Gå til innhold

O L I V I A S ' d a g b o k


Gjest Olivias
 Share

Anbefalte innlegg

N å

er jeg klar til å ta fatt på veien til 68 kg (det høres så fint ut å si høyt)... Vekta har bikket 80+ og jeg er sur.

 

U t f o r d r i n g e n e

er mange, men mest av alt godteri og hastverkmat i en hektisk fase som jobbende småbarnsmamma.

 

F o r d e l e n e

er at jeg trener jevnlig, har en frisk kropp og en slank og flott mann.

 

 

I morgen starter jeg ukentlig veiing og måling. Måldato er 1. mai. Åh, så moro det skal bli!!!

 

 

- O l i v i a s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Hei Olivia! :)

 

Ser du har akkurat samme mål som meg! Jeg kikker gjerne innom dagboken din for å se hvordan det går med deg og heie deg frem mot målet ditt!

 

I min egen tråd, "En lettere vår" er vi mange motiverte damer med nokså like mål! Du er velkommen innom der også, hvis du vil slå deg sammen med flere for motivasjon! (Tråden er opprettet av 2+m, aner ikke hvorfor det står det, det skulle stått mittår)

 

Lykke til frem mot de smekre 68! Det klarer du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen, tusen takk! Jeg følger dere mer enn gjerne!

 

Vel... vekta viste 83,1 kg dag èn.

Ikke gøy, men et realt spark bak.

 

Etter 20 kilos nedgang på Roedekurs våren 2003, passer det med et jubileum med nær gjentagelse i år.

I mellomtiden har jeg blitt 33 år og gått skrittene fra student til småbarnsmor.

 

Det blir N I C E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Nøyaktig samme startvekt, også, vi da! ;) Jeg var også 83,1 da jeg gikk på vekta 1. januar. Men nå suser vi nedover og i mål, begge to! :)

 

Ja, Roede fikk meg også godt ned etter mitt andre svangerskap, men så bar det opp igjen i mitt tredje, og der har det jojet etterpå. Men nå gidder jeg ikke lenger se på de fine klærene som har hengt i skapet og ventet på at jeg skal komme inn i dem. Det er jo nederlag hver vår/sommer å merke at det gikk ikke denne gangen heller. Kom meg inn i en del av dem etter god egeninnsats for ett år siden, men nå skal jeg HELT i mål - og bli der!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig samme startvekt, også, vi da! ;)/> Jeg var også 83,1 da jeg gikk på vekta 1. januar. Men nå suser vi nedover og i mål, begge to! :)/>

 

Ja, Roede fikk meg også godt ned etter mitt andre svangerskap, men så bar det opp igjen i mitt tredje, og der har det jojet etterpå. Men nå gidder jeg ikke lenger se på de fine klærene som har hengt i skapet og ventet på at jeg skal komme inn i dem. Det er jo nederlag hver vår/sommer å merke at det gikk ikke denne gangen heller. Kom meg inn i en del av dem etter god egeninnsats for ett år siden, men nå skal jeg HELT i mål - og bli der!!! :)/>

Masse lykke til Olivia! Samme mål som meg ser jeg:) Sammen klarer vi dette!!!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til Olivia! Samme mål som meg ser jeg:) Sammen klarer vi dette!!!!!

 

Og jeg har akkurat samme mål som dere!

 

Veier 80 kg og skal ned til mine gode 65 som jeg trives så godt på, men så sjelden klarer å holde.

 

3-barnsmor, minstemor er 3 mnd. Jeg gikk lite opp i siste svangeskap så disse kiloene som sitter nå, de er gamle. Studentfasen er over for min del også, og i innspurten på studiet for et par år siden røyk det mye vekt på. Jobben jeg har hatt til jeg gikk ut i permisjon er fryktelig travel, og jeg kjenner at overvekt og dårlig form rett og slett ikke er kombinerbart, så det er bare en ting å gjøre, og det er å finne formen igjen til jeg skal begynne på jobb 1. august.

 

Lykke til, blir gøy å følge dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Og jeg har akkurat samme mål som dere!

 

Veier 80 kg og skal ned til mine gode 65 som jeg trives så godt på, men så sjelden klarer å holde.

 

3-barnsmor, minstemor er 3 mnd. Jeg gikk lite opp i siste svangeskap så disse kiloene som sitter nå, de er gamle. Studentfasen er over for min del også, og i innspurten på studiet for et par år siden røyk det mye vekt på. Jobben jeg har hatt til jeg gikk ut i permisjon er fryktelig travel, og jeg kjenner at overvekt og dårlig form rett og slett ikke er kombinerbart, så det er bare en ting å gjøre, og det er å finne formen igjen til jeg skal begynne på jobb 1. august.

 

Lykke til, blir gøy å følge dere!

 

 

Hei Snelle! :) Så kjekt å lese om deg, også! Det er så flott å oppdage andre damer i lignende situasjon, som vi kan kjempe oss i mål sammen med! Dette klarer vi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snelle og Rosa også!

 

Så gøy at vi er flere i samme .....eh size! Det er veldig motiverende å ha felles avstand og mål. Jeg vrir meg av venninner som vil D Ø hvis de blir kvitt de der T O fæle kiloene. Samtidig er det mange som har mange flere kilo til overs enn oss og som skulle ønske de var i vår kropp.

 

Bli gjerne med på rapport her mandager. Etter fem flinke dager og konstant sultfølelse (bare i hodet altså) føler jeg meg nesten T Y N N, høh, høh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uka er gjennomført og jeg veier 79,7 kg, altså ned 3,4 kg. Mye er væske, men det er en flott start og jeg er fornøyd!

 

Kroppen føles lettere, strammere og jeg er mer opplagt. Har nok spist litt for lite denne uka, noe jeg skal justere fra i dag av. Det er blitt tre gode og varierte treningsøkter med forbruk av tilsammen 2000 kcal. Sitter mye på jobb, men har droppet TV og sofa etter at englebarna er i seng.

 

I tillegg har jeg vært flinkere til å legge meg om kveldene. I ukedagene var lyset slukket til 23.00 og D E T fatter jeg ikke at skal være S Å vanskelig!!!!

 

Er forberedt på en liten nedtur om ei uke. Det er jo viktig å ikke være alt for positiv, tihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uka er gjennomført og jeg veier 79,7 kg, altså ned 3,4 kg. Mye er væske, men det er en flott start og jeg er fornøyd!

 

Kroppen føles lettere, strammere og jeg er mer opplagt. Har nok spist litt for lite denne uka, noe jeg skal justere fra i dag av. Det er blitt tre gode og varierte treningsøkter med forbruk av tilsammen 2000 kcal. Sitter mye på jobb, men har droppet TV og sofa etter at englebarna er i seng.

 

I tillegg har jeg vært flinkere til å legge meg om kveldene. I ukedagene var lyset slukket til 23.00 og D E T fatter jeg ikke at skal være S Å vanskelig!!!!

 

Er forberedt på en liten nedtur om ei uke. Det er jo viktig å ikke være alt for positiv, tihi...

Så bra resultater! GOdt med en slik pangstart tenker jeg! Jeg burde også tilbringe mindre tid i sofa og legge meg senest 23.00. Ser du får det til nå, skal selv gjøre et hedelig forsøk i kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Jeg har også vært fokusert på at søvn har mye å si for at jeg skal lykkes denne gangen. Er ikke helt i mål i forhold til leggetidspunkt, men det har blitt bedre. En gammel vane som er vond å vende. Men det skal gå.

 

Forrige mandag, min veiedag, hadde jeg gått ned til 80kg, altså to ned på en uke. Spent på morgendagens veiing. Blir nok en del ned, mye sykdom her i gården. Har måttet presse maten i meg og har ikke fått trent. Kjenner jeg faktisk er irritert over å ikke ha vært i stand til å trene. Har ikke lyst til å miste så mye muskelmasse. Den trengs jo. Krysser fingre for en frisk tilværelse snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

He he... -Det ble ikke mye ned likevel. Fortsatt 80 kg. Det er igrunn helt greit denne gangen, siden jeg gikk ned to kg forrige uke. Da får det stabilisert seg, så det ikke går for fort. Dog ble jeg motivert til å satse videre, for neste uke vil jeg se at jeg er under 80!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport uke to; ned 1,2 kg, tilsammen 4,6 og jeg veier 78,5 kg.

 

D E T hadde jeg ikke trodd etter ei drittuke med barnesykdom, rot og rabalder. I tillegg har jeg fordøyd ti kanelboller, ei bøtte popcorn og i går masse sjokolade (som erstattet lunsj og middag. Fy.) Måltider, trening og søvn har gått rett vest, men når man til enhver tid er oppe og vandrer, trøster og skifter - ja, det er kanskje døgnjevn forbrenning som er greia, hø, hø.

 

Kiloene merkes godt, både på buksene og på skuldrene. Måtte de ta et godt jafs på ryggen også...

 

Mittår: Vekta er ikke alltid veiledende. Måler du? Jeg gjør ikke, men lurer på om det kan være en fin motivasjon de ukene som ikke gir så gode vektresultater!?

 

Alle sammen: D E T T E K L A R E R V I ! ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Nei, Olivias, jeg måler ikke. Gidder ikke... :P Har gått såpass greit at jeg ikke har kjent behov for det. Men jeg merker jo at målet har blitt bedre fordi klær sitter løsere! Juhuu! :)

 

Veiedag i dag: 79,1kg Ned 0,9 siste uke. Fornøyd.

 

Vil ha armer og ben som fungerer, så jeg får trent snart!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Ny veiedag i dag: Fortsatt 79,1 -samme som sist uke. Og DET er jeg storfornøyd med å ha klart siden jeg har vært tre dager på seminar på hotell med flust i deilige fristelser rundt meg døgnet rundt. Joda, jeg tillot meg å smake og nyte helgen, men med måte, og så var jeg veldig flink ellers i uken, så litt nedgang i uken og oppgang i helgen gikk akkurat i null. Satser på å se 78 neste uke! :)

 

Og så oppdaget jeg i helgen at jeg har passert EN HEL MÅNED uten å røre godteri!!!!!!!!! Føler meg flink og det gir et lite løft, det trengs. Har smakt litt på chips og popkorn og slikt, men ikke noe sjokolade, smågodt, osv, (sukkerholdige ting)- ei heller brus. Er kommet over suget og abstinensperioden, så det går helt fint. Men er klar over at dersom jeg smaker, er jeg i garnet igjen....

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Forrige uke avga jeg ikke rapport. Var bortreist mandag til fredag på et hotell med SÅ ekstremt dårlig nett at jeg ga opp.

 

Uansett; dagens vekt viste 77,5 kg, det samme som forrige uke. Er også fornøyd etter hotellopphold og ekstremt sosialt opplegg uten anledning til trening.

 

Er dere enig i at mangel på kontroll er demotiverende og et slit? Etter å ha sett kveldens Puls på NRK prøver jeg å definere egen situasjon. Ja - vekt og trening går til hodet på meg og jeg sliter med å fine balanse mellom vanlig kost, trening og vekt. Hotell med ferdig dandert tallerken med saus og kjøtt gjør meg stressa. Jeg kan ikke sitte med knekkebrød og cottage cheese når helgebesøket serveres rykende ferske rundstykker og rekesalat. Jeg klarer ikke holde fingrene unna lørdagskaka når den er servert. Det rigide regimet funker best. Ååååh!!!!

 

Uansett, nedover går det og øvelse gjør mester....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag (det blir noen av dem i løpet av uka, hø, hø) og jeg veier 76,1 kg. Jeg er veldig, veldig overrasket. Jeg har ingen godteriavtale, trening (familiturer, ja) har utgått i nesten tre uker og jeg har vært mye på jobbreise og hoteller de to siste ukene. Dagens skitur var NYDELIG!

 

Kan mye vann ha stor påvirkning? Er det jevne måltider? Er det bare livet med små barn og lite stillesitting, vel å merke tvungen sådan, som påvirker resultatene?

 

Jeg har det veldig fint og de syv kiloene i minus på fire, eller fem?, uker merkes jevnt over på kroppen.

 

Mittår? Hvordan går det? Og dere andre som var på tidligere?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dagens melding: 75,3 kg og 800 gram i minus på to uker.

 

Tallet er ikke imponerende, men jeg er jo kjempefornøyd med å ha tatt av nesten åtte kilo siden 14. januar. Dessuten funker det bra å ikke ha et rigid opplegg. Jeg klarer å kose meg LITT og slappe av selv om treningsøkten må bli med tanken. Det er god forutsetning for varig vektkontroll, for det er jo det jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivias

Ny mandag, nye muligheter og nytt tall: 74,8 - altså minus 8,3 kg totalt.

Moro, men litt ergerlig, for vekta viste 400 gram mindre på fredag. Og jeg som har vært überflink i helga. Men verst av alt, man blir jo søren meg så skrudd i toppen. Av firehundre G R A M :)))))

 

En betennelse i ryggen har satt en effektiv stopper for all trening. Det vil si, jeg kan og må gå turer, men jeg vil så gjerne L Ø P E. De bare grusveiene som dukker fram gjør meg vilter etter å trene ute. Det viktigste er likevel å bli fresh i ryggen, for nå nærmer påskeferie, lange skiturer i blankpolert fjellheim og, ja, masse mat og snacksfristelser seg...... Tror de mentale forberedelsene bør påbegynnes allerede nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mittår!

Hei Olivias!

 

Her er jeg! :)

 

SÅ FLINK DU HAR VÆRT!!!!!

 

Det har ikke jeg....! :blink:

Jeg falt rett igjennom!

 

Som jeg avsluttet med sist jeg skrev, har vært knallflink i over en måned uten sukker, men skrev at smaker jeg en eneste ting, havner jeg på kjøret igjen! Har fått bekreftet at det er rett. Var i Oslo med mannen og unnet meg noe godt. Ikke lurt. EN sjokolade så veller suget tilbake.

 

Har ikke lagt på meg så mye, men i hvert fall ikke gått ned. Bursdag for guttungen min til helgen, -SÅ har jeg fått mannen min med meg på å satse sammen frem mot sommeren. Da blir det nok lettere. SKAL nå målet denne gangen, nemlig. Blir inspirert av å lese hvor godt det har gått med deg, Olivia!

 

Og ja, -jeg er enig med deg i at mangel på kontroll er demotiverende og et slit. Men nå skal støvet børstes av, og målet nås!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivias

Å, der er du! Hurraaa!!! Jeg har savnet deg :)

 

Jeg vet A K K U R A T hvordan du har det. Been there, done that, maaaaaaaaange ganger. Det er imidlertid bra at du ikke har gått så mye opp i vekt igjen :)))

 

I dag snek jeg meg på vekta selv om Roede selv ikke liker det sånn. Jeg spiste godteri på tirsdag. Sjokolade, potetgull O G is i skål. Jeg var sur, selvmedlidende og følte valget var bevisst, men måtte i slankemoduset dysse angeren i etterkant. Alikevel har jeg følt meg lett i beina. Vekta viste 73,9, noe jeg ikke har veid på over 10 år. Jeg spiser nok for lite og for magert, men unner meg litt godteri, rødvin og til og med søtbakst. O G det funker.

 

Jeg sier ikke at du skal gjøre det samme. Du vet jo best hva som passer for deg. Men ukontrollert overspising av godteri er min store last og for varig vektkontroll den mestringsarenaen som gjenstår. Jeg skal spise litt, sist i lunsjen i sted... Mitt siste prosjekt er observasjonsstudiet. Jeg tar like mye som de slanke jeg omgås. To ruter til kaffen er jo helt fantastisk og smaker bedre enn 24. Etterhvert skal jeg gjøre det samme når jeg er aleine og ikke begrenser fråtsingen fordi andre ser meg...

 

Vel, oppe i all den fornuftige moraliseringen; jeg har ikke trent på tre uker.

 

God helg med bursdagsfeiring og det som hører til. Jeg heier på D E G :)

 

Klem O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Olivias

En liten og forsinket rapport denne uken; minus 200 gram. Pøh, det var ikke rare premien for god innsats... Er det ikke rart? Når man har nådd tallet som ser bra ut, så vil man litt til. Er slanking litt avhengighetsskapende?

 

Formen er god, ryggen bedre og søndag fikk jeg drømmebemerkning i svømmehallen. Ei kollega som skulle ønske hun hadde min kropp. Hva gir du meg? Fantastisk, fantastisk oppløftende :) Tenk, jeg fikk kommentar for figuren min!

 

Nå har de mentale påskeforberedelsene startet. Jeg vil så utrolig gjerne klare å holde meg i skinnet. Tar fri fra fredag og drar på hyttetur nesten hele påska. Påskegodt er paradis og jeg det blir beinhardt å holde seg fra å ta av hvis jeg først begynner...

 

Mittår? Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olivias ;)

 

Så utrolig flink du har vært! Gratulerer med super nedgang ;)

 

Har fulgt dere litt fra sidelinjen - synes du skriver så utrolig morsomt og bra!

Lykke til med påskegodtet - kjenner godt til at det er en skikkelig risikosport å "bare" ta en....

 

God påske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivias

Hei Soleie68, så fint at du også er innom! Hvordan går det?

 

TEnkte bare å oppdatere status før avreise til påskefjell, sjokolade og en ventet kontinuerlig kamp ...

Dagens vekt; 73,1 kg og ned 10 kg tilsammen. H U R R A!

 

Det gir meg et ekstra spark bak før jeg entrer vekta igjen neste uke. I stedetfor å fokusere på det jeg går glipp av skal jeg glede meg over formen, godfølelsen og så mye gratis aktivitet som ski og aking gir.

 

G O D P Å S K E :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...