Gå til innhold

Å holde seg slank resten av livet = telle kalorier hele livet?


Gjest kjerringa med staven
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest kjerringa med staven

Hei!

Når man har nådd idealvekten og klart å holde seg der en stund (er ikke der enda selv, men), er målet at man etter hvert skal lære seg å spise riktig mengde uten å måtte telle kaloriene? Eller er kaloritelling noe man på en måte gjør resten av livet...? Jeg bare lurer... For jeg tenker at det burde jo være det mest ideelle om man kunne lært seg å spise riktig uten å være avhengig av kalori-tellings verktøyene på denne nettsiden... Hvis det er mulig, da.

Tror dere det er mulig? Og i så fall, hvordan?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg absolutt er mulig!

 

Ved å telle (og registrere) kalorier over et års tid f.eks. lærer man veldig mye om hva hverdagskosten inneholder og hva man bør tyre unna. Etterhvert husker man det, uten å måtte ty til skjemaer, og styrer unna det man vet er veldig fett eller kaloririkt. Man kan det liksom utenat.

 

Og det ER jo ikke et stort mysterium at det å ha et balansert kosthold, bare spise godteri på lørdager, pluss trene 2-3 ganger i uka gjør de fleste slanke. Det er jo egentlig ganske logisk - og man trenger ikke telle kalorier for å skjønne det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjerringa med staven

Ja, det tror jeg absolutt er mulig!

 

Ved å telle (og registrere) kalorier over et års tid f.eks. lærer man veldig mye om hva hverdagskosten inneholder og hva man bør tyre unna. Etterhvert husker man det, uten å måtte ty til skjemaer, og styrer unna det man vet er veldig fett eller kaloririkt. Man kan det liksom utenat.

 

Og det ER jo ikke et stort mysterium at det å ha et balansert kosthold, bare spise godteri på lørdager, pluss trene 2-3 ganger i uka gjør de fleste slanke. Det er jo egentlig ganske logisk - og man trenger ikke telle kalorier for å skjønne det! ;)/>/>

 

Åh, takk skal du ha! Så godt å lese!! Jeg håper virkelig jeg kommer dit en dag at jeg kan tingene mer eller mindre utenat, slik at det går mer av seg selv. :)/>

 

Jeg er bare med i roede klubben GULL, da. Har ikke tatt noe kurs. Men jeg håper jeg etter hvert kan lære å holde meg slank på egenhånd likevel. Jeg synes roede GULL har veldig gode verktøy, og det har funket fint for meg hittil. Ikke så langt igjen til idealvekten, faktisk! :D/> Men jeg er jo litt nysgjerrig på hva man lærer på kurs da... og hva det er jeg går glipp av som jeg kanskje burde hatt med meg...

 

Er det noen som har meninger om dette? Burde alle gått på kurs, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått noe kurs. Og aner ikke hva de lærer der.

 

Men tenker som så at har du selvdisiplin, så trenger du ikke kurs! ;) Men det er jo enklere sagt enn gjort. For det er en kamp. Hele tiden. Både i fasen når du går ned og etterpå, i fasen hvor du skal holde vekta.

 

Du må virkelig ville det. Ville det nok. Og over lang tid. Ikke bare en kort periode.

 

Men gjør du det, så fikser du det! :) Lykke til så masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Bare en liten mening for en som har gått veldig mange kurs. Nå har jeg ikke tenkt å gå flere for jeg fant ut til slutt at det som gjorde at jeg klarte å ta av når jeg gikk på kurs kontra bare for meg selv var rett og slett at jeg hadde betalt så mye for det kurset at da bare MÅTTE jeg skjerpe meg. Det ble jo litt dumt da.

 

Men det er jo kjekt å gå på kurs også. Mye lått og løje og man får et ekstra puff. De siste kursene jeg tok var nettkurs og da mener jeg at du istedet kan bare ha et GOLD medlemskap for det er ikke så mye mer en får utav et nettkurs (untatt at det koster).

 

Bruk dette forumet, det har hjulpet meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...