Gå til innhold

Fit for fight!


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg er nettopp fylt 42 og har tenkt på å kvitte meg med noen kilo.

 

Jeg har gått på 2 GR-kurs tidligere. I 2007 gikk jeg ned ca 11 kilo. I fjor hadde vekta gradvis gått opp igjen 8 kg. Tror jeg da gikk ned ca 5 kg. Dessverre forsvant alle kursfilene mine når sidene ble lagt om. Nå har jeg gått opp igjen :( og tenkte at jeg skulle ned iallefall 10 kilo. Drømmen hadde vært 15.

 

Jeg har holdt på i ca 3 uker på egenhånd og har hittil gått ned 1,8 kilo.

 

I denne tråden tenkte jeg at jeg skulle legge inn litt om hvordan dagene mine ser ut (i form av kalorier, kostholdsscore, glass vann, skritt og trimpoeng) - og resultater.

 

Jeg har veiedag på fredager, og utgangspuntet sist fredag var 78.9 kilo. Jeg ligger på meny 2 med 1600 kalorier pr dag.

 

Ukas gjennomsnitt ble dette:

Kalorier: 1601

Kostholdsscore: 8,2

Skritt: 79493

Trimpoeng: 14,2

Styrkepoeng: 1

 

Når det gjelder trening, så trener jeg mest hjemme. Både ved å gå tur med bikkja, sykle til og fra jobb, samt at jeg har litt forskjellig treningsutstyr som ergometersykkel, ministep, bosu ball, vekter + diverse treningsdvd'er og treningsspill til å varierer med. Jeg bruker Polar pulsklokke (ft80) og Omron skritteller.<br>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:rolleyes: hei :rolleyes:

Denne tråden ser ok ut.er med på en annen også,men det går jo greit.

 

Jeg er i 50årene og kiloene sitter GODT FAST :angry:

 

Hvordan spiser du i løpet av dagen.tenkte på kostholdscoren din?

jeg har gått ned bare ca 3-4kg på senvinter/vår så det er noe jeg gjør feil.Skal ligge på 1400-1500 kal pr dag.alt annet går jeg opp i vekt på.har prøvd mange ganger.vekt i dag er 82kg.trener også hjemme med dvd og div apperater som du gjør ca 3-4ganger i uka.

vi skrives :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint - velkommen til tråden min :D

 

Følger du meny 2 på 1600 kalorier du også?

 

Har du pulsklokke? Det har jeg funnet ut at er smart for meg å ha sånn at jeg vet hvor effektiv treningen min er. Det hender jeg også bruker den når jeg går tur med bikkja bare for å se hvor fort jeg egentlig bør gå :)

 

Jeg skriver ned et par dager hva jeg har spist.

 

Kosstholdscore 10:

 

Frokost:

2 skiver Ingers superrug, 20 g makrell i tomat, 1 skive så lett gul ost, 20 g paprika, 1 glass biola

 

Lunch:

2 skiver Ingers superrug, 8 g Vita lett majones, 1 skive kokt skinke, 1 skive Servelat, 20 g agurk, 1 kopp te

 

Mellommåltider:

1 Naturlig lett yoghurt, 160 g nektarin, 170 g gulrot, 1 stk snack a Jacks, 10 g jordbær, 2 rugsprø, 2 skiver så lett gulost, 9 g paprika, 1 kopp confecta Choco Caramel Lavkalori

 

Middag:

150 g (ca) ferdig grillet kylling, 23 g paprika, 15 g agurk, 28 g ruccola, 100 g potetsalat med lettrømme, 2 g sukkererter

 

Kveldsmat:

130 g blåbær, 70 g røde druer, 1 rugsprø, 1 skive lett fløtemysost, 1 ss Nora lett bringebærsyltetøy

 

Frimerker:

17 g Stratos

 

Dette ga 1574 kalorier

 

I tillegg drakk jeg 8 glass vann og tok en vitaminpille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdscore 9,2:

 

Frokost:

2 skiver Ingers superrug (Jeg spiser ikke alltid det - men som oftest speltbrød), 1 skive skivet ost med skinke, 5 g proaktiv lettmargarin, 1 ss nora lett bringebærsyltetøy, 1 glass biola

 

Lunch:

2 skiver Ingers superrug, 10 g Vita lettmajones, 1 skive kokt skinke, 1 skive naturell kyllingfilet, 29 g agurk, 1 kopp te

 

Mellommåltid:

2 nektariner, 1 naturlig lett yoghurt, 50 g gulrot, 1 stk snack a jacks, 1 kopp kakao.... (Pose med vann fra Freia)

 

Middag:

100 g jasminris, 1 laksepakke med chili (GR-oppskrift)

 

Kveldsmat:

2 rugsprø, 1 skive lett fløtemysost, 1 skive så lett gulost, 1 ss nora lett bringebærsyltetøy, 9 g paprika

 

8 glass vann, vitaminpille. Totalt 1619 kalorier.

 

 

For å se forskjellen er det her en dag med 5,3

 

Frokost:

2 skiver Ingers superrug, 20 g grov og mager leverpostei, 20 g makrell i tomat

 

Lunch:

Havregrøt med eple og blåbær (pakke), 1 ss nora lett eplemos

 

Mellommåltid:

1 banan, 1 naturlig lett yoghurt, 1 kopp kakao, 130 g eple, 1 snack and jack

Middag:

185 g pizza grandiosa

Kveldsmat:

2 skiver Ingers superrug, 20 g grov og mager leverpostei, 20 g nugatti

 

Frimerker:

18 g melkerull

 

7 glass vann + vitaminpille. Totalt 1634 kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :rolleyes:

 

jeg bruker pulsklokke.Vet hvor mye jeg skal ta i når jeg trener i forhold til alder :blink:

 

Men jeg ser at du spiser brød både til frokost og lunch,jeg tar 2knekkebrød til lunch på jobb vanligvis.og detsamme til kvelds når jeg har kveldsvakt.kanske rugsprø er bedre på kvelden.Jeg spiser 2-3epler hver dag og drikker mye vann.

 

Jeg liker ikke laks,havregrøt,majones og smør,men det er jo bare å bytte ut med tilsvarende varer.Feks:makrell-sild-tunfisk,ukokt havregryn,lettrømme-lett rømmekolle,jeg synes at den planen du har er helt førsteklasses :D

Har trenet i dag med kari jaquesson i 50min(fatburner5).

 

Printer ut dagsplanene dine og studerer mer,Mange takk skal du ha :)

vi tastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre ting jeg har hatt til middag:

 

Biff m/potetsalat og vanlig salat, fullkornsspagetti med kyllingkjøttdeig, strimlet kjøtt og grønnsaker i wok, grillspyd osv.

 

I dag har jeg kuttet potetskiver, gulrotskiver, løk, paprika og purre. Har det oppi en langpanne med litt olje, buljong, vann og diverse krydder. Oppå legger jeg kyllingfileter og steker de på 200 grader i ca en halvtime. Kjempegodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalorier: 1692

Kostholdsscore: 6,1

Glass vann: 8

 

Skritt: 8027

Styrkepoeng: 0

Trimpoeng: 0,7 (Kun en tur med bikkja)

 

Vi var i dåp i dag så det ble litt dårlig kosthold. Vi spiste Stroganoffgryte, men jeg fikk jo ikke veid det, og så ble det noen kakestykker. Men siden jeg ikke spiste annet enn frukt til kveldsmat og droppet lunch, så ble ikke totalen så gal likevel.

 

Totalen for uka er slik:

 

Kalorier: 1631 i snitt

Kostholdsscore: 8,4 i snitt

Skritt: 60 619

Trimpoeng: 12,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen så slik ut:

Kalorier: 1613

Kostholdsscore: 9,2

Glass vann: 10 (!!!)

 

Skritt: 9215

Styrkepoeng: 1

Trimpoeng: 3,3

 

Jeg ser det står at styrkepoeng gis med 1 poeng for 15 min styrketrening. Jeg trener gjerne styrke litt lenger (30-40 min), men får likevel bare et poeng. Hvorfor er det sånn?

 

Jeg føler at jeg merker litt at jeg har blitt strammere i kroppen. Kan man merke det så fort tro eller er det bare "håp" ? :) Jeg har måttet øke litt på vekten på manualene jeg bruker også.

 

Hvordan går det med deg, Bessa? Har du fått opp "kostholdsscoren" din litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for at denne uka skal jeg skrive alt jeg spiser her, så er det lettere å la være å skeie ut ;)

 

Et par dager nå har jeg drukket Regia kaka (pose som tilbredes med vann) og i den er det faktisk 250 kalorier!! Det er et helt måltid det!

 

Uansett i går så dagen slik ut:

 

Frokost: 1 glass vann, vitaminpille, 2 skiver Ingers superrug, 20 g makrell i tomat, 1 ss nora lett bringebærsyltetøy, 1 glass biola med bringebær. (285 kalorier)

 

Mellommåltid: 1 Naturlig lett yoghurt med morellsmak, 1 glass vann (80 kalorier)

 

Lunch: 2 skiver Ingers superrug, 8 g vita lettmajones, 1 skive familieskinke, 1 skive kyllingfilet, 22 g agurk, 1 kopp te (198 kalorier)

 

Mellommåltid: 123 g gulrot, 1 kopp kakao, 2 glass vann (290 kalorier)

 

Middag: Kinamat (hentemat) (ca 500 kalorier)

 

Mellommåltid: 15 g jordbær, 140 g rips, 1 eple, 6 glass vann (130 kalorier)

 

Kveldsmat: 1 stk rugsprø med lettere fløtemysost og 1 ss nora lett bringebærsyltetøy, 55 g sukkererter (125 kalorier)

 

Trening: ca 30 min styrketrening, ca 1 time ergometersykkel og step, ca 20 min sykling til og fra jobb, 30 min gåtur. 3,3, TP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag:

 

Frokost: 1 glass vann, en vitaminpille, 2 skiver Ingers superrug, 5 g vita lett margarin, 1 skive Så lett gulost med 10 g rød drue på, 1 ss eplemos med biter på den andre skiven og et glass Biola med bringebærsmak. (292 kalorier)

 

Mellommåltid: 1 "boks" med 170 gram blåbær og 1 naturlig lett yoghurt med mangosmak (167 kalorier), 1 glass vann

 

Lunch: 2 skiver Ingers rugbrød, 10 g vita lettmajones, 1 skive kyllingfilet og 1 skive servelat, 15 g agurk, 1 kopp te (207 kalorier)

 

Mellommåltid: 1 pose knaskegulrøtter, 200 g (72 kalorier), 2 glass vann, 6 g jordbær, 50 g røde druer

 

Middag: Fullkornsspagetti med kjøttsaus (karbonadeig), 1 glass vann, 100 g kiwi gele, 10 g vaniljesaus (ca 507 kalorier)

 

Mellommåltid: 50 g røde druer (26 kalorier)

 

Kveldsmat:2 stk rugsprø, lett fløtemysost, så lett gulost, bringebær syltetøy, paprika, druer, et halvt glass biola

 

Trening: Sykling fram og tilbake til jobb, ergometersykkel og step, en halv times gåtur med bikkja.

 

Totalt:

Kalorier: 1551

Kostholdsscore: 7,5

Glass vann: 9

 

Skritt: 9762

Styrkepoeng: 0

Trimpoeng: 2,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag/går har trimmen vært å male hus,det tar tid altså :blink:

Gubben og jeg deler på jobben nå som vi har ferie samtidig :o

 

Du nevner kakao i pose,dem vet jeg har masse kalorier,så pass på.

god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag/går har trimmen vært å male hus,det tar tid altså :blink:

Gubben og jeg deler på jobben nå som vi har ferie samtidig :o

 

Du nevner kakao i pose,dem vet jeg har masse kalorier,så pass på.

god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o det ble visst dobbelt svar i natt B)

igår fikk jeg dvd med kari jaquesson fatburner step som jeg bestilte,skal se på den etterpå :rolleyes:

 

til mandag er det jobb igjen :(

 

vi tastes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var treningsdvd'en?

 

Jeg har en av henne jeg og, men den står for øyeblikket langt inne i hylla... kanskje jeg skal finne den fram igjen :)

 

I dag pøsregner det, og det passer i grunnen med humøret mitt.... En liten snikveiing viser 0 resultat denne uka... Heldigvis har jeg ikke veiedag før i morgen, så det kan endre seg :) Jeg kjøpte ny vekt i går, men tror ikke det skal ha så mye å si. Det var en blå Bosch vekt som kan lagre inntil 10 personer og også regner ut bmi, fettprosent og vann i kroppen. Gleder meg til jeg får "normal" fettprosent :)

 

Her er gårsdagens resultat:

Kalorier: 1503

Kostholdsscore: 9,2

Glass vann: 7

Skritt: 8969

Styrkepoeng: 0

Trimpoeng: 0,6

 

Frokost: 2 skiver Ingers rsuperugbrød, så lett gulost, leverpostei, vita margarin, paprika, agurk og en glass Biola bringebær (+1 glass vann og vitaminpille) (323 kalorier)

 

Mellommåltid: 1 naturlig lett yoghurt, 1 glass vann (80 kalorier)

 

Lunch: 2 skiver Ingers superrug, servelat og kyllingfilet, vita lettmajones, agurk, 1 kopp te (207 kalorier)

 

Mellommåltid: 2 glass vann, 1 "pakke" Bendit blåbær, 1 banan, 1 kopp te (178 kalorier)

 

Mellommåltid: 1 minipakke med Snacks a jacks, 2 rugsprø, lett fløtemysost og så lett gulost, 50 g gulrot (269 kalorier)

 

Middag (sent): 1,5 posjon gulasjsuppe med kyllingkjøttdeig, 1 skive loff, vita lettmargarin, 2 glass vann (ca 410 kalorier)

 

Kveldsmat: 100 g gulrot, 1 glass vann (36 kalorier)

 

Trening: Vi var på sykebesøk på sykehuset, så den eneste treninga ble sykling fram og tilbake på jobb, og 20 min tur med bikkja. Totalt 0,6 trimpoeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag regner det som sagt (i innlegget over), og jeg valgte derfor å gå til jobb istedenfor å sykle. Fordelen er at det blir flere skritt av det, og så ble det sånn ca 0,3 TP :) Den ene veien resulterte i 1853 skritt, skal gå en annen vei hjem og se hva forskjellen blir. Den andre veien var det 1935 skritt.

 

Dagens resultat:

 

Kalorier: 1539

Kostholdsscore: 10 (!!!)

Glass vann: 7

 

Skritt: 12911

Styrkepoeng: 0

Trimpoeng: 1,1

 

Frokost: 2 skiver Ingers superrug, makrell i tomat, vita margarin, så lett gulost og et halvt glass appelsinjuice (+ 1 glass vann og vitaminpille). (256 kalorier)

 

Mellommåltid: Naturlig lett yoghurt, 2 glass vann (80 kalorier)

 

Lunch: 2 skiver Inger superrug, vita margarin, kyllingfilet, leverpostei, agurk, te (215 kalorier)

 

Mellommåltid: 200 g knaskegulrøtter, 1 glass vann, 1 rugsprø, lett gulost (129 kalorier)

 

Middag: Hjemmelaget pizza med fullkornsbunn, kyllingkjøttdeig, hjemmelaget tomatsaus, løk, purre og skinke, 2 glass vann (ca 467 kalorier)

 

Mellommåltid: 3 nektariner, 1 glass biola med bringebær (236 kalorier)

 

Kveldsmat: 20 g peanøtter med skall, 2 twist (156 kalorier)

 

Trening: Gåtur fram og tilbake til jobb, + gåtur med bikkja, 1,1 TP

 

I morgen er det veiedag igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: step dvd var mer en grei,har oppdaget at musklene på innsiden lårene lever de også :blink: det gikk med 230kcal på 25min :o

hvilken dvd av k.j har du?

Kan ihvertfall anbefale fatburner5 både den vanlige og stepp.

 

Spiser med vett,bruker noe av ditt opplegg innimellom,vekten går ikke opp!

 

vi tastes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...