Gå til innhold

24 år og lei overvekten...


Gjest LilleBien
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest LilleBien

Hei :)

 

Jeg er en 24 år gammel jente som er lei av å se ut som en bolle! Jeg er 1.59 og veier 78 kg. Men NÅ er det NOK! Jeg håper på å starte min siste vektreduksjon på lenge!

 

Startskuddet går i morgen, 11.02 og jeg har store forhåpninger om å se akseptabel ut i bikini i juli måned.

 

Lyst å være med på ferden dit? Bli med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg blir også gjerne med, er 24 år og er dritt lei av jojo slanking, nå vil jeg ha de ekstra kiloene vekk for godt :)

Har meldt meg på nettkurs og det starter på onsdag denne uken!

Men kjenner motivasjonen trenger å styrkes litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Så flott at dere er med, friskfisk og helenkir :D/>

Jeg er også lei jojoslankingen. Har gått på to kurs tidligere og satt i går og så gjennom vekt og mål. Så utrolig dum jeg er som ikke klarte å beholde dem! :(/>

 

Jeg skal ikke gå på kurs nå, men følger opplegget til punkt og prikke! Min mor og jeg er sammen om dette og skal være motivatorer for hverandre. Sto opp halv 7 i dag bare for at vi kunne veie oss sammen. Det tallet jeg så vil jeg IKKE se igjen. Nå er det nok! :angry:/>

 

Dag 1 har gått ganske bra, men mangler kalorier! Jeg har hatt fri og har bare spist 1100 kcal i dag, målet er jo 1600... Har gått til og fra jobb (bare 2.8 km totalt) og vært på spinning.

 

Hvordan har deres dag vært? Har dere gått på kurs før? Det er veldig effektivt med kurs da. MÅ jo være flink liksom :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

Ååh, det ser jo ut som du er i god gang da ;) jeg går ikke på kurs, har ikke gått på kurs tidligere heller, jeg skal først komme meg inn i treninga også skal jeg begynne å telle litt mer kaloriersenere. Til nå passer jeg heller godt på hva jeg spiser :) ellers så har det vært jobbing og litt overtid på meg idag. Så etter jobb dro jeg på stamina, der ble det 1 time på ellipsemaskinen, totalt 1000 kalorier forbrent ;) JIPPIII :) jeg har veiedag annenhver torsdag ;D også er jeg snart 22 år foresten ;)

Hvor i landet kommer dere fra da ;D ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Trenger jo ikke å gå på kurs, jeg gjør ikke det denne gangen. Nå er planen min å fokusere veldig på kosthold, og trene kondisjon. Har blitt en del styrke i det siste, og det vises ikke like godt på vekten, så er litt kjipt..

 

WOW, 1000 kcal er jo kjempe bra!! Jeg klarer ikke å gå så lenge på ellipsemaskinen, men klarer det på tredemøllen. Skal prøve meg litt mer på den. :rolleyes:/>

 

Jeg har også om torsdagen, men usikker på om jeg skal ha hver eller annenhver, kanskje en liten blanding? ;)/>

 

Hvor mye vil du ned? Har du holdt på lenge?

 

Jeg er 24 år og 5 dager :P/> Kommer fra, og bor i, Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

Jojo, men vær flink å bruk målbanne;) jeg har bare gått ned 1 kg men inn 3-4 cm på magen;) styrke er og blir viktig ;)

Joda, tro det eller ei, mitt mål med treningen på ellipsemaskinen er 1000, når det er nådd så er jeg glad:D starta med det forrige uke, det er så mye bedre å trene på den enn på mølla, jeg får så vondt i knærne av mølla :((

Så bra, da har vi torsdagsveiing begge to :) hadde hver torsdag en stund, men synes det er litt kort tid mellom, så jeg skal ha annenhver ;D

Jeg har ingen klare mål med hvor mye jeg skal ned, men jeg skal i allefall ned sånn at jeg kan kle av meg på ei Strand under at folk glor på meg ;/ oooog, jeg skal ned såpass at jeg kan fint klare en fjelltur uten å nesten dø litt på meg..

Nei, jeg har ikke holdt på lenge, starta i januar ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg slenge meg på her? :) jente24 år, slitt med ekstra kilo så lenge jeg kan huske.. I 2007 gikk jeg ned MYE på kort tid og var nede i 73 kg, aldri vært så fornøyd som da-utrolig at jeg har ødelagt det-men når er det ny motivasjon på gang!:-) har som mål til 17 mai å gå ned så mye jeg kan, langsiktig mål er 73 igjen, for å nå det til 17 mai vil det si ca 1,5 kg i uka, noe jeg tror er litt for ambisiøst ;) men ser jeg 79 da er jeg super happy!!!

 

Samboer og jeg har snakket om barn, begge er veldig ivrige, men jeg har sagt jeg MÅ gå ned både for meg og barnets beste-og sagt at 17 mai slutter jeg med ppiller-uansett! Det burde vel være motivasjon nok??;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Målebåndet er også med på veiedagen! Alltid :)/>

Ja, tredemølle er ikke helt bra. Kanskje jeg skal gjøre et forsøk jeg også? :)/>

Ja, jeg får se hvordan det går de første ukene, og så heller gå over til annenhver :rolleyes:/>

Ja, det er den sommeren som er en stor del av motivasjonen min også. Vil gjerne føle meg ok i en bikini :P/>

 

anjo88, velkommen :lol:/> Ja, det er utrolig kjipt at ikke man klarer å holde på vekten man har jobbet så mye med å nå. Det er en stor utfordring!

Ja, DET må være motivason :D/> Så spennende da :)/> Er vledig bra å ha delmål, det har jeg også. Lykke til :)/> Dette klarer vi, jenter :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske å ha følt meg spesielt vel i bikini noen gang-lykke følelse vil jeg tro! Men denne sommeren skal det være annerledes!

 

Takk, også vet de rundt meg nå at jeg jobber med saken, og da føler jeg at de passer på litt også:).

 

Da blir det veiedager og måledager av midjen på torsdager for min del også-må prøve lære meg og ikke veie meg hver morgen jeg-må liksom ha kontroll :/ har målt midjen nå-eller rett over navelen for å ha samme mål hver gang-og det er ikke bra! Måler bare midjen.0, opererte hånden forrige uke så ikke så lett, men midjen som er viktigst for meg :-)))

 

Driver å lager meg suppe nå til lunsj, svak for det egentlig, litt dumt med tanke på salt i men skal prøve meg frem litt:) registrerer ALT jeg spiser nå i allefall:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Ikke jeg heller :P Håper det skjer for første gang i sommer :)

 

Da er vi 3 stk som har veie dag på torsdager! Midjen er viktig for meg også, men vil ha ned målet rundt rompen. Anbefaler å måle både her og der, er veldig motiverende hvis vekten har stått litt i ro, for da kan det være du har gått ned i cm heller B)

 

Suppe er godt :) Og kalorifattig, så får det heller være litt salt i. Vi skal ha blomkålsuppe til middag i dag :) Nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende,rett motivasjon nå :)) greit å ha samme veiedager for lettere å holde følge ;)

 

Ja er veldig motiverende å se cm forsvinne også ;) har dere noen "belønning" for oppnådde delmål?

 

Mm, utrolig lite kcal i suppe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Ja, det blir bra! Jeg skal dog ikke veie meg før neste torsdag, da jeg veide meg (startvekt) på mandag.

 

Det er det absolutt! Jeg har satt opp belønninger slik:

1. delmål: ta manikyr i salong

2. delmål: kjøpe meg Håndballdrakten til kvinnelandslaget

3. delmål: full kroppsmassaje :)

 

Sånn ser det ut foreløpig. Viktig at ikke belønningene er mat :P

 

Hvilke belønninger bruker dere? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Et annet spørsmål, hvordan gjør dere det med snop/snacks? Jeg lurer på om jeg skal kutte det helt ut (kanbli vanskelig) eller om jeg skal ha ÉN dag i uken hvor jeg koser meg litt ekstra.

Hvis dere kutter det ut, hvordan gjør dere det med kosemerker/frimerker da?

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestemt helt, men frisør, kroppspleie etc) ellers har jeg tatt et norgesglass nå som jeg skal bruke som motivasjonskrukke. Der skal jeg putte i lapper med ulik verdi i forhold til hvor mange min trening, gode matdager etc- også skal jeg bruke pengene der til å kjøpe meg en ordentlig kjole etter hvert :-) har allerede bestilt et opphold til farris bad med kjæresten om noen uker så får vente med neste belønning ;-)

 

Blir veiing her til torsdag uansett:-)) motivasjon for disse dagene :-))

 

Jeg vet at jeg ikke kan kutte ut godis helt, skal jo leve sånn fremover. Funnet ut at rosa puter/sopp som jeg er veldig glad i kan jeg spise en del av sånn mengde messig til lørdagskos i stedet for sjokolade etc:) så før veide jeg opp det og popcorn i egen bolle, så vet jeg hva jeg kan spise. Og da koste jeg meg mer med det også:) ellers er grønnsaker i dipp og frukt med kesam gode alternativer tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Det høres lurt ut :) Jeg pleide å putte på 10 kroner per treningsøkt, men nå skriver jeg det heller opp.

Farris bad høres IKKE feil ut :rolleyes:

 

Nei, jeg tror jeg må finne på en sånn lur løsning. Jeg tror det blir for vanskelig å holde meg helt unna. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en grei motivasjon, jeg har i allefall ingen spesielt dyre plagg... og veldig lyst å kjøpe en tidløs kjole når jeg når målet mitt, uten å tenke på prisen:)

 

Huff merker jg har spist alt for lite i dag, får brått kikk, spist noen nøtter nå.. Men men bedre enn å smelle i meg flere brødskiver med smør og ost (min svakhet) :)

 

Det som er litt morsomt er å se når jeg skjærer opp grønsaker og dipp, men også potetgull til de andre, går nesten grønsakene fortest :) Eller lage smoothie til kveldskos?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Ja, det er jo en god investering :)

 

I dag har jeg klart meg bra faktisk. Har litt kalorier igjen til kveldsen.

 

Åh, smoothie er såå godt! Men det får vente til i morgen, vil ha havregrøt til kvelds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

HEEEI!!!

Velkommen anjo88 :) satan så dere snakker mens andre jobber og TRENER;))) hihi.. Der var 1000 nye kalorier trena bort på stamina :) men spiste pizza til middag da :((( jeg skal til frisøren når jeg er under 90 ;) så håper timen kan bestilles på torsdag, når veiedagen er der ;D det er jo et supert mål du har anjo88, gleder meg til mai nå ;D vi må klare å motivere hverandre og holde kontakten i gruppa så vi får høre hvordan dette går ;D jeg skal vær Gudmor til verdens søteste lille Andrea, og dåpen er 17. Mars!! Det er 1 mnd til. Og jeg MÅ ned i vekt til den tid, jeg har ett par kilo som må bort for at bunaden skal komme på!!;// det er mitt andre delmål ;) MOTIVER MEG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg skal klare å holde liv her jeg, så lenge jeg slipper prate med meg selv ;) Er sykemeldt grunnet opr i begge armene så dagene blir lange.. begrenset med trening jeg kan enn så lenge også :((

 

Jeg også gleder meg til mai, har sagt at jeg slutter med pillene da uansett, så må jo holde min del av mitt mål :) Vil at folk skal se jeg er gravid.. og ikke være tvilende om det er påskegodtet som har lagt seg rundt magen ;)

 

Kunne trengt en frisørtime jeg også snart.. Tenkte kanskje å lage meg en liste etter hvert og sette opp på målene :)

 

haha den evige bunad kampen - godt å høre det er flere. Brodern på 15 sa for noen år siden når jeg, søster og mamma skulle prøve bunadene før 17.mai... "syntes alltid dere stresser med den og sier den er trang jeg ??" Hehe godt observert ;) Ekstra moro å føle seg fin i bunaden når du skal være gudmor, du blir litt i fokus da og en del bilder :) Motivasjon nok det ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Hehe, jeg hadde fri i dag :)/> 1000 kcal er jo supert! TO dager på rad!! Satser på at du er der på torsdag, friskfisk, du er jo sååå nære (og har vært så flink!)

 

Bunaden ja... Den har vært litt vel trang de siste årene, håper det blir bedre i år :D/> Det er jo ikke kjekt at den er trang FØR man har begynt å spise :P/> Så kjekt å ha konkrete mål å gå etter. Og sikkert kjekt å være Gudmor :)/>

 

Oprasjon i begge armene, det høres ikke godt ut :(/> Håper det går fort over.

 

I dag har jeg spist 1603 kcal, det er bra beregnet det (flaks) :P/> Slet litt mer i går, men det hjelper å logge iløpet av dagen. Jeg merker at jeg varierer veldig mellom å være gira på dette, og på å være litt sånn "blææ", men da hjelper det alltid og gå inn her og lese litt B)/> Takk for det :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver mest i Slank i løpet av 2013-tråden, men der er det litt dødt akkurat nå.

 

Det ligger en liten presentasjon av meg der, jeg er fortsatt 24 år og veier per kursdags dato 92,6 kg, 3,9 kg mindre enn da jeg startet opp i begynnelsen av januar. Jeg er storfornøyd så langt, teller ikke kcal men spiser jevnt og godt i løpet av hele dagen. I helgene har jeg nok sklidd litt ut, men jeg spiser så bra i uka at det er greit.

 

I dag er det veiedag, tjuvveide meg på vekta hjemme. Den viste 90,2 kg eller noe sånt. Antakelig blir det 1-2 kg mer på kursvekta, men det er godkjent altså!

 

Har også som mål å få på meg bunaden. I fjor spilte jeg trompet i for trang bunad, det var PAIN altså! Håper på å kunne ta på meg bunaden alene i år, og ikke måtte hente inn assistanse for å få igjen alle knappene, for så å se ut som en godt stappa julegris..! Holder jeg koken fram til uke 20 som 17. mai er, kan jeg i teorien gå ned nesten 13 kilo til. Hadde ikke gjort noe det! 80 kg til 17. mai hadde ikke gjort noe..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

Hvor er aktiviteten idag ????

 

Dere er så STILLE!!! ;)))

Idag har jeg vært på body pump ;) super trening, trudde jeg skulle begynne æ gråte et par ganger..

Idag er første dagen og gangen jeg har fått tilbakemelding fra 2 forskjellige om at jeg ser tynnere ut i ansiktet og sånn, og hun ene vet ikke at jeg har begynt æ trene engang. Gud så gla jeg ble ;))

 

Hvordan har dagen deres vært ?

Husk, i morgen er det veiedag og rapport skal inn her ;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebien; operasjonen i seg selv er ok, men tar bare tid å komme tilbake igjen, så må vel bare være kjempe flink med kostholdet enn så lenge :) Redd å gå på glatta ute enda også, selv med pigger, siden opr er så fersk enda..:)DU kan vel si du traff ganske så bra der da ja med kcal! Lurte på om jeg kanskje burde legge meg litt under 1600 kcal siden jeg er så lite aktiv om dagen, tenkte å se det ann litt :)Godt du finner motivasjon her, det gjør jeg også:) Må prøve å holde liv her så lenge som mulig :))

 

Hvordan gikk det på kurset Parion?:)

 

DET er gøy å få tilbakemelding på slikt !!:) Og ekstra gøy når en kan legge merke til det selv også:) Sitter og titter på litt bilder fra tiden jeg gikk ned så mye, motivasjon!!!

Veiing på morgenen på dere?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Hei Parion! Velkommen til oss :)

Det er jo kjempe gode resultater :D Gratulerer så mye! Hvordan gikk det på kurset i kveld?

Spille i trompet i bunad ja.. Det høres ikke godt ut :P

 

friskfisk, i dag har jeg faktisk vært på jobb :o så da ble det ikke tid til forumet.

 

Jeg har vært på svømming i dag. Ble bare 30 minutter, fordi det kom en hel gjeng som skulle bade (er et veldig lite basseng). Meen, var ikke gira in the first place, så er veldig fornøyd! Fikk dessverre resiegave av min søster, så det ble litt flere smarties enn det burde, og havnet på 1780 kcal i dag. Veldig glad jeg gikk t/r jobb og dro på svømming :P

 

Huff, jeg synes synd på deg! Kan være det er lurt å spise litt mindre da, jeg vet ikke. Håper det går fort over da! OG broder er lurt!

 

 

Jeg kan veie meg i morgen, men jeg startet på mandag, så forventer vel i grunn ingen endring. Neste torsdag derimot!! :)

 

Komplimenter er det beste som finnes! DET er motivasjonsboost det :DB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...