Gå til innhold

Ny start på veien mot målet


Gjest Monken
 Share

Anbefalte innlegg

Flott nedgang Mette77. 0,4kg ned er jo supert med tanke på at du ennå ikke har kommet igang med treningen. Bare vent å se hvordan det går når den også er i rute ;)

 

Her og var det en herlig helg på hytten. Masse kvalitetstid, dog ikke så fint vær på lørdag som forutsatt. Men da ble den en liten shoppingtur og tid for innkjøp av innesko til jentene på skolen.

 

Lørdagen ble det bare en liten jogg/rask gange tur på meg, mens på søndag ble det fjelltur. Blir ikke akkurat så mange kalorier som blir forbrent med ungenr som skal motiveres oppover bakkene, men vi var jo ute ;)

 

Jeg hadde en nedgang på 0,6kg denne uken. Sånn passe fornøyd med det. Har vært flink i uken og trent masse, men ble nok litt rotete i matveien i helgen. Ikke så lett å planlegge når vi er på tur, selv om en har gode intensjoner.

 

Ha en strålende uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra med 0,6 kg Monken :)

Det er definitivt vanskelig å planlegge på tur, hverdagene er best sånn!

 

Ble ingen trim på meg i går heller :(

Etter diverse gåing på ettermiddagen fant jeg ut at det nok er best å vente et par dager til :( Med en gang jeg setter opp farten bitte litt når jeg går kjenner jeg det i foten, men den er utrolig mye bedre enn sist uke, så neste uke er den 100% det er jeg helt sikker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er denne uken godt igang. Har vært travelt, og det merker jeg på planleggingen.

 

Gårdagens inntak ble først registert i dag, og jeg kom ikke helt i mål. Jeg trodde jeg hadde spist mye, men endte med forbruk på under 1300 kalorier.... Ikke alltid det er så ille som en tror.

 

Nå er det full skjerpings igjen.

 

Har kommet meg to ganger på trening denne uken, og syklet en dag. Hadde hjemmekontor i går, og da ble det ikke sykling de to dagene inntil den... Ikke så greit å sykle med pc på ryggen...

 

Satser på at jeg får meg en tur i morgen. Grei inngang til helgen å ha fått seg en sykkeltur ;)

 

Så kjedelig med treningen da Mette77. Frustrerende når en vil, men kroppen sier nei :( Satser og krysser fingrene for at du er på rett vei, men og viktig å ta tiden til hjelp. Om en overbelaster for fort blir det ofte verre og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er august ferdig, og vi skriver september.

 

Ble OPPGANG denne uken :( - hele 0,8kg! Ikke fornøyd med det! Har riktignok ikke vært superflink, men ikke så ille heller.

 

Fokuset denne uken får være å få i seg nok vann - dette er noe som skled litt ut i forrige uke. Kanskje det kan være forklaringen på at det blir litt feil hele uken ? Må nok tilbake med vekten igjen også, må innrømme at det forrige uke gikk mye på øyemål...

 

Ble bare 1 dag med sykling til jobben forrige uke. Blir nok ikke mye sykling denne uken. Meldt øs på regnvær hele uken, og kjenner at motivasjonen ikke er helt der. Lurte litt på om jeg heller skulle prøve meg på en jogg/gåtur. Tar litt lengre tid, men jeg trenger denne formen for trening også.....

 

Får se utover i uken hva det blir til.

 

I kveld blir det trening - har ikke bestemt meg for om det blir spinning eller om eg skal ta en tur på treddmøllen..

 

Håper dere andre har hatt en bedre uke enn meg - trenger visst ett reelt spark bak om jeg skal nå mål om 10kg ned til jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ei lang hotell-helg over og hverdagen er heldigvis tilbake. Visste ikke om jeg skulle veie meg i dag eller om jeg skulle vente, men snek meg oppå vekta, og den viste som forventet opp opp opp, 1,2 kg :( Men jeg tror nok det er endel vann, føler meg slik...

Fest fredag, og 5-retters middag med vin på lørdag....men det er slik en gjør en gang, og definitivt ikke en vane...

Satser på en kjempenedgang neste uke ;) Nesten uke blir vår uke Monken!!!

 

Denne uka SKAL jeg trene!

Blir ingen jogging, men skal gå!

I dag skal jeg i forening, så da går jeg til og fra, er ikke så langt, men bruker vel 15 minutter hver vei kanskje. Men mye bedre enn å kjøre bil. Resten av uka skal mannen på jobbreise, så målet er 30 minutt på mølla og 15-30 minutt styrke hver dag. Jeg er nødt til å si hver dag, for uka blir ganske travel, og jeg er redd at viss jeg sier 2 ganger, så utsetter jeg det til det er for sent. Derfor HVER DAG!

 

Denne uka skal jeg kun ha en ukesutfordring

TRENE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjøttbolla

Æsjameg... Jeg har vært på en ekstremt aktiv ridehelg med masse fysisk aktivitet, lange galopper, vandring i myrlendt terreng med tungt utstyr, børsting og pussing etc. og har sikkert forbrent masse kcal.... Eneste "ulempen" med helgen var gourmetmaten vi fikk servert, så alt i alt har jeg også gått opp i vekt!! Forrige uka var jeg ikke på vekta, men siden forrige veiing er det opp 0,8 kg.... GRRRRRRRRRRRRRRRR..... Nå har jeg seff tatt meg ordentlig sammen og satser på god nedgang denne uke - sammen med dere! :) Får ikke trent mye denne uka, men skal gasse på når jeg går med hunden og være superflink med maten.... Litt tilbakeslag får man regne med men jeg er generelt for dårlig til å stå imot på turer... Skal til London i slutten av september også, og MÅ bare prøve å spise noenlunde fornuftig på turen - det skjer jo noe stadig vekk så jeg kan jo ikke fortsette med unnskyldninger for å kose meg ekstra siden det er "tur/bursdag" etc.... :) LYKKE TIL ALLE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble bra for min del :)

Var i forening, og rørte ikke sjokoladen på bordet :)

Hadde ikke tid til småspising, opptatt hele ettermiddagen, samme i dag, så satser på en god dag i dag også. I kveld SKAL jeg dessuten på mølla for første gang etter sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble bra for min del :)

Var i forening, og rørte ikke sjokoladen på bordet :)

Hadde ikke tid til småspising, opptatt hele ettermiddagen, samme i dag, så satser på en god dag i dag også. I kveld SKAL jeg dessuten på mølla for første gang etter sommeren!

 

Så flott Mette77! Med fokus på plass klarer vi det meste. Viktig å finne dager hvor en ønsker å unne seg de ekstra kaloriene. Og så ble det jo en gåtur til og fra også, og alle monner drar.

 

Lykke ti på mølle i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var høstens første økt på mølla unnagjort, og sannsynligvis høsten letteste økt :P Var en test for å sjekke foten, som fungerte greit, var vondt i 2-3 minutter før det gikk over, så nå er det bare å vente til i morgen og se hvordan den er da. I tillegg ble det noen situps på gulvet :) Jeg er i gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hælen min er nesten helt bra i dag også :) Selv med litt trening i går!

Dermed blir det ny tur på mølla i kveld, holder det foreløpig helt rolig både med tempo og lengde, vil ikke starte for brått og dermed egle opp hælen min (betennelse i senefeste under hælen viss dere lurer) som jeg har slitt med siden i vår.

 

Når det gjelder styrketrening er den foreløpig litt begrenset den også, etter et fall for 3 uker siden når jeg drev og kjørte ved i trillebår i ulent terreng. Jeg klarer fortsatt ikke ligge på knærne å ta armheving (kneet smalt ned i en stein) og jeg klarer ikke ta planken for jeg klarer ikke stå på tærne (sparket inn i ei planke), så da ble det med situps i går, satser på å finne på noen andre øvelser også i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at foten var bra i dag! deilig når en kan komme i gang med det som en ønsker og ikke minst trenger ;)

 

Ble ikke noen trening på meg i går. I dag har jeg trent i 1,5timer og forbrent 3,4 trimpoeng. Veldig fornøyd med resultatet.

 

Jeg hadde første leksjon med tren deg opp til halvmaraton i dag. Gikk raskt 5min ( jeg måtte ha med litt bakke), og 2min jogg - tre intervall med jogging og litt ekstra gåing på slutten.

 

Har en liten drøm om å bli flink til å jogge, men får se hvordan det går med knærne denne gangen. Forsøkte meg etter nyttår i år, men måtte gi opp da jeg fikk vondt i knærne. Får kanskje følge oppskriften og ta det rolig denne gangen. Jeg er litt utålmodig og vil helst løpe laaaangt med en gang ;) Mulig knærne er mer samarbeidsvillig om jeg tar det steg for seg.

 

Matmessig er jeg i rute, og i dag har jeg fått i meg nok væske også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg få bli med på denne tråden? Jeg har vært aktiv på forumet 30-40 kg. Det er så rolig der inne i forhold til her og nå har jeg bare 29,5 kg igjen, så da hører jeg til her nå.

 

Jeg er 33 år og har 2 barn som enda ikke har begynt på skolen. Jeg kan ikke skylde overvekten på graviditeter eller røykeslutt (selv om jeg sluttet med det for noen år siden). Vekten gikk opp lenge før dette. Jeg var slank som barn og ungdom, men da jeg flyttet hjemmefra og sammen med min nåværende mann og begynte å studere gikk vekten gradvis oppover. Skylden legger jeg på potetgull og sofaen.

Jeg veide 103 kg i midten av juni og bestemte meg for å begynne på GR-kurs. Jeg har gått på nettkurs i sommer og har nå startet nettkurs nr 2. Er veldig fornøyd med vektnedgangen og at jeg krymper rundt livet. Jeg har nådd mitt første delmål som er under 95kg. Målet mitt er å komme ned til 65 kg. (Ønsker å ligge mellom 65 og 69,9 kg, men ikke over 70). Jeg har satt opp faste treningstider. Jeg jogger rett etter jobb 2 g i uken (har aldri likt å jogge, men nå synes jeg det er litt gøy faktisk. Blir vel en blanding av å gå og jogge, for jeg er ikke i superform). Jeg har og så vidt startet opp med styrketrening som jeg gjør 2 g. pr uke. Ellers går jeg mye turer i skog og mark. Akkurat nå er det soppsesong og jeg elsker å plukke sopp, så jeg prøver å gå så ofte som mulig. Ikke alltid jeg finner sopp da jeg må prøve nye steder, men da blir det enda mer turgåing enn hvis jeg må stoppe opp for å plukke.

Jeg har helt kuttet ut lettbrusen med vann. Har vannflaske med meg overalt, på jobb, i bilen, i veska. Jobbet tidlig med å komme i gang med trening. Med trening så går vekta ned raskere. I ferien ble det ikke jogging, men gikk lange turer likevel. Styrketrening startet jeg nylig med. Den blir utført hjemme på stuegulvet etter oppvarming på ergometersykkel først.

 

Synes dere har vært flinke. Jeg hadde en uke med vektoppgang jeg og, men da veide jeg meg etter frokost og ikke før som jeg pleier. Det er lov å skeie litt ut, bare det ikke blir hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Selfølgelig kan du få være med oss TinaP, velkommen skal du være. Jo flere jo bedre. Lettere å holde motivasjonen oppe når det er noen som ser deg og følger med på opp og nedturene.

 

Gratulerer med flott foreløpig resultat.

 

Plan i treningen og faste dager er lurt. Lettere å holde seg til planen slik. Høres bra ut at jogging etterhvert blir gøyere ;) Jeg har som sagt også lyst til å begynne å jogge. Det som er positivt med det er at det kan gjøres overalt. Det er liksom ingen unnskyldning lenger....

 

Ha en strålende dag og uke.

 

Når har du veiedag ? Jeg har mandagen - håper at det hjelper meg til å holde litt mer fokus i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Selfølgelig kan du få være med oss TinaP, velkommen skal du være. Jo flere jo bedre. Lettere å holde motivasjonen oppe når det er noen som ser deg og følger med på opp og nedturene.

 

Gratulerer med flott foreløpig resultat.

 

Plan i treningen og faste dager er lurt. Lettere å holde seg til planen slik. Høres bra ut at jogging etterhvert blir gøyere ;) Jeg har som sagt også lyst til å begynne å jogge. Det som er positivt med det er at det kan gjøres overalt. Det er liksom ingen unnskyldning lenger....

 

Ha en strålende dag og uke.

 

Når har du veiedag ? Jeg har mandagen - håper at det hjelper meg til å holde litt mer fokus i helgene.

 

 

Jeg har veiedag på onsdagen.

Jeg klarer ikke jogge på asfalt, enda. Det blir for hardt underlag for meg, så når jeg tar min joggerunde så er det i en turløype som ligger ved arbeidsstedet mitt. Er på jobb nå, men det er forholdsvis rolig. Joggerunden min er på 25-40 min, alt etter hvilken løype jeg velger. Har jeg tid tar jeg den lengste, da slipper jeg unna den verste oppoverbakken og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hadde første leksjon med tren deg opp til halvmaraton i dag. Gikk raskt 5min ( jeg måtte ha med litt bakke), og 2min jogg - tre intervall med jogging og litt ekstra gåing på slutten.

 

Har en liten drøm om å bli flink til å jogge, men får se hvordan det går med knærne denne gangen. Forsøkte meg etter nyttår i år, men måtte gi opp da jeg fikk vondt i knærne. Får kanskje følge oppskriften og ta det rolig denne gangen. Jeg er litt utålmodig og vil helst løpe laaaangt med en gang ;) Mulig knærne er mer samarbeidsvillig om jeg tar det steg for seg.

 

 

Jeg har også en drøm om å bli flink å jogge :)

Jeg var oppe i 40 minutters jogg i vår før hælen kom og ødela for meg. Så nå har jeg også tenkt å "jogge meg opp igjen".

Jeg lurte på å følge nybegynner-programmet til løplabbet, er nok egentlig i litt bedre form enn de første ukene der, men denne gangen SKAL jeg begynne rolig og ha veldig god tid på meg, slik at jeg kan holde på lenge...

 

Så slik blir min uke:

Uke 1

 

Hovedvekt på å gå sammenhengende

 

Dag 1 - utgår siden jeg allerede har gått denne uka :)

 

Gå i raskt tempo i 25 min. Du skal bli andpusten, men ikke hive etter pusten. Tempoet skal være slik at du skal kunne være i stand til å føre en samtale mens du går.

 

Dag 2 - torsdag

 

Gå i raskt tempo i 10 min, jogg 1 min, gå 2 min, jogg 1 min, gå 2 min, jogg 1 min, gå 2 min, jogg 1 min, gå 5 min. (4 x 1 min jogg)

 

Dag 3 - lørdag eller søndag

 

Gå i raskt tempo 10 min. Gå oppoverbakke 2 min, jogg ned. Gjenta 4 ganger. Gå 10 min etterpå..

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et ufyselig vær det var i går. Jogget etter jobb. Startet med motvind og regnet som pisket meg i ansiktet. Var kliss våt etter endt tur. Godt jeg hadde ekstra klær i bilen som jeg kunne skifte til. Fikk jogget den lengste løypa. Har tidligere brukt 40 min, i går brukte jeg bare 35 minutter. Jogger mesteparten, men går i de fleste oppoverbakkene og når pusten ikke vil mer. Kjenner jeg har mer å gi, men pusten stopper meg. Formen er uansett oppadstigende. I dag er det tur i skogen for å plukke sopp etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,6 denne uka :)

 

Dagene flyr uten at jeg trener.....hallo....hva er det som skjer....kjenner at dørstokken er blitt høy etter 1/2 år uten regelmessig trening. Men nå har jeg skrevet ut nybegynner-programmet fra løplabbet og satser alt på å fullføre det før juleferien! Det går over 12 uker, med 3 økter i uka.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er vi på nett igjen.

 

Har vært så travelt disse dagene, og når gr var nede på dagtid i går ble det liksom ikke helt tid til rapportering :P

 

Ned 0,6kg denne uken, og det må jeg si meg fornøyd med etter en maratonhelg med bursdagsfeiring og altfor mye kake på mor.. Fy skam meg!

 

Godt jeg er i gang med trening.

 

Mandag ble det 2 timer på studioet og hele 1000 kcal forbrent! Tror ikke jeg har klart det før.. I går ble det bare 1,5 timer og i overkant 3TP.

 

Jess nå er vi igang igjen.

 

Kjenner at motivasjonen og konkurranseinstinktet er på plass etter at vi satte i gang med slankekrigen. Trenger ikke å vinne, men jeg vil absolutt ikke ryke ut ;)

 

Ha en strålende dag for de som titter innom!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vektnedgang på bare 0,3 kg denne uken, men det er i hvert fall ned. Ble litt kakespising i helga som ikke var planlagt. Ikke har jeg fått trent denne uken heller, er veldig travelt for tiden. Har sovet veldig dårlig den siste uken også og det tapper meg litt for energi. Men satser på å få sovet litt ut i helgen og håper at det går enda bedre neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg endelig ei skikkelig treningsøkt!

Vi er noen jenter som har leid en gymsal 1 time i uka. Så i går var det ingen unnskyldninger, og ingen unnasluntring...

Først oppvarming, deretter 3 runder med sirkeltrening med 13 øvelser hver runde, en sangs hardkjør til slutt før uttøyning :D

 

Denne helga blir full at bursdagsfeiring, kaker og det som hører til. Skal prøve å begrense meg....men dessverre er og blir jeg en kakemons...så jeg får se hvor sterk viljen er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke gikk bra i ukedagene, men maten ble ikke helt bra i helgen. Søndagen puttet jeg altfor mye i gapet - med det resultat at vekten viste en nedgang på bare 0,1kg sist uke.

 

Treningen er jeg i rute med - hadde en hardøkt på senteret i går. Først 45 styrke (sirkeltrening) og så 1t med spinning. Helt utkjørt, og merket allerede i natt at denne gangsperren vil bli fæl... Men god fæl - deilig å kjenne at du har brukt musklene.

 

Tror dette blir min mandagsfavoritt ;)

 

Flott at dere andre også er igang med treningen.

 

Fokus denne uken må være

Drikke nok vann

spise sunt både hverdag og helg

Kose meg i begrensede mengder i helgen

 

ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på trening!!!!

Vi er noen jenter som har leid en gymsalen en time i uka, så i går var det duket for en times sirkeltrening! Utrolig hardt, men veldig godt. Kjenner at jeg er mindre støl enn etter sist uke!.

 

Hadde skikkelig "katastrofe"-veiing på mandag uten at jeg helt vet hvorfor, hadde diverse bursdager etc i helga som var, men ikke noe som skulle tilsi en slik oppgang, men gikk vertfall på vekta igjen i dag, og da var det ned 3,1 kg siden mandag :) Det er det laveste jeg har hatt i høst, så nå håper jeg at ting er på gang!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...