Gå til innhold

Veien mot drømmevekta


Anbefalte innlegg

Gjest Babydrømmen

Hei hei.

 

Vi er på påskeferie. Det er egentlig veldig greit, for det er godt skiføre, og da blir det mange trimpoeng. :D

 

Vi skal klare dette helt til vi er i mål. :)

 

Jeg er glad for 70 - tallet, men sur for at jeg veier så mye, skulle jo aldri over 70 kilo... Men nå er det bare nedover som gjelder. Forhåpentligvis kommer både 60 - tallet og 50 - tallet etter hvert.

 

Jeg stikker innom på onsdag med vektrapport, har med både badevekta og målebånd. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. :)/> Det ble litt kake på meg i går eller kanskje litt mer enn litt. :angry:/> Det ble tre veldig tynne kakestykker, men jeg tror ikke jeg kom så altfor mye opp i kalorier totalt i går allikevel. Men jeg må prøve å komme meg ut på en skikkelig fjelltur i dag, for det ser ut til at det gjør underverker for veiinga. Du er heldig Babydrømmen som har skiføre der du er, det er jo noe som virkelig forbrenne kalorier. Heldigvis så har de nå meldt ganske bra vær her i påsken, så jeg skal ut på tur. Egentlig så vil jeg jo helst sitte i sofaen å gumle på sjokolade å chips, men nei ikke denne påsken. Jeg har nå kjøpt meg noen nye klær i størrelse L og det er jo fremgang fra XL klær. Jeg fikk til og med på meg en Bergans bukse, men den må være stor i størrelsen for jeg har ei annen fra twentyfour i størrelse 44 å den er jo ganske så pølseskinn, men snart skal den passe. :D/> Jeg håper jeg har gått ned ett halvt kg til onsdag, for jeg klarer nok ikke like mye som sist. På mitt forrige kurs for en ca 7 år siden, gikk jeg ned 7,6 kg på 7 uker, så jeg må klare det nå også. Jeg veide jo 10 kg mindre når jeg startet på det andre kurset enn dette. Jeg skal prøve å komme meg under 80 til 17 mai. Ikke det at jeg feirer 17 mai, men det er jo en merkedag, å jeg synes det er greit å ha noen delmål underveis. Har dere andre noen slike mål?

Vi snakkes på onsdag og veiedag håper jeg. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Jeg har mange delmål (se signaturen min), men ikke med dato, for det klarer jeg aldri - og da blir jeg alltid demontert. Jeg håper at jeg har gått ned en god del før 17. mai, kanskje jeg kan bruke bunaden.

 

Skiføre hjelper på vekta når jeg er bevisst på inntaket, vanligvis går jeg jo opp i vekt i påsken, selv om jeg går på ski!!!!

 

Dagens veiing: 78,5 kg og 83 cm midje - det betyr ned 1,5 kg og minus 1,5 cm! :D Det er nok litt ekstra pga lite ned forrige uke (mensen).

 

Håper du får noen fine skiturer du og! Og gøy med nye størrelser i klærne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Babydrømmen, det er jo fantastisk med ned 1,5 kg. :D/> Her gikk det litt dårligere minus 0,5, men jeg er nå endelig under 85. Det blir nok ikke noen skiturer på meg, for her på Vestlandet har vi ikke noe snø. Jeg hadde sånne store planer om å trimme hver dag, men jeg sliter med å få det til. Jeg håper motivasjonen kommer snart, men frem til da får jeg være nøye med kosten i det minste.

Jeg har endelig påskeferie fra i dag av, men har en del ting å ordne, så jeg må vel bare komme i gang.

Ha en kjempefin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Det var ned 1,4 kg, jeg rundet det visst opp 100 gram for mye. :P

 

Godt du passer på maten, men håper motivasjonen for trimmen kommer også. Det hjelper med litt trim. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Endelig er påsken over og det er tilbake til normalen. Det har vel ikke gått helt etter planen i påsken, så jeg har spist masse snop og chips. Det er så gale at jeg kutter ut mat for å heller spise sjokolade. Men nå er det slutt har vært flink siden søndag, så i dag viste vekta minus 1 kg altså 83.8 kg. Jeg må vel være fornøyd med det, men det hadde vært mer hvis jeg ikke hadde holdt på med den tullespisinga. :angry:/> Målet mitt nå er å komme under 80 til 7 mai, for da skal jeg på slektstreff, å da har jeg ikke lyst til å være så smellfeit. Heldigvis så er magen noe av det som forsvinner først på meg, å jeg kan allerede merke bedring. :D/> Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Vekt i dag 78,8 kg og midje 82,5 cm. Det betyr opp 300 g og ned 0,5 cm rundt magen. Jeg har vært støl i hele kroppen i noen dager nå, så jeg tror kanskje det er derfor vekten er litt høy. Jeg er fornøyd med at midjemålet er gått ned 2 cm i løpet av påsken, og vekten har gått ned 1,2 kg over påsken!!! Jeg som pleier å gå opp i vekt i påsken.

 

Men nå må jeg jo få snudd så jeg går nedover igjen neste uke da. :) Det blir ikke like mye trim som det har vært i påskeferien, men jeg må trimme og passe på maten.

 

Gratulerer med 1 kg ned 2fat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du er på rett vei Babydrømmen, og ned i påsken er jo kjempebra. Jeg holder også på og ta målene mine, men er vel ikke så fornøyd med det. Den eneste plassen jeg har målt noe forskjell er rundt midjen og der har jeg gått ned 8 cm på kurset vel og merke. Jeg kan heller ikke merke så mye på klær og slikt heller, men jeg kan se at magen har blitt merkbart mindre å det er jo ett stort pluss. Jeg er veldig spent på veiedag i morgen og håper på minus ett kg. Jeg må bare stå på nå så jeg klarer det første delmålet mitt om å komme under 80 og det vil jeg skal skje til 7 mai.

Snakkes i morgen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :D

I dag viste vekta ned 0,6 kg. Jeg er vel ikke helt fornøyd med det da jeg håpet på minus 1 kg. Det er vel heller tvilsomt om jeg kommer til å nå første delmålet mitt på å komme under 80 til 7 mai, men jeg skal prøve å komme så nær som mulig. Jeg vet jo hva jeg har gjort feil denne uka, da det har blitt for lite trim. Det skal heldigvis bli finere vær fremover nå, å da er det lettere å komme seg ut på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Hei,

 

Jeg har hatt en elendig uke. Jeg har spist altfor mye hele helgen, og for mye sukker, og jeg har beveget meg fryktelig lite. Nesten "tatt litt pause", helt idiotisk.

 

Jeg tror jeg hadde rett i at jeg samlet vann forrige uke (jeg var så innmari støl), for vekten i dag viser 100 g ned, og den burde vel vist 1 kg opp. :rolleyes: Så dagens vekt 78,7 kg, midjemål er likt som forrige uke.

 

Jeg har også mistet en god del cm rundt magen, jeg tipper hvert fall 6-7 cm, men jeg målte ikke midje i starten. Det er helt fantastisk å merke at man blir mindre i kroppen. Det synes ikke enda, men jeg merker det godt selv (jeg kan se det selv).

 

Jeg synes du skal være fornøyd med ned over 1/2 kg jeg, det er jo et godt resultat! :D

 

Jeg har egentlig sagt at jeg ikke skal sette meg datoer for vektmålene mine, men jeg tror jeg er nødt til det for å ikke ta pauser. Så her er delmålene og målet, med datoer (målsetning er snitt på 500 g ned per uke):

 

77 kg: 6. mai

72 kg: 15. juli

67 kg: 23. september

62 kg: 2. desember

58 kg: 10. februar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Nå er det jammen lenge siden jeg var innom. Full skjerpings nå. Ble mye tull med sykdom, så påske med besøk og borte på besøk. Men jammen viste vekten 90,1 (hva gir du meg aa??) etter alt det, som var ned fra 90,5 fra før påske. Derfor fortsatte jeg med 1400-1500 kalorier og på onsdag viste vekten (endelig!) 89,4! Det var en lettelse. Føler jeg har kommet veldig godt i gang med treningen og klarer å holde den jevnt. Uka er ikke noe problem men denne helgen har vÅ“rt litt vanskeligere. Har bare hatt så inntmari lyst på "alt" og har nok spist litt mye. Men full skjerpings igjen nå. Jeg vil aldri aldri aldri se 90 tallet mer. Jeg har karret meg så vidt under fedme i BMI til overvektig. Har satt meg som mål og gå ned til 82 kilo til juli så det er bare å stå på. Jeg håper jeg kan klare det med trening og 1400-1500 kalorier. Pakket vekk vinter klÅ“r og fant frem en del vår klÅ“r og snik prøvde sommerklÅ“r i dag. Jeg har gått ned en størrlese siden i fjor sommer og det føles godt. Ikke så store forskjellen på vekten men jeg er nok bittelitt "strammere". Er jo begrenset hvor stram man kan vÅ“re med minst 15 kg for mye men endring er endring!

 

Dere gjør det kjempebra! Det er så godt å komme i siget og kjenne at det faktisk funker. Så tror jeg det har så utrolig mye å si at vi stopper opp med en gang det går feil vei med spisingen i stedet for å la det flyte lenge!

Håper helgen har vÅ“rt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Babydrømmen og Mrs. X. :) Grattis med nytt titall Mrs. X, det er jo en fantastisk følelse. Det kan jo være greit å ta litt fri fra slankinga av og til, og spesielt når vekta går ned og ikke opp. Det gjelder jo som du har gjort å ta seg inn igjen. Babydrømmen, du tar det igjen denne uka, vi må bare ikke gi opp. Nå er det jo ikke lenge til bikini sesongen. :blink: Jeg skal være supergod for jeg vil under 80 til 7 mai. Jeg har endelig klart å karre meg opp på trimsykkelen som jeg har foran tv, å målet er å sykle minimum 30 min hver kveld, i tillegg til turene med hunden. Jeg forstår akkurat hva du snakker om Mrs.X når du skriver at du har lyst på alt. jeg har det på samme måte, å det er vanskelig å holde seg unna sjokolade. Chips er jeg stolt av å si jeg har holdt meg helt unna.

Stå på damer, så snakkes vi plutselig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. :) I dag er det veiedag og vekta viste 82,4 altså 0,8 kg ned. Jeg må jo si meg fornøyd med det. Jeg er sikker på at det er de siste dagene med litt ekstra trim som har gjort utslaget. Endelig har jeg under 20 kg å gå ned til drømmevekta. Nå er det bare om å gjøre å komme seg under det der irriterende 80 tallet. Jeg har også meldt meg på nytt kurs, så nå er det ingen vei tilbake. Jeg hadde jo en liten djevel på skulderen som prøvde å overbevise meg om at det går greit uten kurs, men nei det gjør det ikke for meg.

Jeg håper det går like bra med dere andre. Bare husk det med utskeielser, for min erfaring med slike ting er at man kan ikke skeie ut ved alle slags anledninger (bursdager, fester, ferier helger) hvis man skal ha resultater hver uke. En dag med for mye mat og andre usunne ting gjør at jeg har null resultater på vekten, og da heller + kg. :(

Ha en fin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Gratulerer med 80-tallet Mrs.X!!! Håper du når målet ditt til sommeren. :D

 

Gratulerer med flott nedgang 2fat, og så lurt å melde seg på nytt kurs videre. Det er greit å ikke høre på djevelen på skulderen ja. Og så deilig å være under 20 kg igjen til mål. Det gleder nemlig jeg meg til også!

 

Vekten min viste 78,1 kg i dag, det betyr ned 600 g. Ingen forandring i midjemål. Jeg er fornøyd med det, og så håper jeg å se 77-tallet neste uke, for da er det under 20 kilo til mitt mål (målet mitt er 58 kg).

 

Repeterer målene mine, jeg må altså ned 1,1 kg i løpet av de neste to ukene. Det er bare å jobbe på.

77 kg (BMI 31,6): 6. mai

72 kg (BMI 29,6): 15. juli - ikke fedme lenger!

67 kg (BMI 27,5): 23. september

62 kg (BMI 25,5): 2. desember

58 kg (BMI 23,8): 10. februar - normalvektig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! Så flinke dere er!!

Veldig lurt og ikke høre på djevelen på skulderen ja! Det er den som får meg i trøbbel....

Her var det stillestående. Det ble nok litt for mye i helgen. Syns ikke det var veldig mye over men tydeligvis nok. Så her må det nok veldig stramt program til. Drikker masse vann for tiden og holder på treningen. Kjenner at trening hjelper mot sultfølelse. Den stopper den og det er jo bare tommel opp! Suget etter salt og søtt blir mindre så det er jo bare å stå på. Vi har ingen planer i helga, det er deilig og da bør det gå greit med maten og!

Jeg og har under 20 kg igjen til mål nå. Tenker mål ligger mellom 70-75 kilo, vi får se hvordan jeg føler meg nå jeg kommer ned dit. I følge BMI bør jeg et godt stykke ned under 75...

 

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Da har vi under 20 kg igjen alle sammen, for i dag har jeg kommet under! :D

 

Dagens vekt: 76,9 kg, det betyr ned 1,2 kg siden forrige uke. Siden målet mitt er 58 kg (BMI 23,8) så er det nå under 20 kg igjen! :D

 

Dessuten har jeg nådd mitt første delmål, som var 77 kg. Da føler jeg meg trygg på at jeg ikke vil veie over 80 kg på sykehuset (selv med klær på og mat i magen), så da kan vi ikke bli nektet IVF behandling. Det er jo det viktigste målet mitt. Neste delmål er 72 kg, og jeg har satt grensen til 15. juli, for jeg skulle kunne gå ned 0,5 kg/uke, men nå tyvstarter jeg med en uke, siden jeg kom til 77 kg én uke før målet for delmål nummer 1. :)

 

Jeg kjøpte en ny bukse i går, 1 størrelse mindre, de gamle buksene henger og slenger litt. Jeg har mistet 1 cm til rundt magen den uken her. Det føles utrolig deilig.

 

Neste delmål er BMI under 30, så når jeg når neste delmål så har jeg ikke lenger fedme - bare overvekt. Det gleder jeg meg også til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. I dag viste vekta minus 0,5 til 81,9. Det var siste kursdag på det første kurset i går og der ble det totalt ned 7,7 på sju uker. Jeg må vel være fornøyd med det men nå vil jeg bare se 7 tallet på vekta. :rolleyes:/> Veldig bra Babydrømmen. Du er godt på vei til drømmen din. Mrs.X neste uke så blir det ett kg garantert. :D/> Vi må bare holde full fokus. Dette skal vi klare. Jeg er selv inne i en litt dårlig spiral hvor jeg kutter ned på mat for å erstatte mat med sjokolade. :angry:/> Jeg vet det er sjukt men jeg er totalt sjokoholiker. Jeg må kanskje melde meg på Robinsonekspedisjonen eller noe da hadde ikke slike ting vært ett alternativ. Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

1,1 kg ned per uke i snitt er jo et fantastisk bra resultat! :) Dersom du fortsetter sånn så ser du jo 7-tallet om to uker. ;)

 

Jeg er egentlig sjokoholiker, men så ble jeg utfordret av epler her inne til å ha 25 sukkerfrie dager i måneden. Da varierer det jo litt hvor mange sukkerdager jeg kan ha, og i april (pga. påske og noen svake øyeblikk) så har det blitt én sukkerdag for mye. Så i mai så blir det 5 sukkerdager (og ikke 6 som det egentlig skulle). Da forsøker jeg jo å planlegge en passe porsjon også altså, ikke fri flyt, men det har hjulpet meg masse at jeg må være ærlig med noen her inne på hvor ofte jeg spiser sukker. Jeg spiste jo i perioder noe med sukker nesten hver dag, ikke store mengder hver dag, men en bit her og en bit der. Nå kan jeg jo ikke smake på noe en gang, for jeg vet jo at da er det plutselig blitt sukkerdag ut av den dagen. :P

 

Og sukkersuget gir seg faktisk da når man roer det så mye ned. Sjoko-suget også. Men jeg kan ikke HA sjokolade hjemme. Så det har vi ikke, og når jeg handler inn til mannen så kjøper jeg sjokolade jeg ikke liker. (Den ene dagen jeg sprakk i april var fordi mannen plutselig hadde kjøpt en sjokolade jeg liker, og lagt i skuffen - nå vet han at det IKKE er lov). Jeg tror nok jeg må leve et liv uten å ha sjokolade i hus, utenom de dagene jeg skal ha sjokolade. For jeg er ikke en sånn som kan ha det stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Vekten i dag var 76,2 kg, det betyr 700 g ned. Og minus 0,5 cm rundt midjen. Nå er midjen 81 cm, så det er bare 1 cm igjen til midjen er innenfor normalområdet/anbefalt område. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jobba Babydrømmen!

I dag viste vekta 88,6 så en kilo ned fra to uker siden! Håper det endelig har løsnet litt. Treningen går bra og det går stort sett veldig greit med maten! Lite søtsug og jeg kjenner meg veldig "våken" og opplagt og har masse energi. Så deilig!

Helga gikk ikke helt på skinner men nesten. Kjenner det godt på klÅ“rne nå. Har gått ned en str i bukser og trøyer. Det er supert. Så det er vel bare å kjøre på videre!

Dagene raser avgårde, slik er det vel for de fleste. Jeg merker at jeg må planlegge endel i forhold til mat men det meste går av seg selv nå. Jeg veier noe men ikke alt. Er kanskje litt ensformig i kosten for øyeblikket men sånn får det vÅ“re akuratt nå tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så gode begge to så grattis til dere. Det gikk ikke like greit med meg, da det ble stillstand på vekta. Det har vært en del stress på jobben i det siste, og så er det den tiden i måneden så jeg ble ikke overrasket. Men nå skal jeg være supergod frem til neste uke da jeg satser på minst ett kg. I dag skal jeg på slektstreff, å der får vi middag med dessert så jeg er spent på hva dette innebærer, men det er jo ikke noe skam å ikke spise opp alt. Jeg sliter litt når middagen blir på kvelden for jeg er alltid så sulten etter jobb, men det får holde med ett par knekkebrød etter jobb. Det er så vanskelig å holde seg vekke fra sjokolade i denne tiden i måneden, jeg blir helt manisk å tenker bare på sjokolade, men jeg vet jo at hvis jeg tar en bit så tar jeg en til og en til. Jeg må kanskje prøve det som Babydrømmen sa om å ha 25 sukkerfrie dager i måneden. Kun en liten bit på lørdagen eller noe. Men nå er de vanskelige dagene på hell, så nå er det en måned til neste gang. Vi må bare stå på å holde fokus. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Mrs.X - Det er ikke noe farlig å være litt ensformig, jeg tror de fleste av oss som må passe vekten egentlig gjør lurt i å ha en del fast hverdagsmat - da kjenner man jo godt hvilken mengde som er passe. :) Gratulerer med videre nedgang, så bra at vekten beveger seg. Du har jo gått ned mye, ikke rart du merker det godt nå! :D Det er herlig å kjøpe mindre klær synes jeg.

 

2fat - Går du på kursrunde nummer to nå? :) Vekten min går ofte opp i den delen av måneden (hormoner og vann i kroppen), og så er det ekstra vanskelig å ikke gå opp uken etterpå siden fristelsen etter sjokolade er så stor. :P Du er kjempeflink som jobber med å kutte ned på sjokoladen, jeg synes det hjelper mest av alt på søtsuget - at jeg sjelden spiser det jeg pleier å ha skikkelig sug etter. Du får rapportere her hver gang du spiser sjokolade, så føles det kanskej ikke like fristende. ;)

 

Jeg holder så vidt på å planlegge sommeren. Jeg må nok ta med badevekt og målebånd på hytta, for jeg VET at min motivasjon gradvis daler dersom jeg ikke holder øye med hva som skjer med kroppen. Jeg er mer motivert når jeg vet at jeg snart skal opp på vekta. Jeg skal ikke opp i vekt den sommeren her, helst en del nedover i vekt. Det er jo LANGT igjen til mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par tre dårlige dager her både med tanke på mat (eller skal vi si sjokolade og kaker). Å’sj....Dårlig med trening har det også blitt. Vet ikke helt hvorfor men slutten av forrige uke var jeg bare veldig sliten og selv om trening vanligvis hjelper så kom jeg meg rett og slett ikke dit. Også ble det ekstra kake og sjokolade på toppen av det...Håper det ikke gir altfor stort utslag på vekten onsdag men jeg er ikke videre optimistisk.... Ja ja det er vel bare og ikke la alt rase og gå og begynne på nytt igjen fra i morgen av! Måtte blåse ut litt steam her nå, det var godt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Noen ganger har man jo bare en periode hvor man er mer sliten, mer fysen og mer sulten, det viktigste er bare å brette opp ermene igjen etterpå! :) Hvordan gikk det på vekta da?

 

Vekta mi er 75,5 kg i dag, det betyr ned 700 g. Midjemålet var likt som forrige uke (81 cm). :)

 

Ha en fin langhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...