Gå til innhold

Fit for fight!


Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:rolleyes: i morgen skal jeg ta fatburner i 70min,nå er jeg i siget,det kjennes bra,midt på sommeren. :lol:

 

Så bra :) Jeg tenker det bare blir "vanlig" trening på meg i morgen med trimsykkel, litt step og styrketrening. Lørdag har jeg lurt litt på om jeg skal prøve Zumba-"spillet" jeg har på Wii-spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag :mellow:

 

Det ble ned 0,5 kilo! Litt mindre enn jeg hadde håpet på, men det er absolutt ned :D Og det beste er at jeg faktisk også har gått ned 7 cm på de totale cm siden forrige uke.

 

Jeg lager en liten oversikt jeg.

 

Uke 23 (04. - 10. juni): 80,7 kg (Jeg startet 10. juni).

Uke 24 (11. - 17. juni): 80,2 kg (Ned 0,5 kg)

Uke 25 (18. - 24. juni): 80,0 kg (Ned 0,2 kg)

Uke 26 (25. - 01. juli): 78,9 kg (Ned 1,1 kg)

Uke 27 (02. - 08. juli): 78,4 kg (Ned 0,5 kg)

Uke 28 (09. - 15. juli): 77,9 kg Ned totalt ca (Ned 0,5 kg)

 

Totalt ned 2,8 og ca 15 cm, derav 4 i midjen (Jeg målte ikke så mye i begynnelsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victori

Hei dere! :)

 

Takk for tips til denne tråden her! Heenger meg på dere jeg... håper det er ok! :rolleyes:

 

Temmelig ny på dette området.. som jeg sa har jeg stort sett telt karboene, men det funka dårlig nå - og var vel rett og slett drittlei og trenger nye impulser!

Akkurat nå om dagene tar jeg Herbalife shake til frokost og lunch, men jeg skal kutte lunchen, og bytte den ut med knekkebrød. Meldte meg egentlig bare inn her for og registrere og få meg en oversikt, men så blir man revet med og ønsker og gjøre det litt skikkelig.

 

Overaska hvor mye jeg skal spise for og komme meg opp på 1600 jeg faktisk, men det har vel og sammenheng med shakene jeg har tatt da.

 

Kan jo introdusere meg litt og da; Jente på 35, vekt i dag 74,6. Midjemål 81. Og ønsker meg ned til 63 kg. Første gledelige målet blir 70.

 

Jeg trener ganske mye, stort sett er det sykling ute, jogging, eller dvd'ene til Jillian Michaels.

 

Håper på og finne motivasjon og tips her, og at jeg etterhvert også kan bidra med gode ting selv! Spennende dette!

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fint resultat, Bessa :)

 

Victori - så koselig med flere i tråden!

 

I begynnelsen hadde jeg kjempeproblemer med å komme opp i 1600 kalorier. Mitt tidligere kosthold var jo ikke at jeg spiste for mye mat, men at jeg spiste for lite og for sjeldent og at jeg innimellom spiste masse sjokolade og potetgull (gjerne istedenfor mat). Men jeg har kommet inn i en rytme på det etterhvert. :)

 

Lykke til i uka som kommer begge to :)

 

Jeg skulle bare skru på Wii fit spillet vårt litt istad for å sjekke om vekten stemte med den andre badevekten. Da ble til at jeg trente en time - og etterpå trente jeg ca en time "vanlig" trening, dvs sykkel og styrkeprogrammet mitt. Resultatet ble 726 forbrente kalorier og 3,6 TP. Det er jeg ganske fornøyd med :)

 

Jeg kan trenge det og, for i morgen skal vi ut med jobben til mannen min. Vi skal få tapas - er det "nei-mat"? Jeg tenkte også å begrense meg til 3 glass rødvin som er ca 300 kalorier. Det burde jo gå siden det iallefallikke blir noen kveldsmat den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Velkommen Victori :rolleyes:

 

stairway:Tapas kan du vel spise litt av,men rødvin får gå på kose seg konton :lol:

Spis en lett salat eller et knekkebrød før sammenkomsten,så er du ikke helt utsultet når maten blir servert :D

For en trimdag du har hatt i dag :blink:

 

Jeg er fornøyd med min egen på 65min :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victori

Takk dere!! Så koselig! :)

 

Dig med tapas da, og mye av det er vel ja mat også... som skinke, asparges etc, men det er nok noen skikkelige bomber også.. :blink:

Men kos deg!

 

Her blir det kanskje grilling i dag, usikker på hva, og akkurat nå bøtter det ned som vanlig, så kanskje det rett og slett blir og finne en plan b. Litt lyst på fisk kjenner jeg.. Men fare for litt vin her også, så jeg gikk for shaken min til lunch i dag og for og ha noe og gå på.

 

Nå tror jeg at jeg rett og slett skal komme meg hjemover, og det betyr faktisk at jeg har FERIE! Jippi!

 

Blir og tjene noen trimpoeng før jeg virkelig innvier ferien. Jillian i dag, det pleier og gi mange poeng på klokka.

 

Og et kalori inn/ut spørsmål. Om man har spist de 1600 man skal ha, men også trent bort 1000. Er det bare hipp hurra, eller bør man legge inn noen flere matkalorier for og ikke havne i spareblusset..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og et kalori inn/ut spørsmål. Om man har spist de 1600 man skal ha, men også trent bort 1000. Er det bare hipp hurra, eller bør man legge inn noen flere matkalorier for og ikke havne i spareblusset..?

 

Jeg har testa ut med den kalkulatoren som er her. Jeg ligger på meny 2 (1600 kalorier) og om jeg får mer enn 14 TP på en uke (tilsvarer vel 2800 kalorier), så sier den at jeg bør følge meny 3 som er på 1900. Derfor skal jeg nok klare å ligge under 14 TP (eller på grensen) :)

 

Spise salat eller knekkebrød før tapas var smart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victori

Hjertelig takk!

 

Da skal jeg forske litt på trimpoengene... :)

Fikk akkurat 4,9 nå. Yay! 825 kalorier på en time med Jillian + sykle til og fra jobb. Da sier jeg meg fornøyd.

 

Middagen i dag blir forresten svine filet.. usikker på tilbehør, men her bør man kunne klare seg greit. Helgene er alltid den store trusselen for meg.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye muligheter :D I dag startet jeg også med å "bare" spille litt wii fit, og så endte det opp med litt over en times trening og 2,1 TP.

 

Gårsdagen ble slik:

 

Kalorier: 1489

Kostholdsscore: 9,2

Glass vann: 10

 

Skritt: 9641

Styrkepoeng: 1

Trening: 4,2

 

Frokost: 4 stk multigrain (Finn Crisp) knekkebrød, 2 skiver så lett gulost, 21 g paprika, et glass biola med bringebær, 1 nektarin (298 kalorier)

 

Mellommåltid: 1 beger naturlig lett yoghurt, 1 nektarin

 

Lunch: 2 skiver Ingers superrug, makrell i tomat, proaktiv lettmargarin, så lett gulost, 1 kopp te (140 kalorier)

 

Mellommåltid: 1 beger naturlig lett yoghurt, 1 pose knaskegulrøtter (152 kalorier)

 

Før-middagsmåltid (til middagstid): 1 restestykke fra gårsdagens fullkornspizza (289 kalorier)

 

Middag/kveldsmat: 155 g biff, 1 bakt potet, 0,5 dl peppersaus, 50 g ruccolasalat, 25 g smårettsskinke, 20 g løk, 10 g synnøve kryddersmør, 2 ss mager kesam (483 kalorier)

 

Trening: Trening med Wii fit, trimsykkel, bosuball og vekter, 30 min gåtur med bikkja,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var gårsdagens utekveld med revy, middag og vin unnagjort. Jeg tror ikke det ble så galt :) Jeg hadde bestemt meg for 3 glass rødvin, og det ble vel ca 3,5 glass. Istedenfor et glass vann og et glass vin som er anbefalt, holdt jeg meg til 1 glass vin og 2 glass vann.

 

Tapasen var god. Jeg spiste 2 små kyllingspidd, et lite biffspidd, et lite lammespidd, 1 liten potet, 1 skive ost, 1 skive spekeskinke, ruccolasalat, 1 liten brødskive med olje og majones.... Når jeg la inn sånn ca i vektklubben kom det på 383 kalorier. Og vekta i dag var akkurat lik som i går, så da er jeg fornøyd.

 

Ellers ble dagen slik:

Kalorier: 1745

Kostholdsscore: 8,3

Glass vann: Ca 8

 

Skritt: 13575

Styrkepoeng: 1

Trimpoeng: 2,1 (men så gikk vi masse fram og tilbake til byen i går i tillegg da) :)

 

Frokost: 2 skiver Ingers superrug, makrell i tomat, grov og mager leverpostei, agurk, biola med bringebærsmak. (297 kalorier)

 

Mellommåltid: 1 naturlig lett yoghurt, en nektarin (127 kalorier)

 

Lunch: 2 stk Wasa Husmann knekkebrød, grov og mager leverpostei, så lett gulost, proaktiv smør, paprika, agurk, 120 g røde druer, en kopp te (228 kalorier)

 

Mellommåltid: 75 g bjørnebær, 2 Wasa knekkebrød, så lett gulost, lettere fløtemysost, nora lett bringebærsyltetøy, vita lettmargarin, paprika, 2 jordbær (247 kalorier)

 

Middag: Diverse tapas (ca 383 kalorier)

 

Kveldsmat: ca 8 g peanøtter, 3 småsjokolader (ca 96 kalorier)

 

Frimerker: 3,5 glass rødvin (ca 368 kalorier....)

 

Trening: Wii fit, trimsykkel og styrketrening 2,1 TP. I tillegg gikk vi fram og tilbake til byen iforbindelse med sommerfesten, og litt fram og tilbake i byen etter revyen. På natta gikk vi 20 min rask tur med bikkja som jeg ikke har tatt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått en uke hvor jeg skulle skrive ned alt jeg spiste her. Så her kommer den siste "rapporten" :)

 

Ellers gikk vi 2 timers tur med bikkja istad så det ble et par trimpoeng i dag og.

 

Kalorier: 1524

Kostholdsscore: 8,5

Glass vann: 5

Skritt: 19596

Styrkepoeng: 0

Trimpoeng: 2,6

 

Frokost: 2 skiver Ingers superrug, makrell i tomat, eplemos, biola med blåbærsmak (271 kalorier)

 

Lunch: 2 skiver Ingers superrug, et hardkokt egg, 2 skiver spekeskinke, 1/2 ss mager kesam, te (272 kalorier)

 

Mellommåltid: 150 g knaskerøtter, 1 naturlig lett yoghurt, 1 banan og 1 pære (278 kalorier)

 

Middag: 100 g svinekam, 50 g pommes frites, 112 g rotgrønnsaker (226 kalorier)

 

Kveldsmat/mellommåltid: 3 Wasa knekkebrød, vita lettmargarin, så lett gulost, 2 skiver lett fløtemysost, 1 ss lett bringebærsyltetøy, 10 g snacks a jack (366 kalorier)

 

Frimerker: 30 g Hobby sjokolade (111 kalorier)

 

Trening: 2 timers gåtur med bikkja og en halvtimes Wii fit-spilling, 2,6 TP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag landet jeg på 77,2 - det er ned 700 gram, men jeg er ikke strålende fornøyd siden jeg i går veide 77,0 - og ikke spiste jeg noe feil i går heller... Men jeg trente da - både sykkel og styrke, så det kan vel være at det har noe av skylden.

 

Hvordan har det gått med dere denne uka?

 

Her kommer resutater for denne uka:

Mandag:

Kalorier: 1543. Kostholdsscore: 6,8. Trimpoeng: 0,5. Skitt: 6877

 

Tirsdag:

Kalorier: 1549. Kostholdsscore: 7,5. Trimpoeng: 2. Styrkepoeng: 1. Skritt: 11907

 

Onsdag:

Kalorier: 1566. Kostholdsscore: 10. Trimpoeng: 2,5. Styrkepoeng: 1. Skritt: 9377

 

Torsdag:

Kalorier: 1539. Kostholdsscore: 8,3. Trimpoeng: 1,7. Styrkepoeng: 1. Skritt: 12358

 

Jeg ligger under 1600 i snitt når det gjelder kalorier. Er det "farlig" så lenge jeg får en grønn hake på registreringssiden?

 

I morgen reiser jeg til Kreta i 2 uker, så målet de neste ukene er å ikke gå opp :) Kom gjerne med tips om dere har noen i forhold til kosthold og hva som er lurt ellers når jeg er i syden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er jeg tilbake fra Kreta. Det var en deilig tur, og kan absolutt anbefale hotell Summer Dream i Rethymnon :)

 

Det var ikke så lett å følge Roede-kosthold der nede da.... Det ble nok altfor sjeldent mat og kanskje for mange kalorier til hvert måltid.

 

Til frokost var det små runde brødskiver, jeg valgte de mørke siden jeg innbildte meg at de var sunnere enn de lyse. Som pålegg hadde jeg kokt skinke og ost.. (den var sikkert fet). Paprika og agurk oppå. Appelsinsaft som drikke og vannmelon til "dessert".

 

Til lunch spiste jeg en varmrett, ofte souvlaki - men også pizza innimellom. Til middag var det også varmrett enten souvlaki, pepperstek eller lignende. De fleste måltidene var med noe grønnsaker, pommes frites og tsatsiki - ofte også lyst hvitløksbrød til forrett. Som regel vannmelon til dessert.

 

Til drikke ble det mye vann, men også en del iste, ferskpresset appelsinjuice og noe rødvin.

 

Det ble ikke så mye trening. Jeg hadde planlagt mye svømming, men det var så mye bølger at ordentlig svømming ble det minimalt av. Vi hadde leilighet i 3. etasje, og jeg valgte alltid trappa framfor heisen. Vi hadde også leiebil, så det var ikke alltid det ble så veldig mye gåing. Snittet på skritt lå på 9607 skritt pr dag.

 

Og hva ble resultatet? 1 kg opp :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg har også akkurat kommet hjem fra Hellas i to uker. :)

Kan vel ikke skryte av et slanke kosthold heller, men myye vanvittig god mat var det. Altfor mye brød og pasta - men so be it! :rolleyes: Nå er det tilbake til hverdagen. Ferie får være ferie. Har ikke hoppet på vekten enda heller... men i morgen er det vel ingen vei tilbake der heller.

 

Fikk meg en treningsrunde i går og forbrant 1000 kalorier. Fornøyd med det..

Og ellers er det forholdsbrudd på gang her.. så matlysten er ikke på topp. Får ta det som en bonus oppi helvetet.. Får justere med shakene mine om det blir for ille, så jeg vertfall får inn litt næring.. :(

 

 

På planen i dag står en eller annen form for trim, tror det får bli en lang tur for og lufte hodet litt, og handling for og få kjøleskapet opp og gå og klar for seriøs skjerping fremover. Nå skal det bli rutiner på dette.

 

Håper dere har en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: hei o hå på dere :rolleyes:

Ferien er over,vekta er på 82,på ny wilfa vekt med en hel masse annet på,som ikke er så hyggelige å se hva viser,så det legger jeg på vent. :blink:

 

Victori: så trist med forhold som sprekker. :(

 

Høsten?????Den er her snart tror jeg,eller har vi hatt en sommerhøst her hjemme.Jeg har et inderlig ønske om å klore/kjempe meg nedover vektskalaen til 75kg i løpet av dette året.Det er helt nøyaktig 7kg dit fra idag!!!!!!!!!!!!

det må jo gå det :P

 

God helg jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ny veiedag....og resultatet ble kun 200 gram ned - til 76,2 kg. Jeg får lære av Bijou, tenke positivt og tenke at ned er ned - og ta tak i det igjen fra i dag. :)

 

Denne helga skal vi på hyttetur, så jeg får ikke registrert det jeg spiser - eller drukket så mye vann (det er brønn). MEN vi har planer om lang gåtur i skog/fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lagde en oversikt til meg selv for å se totalen og evt sammenhenger.

 

Uke 24: 1620 kcal, 11,3 TP, 7554 skritt - Ned 0,5 kg

Uke 25: 1608 kcal, 7,5 TP, 7665 skritt - Ned 0,2 kg

Uke 26: 1601 kcal, 14,2 TP, 1 SP, 11356 skritt - Ned 1,1 kg

Uke 27: 1631 kcal, 12,9 TP, 4 SP, 8659 skritt - Ned 0,5 kg

 

Uke 28: 1566 kcal, 16,6 TP, 3 SP, 11952 skritt - Ned 0,5 kg

Uke 29: 1550 kcal, 6,7 TP, 3 SP, 10019 skritt - Ned 0,7 kg

Uke 30: Ferie, 10017 skritt - ingen veiing.

Uke 31: Ferie, 1 SP, 8118 skritt - Opp 1 kg

 

Uke 32: Ca 1600 kcal, 5,9 TP, 1 SP, 7633 skritt - Ned 0,8 kg

Uke 33: ? kcal, 7,8 TP, 1 SP, 7845 skritt - Ned 1 kg

Uke 34: ? kcal, 11,3 TP, 2 SP, 8589 skritt - Ned 0,2 kg

Uke 35: ca 1600 kcal, 9,6 TP, 2 SP, 7775 skritt - Ned 0,4 kg

 

Uke 36: 1524 kcal, 9,2 TP, 3 SP, 5471 skritt - Ned 0,4 kg

Uke 37: 1559 kcal, 6,6 TP, 1 styrkepoeng , 6190 skritt - Ned 0,4 kg

Uke 38: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...