Gå til innhold

24 år og lei overvekten...


Gjest LilleBien
 Share

Anbefalte innlegg

Et lite livstegn herfra! Utrolig hvor dritt alt går når en ikke er her inne? Da spiser jeg det jeg vil og orker ikke være aktiv! Psykisk!

 

Spa helgen var fantastisk for å si det mildt! Vi koste oss masse med bading, masse romantikk, avslapping, utsikt, hverandre og god mat:) Og ikke minst, samboeren min gikk ned på kne på lørdagen, og jeg svarte jo selvfølgelig JA! Så nå flyr jeg rundt med en fantastisk ring som har gjort meg enda tyngre :D LYKKELIG! Nå er jeg jo Bride to be! Og enda større grunn til å gå ned i vekt?? Vi har snakket om det før og ønsker å vente til den dagen vi er ferdig å bygge hus vi da :) Begge har "gifteringer" nå så ingen som ser forskjellen :)

 

Hvordan er det med dere ? :) Flere som merker at en ikke er like nøye når ikke ting blir registrert eller snakket om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Gratulerer så mye, Anjo88!! Så utrolig koselig (og motiverende;) ). Og du har helt rett. Er jeg ikke aktiv her inne, så blir det bare tull... Så nå er jeg tilbake for fullt!

 

Åhhhhhhh, nå er jeg lei og skuffet over meg selv... Influensaen tok all energi OG motivasjon fra meg. Bestemte meg i går for en ny start i dag og hva skjer? Jo, jeg våkner opp og er forkjølet IGJEN! Har gått opp igjen alt, men så har jeg ikke vært flink heller.

Men jeg lar ikke det stoppe meg enda. Har veid maten i dag og er i gang. Motivasjonen min?:

- Et ønske om å passe i bunaden min til 17. mai

- Weekend tur til Polen med mamma

- TO uker i syden!

- Utveksling i København til høsten, mye kan skje inne da!

 

Har også byttet veiedag til mandag, ny uke nye muligheter :P Er dessverre tilbake til startvekten, men jeg er i det minste i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så himla masse, anjo88! Så utrolig morsomt! Når er dere ferdige med å bygge hus sånn ca? Haha, blir jo utålmodig på deres vegne selv! :P

 

Mange gode mål, LilleBien! Jeg ønsker også å passe bunaden min til 17. mai. Altså, den gikk på i fjor, men at det var deilig å gå med den er blank løgn. I tillegg er vi invitert i bryllup i Budapest til sommeren, håper at jeg kan gå uten tights under kjoler uten å få gnagsår mellom lårene da.. Det er så vondt det!

 

Kjenner igjen det at når det først går nedover, så går det liksom rett ned! Hadde en dag i forrige uke hvor jeg bare spiste dritt, og det kjente jeg på kroppen. Null energi (trass alle kaloriene), følte meg tung og uopplagt. Blæh.

 

Veide meg på nytt i går, ned 0,3 kg. Det er OK, med tanke på at forrige uke var kaos og mensen kom i dag. Tenkte å begynne å logge mat for en periode. Gjorde ny energiberegning i går, og landet på ca 1700 kcal. Er spent på hvor mye jeg egentlig spiser hver dag... Neste uke, that is!

 

I helgen skal jeg bort, og spår masse mat og drikke. Helgen blir litt lang i tillegg, reiser midt på dagen torsdag. Har bestilt kylling en dag, og tenkte å prøve å få med meg frokostene på hotellet. Får jeg i meg en ålreit frokost med grovt brød er jeg på mange måter sikra resten av dagen. Jeg vurderer litt om jeg har råd tidsmessig å ta den helt ut, får vel vurdere det der og da.. Men det er digg å være opplagt uka etter også. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Enig, Parion, det er såå vondt når det gniser mellom lårene i varmen! Sikkert kjempe kjekt med et sommerbryllup i utlandet da :)

 

Jeg kjenner også til dette med at når du først ryker, så går det rett vest. Det slår liksom aldri feil. Da jeg gikk på kurs sa hun lederen at "Det er lett å tenke at nå er alt ødelagt, hvis du har hatt et par dårlige måltider, men da må du huske at du spiser over 30 måltider i løpet av en uke, da er det "greit" om ikke alle er perfekte". Nå skal ikke jeg si at jeg er flink til å gjøre det, jeg har jo lagt på meg alt igjen, samt 100 gram til :P Men jeg er i gang.

 

I dag ble det 150 kcal pluss, så da var det bra jeg dro på trening. I tillegg hadde jeg fri i dag, og fikk "ånden over meg" så har vasket på kjøkkenet og vært ute og måkt snø :)

 

I dag har gått bra, og kjenner motivasjonen komme, og DET liker jeg. Nå gjelder det bare å stå på!!

 

Håper dere får en strålende dag, damer, så snakkes vi i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner ! :)) Vi har vel bestemt oss for å være bygge hus om 3-4år, så ikke noe stress. Men sanker jo inn alt jeg kan av info til bryllup nå, vet jo akkurat hvordan jeg vil ha det ;)

 

Huff forferdelig å gå med kjoler, eller korte shorts, gjør så vondt på lårene :( Var i Malta i høst, hadde på meg en kjole og jeg og samboer skulle gå oss en tur, herreguuuuuud var helt jævelig vondt i varmen, måtte inn og ta på meg en kort tight under, da ble alt MYE bedre :D Tenk så godt det hadde vært å slippe:)

 

Ser i dag litt med skrekk på kalenderen, det er jo snart MAI! hadde jo et mål om den bunaden da ! Men litt "fryd", oppdaget at jeg jobber 17mai dag, så da er det jo nesten ett fett:P Men vil jo uansett komme meg i sommerform (eller nærmere det en kan kalle en sommer form:))

 

Jeg har vel egentlig bestemt meg for å forsøke kutte ut alt som heter godis og potetgull etc. Popcorn er ok syntes jeg, og ellers lage seg en smoothie, oppskjærte grønnsaker eller frukt, eller kanskje is til helgekos i stede.. Så får vi se om hvordan det fungerer :)

 

Tenker jo på mai målet mitt om å slutte på ppilla, hjelp!!! Må starte slankingen litt mer effektivt ! Noen som kjenner noen som har "slanket" seg under graviditet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke snakk om kalenderen en gang, blir helt stressa bare av tanken på at det snart er mai og juni! Sommerkropp til 2013 utgår, jeg satser på 2014. ;)

 

Trykka feil på vektregistreringa i sta. VIPS! Så hadde jeg gått ned 34 kg.... Jaja. Hadde det vært så vel. :P

 

Jeg har vært i Trondheim, en helg med fest og moro. Øl torsdag, fredag og lørdag, massemasseMASSE mat på fredag og stor dessert på lørdag. Burger og mye kaffe (i Theim får man jo ikke dobbelt så mye kaffe når man ber om "dobbel latte", men dobbelt så STOR kaffe. Dobbelt av alt...). Stor frokost med både kake og sjokomelk på søndag. Altså, en svært kaloribombehelg.

 

På den positive siden gikk vi alle steder vi skulle, på ett punkt ble jeg drassende på to-tre instrumenter (hvorav det ene var en barytonsax (dvs. SVÆRT intrument) og vi i tillegg hadde dårlig tid. Blei en liten treningsøkt av det! Også valgte jeg konsekvent trappene foran heisen på hotellet, selv kl 5 om morgenen. B)

 

Resultat veiedag mandag: 0,1 kg NED. Jeg er storfornøyd! Håper på mer neste gang, da er mensen ferdig, jeg har fått drukket mer vann og forhåpentligvis bærer jeg på mindre mat. Magen min "stopper opp" når jeg beveger meg utenfor "komfortsone Oslo", og bruker litt tid på å komme seg. Sorry 'bout the details... :blink::rolleyes:

 

anjo88, jeg går ikke på pilla, og det er deilig. Slutta for to år siden, men ikke for å bli gravid. Var bare lei etter 7-8 år med hormoner. Kroppen brukte litt tid på å justere seg (den gangen mensen plutselig ventet to uker ekstra, et par måneder ut i nytt forhold.... #Denfølelsen). Tror jeg får hormonhodepine ved eggløsning (migrenelignende, skal kartlegge det) også får jeg litt ekstra smerter når mensen kommer. Må ta smertestillende første natta pga. ubehag i korsryggen. Fikk etterhvert et ENORMT kroppsfokus en ukes tid før mensen (typ, fikk ikke sove fordi jeg tenkte på hvor stygg og feit jeg var), men etter å ha begynt å spise bedre har det dempet seg. Selv om det ser mye ut, er det etter min mening verdt det, kontra å måtte gå rundt og huske å ta piller som ikke er 100% sikre. Jeg er generelt mye mindre stressa, og jeg tror jeg ble psykisk preget av p-piller. Husker jeg etter en tid følte at et slagt filter "forsvant" og jeg følte meg plutselig "klarere".

 

"Slanking" under svangerskap er vel ikke anbefalt, men så vidt jeg har forstått er det ikke "feil" å fokusere på å ikke får for mye kalorier, spise sunt og godt og bevege seg om det går. Dersom man gjør "alt" riktig skal man vel teoretisk sett kunne gå opp 0 kg om man er tilsvarende mange kilo overvektig som barnet og alt som følger med veier. Men jeg tror ikke det er noe å trakte etter heller, fordi det må jo være stressende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake! Full av dårlig selvtillit og dårlig humør! Påsken har dog vært fantastisk hyggelig med familie og samboer på fjellet, men dertil masse mat. Grunnet operasjonene i hendene har ikke skigåing for meg vært noe alternativ, og rompa har rett og slett sitti fast i stolen i solveggen/sofa. Jeg prøvde forberede meg på påsken, kjøpte sukkerfritt smågodt i sverige til egget mitt. Men alt har gått rett vest. Jeg føler meg oppblåst, stygg og ekkel!

 

Samboeren min og jeg har pratet en del siste kveldene om dette, han støtter meg og vil hjelpe meg fullt ut - men likevel forstår han ikke at jeg ikke bare går og går i timesvis siden jeg er hjemme etter opr om dagen.. som han sier "hadde jeg hatt det problemet hadde jeg bare sluttet og spise og gått og gått".... Som jeg forsøker forklare til han - at det er ikke så enkelt - hadde det enda vært det så hadde jeg jo ikke sett slik ut som jeg gjør? Jeg gremmes for hver gang jeg går forbi speilet - og krymper meg sammen hver gang noen tar frem et kamera. Jeg tror faktisk INGEN som ikke har vært eller er overvektig kan forstå hvordan det er.. Den kontinuerlige følelsen av misslykkelse, dårlig selvtillitt og det og rett og slett ha det vondt med seg selv hele tiden - det er det jeg har... Jeg er nok en følelsesspiser... Jeg spiser når jeg føler meg færl, spiser når jeg er glad, når vi koser oss skal det alltid innebære mat.. En annen ting er at jg veldig ofte spiser i smug, slik at ingen skal vite at jeg spiser så mye som jeg gjør... Og da "sluker" jeg maten, og det er også noe jeg gjør ved måltider også... Samboer er glad i godis og kan spise det han vil, syntes det er vanskelig når han tar fram godis og pottis flere kvelder i uken og bare spiser.. Og enda sier han at "kan ikke gå utover meg at du ikke kan spise"? DET har han rett i, ser den, men likvel, så tror jeg ikke han forstår uansett hvor mye jeg forklarer hvor vanskelig det er...

 

Jeg er møkk lei av å føle det slik, nå nærmer sommeren seg også.. Jeg sliter med å finne motivasjonen om dagen, og har lite energi. Jeg vet med meg selv at når jeg trener og spiser sunt er jeg en helt annen person - jeg er livlig- glad - energifylt. Og det er også noe som de rundt meg merker. Jeg sitter nå i kveld etter å ha fordøyd eks antall brødskiver og sjokolade og prøver å finne igjen motivasjon og hvordan jeg skal ta haånd om problemet - treningssenter innmelding igjen ? Kjøpe tredemølle? Bruke omgivelsene ute? Mye fordeler og bakdeler med alt - men jeg må finne noe som fungerer for meg snart - for å føle seg så "down" er ikke gøy !

 

Huff trodde aldri jeg skulle legge ut noe som dette, men i kveld måtte jeg bare få ut alt kjente jeg :((

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kjære deg Anjo, jeg får helt vondt av deg her jeg sitter!

 

Her har også påsken godt med til mye stillesitting og alt for mye godis. Hadde planer om å begynne å jogge, men nå sitter jeg og er potteforkjøla.. Ikke helt etter planen det. Maten påvirker psyken, helt klart! Jeg føler meg også stygg og feit når jeg har spist mye usunt. I tillegg kommer suget etter sukker. Jeg gruer meg til den neste tiden fordi jeg har spist mye sukker i påska. Da er det ikke lett å skulle slutte tvert!

 

Når man bor sammen med et annet menneske som velger å gå ned i vekt, og spesielt dersom det bør gjøres av bl.a. helsemessige årsaker, vil det faktisk gå ut over den andre parten. I mine øyne kan man ikke si "jeg støtter deg fullt og helt" og likevel tviholde på tirsdagspottisen. Dersom jeg har sagt "åh, jeg elsker potetgull med løk og rømme over alt i verden!" og samboern min drar det i hus uten at det er avtalt på forhånd, hadde jeg blitt ordentlig skuffa. Min samboer er også overvektig, og vil gjerne ned i vekt. Likevel har jeg sagt at jeg må ha noen ting for meg selv. GR-kurset for eksempel. Jeg vil ha et sted å gå utenfor forholdet hvor jeg kan drøfte mat og matvaner, sutre når jeg føler jeg har hatt en dårlig ute, legge planer, få tips. Så, Anjo. Bare få det ut her. :)

 

Kanskje han vil forstå deg om dere inngår en avtale om noen uker uten godteri og potetgull i uka? Han er sikkert mer avhengig enn det han tror selv.

 

Det er lett å si "hvis jeg hadde vært i samme situasjon så hadde jeg gjort sånn og sånn". Jeg kan si det selv. Det å faktisk gjennomføre det er noe helt annet. Suget er der. Suget etter sukker, sjokolade, fett i maten, stor porsjoner med kjeks og muffins. Også gir man etter, og angrer etterpå. Jeg angrer fordi jeg ender opp trøtt, med hodepine, oppblåst og nedtrykt. Samboern min merker det når jeg har spist usunne ting tidlig på dagen. Humøret mitt påvirkes veldig. Energien også. Jeg blir trøtt - men ikke søvnig. Sovner ikke på kvelden. Sliter med å stå opp om morgenen.

 

Noen følelsesspiser har jeg nok aldri vært. Mat har vært en del av feiringer selvsagt, men jeg har aldri vært noen følelsesspiser "andre veien". For eksempel før jeg gjorde det slutt med eksen hadde jeg en veldig tung tid, og levde på kaffe og gulrøtter (det var veldig tilgjengelig på jobben). Å spise i skjul... Tja, jeg syns ikke det er kult å "innrømme" at jeg har spist noe usunt. Det teller kanskje som "i skjul". Jeg tror nok at jeg har blitt feit av uvitenhet og sløvhet. Da jeg var liten kunne jeg ikke skjønne at alle andre spiste sjokolade hele tiden uten at de ble feite. Antakelig hadde de et helt annet kosthold hjemme, enn da de var sammen med meg. Jeg var ikke noen smart unge tydeligvis..!

 

Hvis jeg var deg Anjo, ville jeg ha kastet ut alt usunt og erstattet med sunne produkter. Kan du stagge søtsuget med for eksempel bringebær og mager vaniljekesam? Eller en appelsin? Kom deg inn i en OK spiserytme med OK mengder. Planlegg, smør gjerne matpakke om morgenen selv om du er hjemme. Da vet du akkurat hva du skal spise til lunsj. Ta en bit, legg ned bestikk/mat, tygg og smak og svelg. Jeg ville gått for å gå turer, nå er jo lyset tilbake! I Oslo er det finvær, og selv om det er kaldt er det fint å gå tur. Kanskje jogge litt etterhvert? Ikke ha for høye krav, om du skal jogge er det kansje fint å begynnte med et mål om en gang i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støttende ord :)

 

Det høres jo ut fra det jeg skrev at jeg har en saboterende samboer - noe jeg egentlig ikke har. Han spørr jo om det er noe problem at han tar det fram, spiser det etc - og jeg svarer jo nei. Veldig ofte tar jeg ikke noe, men når han ikke er hjemme- og jeg vet det er en åpen pose etc det er da jeg ikke klarer meg... Når det gjelder ellers i hverdagen så liker jeg bake - liker lage istand koselig måltider - så det er egentlig jeg som saboterer meg selv...(uuups). Det er til og med jeg som kjøper inn til han. Vi hadde en lang samtale i går etter vi la oss - jeg prøvde forklare at hadde det vært så enkelt som du tror hadde jeg ikke sett slik ut. Han forteller at han er jo glad i meg og elsker meg for den jeg er (har jo vært slik siden vi møttes så han vet ikke bedre stakkars ;) ) og at han vil støtte meg. Han ser at jeg ikke har det bra med meg selv, og at jeg ikke er like sprudlende når jeg ikke trener - det har han helt rett i. Prøvde å sammenligne det med "avhengighet" til mat/godis etc som hans forhold med snus. Og jaggu forstod han ikke :) Han vil nok aldri forstå heeelt, men det skjønner jeg jo. Han sa at han gjerne vil gå turer med meg etc -men vi driver pusser opp bolig sted så det er ikke det vi prioriterer vært. Så - selv om det koster mye penger (samboer sa at jeg ikke skal tenke på det) - så har jeg i dag bestemt meg for å starte på treningssenteret igjen. Jeg må liksom ha en kick start på et vis. Jeg har også bestilt meg get inspired treningsdagbok og ny sportsbh slik at treningen ikke blir ubehagelig. Jeg gleder meg veldig til å starte i morgen ! :) I dag er jeg full av motivasjon og har fortalt resten av familien rundt meg (søsken og foreldre) hva som er planen nå :)

 

Tenkte å bruke den treningsdagboken som en logg for cm og kg. Sette inn før og etterbilder, legge opp treningsuken og skrive totale kcal inntak etter registrert det her. Tror dette er en ny start som jeg nå skal gå virkelig inn for. Tror også jeg skal ha veiedag på mandager for da må jeg være enda mer striks i helgene, for når det er på torsdag så kan helgens skader ryddes fort av veien fram til torsdagene... :)

 

Nå er det slutt på å sabotere og lure meg selv ! :)

 

Ps; Veide meg i dag 93,2 (!!!!!!) i dag, må bare få det på papiret her for ikke å jukse. Det forklarer selvfølelsen min om dagen - og hva påsken har bestått av ! (Fy som det svir å skrive alt her noen ganger! Enkleste er å ro seg unna det:P ) Kommer også til å bruke siden her aktivt igjen - og bombandere med dagsrapporter etc!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBien

Kjære, søta Anjo og Parion!

 

Vi er TOTALT i samme båt akkurat nå!

 

Det hele slo meg for fullt på søndag, dette går ikke lenger... Jeg har gått opp i vekt i påsken, mye mer enn jeg hadde håpet, men helt forståelig. Jeg bestemte meg for at i dag, 2. april, skulle være SISTE gang jeg starter et nytt og bedre liv på en stund. På mandag var det 16 uker til jeg drar til Syden, så skal noe skje, må det skje NÅ!

I dag har jeg veid det meste av det jeg har spist, men det viktigste av alt (og det er jeg faktisk litt stolt over) er at jeg har vært på tur, 2 ganger på samme dag!!! Forelesningen min ble flyttet til i morgen, og jeg hadde dermed fri! Jeg startet dagen med frokostblanding med melk og blåbær og det var deilig! OG Blåbærene er forresten helt nyydelig for tiden. 3 for 2 på Meny (totalt 30 kroner for tre kurver). Så det "trøkker" jeg i meg som bare det. Deretter gikk jeg på tur med hunden min, deilig i solen! Og etter middag fikk jeg lyst å gå en gang til, så da gjorde jeg det!! I dag har jeg også veid meg og skrevet ned alle mål. Jeg har også endret bakgrunnsbildet mitt på både mobil og Mac til et bilde av en vakker sandstrand: motivasjon!!! NÅ ER DET NOK!

 

Jeg så også i planleggingsboken min at lørdag skulle være min første "måldag". Jeg hadde et mål om ønsket vekt innen den datoen, og dessverre (flaut å si det) har jeg heller lagt på meg.... Det er jo rett og slett helt sykt..... Men jeg er i gang, og motivasjonen er virkelig til stede! Det er INGEN gode grunner til å ikke klare det. Jeg har allerede vært syk, det er ingen ferier, ingen store fester, INGENTING!

 

Påsken ble stort sett tilbragt sittende i en stol, spisende på smågodt (som var såå billig at jeg lot meg lure til å kjøpe ekstra mye :/). Jeg gikk dog en del turer (har gått 7 turer på en uke, 2 i dag, ingen på lørdag) og er fornøyd med det. Men det ble ikke bare smågodt, mne nøtter, chips og brus. Nå er jeg faktisk litt "lei" sånn drittmat, kanskje det kan hjelpe meg fremover.

 

Jeg og mamma har ingått en slags avtale sammen, hvor vi blant annet ikke skal kjøpe chips før vi drar til Syden. Jeg lider av syndromet "er-noe-åpent-i-skapet-så-spiser-jeg-det" så dermed kommer jeg til å kjøpe småsjokolader på min kosedag, dermed blir det ikke rester.

 

Nå har ikke jeg kjæreste eller samboer, så jeg vet ikke hvordan det føles, men jeg forstår alikevel litt av hvordan det må føles. Det nærmeste jeg kommer er søsteren min, hun er normalvektig, i motsetning til meg og mamma. Et av mine "hemmelige" mål er å kunne låne klær av henne, for i ALLE år har hun raidet mitt kleskap, og jeg har litt lyst å ta igjen :P

 

Det å trene på treningssenter er veldig lurt, det har gitt meg kick før. Akkurat nå går jeg turer fordi det faktisk har vært SOL i Bergen by i ca 2 uker, helt utrolig! Men til de dagene hvor du har lyst å trene, og regnet pøser ned, da er det MYE lettere å bare måtte gå fra bilen og inn i et treningssenter. Jeg lover deg! :) Treningslogg er også lurt. Jeg har faktisk to, en hvor jeg skriver ned hvor mye kg jeg tar på forskjellige vekter, hvor jeg har gått på utr eller hvor mange lengder jeg svømte, og en med datoer hvor jeg bare har oversikt over hvor mange økter jeg har tatt. Fom September er jeg nå oppe i 77 :)

 

Det hjelper å skrive det her! Det gjør det virkelig, og vi er jo i ganske like situasjoner alle sammen. Så hvorfor ikke benytte oss av hverandre!? Jeg får mail hver gang noen av dere skriver noe her inne, og da går jeg rett inn og sjekker med en gang. Vi kan jo lage en liten avtale om at vi blir flinkere til å oppdatere hverandre? Jeg har absolutt mulighet til å gå inn her en gang om dagen og fortelle dere om dagen min, utfordringer, etc. Er dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se deg, LilleBien! Jeg er med på å rapportere daglig, selv om det for meg blir mer midt på dagen-oppdateringer. Jeg gidder ikke dra med meg macen min hjem fra uni når jeg skal dit neste dag.

 

Anjo, jeg mente ikke å skrive at det hørtes ut som om samboeren din saboterte med vilje. Jeg mener bare at det å bo med en som er gjennom en slankeprosess faktisk innebærer at man må gjøre noen annerledes valg selv :)

 

Jeg tror ikke jeg har spist så fantastisk mye smågodt i påsket. OK, det har blitt litt. Men jeg kjøpte inn halvlitersflasker med lettbrus før alle påskedagene, samboern og jeg rasjonerte så det ble 1/2 liter per dag. Unntaket var på middag hos svigers, da ble det Cola, men det får gå. Hos mamma og pappa ble det vin, men jeg var nok ikke helt frisk, så det ble bare halvannet glass.

 

Jeg vil ut i sola og gå tur, men jeg er hjemme med forkjølelse, så det blir nok ikke noe særlig med tur på meg. Kanskje en liten en, for å ikke stivne helt. I går ryddet jeg balkong, stue og gjesterom og fylte bilen for å dra på fyllinga. Brukte 45 min på bare noen få turer opp og ned til 3 etasje, men ikke så rart når jeg bare puster gjennom munnen og var ganske redusert. :P Det fikk gå som gårsdagens trim, resten av kvelden lå jeg igrunn strak ut på sofaen.

 

I dag lagde jeg meg verdens største frokost tror jeg, kjapp hoderegning sier at den ligger på 250-260 kcal. Det er Skyr naturell, Mager CC og Mager vaniljekesam, bringebær og blåbær. Skal regne på det, det ble i alle fall stooore mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monique La Rochê

Hei dere :)/>

 

Kan jeg bli med dere? Jeg er 25 år og student ved UiA i Kristiansand.

Som flere av dere har jeg også gått opp i påsken, faktisk hele 2 kg...på Søndagen var jeg så lei at jeg meldte meg (veldig spontant) på Grete Roedekurs..det er en stund til, men jeg har begynt å skjerpe meg litt allerede, og vekten har gått ned 600 g:D Det gleder meg veldig:D

 

Så hvem er dere og hvor er dere fra? Jeg har såvidt skummet over noen innlegg og det virker som om dere er gode støttepartnere for hverandre:) Det liker jeg!:D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klabert Monique! Jeg er 24 og studerer på UiO, skriver masteroppgave som skal leveres om alt for kort tid, dvs. i slutten av mai. Bor i Oslo sammen med samboern i en leilighet som vi pusser opp. Startet på 96,5 kg, min siste veiing viste ned totalt 3,5 kg siden begynnelsen av januar. Så.. Går ikke så fort, men har hatt noen crazy uker rett før påske. Er klar for å komme inn i gode rutiner igjen nå :)

 

Jeg er ikke sikker på min egen vekt nå egentlig, min "offisielle" er kursvekta. Den var 93,0 mandag i påskeferien (forøvrig 0,5 opp). Vekta her hjemme viser her og nå 92,2 kg, men det tar jeg med en klype salt, i tillegg til at jeg veide meg med langt mer klær enn det jeg gjør på kurs. Har tilbud om en ekstraveiing i dag, vurderer å benytte meg av det så jeg ved ståa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleBlitt sånn jeg har sett på det også nå, jeg hadde en måldag, og har heller gått opp til det. Godt det er flere som er i samme båt! Jeg har også sånn at om noe er åpent - ja da går det rett ned !

 

Jeg har også fått kick ac treningssenter før - var nesten treningsnarkis som de i familien kalte meg.. tilbrakte i en lang periode 3 t på senteret.. Er liksom av eller på når det gjelder slikt :( Så nå håper jeg å finne en middelvei:) Skal på treningsveiledningstime i morgen, gruer meg egentlig litt... Men greit å få en veiledning i de apparatene som er der - samt at jeg ikke kan utføre styrke armer enda da jeg ikke har full funksjon eller kraft på noen som helst måte enda i hendene:( I dag har jeg rocket en time, og gått en liten tur med hunden - fant hestehov -LYKKE! :D Hadde planer om å reise idag på trening, men siden jeg ikke kjenner senteret eller noe så tror jeg motivasjonsmessig det er lurt å heller få en innføring av veileder først:)

 

Jeg er så med på det! Hjelper så utrolig mye å melde inn her, det første innleget her etter påske svei veldig å skrive -men følte jeg måtte ;) Jeg får også mail hver gang -praktisk :D

 

 

Parion; Hehe nei skjønte det, men jeg følte det selv at jeg beskrev han som en sabotør ;) Mannfolk er ikke alltid like enkle ;)

Hmmm den frokosten hørtes god ut ;) Jeg forsøker nå og veie og registrere alt ! :) Men syntes alltid det er så vanskelig med middag om det er gryte, hjemmelaget suppe etc. Men om jeg klarer registrere alt annet i døgnet, så gjør det ikke noe at av og til ikke en får registrert middagen.

 

Monique: Så hyggelig :D Jobber som sykepleier, er samboer og vi bor for øyeblikket hjemme hos mine foreldre på gården. Vi driver og pusser opp stabbur(total restaurerer med all infrastruktur i tillegg) vi skal flytte inn i-og holder på hver kveld og helg slik at jeg ikke føler jeg kan reise på trening i stedet for drive ute (selv om jeg ikke får gjort noe grunnet opr. så føler jeg at jeg må være tilstede). Noe som jeg gleder meg veldig til når vi er ferdige!!! Jeg er fortiden sykemeldt grunnet opr. i begge håndledd og har benyttet tiden hjemme dårlig til gå turer etc. Jeg har nå meldt meg inn (i går) på treningssenter og føler at NÅ, NÅ skal den nye starten være en gang for alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også treningsnarkis en stund, er ganske lenge siden da. Er vel 6 år siden nå. Da var det spinning før skolen startet kl 8, også var den en eller to gruppetimer på kvelden. Måtte slutte fordi jeg begynte å slite meg beina - kanskje ikke så rart siden jeg gikk fra null til 150 på veldig kort tid. Men jeg må si jeg savner energien og treningsgleden. Jeg skal innrømme at det er litt nedtur å ha en samboer som absolutt IKKE vil begynne på Elixia (som er nærmeste senter, 5 min å gå), fordi han bare har bestemt seg for det. Men vi får se da, om vi får surra oss til å melde oss inn i svømmehallen (som vi snakker om for 3. måned på rad...), der er det jo også en del apparater, mølle osv.

 

Hvordan gikk det med treningsveiledningen i dag, Anjo?

 

Å bo i stabbur hørtes koselig ut! Ser for meg at det er slike ting som glir rett inn i interiørblader. Det er noe annet enn OBOS-leilighet i en av Oslos drabantbyer, det! :P

 

Uvaner er så syykt lette å få, men så innmari vanskelig å få bort. I går ble det vafler til kvelds. Ikke så mange, men dog. Det er helgekos! Og da kanskje én plate.. Ikke minst reagerer magen min så rart på kombinasjonen hvitt mel og sukker. Masse luft. Hvetemel går fint til vanlig, i alle former, men akkurat hvitt mel.. Eller kanskje det er hevemidler jeg reagerer på, gjær og bakepulver? Who knows. Bør vel egentlig holde meg unna søt bakst i alle former, men det er jo sååå godt. :rolleyes: Svake menn'ske, jeg sier: Du svake menn'ske..

 

Ellers gikk jeg tur i går, samboern skulle komme med t-banen med missa den han skulle ta. Så da tok jeg en omvei til der jeg skulle møte ham. Ble en halvtimes tur det, og gjett om ryggen min var glad etterpå. Etter å ha sittet inne i to dager var den bra stiv, nakken likeså. Deilig!

 

I dag er jeg på Uni igjen (hurra!) med matpakke. Føles godt! Kjedelig matpakke siden jeg ikke har surra meg til å kjøpe salat til å legge på skiva, men dog. Jeg slipper å lure på hva jeg kan kjøpe i kantina med dårlig utvalg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk noe jeg forklarte treningsveiledern at jeg er veldig periodetrener, pg har en tendens til å ta litt av, for så å ikke trene noe :) gikk bra, har fått intervall treningsprogram på tredemølle og styrkeøvelser som keg skal gjøre, MYE på bein, er helt skjelven nå, så kan bli moro i morgen ;) men godt å være i gang :-)

 

stabburet er kjempe koselig, gleder meg bare til å bli ferdig nå-relativt lei når vi har gjort alt selv ;-) de rundt sier at det kommer til å bli somlet dukkehjem fordi jeg er så glad i interiør ;) hele

 

uvaner, ikke snakk! min værste uvane er vel at jeg små spiser når jeg lager meg mat, en osteskive i munn, smake på underveis i middagslaging, smake på deig under baking etc... jeg også reagerer veldig på mel eller hevemiddel, blir så oppblåst ved å spise brød også, så må prøve unngå :) nå er det lunsj her også, knekkebrød med fiskepudding, ny favoritt om dagen :)ikke alltid like lett å lage spennende matpakken når du har tilgang på kantine...

 

Nå venter jeg sånn på pakken fra Get inspired for å få ny treningsbh men ikke minst, treningsdagboken !!! Utålmodig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir digg å bli ferdig med oppussing ja. Vi gjør også alt selv, nå har vi ett rom + litt dill igjen. Gruer meg til å ta tak i det siste rommet, sparkling og pussing er SÅÅÅÅÅÅ kjedelig. Men god trim da *fokuserepådetpositive*

 

Det ble ikke matpakke til lunsj, men ett rundstykke med litt syltetøy på. Var en gjeng som skulle opp på bakeristedet her på campus, og når alternativet var å sitte igjen aleine ble valget lett.

 

Fiskepudding er godt (jeg liker igrunn nesten all fisk.. Bortsett fra at jeg ikke er overbegeistret for lutefisk og rakfisk, men der tipper jeg det er kvalitets- og tilberedningsforskjeller ute og går), mens samboern ikke er det. Så da gidder jeg ikke kjøpe heller.

 

Lurer på hva det blir til middag i dag. Kunne kanskje tenkt meg noe laks eller noe sånt.. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må nesten fokusere på det som er positivt ;-)) skjønner du valgte å bli med de, ikke gøy å skille seg ut og en gang i blant er jo lov ;)

 

Skal ha noe fisk her i dag også, ikke bestemt hva enda..:)

 

Hr bestemt meg for når treningsdagboken kommer og skrive opp måldatoer, belønningssystem, etc. Har virkelig behov for frisør nå, men lirer på å sette det på målet på 85 eller om det er overmål, siste kg nå er jo ting som har kommet på i påsken, og går jo litt fortere ned i føreren... Bare sånn for å kicke litt...:) uansett har jeg bestemt meg for å ta mer vare på meg selv, bare unne seg litt ekstra tid på badet, ta litt sol, etc... Og unngå hettegenser og joggis, og onepiece for å føle seg enda være enn det en er!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på folkehøgskole bodde jeg i joggis. Gjett hvem som fant ut at alle klærne var for små da jeg var ferdig der... :rolleyes:

 

Lovte meg selv å ALDRI MER gå i joggis til vanlig, og har overholdt det ganske bra. Nå er det lov hjemme, om jeg bare skal bort på butikken på hjørnet, om jeg er syk eller i helger. Om jeg skal møte folk i helger bør jeg kle meg sånn passe OK, om jeg bare skal på lesesalen eller en kjapp tur innom senteret er joggebukse greit.

 

Ellers gjorde jeg inntrykk på samboern da vi møttes første gang for snart fem år siden. Da brukte jeg ikke olabukser, fordi jeg aldri fant noen som passet. Jeg har visst sagt "Jeg bruker kjoler fordi det er det eneste rumpa mi passer i!", og det husker han enda. På en positiv måte, altså. :P Men det var jo sant da..!

 

Nå har jeg én olabukse fra Lindex, men nedtur at den er i størrelse 46 eller 48 eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo veldig behagelig i joggis, men skummelt spise med det... Kan faktisk ikke huske sist jeg hadde på meg ordentlig olabukse...! Det gleder jeg meg til igjen, går for det beste i tights gitt...! Huff er så ille å tenke på! Gleder meg til å ta på meg olabuksen jeg brukte sist jeg kom ordentlig ned i vekt i strl 29!!!! :)

 

Da har treningsdagboken kommet og målt opp dråget-så skal alt føres inn!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte ikke å bruke jeans før jeg var ganske gammel, var vel på slutten av ungsomsskolen eller begynnelsen av vgs. Jeg bare bestemte meg for at det var ekkelt! Husker ikke hvilken størrelse jeg brukte, men jeg husker en favorittjeans fra Only, av alle butikker. Forsommeren jeg levde på gulrøtter og kaffe brukte jeg olashorts hyppig, og jeg tror jeg så sånn helt OK ut i det også. :P Har noen liggende i størrelse 42 og 44 - tror jammen de skal få være sommermålet mitt!

 

Så kult med treningsdagbok! Jeg har ikke råd for tiden, venter på lønn og lån. Bare ei uke igjen!! Og håper sjefen min husker å godkjenne timene mine, hun som vanligvis gjør det er på ferie... Krysser fingra!

 

I går ble det leftovers etter mannens middagslaging: 3 stykker grandis.. Hadde tenkt å lage meg laksewrap, men når de lå der ble laksen kasta i kjøleskapet og grandisen i meg. Så sånn var det! Det ble ikke noe mer mat den kvelden, bare et glass juice.

 

I dag blir det laksewrap til både lunsj og middag. Krydret laksen med noe tandoorikrydder, stappa wrapen med salat, tomat, agurk og vårløk, og en teskje rømme. Spennende å se om det blir suksess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Hei på dere jenter!! :D

 

Er det mulighet for at jeg også slenger meg litt på her eller??

 

Kjenner meg så godt igjen i det dere skriver! Er selv ei jente på 25 år, som aaalltid har slitt med overvekt!

Starta 8 januar i år, då viste vekta 85.3, jeg er nå nede i 80.2. Og har veiedAg på tirsdager. :) Gleder meg til å nå 70 tallet!!!

 

Har lest litt om dere her i denne tråden, og kan vel signere på det meste...:P Har slitt med å komme i gang med treninga etter påske, og la selv på meg nesten 2 kg da! :o Har heldigvis nesten tatt de av igjen nå..Puh..

 

Ligger dere alle på 1600 kcal pr dag eller? Jeg starta med det, men så syntes jeg det gikk så innmari tregt....:P Så nå når jeg ikke har trent har jeg ligget på ca 1300 kcal. I skrivende stund er jeg kjempe sulten og gleder meg til middag!!

 

Har dere noen hyggelige planer i helga da?? :)

 

Lykke til videre jenter, stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kg ned er kjempebra, LindaM88! Sleng deg på, artig med oppdateringer i tråden også :)

 

Jeg har detti litt ut av kcal-tellinga, men bør ta meg i nakkeskinnet og komme igang igjen. Har prøvd å veie pålegg osv nå. Skal ligge på 1600-1700 kcal, lå på 1900 kcal en stund og gikk fint ned da også.

 

Helga starter i kveld, da skal jeg på marsjkonsert (jada, av alle ting :P ) her i Oslo. Blir kanskje en øl etterpå, får se hvor sent det blir. I morgen skal jeg kjøre samboern dødstidlig på jobb, han begynner kl 7, og da stikker jeg på Uni for å jobbe. Gruer meg, men det får gå! Lørdag kveld blir avslapping på meg, hva som skjer med mat og sånn kommer an på hva samboern skal. På søndag blir det jobbing på Uni igjen. Og så er det jaggu ny uke, og ny kurskveld...

 

Når forkjølelsen gir seg tenkte jeg å komme meg mer ut også. Kanskje dra med meg samboern også, han hadde visst hoppet på vekten i går og fått tallet 127 lysende mot seg. Jeg vil si han vil kle rundt 100 kg, han har jo en del muskler som tømrer. :) Så vi har en laaang vei å gå begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monique La Rochê

Hei dere:)

 

Tusen takk for varm velkomst og introduksjon av hvem dere er:)

Jeg har misset 1,5 dag herfra fordi jeg hadde eksamen i går og har "feiret" helt til nå (hehe, det er gøy å komme inn på denne siden når man er flink og får sånn 7/10 p i kostholdsscore, men når jeg VET at jeg ikke får det så holder jeg meg langt unna...:D)

 

Men det skal det bli slutt på..jeg har enda ikke begynt å kurs, for kurset mitt begynner i Mai, men siden jeg får tilgang til Roedeklubben så lenge så tenkte jeg at jeg skulle finne inspirasjon i dere:)

 

Jeg er godt i gang i treningsrutiner og har en fantastisk kjæreste som har hivi seg på sunnhetsidealene mine:D igår skulle han se film alene, og spurte hva jeg anbefalte som snacks. Jeg sa gulrøtter, blomkål, kålrabi og agurk + litt lettrømme med dipp-pulver. Han storkoste seg med det og sa han skulle gjøre dette oftere, for han kjente hvor godt kroppen hans hadde av grønnsaker..(!) Det beste er at han er slank og veltrent, så han trenger ikke å gjøre dette, men det er beundringsverdig at han gjør det for det om.. <3

 

Anyway, vi pleier å løpe sammen, og av og til trener jeg gruppetimer og styrke på treningssenteret:)Det hjelper veldig å ha en som støtter meg fullt ut, og som i tillegg sier at han ikke ser de 15 kg med overvekt jeg føler at jeg har, og at jeg er bra som jeg er nå.. men jeg blir lat av det og har gått opp 5 kg siden vi ble sammen. Fordeler og ulemper med (slanke) kjærester som kan spise alt...:DFlere som har opplevd "kosekiloene"...hvordan forholder man seg til et nært menneske som kan spise ALT uten å legge på seg et gram, mens bare lukten av kake setter seg på hoftene mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...