Gå til innhold

1973-er du her :-) Og andre kanskje også?


Gjest nedogblider
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nedogblider

Jeg og 1973 traff hverandre inne på "Ny i Grete Roede" forumet, men siden vi begge hører hjemme her så lager vi en egen tråd for støtte og motivasjon.

 

Selv er jeg 75-modell og skal totalt ned ca 15 kg. Jeg går internettkurs og er veldig fornøyd med dette, og har allerede tatt 3 kilo :-)

 

Hvis det er flere som vil henge på med oss er dere hjertelig velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og 1973 traff hverandre inne på "Ny i Grete Roede" forumet, men siden vi begge hører hjemme her så lager vi en egen tråd for støtte og motivasjon.

 

Selv er jeg 75-modell og skal totalt ned ca 15 kg. Jeg går internettkurs og er veldig fornøyd med dette, og har allerede tatt 3 kilo :-)

 

Hvis det er flere som vil henge på med oss er dere hjertelig velkommen!

 

 

Hei hei...

 

Jeg er her;) Veldig fersk bruker men håper dette virker denne gangen. Har dratt på meg noen kg

etter ett svangerskap og røykeslutt. Nå vil jeg ned igjen og hae prøvd mye, men det

resulterer som regel i ett par kg pluss istedet.

 

Jeg er litt tvilende for jeg syns jeg skal ha så mye mat.... Men jeg må jo gi det

en sjangse:)

 

Koselig om fler slår seg med oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Jeg og føler det er mye mat. Men jeg tror det er problemet mitt. At jeg har pleid å spise så lite og så blir jeg så sugen på chips og sjokolade at kaloribudsjettet sprenges helt hinsides.Så jeg merker nå at når jeg spiser det jeg skal i løpet av en dag så får jeg ikke lyst på snop og chips :-) Men utfordringen min er i helgene hvor måltidene forskyver seg. Da synes jeg det er vanskelig å få i meg nok, men i dag skal jeg til byen og da skal jeg ta med frukten min i vesken så kan jeg spise underveis :-)

 

 

 

Jeg har et lite prosjekt på si her nå :-)

 

Jeg synes middagene våre blir så kjedelig til hverdags, for vi har kommet inn i en tralt med de samme middagene igjen og igjen :-)

 

Så nå skal jeg prøve ut en ny oppskrift i uken!

 

Så denne uken hadde vi Fullkornswrap med svinekjøttdeig. Jeg fulgte oppskriften helt, og det var veldig godt! God smak og nok mat! http://www.greteroede.no/1681360.o2

 

Nå lurer jeg litt på om jeg skal prøve meg på en sånn Helgekylling i morgen :-) Ser veldig enkelt ut og godt ut også. http://www.greteroede.no/53479741.o2.html

 

Har du noen middagstips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel der jeg har vært også spist alt forlite så kroppen har vært i sparemodus det meste av tiden....

 

Jeg holder også på ,med å prøve ut middagsoppskriftene her inne.

Har til nå vært igjenom wok med marinert kyllingkjøtt KJEMPE GODT.

HAdde Grov wrap i går og det syns jeg også var godt. Ble litt rester så det bruker jeg som lunsj i morgen.

 

I morgen skal jeg prøve pølsegryte så er det taco salat og skinke og makaroniform...

Jeg planlegger middag for en uke av gangen og handler en gang i uka. Syns det fungerer veldig bra.

 

I dag hadde jeg midd høyeste score på registreringen 10,0 tiltross for at jeg brukte alle frimerkene... Blir ikke helt klok på den, men kommer seg vel med tiden.

 

Er veldig spent på vekta på mandag merket forskjell på en bukse i dag som har vært litt trang.

 

Jeg har prøvd å være litt aktiv men det er vanskelig å få tid til så mye av det. Har gått meg turer på 1 time 3 ganger og trener 15 min med øvelser hver kveld..

 

Har du noen middagstips som er gode? Gjerne fisk jeg spiser ikke fisk og det må jeg jo starte med.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Jeg har nettopp oppdaget at jeg har veiedag i dag! Så jeg skulle vært på vekten. Men hele forrige kurs gikk om tirsdagen så jeg tenkte ikke på det... Så jeg må veie og måle i morgen. Anbefaler deg på det sterkeste å bruke målebåndet også. Det er veldig kjekt å se cm-erene forsvinne :-)Hvordan gikk det med veiingen din i dag?

 

Jeg har noen veldig gode oppskrifter på fiskesupper. Særlig hvis du liker litt hot mat. Ikke minst - for du kjenner ikke fiskesmaken så veldig :-)

 

Selv er jeg glad i fisk, men liker godt suppene for de er så lette å ha i frysen. Jeg lager STORE porsjoner av suppe - uten fisk - og fryser ned. Og så koker jeg fisken i suppen den dagen vi skal ha det til middag.

 

Hvis det er interessant så skal jeg skrive ned oppskrifter til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp oppdaget at jeg har veiedag i dag! Så jeg skulle vært på vekten. Men hele forrige kurs gikk om tirsdagen så jeg tenkte ikke på det... Så jeg må veie og måle i morgen. Anbefaler deg på det sterkeste å bruke målebåndet også. Det er veldig kjekt å se cm-erene forsvinne :-)Hvordan gikk det med veiingen din i dag?

 

Jeg har noen veldig gode oppskrifter på fiskesupper. Særlig hvis du liker litt hot mat. Ikke minst - for du kjenner ikke fiskesmaken så veldig :-)

 

Selv er jeg glad i fisk, men liker godt suppene for de er så lette å ha i frysen. Jeg lager STORE porsjoner av suppe - uten fisk - og fryser ned. Og så koker jeg fisken i suppen den dagen vi skal ha det til middag.

 

Hvis det er interessant så skal jeg skrive ned oppskrifter til deg :-)

 

 

å ja takk det vil jeg gjerne ha!jeg må jo begynne å spise fisk og ikke minst må datteren min lære å like det.

Veiingen gikk supert jeg er så happy men skjønner fortsatt ikke at det går ann å spise så mye mat og gå ned 1,7 kg på 1 uke.

Nå er jeg iallefall overbevist he he... Gleder meg til å høre dine resultater også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Så fantastisk med 1,7 kg ned!! Men du - husker du å måle cm også? Anbefaler dette!

 

Jeg er kjempefornyd! Ned 1 kg er kjempebra det også :-) Og god og mett hele tiden.

 

I dag blir lang jobbdag og lang kveld også så det må bli noe raskt til middag. Fiskekaker og rotmos - lager potetmos med halvparten potet og halvparten blomkål. Synes det er veldig godt!

 

Oppskrifter skal komme, håper jeg rekker det i morgen!!

 

Ha en kjempefin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott 1 kg er jo flott om du bare spiser sundt.

Jeg laget skinke og makkaroni grateng i går den var god men litt smaksløs.... Jeg fylte på med litt blomkål og brokkoli også.

Sliter fortsatt med å få inn all maten jeg skal ha føler meg stappfull i magen etter hvert måltid og det er litt ubehagelig.

Ha en flott dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo:-)

Er det plass til en til hær ?

Er 42 år,skal ned ca 18 kg til .var oppe i 95 kg i 2012 - nå er vekta på 85 kg -så det er bare å fortsette....

jeg er gift og har to barn Er utdannet kokk ,har jobbet som det i 100 år kjennes det ut som ...har jobbet en del med ernering og endring av kosthold ,MEN det er jo å følge alle gode råd selv ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Er det plass til enda en til her kanskje? jeg er 29, 1,62 høy og 70,7, har veiing på tirsdager.

 

jeg har en oppskrift på en middag som er utrolig god

 

kyllingfilet og asparges med en saus man lager av creme fraiche, soyasaus og ha oppi litt rødløk.

 

Laget dette til en kompis av meg og han sa det var det beste han hadde smakt:)

 

Jeg ønsker forresten å gå ned 8-10 kg til mars, tror dere det er realistisk?

 

for 3 år siden veide jeg 98 kg,men slet med å gå fort ned da jeg slet med mye vann i kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Så koselig med flere her!

 

1973, Da skal jeg jammen prøve meg på makaronigrateng, og gjøre som du foreslår - mer krydder :-)

 

Jeg har prøvet helgekylling i helgen, og den var god. Lett å lage, gjorde seg selv i ovnen. Og til en annen gang vet jeg at jeg kan bare ta det jeg har av krydder og stappe inn under skinnet :-) http://www.greteroede.no/53479741.o2

 

Englejenta - takk for middagstips. Men jeg tror kanskje det blir litt lite kalorier for meg - jeg er på meny 2 og jeg må spise GAAAAANSKE mye asparges for å komme opp i full middag. Men asparges er jammen godt! Eller har du ris eller poteter til?

 

KS1970 - så spennende at du er kokk, da! Men jeg synes ikke du skal føle på at du ikke følger dine egne råd.

 

Englejenta og KS1970 - går dere på kurs? (selv går jeg på internettkurs) Og hvilken meny følger dere?

 

Koselig med flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

har gått flere grete roede kurs tidligere ,gikk ikke på kurs i fjord da jeg tok av 10 kg :-) synes jeg klarer meg greit ,henter motivasjon ved å være på forum hær :-) holder meg på ca 1300 kcal, -tur på ca 40 min om dagen med moderat gange pluss pilates 3 ggr pr uke. går ned fra 0,5 -1 kg uken om jeg gjør som planlagt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Jeg har gått på 2 kurs så jeg vet liksom hva jeg skal spise osv, ligger på mellom 1300 og 1400 kalorier daglig, jeg er egentlig veldig småspist av meg, men for 4 år siden begynte jeg på antidepressiver som gjorde at jeg gikk opp 20 kg så jeg tilslutt veide 98, heldigvis er 28 kg borte så nå har jeg igjen 10 kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på 2 kurs så jeg vet liksom hva jeg skal spise osv, ligger på mellom 1300 og 1400 kalorier daglig, jeg er egentlig veldig småspist av meg, men for 4 år siden begynte jeg på antidepressiver som gjorde at jeg gikk opp 20 kg så jeg tilslutt veide 98, heldigvis er 28 kg borte så nå har jeg igjen 10 kg:)

Hallo ;-)

min erfaring er om man går for fort ned er det vanskelig å bli der ,tar men for hart i ,er det lettere å sprekke eller gi opp .varig slanking tar tid .jeg prøver å tenke på hva jeg faktisk har tatt av ,hvor flink jeg har vært ,kjenne etter at sunn mat gir meg overskudd og motivasjon til å fortsette å spise sundt .ikke fokusere på hvor mye jeg må gå ned -for meg er det demotiverende:-)

jeg synes gjennomsnitlig 0,5 kg i uken er realistisk .noen uker er mer enn 0,5 noen uker mindre enn det ,av og til går jeg til og med opp ,men iløpet av en mnd er det vektnedgang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Ja det er sant det:) ble sen frokost i dag 12.30, ble havregrøt og nå har jeg nettopp spist 2 proteinpannekaker, nam nam, så blir det proteinshake og frukt før og etter trening i kveld og laks og eggerøre til kveldsmat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant det:) ble sen frokost i dag 12.30, ble havregrøt og nå har jeg nettopp spist 2 proteinpannekaker, nam nam, så blir det proteinshake og frukt før og etter trening i kveld og laks og eggerøre til kveldsmat:)

det høres godt ut :-)

skal ha hjemmelagde kjøttkaker ,mas fra ungene -blir en utfordring å spise lite nok ,det e jo såååå godt tenker jeg må legge vekt på grønnsakene og grønnsakspure :-)

pilatestrening i dag ,må jobbe litt med motivasjonen der i dag !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg må jobbe med er å kutte ut brus og drikke vann i stedet, det er det jeg sliter med huff

ja det e vanskelig å kutte ut ting man liker ! har du en plan om hvordan du skal klare det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juuuhuu :)))

klarte å spise bare 120 gr kjøttkaker ,det holdt hart men det gikk bra :-) det blei to igjen -skynta m å gi det til hunden ....enda han å e på slanking huff,,ja,ja hihi.

Har en drit dag ,har lyst på alt og har ikke lyst å gå tur eller trene ,men æ blir å gjøre det ,æblir å gjøre det ,æ blir å gjøre det !!!!ooooææææææ.....

sorry men det må ut ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kutte det fullstendig ut å drikke bare vann, får nok abstinenser men det får så være hehe

Klare du det så e du jo kjempe tøff ;-) lykke til med bruskutt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det:) har klart meg en hel dag nå hehe, var i byen med venninna mi i dag og hu spurte om jeg ville ha en brus og jeg klarte å si nei, STOLT :)/>

Ja da har du jo vært kjempeflink:-) det e godt å tenke på når man har vært flink :-)

stå på !!!

 

i dag har æ spist dobbel kvelds og ikke frokost :-( lure på om det vil vises på vektnedgangen på mandag -har akkurat spist så nu kommer angeren......men i morgen blir en perfekt dag .da skal æ følge dagsrasjonene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se flere som hiver seg på her:)

Dagene går veldig greit syns jeg men jeg må planlegge litt mer nå. Og huske på å spise.

I går prøvde jeg jordbærsmoothien til kvelds nam nam... Jeg brukte frossene bær og det ble nesten som sorbe is.

Rett og slett kjempegodt. Fint å bruke visst man er litt sugen på kvelden.

 

Jeg spser også mye til kvelds men skal jeg få i meg alt må jeg det.. Jeg tror ikke det har så mye å si bare det er innenfor og man spiser jevnt hele dagen.

 

jeg begynner endelig å få til mat registreringen og kostholdscoren. Ligger på 7,5-10 hver dag og det håper jeg er bra nok.

Ha en super dag. :)

 

jeg skal snart ut å trille lang tur i flott vintervær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

mulig dere har skrevet dte før, men hva ligger dere på sånn kalorimessig? i dag blir det spinning og styrke på meg, kjenner det skikkelig i låra i dag etter dansetimen i går hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...