Gå til innhold

Ny start på veien mot målet


Gjest Monken
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er jeg tilbake. Nok for være nok... Nå må jeg ta grep før jeg ender tilbake på det grufulle utgangspunktet. Jeg ville jo se 70 tallet, og ikke tilbake til 90 tallet :(

 

Har ikke helt gått som planlagt dette her. Motivasjonen forsvant og kiloene har kommet tilbake. Nå er det bare å ta tak igjen og jobbe meg ned igjen...

 

Kampen mot kiloene har herved startet. Kjøpte meg ny sykkell før ferien, og denne skal nå brukes flittig fremover. Planlegger å få til 3 dager til og fra jobben nå i høst. Så får vi se hva det blir til når snøen kommer.

 

Har hatt en aktiv ferie, men kiloene har likevel sneket seg på... Grr. Energiforbruket har nok ikke vært negativt så nå er det full fokus igjen.

 

Setter første delmål til 85 kilo, og håper å klare dette innen utgangen av september. Bør vel være oppnåelig det tror jeg.

 

Velkommen til å følge tråden min den som ønsker.

 

Om meg selv så er jeg en trebarnsmor på 38 år. Har en stillesittende kontorjobb, så jeg trenger å være aktiv på fritiden. Har begynt på helsestudio, og har planer om å klare å gå der ca 3 ganger pr uke. Har en dag i uken hvor jeg tar dobbeltime, men ellers blir det en time. Har slitt med overvekt i store deler av mitt voksne liv. Har kommet meg ned i vekt før, men kiloene har sneket seg på igjen. Nå er fokuset å klare å endre livsstilen, nå målet og bli der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei monken og velkommen tilbake! Kommer selvfølgelig til å følge med på tråden din, vi er jo "gamle kjente"!

Men håper du får med noen flere som holder ut utover høsten :) Jeg har en plan om snart å flytte inn på HV. Ikke at jeg ikke har hatt den planen før...:rolleyes: Men jeg tror og mener det er mer reelt denne gangen. Hehe! Vi får se!

 

Kjempebra at du tar tak før du er tilbake til utgangspunktet. Stå på monken, dette klarer du! Sykling og treningsstudio høres ut som en knallstart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Monken!

 

Det er helt sant som du skriver...kampen mot kiloene er startet! Jeg har også stillesittende kontorjobb, ikke kan jeg skryte på meg trim til og fra jobb heller, selv om jeg sykler hver dag hjemmefra, via barnehagen og til jobb, hele turen tar omtrent 10 minutt i rolig tempe, så jeg må ta ettermiddagene i bruk. Her må det trimmes.

Håper vi følger hverandre utover høsten

 

Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg offesielt i gang igjen. Fokuset denne uken blir å få i meg nok vann. Dette har jeg ikke vært flink med den siste tiden, og det kan også være en forklaring til alle utskeielser på de andre frontene. Leste litt om dette i ferien, når jeg begynte å få fokusen tilbake på rett kjøl..

 

Takker for lykkeønskninger Ninjastar. Satser på at jeg klarer det, må bare klare å ENDRE livsstilen for livstid, ikke bare midlertidig. Er nok en livslang kamp, men den handler også om å ta de riktige valgene i forhold til hvordan en ønsker å se ut... Jeg ønsker jo ikke å alltid være feit....

 

Mette77 så kjekt at du ønsker å slå følge med meg!! Jeg trenger noen som står ved min side når dagene blir vanskelige.

 

Skal vi sette oss et mål for høsten/jul ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å sette delmål/mål er noe av det vanskeligste synes jeg. Jeg vet jo ikke hvordan kroppen vil reagere på dette, noen raser jo ned i vekt, mens andre snirkler seg såvidt nedover....

 

Hovedmålet for høsten er sydentur til jul, dvs 19 uker til avreise, håper da å være under 90 kilo, dvs 12-13 kilo i minus, egentlig tror jeg det er litt mye, men viss jeg krysser fingrene for at vekta var unormalt streng i dag tidlig, og håper på en flying start denne første uka. Så målet mitt for høsten er å komme under 90 kilo, eller i hvertfall å nærme meg veldig.

 

Litt mer om meg selv, jeg er 34 år, gift og har 2 barn. Jeg er 176 cm høy, og har alltid vært litt for stor i mine egne øyne. Veide 102 kg i dag, og har aldri vært så høyt før (unntatt som høygravid). Jeg har en kropp som er tung, så det endelige målet mitt er jeg ikke helt sikker på, før jeg ble gravide med eldstemann gikk jeg på GR-kurs og kom meg ned i 82-83 og var godt fornøyd med meg selv da, hadde ingen problemer med å holde meg der heller, så kom mine to graviditeter....og da trenger jeg ikke si mer...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel gjennomført dag.

 

Jeg er alltid litt sulten når jeg begynner tilbake på den smale sti, men det har gått fint i dag. Forskjøv bare lunchen til når jeg var sulten ;)

 

Ble spinning intervall på helsestudioet i dag, pluss at jeg syklet til og fra. Ble 20 min ekstra trim, og det tar like lang tid med bil så hvorfor ikke?

 

Ukens utfordring har jeg klart bra i dag - har fått i meg nesten 3l vann i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette77 - ser ut som vi har de samme målsetningene. Ja det er vanskelig å sette seg mål. Erfaringen min er at 0,6 pr uke er vel det jeg kan forvente. Med 19 uker er det jo oppnåelig med ca 10 kg, og kanskje til og med 12-13kg om en får en flying start.

 

Jeg slanket bort ca 15 kg på tidligere kurs, og var da nede i 71kg og var veldig fin. Fikk også masse fine tilbakemeldinger. Kiloene har kommet snikende tilbake da jeg har gått tilbake til gamle synder etter at kursene har sluttet.

 

Jeg har likevel en drøm om å komme med under 70, men jeg tror jeg får se hva som blir det endelige resultatet. Jeg skal uansett ned til 70-tallet og være innenfor normal bmi...

 

Nå er vi i allefall i gang, og sammen er jeg sikker på at vi skal klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel gjennomført i går for min del også, selv om jeg ikke fikk trimma. "Frida" var over oss, og det fristet ikke veldig å gå ut i regnet...har ei tredemølle i kjelleren, men det er så støvete i kjelleren for tiden at jeg ikke vil bruke den før jeg har vasket skikkelig i alle hyller og skap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner at det ikke er fristende å gå ut med frida herjende over området...

 

En må bare sette seg små målsetninger og kanskje noen utfordringer for å presse seg selv litt til å komme i gang. Det er tungt å begynne, men fantastisk når det er ferdig... ;)

 

Jeg syklet til jobben i dag. Var stiv og støl etter gårsdagen, men alternativet var å stå å vente på overgangsbussen. Var dødssliten når jeg ankom jobben, men føles ganske greit etterpå. Slet litt med å komme meg opp de fire etasjene til kontorpulten min, men er noenlunde oppegående nå :)

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en ny dag er godt i gang.

 

I går kveld ble det 1 time med bodypump på helsestudioet. Lurte på om jeg hadde krefter til det etter all syklingen, men slet meg likevel ned. Fantastisk når treningen er over, og du føler du har fått tatt deg skikkelig ut.

 

Ble sykling til jobben også i dag. Alternativet er å vente en halvtime på bussen ved overgang, og det er jo den tiden jeg bruker å sykle til jobben. Da blir valget ganske enkelt - få meg litt trim ;)

 

Utfordringen nå blir å komme opp i 1600 kalorier, jeg lander ofte på 14-1500 kalorier, og med all den treningen så trenger jeg mer. Får gå til innkjøp av noen nøtter jeg kan putte i yoghurten så er jeg nok i mål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens ufordring over. Alle ungene skulle i bursdag i dag, og derav ble det ikke laget noen middag.

 

Endte opp med kyllingburger med pommes frites. Ja, jeg vet.... Heldigvis var fritesene kalde og smakte dårlig så det ble bare noen få biter...

 

På treningsfronten er jeg godt i gang. Har syklet tre dager denne uken :D Veldig fornøyd med det. Kjenner det godt i lårene, men håper på at effekten kommer på mandagens veiing

 

Er litt usikker på om det blir sykling i morgen. Er sliten i beina, men føles ganske greit når jeg er fremme... Værmeldigene er gode og da er det jo ekstra deilig.

 

Ha en fin kveld!

 

PS Mette77 - regner med at du følger med meg mot målet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

PS Mette77 - regner med at du følger med meg mot målet

 

 

Jaja Monken, klart jeg følger deg mot målet :)

Gårsdagen ble grei nok, hadde ikke helt kontroll på maten, middag hos svigers og forening på kvelden. Sjokoladen som sto på bordet hele kvelden rørte jeg ikke, så det blir det mest positive å ta med seg fra gårsdagen. Jeg kan viss jeg vil, jeg trenger faktisk ikke tømme sjokoladeskåla!!!

 

Ble ikke så mye trim i går, vi gikk på hytta for helga, så trimmen ble 10 minutters gange gjennom skogen til og fra foreninga. Og returen var i mørke....liker ikke....

 

Helgas utfordring blir fest på lørdag. Er litt usikker på hvordan jeg skal gripe det an. Vi skal ha med grillmat selv, så da blir det sannsynligvis en kyllingfilet og noe grønn salat tenker jeg. Snop og digg skal jeg holde meg unna, så er det "bare" alkoholen igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Så flink du er som trener styrketrening i tillegg til syklingen :) Er det noe vi jenter burde bli mye flinkere til, så er det å prioritere mer styrke. Jeg har hatt en ambisjon lenge... men så blir det for ofte til at jeg prioriterer kondistrening som gir meg mest trimpoeng. Håpløs :P Men når ferien er over og høsten i gang, har jeg en plan. (Har jo alltid en plan :rolleyes: ) På treningssenteret mitt skal de nemlig begynne med Bodypump denne høsten. Min plan er å legge inn en fast time med pump hver uke! Nå venter jeg bare spent på at timeplanen for høsten skal legges ut på nettet slik at jeg lage en plan - og krysser fingre for at denne timen havner på en ukedag som passer i hverdagen!

Jeg snakker ikke for høyt om at jeg at jeg virkelig gleder meg til høsttimeplanen legges ut, da.. føler meg litt overivrig :rolleyes: Hehe!

 

Ha en fortsatt fin helg til alle dere på denne tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er føste uken i mitt nye liv vel gjennomført.

 

Har kommet veldig bra igang - endte på litt over 25 trimpoeng, så ikke rart jeg var litt småslulten torsdag og fredag...

 

Sykling til jobben har gått velidg bra. Fredagen var jeg så sliten at jeg tok meg en velfortjent pause.

 

Helgen har gått veldig bra. Hadde egentlig bestemt meg for å ikke drikke alkohold disse første ukene for å komme litt igang, men med nydelig vær og deilige temperaturer kombinert med rekemiddagen ble fristelsen for stor :P

 

Kom uansett under kaloriemengden jeg skulle - tror jeg. Ble ikke akkurat til jat jeg veide reiene, men jeg var god og mett. Spiste tre skiver, og masssssse reker. Får bare håpe at det ikke ble for mye salt for vekten i morgen.

 

Neste uke melder yr fint vær, så satser på at det blir fint sykkelvær.

 

Ha en strålende dag og en fin neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skryt Ninjastar. Har egentlig vært flink med styrke siden jeg begynte på helestudio, og bodypump er en god trening. Tenker å ta en slik time i morgen rett etter jobb - deilig å være ferdig til barne tv tid, og kunne være tilstede under leggetid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første uken unnagjort her også. Begynte veldig bra, men ble betraktelig dårlige når helga satte inn. Lagte vårruller for første gang (noe som jeg hadde tenkt å gjøre hele sommeren, men aldri kom så langt), og de ble litt for gode...så det ble litt for mange...hehe...både fredag og lørdag, vår trøste meg med den sunne kålen, gulrøttene og karbonadedeigen som var inni, og glemme oljen de ble stekt i :P Lørdagen begynte med at junior ville bake sjokoladekake, og minstesnuppa ville lage muffins, og som den svake mammaen jeg er så sa jeg ja, dermed hadde vi brownieskake i hus i helga, og det ble et par stykker der ja. Men nå starter skolen også igjen denne uka, så da er alle tilbake i hverdagsmodus, følte det fortsatt var litt ferie i helga i det fine været.

Veide meg søndag morgen, og da viste vekta ned 2,6 kg siden mandag (var på hytta i dag så ble ingen veiing i dag tidlig). Føler jeg har endel å gå på fortsatt for å være fornøyd med meg selv, men er jo fornøyd med og komme under 100 igjen, må vel strengt tatt innrømme at jeg hadde vært skuffet om vekta viste tre-sifret fortsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi - i dag viste vekten ned 2,1kg - og jeg landet på 90,1 kg! Nesten i mål for første delmål.

 

Må si meg fornøyd med vel gjennomført uke, og satser på at denne uken blir like bra.

 

Ble sykling til jobben i dag også, merker egentlig allerede at det går litt lettere den siste seige bakken opp til jobben..

 

Gratulerer med flott nedgang til deg også Mette77. Flott resultat til tross for noen uskeielser, det er jo veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Monken!!!

Jeg har satt meg mål for denne uka å komme under 99 kg, dvs 0,5 kg. Det skal og bør jeg klare!

 

Har du noen ukesutfordringer du fokuserer på en uke? Lurer på om jeg skal prøve å sette noen, men er litt usikker på hva.

Tenkte at denne uka kan målene være:

3 treningsøkter

350 situps

2 l vann hver dag, også i helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ukesutfordring forrige uke var å få i meg nok vann. Det blir nok ogås denne ukes utfordring. Jeg MÅ starte morgenen med 0,5l vann - da er jeg liksom i gang...

 

Sykling til jobben minst 3 dager og 2 evt 3 treningsøkter på treningsstudio.

 

Lørdag har jeg planlagt lang fjelltur med en venninne - skal gå over vidden mellom to bergensfjell. Har ikke gjort den turen på sikkert 12år, så blir spennende. Krysser fingrene for at det ikke pissregner....

 

Har planer om å holde meg borte fra type snop også denne uken, men muligens blir kosen litt vin fredag eller lørdag. Det smakte deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjøttbolla

Heisann!

 

Jeg slenger meg gjerne med dere! :) Kort fortalt er jeg akkurat blitt 42 somre, har 2 barn på 7,5 og snart 13 og har gått opp masse masse etter røykeslutt for 2,5 år siden. Jeg gikk opp hhv 35 og 40 kilo i graviditetene men kvittet meg med alle kiloene, så at jeg har gått opp igjen pga. røykeslutt (spist altfor mye mat, hehe), er jo bare tragisk... Uansett, jeg har tatt tak i dette nå og har fått en pangstart med -4,1 kg siden start for 2 uker siden. Er nøye med føring av alt jeg spiser og er bevisst i det daglige. I tillegg prøver jeg å unne meg litt kos iblant, for jeg må holde på en stund for å bli kvitt 30 kg flesk :D Håper vi kan hjelpe hverandre underveis med skryt når vi er flinke, og oppmuntrende ord når det går trått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En strålende dag ebber snart ut. Herlig når solen skinner og vi kan gå i shorts etter arbeidstid. Ja, jeg vet ikke mye vi krever til sommervarmen i norge....

 

Ble ikke noe styrketrening på meg i dag. Var en instruktør som jeg ikke likte, så da droppet jeg det. Hadde egentlig planer om å ta litt elipse, men ble ikke tid til det..

 

Har syklet på jobb, så har fått en times trening i dag så kan likevel ikke klage.

 

Kalorimessig er jeg rundt 1500 kalorier og det må jeg si er godkjent.

 

Velkommen skal du være kjøttbolla. Jo flere jo bedre. Ende en god grunn til å være lojal. Også godt når noen alltid er der, for trøstende ord og oppmuntrende ord i tunge stunder trenger vi, og ikke minst skryt når vi har gjort det bra :)

 

Du har jo hatt en kjempestart!! Heier på deg i fortsettelsen.

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjøttbolla

En strålende dag ebber snart ut. Herlig når solen skinner og vi kan gå i shorts etter arbeidstid. Ja, jeg vet ikke mye vi krever til sommervarmen i norge....

 

Ble ikke noe styrketrening på meg i dag. Var en instruktør som jeg ikke likte, så da droppet jeg det. Hadde egentlig planer om å ta litt elipse, men ble ikke tid til det..

 

Har syklet på jobb, så har fått en times trening i dag så kan likevel ikke klage.

 

Kalorimessig er jeg rundt 1500 kalorier og det må jeg si er godkjent.

 

Velkommen skal du være kjøttbolla. Jo flere jo bedre. Ende en god grunn til å være lojal. Også godt når noen alltid er der, for trøstende ord og oppmuntrende ord i tunge stunder trenger vi, og ikke minst skryt når vi har gjort det bra :)

 

Du har jo hatt en kjempestart!! Heier på deg i fortsettelsen.

 

-------

Og jeg heier på deg! Du har jo vært kjempeflink så langt :D Bra med sykling til jobb, jeg fikk gjort det før men har byttet jobb til 10 min. unna så blir liksom ikke det samme :D Har en flesketur med hunden min hver ettermiddag, prøver å gå 45-60 minutter i raskt tempo for å få litt fart på forbrenningen, jeg er ikke noe helsestudiofreak så det går kun i perioder... :)

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjøttbolla

Gudd mårning :) Dagene går greit, synes jeg - men det blir for lite trening. "Dessverre" går jeg ned selv om jeg ikke trener, hehe, og da er det vanskeligere med motivasjon. Heldigvis har jeg en hund som krever mye mosjon, så jeg får gått ganske mye tur, og med litt ekstra fart er det i hvert fall bedre enn ingenting! Jeg snikveier meg altfor ofte også, så fra og med NÅ skal jeg kun veie meg på veiedagen - mandag. Bare tull å få med seg små opp- og nedturer ila uka, når jeg vet væske i kroppen etc. er ulikt fra dag til dag. :)

 

Ha en strålende dag alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...