Gå til innhold

Ned 32 kg, null motivasjon


Ingardina
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

Jeg har gått på tre kurs siden april 2012 og gått ned ca 32 kg siden starten, er veldig fornøyd med dette, men skal enda ned ca 7 kg før jeg er i mål. Vektreduksjonen har gått smertefritt helt fram til nå. Etter jul har ting sklidd ut, klarer å ta meg inn igjen i noen dager, men så sklir det ut igjen. Er rett og slett ikke motivert i det hele tatt og trenger seriøst hjelp. Har flere dager i uka med overspising og vanvittig dårlig samvittighet. Har nettopp vært forkjølet, da sklei det ut med trening, og etter det orker jeg ikke tanken på å trene.

 

Har hele tiden vært redd for at dette skal skje, men ikke lagt noen plan for hva jeg skulle gjøre når/hvis dette skjedde. Nå er jeg i krise her, for jeg vet ikke hvordan jeg skal få slutt på dette. Alt jeg har jobbet for kan jo ikke skli ut nå :(

 

Vær så snill..hjelp :unsure::(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Litt for sent på kveld til å svare godt på innlegget ditt, men litt kan jeg jo få skrevet :)

 

Husk, motivasjonen er der, så må du finne frem vilja ;)

 

Du har jo gått ned så mye. Ikke bra å skli ut slik du gjør, men prøv å stabliser deg litt. Og om du ikke orker tanken på å trene så sett deg små mål som å gå en tur på 15-20 min hver dag, kom deg ut i frisk luft :)

 

Viktig å ta tak i overspisingen, men det er bare du som vet hvilken straegi som fungerer for deg! Du må få trua på deg selv igjen, ta tak i det som er grunnen til overspisingen, da kommer du deg på rett kjøl!

 

Lykke til! You can do it and you know it!!

 

Og masse grattis me alle de kg du har blitt kvitt!! :D

 

Ps: Du hører kanskje mer fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt for sent på kveld til å svare godt på innlegget ditt, men litt kan jeg jo få skrevet :)/>

 

Husk, motivasjonen er der, så må du finne frem vilja ;)/>

 

Du har jo gått ned så mye. Ikke bra å skli ut slik du gjør, men prøv å stabliser deg litt. Og om du ikke orker tanken på å trene så sett deg små mål som å gå en tur på 15-20 min hver dag, kom deg ut i frisk luft :)/>

 

Viktig å ta tak i overspisingen, men det er bare du som vet hvilken straegi som fungerer for deg! Du må få trua på deg selv igjen, ta tak i det som er grunnen til overspisingen, da kommer du deg på rett kjøl!

 

Lykke til! You can do it and you know it!!

 

Og masse grattis me alle de kg du har blitt kvitt!! :D/>

 

Ps: Du hører kanskje mer fra meg ;)/>

 

 

Jaa, problemet er vel at når maten sklir ut, så sklir treninga også ut, har vel et slags all-or-nothing problem! :/

 

Takk for innlegget, det var godt å høre fra noen andre at dette må ta slutt! Jeg vet jo hva jeg skal gjøre for å gå ned i vekt, så det er iallefall ikke der problemet ligger.

 

Hører gjerne mer fra deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Gratulere med flott vektnedgang.

Du har vært skikkelig flink over lengre tid, og da tror jeg kroppen treng en periode med litt mer mat.

Kanskje du skal prøve å stabilisere vekta der du er nå, en periode, over noen måneder, så du kommer i gang med dine gode vaner, igjen??

Du har jo bare igjen 7 kg, så kanskje du til våren tar resten.

Kommer i gang med treningen og sund mat, men øk inntaket en periode.

Det er jo synd vist du skal gå opp, igjen??

Være jojo-slanker hele livet er jo ikke bra, for kroppen.

 

Jeg har nådd mitt mål.

Brukt lang tid, 2 år, på nesten 25 kg.

Tatt av en periode og så spist litt mer og hold vekten og så tatt et tak igjen.

For jeg tror kroppen får et kikk på mer kcal i form av søtt og usunt, vist den går på sparebluss over lengre tid.

For meg var slankingen en livs-stils-endring, for det var viktig og komme inn i en rytme som en klarer å holde når en er ferdig med å slanke seg.

Trener en bare for å gå ned i vekt og ikke finner gleden med å trene, blir det vanskelig når vekta er i mål.

 

Jeg håper du kommer tilbake til god rytme.

Lykke til.

Dette klarer du vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Gratulere med flott vektnedgang.

Du har vært skikkelig flink over lengre tid, og da tror jeg kroppen treng en periode med litt mer mat.

Kanskje du skal prøve å stabilisere vekta der du er nå, en periode, over noen måneder, så du kommer i gang med dine gode vaner, igjen??

Du har jo bare igjen 7 kg, så kanskje du til våren tar resten.

Kommer i gang med treningen og sund mat, men øk inntaket en periode.

Det er jo synd vist du skal gå opp, igjen??

Være jojo-slanker hele livet er jo ikke bra, for kroppen.

 

Jeg har nådd mitt mål.

Brukt lang tid, 2 år, på nesten 25 kg.

Tatt av en periode og så spist litt mer og hold vekten og så tatt et tak igjen.

For jeg tror kroppen får et kikk på mer kcal i form av søtt og usunt, vist den går på sparebluss over lengre tid.

For meg var slankingen en livs-stils-endring, for det var viktig og komme inn i en rytme som en klarer å holde når en er ferdig med å slanke seg.

Trener en bare for å gå ned i vekt og ikke finner gleden med å trene, blir det vanskelig når vekta er i mål.

 

Jeg håper du kommer tilbake til god rytme.

Lykke til.

Dette klarer du vet du :)/>

 

Takk for oppmuntrende ord. Jeg tror nok du har rett i det du sier! Kanskje jeg skal "begynne litt på nytt", at jeg kommer i gang med treningen eller maten først, også tar jeg resten litt etter litt. Ting har gått veldig fint til nå, og har egentlig følt at jeg har levd godt på Grete Roede, og har hatt få problemer, ting har egentlig gått av seg selv, men nå, helt plutselig føler jeg en vanvittig trang til å putte inn MYE usunne kcal :/ kanskje vektnedgangen har vært for enkel? :S

 

Har jo ikke lyst å gå opp igjen, ingen av de kg jeg har jobbet for å ta av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei!

Flott vektnedgang på så kort tid!

Jeg tror også at det kan være lurte å stabilisere vekta litt nå. Ta deg en periode hvor du ikke tenker nedgang, men viktig å ikke skeie helt ut. Når du har klart å holdt vekten over en tid og du føler deg klar igjen så ta de siste 7 kiloene!

Husk du har vært kjempeflink og det er helt normalt at man kommer til et punkt hvor motivasjonen nødvendigvis må dale. MEN da er det VIKTIG som sagt å ikke ta helt av ;)

 

masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med så gode resultater. Du har gjort et stort solid stykke arbeid. Det krever krefter å være "hands on" hele tiden. Av og til trengs pauser, bare ikke bruk dem til å ødelegge for deg selv, alt det arbeidet du har gjort! Fantastisk!!

Ser du har fått mange gode råd allerede, vil bare føye inn noe som gir litt kick hos meg.

Prøve klær i forskjellige størrelser du har vært. Se hvor store de er og hvor utrolig mye du har blitt kvitt! Buksene som bare faller av, synes det er herlig. Gå litt rundt i disse klærne (hjemme altså) og vær fornøyd med deg selv!!

Så kan du prøve noe du jobber mot. En flott kjole feks, tenk! du er bare en størrelse fra drømmen din!! Tenk over hvor utrolig langt du har kommet. Noen måneder til, så er du der. Vet det går sakte på slutten, men kjenn på den styrken du har brukt å komme dit du er nå. Bruk den!! Visualiser, kjøp deg ny sminke, forberede deg på sommeren.. Les suksesshistorier, og tenk at du faktisk allerede har en flott suksesshistorie å fortelle. Lykke til videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest araber123

Heisann! :)/>

 

Jeg har gått på tre kurs siden april 2012 og gått ned ca 32 kg siden starten, er veldig fornøyd med dette, men skal enda ned ca 7 kg før jeg er i mål. Vektreduksjonen har gått smertefritt helt fram til nå. Etter jul har ting sklidd ut, klarer å ta meg inn igjen i noen dager, men så sklir det ut igjen. Er rett og slett ikke motivert i det hele tatt og trenger seriøst hjelp. Har flere dager i uka med overspising og vanvittig dårlig samvittighet. Har nettopp vært forkjølet, da sklei det ut med trening, og etter det orker jeg ikke tanken på å trene.

 

Har hele tiden vært redd for at dette skal skje, men ikke lagt noen plan for hva jeg skulle gjøre når/hvis dette skjedde. Nå er jeg i krise her, for jeg vet ikke hvordan jeg skal få slutt på dette. Alt jeg har jobbet for kan jo ikke skli ut nå :(/>

 

Vær så snill..hjelp :unsure:/> :(/>

 

Hei!

Er helt sykt å lese innleggene dine, jeg har det på AKKURAT samme måte!

Gått ned mye, men etter jul har ting vært akkurat slik som du beskriver for meg og. Her er det også alt eller ingenting...klarer å skjerpe meg litt, men så sklir det ut igjen. Jeg også er så redd for å bare fortsette å gå opp i vekt, og ødelegge alt jeg har jobbet for:( Hadde gått ned 36 kg, men har lagt på meg 6-7 kg .... hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...