fikk meg til å innse at jeg levde et liv som var veldig begrenset... Fordi jeg veide ALT FOR MYE!!! 46 kilo fra dagens mål. Jeg ønsket ikke dette livet, jeg vil være der for ungene, en sunn, sprek og frisk mamma som kan være med på moroa.

 

Jeg tok med barna ut på turer, kjøpte rollerblades til meg og minsten, gikk til butikken osv.

Det gjorde susen. Til vinteren var jeg kvitt 16 kg! Dessverre snek 3 kg seg på igjen i løpet av jula. Jeg var helt fortvilet... Hvorfor greier jeg ikke å holde vekten nede? Tiden ble preget av mye fortvilelse fordi jeg gikk ned noen kilo, og kort tid etter var de på plass igjen, og slik fortsatte det.

 

Jeg har hele tiden visst at jeg slet med gamle følelser som måtte bearbeides, og jeg har tenkt at dette har en sammenheng med overvekten. Etter å ha mislyktes å få orden på det hos psykolog ble løsningen alternativ behandling.

 

Nå har jeg greid å gå ned 6 kilo og er kjempefornøyd med det. Nå er det bare 26 kg igjen. (Kanskje endres målet seg og da er det rundt 36 kg igjen... Vi får se hva som viser seg å være min trivselsvekt... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Litt samme situasjon her. Meldte meg på her i dag og holder på å gjøre meg kjent. Som deg, har jeg gått ned først 16 kg på et halvt år i fjor. Og nå er 3 av de på igjen.

Nå har jeg 33 kilo igjen til trivselsvekt. Men tenker først og fremst på neste mål som er å bli 95 kilo i løpet av sommeren. Da har jeg 8 kilo og gå ned.

 

Som du, har jeg kjøpt zumba, men har latt det ligge i skuffen. Prøvd to ganger. Kanskje jeg skal gjøre som deg? Og vi har også to barn som godt kan bli med å røre på seg. Jeg trener fast minst tre ganger i uka på senter. Men har et mål å gå et ganske stort fjell om en måned, så jeg skal trene mer på å gå oppover nå. Blir noen fjellturer tenker jeg. Og det er digg!

 

Lykke til med dine prosjekt, jeg heier på deg. Og så snakkes vi underveis :)

 

Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SisselB

Takk for koselig post!

 

Min største utfordring akkurat nå er at datteren ikke er så veldig glad i turer. Hun sliter ute i naturen pga et handicap, jeg forstår henne godt, men jeg føler meg litt bundet.

 

Krysser fingrene for at det blir bra likevel. Jeg håper å nå 90 kg før vinteren setter inn... Det er 6 kg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei igjen, Nå er det alt for lenge siden sist...

Jeg nådde ikke 90 kg før vinteren.

Jeg har hele høsten kjempet mellom 100-96 kg, opp og ned sikkert 50 ganger...

Nå er jeg kjempelei det der, så jeg prøver å ta meg sammen på nytt.

 

Setter inn ny innsats. I går var jeg og småen ute og gikk tur i 3 timer. (Han syklet deler av tiden). I dag er dessverre eldstejenta syk, men det blir en runde på elipsemaskinen litt senere, før jeg tar en runde styrketrening på ball.

 

Nyttårsklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå begynner det å ligne på noe.

Etter å ha tatt meg kraftig sammen på nyåret begynner resultater å vises.

 

Vekten i dag stod på 94,6 og jeg er 4,5 kg lettere siden nyttår. HURRA!!!! :P

 

Totalt vekttap på 8 kg siste år.

Jeg kjenner at jeg har en helt ny giv, og er nå fast bestemt på å nå 90 kg innen utgangen av februar! Jeg teller kalorier hver dag og passer på at jeg ikke overskrider grensa som er satt for at jeg skal oppnå et vekttap på 1 kg pr uke. Jeg prøver å være litt mer aktiv. Stå ved pulten på jobben, gå en tur i lunsjpausa minst et par ganger pr uke, være med på spinning siste arbeidstimen før helg (dekkes ikke av arbeidsgiver).

Jeg spiser flere små måltider, mer frukt og grønt.

Kaloritellingen har gitt meg en real tankevekker i fht hva jeg får i meg... 5 usle fiskepinner inneholder 700 kalorier!!! :o Så fra nå av får ungene ha i fred fiskepinnene for min del. ;)

 

Denne helgen skal vi på nyttårsfest med jobben og jeg skal ha med treningstøy i kofferten slik at jeg kan ta en ekstra treningsøkt før middag, slik at jeg ikke trenger å være kjemperedd for å spise resturantmaten. (Siden de ofte bruker fløte og meierismør osv)

:)

 

God helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det ble litt for mange fristelser i helga og jeg gikk på en bom. Men, men nå er det bare å brette opp armene og fortsette. Har vært flink i dag, så bommerten vil være borte i løpet av uka tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Å følge planen er vanskelig til tider ja... Må finne ut flere ting jeg kan spise med minimalt kaloriinnhold, for enkelte dager virker det som om jeg ikke blir mett...

 

Men uansett, dagens veiing viste 93,6, så jeg er godt fornøyd. (100 gram unna -9 kg siste år.)

Var flink og benyttet treningsrommet på hotellet jeg bodde på i Oslo sist uke. Så dro jeg straka vegen til spinningtimen når jeg kom hjem fredagen. (Flyet landet en time før timen startet).

Lørdag tok jeg ut sykkelen og hekta på sykkelvogna og tok med meg minsten på tur, søndag gikk vi en laaang tur sammen med barnas bestemor.

 

Kjenner jeg virkelig gleder meg til ukens spinningtime. Det har vært lite aktivitet ellers denne uka, men satser på at det blir bedre til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget også i går at jeg er 31 kg lettere enn da jeg fikk første alvorsprat fra legen min.

Gikk ned 22 kg, ble gravid og la på meg 30 kg.

Nå er alt det borte, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest SisselB

Jeg har nådd (nesten) et mål i dag. Veide 90.6.

Jeg skulle nå 90 kg innen mars, og dette tenker jeg er godkjent ;):P

 

Ferdig med dagens spinning og har det helt suverent. Det var en merkelig hard treningsøkt i dag, men jeg vet ikke om det skyldtes dårlig luft, at jeg er akkurat påstartet en ny syklus eller hva. Pyton opplevelse der og da - men hel greit etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...