Gå til innhold

noen opplevd/like frustrert ved veiing


Gjest eltevelte
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sett det programmet, så jeg vet ikke. Har du prøvd å søke på nettet?

Nye kler er mest motiverende når man kan redusere størrelsen - men av og til finner man noen man kan slanke seg i, og se fin ut nå og om en blir litt tynnere. Jeg har vært med jobben på julebord, og måtte sette en strikk i sømmen under bysten, for at kjolen fra i fjor skulle sitte pent. Jeg hadde ikke lyst å gi penger til ny kjole når jeg planlegger å gå ytterligere ned i vekt.

Veide meg igjen i dag, og vekten opp 1 kg siden siste uke. Men det har også vært julebord, gjester, bursdag og juleavslutning - altså alt for mange utskeielser på samme uke. Jeg får prøve å ikke gå opp ytterligere i løpet av julen.

Jeg har bestilt kondisjonstest på treningssentret fredag, så for jeg se om det har nyttet med treningen siden siste test for et 1/2 år siden. Jeg har lovet min fysioterapeut at jeg neste halvår skal ha en 5% framgang. Så jeg må nok ta i om jeg skal klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kjempebra at du har greid å gå ned noe. men nå som du har så mange ting som skjer, julebord å annet, er det ikke lett å hold det helt,men håper det retter seg for deg.

begynte i august, å enda ingen resultater.

nå sliter med motivasjon å alt , grunnet det.så det blir ingen nye klesshandel. annet en helt nødvendig.

jeg har ikke trent nok heller, tok hvertfall tak i det, å kontaktet fysio angående dette. så skal hvertfall trene i morgen, bare det ikke kommer snø ell no sånn hinder.

så blir det å prøv å klare tre uker neste uke, føre det blir stengt i julen.

trur jeg og skal gi den testen /vektmålinga et forsøk i januar. leita, men fant ikke noe om kroppskanningen på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt ujevnt tilstede på listen for tiden, har passet 2 syke barnebarn og vært mye på jobb i det siste. Bra du har fått kontakt med fysioterapeut, trim hjelper så stoffskiftet øker noe. Kom over et sted hvor du kan regne ut din dit VO2 og få beregnet kropsalder her: http://www.ntnu.no/cerg/vo2max . Jeg fant det når jeg var på jakt etter kondisjonstabell, for jeg tok kondisjonstest sist fredag - og jeg har gått opp fra 27,7 i februar til 38,7 nå. Det er et riktig bra resultat, som jeg er glad for. Mitt treningssenter skal ha litt åpent i romjulen, så jeg satser på at jeg skal trene 2 ganger da, mot 3 ganger til vanlig, jeg ble glad når jeg oppdaget at de har åpent og likefram har noen spinningøkter. - Er litt redd at jeg skal miste for mye av treningsgrunnlaget jeg har oppnådd. Men vekten går feil vei for tiden, men jeg får ta tak i det over jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest eltevelte

hmm prøvd å skriv et par ganger, uten svar komt med.

skjønner det bestemor med pulsklokke, at det da ikke er enkelt. men får håpe det går lettere med vektnedgang nå som julen er over.

 

selv ikke vært flink i desember. blitt my for my godis. prøvd to uker på rad å få noen ord med fysio , uten å få til det( de skal ver tilgjengelig en time daglig i studio, men forsvinn etter halvtimen)

så det med trening å har fallt litt ut. ikje noen endring i vekt eller midjemål siden august/september. men så på vekt en morgen nå, og det er ikke noe endring, var redd det skulle ha gått opp siden det er blitt my godis. det tallet er sikkert limt fast, som alt er limt fast på meg...hehe

får se om klarer å få til et annerledes treningsopplegg nå det starter oppatt, og et møte med ernæringsfysiolog som nevnt før. til sommern har jeg ønske om sommertøy som ikke er fra stormoten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest eltevelte

hei...

det var vist noen måneder siden har skrevet nå.

har i mellom tiden gått ned en del :) tok sin tid føre det løsnet følte jeg.

Bare så dumt de siste to ukene har stått stille og steget litt opp :(. Så da er det vel bare brette opp ermene fra mandag, og jobbe på ny evnt videre..

usikker på hvor mye vektnedgang jeg har, men folk mener jeg har blitt tynnere. Og trur nok klærne må 2 og 3 størrelser ned.

 

hvordan er det med dere andre da?

 

hva gjør dere om det stopper litt opp eller gjorde i påsken da det er all slags fristelser rundt en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre fra deg, og at det har løsnet litt, selv om påske og andre høytider har lett for å være et tilbakeskritt for flere av oss.

Når det er høytider, prøver jeg å begrense utskeielsene, gjerne velge de "mindre farlige" og i minddre mengder enn jeg gjorde før, få litt ekstra trim eller ture ut i det fri. Gi den en ekstra skalle etter høytidene - komme i gang med godt kosthold og trim med en gang - ikke vente noen dager. Det er bare å stå på, vi må lykkes til slutt.

Jeg er rimelig fornøyd med nedgangen siden januar, men november- desember var ikke så bra. Men jeg trimmer og står på - jeg SKAL klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest eltevelte

hei :)

 

hvordan går det med deres vektnedgang?

som sagt jeg falt ut ved påsken, å ikkje klart å hente meg inn igjen. klarer i hvert fall å holde på treningsøktene. og fått i gang 3 igjen og ikkje bare 2 økter.

 

hvordan finne igjen motivasjon?

og unngå sette meg å trøstespise når ting ikkje går som en ønsker?

 

motivasjonstips tar jeg imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, vekten går sakte nedover. Jeg tror jeg er flink å hente meg inn igjen med en gang påske, utenlandsturer mm er ovestått. Det redder meg gang på gang.

Ellers leste jeg nettopp om hvordan man holder fast ved de gode vanene her; http://tiny.cc/h26eww

Først trinn i å slutte å trøstespise, tror jeg er å innse at det faktisk er det man gjør. Dernest å finne alternativer. Spise noe litt mindre usundt? Gjøre noe annet? (for eksempel skrive her hva en sliter med eller prate med noen om problemet?) Sette inn mottiltak når ting ikke virker? Ellers tror jeg veldig på å rose seg selv hver gang en klarer å stå mot utfordringer og glemme de gange man ikke klarer det - dårlig samvittighet hjelper ikke - snarere tvert imot.

Når min motivasjon svikter, finner jeg fram det jeg skrev ned om mine mål for bedre helse. Det har hjulpet til nå. Jeg må innrømme at jeg til tider har en liten stemme som sier "det kan vel ikke være så farlig å spise dette eller kutte ut trimmen bare denne gang", eller "bare litt til det smaker jo så godt" Eller "nå er jeg snart i mål, da kan jeg tillate meg ..."

Her gjelder det å ha stålvilje. Vi må stå på, reise oss når vi feiler og ikke gi opp selv om det periodevis virker som det ikke nytter. Vi SKAL klare det.

Stå på - ta tak igjen og hold ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

så fint å høre at det går nedover bestemor med pulsklokke flink med å hente deg inn også. :)

 

først ble det surr i påsken, da var jeg borte , å da får en ikke styrt måltider.

etter det ble det atter en nedtur, som gjorde meg deppa og satt meg ned å trøstespist. det henger igjen for mange tidligere hendelser.

 

denne uken har influensaen herjet, så fra mandag av- skal jeg kjempe på ny med å få gått ned.

når jeg nå har greid en del( trur det er om lag 13kg) så skal jeg vel klare noen til.

?

hvor mange kilo er realistisk frem mot sant hans 23 juni? ca 7 kilo. satser på 5 kilo da.

så har litt i underkant av kiloet per uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hva som er realistisk. Ser at GR lover 1kg per uke. Jeg sliter med varierende stoffskifte, så jeg har tatt det sakte. Jeg er imidlertid fornøyd om jeg går ned 1 kg per måned i snitt (går jo opp litt innimellom både på grunn av at jeg er borte, sykdom og ikke nok fokus). Ja, når en er borte og en ikke kan bestemme hva en skal spise er det vanskelig. Særlig om en sårer andre ved ikke å spise det de har gjort i stand til meg - jeg er allergisk og kan ikke spise alt, så det gjør det ekstra vanskelig.

Stå på dette skal du klare. Jeg heier på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

en får gjør det beste ut av det.

 

har klart 0,7kg denne uken. men med influensa, å drukket noen rett i koppen supper og smoothie.

 

en får være glad for det en har klart. å ta den tiden vi trenger.

om du vet du har sykdom, så syns jeg du skal være fornøyd ja :)

 

nå begynner influensaen å slippe taket, så fra mandag blir det full skjerpings igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott klart med 0,7kg denne uken. Stå på, du klarer det!

Vi har alle forskjellige utfordringer ikke aller er like lette å identifisere. Noen ganger spør jeg meg selv hvorfor jeg stappet i meg det jeg nettopp har spist. Noen ganger ser jeg at jeg trøstespiser av forskjellige grunner. Noen gager er det lettere å komme i gang med de gode vanene med en gang en kommer hjem eller høytiden er ovre, andre ganger tar det lengre tid. Det er ikke lett å se hvorfor vi klarer å fokusere bedre i noen perioder enn andre. Men vi får gjøre vårt beste - ingen klarer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

jaja, driv å forsøker på det delmålet mitt nå

- 5 kilo på 7 uker.(st hans)

men kun - 0,5 kg denne uken.

 

føler jeg eter på samme måte som i starten på året- men da greide jeg rundt 1 kilo ukentlig må nok gruble litt mer, kanskje det er helgene som gjør utslaget...

 

men uansett er jeg glad for det som klarer å gå ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 0,5kg ned på en uke er et kjempeflott resultat. Flott jobbet. Det svarer til et kaloriunderskudd på 4500kcal - det er mye unngått mat og utført trening. Kiloene sitter nok hardere og hardere des nærmere vi kommer målet. Klapp deg selv på skuldrene for det du får til, det gir bare negativt fokus å ikke være glad for det du får til. Ros og positivitet gir mer av det samme, vær glad og stolt over det du har fått til. Stå på vi klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

det er neimmen ikke enkelt, men skal ikke miste motet.

selv om vekten viste noe oppgang. med 300g.

 

funnet flere turløyper- så nå må jeg bli flinkere på bruke de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

hei

 

nei har ikke levd på grønnsaker.. men burde vel ha gjort det. for denne uken har det ikke gått bra. stakkarslige -100g. :(/>/>

ikke lett når en ikke klarer si nei til kaker og ikke er streng nok i helgene.

 

spørs om det lar seg gjøre, å bestå et delmål da, de 5 kiloene på 7 uker.

om ikke, så får det ta den tid det tar.

 

har hvert fall -15,2 kilo siden i sommer. hjelper jo på mye det. :)/>

ned 3 størrelser det :)/>/>

(veide mer en egentlig villa innse, har nok det folk kaller en kropp som bærer kiloene godt, fordi folk mener jeg ikke er så overvektig som jeg selv sier. så har litt langt igjen. men klarer jeg delmålet mitt, så finner jeg hvert fall 70 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel ikke gå ned like mye hver uke, og du har da gått ned.

15,2kg er veldig flott klaret - en flott insats :rolleyes:

Flere har også kommentert til meg at jeg ikke virket overvektig i utgangspunktet - men det skyldes nok at jeg omgås folk som er ekstremt overvektige. Her er det våre egne mål som teller. Vi får brukt den tiden vi trenger, selv om vi nok skal ta oss i skinnet for å klare det.

Neste uke håper jeg vi begge får bedre resultater.

Ha en flott helg med sund og god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

hei..

enda en uke gått. med -0,6 kg. sakte men sikkert.

 

men ulmer i skulder og ene hælen, så får vel ta det litt forsiktig. til finner ut hva det er.

 

har det blitt en bra uke for deg ,bestemor med pulsklokke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har gått ned såpass. Høres rart ut med skulder og hæl. Håper det retter seg fort.

Nei, jeg har gått opp i vekt de siste par uker, og jeg sliter med et vondt og hevet håndledd - så i dag har jeg droppet bodywork og bare tatt spinning. Jeg sliter også med akkumulert stølhet, så jeg lurer på om jeg overtrener - spesielt når også kondisjonstallet går nedover tross økt treningsmengde og intensitet. Mandag har jeg en avtale med en fysioterapeut, så skal vi se på treningsopplegget mitt og kanskje justere det.

Vi får stå på - ha en riktig god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest eltevelte

hei

 

takk, får håpe det blir betre for din del også bestemor med pulsklokke.

 

veide meg fredag, men ikke skrevet før nå. klart nedgang på 0,6 kg.

 

klarer meg ikke med delmål, som eg forsøkte, men får bare ta det smått og pent. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott klaret med ned 0,6kg. Bare det var meg.

Nå har jeg fått beskjed om ikke å trene så hardt, bare ta meg noen koseturer på sykkel, så nå har jeg kjøpt ny sykkel. Den jeg hadde var så tung. Så nå lærer jeg meg å bruke mange gir og bare å ha håndbrems. Litt skummelt, men den er god å kjøre på, så det føles som jeg kjører nedoverbakke mye av tiden.

Håper det går bedre med din skulder og hel.

Stå på - vi skal klare det til slutt - selv om vi kanskje bruker litt lengre tid enn planlagt - vi gjør det jo for å ha det bedre resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest eltevelte

hei

huff, et par uker med en del å gjøre + tur til venninne. så da har det gått gale veien...

opp nesten par kilo.

men skal jobbe meg nedover igjen.

 

joda, har kommet seg noe skulder og hæl. så i gang med trening att i morgen.

 

får håpe det går bra med syklinga å vektnedgang igjen ,bestemor med pulsklokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklen er flott - hverlig å kjøre på, utrolig hvilken forskjell det gjør med en ny lett sykkel.

Her har det også gått feil vei opp 1,5kg på en uke - kan ikke fatte det, har spist omtrent som før, men jeg har jo hatt mye lavere aktivitetsnivå. Og jeg som skal til USA i 2 uker nå - gleder meg, men hvordan skal det gå med vekten?

Ha en god sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...