Gå til innhold

helt på tryne....


Gjest likermat
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest StinePetrine

Jeg har også satt meg mål på 75 kilo. Er 171 høy, og tror det er en vekt jeg vil føle meg vel i. Veide ca 77-78 da jeg sprakk for noen år tilbake, og var igrunn ganske så fornøyd da.

 

Jeg har også helt dilla på den greske yoghurten, aller helst den naturelle med litt akasiehonning på. Da mimrer jeg tilbake til vakre greske øyer, og gleder meg til sommeren ;) Jeg trener i hovedsak spinning, fungerer veldig godt både for meg og kroppen, og prøver å spe på med litt styrke når lysten byr seg.

 

Gratulerer med et så stort og flott vekttap så langt uti prosessen. Jeg har også -1,3 som mål i morgen. Da har det blitt -10kg på kurset, og så har jeg gått ned godt over 20 kilo da. Så belønningen (unner meg selv litt for hver 10-kilo), denne gang en klesbestilling som ligger klar på nettet, skal bestilles dersom vekttapet er over 0,5 kg. Da har jeg gått ned 20 kg. Men vil helst ha -1,3, vil klare 10 kg på dette kurset, jeg er litt ambiøs, men pytt pytt. Det er godt å ha noe å strekke seg etter! Spent på morgendagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest likermat

Så spennende... Det er jo faktisk kjempe gøy, når man er flink og følger boka , når man trener og går ned . Jeg tror du greier 1,3 ;)/> fikk 7,6 kg på dette kurset men det er jeg fornøyd med når man tenker på hvor lenge jeg har holdt på ca 1 kg i uka det :)/>

 

Klær må man ha, jeg kjøpte meg en ganske dyr bukse i str 46 da jeg hadde gått ned 25 kg. Belønning;) synes den var så fin at jeg bestemte meg og bruke den til fin bruk ;)/> det var dumt , brukt den ca 6 ganger, ikke vasket den mer enn 2 . Nå er den for stor.

Jaja, skal gi den bort , for jeg skal ikke ha større str i hus enn den jeg er. Da merker jeg ikke at jeg legger på meg. Hun som får den ble glad ;)/>

 

Kjøpte også en bukse i str 44 på nettet ( sportman) den trodde jeg at jeg måtte slanke meg inn i:) men den satt som ett skudd . Kan fort bli dyrt med mye nye klær , men fole viktig . !!!

Så bare shoppe du . Det unner jeg deg.

 

Jeg og liker spinning. Svetter som en gris. Bra trening for det er ikke så belastende på beina. Som jogging feks. Ikke lurt å jogge når man er 95 kg ;)/> altfor tungt.

Spinner alene jeg da, for i medlemskapet mitt som gjelder frem til sommeren var det bare inkludert en type trening, gruppe trening uten styrkerommet, eller egentrenning med styrkerommet. Billigste medlemskapet . Etter sommeren skal bytte medlemskap og gjøre både gruppe og styrke . Vil ikke være støttemedlem om sommeren. Skal tjene tp på fjellturer og stikkut poster . Gratis og nydelig friskt .

 

Jeg unner meg innemellom en soya greier med sjokolade( husker ikke hva den heter) Smaker som sjokoladepudding. 115 kcal pr boks. Himmelsk. Prøvd den ?

 

Lykke til i morra !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest likermat

Hatt travle uker og fikk ikke møt opp på ny kurs start forrige uke . Men var der i dag . Resultat ned 1 kg !! Hurra ! Nå er det bare 19 kg til trivselsvekta som jeg har satt meg som mål !! :PB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Hatt travle uker og fikk ikke møt opp på ny kurs start forrige uke . Men var der i dag . Resultat ned 1 kg !! Hurra ! Nå er det bare 19 kg til trivselsvekta som jeg har satt meg som mål !! :P/> B)/>

En kilo ned er kjempemye. Ikke lett å få plass til alt i travle dager. Har 20 kilo igjen jeg. Vi kan gå sammen over målstreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest likermat

En kilo ned er kjempemye. Ikke lett å få plass til alt i travle dager. Har 20 kilo igjen jeg. Vi kan gå sammen over målstreken.

 

 

Avtale ;) skal nå 75 kg i sept står det her på gr sin utregner !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest likermat

Hoi hoi !!! Det hjelper virkelig å trene altså . Sjøl med fest i helgen og skadet fot i 2 dager så har jeg gått ned 1,4 kg siden forrige uke ! Men hadde jo over 30 tp og da så skjønner dere at jeg har trent hardt ! Og nå er det bare 2,7 kg igjen til under 90 og 4,6 til 40 kg totalt . Det skal jeg greie til sommeren !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Dette er jo knakende bra! Har troen på at du er under 90 hvert øyeblikk, og så herlig det må være å komme dit! Virkelig ikke lenge igjen nå,jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest likermat

Dette er jo knakende bra! Har troen på at du er under 90 hvert øyeblikk, og så herlig det må være å komme dit! Virkelig ikke lenge igjen nå,jeg heier på deg!

ðŸ‘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så utrolig bra! Jeg har omtrent like mye som deg igjen til jeg bikker under 90 kg og da når jeg samtidig 40 kg så jeg vet akkurat hvordan du har det. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest likermat

Så utrolig bra! Jeg har omtrent like mye som deg igjen til jeg bikker under 90 kg og da når jeg samtidig 40 kg så jeg vet akkurat hvordan du har det. Gleder meg!

Så bra . Vi er flink ! Klappklapp for oss !

Ser ikke ut som jeg får trimmet like mye de neste ukene pga en skade i leddbåndet i kneet. Men jeg får droppe det værste fjelltoppene og heller sykle på helsestudio ! Kan jo ikke la en skade stoppe meg. Må bare passe litt bedre på matinntaket i stedet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Gjest likermat

Hurra hurra hurra !!!!! Ned totalt 40 kg ! !!!

88.1 kg nå ! Nå går jeg mot 75 !! Foreløpig siste del mål !! Men først litt "slankeferie " målet er å gå ned 3-4 kg i sommer også . Og k hvertfall ikke gå opp !

 

God sommer til alle slankere der ut !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ferietillegg er kjipt! Mitt var heldigvis ikke så stort og forsvant raskt, men deretter har det jaggu vært stopp.... Så nå er jeg tilbake på registrering av alt som kommer inn i munnen min i håp om at litt økt fokus et par uker skal hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn situasjonen med meg også , men jobber på for at det skal løsne ;)

Tar vel litt tid å få fart på systemet igjen ;) men ned skal jeg . !

Neste delmål er 84,9 kg . Det skal jeg klare på dette kurset . Nå er det slutt på bryllup og festligheter , så det løsner nok nå .

Ble ikke veiing på meg i dag , men satser på "stor" nedgang neste uke ;)

Så bra at du er i gang igjen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:angry:

Ååååå nå går det seint... 700 gr på to uker er ikke noe jeg er vant til ... Og jeg liker det ikke.

Men det må vel stoppe opp en gang.. Men kjipt å betale for kurs når msn omtrent står stille.

Jobber og trener 4-5 ganger i uka .. Støl i dag . Grunnet styrketrening i går . .

 

Og for å toppe det hele så , er jeg blitt syk i dag ... Offf ... Kanskje jeg blir lettere av å snyte meg !!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden din og vet ikkje hvor mye du pleid å gå ned i uka, men jeg tenker at 700gr på 2 uker uansett er nedgang :) Og det er absolutt positivt :) Og hvis du trener mye, spesielt styrketrening, er det ikkje uvanlig å gå ned mindre i en periode, fordi kroppen bygger litt muskler. Bruker du målebånd? Du kan jo fint ha minka i cm, selv om vekta ikkje går ned så fort som du skulle ønske :)

 

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden din og vet ikkje hvor mye du pleid å gå ned i uka, men jeg tenker at 700gr på 2 uker uansett er nedgang :)/>/> Og det er absolutt positivt :)/>/> Og hvis du trener mye, spesielt styrketrening, er det ikkje uvanlig å gå ned mindre i en periode, fordi kroppen bygger litt muskler. Bruker du målebånd? Du kan jo fint ha minka i cm, selv om vekta ikkje går ned så fort som du skulle ønske :)/>/>

 

God bedring :)/>/>

 

 

Takk for det ... Har vært sofaliggende i 3 dager nå. Men i morra blir det jobb . For da kan jeg dra på trening også ..

 

Jeg takker for oppmuntrende ord ang cm og styrketrening. Og jeg vet jo selvfølgelig alt dette . Har slanket meg i ett år , så cm har jeg målt jevnlig . Har gått inn over 150 totalt :)/>

Men jeg har ikke målt siden jeg startet opp igjen på kurs nå :)/> men jeg merker på klærne mine at jeg har blitt smalere ;)/>

Jeg har ligget på gjennomsnitt 1 kg ned hver uke så 700 g på 14 dager er litt kjipt . Men jeg skjønner jo at det skjer slikt når jeg har holdt på så lenge . Håper det løsner litt på onsdag da ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå løsnet det litt.., tok meg en fest , og da ble resultatet ned 1 kg.

Siste kurskveld i går , men starter på kutt kurs igjen med en gang . Har 12 kg igjen til . første store delmål! Ble i grunn på 2 kg ned på dette kurset !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Så herlig at det løsner litt. Fryktelig kjedelig når det går sakte. Vi har ganske nøyaktig like mye igjen til målet vårt. Men du sier første delmal, planlegger du videre vektreduksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at det løsner litt. Fryktelig kjedelig når det går sakte. Vi har ganske nøyaktig like mye igjen til målet vårt. Men du sier første delmal, planlegger du videre vektreduksjon?

 

Ja det kjempe kjekt når det løsner... Det "dumme" er at morgenvekten kan jo vise 2 kg mindre enn ettermidaggsvekten... Men det er det jevne som teller .

 

Vel , jeg skal ned til 75 kg som første store delmål.. I følge BMI så er jeg da fremdeles overvektig. Men jeg er 41 år så jeg vil se om jeg får masse løs hud , spesielt på halsen og underarmene. Magen og låra er ikke så farlig, det viser jeg sjelden offentlig lell..Dessuten så er det jo ikke sikkert at jeg greier å redusere mer heller , eller at jeg har blitt lei og vil bare stabilisere.

men foreløpig så har jeg lyst til å fortsette.. Med en høyde på 158 skal skal jeg jo ligge rundt 55-65 kg for ikke å være overvektig.. Og det er jo fremdeles langt igjen dit ( faktisk over 32,8 til 55 kg, det er voldsomt mye, mister nesten motet av å tenke på ..) :o og jeg har jo trossalt allerede slanke bort 40 kg.

Så som sagt så går jeg for første delmål også tar vi det som det kommer.. det er jo ikke sikkert kroppen min vil samarbeide i det hele tatt, og ett skrukketroll på over 40 år vil jeg ikke være..og det er lettere å ha 13 kg igjen enn 32 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka skal jeg prøve noe nytt .. Litt ekstremt kanskje , men bare ei uke og håper det setter fart på nedgangen .

Jeg skal spise 1600 kcal , skal ligge på 1900 kcal Pga høy hverdagsaktivitet. Også skal jeg trene hver dag i 7 dager . Forskjellige aktiviteter så jeg ikke blir "sliten" i musklene . Spiste mindre og trente litt mer enn vanlig forrige uke også . Da løsnet det !

Har så langt 4 av 7 dager og 21 tp. Det er mye trening .. Eneste "triste" med å gå ned i vekt er at man får mindre tp ved samme aktiviteter som tidligere !!! Men utrolig godt allikevel . Mye bedre faktisk , for man tar seg jo fortere inn igjen og kan forsette dagen uten og bli sofaliggende !!

 

Ha en fin fin lørdag .. Jeg har Zumbatime kl 10 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...