Gå til innhold

Over 50 –


Gjest AlmaB
 Share

Anbefalte innlegg

I dag, den siste dagen i året, er vel en like god dag som den første? Nå er jeg tilbake der jeg startet på første Grete Roedekurs for 15 år siden. Mange kilo ned, mange opp - men altså i dag er jeg tilbake til start. Et sant jojoliv. Sukk. Og det blir vanskeligere og vanskeligere å gå ned for hvert år. Blir glad for hvert gram, men trist hver veiing hvor sakte det går nedover. Kroppen er ikke så villig som den var. Flere som har det som meg som vil følges ad denne vinteren/våren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på det nye året. Nå er det alt den 4. og du er kanskje godt i gang? :rolleyes:

 

Jeg begynner på kurs neste uke og vil gjerne ned noe mer enn gram kan en si. Kurset før jul var ganske mislykket, gikk vel ned 1,5 kilo, men nå skal det bli alvor. 2013 skal bli mitt år :):) og kanskje ditt??

 

Det er ganske ille hvoropphengt en blir i noen gram opp og ned. Ned betyr at en er glad og fornøyd og opp betyr depping og misnøye. Men nå skal det bli aller mest NED.

 

Jeg vil gjerne følge deg videre. Er 67 år og har flere årganger av Grete Rode bøker og kan snart alt untagen å følge ordentlig opp.

 

Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi igang, igjen.. Disse kursbøkene har hopet seg opp i nederste hylle også hos meg. Årganger. I tillegg til Fedons bøker - og andre selvstendige bøker med formål "et lettere liv".

Følges gjerne, Sarri. Jeg startet med å skifte navn fra jojojo til Brittg. DET er vel en god start på dette evighetsprosjektet. Kjenner nå duften av kylling og grønnsaker spre seg fra kjøkkenet og inn hit på sofaen hvor jeg har lagt meg til for kvelden. Huff...

Starter på kurs mandag , type aktiv denne gangen, så nå skal jeg skilles fra sofaen minst én dag i uka. Blir det en lykkelig skilsmisse, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke skilsmisse, det er bare en fridag!

Trenger kanskje litt mere fri den sofaen?

 

Her er det så glatt at jeg kommer ikke til postkassa engang. Dessuten hoster jeg, har hostet hele jula og det blir heller verre enn bedre. Ikke det beste utgangspunkt for noe som helst.

 

Men jeg begynner på kurs til onsdag. Skulle ha vært på trening i går men jeg sto over, og til mandag er det pilates. Da er vi mest nede på gulvet og når jeg kommer i horisontalen hoster jeg verre enn noen gang. UFF - dette er jeg lei av!! Men alle forkjølelser går over, eller?

 

Akkurat nå er jeg ikke veldig possitiv kjenner jeg.. ikke mening en å trekke deg ned. Skal oppmuntre mer når jeg kommer litt ovenpå igjen.

 

Ha en fin helg!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle forkjølelser går over, hvis det er forkjølelse. Men uansett hva det er, går det over, men kanskje kroppen trenger litt hjelp siden hosten har vart så lenge? Du er flink som trener selv om du hoster. Der hadde jeg vært full av unnskyldninger..

 

I dag hadde jeg et dilemma: Gå 10 minutter til butikken og handle det vanlige og gå tilbake - eller sette seg i bilen og kjøre til en større butikk og handle sunt? Det ble det siste. Nå ligger det 8 fiskefileter av forskjellige sorter i fryseren. + krisegrønnsaker. Altså sunn mat, men ingen mosjon. Nå begynner mørket å snike seg på..for sent å gå tur.. Men i morgen!! Da blir det garantert tur, med eller uten brodder!

 

Håper hosten gir seg hos deg så motivasjonen blir bedre for trening og komme seg ut.

:rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

 

Vil gjerne følge dere :)

 

Jeg er 52 år og har slitt mye med vekta siste åra, og det har gått opp og ned. Men klarer liksom ikke å komme meg under 90kg :(/> Var så flink for ca 6-7 år siden da var jeg nesten 100 kg og klarte å gå ned til rundt 75kg ved hjelp av GR.

Men etter jeg slutta og røyke i sept.09, og etter jeg fylte 50, har kiloene "sneket seg"på gradvis og i dag liker jeg ikke meg selv så godt. Jeg har fibromyalgi og ryggproblemer, og nå har jeg kommet i en såkalt "komfortsone"som jeg vil ut av. Derfor har jeg meldt meg på GR-Aktiv og skal starte 10.januar :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, nå er vi tre som skal følges. Har tjuvstarta denne uka, så jeg hopper inn på uke to i morgen, når Aktiv-kurset starter. :) Har gått en times tur i dag. Lykke til, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, nå er vi tre som skal følges. Har tjuvstarta denne uka, så jeg hopper inn på uke to i morgen, når Aktiv-kurset starter. :)/>/>/> Har gått en times tur i dag. Lykke til, jenter!

 

Kjekt at vi er flere så kan vi motivere hverandre :) Har ikke fått gått tur i helga pga sykdom, men i morgen :)/>/> Går et par små turer hver dag med hunden. Lykke til til dere også:)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! :)

 

Er visst fler som er syke?

 

Hosten min gir seg ikke, og nå har legen min snakket om Mykoplasma, hva nå det er. Må visst på nett og lese.

 

Greier ikke å tenke slanking, må bare ha et eller annet som glir ned i halsen, Er temmelig desperat. Har nesten ikke sovet på dagevis for jeg får ikke puste. Nå har jeg fått noe slimløsende, får håpe det hjelper -fort-..

 

Kurset mitt begynner i morgen. Har sikert gått opp,hvertfall ikke ned.

Jeg var så opptimistisk, men alle blir jo bra av hoste, så jeg får bare ha tålmodighet, nå er hele jeg på vent.

 

Godt å ha noen å beklage seg til. :huh:

 

Her ligger tåka tjukk og den fryser på bakken. Godt at jeg ikke må ut.Får ta livet med ro noen dager og håpe på bedre forhold både ute og inne :D

 

Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff for mykoplasma. Det kan ta tid - og av ogtil trengs det antibiotika for å bli kvitt elendigheten. Håper du slipper det. Skjønner det er vanskelig å fokusere på vekt når ikke kroppen er helt frisk. Tvi tvi og friskn til fort!

Jeg startet på "aktiv" i går. Er så støl i lårene at de er fortsatt som gele. Og armene skriker.... men det må vel til for å bli litt lettere.

Ble minus 1,4 siden nyttårsaften.

 

Ser i avisa at butikkene har gått tom for kylling - alle skal spise magert i januar - jeg hadde fileter i fryseren som jeg stekte med squasj og paprika og hadde en kinesisk stir fry saus over og byggris til til middag i dag. Og nå er jeg sulten igjen. Og igjen. Og igjen. :blink:

 

Lykke til til dere denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt legebesøk på meg, trodde jeg skulle dø...fikk ikke puste, Nå har jeg antibiotika og cortison. Cosylan, slimløsende og astmamedisin. I natt har jeg sovet ca 4 timer og det er rekord på de siste 14 dagene. Det var jo med diverse pauser det også, men jeg sov mer enn 3 min av gangen. Lå i stua med musikk og litt lys på og slapp å prøve å ikke hoste. Tror mannen min sov bedre også. ;)

 

Ikke kom jeg meg på kurset i går heller, det var utelukket. :(

 

Men nå må det gå den rette veien!!! :D

 

Du hadde jammen vært flink de første ukene av dette året. Jeg kommer nok etter. Må bare ta det med ro noen dager til(håper jeg). :mellow:

 

Sånn verking i muskler etter trening er vond, men egentlig god også. Da vet en at en har trent.. :)

 

 

Vi tastes.

 

Sarri. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke bra ut med den mykoplasmaen. En venninne av meg har hatt det. Høres ut som det samme - og samme medisinene. Hun gikk ned over fem kilo i sykdomsperioden - helt uten hjelp av Grete Roede - eller andre metoder... Hun orka ikke svelge. Så vi får håpe at det i det minste kommer noe godt utav det også for deg, selv om det er noe herk å være så dårlig. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Gode nyheter :) Å, nei, det er ikke så lett for alle. Har aldri gått ned av å være syk. bare midlirtidig med omgamgssyke. Men jeg må ha en pastill i munnen hele tide, til og med om natta. Da må jeg ha en sånn myk som kleber seg fast i ganen. Er litt bedre i dag, så da virker vel medisinen. Har sovet noen timer i natt også.

 

Ingen trening, :angry: og jeg som trener 4-5 ganger i uka.... Nå blir jeg vel helt satt tilbake til 0, og må begynne fra nytt med såre og lemstre muskler. Men det skal nok gå bare jeg blir frisk igjen.

 

Har ikke akkurat matlyst, men for meg er det godt at noe glir ned i halsen, for da klør det ikke så på en stund. Lurer på om en kan få dette omigjen? :o

 

Du får stå på du som kan :)

 

Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

Jeg har ikke fått vært inne siden sist for jeg er også sjuk, men føler meg litt bedre i dag.

Jeg var sjuk hele forrige helg men følte meg fin i begynnelsen av uka, og var på trning tirsdag. Jeg går på sånn gruppetrening for rygg pga min dårlige rygg, og jeg skal si jeg var stiv og støl onsdagen :/ Jeg har ikke trent på mange, mange år. Det er bare lett styrketrening for ryggen men alikevel. Det blir vel bedre etterhvert :)/>

Torsdag ble jeg sjuk igjen, og det var den dagen jeg skuille begynne GR-Aktiv, Men jeg dro ut og registrerte meg ihvertfall, og fikk veid meg. Jeg var ikke overrasket over vekta(94kg)for jeg har jo sett, og kjent på diverse klær at kiloene har sneket seg på :(/> MEN, selv om jeg er sjuk og ligger her på sofaen så er jeg i gang :)/> Jeg skal spise mat etter Meny 1, og prøver så godt jeg kan. I går kveld ble det frukt og yoghurt til kvelds, og en pakke med tomatsuppe med bønner og et eller annet i(det er sånn porsjonsposer man får kjøpt i butikkene)men det var bare 6%fett. I dag har jeg spist både havregrøt til frokost og hjemmebakt grovt brød(GR oppskrift)med ost/egg til lunsj. Bakte tidligere i uka :)/>

Utskeielsene blir honning i teen, og halspastillene for de er ikke så sunne da. Men jeg er bare nødt å bli frisk igjen.

Så i kveld skal mannen min, og jeg, lage noe etter GR oppskrift til middag/kvelds :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff for sjukdommer. Jeg får holde tralten i gang for oss alle tre.. :) har gått 8,5 km på ski i dag - i minus 15 kuldegrader - sofaen og fyr i peisen nå. Det fortjener jeg. Gleder meg til middag - biffstrimler med någo attåt. Er skrubbsulten. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere.

 

Lang skitur, hm.. tror jeg har lagt opp jeg gitt. Så sprek du er.

 

Her er det ny diagnose: Julestjerne!! :lol: Livsfarlig plante!!

 

Du får trimme og slanke deg du som kan, så får jeg komme meg og komme igang når jeg ha fått igjen pusten.

 

Dere hører fra meg!! :)

 

Sarri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...