Gå til innhold

noen opplevd/like frustrert ved veiing


Gjest eltevelte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest eltevelte

Altså, vanskelig finn riktig måte forklar på i overskrifta.

 

Men når jeg har veid meg får jeg 94,5 oftest. men fredagen, etter å hatt frokost kl9, trening med time langkjøring og time med øvelser i sal ,med knebøy utfall ,sit ups..osv

 

da kan jeg veie meg etter trening i ett tiden, og ver helt ned i 93,2. men så snart jeg eter og igang med mine 1600 kcaldaglig. så er jeg oppe i 94,5 igjen...

 

så bli det som sangen..å så tar vi det en gang til.... for fredagen etter er jeg på 94,5 og etter trening nede att.

 

noen som forstår seg på dette ,opplevd d samme?

feil for meg med 16oo kcal ell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg fast på morgenen etter jeg har vært på do, og før jeg dusjer. Da er vekten mest mulig lik fra gang til gang. Hvis du veier deg på forskjellig tidspunkt, vil mat, trening og veskeballanse påvirke resultatet.

Hvis du ikke går ned på 1600kcal per dag, og har stått på det et par uker, ville jeg gå litt lengre ned i kcal.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

ja jeg ser jo fredag etter trening. for da er det 3 timer siden mat,og jobbet med langkjør og de basisøvelsane..nesten 2 timer

derfor så frustrerenes, å se d er under 94. når jeg sjekker att lørdag morgen- etter do men før frokost at det er over 94. så jeg ikke er slankere likevel.

 

holdt på med treningsprogrammet 8 uker. merkes ikje på vekta å heller ikke på målbånde/ klærne.

 

yngvar sitt puls program er lignende mitt, å da går mange ned et par størrelser på 4 uker.

 

snart gå uten mat tru.... hehe

 

dumt kurs er for dyrt/ at en ikke får dele opp betalingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg ser jo fredag etter trening. for da er det 3 timer siden mat,og jobbet med langkjør og de basisøvelsane..nesten 2 timer

derfor så frustrerenes, å se d er under 94. når jeg sjekker att lørdag morgen- etter do men før frokost at det er over 94. så jeg ikke er slankere likevel.

 

holdt på med treningsprogrammet 8 uker. merkes ikje på vekta å heller ikke på målbånde/ klærne.

 

yngvar sitt puls program er lignende mitt, å da går mange ned et par størrelser på 4 uker.

 

snart gå uten mat tru.... hehe

 

dumt kurs er for dyrt/ at en ikke får dele opp betalingen

Hei igjen, nei, vi skal ikke gå uten mat. Vi skal spise sundt og trimme passe. Ikke for mye og ikke for lite. Jeg kjenner ikke Yngvar sitt program, men mange spiser mer når de trimmer mer, så da blir det ikke noe vektnedgang.

Det går an å spare til å gå kurs om vi ønsker det.

Jeg trener 1-1,5 timer 3 ganger i uken. Prøver å holde meg på 1400kcal per dag, men ser at jeg skeier ut i helgen.

Jeg ser at for meg går jeg ned i kcal når jeg registrerer og ytterligere ned når jeg går på kurs. Kursleder der jeg bor kan mindre enn meg om Grete Rode metoden og om kosthold og trim, selv om hun har gått 2 kurs og er kursleder og jeg. Så jeg kommer ikke til å gå flere kurs. Ser at nærmeste apotek har vektkontrollopplegg. Til uken skal jeg sjekke hva det går ut på. For jeg har tro på at andre følger med på min vekt hjelper meg til å "holde meg i skinnet".

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

står fortsatt stil når det gjeld vekt. og ikje endring om en ser på klærne eller bruk målbånd. trent å lagt om kosten siden august.

nesten som en mister motivasjon. men får bare fortsett å håp d vil skje noe.

 

til bestemor med pulsklokke - så i annen tråd du skrev om stoffskifte. kanskje på tide for meg å få sjekket dette..

men blir en satt på medisin mot det, har en da sjans å få av kilo? mang piller gir jo vektøkning. ell er d egentlig så at piller gir matlyst som gir vektøkningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du!

Var en snartur innom tråden din nå;) Først vil jeg si ikke gi opp! :) Det kan være små justeringer til som skal få fart på vektreduksjonen din!

 

Først - min feil før jeg begynte her var at jeg spiste sunt men fikk alt for lite kalorier i meg. Det resulterte i vektøkning og forstyrret stoffskifte. Så når jeg begynte å spise lite men ofte (og jeg sleit med å få i meg 1600 kalorier pr dag for jeg følte meg mett hele tiden..) kiloene raste av meg. ja jeg trente ved siden av og men slanking som jeg har slitt med i mange år var borte som dugg for sol! Så tenkt at etter ca 3 timer etter frokost - ta deg en banan eller knekkebrød... så gå noen timer så lett lunch - fortsett sånn gjennom dagen. jeg har alltid med meg Wasa sandwiche i veska - naturell syns jeg er best (blå) wasa er nå blitt mitt mellommåltid ;)

 

Så stoffskifte - jeg hadde veldig lavt og begynte med tabletter. Men mange tror at når man begynner med det så vil vekten rase ned. Faktisk det motsatte kan skje at nårt man begynner så går man opp. Og det er den enkle forklaringen på at når man begynner med medisinen får hjernen signaler at "oj forbrenning øker - sulten!!" og så begynner man å spise - i stedet for å la kroppen jobbe og "være litt sulten" for den er egentlig ikke det! Så når jeg skulle finne rett dose - det tok 1 1/2 år hadde jeg det sånn at hver gang jeg økte doseringen gikk jeg småsukten i 1 til 2 uker... Tett oppfølging av lege er kjempeviktig. jeg tok tester hver 3 mnd. Det er rett og slett usunt å få for høye doser!! Så ikke tro (som jeg trodde hehe) at dette kan være min lette vei til en lettere kropp! vel jeg fikk i gang forbrenninga men hovedpoenget mitt var å endre matveien og trene. Men tabletter har hjulpet å holde en mer normal forbrenning.

Stå på, lykke til!!! Ikke gi opp! Du greier dette her! :)

Stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å få sjekket stoffskiftet, om man er usikker på om det er riktig. Jeg har svingende stoffskifte, men fordi det inn i mellom er normalt skal jeg ikke ha tabletter - det er en arvelig svikt som er i min familie, flere er operert.

Hold ut og stå på, spør gjerne legen til råds, noen leger er flinke på vektreduksjon og kan ha nyttige tips.

Jeg prøvde meg på vektkontrollopplegget på apoteket - det var bare tull - jeg ble veiet, og fikk regnet ut min KMI, men det klarer jeg jo selv. Så ville han råde meg til noe pulver eller tabletter, men jeg vil ikke ha noe slikt. Jeg tror man går fort opp igjen når man tyr til slike preparater. Jeg er også alt for glad i mat til at jeg orker noen pulverkur - og tabletter med mye rart i, vil jeg heller ikke ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å få sjekket stoffskiftet, om man er usikker på om det er riktig. Jeg har svingende stoffskifte, men fordi det inn i mellom er normalt skal jeg ikke ha tabletter - det er en arvelig svikt som er i min familie, flere er operert.

Hold ut og stå på, spør gjerne legen til råds, noen leger er flinke på vektreduksjon og kan ha nyttige tips.

Jeg prøvde meg på vektkontrollopplegget på apoteket - det var bare tull - jeg ble veiet, og fikk regnet ut min KMI, men det klarer jeg jo selv. Så ville han råde meg til noe pulver eller tabletter, men jeg vil ikke ha noe slikt. Jeg tror man går fort opp igjen når man tyr til slike preparater. Jeg er også alt for glad i mat til at jeg orker noen pulverkur - og tabletter med mye rart i, vil jeg heller ikke ha.

Enig i deg der! så enig! Pulverkur; been there done it! Kan gå fort ned men går fortere opp igjen! Jeg tenker livstilsendring! ;) Det gjelder hva man spiser, hva man gjør, hva man tenker!

Den evige Optimista ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i deg der! så enig! Pulverkur; been there done it! Kan gå fort ned men går fortere opp igjen! Jeg tenker livstilsendring! ;) Det gjelder hva man spiser, hva man gjør, hva man tenker!

Den evige Optimista ;)

 

oh yeah, Optimista... pulverkurer har jeg LITE til overs for! Hvordan skal man lære å spise riktig, da... går man på en slik kur må det være pga ekstrem overvekt eller annen medisinsk grunn, og under svært nøye samarbeid med lege og ernæringsfysiolog. Slik at man får skikkelig hjelp til å gå over til sunn og riktig mat etter en stund.... Nei, spis etter GR-metoden, spis nok og mosjoner. Det er det beste i det lange løp... (oi det var dagens "preken" - sorry, dette opptar meg så mye!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei pulver kommer jeg nok ikke til å prøve. Nå har jeg nettopp vært inne på mine resultater. Jeg har gått ned 13,7 kg på 14 måneder. Kanskje ikke mye i forhold til andre som går ned i vekt, men oppnådd er oppnådd. Så jeg synes jeg har vist at jeg ikke trenger pulver eller tabletter for å gå ned, bare fornuftig mat, mosjon og masse viljestyrke og tålmodighet. En del frustrasjoner på veien har det vært, med stilstand i vekt og oppganger. Men jeg har nådd målet jeg satte meg for snart et år siden, med 1/2kg margin, som jeg ville nå innen utgangen av november. Da skal jeg bare gå ned 5kg til før utgangen av november nedst år. Til den tid får vi se om jeg da er fornøyd med resultatet eller om jeg bør endda lengre ned. Jeg vil da fortsatt være 8 kg tyngre enn jeg var fram til jeg ble ca 38-39 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo.... jeg vil ikke prøve meg på pulver å piller nei.

har erfart vektnedgang med 2 måneder på suppe. for så sprette opp å litt ekstra da jeg kunne spise igjen. dette var etter en operasjon.

 

så jeg får nok bare fortsette, med ete variert. forsøke ver strengere, og beveg meg noe mer. kanskje, itillegg til mine turer på treningssenteret.

 

rart at jeg ene gangen veide meg var nede i noe med 92, for så like opp rundt 94 att.

 

jeg lurer og på om det er i ferd md skje litt. for var på vekt i går morges-da den viste 92,3. visste ikke hva jeg skulle tru. så testet att om kvelden. og da var den også på 92,3. denne gang så det ut for at det ikke skjøt rett oppp att. som tidligere.

hva tru dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er på rett vei! Kroppene våre motsetter seg forandring så godt de kan og er det "hungersnød" så holder de på alt de har ;) . Stå på videre. Jeg tror det kan være nødvendig å skrive ned alt til du er sikker på hvor mye du får i deg og som du selv sier, få inn DAGLIG bevegelse. Trenger ikke være hardtrim hver dag, men bevegelse. Lykke til :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk kurs ble vi anbefalt ikke å veie oss mer enn en gang i uken (ikke at jeg klarer det altså). Men jeg vil anbefale ikke å veie deg flere ganger per dag og på fast tidspunkt på dagen. Svingningene i løpet av dagen kan være ganske store.

Håper at det løsner nå for deg. Ellers er det bare å stå på, med trim og fornuftig kosthold i passe mengder - ikke for mye og ikke for lite, MÅ vekten gå ned på sikt. Spiser vi for lite senkes stoffskiftet. Jeg noterer på nettet ALT jeg spiser, og noen kvelder må jeg spise litt ekstra - da tar jeg 1-2 hjemmebakte knekkebrød som består av bare forskjellig slag frø med litt pålegg. Jeg har gull-medlemsskap for tiden, så jeg får fordeling av kalorier på protein, karbohydrat og fett (eller har man også det i gratismedlemsskapet?). Uansett får jeg lett i meg for lite fett, og dette knekkebrød inneholder mye sundt fett.

Blir borte noen dager, må besøke min syke mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei får ikke det samme på gratis medlemskap som gull medlem. det som koster gir dere mer en det andre.

 

nei bruker ikke veie mang ganger dagen egentle. gjorde kansje det, å hvertfall når jeg så det endelig stemte ned fra 94,5 ned i 92,3. blir spennende se når det får gått en uke. om kommer ned på 91 da.

 

stå på alle samen :) selv om det går sakte, så må det vel løsne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eltevelte har du sjekket om din vekt veier det samme om du går på den flere ganger etter hverandre? Jeg har tidligere hatt en vekt som kunne ha en forskjell på 2,5 kg når jeg veide meg flere ganger etter hverandre.

Jeg vet at vi har tilgang til noe mer som gullmedlem enn som gratismedlem, men hva som er med i gratismedlemsskapet husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket nok til se at det skjer så lite.

d så ut til komme seg ned til de 92,3.men ser ikje ut for no mer skjer.

 

og ikje minsker jeg i centimeter heller, med tanke på d treningen jeg gjnnomfører.

 

men med tanke på alt som gått galt å går galt i livet så måtte d vel bli krøll med å få av overflødige kg og.

nesten gitt opp, men skal tren igjen i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp - du har da gått ned noe, 2,2kg ned er også ned. Alternativet om du ikke hadde prøvd, hadde kanskje vært oppgang? Det blir det lett for meg. Nå har jeg vært i Danmark siden torsdag hos min mor, og har tatt 1 kg på bare på de få dagene.

Søk heller råd hos legen, og få tatt blodprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig om dagen, så like før jeg sprekker.

ikke trent idag, får ta d igjen i morgen. men da rekker jeg ikke at d blir mer en 3 dager denne uken.men ikje så lite d heller :)

 

skal få sjekket opp hos legen. og etter d, evnt ernæringsfysiolog. var d ,d het?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut, det må gå rette veien om du holder på, du har jo klart noe. Kanskje er du på et platå, så det plutselig løsner.

Jeg trener 3 ganger i uken, når jeg registrerer tiden jeg bruker kommer jeg opp i 8-9 trimpoeng i uken. Men når jeg ser på pulsklokken burde jeg ligge mellom 6 og 8 trimpoeng, så jeg burde nok øke, men tiden strekker ikke til. Føler også at jeg trenger en dag mellom treningene.

Får du til å få samtale med ernæringsfysiolog er du heldig. Det er nesten umulig herover med mindre man er innlagt på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig så lang tid det eventuelle platået skal vær føre det løsner.

merker d skjer ting som jeg strir med, å som gjør at jeg nesten sprekker igjen som sagt.

 

men det med ernæringsfysiolog. kan bestill time selv. en time koster 500 kr. tru det var rundt det.

kanskje er det nok med 1 time , kanskje treng en fler. kommer an på om en ser d ikje hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallooo...

 

sliter fortsatt med at d står bom stille, men venter på time. høre litt å teste alle mulige ting. det med stoffskifte og antistoffer.

 

men dette med vo2 og kroppens alder , kondisjon og hva kroppen består av... i % på muskler fett vann ol..

er dette også hos lege eller spesielle steder en tar alt det?

 

 

gruer på en måte til be om mål stoffskifte og antistoffer, for dersom d ikke er problem med d,så er d jo tydelig at jeg ikke eter riktig. selv om følger dagsmenyer fra roede metoden.

 

men hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest eltevelte

hei igjen...'

nå trenge jeg nok masse motivasjon, for de siste to ukene har ikke vært bra. helg igjen daglig nesten.... :(

og like forvirrenes legetimen, tenkte få målt antistoffer å dt med stoffskifte.

 

først masse forsinket inn, så avbrutt av flere telefoner. å så pratet fort /stresset. og fikk vel egentlig beskjed om fikse meg selv....

 

imorgen er det trening, så får brett opp erma ,og igang på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så frustrerende når man ikke blir tatt på alvor av legen. Jeg har vurdert om jeg bør bytte lege, eller få meg en time på Medi 1 - hvor man betaler for konsultasjonen, og kan få tatt de prøver man vil - man betaler jo for dem. Min svigerinne går der og er godt fornøyd - hun skal mer ned i vekt enn meg.

Jeg har vært bortreist nesten en uke, kom tilbake på mandag. Jeg fikk sjok, når jeg veide meg tirsdag - 2,1kg opp på 6 dager. Men vekten er nå 100g under det den var før jeg dro til Spania, så det var nok mest veske. Jeg får prøve å holde fokus i tiden framover, selv om det blir mange fristelser.

I dag har jeg avspassert for å kunne trene på formiddagen, for jeg skal på julebord med jobben i kveld, så da får jeg ikke trent. Flotteste trening jeg har hatt hittil. Jeg hadde mye energi, og tok hardt i. Først 12 min oppvarming på tredemølle, så 1/2 time styrketrening i gruppe deretter 45min spinning. Det er mye lettere på formiddagen, enn på kvelden som jeg pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært flink da,med en slik god økt. kjedelig når vekta går opp, godt den gikk ned igjen-at d nok var veske.

 

jeg forstår ikke hva mer jeg skal gjør, hadde tenkt å unne meg et par nye klesplagg, men står bom så da frister det ikke ordne seg klær, selv om egentlig trengs.

 

dem har fått opp en slik vekt på treningssenteret. vurderer å ta en time å se.

 

men slik kroppsscanner de vis på søndagens sporty, livstilsprogrammet som pågår nå.

hvor kan en gjennomfør det tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...