Gå til innhold

Trilleren starter opp med sin egen tråd...


Gjest Fjelljenta
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Fjelljenta

Hei og hopp!

 

Blir til at jeg starter opp en ny tråd for meg selv her. Jeg bruker det som en treningsdagbok, samtidig som jeg får delt det jeg gjør med dere andre. Det gjør kjempe godt for motivasjonen.

 

For dere som ikke har lest noe om meg så er jeg en to barnsmamma på 30år som har kjørt seg selv så langt ned i grusen som det går an å gjøre.

 

liten baby, en aktiv storebror, en mamma som ikke tar seg tid til å spise eller slappe av. Ja da blir du hentet av den gule bilen som sier bæbu bææææbuuuu.... Jeg rett og slett kollapset. Overvektig var jeg, høyt blodtrykk, høy puls, det dårlige kolesterolet mitt var på grensen til medisin, det gode var ALTFOR lavt. INGEN energi var å hente. Jeg var sikker på at mine siste måneder med familien min var unnagjort.

 

Men en helomvending var det som skulle til. Spise!!! Helst mer enn en skive om dagen. Jeg spiste jo ikke mer enn maks 300kcal for dagen over maaaange måneder. Jeg begynte å spise, jeg hadde barnevakt som tok seg av ungene så jeg fikk sove og slappe av når mannen var på jobb i ca 14 dager. Jeg fikk ikke gå på tur mer enn på flate bakken i maks 15 min,for da ville jeg være tilbake på null med energien min sa legene. Men jeg har jobbet meg opp igjen, bit for bit. Fra "rennesteinen" til å bli en aktiv mamma. Trøtt og sliten når kvelden kommer, ja det er jeg. Men jeg har likevel kommet meg igjennom dagen med et normalt energinivå.

 

Jeg har vært til psykolog etter eget ønske, men han ville ikke ha meg der, jeg var frisk i hodet mitt. Jeg ba om å få komme til kognetiv terapi. En time der, sååå mange AHA opplevelser. Forgudet den mannen etterpå, åpnet så mange nye vinkler å se livet sitt på.

 

Treningsmessig har jeg gått fra å reise meg ut av sengen, til å gå lette korte turer, til lengre turer og turer med bakke i, til aerobictrening, til lette fjellturer, til tyngre fjellturer...

 

Men over til idag...

 

 

Men nå er da enda et kilo BOOOOOOORTEEEEE VEEEEEEKK!!!!! JOHO!!! All fjellgåingen gjør sin nytte. "Bare" 6 kg igjen som skal vekk nå. Klarer de og vel? Jeg var på mitt tyngste 85kg (er 166cm på høyden), pr i dag er jeg 68.5kg. Er 16,5kg i minus det. *klapper meg på skulderen og gir meg en applaus*

 

Stolt og applaus ja, flere som savner å få skryt når kiloene forsvinner? Føler litt at andre som ikke jobber med samme saken ser hvor mye vi som skal ned i vekt jobber for dette. Må ha STÅLVILJE når det gjelder kostholdet, og de andre aner ikke hvor mye heller jeg ville ha lagt på sofaen med en god bok i stedet for å løpe på fjellet og andre trimsituasjoner. MEN, jeg klarer meg, jeg skal ned siste 6kg, jeg SKAL vinne dette. OG steike meg! Den dagen vekten viser 62kg, da skal jeg ringe å bestille meg en time hos en tatoveringskar, få meg den siste tattisen min som jeg har ønsket meg leeeenge eller jeg rett og slett ender opp på kjøpesenter for å kjøpe meg en nyyyydelig kjole og så skal jeg på spaaaaa etterpå. Og så skal jeg dra mannen med ut på middag hvor jeg kan ta på meg min fine nye kjole. Pengene flyr, men jaggu har jeg fortjent en så pass premie etter en så benhard kamp.

 

Pssst, har jo allerede fått delpremier på veien. Blodtrykket var på siste sjekk som en konfirmant sa legen, og jeg er en overvektig jente på 30 år. Det dårlige kolesterolet mitt er blitt helt flott, jeg slapp unna medisinene der og. Nå håper jeg bare at jeg klarer å kutte ut medisinene for høytbt og høy puls. TVI TVI!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Hipp og hopp!

 

Så ble det en fjelltopp i kveld og. :D En god time, ca 1t og 15min gange. Følte meg lett på foten i kveld. DEILIG FØLELSE!!! I øsepøse regn, men hva gjør vel det når det venter en god og varm dusj når en kommer seg i hus igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Hei, trilleren!

Jeg er ganske ny her inne, og har akkurat lest tråden din. Den er gripende å lese, får vondt av å se hvor galt det gikk med deg. Men så blir jeg så utrolig glad over å lese hvor bra det faktisk gikk, og hva du har fått igjen for den harde jobbingen din.

 

Det som griper meg mest er at din vektnedgang handlet om helsen, ikke om utseende. Det er det som bør være fokus for oss alle, for vi kan alle sammen plutselig havne i dine sko. Overvekt, stress og feil ernæring er ikke til å kimse av.

Også kan utssendedelen være en bonus :) Da kan man belønnes med en fin kjole som sitter som støpt på en slank, veltrent og SUNN kropp!!

 

Flott jobba, trilleren, og stå på videre. De siste kiloene greier du.

 

Motiverende historie, lykke til videre!

 

Klem fra tykkblirtynn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Hei, trilleren!

Jeg er ganske ny her inne, og har akkurat lest tråden din. Den er gripende å lese, får vondt av å se hvor galt det gikk med deg. Men så blir jeg så utrolig glad over å lese hvor bra det faktisk gikk, og hva du har fått igjen for den harde jobbingen din.

 

Det som griper meg mest er at din vektnedgang handlet om helsen, ikke om utseende. Det er det som bør være fokus for oss alle, for vi kan alle sammen plutselig havne i dine sko. Overvekt, stress og feil ernæring er ikke til å kimse av.

Også kan utssendedelen være en bonus :) Da kan man belønnes med en fin kjole som sitter som støpt på en slank, veltrent og SUNN kropp!!

 

Flott jobba, trilleren, og stå på videre. De siste kiloene greier du.

 

Motiverende historie, lykke til videre!

 

Klem fra tykkblirtynn

 

 

Heisann tykkblirtynn!

 

Ja, her er det kun helsen som er i fokus. Jeg har en mann som er glad i meg og vil ha meg som den jeg er. Han har holdt sammen med meg både da jeg var 50kg og 85kg (uten å være gravid, de to periodene har vi og hatt. ;) ) Han har og vært med meg da jeg har egentlig bare vært en skitten vridd vaskemopp på gulvet. Selvfølgelig, han setter nok pris på at jeg er mer fornøyd med kroppen min nå, at jeg ikke BARE bor i joggebukse og colloegegenser. ;) Mitt syn på vakker står ikke på at du MÅ være slank og ha langt fint hår og bruke sminke og ha flotte klær. Synes ofte at en person er flottere av utseende med mange kilo på enn en som kun er skinn og bein (les: alvolig underernærte modeller f.eks). Nei, her her det bare helsen, og målet om å leve med familien min i MAAAAANGE år fremover. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Fantastisk, trilleren! Blir så glad av å lese om sånne som deg. Jeg er helt enig med deg i synet på det å være vakker. Vakre blir vi når vi er tilfreds med oss selv og har det bra i egen kropp. Det handler lite om tykk eller tynn, mener jeg. Man kan være nydelig med 15 kilo for mye dersom man selv utsråler lykke, tilfredshet og et godt selvbilde.

 

Det jeg tenker mest på mtp min start på nedgangen er helsen. Jeg sliter pr i dag ikke med helsen, men blir fort sliten, orker lite o.l. Men de alvorligere helseproblemene kan komme, og det ønsker jeg ikke. Jeg er mamma til to nydelige, og det vil jeg fortsette å være i maaaaaaange år. Og med en sunnere kropp med litt mindre kilo er sjansene større for at jeg faktisk kan være en frisk og rask mamma i alle år. For ikke å snakke om bestemor når den dagen kommer!

Mener ikke å svartmale, men jeg tror det er lurt å tenke helsegevinsten i en vektnedgang.

Så kan vi ta de andre gevinstene som en bonus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Da har jeg vært å lånt meg en tung rockering, og en skal jo bare bruke den i 2 min første gangen. Men måtte prøve 2min når jeg kom hjem igjen og. :P Kjenner hvor det brenner i magen etter at jeg har brukt den. ME LIKE!!! B) Blir vel gul og blå i morgen, men det får nå så være. Men jeg må nok bestille meg min egen rockering. Kommer vel til å få abstinenser når jeg må levere den tilbake. :P

 

Ingen fjelltur i dag, vått vått og atter vått ute. Men i helgen er det opp med seg igjen. Lurer på om det blir en 4 timers tur søndagen. Og der går det omtrent RETT opp i en goood time. ;) En flott tur. ;) Håper det blir bra vær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Da har jeg vært å lånt meg en tung rockering, og en skal jo bare bruke den i 2 min første gangen. Men måtte prøve 2min når jeg kom hjem igjen og. :P Kjenner hvor det brenner i magen etter at jeg har brukt den. ME LIKE!!! B) Blir vel gul og blå i morgen, men det får nå så være. Men jeg må nok bestille meg min egen rockering. Kommer vel til å få abstinenser når jeg må levere den tilbake. :P

 

Ingen fjelltur i dag, vått vått og atter vått ute. Men i helgen er det opp med seg igjen. Lurer på om det blir en 4 timers tur søndagen. Og der går det omtrent RETT opp i en goood time. ;) En flott tur. ;) Håper det blir bra vær...

 

Psst... gått inn enda en cm rundt livet. Gått frå 112 til 89 nå. ;) Glede meg til jeg når "de anbafalte 80cm". Da har jeg klart å redusere faren for mange sykdommer ganske masse. :D

 

Og nei, det var ikke pga av rockeringen i kveld. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei !

Ble så grepet av det første innlegget ditt !

Du har jammen jobbet deg gjennom MYE !!

Og jeg er veldig enig med deg i din filosofi. Det er ikke utseende som teller,

Heller det å være i god form og trives med seg selv.

Jeg har selv jobbet for å komme dit jeg er ett par år,

og jeg merker att dette er ikke noe som kommer av seg selv.

Man må virkelig slite for å bli kvitt kg, holde den fysiske formen ved like, og ikke minst jobbe med hodet.

For det er mye som skal stilles om i topplokket ;)

Jeg er for tiden på hold vekten forumet, selv om jeg har noen kg til å bli kvitt ( kom 3 kg i sommer gitt... :( )

Og jeg jobber og sliter med meg selv for å være fornøyd med meg selv, og si att ja, jeg er fornøyd

og jeg er bra nok slik jeg er. tilbake til deg... :)

Stå på videre, rokkering er bare topp, men forbered deg på å bli blå og gul rundt hoftene.

Kos deg på fjelltur på søndag, jeg har også mål om ett par turer i løpet av helgen. Bor på Vestlandet, så her er nok fjell å velge i :)

Stå på, vi heier på deg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Hei !

Ble så grepet av det første innlegget ditt !

Du har jammen jobbet deg gjennom MYE !!

Og jeg er veldig enig med deg i din filosofi. Det er ikke utseende som teller,

Heller det å være i god form og trives med seg selv.

Jeg har selv jobbet for å komme dit jeg er ett par år,

og jeg merker att dette er ikke noe som kommer av seg selv.

Man må virkelig slite for å bli kvitt kg, holde den fysiske formen ved like, og ikke minst jobbe med hodet.

For det er mye som skal stilles om i topplokket ;)

Jeg er for tiden på hold vekten forumet, selv om jeg har noen kg til å bli kvitt ( kom 3 kg i sommer gitt... :( )

Og jeg jobber og sliter med meg selv for å være fornøyd med meg selv, og si att ja, jeg er fornøyd

og jeg er bra nok slik jeg er. tilbake til deg... :)

Stå på videre, rokkering er bare topp, men forbered deg på å bli blå og gul rundt hoftene.

Kos deg på fjelltur på søndag, jeg har også mål om ett par turer i løpet av helgen. Bor på Vestlandet, så her er nok fjell å velge i :)

Stå på, vi heier på deg !!

 

Har svart deg på innboks ElisabethV. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Har svart deg på innboks ElisabethV. :D

 

 

No er det snart avgårde til svigers (hele 30min kjøring) og der er det fine bakker på bøen som skal brukes i kveld. ;) Så får jeg vel ta litt utendørs styre, få mannen med meg. :D

 

Blir nok ikke noe oppdatering fra meg her før på søndagskveld nå. Men ha store forventinger til meg på søndag da. Sier nå at jeg skal trene ute i kveld, løp i motbakke, få gjort litt styrke, lår og mage. (armene er det forresten dårlig fatt med her pga revmatisme, men kan jo trene det som funker. ;) )

 

Lørdag eller søndag SKAL jeg på fjellet!!! Da blir det noen timers marsj tenker jeg. ;)

 

Forvent at jeg skal gjøre dette!!! Sjekk meg opp søndag kveld... ;)

 

God helg dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Ho ho ho hoooooo!!!

 

Ble ingen bakker fredagen ,men lørdag, intervaltrening i bakkene. ;) Og litt styrke på bein og mage/rygg.

 

Idag ble deeeeeeet...... FJELLTUUUUUR!!! Ingen som gjettet det vel? :P Hatt en suuuuper 4 timers fjelltur. På en stigning på 370 høydemeter, altså fra sjøen og opp så brukte jeg nøyaktig 1t og 3 sek. Og deter omtrent RETT opp. ;) Gikk på posten og etter en liten pause med gutta. Gikk til 505 m.o.h. Og selv gikk jeg fra fjorden/huset. Gikk å trakket litt der oppe og litt pause og kos og blåbærplukking.

 

Nå får jeg prøve å planlegge kommende uke ang trim og fjellturer. Slakke barn i hus. :( Men det finnes vel en løsning. ;)

 

See ya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Ho ho ho hoooooo!!!

 

Ble ingen bakker fredagen ,men lørdag, intervaltrening i bakkene. ;) Og litt styrke på bein og mage/rygg.

 

Idag ble deeeeeeet...... FJELLTUUUUUR!!! Ingen som gjettet det vel? :P Hatt en suuuuper 4 timers fjelltur. På en stigning på 370 høydemeter, altså fra sjøen og opp så brukte jeg nøyaktig 1t og 3 sek. Og deter omtrent RETT opp. ;) Gikk på posten og etter en liten pause med gutta. Gikk til 505 m.o.h. Og selv gikk jeg fra fjorden/huset. Gikk å trakket litt der oppe og litt pause og kos og blåbærplukking.

 

Nå får jeg prøve å planlegge kommende uke ang trim og fjellturer. Slakke barn i hus. :( Men det finnes vel en løsning. ;)

 

See ya!

 

 

Pssst..... målebåndet viste 87cm rundt livet i dag tidlig. :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

BRA !!

Så flott det ble både fjelltur og intervall !

Her ble det tur på fredagen, og lite trim etter det.

I dag er jeg golfenke, MEN i morgen er det min tur.. :)

Da blir det fjelltur på 1200 moh :D DET blir bra det !

 

Jeg mistet hodet i helgen ( Slik jeg dessverre har lett for å gjøre... ) og har ødelagt litt for meg selv. Kan ikke si jeg syns det er kjekt å oppdatere vekt i morgen... Men jeg skal, det nytter ikke å leke struts...

 

87 cm det liker vi !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

BRA !!

Så flott det ble både fjelltur og intervall !

Her ble det tur på fredagen, og lite trim etter det.

I dag er jeg golfenke, MEN i morgen er det min tur.. :)

Da blir det fjelltur på 1200 moh :D DET blir bra det !

 

Jeg mistet hodet i helgen ( Slik jeg dessverre har lett for å gjøre... ) og har ødelagt litt for meg selv. Kan ikke si jeg syns det er kjekt å oppdatere vekt i morgen... Men jeg skal, det nytter ikke å leke struts...

 

87 cm det liker vi !! :)

 

 

Oi, den fjellturen kunne jeg ha tenkt meg og. :-O Går du får bånn da eller?

 

I dag har det blitt 12 min med rockeringen og ørti nye blåmerker :P og 30 min intensiv svømming i terapibassenget. DEILIG!!!

 

Jeg veier meg litt sånn hippsomhapps, men onsdagen er min rette veie/måledag. B)

 

Nå er det sige ned i sofaen å finne roen før det er leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Oi, den fjellturen kunne jeg ha tenkt meg og. :-O Går du får bånn da eller?

 

I dag har det blitt 12 min med rockeringen og ørti nye blåmerker :P og 30 min intensiv svømming i terapibassenget. DEILIG!!!

 

Jeg veier meg litt sånn hippsomhapps, men onsdagen er min rette veie/måledag. B)

 

Nå er det sige ned i sofaen å finne roen før det er leggetid.

 

Ble en tur på ca 1.5 timer. Fikk i alle fall svettet MASSE!!! Nå er det ikke lenge før saltreningen starter opp igjen tenker jeg. Så er vel på tide å skaffe seg noen gode sko med skikkelig demping. Noen som kan anbefale noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Ble en tur på ca 1.5 timer. Fikk i alle fall svettet MASSE!!! Nå er det ikke lenge før saltreningen starter opp igjen tenker jeg. Så er vel på tide å skaffe seg noen gode sko med skikkelig demping. Noen som kan anbefale noen?

 

 

I kveld skal mannen se fotballkamp på tv, så da skal mamsen ta musikk i ørene å lukke kjøkkendøren og trene på kjøkkenet. *EVIG TAKKNEMLIG FOR STOR PLASS PÅ KJØKKENET*

Får prøve å komme meg inn i aerobicøvelsene igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

I kveld skal mannen se fotballkamp på tv, så da skal mamsen ta musikk i ørene å lukke kjøkkendøren og trene på kjøkkenet. *EVIG TAKKNEMLIG FOR STOR PLASS PÅ KJØKKENET*

Får prøve å komme meg inn i aerobicøvelsene igjen. ;)

 

 

JEPP JEPP JEPP!!! Ble en time med trim det, ble faktisk gjennomvåt av svette, så må jo ha gjort noe rett. :D Nå er det en vask og i seng. :D Natta da dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

JEPP JEPP JEPP!!! Ble en time med trim det, ble faktisk gjennomvåt av svette, så må jo ha gjort noe rett. :D Nå er det en vask og i seng. :D Natta da dere!!!

 

 

Da har det blitt litt hopp og sprett på stuegulvet i dag, samt 20min sykling med 60-65% av makspulsen. Om noen venter en fin fjelltopp i regnet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ang gode sal sko kan jeg ikke hjelpe, for jeg trener ikke i sal.. :)

 

Så flott att du får til egentrening på kjøkkenet så svetten renner !

Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å få opp tempo nok på slik hjemme trening, så jeg må gå en fjelltur om svetten skal renne.. :rolleyes:

 

Fejllturen vi gikk starter fra 200 moh, så 1000 høydemeter.

En tipp topp tur, med fantastisk utsikt !

 

Jeg har hatt en ukes forkjølelse, men nå har den endelig sluppet litt taket.

I går ble den en liten fjelltur på ett fjell rett bak huset mitt, ca 350 høydemeter. En fin fin trimtur når man ikke har tid til noe mer. Tar ca 25 minutter opp. Og er jeg i form så kan jeg jogge litt innover en dal der, ganske flatt og fint. Men formen for jogging er her dessverre ikke helt enda, men i dag tenkte jeg å prøve litt...

Ha en fin torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Ang gode sal sko kan jeg ikke hjelpe, for jeg trener ikke i sal.. :)

 

Ble kjøpt inn reebok easytone, de er i alle fall god demping i. Håper de holder seg, bør vel det til den prisen. :-O

 

I går ble det faktisk en tur på fjellet, kliss klass våte, men så fornøyd. Det kan bøtte ned med vann, men det er forsatt like flott å gå på fjellet. Ull i skoene, en løpebukse på og en lett regnjakke. Jøssøs!!! Og ny pers ble det på meg og tross det rant elv i stien oppover. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

10min rockering og 20min sykling på 65% av maxpulsen er unnagjort idag. Senere i dag kommer det barnevakt og jeg og mannen skal på fjelltur sammen etter gammelt. GLEDER MEG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

10min rockering og 20min sykling på 65% av maxpulsen er unnagjort idag. Senere i dag kommer det barnevakt og jeg og mannen skal på fjelltur sammen etter gammelt. GLEDER MEG!!!

I dag skulle være en heeeelt treningsfri dag med ungene, men mamsen "måtte" frem med rockeringen i 20min. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

i dag har det bare blitt litt oppvarming på stuegulvet og en økt med styrke i hovedsak på mage og armer og lår mens minsten hadde dagluren sin. Nå skal minsten være med på trimmen, skal bruke hans 15 kg som vekt på bena. ;) Mamsen får brukt bena og høre lateren til minstemann. :D Husk, at det er trim for deg og lek for barna. ;):D Ta med barna i aktivitetene dine. Oppdagelsesferd mens du tar fjelltrimmen din og flytur på bena dine mens du tar en styreøkt på dem. :D God helg dere!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelljenta

Da var 4 timer og 45 min fjellgåing over for i dag, og 7 trimpoeng unnagjort på en dag og ca 1400kcal forbrent. :D En NYYYYYYYYYDELIG tur!!! Mykje bratt oppover, så litt vidde og opp og ned i bratte med kortere strekker. Avsluttam ed 45 min nedover i BRATT terreng. Super tur! Nå står skoene på tørk og håper de er tørre til økta i morgen. ;)

Ha en fortsatt god søndag dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...