Gå til innhold

Ny start på veien mot målet


Gjest Monken
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært på morgenspinning i dag. Har prøvd spinning en gang i mitt liv og det var for 13 år siden (oi, er det så lenge siden, tiden fyker ja). Det jeg husker fra den gang var at jeg hadde så vondt i rompa etterpå. Det kjente jeg ikke i dag, kanskje litt siste 5 min. Jeg synes det var en forfriskende start på dagen. Kjekt var det også. Ikke gjorde det noe at det var lite folk også. Satser på at det blir mer nedgang neste uke.

Så langt har jeg gått ned 9 kg siden begynnelsen av juni. Det går seint, men det går rett vei. Og jeg synes selv jeg er flink.

Jeg registrerer kostholdet og ser at jeg spiser litt for mye karbohydrater og for lite fett, så jeg har dette å jobbe med framover nå.

 

Ha en fin og aktiv helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er Tina! Trening på morgenen kommer jeg ALDRI til å gjøre.....gidder ikke prøve å ha det som målsetting engang...innrømmer det måtte vært fantastisk å være ferdig med dagens trening nesten før dagen begynner, men jeg er altfor mye B-menneske til å tenke på det engang.

 

Vekta denne uka viste ned alt jeg gikk opp sist uke, så er fornøyd med det...men nå må jeg snart begynne å snegle meg nedover....dette går jo ikke i lengden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol:

 

Så deilig dag! Ned 2,2 kg denne uken. De to forrige ukene har vært litt lite nedgang (totalt 0,5 på to uker), så at det ble 2,2 denne uken er jeg strålende fornøyd med. Kanskje det var spinningtimen som gjorde susen. Har ellers ikke fått trent skikkelig da jeg har vært sengeliggende noen dager. Kanskje det har telt inn på vekten og.

Uansett, bare deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bonita2012

Hei!

Kan jeg få bli med på denne tråden? Jeg har vært aktiv på forumet 30-40 kg. Det er så rolig der inne i forhold til her og nå har jeg bare 29,5 kg igjen, så da hører jeg til her nå.

 

Jeg er 33 år og har 2 barn som enda ikke har begynt på skolen. Jeg kan ikke skylde overvekten på graviditeter eller røykeslutt (selv om jeg sluttet med det for noen år siden). Vekten gikk opp lenge før dette. Jeg var slank som barn og ungdom, men da jeg flyttet hjemmefra og sammen med min nåværende mann og begynte å studere gikk vekten gradvis oppover. Skylden legger jeg på potetgull og sofaen.

Jeg veide 103 kg i midten av juni og bestemte meg for å begynne på GR-kurs. Jeg har gått på nettkurs i sommer og har nå startet nettkurs nr 2. Er veldig fornøyd med vektnedgangen og at jeg krymper rundt livet. Jeg har nådd mitt første delmål som er under 95kg. Målet mitt er å komme ned til 65 kg. (Ønsker å ligge mellom 65 og 69,9 kg, men ikke over 70). Jeg har satt opp faste treningstider. Jeg jogger rett etter jobb 2 g i uken (har aldri likt å jogge, men nå synes jeg det er litt gøy faktisk. Blir vel en blanding av å gå og jogge, for jeg er ikke i superform). Jeg har og så vidt startet opp med styrketrening som jeg gjør 2 g. pr uke. Ellers går jeg mye turer i skog og mark. Akkurat nå er det soppsesong og jeg elsker å plukke sopp, så jeg prøver å gå så ofte som mulig. Ikke alltid jeg finner sopp da jeg må prøve nye steder, men da blir det enda mer turgåing enn hvis jeg må stoppe opp for å plukke.

Jeg har helt kuttet ut lettbrusen med vann. Har vannflaske med meg overalt, på jobb, i bilen, i veska. Jobbet tidlig med å komme i gang med trening. Med trening så går vekta ned raskere. I ferien ble det ikke jogging, men gikk lange turer likevel. Styrketrening startet jeg nylig med. Den blir utført hjemme på stuegulvet etter oppvarming på ergometersykkel først.

 

Synes dere har vært flinke. Jeg hadde en uke med vektoppgang jeg og, men da veide jeg meg etter frokost og ikke før som jeg pleier. Det er lov å skeie litt ut, bare det ikke blir hver dag.

 

 

Hei!

 

Jeg er ny her på forumet. Har vært med i klubben til og fra de siste 3 årene. Har gått ned 60 kg til sammen i den perioden, men det siste året har jeg lagt på meg 8 kg.

Nå er det på tide å ta tak igjen. Skal ned 20-25 kg til har jeg tenkt.

Synes dere er kjempe flinke.

Jeg trener en del. Men synes det er vanskelig å få i meg all maten. Sliter virkelig med å komme opp i riktig mengde kalorier.

 

Bonita2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er ny her på forumet. Har vært med i klubben til og fra de siste 3 årene. Har gått ned 60 kg til sammen i den perioden, men det siste året har jeg lagt på meg 8 kg.

Nå er det på tide å ta tak igjen. Skal ned 20-25 kg til har jeg tenkt.

Synes dere er kjempe flinke.

Jeg trener en del. Men synes det er vanskelig å få i meg all maten. Sliter virkelig med å komme opp i riktig mengde kalorier.

 

Bonita2012

 

 

Jeg og sliter litt med å komme opp i nok kalorier, men har nå begynt å bytte til mer av påleggsgruppe 2 på skiva. Lettmargarin som jeg kuttet ut for å "spare" på kaloriene har jeg begynt å bruke igjen. Spis litt nøtter (er ikke jeg så glad i), avokado, fet fisk eller andre sunne matvarer som det er litt kalorier i.

Kjekt å få flere med her.

Du har jo vært kjempeflink når du har gått ned hele 60 kg. Det er jo et helt menneske. Det må jo være herlig å være der du er nå. Men dumt du har gått opp igjen siste året. Du har klart 60 før, og du klarer siste 20-25 kg. Ikke gi opp. Her får du støtte. Går du på GR-kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...